• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

�konomitråd

Started by monzilla, October 04, 2007, 21:49:49 PM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

Klaus_Brann

Det kommer jo også nedgang i lønnen pga. nedrykket, som vi vil spare en del på.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

tintin

Er jobben til Gorm Natlandsmyr å følge med på hva spillere og spesielt Norling sier på tv? Han er jo der alltid.... Der kan vi spare inn en årslønn

Utmedsnolken

Skal budsjettere med 10mill i minus neste sesong for at ikke endringene skal bli for dramatiske... hvis vi legger på den vanlige sprekken, ender de vel på -25 (før Mohn)
"og der snubler Sæternes igjen"

krøvel vellevold

Quote from: Utmedsnolken on November 28, 2014, 15:48:57 PM
Skal budsjettere med 10mill i minus neste sesong for at ikke endringene skal bli for dramatiske...


Er det lov?
Legg ned hele klubben!

dudo

Quote from: krøvel vellevold on November 28, 2014, 15:51:06 PM
Quote from: Utmedsnolken on November 28, 2014, 15:48:57 PM
Skal budsjettere med 10mill i minus neste sesong for at ikke endringene skal bli for dramatiske...


Er det lov?


Ja, vi har da underlig nok ganske bra EK?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

nero

Quote from: tintin on November 27, 2014, 17:11:46 PM
Er jobben til Gorm Natlandsmyr å følge med på hva spillere og spesielt Norling sier på tv? Han er jo der alltid.... Der kan vi spare inn en årslønn

Er du gal? Klovneveldet har jo mer bruk for sin propagandaminister enn noensinne! ;D
Lions led by donkeys.

Lasaron

Jeg hadde håpet nedrykket skulle få rikinger i byen til å åpne lommeboken. Kjenner jeg er litt skuffet.
Tren på langskudd

Spelaren

Quote from: Lasaron on December 16, 2014, 13:10:29 PM
Jeg hadde håpet nedrykket skulle få rikinger i byen til å åpne lommeboken. Kjenner jeg er litt skuffet.
GÃ¥ av.

Klaus_Brann

Quote from: Lasaron on December 16, 2014, 13:10:29 PM
Jeg hadde håpet nedrykket skulle få rikinger i byen til å åpne lommeboken. Kjenner jeg er litt skuffet.


I forhold til spillerkjøp eller hva?
Tipper Mohn og/eller andre kommer til å bidra i vinter uansett om det er for å hente spillere eller andre nødvendigheter.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Lasaron

Quote from: Klaus_Brann on December 16, 2014, 17:54:10 PM
Quote from: Lasaron on December 16, 2014, 13:10:29 PM
Jeg hadde håpet nedrykket skulle få rikinger i byen til å åpne lommeboken. Kjenner jeg er litt skuffet.


I forhold til spillerkjøp eller hva?
Tipper Mohn og/eller andre kommer til å bidra i vinter uansett om det er for å hente spillere eller andre nødvendigheter.
Tren på langskudd

Klaus_Brann

Det kommer nok, da øremerket.
Jeg er totalt i mot det RBH sier om at Brann ikke bør klare seg uten Mohn. Selvsagt bør vi være takknemlige og utnytte oss av hans gavmildhet på kort sikt, men det er vel ingen som er i tvil om at Brann hadde tjent på å klare å drive godt i pluss på egenhånd, så kunne heller gavene kommet som nettopp det; gaver.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Jose Arrogantio

UEFA prøver vel å slå ned på at klubber gjør seg avhengig av eksterne investorer også, ville vært kjipt om vi ble nektet Europaspill eller bøtelagt en gang i framtiden grunnet investorer.

Herman1

Quote from: dudo on November 28, 2014, 15:55:09 PM
Quote from: krøvel vellevold on November 28, 2014, 15:51:06 PM
Quote from: Utmedsnolken on November 28, 2014, 15:48:57 PM
Skal budsjettere med 10mill i minus neste sesong for at ikke endringene skal bli for dramatiske...


Er det lov?


Ja, vi har da underlig nok ganske bra EK?


Ja, Brann planlegger å bruke 10 millioner kroner av egenkapitalen på 35 millioner.

Klaus_Brann

Quote from: Jose Arrogantio on December 16, 2014, 22:58:49 PM
UEFA prøver vel å slå ned på at klubber gjør seg avhengig av eksterne investorer også, ville vært kjipt om vi ble nektet Europaspill eller bøtelagt en gang i framtiden grunnet investorer.


