• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

�konomitråd

Started by monzilla, October 04, 2007, 21:49:49 PM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

krakra

Quote from: Utmedsnolken on July 15, 2015, 10:59:41 AM
Disse prinsippene innføres jo med jevne mellomrom, uten at det ser ut til å ha noen varig effekt. Men ingen grunn til at brann som klubb skal måtte betale 3x lønn som det molde tilbyr samme spiller (ref pedersen). Bare sløsing av penger å betale mer enn andre for middelmådighet, høy lønn for kvalifiserte spiller er noe annet.
Det er jo fordi man er for veike til å stå ved dem. Brann innførte noe lignende, iallefall et nytt lønnssystem, i 2011. Det funket bra den sesongen, men vi gikk gradvis vekk ifra det og i nedrykkssesongen så hev vi jo penger etter spillerne.

Jose Arrogantio

Vi tiltrekker uansett ikke spillere som vil ha toppkamp og utvikling.

krakra

Quote from: Jose Arrogantio on July 15, 2015, 12:24:50 PM
Vi tiltrekker uansett ikke spillere som vil ha toppkamp og utvikling.
Da må vi gjøre grep for så vi begynner å gjøre det.

Soler

Quote from: krakra on July 15, 2015, 12:32:03 PM
Quote from: Jose Arrogantio on July 15, 2015, 12:24:50 PM
Vi tiltrekker uansett ikke spillere som vil ha toppkamp og utvikling.
Da må vi gjøre grep for så vi begynner å gjøre det.

krakra

Nei, vi skal bli bedre på å utvikle spillerne vi henter og de som kommer opp fra utviklingsavdelingen. Der har vi ekstremt mye å gå på og vi blir aldri et stabilt topplag før vi fikser det. Uansett hvor stort lønnsbudsjett vi har. Treningskultur, prestasjonskultur, spillestil og kompetanse på spillerutvikling. Stort sett gratis og veldig verdifult. Brann er med sin nye politikk lønnsledende i Norge.

Soler

Quote from: krakra on July 15, 2015, 17:25:47 PM
Nei, vi skal bli bedre på å utvikle spillerne vi henter og de som kommer opp fra utviklingsavdelingen. Der har vi ekstremt mye å gå på og vi blir aldri et stabilt topplag før vi fikser det. Uansett hvor stort lønnsbudsjett vi har. Treningskultur, prestasjonskultur, spillestil og kompetanse på spillerutvikling. Stort sett gratis og veldig verdifult. Brann er med sin nye politikk lønnsledende i Norge.


Du svarer som en politiker.

Men hva med eksempler på klubber som er stabil i toppen i sin liga og ikke er lønnsledende? Du sa jo nettopp selv at Molde hadde spillere som tjente 2 mill. Hvordan får du 900 000 til å bli like høyt?

Lasaron

900 000 pluss bonuser.

Strømsgodset.

Atletico Madrid

Midtjylland, eller Norsjælland eller hva det nå var.
Tren på langskudd

Jose Arrogantio

Quote from: krakra on July 15, 2015, 12:32:03 PM
Quote from: Jose Arrogantio on July 15, 2015, 12:24:50 PM
Vi tiltrekker uansett ikke spillere som vil ha toppkamp og utvikling.
Da må vi gjøre grep for så vi begynner å gjøre det.


Og hva skal vi gjøre i mellomtiden mens vi bare har lønn å tilby? Bare bruke spillere fra ungdomsavdelingen? Selv om lønnen vi tilbyr er mindre vil jo spillere vi henter utenfra være den type spillere du ikke vil ha - de som kun er ute etter bedre lønn.

Utmedsnolken

Vi kan godt gi to mill i lønn, men da må det være til en toppspiller. Ikke en skaderammet fyr som skal til brann for å kickstarte karrieren igjen eller en tidligere helt som ønsker å trappe ned i hjemlandet
"og der snubler Sæternes igjen"

krakra


krakra

Quote from: Soler on July 15, 2015, 19:01:32 PM
Quote from: krakra on July 15, 2015, 17:25:47 PM
Nei, vi skal bli bedre på å utvikle spillerne vi henter og de som kommer opp fra utviklingsavdelingen. Der har vi ekstremt mye å gå på og vi blir aldri et stabilt topplag før vi fikser det. Uansett hvor stort lønnsbudsjett vi har. Treningskultur, prestasjonskultur, spillestil og kompetanse på spillerutvikling. Stort sett gratis og veldig verdifult. Brann er med sin nye politikk lønnsledende i Norge.


