• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

�konomitråd

Started by monzilla, October 04, 2007, 21:49:49 PM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

Jose Arrogantio

De klarte ikke å spille for lommeboka i fjor. Klarer det ikke i år heller.

Nixon

Det viser jo bare at de ikke spiller for pengene.
Respekt!;)
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: Nixon on October 09, 2014, 20:06:06 PM
Det viser jo bare at de ikke spiller for pengene.
Respekt!;)


Ja da kan ingen komme og si at den og den gikk til Brann pga pengene.
Legg ned hele klubben!

Kagain

En god/dårlig nyhet med artikkelen er at det også nevnes følgende

"Også Rikard Norling har etter det BT erfarer en betydelig lønnsreduksjon i vente dersom han styrer Brann til 1.-divisjon."

En ting er at RBH og de arbeidet noe slikt inn, det må gå på plussiden av kontoen til de involverte parter.

Den gode/dårlige nyheten her er, avhengig av hvordan man ser på Norling, så blir det vel større sannsynlighet for at han pakker sitt pikkpakk og går. Da har han ikke lenger den høye lønnen som kanskje var selve tungen på vektskålen da han tok valget med å ta over SK Brann. Dette kan være en god nyhet for de negative røster som har blitt hevet i det siste, men en dårlig nyhet for oss andre som fremdeles har troen på Prosjekt Norling.

aleksanderhjelleseth

Norling kommer IKKE til å gå av ved et evt nedrykk, han er alt for stolt/ærgjerrig til det. En hver trener som rykker ned med et lag, og er sterkt delaktig i nedrykket, er forpliktet til å snu trenden for så å rykke opp igjen. Det sier seg selv.

Tom C

DEt at ting "sier seg selv" er ikke ensbetydende med at ikke Norling velger å hoppe på et tilbud fra en svensk toppklubb f.eks for å "komme nærmere familien". Tror det er mange faktorer som spiller inn når han skal vurdere om han skal bruke minimum ett ekstra år på å jobbe op igjen et "adecco-lag"
Aldri mer Obos....

Nixon

October 10, 2014, 13:47:38 PM #3956 Last Edit: October 10, 2014, 14:10:47 PM by Nixon
Det positive med et Norling-avhopp vil være at Brann for en gang skyld slipper å etterbetale lønn til en trener i år og dag etterpå.

Nei, vent. Vi snakker om gavmilde RBH her. Det blir sikkert ekstra penger å hente for Norling også...
Rød makt på Hansa

Yngve

Sparkar klubben han, så har Norling ei kontrakt å slå i bordet med. Så då må me sjølvsagt betala han ut tida, med mindre dei vert einige om ein kompensasjon.

Går han frivillig, så har han vel ikkje rett på det. Men får det sikkert av oss.

Gulløl

October 10, 2014, 14:46:44 PM #3958 Last Edit: October 10, 2014, 14:57:26 PM by Gulløl
RBH etter nedrykket:
-   Av hensyn til familien ønsker han Rikard Ã¥ avslutte kontrakten til Brann og vil ta første fly til Stockholm. Det stiller vi oss selvsagt positivt til. Kontraktsmessige klausuler gjør at han Rikard etter stor innsats i Brann fÃ¥r full lønn ut kontraktstiden 2016. Da vil jeg pÃ¥ vegne av styret ønsker han Rikard lykke til som manager i Allmänna Idrottsklubben (AIK). Styret har spurt undertegnede om han for de neste Ã¥rene vil gÃ¥ inn i en kombinert stilling som "trener - sportslig leder - daglig leder". Dette har undertegnete sagt ja til for Ã¥ styrke Brann i en vanskelig tid. Jeg føler jeg har den nødvendige støtten og tror definitivt at jeg er rett mann for en slik krevende stilling. Jeg har siden jeg var ung alltid vært vant med Ã¥ være blant de beste, sÃ¥ dette gÃ¥r fint. Mine visjoner er at Brann skal rykke opp igjen i 2020 og jeg kommer til Ã¥ bruke hytteturene i vinter til Ã¥ lage en knallgod strategi pÃ¥ dette. Media som ønsker Ã¥ fÃ¥ tilsendt strategiplanen nÃ¥r den er klar kan oppgi sitt telefaxnummer til undertegnede.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

aleksanderhjelleseth

Quote from: Tom C on October 10, 2014, 13:40:13 PM
DEt at ting "sier seg selv" er ikke ensbetydende med at ikke Norling velger å hoppe på et tilbud fra en svensk toppklubb f.eks for å "komme nærmere familien". Tror det er mange faktorer som spiller inn når han skal vurdere om han skal bruke minimum ett ekstra år på å jobbe op igjen et "adecco-lag"

Eg tror ikke han kommer til å hoppe på et tilbud fra sverige, ikke før han har fått skuten på rett kjøl. Det er en prinsippsak for Norling, tipper eg. Eller hva tror du om vår kjære Rikard? kommer han til å rømme som en rotte fra det synkende skipet?

ostraume

Quote from: Gulløl on October 10, 2014, 14:46:44 PM
RBH etter nedrykket:
Media som ønsker å få tilsendt strategiplanen når den er klar kan oppgi sitt telefaxnummer til undertegnede.



