• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

�konomitrÄd

Started by monzilla, October 04, 2007, 21:49:49 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

dokken

Mye interessant her:

http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Brann-fikk-17_5-millioner-kroner-i-gave-465503_1.snd

Kan virke som om Brann og RBH ikke har skjÞnt at dersom de sender brev til kommunen, er det offentlig. Derfor fÄr man et sjeldent Êrlig innblikk i Þkonomien til klubben, fÞr alt er forskjÞnnet av Mohn og gratisbilletter.

Legger merke til denne passusen:

Brann budsjetterte med nÊr 122 millioner kroner i inntekter i 2014. Disse har sviktet. Blant annet har tilskuerbudsjettet som innebar 13.333 tilskuere i snitt pr. kamp, vist seg Ä vÊre altfor ambisiÞst. Realiteten sÄ langt er 9363.

Betyr det at 9363 er vÄrt reelle tilskuersnitt i Är (i hvert fall pÄ tidspunktet brevet ble sendt)? Offisielt har vi over 11.000 i snitt, og tallet 9363 mÄ jo komme fra et sted.

Fasiten er altsÄ over 15 millioner i minus pÄ drift i fÞrste halvÄr, fÞr Mohn. La oss si at vi ender pÄ 25 millioner minus pÄ drift i Är. I sÄ fall er driften vÄr minst like ute Ä kjÞre som i VIF, LSK og det den var i Brann 2009.

ostraume

Noen som husker kuttene i 2009/2010 som skulle gjĂžre at vi var fĂžre var og skulle ha forsterket konkurranseevne om "noen Ă„r." Funket bra.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

ostraume

Vi er simpelthen en tulleklubb som bruker penger over evne, uten Ä fÄ resultater, og er totalt avhengig av en snill onkel.

Men Geniet, han sitter trygt. ForstÄ det den som kan.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

dokken

Husk ogsÄ at 15 mill i minus var situasjonen fÞr vi kjÞpte Karadas, Birkelund og Pedersen. De tjener vel fort fire-fem millioner i lÞnn til sammen (som gir en ekstrautgift pÄ to i Är).

Det er vel og bra at Brann kutter i medieavdelingen (har aldri skjÞnt hva man skal med den uansett) og evt annen administrasjon. Men det er umulig Ä komme utenom lÞnnskutt i sportslig avdeling. HÄper Brann gÄr i forhandlinger om generelt lÞnnskutt over hele linjen. De spillerne som nekter, kan jo prÞve Ä finne en annen klubb som er villig til Ä betale like mye..

For Þvrig kommer jeg ikke til Ä fornye noe partoutkort fÞr kuttprosessen er gjennomfÞrt. Hver krone som kommer inn, blir brukt til Ä forskjÞnne regnskapet og gÄr rett i lommen pÄ spillere som allerede er her.

pidre

Ein kan forsÞke Ä forklare det, men bottom line er at RBH har mislukkast fullstendig. Det er ein hÄn mot supporterane at han skal leie klubben i framtida.


Saludar a los monos!

Belfort

Quote from: ostraume on October 01, 2014, 09:12:59 AM


Men Geniet, han sitter trygt. ForstÄ det den som kan.


Ja det er ikke til Ä forstÄ men det som er mer utrolig er hvorfor det ikke er noe fokus pÄ jobben han har gjort!

osoerli

Quote from: dokken on October 01, 2014, 09:08:54 AM
Legger merke til denne passusen:

Brann budsjetterte med nÊr 122 millioner kroner i inntekter i 2014. Disse har sviktet. Blant annet har tilskuerbudsjettet som innebar 13.333 tilskuere i snitt pr. kamp, vist seg Ä vÊre altfor ambisiÞst. Realiteten sÄ langt er 9363.

Betyr det at 9363 er vÄrt reelle tilskuersnitt i Är (i hvert fall pÄ tidspunktet brevet ble sendt)? Offisielt har vi over 11.000 i snitt, og tallet 9363 mÄ jo komme fra et sted.