Du svarer som en politiker.

Men hva med eksempler på klubber som er stabil i toppen i sin liga og ikke er lønnsledende? Du sa jo nettopp selv at Molde hadde spillere som tjente 2 mill. Hvordan får du 900 000 til å bli like høyt?
900.000 er makslønn for en benkesliter på et ikke-presterende Brannlag. Det er den maksimale grunnlønnen, men Brann vil gi betydelige bonuser til de som spiller mest. Spesielt når Brann presterer godt. Dette har kommet så klart frem at jeg nekter å tro at du ikke har fått det med deg. Er det noe politikere gjør så er det vel å misforstå med vilje eller bare få med seg den halvdelen av virkeligheten som passer dem. En nøkkelspiller på et Brannlag på øvre halvdel i TL vil nok tjene betydelig mer enn 900.000.

Som Lasaron skriver er Godset er stabilt topplag i Norge.

Soler

Quote from: Lasaron on July 15, 2015, 19:47:20 PM
900 000 pluss bonuser.

Strømsgodset.

Atletico Madrid

Midtjylland, eller Norsjælland eller hva det nå var.


Strømsgodset er vel ikke noe stabilt topplag. I Norge er det kun Molde og Rosenborg som har vært relativt stabile i toppen. Begge er blant de som betaler høyest lønn.

Det er meg bekjent kun Real og Barca som har høyere lønninger enn Atletico. Atletico har kun prestert bedre enn disse to en gang siste 15 år.

Dansk fotball følger jeg ikke spesielt mye med på. Men det er liten tvil om at lønnsbudsjett og sportslige prestasjoner henger sammen i internasjonal fotball.

Soler

Quote from: krakra on July 15, 2015, 20:27:03 PM
Quote from: Soler on July 15, 2015, 19:01:32 PM
Quote from: krakra on July 15, 2015, 17:25:47 PM
Nei, vi skal bli bedre på å utvikle spillerne vi henter og de som kommer opp fra utviklingsavdelingen. Der har vi ekstremt mye å gå på og vi blir aldri et stabilt topplag før vi fikser det. Uansett hvor stort lønnsbudsjett vi har. Treningskultur, prestasjonskultur, spillestil og kompetanse på spillerutvikling. Stort sett gratis og veldig verdifult. Brann er med sin nye politikk lønnsledende i Norge.


Du svarer som en politiker.

Men hva med eksempler på klubber som er stabil i toppen i sin liga og ikke er lønnsledende? Du sa jo nettopp selv at Molde hadde spillere som tjente 2 mill. Hvordan får du 900 000 til å bli like høyt?
900.000 er makslønn for en benkesliter på et ikke-presterende Brannlag. Det er den maksimale grunnlønnen, men Brann vil gi betydelige bonuser til de som spiller mest. Spesielt når Brann presterer godt. Dette har kommet så klart frem at jeg nekter å tro at du ikke har fått det med deg. Er det noe politikere gjør så er det vel å misforstå med vilje eller bare få med seg den halvdelen av virkeligheten som passer dem. En nøkkelspiller på et Brannlag på øvre halvdel i TL vil nok tjene betydelig mer enn 900.000.

Som Lasaron skriver er Godset er stabilt topplag i Norge.


Kan de tjene 1 til 2 mill i bare bonuser?

krakra

 Dersom Brann gjør det godt og de spiller fast syns jeg ikke det er urimelig Ã¥ tro at de kan tjene omtrent like mye i bonuser som i grunnlønn. Soltvedt har sagt at bonuser basert pÃ¥ spilletid og prestasjoner til lag og spiller vil utgjøre en stor del av lønnen.

krakra

Quote from: Soler on July 16, 2015, 07:02:57 AM
Quote from: Lasaron on July 15, 2015, 19:47:20 PM
900 000 pluss bonuser.

Strømsgodset.

Atletico Madrid

Midtjylland, eller Norsjælland eller hva det nå var.