Haha!
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Klaus_Brann

Quote from: Tom C on October 10, 2014, 13:40:13 PM
DEt at ting "sier seg selv" er ikke ensbetydende med at ikke Norling velger å hoppe på et tilbud fra en svensk toppklubb f.eks for å "komme nærmere familien". Tror det er mange faktorer som spiller inn når han skal vurdere om han skal bruke minimum ett ekstra år på å jobbe op igjen et "adecco-lag"


Med mindre han lyver media dønn i fjeset blir han.
Han blir med mindre Sff henter han.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: aleksanderhjelleseth on October 10, 2014, 17:29:44 PM
Quote from: Tom C on October 10, 2014, 13:40:13 PM
DEt at ting "sier seg selv" er ikke ensbetydende med at ikke Norling velger å hoppe på et tilbud fra en svensk toppklubb f.eks for å "komme nærmere familien". Tror det er mange faktorer som spiller inn når han skal vurdere om han skal bruke minimum ett ekstra år på å jobbe op igjen et "adecco-lag"

Eg tror ikke han kommer til å hoppe på et tilbud fra sverige, ikke før han har fått skuten på rett kjøl. Det er en prinsippsak for Norling, tipper eg. Eller hva tror du om vår kjære Rikard? kommer han til å rømme som en rotte fra det synkende skipet?


Han er tro mot sin ideologi og han er tro ovenfor det han står for og vil skape her, og når han evt. fører oss opp til 2016 eller fortsatt spiller i TL i 2015, vil grunnlaget være lagt.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Kagain

Jeg så dette intervjuet på BA med Norling. Av en eller annen absurd grunn ble det kuttet før Norling fikk svart ferdig om situasjonen etter et eventuelt nedrykk. Mitt inntrykk er at Norling nok ikke kommer til å si opp kontrakten frivillig. Intervjueren i dette innslaget spurte (etter et lengre innlegg om nedrykk og lignende) noe slikt som "Betyr dette at du stiller plassen din til disposisjon ved et nedrykk, Norling?" og Norling svarte noe ala "Det var ikke det jeg sa" Men, om han får et jobbtilbud fra Sverige så er det som gulløl sier, en mulighet til å komme nært på familien sin igjen. Da tenker jeg nok at han takker av, eller i samsvar med RBH "blir enig om å avslutte arbeidsforholdet". Så er det vel Perry som blir den nye treneren til Brann.

Men jeg håper også jeg tar feil og at Norling er den hederskaren jeg håper han er og sier "Nej, inte fan" og dundrer Brann opp igjen.

krakra

http://mobil.ba.no/sport/fotball/brann/article7645170.ece

Nok en bekreftelse på hvor rævkjørt Brann er. Vi gir en formue til en rekke spillere som overhodet ikke presterer og den daglige lederen som nettopp har sparket tre mann og kvittet seg med to trenere på grunn av økonomiske problemer bedyrer at det er slik det må være.

Det er sÃ¥nn fordi  ledelsen er komplett og totalt ubrukelig. Vi evner ikke Ã¥ finne gode spillere før alle andre, vi evner ikke Ã¥ hente lovende spillere og utvikle dem til klassespillere. Det eneste vi evner er Ã¥ hente spillere som alle vet om og som har store navn og ukritisk kaste enorme summer etter dem. TLs svakeste forhandler sørger for at de tjener mer enn de ville tjent i noen annen klubb.

Det er verken usaklig eller unyanseet å si at Branns "modell" er totalt dysfunksjonell. Den er utelukkende basert på økonomiske muskler vi ærlig talt ikke har og er fullstendig blottet for teft og smartness eller noen form for målrettet arbeid. Vi henter den utenlandsfloppen som er tilgjengelig. Ferdig med det.

En klubb som Brann kan ikke bare basere seg på talentutvikling og uslipne diamanter eller gull fra ukjente ligaer eller lavere divisjoner. Noen med navn og rutine må hentes for å skape blest og ta ansvar. Men det er fordømt viktig at vi treffer oftere enn vi bommer når vi gir spillere over to millioner i året. Under RBH har vi bommet på 90% av forsøkene.

DET er grunnen til at klubben går til helvette. Det er ikke for mange lokale talenter, for mye penger brukt på u-avdelingen eller for lite penger brukt på a-stallen. Problemet er en totalt talentløs forvaltning av lønnsbudsjett og tilgjengelige overgqngsmidler og en langsiktig satsing uten sammenheng for fem flate øre. Det er amatører som leker fotballklubb uten mer peiling enn det jeg eller noen andre her inne har.

Joggi Bogga

Quote from: krakra on October 17, 2014, 15:04:21 PMDet eneste vi evner er å hente spillere som alle vet om og som har store navn og ukritisk kaste enorme summer etter dem. TLs svakeste forhandler sørger for at de tjener mer enn de ville tjent i noen annen klubb.


Og til og med på dette forumet, som utelukkende består av folk som ønsker Brann vel, så hylles kjøp av spillere fra "riktig hylle". Det virker som om mange rett og slett ikke forstår at det har en langtidsvirkende negativ effekt å hente en overpriset spiller fra øverste hylle.

Måten dyre ordinære kjente navn blir hyllet på her inne,m blir plukket opp av media som formidler om optimisme og at Brann "endelig satser". RBH får fornyet tro på sin strategi, og i neste vindu hentes flere spillere som av samme sort.

Det er hardt å si det, men veldig mange bataljonsfolk/supportere er indirekte skyld i dritten.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

krakra

Brann er nødt til å hente noen slike spillere, men da må forarbeidet vært godt og gjort av folk med peiling så vi ikke bommer hele tiden.

Joggi Bogga

Quote from: krakra on October 17, 2014, 16:41:40 PM
Brann er nødt til å hente noen slike spillere, men da må forarbeidet vært godt og gjort av folk med peiling så vi ikke bommer hele tiden.


MÃ¥ vi hente overprisede spillere?
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

krakra

Vi må hente spillere som har bevist kvalitet i vår liga. Vi kan ikke kun basere oss på ungdommer og spillere fra ukjente ligaer og lavere divisjoner.

Xminator

"For mange" lokale talenter er ikke noe problem om talentene er gode nok - og ikke alle spiller høyre stopper.

Brann skal ha ressurser alle utenom RBK og Molde skal misunne dem. Det er blitt sagt i flere tiår at Brann ikke bruker de ressursene. Vi var der ett lite øyeblikk før Roald fikk leke big business.