Roald og Co pyntar litt pĂ„ tala altsĂ„.  Det er jo litt interessant.  Eller deler dei verkeleg ut 1637 gratisbillettar til kvar kamp?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

ostraume

At det har blitt delt ut 1637 gratisbilletter i snitt sÄ langt i Är virker sannsynlig. Det har jo vÊrt stadige kampanjer av forskjellig slag (ikke at jeg er negativ til det).
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

GullĂžl

October 01, 2014, 12:25:55 PM #3908 Last Edit: October 01, 2014, 12:39:56 PM by GullĂžl
At Brann har inntektsfÞrt tapte inntekter pÄ billettsalg etter fÞrste halvÄr oppveiet med inntekter fra Trond Mohn er ikke noen overraskelse. Synes Bergens Tidende vinkler det litt feil nÄr de oppgir dette som nok mange kan oppfatte som "en ny gave" nÄr de setter det inn i en overskrift pÄ den mÄten og heller ikke belyser det skikkelig i artikkelen. De hÄper vel pÄ at de fleste Brann supporterne ikke kan sÄ mye om Þkonomi. At Trond Mohn betaler differansen mellom virkelig og budsjetterte billettinntekter er noe som er blitt belyst flere ganger gjennom media og er ikke noe nytt. En stor del av de 17,5 millionene gÄr vel pÄ innbetaling av tapte billettinntekter. Og ellers har vel Trond Mohn i snitt gitt Brann ca. 1 mill i mÄneden(i snitt) de siste Ärene og har vel fortsatt omtrent med det i tillegg eller noe mer fÞrste halvÄr 2014.

En mÄ huske pÄ at 13.333 tilskuere i snitt pr. kamp er basert pÄ et snitt billettpris. Slik at Trond Mohn ikke betaler ut pÄ differansen pÄ tilskuertallene men pÄ budsjetterte inntekter i kroner pÄ billettsalg. Om jeg husker riktig var det budsjetterte inntekter forskjellig fra kamp til kamp. Det Brann i Är fÄr i snitt pr. billett er nok langt lavere en i fjor pÄ grunn av veldig hyppige kampanjer og spesielt venneprisbillettene til 99 kr som det er solgt mye av i flere kamper. Vet ikke om jeg husker riktig men var det ikke omtrent 160-170 kroner Brann har budsjettert med i snitt pr. billett i Är ? Det snittet har nok blitt en god del lavere i virkelig solgt snittpris, kanskje to tre ti-kroninger lavere, som medfÞrer et betydelig inntektstap men med tilhÞrende stÞrre utbetalinger fra Trond Mohn.

Tror ikke vi kan regne med en ny slik god avtale med Trond Mohn for nye sesonger pÄ tapte billettinntekter, det vil nok de Þkonomiske kuttene og budsjettet for 2015 vise. NÄr Brann budsjetter med 13333 tilskuere i snitt for 2014 trodde vel Trond Mohn at det var noe i nÊrheten realistisk. Her har nok Bruun-Hanssen gitt sin gode venn Trond Mohn en god kilevink nÄr det bommes sÄ totalt. At det ikke var realistisk i det hele tatt med et slikt snitt pÄ tilskuertallene var ogsÄ pÄpekt av flere av oss her inne pÄ forumet fÞr sesongen startet.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere nÄr man heier pÄ Brann

Nixon

Quote from: GullÞl on October 01, 2014, 12:25:55 PMNÄr Brann budsjetter med 13333 tilskuere i snitt for 2014 trodde vel Trond Mohn at det var noe i nÊrheten realistisk. Her har nok Bruun-Hanssen gitt sin gode venn Trond Mohn en god kilevink. At det ikke var realistisk i det hele tatt med et slikt snitt pÄ tilskuertallene var ogsÄ pÄpekt av flere av oss her inne pÄ forumet fÞr sesongen startet.


