• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

�konomitråd

Started by monzilla, October 04, 2007, 21:49:49 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Henki

Quote from: Lasaron on October 01, 2015, 11:59:39 AM
Quote from: Henki on October 01, 2015, 10:17:48 AM
Quote from: Lasaron on October 01, 2015, 09:48:47 AM
Jeg håper da det fins nok av spillere som både er gode, vil akseptere en årslønn på f eks 1,3 mill og klarer å motivere seg uten særlig med bonuser.


Men det er da et hav av forskjell mellom 900 000 og 1,3 millioner?

Ikke hvis de 900 000 kommer i tillegg til en potensiell høy bonus, mens de 1,3 millionene ikke gjør det.


Men bonuser må jo komme utenom det ordinære lønnssystemet. I tillegg må de utformes slik at klubben ikke knekker ryggen på å måtte utbetale bonuser, og at bonuser ikke blir utløst på helt usaklig grunnlag (RBHs poengsumbonus f.eks.).

Jeg tror fortsatt det vil bli vanskelig å tiltrekke seg de beste spillerne, dersom man ikke er villig til å betale konkurransedyktig grunnlønn for enerne i stallen. Jeg faller stadig tilbake til tanken om at det er forskjell på å gjøre fornuftige grep med dagens lønnsnivå, og i forbindelse med hvem man betaler topplønninger til, og det å vedta et lønnssystem som vil gjøre Brann til en middelhavsfarer og som vil svekke interessen for Brann. Det siste vil nemlig også bli dyrt.

Det burde være mulig å finne en løsning som ligger mellom RBHs "vi betaler 3 millioner i året til Bjørnar Holmvik" og Vibeke Johanessens "Vi har ikke råd til å satse".
Ballen skal fremover!

Lasaron

Alternativ 1: Grunnlønn på 900 000 pluss potensielt en del i bonus
Alternativ 2: Grunnlønn på 1,3 mill pluss lite eller ingenting i bonus

Som arbeidstaker ville jeg valgt nr 2, selv om nr 1 hadde større potensiale totalt.

Ved alternativ 2 er risikoen for Brann at de forplikter seg til en større utbetaling, uavhengig av inntekt. Det blir dog mer forutsigbart. Og det vil tiltrekke seg bedre fotballspillere, noe som igjen øker sjansen for suksess og mer penger inn.
Tren på langskudd

Henki

Quote from: Lasaron on October 01, 2015, 12:45:00 PM
Alternativ 1: Grunnlønn på 900 000 pluss potensielt en del i bonus
Alternativ 2: Grunnlønn på 1,3 mill pluss lite eller ingenting i bonus

Som arbeidstaker ville jeg valgt nr 2, selv om nr 1 hadde større potensiale totalt.

Ved alternativ 2 er risikoen for Brann at de forplikter seg til en større utbetaling, uavhengig av inntekt. Det blir dog mer forutsigbart. Og det vil tiltrekke seg bedre fotballspillere, noe som igjen øker sjansen for suksess og mer penger inn.


Da har vi snakket litt forbi hverandre på akkurat det. Jeg er enig i at alternativ 2 er bedre enn alternativ 1.
Ballen skal fremover!

Norlings hund

Quote from: Lasaron on October 01, 2015, 12:45:00 PM
Alternativ 1: Grunnlønn på 900 000 pluss potensielt en del i bonus
Alternativ 2: Grunnlønn på 1,3 mill pluss lite eller ingenting i bonus

Som arbeidstaker ville jeg valgt nr 2, selv om nr 1 hadde større potensiale totalt.

Ved alternativ 2 er risikoen for Brann at de forplikter seg til en større utbetaling, uavhengig av inntekt. Det blir dog mer forutsigbart. Og det vil tiltrekke seg bedre fotballspillere, noe som igjen øker sjansen for suksess og mer penger inn.


Så er jo spørsmålet om vi har råd til alternativ 2 også. Virker som om mange her gjerne ser at vi sprenger banken, selv om vi allerede har en passe skakkjørt økonomi og er et par hårstrå unna å være på linje med LSK, VIF og Start økonomisk.

Det er på tide at Brann setter tæring etter næring, 10 mill ekstra til spillerkjøp er ca. 0 om vi kjøper en ny Djemba-Nyrén. Hvis pengene heller brukes på kvalitetssikring av spillere, er jeg udelt positiv.