Ellers treffer du innertier med følgende:
QuoteEn klubb som Brann kan ikke bare basere seg på talentutvikling og uslipne diamanter eller gull fra ukjente ligaer eller lavere divisjoner. Noen med navn og rutine må hentes for å skape blest og ta ansvar. Men det er fordømt viktig at vi treffer oftere enn vi bommer når vi gir spillere over to millioner i året. Under RBH har vi bommet på 90% av forsøkene.


Om Brann hadde hentet riktige spillere oftere, så hadde også talentene hatt en bedre treningshverdag og nivået bedre dokumentert på de som fikk sjansen. Kjepphesten min er at de yngste talentene ikke skal i en konkurransesituasjon om A-plass. De skal matches forsiktig og ikke nødvendigvis hviles i kampform hele sesongen.

Brann må ha ett soleklart A-lag, med spillere på benken som sannsynligvis kunne gjort det bedre enn noen av dem på banen (dagsform, spillets gang etc).

Joggi Bogga

Vi må hente spillere som er gode nok, og vi må hente spillere som blir gode nok. Til riktig pris. Hvor de kommer fra, utover at en del er lokale, er mindre viktig. Men ikke uviktig (landslagsreiser, kvoteregler, etc).
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

Jose Arrogantio

Quote from: Joggi Bogga on October 17, 2014, 16:37:40 PM
Quote from: krakra on October 17, 2014, 15:04:21 PMDet eneste vi evner er å hente spillere som alle vet om og som har store navn og ukritisk kaste enorme summer etter dem. TLs svakeste forhandler sørger for at de tjener mer enn de ville tjent i noen annen klubb.


Og til og med på dette forumet, som utelukkende består av folk som ønsker Brann vel, så hylles kjøp av spillere fra "riktig hylle". Det virker som om mange rett og slett ikke forstår at det har en langtidsvirkende negativ effekt å hente en overpriset spiller fra øverste hylle.

Måten dyre ordinære kjente navn blir hyllet på her inne,m blir plukket opp av media som formidler om optimisme og at Brann "endelig satser". RBH får fornyet tro på sin strategi, og i neste vindu hentes flere spillere som av samme sort.

Det er hardt å si det, men veldig mange bataljonsfolk/supportere er indirekte skyld i dritten.


Det er ikke feil å hente spillere med kjente navn, til og med til en viss overpris, så lenge de faktisk presterer på banen. Dette på grunn av utenomsportslige faktorer slike spillere bringer med seg: signaleffekt til andre spillere om satsning, økt entusiasme (og dermed billettsalg) blant publikum, økt interesse blant sponsorer for et lag med profiler osv. Det som har blitt gjort feil er at man har hentet profiler som har vært ute av form eller over toppen. Mens for eksempel Molde henter profiler som Dæhli, Forren og Harmeet Singh og RBK Elyounoussi og Reginiussen, spillere som er dyre og profiler, men også i grei form da de kom og i ung nok alder til å yte i flere år og kanskje bli solgt videre for flere millioner i tillegg.

Huff

Mojsov tjente halvannen million i fjor.....

Herrejemini

Joggi Bogga

Quote from: Jose Arrogantio on October 17, 2014, 16:51:24 PM
Quote from: Joggi Bogga on October 17, 2014, 16:37:40 PM
Quote from: krakra on October 17, 2014, 15:04:21 PMDet eneste vi evner er å hente spillere som alle vet om og som har store navn og ukritisk kaste enorme summer etter dem. TLs svakeste forhandler sørger for at de tjener mer enn de ville tjent i noen annen klubb.


Og til og med på dette forumet, som utelukkende består av folk som ønsker Brann vel, så hylles kjøp av spillere fra "riktig hylle". Det virker som om mange rett og slett ikke forstår at det har en langtidsvirkende negativ effekt å hente en overpriset spiller fra øverste hylle.

Måten dyre ordinære kjente navn blir hyllet på her inne,m blir plukket opp av media som formidler om optimisme og at Brann "endelig satser". RBH får fornyet tro på sin strategi, og i neste vindu hentes flere spillere som av samme sort.

Det er hardt å si det, men veldig mange bataljonsfolk/supportere er indirekte skyld i dritten.


Det er ikke feil å hente spillere med kjente navn, til og med til en viss overpris, så lenge de faktisk presterer på banen. Dette på grunn av utenomsportslige faktorer slike spillere bringer med seg: signaleffekt til andre spillere om satsning, økt entusiasme (og dermed billettsalg) blant publikum, økt interesse blant sponsorer for et lag med profiler osv. Det som har blitt gjort feil er at man har hentet profiler som har vært ute av form eller over toppen. Mens for eksempel Molde henter profiler som Dæhli, Forren og Harmeet Singh og RBK Elyounoussi og Reginiussen, spillere som er dyre og profiler, men også i grei form da de kom og i ung nok alder til å yte i flere år og kanskje bli solgt videre for flere millioner i tillegg.


Enig i at profiler kan gi en effekt utover den på banen. Men jeg tror profilene oppstår når spillerne er gode nok. Kjartansson i VIF var en større profil etter et par uker enn den hjemvente helten Grindheim.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

krakra

Quote from: Xminator on October 17, 2014, 16:48:46 PM
"For mange" lokale talenter er ikke noe problem om talentene er gode nok - og ikke alle spiller høyre stopper.

Brann skal ha ressurser alle utenom RBK og Molde skal misunne dem. Det er blitt sagt i flere tiår at Brann ikke bruker de ressursene. Vi var der ett lite øyeblikk før Roald fikk leke big business.