Det er sant, men det gjelder vel først og fremst gaver i større skala enn det vi har mottatt.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Jose Arrogantio

Quote from: Klaus_Brann on December 17, 2014, 00:58:51 AM
Quote from: Jose Arrogantio on December 16, 2014, 22:58:49 PM
UEFA prøver vel å slå ned på at klubber gjør seg avhengig av eksterne investorer også, ville vært kjipt om vi ble nektet Europaspill eller bøtelagt en gang i framtiden grunnet investorer.


Det er sant, men det gjelder vel først og fremst gaver i større skala enn det vi har mottatt.


Går vel på hvor stor gaven er i forhold til omsetning.

Herman1

December 17, 2014, 06:11:38 AM #4016 Last Edit: December 17, 2014, 06:23:44 AM by Herman1
Googlet saken litt.

Det som diskuteres her er vel det UEFA kaller "financial fair play".
Fant et par artikler som beskriver reglene vedrørende dette:

1. Forklaring, -hva er FFP? (2014):

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/enkelt-forklart-slik-fungerer-financial-fair-play/8462779.html

2. "Det nye regelverket berører norske klubber i liten grad" (2014):

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/--derfor-har-regelverket-liten-betydning-for-norske-klubber/8462729.html

3. "Hardball kan bli ulovlig" (2013):

http://fusialt.blogg.no/1361889586__hardball_kan_bli_ulo.html

Har ikke giddet å lese gjennom artiklene enda, men det later til å være en viss uenighet om hvordan disse reglene vil påvirke norske klubber.

Uansett må jeg si meg enig i at Brann bør klare seg selv, uavhengig av en evt. ekstern støtte.
Denne kan i så fall komme utenfor/på topp av et budsjett som går i balanse.


Nixon

Quote from: Xminator on December 17, 2014, 08:24:28 AM


Til gjengjeld prioriterer Brann å reise til Dublin og Stockholm. Jeg vil tro at kostnadene til disse to turene hadde vært et betydelig bidrag til en ekstra uke et sted med varme og gress.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Yngve

Og at Nest Sotra-spelarane må bruka av eiga lomme for å betala den andre treningsleiren.

Xminator

Quote from: Nixon on December 17, 2014, 08:33:51 AM
Quote from: Xminator on December 17, 2014, 08:24:28 AM


Til gjengjeld prioriterer Brann å reise til Dublin og Stockholm. Jeg vil tro at kostnadene til disse to turene hadde vært et betydelig bidrag til en ekstra uke et sted med varme og gress.


Hele poenget med treningsleire er kvalitetstrening når det regner hvitt i Bergen. Dublin og Stockholm er reisetid og kamp. Man burde strengt tatt ikke trent i Bergen utenom ukene der det er landskamper på kalenderen fra november til april

Kjell249

Spillerne fortjener å trene i sludd og holke i Bergen, så får de forsmak på hva som venter i 1 div... Hardt arbeid!
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Nixon

Quote from: Xminator on December 17, 2014, 13:02:31 PM
Quote from: Nixon on December 17, 2014, 08:33:51 AM
Quote from: Xminator on December 17, 2014, 08:24:28 AM


Til gjengjeld prioriterer Brann å reise til Dublin og Stockholm. Jeg vil tro at kostnadene til disse to turene hadde vært et betydelig bidrag til en ekstra uke et sted med varme og gress.


Hele poenget med treningsleire er kvalitetstrening når det regner hvitt i Bergen. Dublin og Stockholm er reisetid og kamp. Man burde strengt tatt ikke trent i Bergen utenom ukene der det er landskamper på kalenderen fra november til april


Optimalt treningsmessig, men utopisk med tanke på at det ville kostet mange mange penger, det ville vært svært lite familievennlig og gudene vet hvordan spillerne hadde taklet brakketilværelse i en så lang periose.

Poenget mitt var at disse to kampene kunne delfinansiert en ekstra uke på gress. Jeg vet ikke om det er så viktig med disse to motstanderne at det trumfer over en ekstra treningsleir. Vi har jo f.eks. Haugesund i "nærmiljøet" som kunne vært en minst like god treningsmotstander.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Tom C

Quote from: Kjell249 on December 17, 2014, 14:00:37 PM
Spillerne fortjener å trene i sludd og holke i Bergen, så får de forsmak på hva som venter i 1 div... Hardt arbeid!


Fikk aldri noe svar på om du var villig til å vedde på utsagnet ditt om at Norling aldri ville rykke opp igjen med Brann?