Strømsgodset er vel ikke noe stabilt topplag. I Norge er det kun Molde og Rosenborg som har vært relativt stabile i toppen. Begge er blant de som betaler høyest lønn.

Det er meg bekjent kun Real og Barca som har høyere lønninger enn Atletico. Atletico har kun prestert bedre enn disse to en gang siste 15 år.

Dansk fotball følger jeg ikke spesielt mye med på. Men det er liten tvil om at lønnsbudsjett og sportslige prestasjoner henger sammen i internasjonal fotball.
Godset er inne i sin fjerde sesong på rad i medaljekampen og må kunne sies å være et stabilt topplag. Molde har hatt lavere lønninger enn oss, også lavere enn VIF og trolig også Viking.

Soler

Quote from: krakra on July 16, 2015, 07:50:36 AM
Dersom Brann gjør det godt og de spiller fast syns jeg ikke det er urimelig å tro at de kan tjene omtrent like mye i bonuser som i grunnlønn. Soltvedt har sagt at bonuser basert på spilletid og prestasjoner til lag og spiller vil utgjøre en stor del av lønnen.


Du vet ikke med andre ord. Synes det høres rart ut at man kan få over 100 % økning i lønnen i form av bonuser.

Soler

Quote from: krakra on July 16, 2015, 07:52:39 AM
Quote from: Soler on July 16, 2015, 07:02:57 AM
Quote from: Lasaron on July 15, 2015, 19:47:20 PM
900 000 pluss bonuser.

Strømsgodset.

Atletico Madrid

Midtjylland, eller Norsjælland eller hva det nå var.


Strømsgodset er vel ikke noe stabilt topplag. I Norge er det kun Molde og Rosenborg som har vært relativt stabile i toppen. Begge er blant de som betaler høyest lønn.

Det er meg bekjent kun Real og Barca som har høyere lønninger enn Atletico. Atletico har kun prestert bedre enn disse to en gang siste 15 år.

Dansk fotball følger jeg ikke spesielt mye med på. Men det er liten tvil om at lønnsbudsjett og sportslige prestasjoner henger sammen i internasjonal fotball.
Godset er inne i sin fjerde sesong på rad i medaljekampen og må kunne sies å være et stabilt topplag. Molde har hatt lavere lønninger enn oss, også lavere enn VIF og trolig også Viking.


Stabile topplag kjemper jevnlig om gull. Godset var nesten ti poeng fra medalje i fjor og har vært like ustabile i år. Det kjennetegner ikke en stabil toppklubb. Hadde de brukt litt mer penger kunne de kjempet om gullet, men de ressursene har de ikke.

Lasaron

Tren på langskudd

krakra

Quote from: Soler on July 16, 2015, 09:09:14 AM
Quote from: krakra on July 16, 2015, 07:50:36 AM
Dersom Brann gjør det godt og de spiller fast syns jeg ikke det er urimelig å tro at de kan tjene omtrent like mye i bonuser som i grunnlønn. Soltvedt har sagt at bonuser basert på spilletid og prestasjoner til lag og spiller vil utgjøre en stor del av lønnen.


Du vet ikke med andre ord. Synes det høres rart ut at man kan få over 100 % økning i lønnen i form av bonuser.
Det vet ikke du heller, men alle uttalelser og alt som har kommet frem peker mot at bonusen vil utgjøre en betydelig del av lønnen for de som spiller fast.

krakra

July 16, 2015, 09:52:31 AM #4219 Last Edit: July 16, 2015, 10:03:56 AM by krakra
Quote from: Soler on July 16, 2015, 09:13:15 AM
Quote from: krakra on July 16, 2015, 07:52:39 AM
Quote from: Soler on July 16, 2015, 07:02:57 AM
Quote from: Lasaron on July 15, 2015, 19:47:20 PM
900 000 pluss bonuser.

Strømsgodset.

Atletico Madrid

Midtjylland, eller Norsjælland eller hva det nå var.


Strømsgodset er vel ikke noe stabilt topplag. I Norge er det kun Molde og Rosenborg som har vært relativt stabile i toppen. Begge er blant de som betaler høyest lønn.

Det er meg bekjent kun Real og Barca som har høyere lønninger enn Atletico. Atletico har kun prestert bedre enn disse to en gang siste 15 år.