Ellers treffer du innertier med følgende:
QuoteEn klubb som Brann kan ikke bare basere seg på talentutvikling og uslipne diamanter eller gull fra ukjente ligaer eller lavere divisjoner. Noen med navn og rutine må hentes for å skape blest og ta ansvar. Men det er fordømt viktig at vi treffer oftere enn vi bommer når vi gir spillere over to millioner i året. Under RBH har vi bommet på 90% av forsøkene.


Om Brann hadde hentet riktige spillere oftere, så hadde også talentene hatt en bedre treningshverdag og nivået bedre dokumentert på de som fikk sjansen. Kjepphesten min er at de yngste talentene ikke skal i en konkurransesituasjon om A-plass. De skal matches forsiktig og ikke nødvendigvis hviles i kampform hele sesongen.

Brann må ha ett soleklart A-lag, med spillere på benken som sannsynligvis kunne gjort det bedre enn noen av dem på banen (dagsform, spillets gang etc).
Vel. Vi er ikke enige i hvordan talentene skal brukes, men vi kan være enige i at de som skal ha rollen(og lønnen) som nøkkelspillere må ha en kvalitet som samsvarer med det. Problemet til Brann har lenge vært at dette ikke er tilfellet.Vi bommer hele tiden på de tyngste investeringene og det koster dyrt både sportslig og økonomisk.

I tillegg gir vi alt for mye til åpenbart middelmådige spillere som Mojsov og Pusic. Dette skyldes desperasjon og manglende oversikt.

Jose Arrogantio

Quote from: Joggi Bogga on October 17, 2014, 16:55:25 PM
Quote from: Jose Arrogantio on October 17, 2014, 16:51:24 PM
Quote from: Joggi Bogga on October 17, 2014, 16:37:40 PM
Quote from: krakra on October 17, 2014, 15:04:21 PMDet eneste vi evner er å hente spillere som alle vet om og som har store navn og ukritisk kaste enorme summer etter dem. TLs svakeste forhandler sørger for at de tjener mer enn de ville tjent i noen annen klubb.


Og til og med på dette forumet, som utelukkende består av folk som ønsker Brann vel, så hylles kjøp av spillere fra "riktig hylle". Det virker som om mange rett og slett ikke forstår at det har en langtidsvirkende negativ effekt å hente en overpriset spiller fra øverste hylle.

Måten dyre ordinære kjente navn blir hyllet på her inne,m blir plukket opp av media som formidler om optimisme og at Brann "endelig satser". RBH får fornyet tro på sin strategi, og i neste vindu hentes flere spillere som av samme sort.

Det er hardt å si det, men veldig mange bataljonsfolk/supportere er indirekte skyld i dritten.


Det er ikke feil å hente spillere med kjente navn, til og med til en viss overpris, så lenge de faktisk presterer på banen. Dette på grunn av utenomsportslige faktorer slike spillere bringer med seg: signaleffekt til andre spillere om satsning, økt entusiasme (og dermed billettsalg) blant publikum, økt interesse blant sponsorer for et lag med profiler osv. Det som har blitt gjort feil er at man har hentet profiler som har vært ute av form eller over toppen. Mens for eksempel Molde henter profiler som Dæhli, Forren og Harmeet Singh og RBK Elyounoussi og Reginiussen, spillere som er dyre og profiler, men også i grei form da de kom og i ung nok alder til å yte i flere år og kanskje bli solgt videre for flere millioner i tillegg.


Enig i at profiler kan gi en effekt utover den på banen. Men jeg tror profilene oppstår når spillerne er gode nok. Kjartansson i VIF var en større profil etter et par uker enn den hjemvente helten Grindheim.


Det er jeg enig i. Men man kan ikke alltid stole på at man alltid har den riktige dosen teft og flaks som kreves for å finne slike spillere, noen ganger må man "nøye" seg med profiler som allerede er kjent. Så lenge de fortsatt holder nivået selvsagt.

Klaus_Brann

October 18, 2014, 02:50:45 AM #3976 Last Edit: October 18, 2014, 02:55:25 AM by Klaus_Brann
Quote from: krakra on October 17, 2014, 15:04:21 PM
http://mobil.ba.no/sport/fotball/brann/article7645170.ece

Nok en bekreftelse på hvor rævkjørt Brann er. Vi gir en formue til en rekke spillere som overhodet ikke presterer og den daglige lederen som nettopp har sparket tre mann og kvittet seg med to trenere på grunn av økonomiske problemer bedyrer at det er slik det må være.

Det er sÃ¥nn fordi  ledelsen er komplett og totalt ubrukelig. Vi evner ikke Ã¥ finne gode spillere før alle andre, vi evner ikke Ã¥ hente lovende spillere og utvikle dem til klassespillere. Det eneste vi evner er Ã¥ hente spillere som alle vet om og som har store navn og ukritisk kaste enorme summer etter dem. TLs svakeste forhandler sørger for at de tjener mer enn de ville tjent i noen annen klubb.

Det er verken usaklig eller unyanseet å si at Branns "modell" er totalt dysfunksjonell. Den er utelukkende basert på økonomiske muskler vi ærlig talt ikke har og er fullstendig blottet for teft og smartness eller noen form for målrettet arbeid. Vi henter den utenlandsfloppen som er tilgjengelig. Ferdig med det.

En klubb som Brann kan ikke bare basere seg på talentutvikling og uslipne diamanter eller gull fra ukjente ligaer eller lavere divisjoner. Noen med navn og rutine må hentes for å skape blest og ta ansvar. Men det er fordømt viktig at vi treffer oftere enn vi bommer når vi gir spillere over to millioner i året. Under RBH har vi bommet på 90% av forsøkene.