Bare se hvor mange dyre bomkjøp vi har gjort i løpet av det siste tiåret.

Henki

Quote from: Norlings hund on October 01, 2015, 15:10:40 PM
Quote from: Lasaron on October 01, 2015, 12:45:00 PM
Alternativ 1: Grunnlønn på 900 000 pluss potensielt en del i bonus
Alternativ 2: Grunnlønn på 1,3 mill pluss lite eller ingenting i bonus

Som arbeidstaker ville jeg valgt nr 2, selv om nr 1 hadde større potensiale totalt.

Ved alternativ 2 er risikoen for Brann at de forplikter seg til en større utbetaling, uavhengig av inntekt. Det blir dog mer forutsigbart. Og det vil tiltrekke seg bedre fotballspillere, noe som igjen øker sjansen for suksess og mer penger inn.


Så er jo spørsmålet om vi har råd til alternativ 2 også. Virker som om mange her gjerne ser at vi sprenger banken, selv om vi allerede har en passe skakkjørt økonomi og er et par hårstrå unna å være på linje med LSK, VIF og Start økonomisk.

Det er på tide at Brann setter tæring etter næring, 10 mill ekstra til spillerkjøp er ca. 0 om vi kjøper en ny Djemba-Nyrén. Hvis pengene heller brukes på kvalitetssikring av spillere, er jeg udelt positiv.

Bare se hvor mange dyre bomkjøp vi har gjort i løpet av det siste tiåret.


Så klart har Brann en jobb å gjøre når det gjelder å bruke pengene riktig. Men det finnes en mellomting mellom å kaste alle pengene vekk på dårlige og gamle fotballspillere og å operere med en lønnsmodell som gjør at klubben ikke vil kunne bli et stabilt topplag. Og blir ikke Brann et stabilt topplag vil inntektene bli deretter.
Ballen skal fremover!

Gepard


Straffe!!!

October 01, 2015, 20:42:37 PM #4306 Last Edit: October 02, 2015, 06:10:45 AM by Straffe!!!
Tullesak i BT det der!

Overskriften indikerer at Odd og Aalesund kan betale mer. Teksten gir klart inntrykk av at Odd har omtrent samme topplønn, men dårlige bonuser, og at Haugesund har lavere grunnlønn - men har såpass lite rigid system at de "sikkert" kan betale mer i gitte tilfeller.

Det kommer også tydelig frem at Viking sin modell gir lavere grunnlønn, men at de kan gi sign-on fee. Det samme gjelder godset. Ellers er resten av 'fakta' i artikkelen synsing og rykter om hvor mye noen lag kanskje kan gi i bonuser.

Avisen skal gjerne være kritisk, men jeg foretrekker saklighet og faktisk informasjon . Ikke det vrøvlet de kommer med idag.

Personlig mener jeg det sikkert er grunnlag for og riktig å stille spørsmål rundt detaljer omkring Branns nye modell, men prinsipielt og i praksis viser det med all tydelighet at Brannledelsen har våknet opp og kjent lukten av kaffe - og sett at skal vi overleve og ha et grunnlag for å fortsette å bygge klubb så må realismen være tilstede også i det økonomiske.

Corran

Den artikkelen var vås ja. Odd blir trukket frem som et lag som kan betale mer og gir millionlønn men i samme sak skriver de at maks grunnlønn er det samme som i Brann og at de heller ikke betaler sign on og at bonuser er moderate så da er de i samme bås da
Men liker det de skrev om enkelte klubber som har lojalitetsbonuser Det kunne være noe å tenke på for Brann og
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Xminator

Det har da vert noen billige bomkjøp også...

Soler

Det mest forunderlige er at Brann med den omsetningen de har ikke har råd til å tilby en høyere grunnlønn, når klubber med lavere omsetning klarer å levere vel så bra på lønnsfronten. Noe som har oversikt over hva Brann bruker penger på?

Straffe!!!

Quote from: Soler on October 01, 2015, 21:57:54 PM
Det mest forunderlige er at Brann med den omsetningen de har ikke har råd til å tilby en høyere grunnlønn, når klubber med lavere omsetning klarer å levere vel så bra på lønnsfronten. Noe som har oversikt over hva Brann bruker penger på?