Dansk fotball følger jeg ikke spesielt mye med på. Men det er liten tvil om at lønnsbudsjett og sportslige prestasjoner henger sammen i internasjonal fotball.
Godset er inne i sin fjerde sesong på rad i medaljekampen og må kunne sies å være et stabilt topplag. Molde har hatt lavere lønninger enn oss, også lavere enn VIF og trolig også Viking.


Stabile topplag kjemper jevnlig om gull. Godset var nesten ti poeng fra medalje i fjor og har vært like ustabile i år. Det kjennetegner ikke en stabil toppklubb. Hadde de brukt litt mer penger kunne de kjempet om gullet, men de ressursene har de ikke.
Like ustabile? Hva da med Molde som ligger bak Godset? Godset var et stabilt topplag under Deila, sÃ¥ gikk de over til en trener som ikke fikk det helt til. NÃ¥ har de byttet trener igjen og er igjen et topplag. Viser bare hvor viktig riktig trener er.  
Selvsagt har lønn en viss betydning, og det er vanskelig å bygge topplag med lønninger på 5-600.000, og småpenger til spillerkjøp, men det er ikke realiteten for Brann. Realiteten for Brann er at vi fortsatt vil utkonkurrere de aller fleste på lønn og at bare RBK vil kunne gi en lønn som er merkbart bedre enn oss. Hele tiden mens Molde har vært i toppen har vi utkonkurrert dem på lønn.

Ser du på tallene fra 2012 så må du forbi tre Brannspillere på topplisten før du kommer til første Moldespiller.
http://www.nrk.no/sport/fotball/fotballonningene-synker-drastisk-1.11304867

Daniel Berg Hestad mener jeg også har betydelige biinntekter fra noe private greier.

Dersom Brann begynner å vinne serien og oppnå suksess og økte inntekter så vil nok lønningene øke. Det er ganske vanlig og naturlig.

Soler

Quote from: krakra on July 16, 2015, 09:52:31 AM
Like ustabile? Hva da med Molde som ligger bak Godset? Godset var et stabilt topplag under Deila, sÃ¥ gikk de over til en trener som ikke fikk det helt til. NÃ¥ har de byttet trener igjen og er igjen et topplag. Viser bare hvor viktig riktig trener er.  
Selvsagt har lønn en viss betydning, og det er vanskelig å bygge topplag med lønninger på 5-600.000, og småpenger til spillerkjøp, men det er ikke realiteten for Brann. Realiteten for Brann er at vi fortsatt vil utkonkurrere de aller fleste på lønn og at bare RBK vil kunne gi en lønn som er merkbart bedre enn oss. Hele tiden mens Molde har vært i toppen har vi utkonkurrert dem på lønn.

Ser du på tallene fra 2012 så må du forbi tre Brannspillere på topplisten før du kommer til første Moldespiller.
http://www.nrk.no/sport/fotball/fotballonningene-synker-drastisk-1.11304867

Daniel Berg Hestad mener jeg også har betydelige biinntekter fra noe private greier.

Dersom Brann begynner å vinne serien og oppnå suksess og økte inntekter så vil nok lønningene øke. Det er ganske vanlig og naturlig.


Synes ikke det er veldig relevant å se på gamle tall, grunnet at vi er begge enige om at spillerlogistikken under RBH var temmelig kritikkverdig, og at dette er hovedårsaken til at Brann har gjort det såpass dårlig. Hadde vi vært like gode som Molde og Godset på logistikk så hadde vi kjempet i toppen hvert år.

Godset er inne i en god periode ja, men litt tildig å kalle dem et stabilt topplag av den grunn. Strømsgodset har ikke økonomi til å erstatte spillere som forsvinner og varierer derfor mer i prestasjonene enn Molde og RBK. Molde sin down i år skyldes mest sannsynlig skader på flere av de beste spillerne deres samt en reaksjon av fjoråret. Tror de fleste mener fortsatt at Molde er laget med det høyeste toppnivået i TL.