DET er grunnen til at klubben går til helvette. Det er ikke for mange lokale talenter, for mye penger brukt på u-avdelingen eller for lite penger brukt på a-stallen. Problemet er en totalt talentløs forvaltning av lønnsbudsjett og tilgjengelige overgqngsmidler og en langsiktig satsing uten sammenheng for fem flate øre. Det er amatører som leker fotballklubb uten mer peiling enn det jeg eller noen andre her inne har.


For noe tull. Hadde du hørt med Bergen hadde de aller fleste støttet å hente og betale for både Huseklepp, Demidov og Pedersen. Du var vel ikke veldig i mot alle tre du heller?
At Huse sjeldent presterer på toppnivå, Demidov har vært skadet hele forbanna sesongen og at Pedersen er av og på må man regne med.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Joggi Bogga on October 17, 2014, 16:37:40 PM
Quote from: krakra on October 17, 2014, 15:04:21 PMDet eneste vi evner er å hente spillere som alle vet om og som har store navn og ukritisk kaste enorme summer etter dem. TLs svakeste forhandler sørger for at de tjener mer enn de ville tjent i noen annen klubb.


Og til og med på dette forumet, som utelukkende består av folk som ønsker Brann vel, så hylles kjøp av spillere fra "riktig hylle". Det virker som om mange rett og slett ikke forstår at det har en langtidsvirkende negativ effekt å hente en overpriset spiller fra øverste hylle.

Måten dyre ordinære kjente navn blir hyllet på her inne,m blir plukket opp av media som formidler om optimisme og at Brann "endelig satser". RBH får fornyet tro på sin strategi, og i neste vindu hentes flere spillere som av samme sort.

Det er hardt å si det, men veldig mange bataljonsfolk/supportere er indirekte skyld i dritten.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Quote from: Klaus_Brann on October 18, 2014, 02:50:45 AM
Quote from: krakra on October 17, 2014, 15:04:21 PM
http://mobil.ba.no/sport/fotball/brann/article7645170.ece

Nok en bekreftelse på hvor rævkjørt Brann er. Vi gir en formue til en rekke spillere som overhodet ikke presterer og den daglige lederen som nettopp har sparket tre mann og kvittet seg med to trenere på grunn av økonomiske problemer bedyrer at det er slik det må være.

Det er sÃ¥nn fordi  ledelsen er komplett og totalt ubrukelig. Vi evner ikke Ã¥ finne gode spillere før alle andre, vi evner ikke Ã¥ hente lovende spillere og utvikle dem til klassespillere. Det eneste vi evner er Ã¥ hente spillere som alle vet om og som har store navn og ukritisk kaste enorme summer etter dem. TLs svakeste forhandler sørger for at de tjener mer enn de ville tjent i noen annen klubb.

Det er verken usaklig eller unyanseet å si at Branns "modell" er totalt dysfunksjonell. Den er utelukkende basert på økonomiske muskler vi ærlig talt ikke har og er fullstendig blottet for teft og smartness eller noen form for målrettet arbeid. Vi henter den utenlandsfloppen som er tilgjengelig. Ferdig med det.

En klubb som Brann kan ikke bare basere seg på talentutvikling og uslipne diamanter eller gull fra ukjente ligaer eller lavere divisjoner. Noen med navn og rutine må hentes for å skape blest og ta ansvar. Men det er fordømt viktig at vi treffer oftere enn vi bommer når vi gir spillere over to millioner i året. Under RBH har vi bommet på 90% av forsøkene.

DET er grunnen til at klubben går til helvette. Det er ikke for mange lokale talenter, for mye penger brukt på u-avdelingen eller for lite penger brukt på a-stallen. Problemet er en totalt talentløs forvaltning av lønnsbudsjett og tilgjengelige overgqngsmidler og en langsiktig satsing uten sammenheng for fem flate øre. Det er amatører som leker fotballklubb uten mer peiling enn det jeg eller noen andre her inne har.


For noe tull. Hadde du hørt med Bergen hadde de aller fleste støttet å hente og betale for både Huseklepp, Demidov og Pedersen. Du var vel ikke veldig i mot alle tre du heller?
At Huse sjeldent presterer på toppnivå, Demidov har vært skadet hele forbanna sesongen og at Pedersen er av og på må man regne med.
Nei, det er du som skriver tull. Problemet er jo nettopp det at RBH ikke er i stand til å finne andre spillere enn de alle vil ha, og at han ikke får dem til klubben uten å gi dem alt for mye i lønn. Pedersen som får over to millioner her var f.eks. tilbudt under millionen i Molde og det bare Forren der som er på samme lønnsnivå som ham. Men selv Forren er milevis unna lønnen til Huseklepp og tjener mindre enn Demidov. Så vi har tre spillere som tjener mer enn de best betalte der.

Og hva med Pusic for 2,2 mill i året og Mojsov med 1,5 millioner? Er det noe "Bergen" ville ønsket? Neppe. Summene bagatelliseres med at man "må" betale SOF, men hvordan klarer da klubber som Molde, Godset, Odd osv. å bygge langt bedre lag uten de samme summene?

I tillegg har vi punget ut 2,5 millon for knapt middelmådige Karadas og 4,5 mill for Orlov. Hvem andre svir av så store summer på så middelmådige fotballspillere?

Kagain

Det var da vitterlig kritiske røster til Orlov, Karadas, Demidov og så videre. Den eneste unisone jubelen var vel da Pinnedyret signerte for Brann på nytt igjen.

Klaus_Brann

Quote from: krakra on October 18, 2014, 03:34:06 AM
Quote from: Klaus_Brann on October 18, 2014, 02:50:45 AM
Quote from: krakra on October 17, 2014, 15:04:21 PM
http://mobil.ba.no/sport/fotball/brann/article7645170.ece

Nok en bekreftelse på hvor rævkjørt Brann er. Vi gir en formue til en rekke spillere som overhodet ikke presterer og den daglige lederen som nettopp har sparket tre mann og kvittet seg med to trenere på grunn av økonomiske problemer bedyrer at det er slik det må være.