Først og fremst Brann Stadion og GJELD!

Dette er uten tvil den største enkeltutgiften Brann har som ikke de aller fleste andre lagene i de to øverste divisjonene har. Men det betyr også at vi eier vår egen identitet, i motsetning til alle de andre kommunale anleggene.

Ordstyrar

Så langt kan det konkluderes med at hele debatten om Branns lønnssystem hviler på premisser som kan være helt feil. Fortsatt er det eneste vi vet at Brann legger opp til et system med lavere grunnlønn enn i dag, men med bonusordninger som kan være både individuelle og kollektive. Samtidig mener Brann at de fortsatt kan tilby konkurransedyktige vilkår etter norske forhold, en at de ikke vil kommentere tall.

Dette er det eneste BT har fått bekreftet. Resten er spekulasjoner. Det er mange eksempler på at BT ikke lenger har like gode kilder i Brann som før. Hvorfor diskutere som om BT har rett, eller i det minste mer enn deler av bildet, når de ofte ikke har det?

Når det gjelder Branns omsetning, er det jo helt riktig som andre skriver, at Brann har mye større utgifter på anlegget (på grunn av gjelden) enn noen andre klubber i de øverste divisjonene.

aleksanderhjelleseth

Quote from: Ordstyrar on October 02, 2015, 09:55:27 AM
Så langt kan det konkluderes med at hele debatten om Branns lønnssystem hviler på premisser som kan være helt feil. Fortsatt er det eneste vi vet at Brann legger opp til et system med lavere grunnlønn enn i dag, men med bonusordninger som kan være både individuelle og kollektive. Samtidig mener Brann at de fortsatt kan tilby konkurransedyktige vilkår etter norske forhold, en at de ikke vil kommentere tall.

Dette er det eneste BT har fått bekreftet. Resten er spekulasjoner. Det er mange eksempler på at BT ikke lenger har like gode kilder i Brann som før. Hvorfor diskutere som om BT har rett, eller i det minste mer enn deler av bildet, når de ofte ikke har det?

Når det gjelder Branns omsetning, er det jo helt riktig som andre skriver, at Brann har mye større utgifter på anlegget (på grunn av gjelden) enn noen andre klubber i de øverste divisjonene.

Vi vet heller ikke at BTs artikkel ikke stemmer. på et forum er det rom for spekulasjoner. Visst vi kun skal diskutere saker med harde fakta i bunn blir det ikke mye skriverier.
Du kan ikke styre ordet her ordstyrar!

Henki

Quote from: aleksanderhjelleseth on October 02, 2015, 11:08:27 AM
Quote from: Ordstyrar on October 02, 2015, 09:55:27 AM
Så langt kan det konkluderes med at hele debatten om Branns lønnssystem hviler på premisser som kan være helt feil. Fortsatt er det eneste vi vet at Brann legger opp til et system med lavere grunnlønn enn i dag, men med bonusordninger som kan være både individuelle og kollektive. Samtidig mener Brann at de fortsatt kan tilby konkurransedyktige vilkår etter norske forhold, en at de ikke vil kommentere tall.

Dette er det eneste BT har fått bekreftet. Resten er spekulasjoner. Det er mange eksempler på at BT ikke lenger har like gode kilder i Brann som før. Hvorfor diskutere som om BT har rett, eller i det minste mer enn deler av bildet, når de ofte ikke har det?

Når det gjelder Branns omsetning, er det jo helt riktig som andre skriver, at Brann har mye større utgifter på anlegget (på grunn av gjelden) enn noen andre klubber i de øverste divisjonene.

Vi vet heller ikke at BTs artikkel ikke stemmer. på et forum er det rom for spekulasjoner. Visst vi kun skal diskutere saker med harde fakta i bunn blir det ikke mye skriverier.
Du kan ikke styre ordet her ordstyrar!


Det er ikke unaturlig å gå ut fra at Bt har gode kilder på de tallene de opererer med. Hvis ikke tror jeg ikke de hadde valgt å bruke konkrete tall, men heller snakket om store kutt etc.