NÄ spÞrs det hva som defineres som "noe i nÊrheten". Jeg har forstÄtt det slik at styret ikke regnet tallet som realistisk (de hadde ikke budsjettert med dette uten stÞtten fra Mohn) og at dette selvsagt ble kommunisert til pengemannen. Slik at alle parter visste hva de gikk til, og at Mohn regnet med en millionregning da han inngikk avtalen. NÄ har nok nedgangen vÊrt stÞrre enn hva vi alle trodde fÞr sesongen, selv de siste kampene med godt besÞk har ikke kompensert mye pÄ budsjettet pga alle kampanjebillettene. Men at Mohn fÞler seg lurt av Brann tror jeg ikke, men det er heller ikke dermed sagt at jeg tror Brann kan fÄ en like god avtale neste Är.
RÞd makt pÄ Hansa

dokken

Her er for Þvrig halvÄrsrapporten til Brann. De ville nok holde den hemmelig, men kommunen har offentliggjort den som del av sakspapirene til byrÄdet:

http://www3.bergen.kommune.no/BKSAK_filer/bksak/0/VEDLEGG/2014268685-4701652.pdf


ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

dokken

Gjelden er gammelt nytt, selv om jeg innimellom lurer pÄ om alle her pÄ forumet er klar over den (for eksempel de som vil bygge ny tribune..).

Gjelden stammer fra stadion-utbyggingen, som var svinedyr.

Spelaren

Quote from: dokken on October 01, 2014, 13:02:11 PM
Gjelden er gammelt nytt, selv om jeg innimellom lurer pÄ om alle her pÄ forumet er klar over den (for eksempel de som vil bygge ny tribune..).

Gjelden stammer fra stadion-utbyggingen, som var svinedyr.


Hvis nedbetalingen fÞlger tendensen frÄ de siste Ärene er den nedbetalt om en 15-20 Är. Det blir fett!
GĂ„ av.


dokken

Quote from: Spelaren on October 01, 2014, 13:04:46 PM
Quote from: dokken on October 01, 2014, 13:02:11 PM
Gjelden er gammelt nytt, selv om jeg innimellom lurer pÄ om alle her pÄ forumet er klar over den (for eksempel de som vil bygge ny tribune..).

Gjelden stammer fra stadion-utbyggingen, som var svinedyr.



Hvis nedbetalingen fÞlger tendensen frÄ de siste Ärene er den nedbetalt om en 15-20 Är. Det blir fett!


Med mindre vi bygger en ny tribune til 200 millioner i mellomtiden. Dessuten er det vel nettopp betalingen av avdrag som lider nÄr vi har sÄ stram Þkonomi. Trolig blir det bare betalt renter neste Är, noe som bare forlenger og fordyrer lÄnet pÄ sikt. Det er dyrt Ä ha dÄrlig rÄd - jamfÞr "Luksusfellen".

Brann har budsjettert med 122 mill i inntekter i Ă„r. Av det skulle rundt 25 brukes til renter og avdrag. Da har vi fortsatt 97 millioner igjen - som er nĂžyaktig 40 mill. mer enn Odd har i totalbudsjett.

Med andre ord: det er fullt mulig Ä kutte kraftig i utgifter, og fortsatt ta sÞlv i eliteserien. Men da mÄ man vÊre flink med det sportslige. Det er vi ikke.

krĂžvel vellevold

Quote from: ostraume on October 01, 2014, 11:11:14 AM
At det har blitt delt ut 1637 gratisbilletter i snitt sÄ langt i Är virker sannsynlig. Det har jo vÊrt stadige kampanjer av forskjellig slag (ikke at jeg er negativ til det).


Kampanjer med rabatterte priser har det vĂŠrt, men GRATIS billetter i dette omfanget? Neppe!
Legg ned hele klubben!

GullĂžl

Quote from: dokken on October 01, 2014, 12:54:43 PM


Da vet vi at de mÄ kutte 20 millioner(mailen er fra 15 august). Dette forutsatt fremdeles deltakelse i tippeligaen. Det som tidligere er kringkastet til media er minst 15 millioner. Kunne de ikke sagt 20 millioner til media med en gang og ikke pyntet pÄ det ? Tullinger.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere nÄr man heier pÄ Brann

GullĂžl

October 01, 2014, 16:04:57 PM #3919 Last Edit: October 01, 2014, 16:32:44 PM by GullĂžl
Quote from: krĂžvel vellevold on October 01, 2014, 15:20:43 PM
Quote from: ostraume on October 01, 2014, 11:11:14 AM
At det har blitt delt ut 1637 gratisbilletter i snitt sÄ langt i Är virker sannsynlig. Det har jo vÊrt stadige kampanjer av forskjellig slag (ikke at jeg er negativ til det).