Hovedpoenget mitt er at Brann i form av sin størrelse må bruke lønn til å presse de andre klubbene som per i dag er bedre i Brann. Og da må vi være blant de lønnsledende i Norge og som Martien Andresen sier det så kan vi ikke være for rigide i lønnsforhandlingene våre. For øvrig kan Brann gjerne betale i sauer for min del bare vi får tak i de beste spillerne. Men vi må ha tak i bedre spillere enn det vi har idag, hvis ikke blir Brann en klubb kun for spesielt interesserte og det er i all fall ikke økonomisk bærekraftig for et lag som skal kjempe i toppen.

krakra

 Brann er lønnsledende, selv som et middels OBOS-lag. Jeg syns det er et spinnvilt fokus Ã¥ snakke om hvor problematisk det er at OBOS-laget Brann "bare" gir maks en million i grunnlønn. Før spillerne har gjort noe som helst, i en modell som skal gi betydelige bonuser til de som bidrar.

Klaus_Brann

Quote from: krakra on July 16, 2015, 09:52:31 AM
Daniel Berg Hestad mener jeg også har betydelige biinntekter fra noe private greier.


Nytter jo ikke fordi man har hørt om noe private greier fra én person. Huse har jo også det. Det kan det fint være andre har også.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

nummer9

Er det noen andre OBOS-klubber som vil være i nærheten av Branns lønnsbudsjett selv med denne nye modellen? Nei? Da er vi jo lønnsledende blant konkurrentene i vår liga, og må burde da nesten per definisjon være et av topplagene?

Nixon

http://www.bt.no/100Sport/fotball/forstediv/Branns-nye-makslonn-75000-i-maneden-610024_1.snd

Makslønn i Brann blir nå 900.000 kroner. Noe jeg regner med ryker i løpet av noen få år. Kanskje allerede neste år hvis vi spiller i TL. For vi kommer neppe til å bli et stabilt topplag med slike betingelser. Vi kan gjerne drømme om at det vil skje, men jeg tror det vil bli med drømmen. Så derfor tror jeg at det ganske snart vil være noen få spillere som får unntak.
Rød makt på Hansa

Lasaron

Jeg tror det er lurt at Brann fokuserer på å bli god på det som er gratis. Vi får uansett en del inntekter gjennom relativt mye publikum og gjennom relativt bra sponsoravtaler fordi vi er Brann fra Bergen.

Jeg tror og håper det vil være naturlig å justere lønnsnivået oppover om ikke lenge, men det må gjøres når vi har råd til det. Da må hele strukturen gjerne beholdes, mens lønnsnivået justeres. Tror ikke det er lurt å begynne med unntak.
Tren på langskudd

Nixon

Lønnsnivå justeres eller unntak.
Det går vel ut på stort sett det samme. Det spørs jo bare hvordan Brann selger det inn.
Rød makt på Hansa

Lasaron

Quote from: Nixon on September 29, 2015, 19:57:13 PM
Lønnsnivå justeres eller unntak.
Det går vel ut på stort sett det samme. Det spørs jo bare hvordan Brann selger det inn.


Uenig.

Unntak: De fire kategoriene beholdes, og står på stedet hvil. Samtidig gir Brann enda bedre lønn til en stjerne de henter, enn hva de i den beste kategorien tjener. Den neste stjerna de henter får enda litt bedre lønn igjen.

Justering: De fire kategoriene beholdes, men alle kategoriene får høyere lønnsnivå.
Tren på langskudd

Nixon

Ja, jeg vet at det er forskjell i selve begrepene. Poenget mitt var at i stedet for å gi unntak øker klubben bare det generelle lønnsnivået for å rettferdiggjøre at de må betale mer i lønn til en spiller som de ønsker. Sluttsummen kan bli akkurat det samme.
Rød makt på Hansa

Lasaron

Det er mulig, men sjansene for at man beholder kontrollen tror jeg øker om man klarer å holde på strukturen.
Tren på langskudd


Lasaron

Ja, jeg tror også at stort fokus på bonuser ikke er tiltrekkende for spillere. Når Brann er blitt solide på ting som er gratis, og fått litt bedre økonomi, så bør de justere på strukturen slik at klubben blir mer attraktiv å spille for lønnsmessig også.
Tren på langskudd

Belfort

September 30, 2015, 06:46:13 AM #4232 Last Edit: September 30, 2015, 07:17:39 AM by Belfort
Denne nye modellen er et klart signal fra ledelsen til nye spillere og til omgivelsene at man i fremtiden ikke ser for seg et "storlag" i Bergen.