Lekasjenes tid på Brann stadion er ikke forbi med andre ord, det finnes garantert mange i Brann som vil ha interesse av at tallene blir offentlige.
Ballen skal fremover!

dudo

Den største lekkasjen virker å ha blitt plugget, det skal sies.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

aleksanderhjelleseth

Enkelte saker er det bra å offentliggjøre, som at kassen er skrapt og at ikke onkel Trond står med lommeboken på vidt gap. Da ender vi bare, som så mange ganger tidligere å betale overpris for spillerene vi henter. Som hver gang vi har forhandlet med Sogndal og endt opp med å betale, var det 6 mill for badji? Honnør til Sogndal. Når det gjelder lønn, så kan det gjerne gjøre en overgang uaktuell allerede før lønnsforhandlingene siden agentene da vet hva Brann forholder seg til. Ergo slipper en å bruke unødig tid på et overgangsobjekt visst vedkommende alikavel ikke kommer til å akseptere lønnstilbudet.

Spelaren

På tide å selge litt skinn foran jakten her...
I fjor hentet 1.div-vinner Sandefjord ut 4,3 millioner kr fra medieavtalen, en avtale som vel er den samme i år? Medieavtalen skal visstnok også fordele penger utfra hvor mye en vises på Zebra, en kanal vi vel har lagt beslag på store deler av året. Ender vi på 2. plass i Obos kan vi forvente oss 3,5-4 millioner utfra plassering, deretter et påslag eg ikkje tør gjette på for Zebra-dritet.

Neste år, om 2.plass og direkte opprykk sikres, kan vi minst vente oss en dobling bare utfra divisjon. Deretter får vi sikkert en drøss hovedkamper, spesielt i åpningen når vi er et nytt og eksotisk innslag i TL - så får vi håpe vi tar en Stabæk og plasserer oss i interessante situasjoner utover sesongen.

Publikum bør også, forutsatt at opprykket sikres, kjenne sin besøkelsestid og igjen vippe oss over 12-13 000 jevnlige besøkende.
GÃ¥ av.

Spelaren

http://www.bt.no/sporten/Han-tjente-mest-i-nedrykksaret-3460582.html

Og så var den store skattesnokedagen her! Og er det rart vi sliter med økonomien?
GÃ¥ av.

Northside

Quote from: Spelaren on October 16, 2015, 06:24:01 AM
http://www.bt.no/sporten/Han-tjente-mest-i-nedrykksaret-3460582.html

Og så var den store skattesnokedagen her! Og er det rart vi sliter med økonomien?


Det gjenspeiler jo mye av arbeidsmetoden til RBH. Betale soleklart mest, så får man de man ønsker.

bulldog

ha ha! daniel mojsov tjente godt over millionen. ikke rart vi gikk på trynet
bulldog

Xminator

Quote from: Northside on October 16, 2015, 07:39:46 AM
Quote from: Spelaren on October 16, 2015, 06:24:01 AM
http://www.bt.no/sporten/Han-tjente-mest-i-nedrykksaret-3460582.html

Og så var den store skattesnokedagen her! Og er det rart vi sliter med økonomien?


Det gjenspeiler jo mye av arbeidsmetoden til RBH. Betale soleklart mest, så får man de man ønsker.


Og det er også slik Brann må bruke økonomien sin. Brann skal lønne sine spillere bedre enn 14 av 16 tippeligaklubber. RBK og Molde er unntakene. Og det irriterer meg som pokker at man ikke klarer å kontre Moldes budsjetter.

Jose Arrogantio

Mange av de som tjente over millionen er allerede ute ser jeg. Nå spørs det hva de som har kommet inn tjener, men jeg tviler på at de tjener over millionen. I så fall burde vi ha låst opp en del penger å bruke på overganger i vinter.

Corran

Det er så mange som sier at Haugen må ned i lønn om han forlenger, men det er jo rom for økning om de rykker opp og han signerer. Han hadde 690.162 og har vel ikke mer i år?
Så da er jo Haugen i posisjon hvor han kan forlenge og få en liten økning i lønn
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

aleksanderhjelleseth

Quote from: Corran on October 16, 2015, 18:18:24 PM
Det er så mange som sier at Haugen må ned i lønn om han forlenger, men det er jo rom for økning om de rykker opp og han signerer. Han hadde 690.162 og har vel ikke mer i år?
Så da er jo Haugen i posisjon hvor han kan forlenge og få en liten økning i lønn

Eg tror Haugen har over millionen...