Kampanjer med rabatterte priser har det vĂŠrt, men GRATIS billetter i dette omfanget? Neppe!


Om Brann ikke har en finurlig mÄte Ä regne om total belÞp billettinntekter til budsjettert snittpris pr.billett med Ä dele pÄ denne prisen. Da vil virkelig billettantall falle. Men virker som en veldig rar mÄte Ä gjÞre det selv om en Þkonom kunne funnet pÄ det.

F.eks. slik(med litt unĂžyaktige tilskuertall og budsjettert snittpris, ikke sjekket):

11000 solgte billetter til snitt pr. kamp til 140,44 kr pr.billett=  1,54 millioner
9363 solgte billetter til en budsjettert  billettpris pr.kamp til 165 kr pr.billett= 1,54 millioner

Kan det vÊre forklaringen ? For Ä ha delt ut 1637 gratisbilletter i snitt pr.kamp kan de ikke ha gjort. Men en ca. 25 kr i snitt mindre inntekter pr. billett virker fornuftig. Noe av forklaringen er sikkert en del mer gratisbilletter pr.kamp en det var budsjettert med, og resten er lavprisbilletter som trekker snittet ned i forbindelse med mye mer kampanjer en budsjettert til idrettslag og fotballklubber og andre. Det har jo nesten vÊrt en eller annen kampanje i hver kamp siden i sommer. Det relativt store antallet vennepris billetter til 99 kr pr.stk. er kanskje det som trekker snittet mest ned. Om det er slik Brann har kommet frem til tallet 9363 mÄ de nesten svare pÄ selv.

Passusen var utformet slik:

Brann budsjetterte med nÊr 122 millioner kroner i inntekter i 2014. Disse har sviktet. Blant annet har tilskuerbudsjettet som innebar 13.333 tilskuere i snitt pr. kamp, vist seg Ä vÊre altfor ambisiÞst. Realiteten sÄ langt er 9363.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere nÄr man heier pÄ Brann

dudo

17,5 mill er altså nesten 60000 billetter til en pris på 300 kr, nesten 4000 pr kamp over én sesong. Jeg tror vi trygt kan si at det ikke primært er for å dekke inn et noe optimistisk billettbudsjett vi har fått disse pengene ...
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krĂžvel vellevold

Quote from: dudo on October 01, 2014, 16:22:34 PM
17,5 mill er altsÄ nesten 60000 billetter til en pris pÄ 300 kr, nesten 4000 pr kamp over én sesong. Jeg tror vi trygt kan si at det ikke primÊrt er for Ä dekke inn et noe optimistisk billettbudsjett vi har fÄtt disse pengene ...


Og snittprisen var vel 158 eller noe sÄnt sÄ sent som i fjor. Kanskje enda lavere i Är nÄr det har vÊrt sÄpass mye kampanjebilletter.
Legg ned hele klubben!

krakra

Quote from: dudo on October 01, 2014, 16:22:34 PM
17,5 mill er altsÄ nesten 60000 billetter til en pris pÄ 300 kr, nesten 4000 pr kamp over én sesong. Jeg tror vi trygt kan si at det ikke primÊrt er for Ä dekke inn et noe optimistisk billettbudsjett vi har fÄtt disse pengene ...
Noe gikk nok til Ä hente Orlov og Demidov, men sommervinduet er ikke medregnet her sÄ regner med at summen nÄ ligger et stykke over 20 millioner.

Kagain

Quote from: dokken on October 01, 2014, 13:02:11 PM
Gjelden er gammelt nytt, selv om jeg innimellom lurer pÄ om alle her pÄ forumet er klar over den (for eksempel de som vil bygge ny tribune..).

Gjelden stammer fra stadion-utbyggingen, som var svinedyr.