Xminator

Lønnstaket. Helt enig med Strand i BT. Brann senker ambisjonsnivÃ¥et. Lønnstak og stabil medaljekandidat i eliteserien er  enkelt og greit umulig. Systemet vil føre til flere sesonger i nedrykkskamp og færre sesonger med medaljehÃ¥p.

Smartface

Brann har sagt at dette lønn systemet skal følges slavisk. Da er det ikke rom for å endre dette dersom man velger å hente en profil eller to. Man har gjerne hentet andre spillere litt tidligere og argumentert med at man har ett lønn system som må følges. Man kan ikke bare endre ett slik lønn system annen hvert år bare fordi man plutselig får litt mer penger. Har ledelsen tatt denne beslutningen må den følges. Gjør man dette mister man tilliten til spillergruppen, og troverdigheten overfor samarbeidspartnere, oss supportere, og offentligheten. Vi ønsker selvsagt å ha best mulig lag, men det er ikke forenelig med dette lønn systemet. Bonussystemet virker jo helt bortreist. Forstår ikke hvorfor spillere skal ha betalt for å spille kamper, når man har fastlønn. Det er jo som å betale en boss mann for hvert enkelt bosspann han tømmer.....Bonus skal være for å ta poeng og når laget presterer. Basta !!
Det er prisverdig at Brann ønsker å kjøre en troverdig økonomisk linje, men vi ligger 4-5 år bak de klubber som innførte dette i TL. Disse klubbene har nå fått snudd spiller troppene sine, og fått utviklet noen egne spillere. Vi kan ikke lokke spillere med at vi er så utrolig gode sportslig og at vi er ett fantastisk utstillingsvindu til andre ligaer. Spillere driter i om de spiller i Bergen, Haugesund eller Trondheim bare det passer inn i karrieren og det kommer nok inn i lommeboken. Hva skal vi lokke de beste spillere med for å komme hit når vi ikke vil betale det andre vil betale....
Det blir ett meget dårlig argument å si at om ikke spillere vil signere på disse kontraktene, så skal vi selge dem.... Det er jo det ikke Brann som bestemmer. Spillerne og deres rådgivere sitter på gjerde til det passer dem å gå. PS. Det er vel ikke Brann som selger spillerne, men agentene til spillerne. Brann sitter bare å venter til en agent kommer med en klubb, deretter får de forhandle litt på slutten.

bulldog

e de fullstendig gale? "Bonusordningen som kommer i tillegg til grunnlønnen gir spillerne betalt utfra tabellplassering, ikke antall poeng eller seirer. Det betyr at Brann utbetaler bonus forløpende, fra måned til måned. Dersom tabellplasseringen til slutt avviker fra utgangspunktet (mellom 6. plass og 9. plass), skal lønnen avregnes. Hvis Brann ender på 13. plass på tabellen, skal klubben altså ha tilbakebetalt penger fra spillerne." hvilken spiller er det som går inn på en slik avtale? glem å få profiler og etablerte spillere til klubben vår.
bulldog

Nixon

Det fikk jeg ikke med meg da jeg leste saken i går. Merkelig opplegg.
"Her har du bonusen for juni, Barmen. Men ikke bruk de. For det kan være at vi henter pengene tilbake i november".
Rød makt på Hansa

Belfort

Quote from: Nixon on September 30, 2015, 09:13:38 AM
Det fikk jeg ikke med meg da jeg leste saken i går. Merkelig opplegg.
"Her har du bonusen for juni, Barmen. Men ikke bruk de. For det kan være at vi henter pengene tilbake i november".


Ja, akkurat dette må være noe journalisten har feiltolket. Klart man kan ikke komme på tampen av sesongen og forvente tilbakebetaling.

Spelaren

Dette opplegget blir kassert så snart vi ønsker å reforhandle kontrakten til Demidov - en spiller vi kommer til å ønske å ha som maestro i midtforsvaret de neste årene.
GÃ¥ av.

aleksanderhjelleseth

Eg spyr av denne edruligheten. Lønnstak, kunstgress og 4-3-3. Skal vi utvikle oss til å bli Odd?