Corran

Hvorfor gikk han da opp fra 690.162 i nedrykksesongen? Han signerte ikke ny kontrakt da. Det var snakk om at de skulle ned i lønn så jeg ser jo ingen grunn til at han skulle gå opp i lønn
Om han har over millionen i lønn så må han jo klare å avskrive over 300.000 på en eller annen måte
Sier ikke at han ikke kan ha over millionen men eg ser ikkje helt kordan restbeløpet er "skjult" fra inntekten
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

blobby winters

Skremmende tall.
Nedrykk føles nesten ut som en gave fordi den har tvunget frem en helt nødvendig opprydning.

Lasaron

Hvor mye av nedrykket har RBH skyld i?
Tren på langskudd

Gulløl

Husk at skattelistene bare viser netto inntekt. I denne artikkelen fra 2012 står det om hvordan en kan beregne bruttoinntekt.
http://e24.no/privat/rettigheter/skattelistene-2012-dette-tjener-vi-egentlig/22584316

Kan tenke meg at Fredrik Haugen har en brutto inntekt et stykke oppe på 700-tallet, trolig maks 750 tusen. Selv om renten er lav har han nok en del fradrag for renter på denne leiligheten.
http://bonansa.no/artikkel/denne-leiligheten-ble-for-stor-for-brann-spilleren/

Og kanskje fradrag på en god del renter på en dyr bil også. Skulle han ha bruttoinntekt på 1 million er det snakk om tap på aksjer eller eiendom og det har neppe unge Haugen noe av betydning.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Corran

Ja selv med fradrag så er han ikke oppe i millionen om det ikke er noe spesielt
Mao så bør han kunne overtales til å bli
Tror ikke andre klubber i Norge eller Hammarby betaler så mye mer i lønn for Haugen
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

MortenM

NFF sitt nye poengsystem plasserer Brann i raud sone, skriv BA.

Det er altså ekstremt viktig for klubben at det kjem folk på kampane framover, ref. denne saka.

OmOssSjølOgHansaøl

.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Nixon

Fullt hus neste søndag kan være en god start for å forbedre økonomien.

Og generelt sett bør ingen klage over Brann sin økonomi dersom de ikke selv (hvis de har mulighet) går på kamp!
Rød makt på Hansa

OmOssSjølOgHansaøl

PS: Den økonomiske arven etter Roald Bruun-Hanssen og til dels Bjørn Dahl vil nok forfølge oss ennå en stund. Jeg krysser fingrene for at Vibeke Johannesen klarer å lage et bedre grunnlag enn nevnte herrer for sunn økonomisk drift av sportsklubben.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

osoerli

October 22, 2015, 12:20:31 PM #4333 Last Edit: October 22, 2015, 12:36:40 PM by osoerli
Alle må vera med å bidra med å melda seg inn i klubben!
Det kostar kun 500,- for vaksne og det har ALLE råd til.
https://www.tickethour.no/brann-ww/showProduct.html?idProduct=807

Meldte meg inn akkurat no sjøl etter fråvær nokre år.
Utfordre familie og vener, Spre bodskapen!
ALLE MANN TIL PUMPENE...
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Gulløl

I tillegg må flest mulig kjøpe partoutkortet nå og ikke vente til februar/mars. Da hjelper en Brann. Det er i de neste månedene klubben er i mest likviditetsskvis.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Straffe!!!

Quote from: osoerli on October 22, 2015, 12:20:31 PM
Alle må vera med å bidra med å melda seg inn i klubben!
Det kostar kun 500,- for vaksne og det har ALLE råd til.
https://www.tickethour.no/brann-ww/showProduct.html?idProduct=807

Meldte meg inn akkurat no sjøl etter fråvær nokre år.
Utfordre familie og vener, Spre bodskapen!
ALLE MANN TIL PUMPENE...


Eller hva med å kjøpe livslangt medlemsskap for kr. 7000,-. De pengene kommer definitivt godt med nå!
https://www.tickethour.no/brann-ww/showProduct.html

osoerli

Quote from: Straffe!!! on October 22, 2015, 13:34:34 PM
Quote from: osoerli on October 22, 2015, 12:20:31 PM
Alle må vera med å bidra med å melda seg inn i klubben!
Det kostar kun 500,- for vaksne og det har ALLE råd til.
https://www.tickethour.no/brann-ww/showProduct.html?idProduct=807

Meldte meg inn akkurat no sjøl etter fråvær nokre år.
Utfordre familie og vener, Spre bodskapen!
ALLE MANN TIL PUMPENE...