Det er sÃ¥nn fordi  ledelsen er komplett og totalt ubrukelig. Vi evner ikke Ã¥ finne gode spillere før alle andre, vi evner ikke Ã¥ hente lovende spillere og utvikle dem til klassespillere. Det eneste vi evner er Ã¥ hente spillere som alle vet om og som har store navn og ukritisk kaste enorme summer etter dem. TLs svakeste forhandler sørger for at de tjener mer enn de ville tjent i noen annen klubb.

Det er verken usaklig eller unyanseet å si at Branns "modell" er totalt dysfunksjonell. Den er utelukkende basert på økonomiske muskler vi ærlig talt ikke har og er fullstendig blottet for teft og smartness eller noen form for målrettet arbeid. Vi henter den utenlandsfloppen som er tilgjengelig. Ferdig med det.

En klubb som Brann kan ikke bare basere seg på talentutvikling og uslipne diamanter eller gull fra ukjente ligaer eller lavere divisjoner. Noen med navn og rutine må hentes for å skape blest og ta ansvar. Men det er fordømt viktig at vi treffer oftere enn vi bommer når vi gir spillere over to millioner i året. Under RBH har vi bommet på 90% av forsøkene.

DET er grunnen til at klubben går til helvette. Det er ikke for mange lokale talenter, for mye penger brukt på u-avdelingen eller for lite penger brukt på a-stallen. Problemet er en totalt talentløs forvaltning av lønnsbudsjett og tilgjengelige overgqngsmidler og en langsiktig satsing uten sammenheng for fem flate øre. Det er amatører som leker fotballklubb uten mer peiling enn det jeg eller noen andre her inne har.


For noe tull. Hadde du hørt med Bergen hadde de aller fleste støttet å hente og betale for både Huseklepp, Demidov og Pedersen. Du var vel ikke veldig i mot alle tre du heller?
At Huse sjeldent presterer på toppnivå, Demidov har vært skadet hele forbanna sesongen og at Pedersen er av og på må man regne med.
Nei, det er du som skriver tull. Problemet er jo nettopp det at RBH ikke er i stand til å finne andre spillere enn de alle vil ha, og at han ikke får dem til klubben uten å gi dem alt for mye i lønn. Pedersen som får over to millioner her var f.eks. tilbudt under millionen i Molde og det bare Forren der som er på samme lønnsnivå som ham. Men selv Forren er milevis unna lønnen til Huseklepp og tjener mindre enn Demidov. Så vi har tre spillere som tjener mer enn de best betalte der.

Og hva med Pusic for 2,2 mill i året og Mojsov med 1,5 millioner? Er det noe "Bergen" ville ønsket? Neppe. Summene bagatelliseres med at man "må" betale SOF, men hvordan klarer da klubber som Molde, Godset, Odd osv. å bygge langt bedre lag uten de samme summene?

I tillegg har vi punget ut 2,5 millon for knapt middelmådige Karadas og 4,5 mill for Orlov. Hvem andre svir av så store summer på så middelmådige fotballspillere?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Spelaren

http://www.aftenposten.no/100Sport/fotball/forstediv/Tromso-ma-betale-Brann-470914_1.snd

Alle monner drar, sant??
Det paradoksale er at disse sikkert fungerer bedre i tospann enn fiaskokonstellasjonene me har stilt med i store deler av sesongen.
GÃ¥ av.

Gulløl

October 28, 2014, 17:10:18 PM #3982 Last Edit: October 28, 2014, 17:11:50 PM by Gulløl
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krakra

Quote from: Klaus_Brann on October 18, 2014, 16:14:57 PM
Quote from: krakra on October 18, 2014, 03:34:06 AM
Quote from: Klaus_Brann on October 18, 2014, 02:50:45 AM
Quote from: krakra on October 17, 2014, 15:04:21 PM
http://mobil.ba.no/sport/fotball/brann/article7645170.ece

Nok en bekreftelse på hvor rævkjørt Brann er. Vi gir en formue til en rekke spillere som overhodet ikke presterer og den daglige lederen som nettopp har sparket tre mann og kvittet seg med to trenere på grunn av økonomiske problemer bedyrer at det er slik det må være.

Det er sÃ¥nn fordi  ledelsen er komplett og totalt ubrukelig. Vi evner ikke Ã¥ finne gode spillere før alle andre, vi evner ikke Ã¥ hente lovende spillere og utvikle dem til klassespillere. Det eneste vi evner er Ã¥ hente spillere som alle vet om og som har store navn og ukritisk kaste enorme summer etter dem. TLs svakeste forhandler sørger for at de tjener mer enn de ville tjent i noen annen klubb.

Det er verken usaklig eller unyanseet å si at Branns "modell" er totalt dysfunksjonell. Den er utelukkende basert på økonomiske muskler vi ærlig talt ikke har og er fullstendig blottet for teft og smartness eller noen form for målrettet arbeid. Vi henter den utenlandsfloppen som er tilgjengelig. Ferdig med det.

En klubb som Brann kan ikke bare basere seg på talentutvikling og uslipne diamanter eller gull fra ukjente ligaer eller lavere divisjoner. Noen med navn og rutine må hentes for å skape blest og ta ansvar. Men det er fordømt viktig at vi treffer oftere enn vi bommer når vi gir spillere over to millioner i året. Under RBH har vi bommet på 90% av forsøkene.

DET er grunnen til at klubben går til helvette. Det er ikke for mange lokale talenter, for mye penger brukt på u-avdelingen eller for lite penger brukt på a-stallen. Problemet er en totalt talentløs forvaltning av lønnsbudsjett og tilgjengelige overgqngsmidler og en langsiktig satsing uten sammenheng for fem flate øre. Det er amatører som leker fotballklubb uten mer peiling enn det jeg eller noen andre her inne har.


