• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

�konomitrÄd

Started by monzilla, October 04, 2007, 21:49:49 PM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

Superjack

Virker som vi mÄ vente pÄ regnskaper, evt at BT eller BA fÄr ut noe i forbindelse med budsjett som fastsettes i begynnelsen av desember.

Men ser at medier spĂžr Kalven om det blir tidenes resultat i Brann.

Skal jeg ta en kjapp gjett sÄ tipper jeg SKB ender i over 30 mill i pluss i Är.

Omsetningen tipper jeg er i nĂŠrheten av 180 mill.

OgsÄ basert pÄ hva Kalven svarer i intervjuet med BÞyum i forbindelse med banesaken. BÞyum spÞr om det er mer enn de 90+ fra Obos sesongen, Kalven svarer «det dobbelte» men BÞyum fÄr ikke med seg svaret og spÞr om det er over 100....
Brannsupporter.

ChristianC????

Quote from: Corran on November 17, 2023, 21:51:54 PMNÄr det var 185 de skulle selge for sÄ var det vel snakk om nÊrmere 20 mill som skulle brukes pÄ anlegg?
Og nÄr prisen gikk opp til 205 eller hva det var sÄ mÄ det vel plusses pÄ 20 mill

Riktig, endte pÄ 206 millioner og alle 206 var pÄ bok 15 desember i fjor. SÄ folk mÄ plusse pÄ 20 millioner til.

Superjack

Quote from: ChristianCBentzen on November 17, 2023, 22:23:07 PM
Quote from: Corran on November 17, 2023, 21:51:54 PMNÄr det var 185 de skulle selge for sÄ var det vel snakk om nÊrmere 20 mill som skulle brukes pÄ anlegg?
Og nÄr prisen gikk opp til 205 eller hva det var sÄ mÄ det vel plusses pÄ 20 mill

Riktig, endte pÄ 206 millioner og alle 206 var pÄ bok 15 desember i fjor. SÄ folk mÄ plusse pÄ 20 millioner til.

SÄ da skal Brann i teorien ha Þkt egenkapital med ca 40 mill, pÄ salg av nÊringsdelen.

Tipper samme egenkapital Ăžkes med 30-40 i 2023.

AltsÄ vil Brann vÊre Norges 3. stÞrste mtp Þkonomi. Bak Molde og Glimt.

Egentlig utrolig med en klubb som for 2 Ă„r siden rykket ned til Obos og kom i rĂžd sone.
Brannsupporter.

Finfin respons

Med tanke pÄ gallopp i rentene og gallopperende renter vil jeg si at tidspunktet for salg var usedvanlig godt, sett i etterpÄklokhetens klare lys. SÄ spÞrs det hvor lenge "cash is king", og nÄr tid Brann lengter tilbake til Ä eie eiendom.
Kanskje.

Go Up