Eller hva med å kjøpe livslangt medlemsskap for kr. 7000,-. De pengene kommer definitivt godt med nå!
https://www.tickethour.no/brann-ww/showProduct.html


Gjerne det, men det er ein stor investering for veldig mange.  500 derimot har alle råd til.  Om 10.000 blir medlem, betyr det 5 mill til Brann.  Kanskje nokon som er betre enn meg på sosiale media kan dra igong ein aksjon?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

aleksanderhjelleseth

Quote from: osoerli on October 22, 2015, 13:50:15 PM
Quote from: Straffe!!! on October 22, 2015, 13:34:34 PM
Quote from: osoerli on October 22, 2015, 12:20:31 PM
Alle må vera med å bidra med å melda seg inn i klubben!
Det kostar kun 500,- for vaksne og det har ALLE råd til.
https://www.tickethour.no/brann-ww/showProduct.html?idProduct=807

Meldte meg inn akkurat no sjøl etter fråvær nokre år.
Utfordre familie og vener, Spre bodskapen!
ALLE MANN TIL PUMPENE...


Eller hva med å kjøpe livslangt medlemsskap for kr. 7000,-. De pengene kommer definitivt godt med nå!
https://www.tickethour.no/brann-ww/showProduct.html



Gjerne det, men det er ein stor investering for veldig mange.  500 derimot har alle rÃ¥d til.  Om 10.000 blir medlem, betyr det 5 mill til Brann.  Kanskje nokon som er betre enn meg pÃ¥ sosiale media kan dra igong ein aksjon?

Har hørt at Torvanger er god på aksjoner samt sosiale medier.

Lasaron

Quote from: aleksanderhjelleseth on October 22, 2015, 14:26:38 PM
Quote from: osoerli on October 22, 2015, 13:50:15 PM
Quote from: Straffe!!! on October 22, 2015, 13:34:34 PM
Quote from: osoerli on October 22, 2015, 12:20:31 PM
Alle må vera med å bidra med å melda seg inn i klubben!
Det kostar kun 500,- for vaksne og det har ALLE råd til.
https://www.tickethour.no/brann-ww/showProduct.html?idProduct=807

Meldte meg inn akkurat no sjøl etter fråvær nokre år.
Utfordre familie og vener, Spre bodskapen!
ALLE MANN TIL PUMPENE...


Eller hva med å kjøpe livslangt medlemsskap for kr. 7000,-. De pengene kommer definitivt godt med nå!
https://www.tickethour.no/brann-ww/showProduct.html



Gjerne det, men det er ein stor investering for veldig mange.  500 derimot har alle rÃ¥d til.  Om 10.000 blir medlem, betyr det 5 mill til Brann.  Kanskje nokon som er betre enn meg pÃ¥ sosiale media kan dra igong ein aksjon?

Har hørt at Torvanger er god på aksjoner samt sosiale medier.


Kanskje Rolf Barmen kan dra i gang den aksjonen?
Tren på langskudd

aleksanderhjelleseth

Quote from: Lasaron on October 22, 2015, 16:39:08 PM
Quote from: aleksanderhjelleseth on October 22, 2015, 14:26:38 PM
Quote from: osoerli on October 22, 2015, 13:50:15 PM
Quote from: Straffe!!! on October 22, 2015, 13:34:34 PM
Quote from: osoerli on October 22, 2015, 12:20:31 PM
Alle må vera med å bidra med å melda seg inn i klubben!
Det kostar kun 500,- for vaksne og det har ALLE råd til.
https://www.tickethour.no/brann-ww/showProduct.html?idProduct=807

Meldte meg inn akkurat no sjøl etter fråvær nokre år.
Utfordre familie og vener, Spre bodskapen!
ALLE MANN TIL PUMPENE...


Eller hva med å kjøpe livslangt medlemsskap for kr. 7000,-. De pengene kommer definitivt godt med nå!
https://www.tickethour.no/brann-ww/showProduct.html



Gjerne det, men det er ein stor investering for veldig mange.  500 derimot har alle rÃ¥d til.  Om 10.000 blir medlem, betyr det 5 mill til Brann.  Kanskje nokon som er betre enn meg pÃ¥ sosiale media kan dra igong ein aksjon?