For noe tull. Hadde du hørt med Bergen hadde de aller fleste støttet å hente og betale for både Huseklepp, Demidov og Pedersen. Du var vel ikke veldig i mot alle tre du heller?
At Huse sjeldent presterer på toppnivå, Demidov har vært skadet hele forbanna sesongen og at Pedersen er av og på må man regne med.
Nei, det er du som skriver tull. Problemet er jo nettopp det at RBH ikke er i stand til å finne andre spillere enn de alle vil ha, og at han ikke får dem til klubben uten å gi dem alt for mye i lønn. Pedersen som får over to millioner her var f.eks. tilbudt under millionen i Molde og det bare Forren der som er på samme lønnsnivå som ham. Men selv Forren er milevis unna lønnen til Huseklepp og tjener mindre enn Demidov. Så vi har tre spillere som tjener mer enn de best betalte der.

Og hva med Pusic for 2,2 mill i året og Mojsov med 1,5 millioner? Er det noe "Bergen" ville ønsket? Neppe. Summene bagatelliseres med at man "må" betale SOF, men hvordan klarer da klubber som Molde, Godset, Odd osv. å bygge langt bedre lag uten de samme summene?

I tillegg har vi punget ut 2,5 millon for knapt middelmådige Karadas og 4,5 mill for Orlov. Hvem andre svir av så store summer på så middelmådige fotballspillere?
Huseklepp, Demidov og Pedersen tjener også for mye. Særlig de to førstnevnte.

Herman1


Snakket ikke RBH en gang etter seriegullet at Brann måtte senke spillerlønningene betraktelig`
Og at man kun i enkelte tilfeller, da med sponsor-støtte, kunne tillate seg å tildele en klassespiller topplønn?


kabelmann

Lillestrøm og Vålerenga er i rød sone. Ser ut til at vi går klar av denslags... inntil videre. Men de får i det minste spille i Tippeligaen.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

dudo

HamKam mister lisensen. Dessverre rykker de også ned, hadde de holdt seg hadde vel vi vært et gigantsteg nærmere TL 2015 ...
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Xminator

Sogndals tanker om hvordan Brann skulle fått ut potensialet (de ønsker faktisk at Brann skal være toppklubb...) er å jevne stadion med jorden og bygge bystadion på ett mer egnet sted for å skape inntekt utenom kampdagen. Tilbake der vi var i diskusjonene for noen år siden med tilhørende nostalgi. Finansiering gjennom salg av stadionområdet til boligformål og fra byens næringsliv.

Sett med ettertidsbriller er jeg bare enda mer overbevist om at Brann hadde vert betydelig bedre økonomisk rustet om det var Brann stadion som lå der det nå er badebasseng i sentrum. Om ledelsen hadde klart å rote bort bedre økonomi med dårlige sportslige valg er det vel fortsatt fare for, men likevel...

Utmedsnolken

Quote from: Xminator on October 29, 2014, 13:21:41 PM
Sogndals tanker om hvordan Brann skulle fått ut potensialet (de ønsker faktisk at Brann skal være toppklubb...) er å jevne stadion med jorden og bygge bystadion på ett mer egnet sted for å skape inntekt utenom kampdagen. Tilbake der vi var i diskusjonene for noen år siden med tilhørende nostalgi. Finansiering gjennom salg av stadionområdet til boligformål og fra byens næringsliv.

Sett med ettertidsbriller er jeg bare enda mer overbevist om at Brann hadde vert betydelig bedre økonomisk rustet om det var Brann stadion som lå der det nå er badebasseng i sentrum. Om ledelsen hadde klart å rote bort bedre økonomi med dårlige sportslige valg er det vel fortsatt fare for, men likevel...


Med tanke på budsjett- og tidssprekken til svømmehallen, så tror jeg vi skal være ekstremt glad det ikke var Brann som bygde arena akkurat der. http://www.bt.no/sporten/Tre-ar-for-sen-og-dobbel-sa-dyr-3225834.html
"og der snubler Sæternes igjen"

krakra

Quote from: dudo on October 29, 2014, 12:35:39 PM
HamKam mister lisensen. Dessverre rykker de også ned, hadde de holdt seg hadde vel vi vært et gigantsteg nærmere TL 2015 ...
Men kan det redde andrelaget? Det blir ett mindre lag som rykker ned til andre, da må det også være ett mindre lag som rykker ned fra andre.

Nixon

Quote from: krakra on October 29, 2014, 18:13:39 PM
Quote from: dudo on October 29, 2014, 12:35:39 PM
HamKam mister lisensen. Dessverre rykker de også ned, hadde de holdt seg hadde vel vi vært et gigantsteg nærmere TL 2015 ...
Men kan det redde andrelaget? Det blir ett mindre lag som rykker ned til andre, da må det også være ett mindre lag som rykker ned fra andre.


Såvidt jeg har fått med meg får ikke dette noen praktiske konsekvenser for klubben. De skal fortsatt spille i 2. divisjon neste år.
Rød makt på Hansa

Spelaren

Quote from: Utmedsnolken on October 29, 2014, 13:25:51 PM
Quote from: Xminator on October 29, 2014, 13:21:41 PM
Sogndals tanker om hvordan Brann skulle fått ut potensialet (de ønsker faktisk at Brann skal være toppklubb...) er å jevne stadion med jorden og bygge bystadion på ett mer egnet sted for å skape inntekt utenom kampdagen. Tilbake der vi var i diskusjonene for noen år siden med tilhørende nostalgi. Finansiering gjennom salg av stadionområdet til boligformål og fra byens næringsliv.