Jeg fikk med meg at fasaden ble grÄdig pusset opp. I 1995-1997 gikk jeg pÄ det som da het Bergen Yrkesskole. Vi hadde jevnlige joggeturer opp til stadion, og jeg husker enda stadion som noe som sÄ ut som en brun tÞnne. Det har blitt mye finere nÄ. Dernest har de vel lagt til VIP-plasser, loger og annet. Hva annet ble bygd ut? Og gjennomfÞrte Brann det de planla med Ä stÞpe det gamle stadiongresset inn i pleksiglass og selge disse? Husker jeg var fristet av det

dr_cyanid

October 01, 2014, 16:38:31 PM #3924 Last Edit: October 01, 2014, 16:40:28 PM by dr_cyanid
Mye usaklig kritikk mot Bruun Hansen her inne synes jeg. Jeg er helt enig i at vi ikke kan si at Brann har hatt en god utvikling i hans periode. Tabbene har vĂŠrt mange. Men er det bare hans feil alt?

Husk at han har vÊrt, og er, en nÞkkelperson i forhold til Trond Mohn og hans mange bidrag. Virker som ikke folk forstÄr viktigheten av dette. Faktum er at uten Mohn hadde Brann havnet rett i skifteretten. SÄ dÄrlig har klubben vÊrt styrt. Ja, Bruun Hansen har vÊrt en del av dette, men han er ikke den eneste. NÄ er de jo Äpenbart i gang med Ä rydde opp. Denne sjansen bÞr de fÄ - synes jeg.

Om man tar seg bryet med Ä lese korrespondansen mellom kommune og Marthinsen, ser man jo at det nevnes bidrag og "pakker" fra eksterne givere de neste Ärene. Jeg har veldig stor tro pÄ at Mohn har Þnsker om Ä vÊre med Ä bygge Brann opp fra grunnen igjen. Uten Bruun tror jeg dette blir vanskelig. Nettopp det er en av hovedgrunnene til at vi bÞr kunne utvise litt mer tÄlmodighet med vÄr daglige leder, selv om mange vil hevde at vi har vÊrt tÄlmodige nok.

De som mener at vi klarer oss uten en rik onkel kan likegodt begynne Ă„ fĂžlge Baune.

Edit: ser det snakkes om stadionutbyggingen og den enorme gjeldsbyrden som da ble pÄfÞrt klubben. Dette kan i allefall ikke skyldes pÄ RBH...

krakra

Faktum er at vÄr avhengighet til Mohn skyldes den elendige jobben som har blitt gjort i Brann etter gullet.

Og vi kan ikke ansette daglige ledere utelukkende pÄ bakgrunn av hvem vennene deres er.

krakra

Og jeg mÄ si at det koker litt inni meg nÄr jeg leser svada som "NÄ er de Äpenbart i gang med Ä rydde opp". Dette har de jo holdt pÄ med siden 2009, men de roter det stadig til slik at de mÄ rydde opp en gang til. Og de nyttige idiotene menr qtdet mÄ de fÄ sjansen og tid til.

krakra

Og sist sÄ tror jeg ikke Mohn hadde latt Brann gÄ dunken uten RBH. IsÄfall snakker vi jo nÊrmest om korrupsjon der han kjÞper en hÞy stilling til sin evneveike kompis.


kabelmann

Mohn har da vel vĂŠrt involvert i Brann siden lenge fĂžr RBH kom til klubben? Ikke minst gjennom Hardball?
SpĂžr ikke hva Brann kan gjĂžre for deg. SpĂžr hva du kan gjĂžre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Jose Arrogantio

Quote from: dr_cyanid on October 01, 2014, 16:38:31 PM
Mye usaklig kritikk mot Bruun Hansen her inne synes jeg. Jeg er helt enig i at vi ikke kan si at Brann har hatt en god utvikling i hans periode. Tabbene har vĂŠrt mange. Men er det bare hans feil alt?