"Jeg kan garantere at Norling ikke klarer å rykke opp. Men han er en trivelig fyr."
Aldri mer Obos....

Klaus_Brann

Quote from: Jose Arrogantio on December 17, 2014, 05:02:49 AM
Quote from: Klaus_Brann on December 17, 2014, 00:58:51 AM
Quote from: Jose Arrogantio on December 16, 2014, 22:58:49 PM
UEFA prøver vel å slå ned på at klubber gjør seg avhengig av eksterne investorer også, ville vært kjipt om vi ble nektet Europaspill eller bøtelagt en gang i framtiden grunnet investorer.


Det er sant, men det gjelder vel først og fremst gaver i større skala enn det vi har mottatt.


Går vel på hvor stor gaven er i forhold til omsetning.


Okei, jeg har ikke satt meg godt nok inn i det.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Gulløl

1 millard gitt bort til Bergens Forskningsstiftelse. Blir det noe julegave pÃ¥ Brann da. Et rundt tall høres greit ut. 100 mill ??  :P

Klipp:

Etter at sønnen Frederik er kjøpt ut, sitter Trond Mohn og søsteren Marit Mohn igjen med eierskapet i Wimoh.
- Hvilke tanker har du og Marit videre for Wimoh?
- Jeg har tenkt å gi mye vekk. Det går i den retningen.
- SÃ¥ det vil bli flere store gaver?
- Helt klart, sier Trond Mohn.


http://www.bt.no/nyheter/okonomi/Gir-bort-julegave-pa-n-milliard-3267935.html
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon



Nå må du ikke være beskjeden, Johannesen!

https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

ostraume

VJ: -Hei, det er Vibeke i Brann her.
TM: -Hvor ble det av det ordentlige mannfolket?
VJ: -Ehm...beklageligvis så ble styret presset til å be han om å trekke seg, men vi viderefører det viktige arbeidet med å....
*klikk* "piiiiiiiiiiiiiiiiiip"

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Gulløl

Tror nok Trond liker "frekke og sjarmerende kvinnfolk" like bra som "skikkelige mannfolk". Forslår at Vibeke skrur sjarmen til topps og kjører opp til Trond på et førjulsbesøk, gir han en julestjerne og en flaske av den fineste konjakken og tar litt skikkelig i når hun ber om støtte. Jeg forslår et rundt tall med to nuller bak, 10 prosent av det forskningen fikk. Det er bare å smi mens jernet er varmt når Trond er i dette førjuls gavemilde hjørnet :)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Joggi Bogga

McDonald´s  skal gi oss et løft.
http://www.aftenposten.no/100Sport/fotball/eliteserien/Na-far-McDonalds-plass-pa-Brann-drakten-481761_1.snd

Jeg foreslår i samme slengen å selge stadionnavnet.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

olebrann3


dudo

Det er nesten fristende å be dem overta serveringen ...
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Gulløl

Jævlig stress, nå må jeg tilbake til Stadion butikken og trykke på McD logen på latexdrakten min. Vet ikke om jeg får den av meg heller, den er så utrolig tettsittende, spesielt shortsen.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Kjell249

Quote from: Tom C on December 17, 2014, 14:23:59 PM
Quote from: Kjell249 on December 17, 2014, 14:00:37 PM
Spillerne fortjener å trene i sludd og holke i Bergen, så får de forsmak på hva som venter i 1 div... Hardt arbeid!


Fikk aldri noe svar på om du var villig til å vedde på utsagnet ditt om at Norling aldri ville rykke opp igjen med Brann?

"Jeg kan garantere at Norling ikke klarer å rykke opp. Men han er en trivelig fyr."

Du kan få veddemålet ditt.

500 kr på at Norling ikke klarer å rykke direkte opp i 2015? Altså veddemålet gjelder ikke hvis Norling ikke sitter hele sesongen, og hvis det blir kvalplass til eliteserien eller dårligere så vinner jeg.

Klar:)?
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Spelaren

Quote from: dudo on December 23, 2014, 13:21:02 PM
Det er nesten fristende å be dem overta serveringen ...


Selv de dvaskeste burgerne er bedre enn pølsefornærmelsene me får servert på Stadion. Ja takk!
GÃ¥ av.

Spelaren

Forresten, for noen sutrepunger som kommenterer på facebook.
GÃ¥ av.

Klaus_Brann

Quote from: Spelaren on December 23, 2014, 13:49:39 PM
Quote from: dudo on December 23, 2014, 13:21:02 PM
Det er nesten fristende å be dem overta serveringen ...