Ricky

Samme greiene som "alle" daglige ledere og Brann-styrer har holdt på med.
Varer typisk i 6-18 måneder før man skroter hele greien, avhengig av hvor lang tid det tar før Brann hekter seg på i medaljekampen eller man risikerer å miste en spiller til en konkurrent.

ostraume

Quote from: aleksanderhjelleseth on September 30, 2015, 10:09:39 AM
Eg spyr av denne edruligheten. Lønnstak, kunstgress og 4-3-3. Skal vi utvikle oss til å bli Odd?


Hva snakker du om? Odd er jo milevis bedre enn oss.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Lasaron

Quote from: ostraume on September 30, 2015, 11:32:47 AM
Quote from: aleksanderhjelleseth on September 30, 2015, 10:09:39 AM
Eg spyr av denne edruligheten. Lønnstak, kunstgress og 4-3-3. Skal vi utvikle oss til å bli Odd?


Hva snakker du om? Odd er jo milevis bedre enn oss.


Ja, og Odd ledet jo 3-0 mot B. Dortmund. Hei, vent litt, minner ikke det litt om et velkjent RBH-sitat?
Tren på langskudd

aleksanderhjelleseth

September 30, 2015, 11:50:44 AM #4244 Last Edit: September 30, 2015, 13:43:28 PM by aleksanderhjelleseth

Fusentast

Fremfor et lønnstak pr spiller, hva tenker man om et aggregert lønnstak for hele troppen? Klubben får et forutsigbart lønnsbudsjett, men samtidig anledning til å betale enkelte spillere mer (og noen mindre) enn de 900.000 som foreslås.

Det som i bunn og grunn er avgjørende er om nivået totalt sett er bærekraftig.
I don't think you can the rules!

aleksanderhjelleseth

September 30, 2015, 12:50:14 PM #4246 Last Edit: September 30, 2015, 13:00:53 PM by aleksanderhjelleseth
.

Gepard

September 30, 2015, 13:10:41 PM #4247 Last Edit: September 30, 2015, 13:15:06 PM by Gepard
Sorry altså Brann , men dette er komplett galmathias.

Forventer man at fremtidens lag skal bestå av lokale helter ? Man er jo ikke i nærheten av å utvikle sine egne til å blir klassespillere. Blir de gode (Finne og Vindheim for eksempel) selges de alt for tidlig, for ingenting, og stort sett leverer de ikke godt nok.

Brann er blitt et bedre lag i høst pga spillerkjøp. Spillerkjøp man kan fullstendig glemme om man spiller i TL og trenger å hente kvalitet. Makslønn på 900 000 er det vel fort halve TL som matcher. Helt komplett sinnsykt at Norges nest største klubb (i teorien) ikke skal ha ambisjoner om å kunne betale for kvalitet.

Selvsagt er der foreslåtte lønnsnivået riktig om man befinner seg i OBOs, men der hører jo for faen ikke denne klubben hjemme eller ?

Man burde heller ha ambisjon om å utvikle klubben slik at den faktisk klarer å utnytte det faktum at man hører hjemme i Norges største by, har de mest lojale publikum og ergo i teorien de største sponsoravtalene tilgjengelig. Fiks opp i Stadion-marerittet, der bør fokuset ligge. Få på plass en ny Stadion som ikke senker klubben ned i gjørmen. En gjørme man nå ser konsekvensene av , et lønnsbudsjett som ikke hører hjemme i toppen av norsk fotball. Skandale

dudo

Slik jeg ser det blir det mest realistiske resultatet at våre beste lokale spillere forsvinner, mens de vi lokker til klubben ikke er gode nok til å være klassespillere. Altså motsatt av tidligere uttalt visjon. Det blir en stall med bare stallfyll, og ingen enere.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Flott at Brann endelig tyr til fornuften og setter tæring etter næring. 900.000 er maks grunnlønn. Før spillerne har spilt en eneste kamp og laget prestert noe som helst. Ingen grunn til at vi skal gi noen høyere grunnlønn enn det.

Ellers har jeg ikke sett noe sted at planen er at den makslønnen er hugget i stein for evig og alltid. Hvis Brann etablerer seg i toppsjiktet og øker inntektene kan nok lønnsnivået økes.

Go Up