Har hørt at Torvanger er god på aksjoner samt sosiale medier.


Kanskje Rolf Barmen kan dra i gang den aksjonen?

Dro ikke han den igang da? Ligger sikkert en gammel sleten Brann-til-(10)tusen Facebook-side der ute på webn. Kanskje du/dere kan bruke den?

blobby winters

Sarpsborg er i grønn sone.
Hva om vi får de til å betale hele lønnen til Amin Askar i steden for bare "en del" av den?

Tror aldri det er blitt opplyst hvor stor en del av Amins lønn Brann fortsetter å betale for at S08 kunne slå oss ut av NM og komme til finalen. Men, la oss anta en 50-50 fordeling av et årslønn på 1MNOK.
Det er 1000 Bergensere som kjøper medlemskapet til kr 500.

Nixon

Nå sier ikke den sonen noe om hvor mye penger klubben har til å betale lønn, bare at økonomien generelt sett er bra. Og BT skriver i dag at Sarpsborg kanskje ikke kommer til å ha råd til å beholde Askar. For en ny slik avtale som i år er selvsagt helt uaktuelt nå som vi har rykket opp. Men hvorfor skulle Brann ønske det? Vi trenger Askar her neste år.

Mye tyder på at Sarpsborg ikke har midlene til å beholde Askar, som dermed kan bli å se i Brann igjen i og med at han har ett år igjen av kontrakten.
Rød makt på Hansa

Klaus_Brann

Quote from: Straffe!!! on October 22, 2015, 13:34:34 PM
Quote from: osoerli on October 22, 2015, 12:20:31 PM
Alle må vera med å bidra med å melda seg inn i klubben!
Det kostar kun 500,- for vaksne og det har ALLE råd til.
https://www.tickethour.no/brann-ww/showProduct.html?idProduct=807

Meldte meg inn akkurat no sjøl etter fråvær nokre år.
Utfordre familie og vener, Spre bodskapen!
ALLE MANN TIL PUMPENE...


Eller hva med å kjøpe livslangt medlemsskap for kr. 7000,-. De pengene kommer definitivt godt med nå!
https://www.tickethour.no/brann-ww/showProduct.html


Det er jo genialt, da slipper man å huske på å fornye, men samtidig "snyter" man jo Sportsklubben for litt penger, hvis man lever noen år for meget.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

Noen år for meget? 14? Jeg håper du setter deg høyere mål, Klaus! :-P
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Hehe, jo da, går vel for å bli litt eldre enn det;)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Ricky

http://www.ba.no/sport/fotball/sk-brann/brann-kan-likevel-hente-stjerner/s/5-8-188119

Brann ser ingen problemer med å sprenge lønnstaket med ekstern hjelp.
Alt er med andre ord akkurat som før.

Gulløl

November 03, 2015, 18:48:06 PM #4346 Last Edit: November 03, 2015, 18:51:55 PM by Gulløl
Quote from: Ricky on November 03, 2015, 18:20:34 PM
http://www.ba.no/sport/fotball/sk-brann/brann-kan-likevel-hente-stjerner/s/5-8-188119

Brann ser ingen problemer med å sprenge lønnstaket med ekstern hjelp.
Alt er med andre ord akkurat som før.


Er vel få som har vært i tvil om det. At media har slått stort opp dette med lønnstak har ikke forminsket min tro på at det kan skje. Men som Soltvedt sier da skal det til gjengjeld ta skikkelig fyr. Brann sprenger ihvertfall ikke lønnstaket for å forlenge med Fredrik Haugen, her er det snakk om skikkelige publikumsmagneter som kan fylle Stadion.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Men jeg tviler på at Soltvedt og gjengen lar seg rive med og kjøper et navn bare fordi han er tilgjengelig. Jeg har troen på at det blir en mer strukturert lagbygging nå, og at ekstra midler gjør den jobben lettere. Og forhåpentligvis kjappere.
Rød makt på Hansa

krakra


Corran

De vil jo ikke sprenge banke Er det eksterne som betaler alt over 900000 så er jo vet helt innenfor. Men da må det jo være spillere med et navn som de kan bruke i markedsføring
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Go Up