Husk at han har vÊrt, og er, en nÞkkelperson i forhold til Trond Mohn og hans mange bidrag. Virker som ikke folk forstÄr viktigheten av dette. Faktum er at uten Mohn hadde Brann havnet rett i skifteretten. SÄ dÄrlig har klubben vÊrt styrt. Ja, Bruun Hansen har vÊrt en del av dette, men han er ikke den eneste. NÄ er de jo Äpenbart i gang med Ä rydde opp. Denne sjansen bÞr de fÄ - synes jeg.

Om man tar seg bryet med Ä lese korrespondansen mellom kommune og Marthinsen, ser man jo at det nevnes bidrag og "pakker" fra eksterne givere de neste Ärene. Jeg har veldig stor tro pÄ at Mohn har Þnsker om Ä vÊre med Ä bygge Brann opp fra grunnen igjen. Uten Bruun tror jeg dette blir vanskelig. Nettopp det er en av hovedgrunnene til at vi bÞr kunne utvise litt mer tÄlmodighet med vÄr daglige leder, selv om mange vil hevde at vi har vÊrt tÄlmodige nok.

De som mener at vi klarer oss uten en rik onkel kan likegodt begynne Ă„ fĂžlge Baune.

Edit: ser det snakkes om stadionutbyggingen og den enorme gjeldsbyrden som da ble pÄfÞrt klubben. Dette kan i allefall ikke skyldes pÄ RBH...


SÄnn som det gÄr nÄ med RBH sÄ gÄr det til skifteretten uansett, sÄ da kan vi vel bare rive av plasteret og sende RBH med fÞrste fly ut av Bergen uansett.

osoerli

Quote from: kabelmann on October 01, 2014, 21:16:13 PM
Mohn har da vel vĂŠrt involvert i Brann siden lenge fĂžr RBH kom til klubben? Ikke minst gjennom Hardball?

Mohn kom seint med i Hardball.  Etter Roald kom til klubben i alle fall.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Nixon

Quote from: osoerli on October 02, 2014, 09:11:04 AM
Quote from: kabelmann on October 01, 2014, 21:16:13 PM
Mohn har da vel vĂŠrt involvert i Brann siden lenge fĂžr RBH kom til klubben? Ikke minst gjennom Hardball?

Mohn kom seint med i Hardball.  Etter Roald kom til klubben i alle fall.


Ja, Mohn og Hardball opererte uavhengig av hverandre i mange Är. Jeg vet ikke nÄr Mohn begynte Ä hjelpe Brann Þkonomisk, det har vel gÄtt litt i rykk og napp avhengig om han har vÊrt pÄ godfot med folk i Brann eller ikke... Men han hjalp f.eks. Brann da de hentet Martin Andresen tilbake i 2004.
RÞd makt pÄ Hansa

GullĂžl

Her fant jeg en annen artikkel der det stÄr at Trond Mohn betalte 3 millioner av overgangsummen pÄ Martin Andresen, det var i desember 2004. SÄ det var nok det fÞrste spillerkjÞpet han bidro til slik jeg oppfatter artikkelen. Dette var 2 Är fÞr Bruun-Hanssen ble ansatt i Brann.

http://www.bt.no/na24/article329013.ece

Klipp:

At Branns skulle fÄ hjelp fra Mohn kommer nok som en overraskelse for mange. Tre ganger tidligere har Brann skuffet Mohn utover det Ä tape fotballkamper. FÞrst da de tidlig pÄ 1960-tallet fjernet lÞpebanen pÄ Stadion og la ned friidrettsmiljÞet Mohn var en stor del av. I 1995 var Mohn styreformann i Brann Stadion AS og anbefalte davÊrende leder i valgkomiteen, BjÞrn Dahl, Ä vrake styreformann Lambert Wulf og nestformann Lars-Henrik Berge fra styret i sportsklubben. Dahl og valgkomiteen trosset Mohns anbefalinger. Like etter trakk Mohn og Fritz Rieber seg fra Stadion-styret.
Siste store skuffelsen var da klubben i 2002 i taushet ikke overholdt betalingsfristene pÄ et konvertibelt lÄn pÄ ti millioner kroner. Gitt av velvillige investorer i 2001. I 2003 sa Mohn fra seg sin andel i lÄnet pÄ 2,8 millioner kroner, og flere trodde han var ute av Brann for godt.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere nÄr man heier pÄ Brann

kabelmann

Her ser man jo at Mohn har vĂŠrt involvert i Brann i lang tid fĂžr RBH, selv om det ikke nĂždvendigvis har vĂŠrt til spillerkjĂžp.
SpĂžr ikke hva Brann kan gjĂžre for deg. SpĂžr hva du kan gjĂžre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