Sett med ettertidsbriller er jeg bare enda mer overbevist om at Brann hadde vert betydelig bedre økonomisk rustet om det var Brann stadion som lå der det nå er badebasseng i sentrum. Om ledelsen hadde klart å rote bort bedre økonomi med dårlige sportslige valg er det vel fortsatt fare for, men likevel...


Med tanke på budsjett- og tidssprekken til svømmehallen, så tror jeg vi skal være ekstremt glad det ikke var Brann som bygde arena akkurat der. http://www.bt.no/sporten/Tre-ar-for-sen-og-dobbel-sa-dyr-3225834.html


Kanskje, store prosjekter har jo gjerne en tendens til å skli ut. Når det er sagt, så er det jo forskjell på det rent byggtekniske, seniorarkitekt Einar Tønseth sier jo i artikkelen at et svømmeanlegg er noe av det mest "risikofylte man kan gi seg i kast med av byggeprosjekter".
GÃ¥ av.


Huff

Quote from: Spelaren on November 03, 2014, 09:16:56 AM
http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Trond-Mohn-apner-for-a-gi-mer-penger-til-Brann-472101_1.snd

Dessuten har vi jo Trond igjen :) .


Blir litt som å kaste tusenlapper på en sprøytenarkoman og så forvente at vedkommende skal bruke pengene på et godt, variert kosthold og husleie...

krakra

Pengene bør brukes på å investere i en sterk og kompetent sportslig ledelse. Denne strategien til Barmen om å bruke penger på spillere fremfor speider eller sportssjef har ikke slått helt til.

Herman1

Quote from: krakra on November 03, 2014, 10:49:29 AM
Pengene bør brukes på å investere i en sterk og kompetent sportslig ledelse. Denne strategien til Barmen om å bruke penger på spillere fremfor speider eller sportssjef har ikke slått helt til.


Eller til å dekke nye underskudd for årets andre halvdel?

Xminator

November 10, 2014, 20:40:13 PM #3996 Last Edit: November 10, 2014, 21:13:09 PM by Xminator
Når man ser på de planene som er rundt å utvide sentrum på sydnes (BT), hvor flott hadde det ikke vert om man kunne fått ett nytt bystadion innerst i viken der containerhavnen er nå med messesenter og/eller annen bygningsmasse som kunne generere inntekt 365 dager i året.

Etter å ha lekt litt med google maps, containerhavnen sluker jo lett store stadionkonstruksjoner som parken, milennium stadion eller for den del Vikingskipet og lignende (uten sammeligning, det er ikke tilskuerkapasitet som er viktig her, det er dagene utenom kampdag). Og da er det fortsatt godt over 500 mål til overs for dette byprosjektet (som jeg liker veldig godt, det er spenstige tanker og noe mer enn å pynte på det man har). For øvrig er stadion+banene utenfor ca 78 mål. Containerkaien mellom jekteviken og nøstebukten er 100 mål. Perfekt...

Herman1


Corran

Quote from: Xminator on November 10, 2014, 20:40:13 PM
Når man ser på de planene som er rundt å utvide sentrum på sydnes (BT), hvor flott hadde det ikke vert om man kunne fått ett nytt bystadion innerst i viken der containerhavnen er nå med messesenter og/eller annen bygningsmasse som kunne generere inntekt 365 dager i året.

Etter å ha lekt litt med google maps, containerhavnen sluker jo lett store stadionkonstruksjoner som parken, milennium stadion eller for den del Vikingskipet og lignende (uten sammeligning, det er ikke tilskuerkapasitet som er viktig her, det er dagene utenom kampdag). Og da er det fortsatt godt over 500 mål til overs for dette byprosjektet (som jeg liker veldig godt, det er spenstige tanker og noe mer enn å pynte på det man har). For øvrig er stadion+banene utenfor ca 78 mål. Containerkaien mellom jekteviken og nøstebukten er 100 mål. Perfekt...

Spennende tanke og kunne blitt meget kult
Sleng på en liten hockeyarena som tar 3-4000 som også kan brukes til konserter og annet knask så har man en meget levende bydel som kunne generert mye inntekter
(er litt hockey frelst og savner tiden med Brann i sommerhalvåret og Djerv i vinterhalvåret)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Huff

November 27, 2014, 13:49:32 PM #3999 Last Edit: November 27, 2014, 13:51:14 PM by Huff
Da skal vi altså spare 30-35 mill. Noen kutt er allerede gjort

Antar følgende spillere forsvinner:

Badji
Piotr
Sæv
Pedersen
Jonsson
Fakiri
Demir
Mojsov (til sommeren)

Av disse tjener vel Pedersen omkring 2,5 mill, Sæv, Badji og Jonsson ca 1,5, mens Piotr tjener ca 1,7, vi anta Demir og Mojsov tjener rundt millionen, mens Hassan tjener 6-800.000. Totalt sparer vi lønnsutgifter på en 11-12.mill vil jeg tro, og i tillegg kommer andre utgifter som arbeidsgiver har på arbeidstakere som vil utgjøre en merbesparelse på 35 prosent av lønnen deres, altså en 3,5-4.mill ekstra. Så kommer overgangssummer, og såvidt jeg leser i dag kan det se ut som vi kan kreve overgangssum for MP. Badji får vi og penger for så jeg vil anta en totalbesparelse dersom samtlige forsvinner vil ligge på rundt 20.millioner (lønn, c.15 mill +5.mill i overgangssummer. I tillegg må vi ha inn tre spillere; keeper, venstreback/kant (spillestilsavhengig) og en Badji-erstatter på sentral midtbane, dette tror jeg vil koste 5.mill til sammen. Vi må da se på eventuelle andre salgbare spillere, og da faller jeg ned på at vi også må kvitte oss med Askar, som jeg vil tro vil spare oss for 2-3.mill ekstra alt medregnet.

Det skal vel holde å gjøre disse kuttene i sport. Resten må tas andre steder.



Go Up