Selv de dvaskeste burgerne er bedre enn pølsefornærmelsene me får servert på Stadion. Ja takk!


Er det slutt på burgerne de solgte borte ved felt z? De var jo langt bedre enn det skvipet McDonalds selger.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

Var ikke det karbonader i brød? Men for all del, mcen er stusselige saker. Selv om man hadde fått orden på kaffen!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

Quote from: Spelaren on December 23, 2014, 14:23:35 PM
Forresten, for noen sutrepunger som kommenterer på facebook.


Ja, det er ikke måte på hvor galt det er med burgere på drakten. Det er visstnok ikke forenelig med idrett. Men spør de om de ville hatt en viss alkoholprodusent tilbake på drakten...
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Hatleking

Betyr det at me får ein ny burger kalla McFørsteDivisjon?

Lasaron

Jeg syns Mcdonalds smaker helt greit.
Tren på langskudd

Klaus_Brann

Quote from: dudo on December 23, 2014, 18:16:02 PM
Var ikke det karbonader i brød? Men for all del, mcen er stusselige saker. Selv om man hadde fått orden på kaffen!


Ikke de få gangene jeg har spist der, men det er forøvrig en stund siden nå.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Lasaron on December 23, 2014, 21:08:14 PM
Jeg syns Mcdonalds smaker helt greit.


Mcflurryen er god og chipsen er digg fyllemat, men for min del stopper det der.

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Spelaren

Quote from: Lasaron on December 23, 2014, 21:08:14 PM
Jeg syns Mcdonalds smaker helt greit.


Enig.
Det er intet Cafe Generalen-nivå på dem, men det fungerer aldeles greit. Pommes friten er av høy klasse, milkshake himmelsk og kaffen grei. Ihvertfall det eg har fått servert på drive in på Lagunen.
GÃ¥ av.

krakra

http://www.bt.no/100Sport/fotball/forstediv/Kristoffer-Larsen-gar-ned-over-150000-kroner-i-lonn-etter-nedrykket-485330_1.snd

Nedrykksklausul i det nedre lønnssjiktet, men ikke hos de som tjener mest. Enda et av disse påfunnene som det tidligere regimet syns var kjempesmart?

ostraume

Det handler vel heller om tidspunktet for siste signering.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Corran

Han har nå likefult til salt i grøten For en som enda ikke har klart å spille seg til fast plass er vel 500.000 en grei 1 div lønn. Hadde sikkert ikke fåt mer i de andre 1 div klubbene
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Gulløl

En ny leder forlater Brann. Denne gang er det nestleder og controller Terje Marthinsen. Ingen drømmejobb å ha controller jobben i Brann i den økonomiske hengemyren klubben er i. Jeg er ikke så veldig overrasket at han skifter arbeidsgiver. Får håpe Brann kommer i mål med kuttene på 35 millioner før Martinsen slutter. Har hatt inntrykk av at Terje Marthinsen har vært en meget dyktig controller og nøkkelperson i Brann. Synd han forsvinner, men han får ha lykke til.

http://www.brann.no/news/article/1o8fekdyb7ahe12u03twiov973/title/brann-soker-etter-ny-controller
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

osoerli

Korleis i huleste har du fått inntrykk av at Martinsen har vore meget dyktig?
Eg for min del har ikkje inntrykk av noko som helst, anna enn at Brann har hatt kontinuerleg dårleg økonomi, og dermed neppe særleg god kontroll.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Gulløl

Quote from: osoerli on February 18, 2015, 16:09:32 PM
Korleis i huleste har du fått inntrykk av at Martinsen har vore meget dyktig?
Eg for min del har ikkje inntrykk av noko som helst, anna enn at Brann har hatt kontinuerleg dårleg økonomi, og dermed neppe særleg god kontroll.


Blant annet av det som stod i BA i desember. Tror ikke Bjørn Dahl som er ute av Brann systemet for lenge siden hadde noen grunn til ikke å si akkurat det han mente i intervjuet. Han brukte ord som:



http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article7724722.ece

Nå har Marthinsen som controller hovedsaklig hatt ansvar for styringen på budsjett, rekneskap, analyser og en rådgivnings rolle innad i klubben på økonomiske spørsmål. Han har ikke hatt ansvar for noen store budsjettposter selv. Om Roald f.eks. brukte titalls millioner å kjøpe inn dårlige spillere kan han gjerne si sin mening til sin overordnete men må være lojal (som han har vært) og akseptere det.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Go Up