GullĂžl

Godt gjort av Tore Strand i fredagens papir BT Ä skrive en krass artikkel om skakk-kjÞrte Brann som han kaller klubben og ikke nevne Roald Bruun-Hanssen en eneste gang. Her fÄr styret og Rolf Barmen krass kritikk, det er nok pÄ sin plass. Men han som kommer med storparten av forslagene(forelegger saker), budsjetter og planer nevnes ikke. Tore Strand skriver i denne artikkelen om Þkonomisk doping, at klubben lever pÄ nÄde, om kredittkortpolitikken og mye annet. Men "best i alt" altsÄ BT sin nyttige idiot vernes totalt og nevnes ikke. Utrolig men sant.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere nÄr man heier pÄ Brann

monzilla

Mohn var en stor bidragsyter pÄ 90-tallet, men ekstremt dÄrlig forvaltning av Þkonomien gjorde at han trakk seg ut og forbannet seg om at han aldri skulle gi en krone til klubben igjen. Flere Är med ryddighet etter Herstad/Berge-regimet falt gjorde at han begynte Ä bidra igjen rundt 2003/2004

Nixon

RÞd makt pÄ Hansa

Belfort

En skam at ikke Bruun er en av de oppsagte i dag, en skam!

GullĂžl

Nei hvorfor skal en slik stor kapasitet sies opp ??  Vi idiotene har ikke noe grunnlag til Ă„ mene noe om det.

Roald Bruun- Hanssen til BA hĂžsten 2008:
La meg si det sÄnn: Det vil vÊre et tap for Brann om jeg ikke gidder mer. Jeg har bygget opp en innsikt og en kompetanse som det vil vÊre viktig for klubben Ä ta med videre. Jeg synes det er et riktigere og viktigere svar, enn om jeg skulle begi meg inn pÄ hva jeg har tenkt eller ikke, avslutter Roald Bruun-Hanssen.

I et profilintervju med BA:
- Det er ikke Ä legge skjul pÄ at jeg var god. Selv om jeg var blant de yngste, hadde jeg ferdigheter som gjorde meg til en av de beste. Jeg var hele tiden en av de beste. I alle miljÞer jeg har vÊrt, har jeg vÊrt vant til Ä vÊre av de beste.

RBH om kritiske supportere til BT hĂžsten 2010.
-De skal faen ikke fÄ ta meg, de forbanna idiotene.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere nÄr man heier pÄ Brann

Northside

Synd Jan Petter fikk fyren. Har et godt inntrykk av han. RÞsket opp i mye rart klubben brukte unÞdvendig mye penger pÄ. SpÞrs om man totalsett sparer penger pÄ Ä gi han sparken.

krakra

Spennende Ä se hva som skjer med Brann.no nÄ som hele medieavdelingen untatt sjefen er sparket.

krakra

Noe som bergenspressen burde sett pÄ er hvor mye Brann har mottatt i ekstern stÞtte etter gullet. Da tenker jeg spillerkjÞp, lÞnninger, stÞtte til talentarbeid, dekking av underskudd, rene gaver osv.

Jeg mistenker at tallet er godt over 100 millioner. SpÞrsmÄlet en da bÞr stille er hva har klubben fÄtt ut av disse pengene? Ikke har de stablisert Þkonomien, ikke har de stabilisert det sportslige nivÄet. Iallefall ikke pÄ et akseptabelt nivÄ.

GullĂžl

October 07, 2014, 13:14:26 PM #3943 Last Edit: October 07, 2014, 13:22:38 PM by GullĂžl
GÄr ut fra at de tre personene som er oppsagt ikke er de endelige antall oppsigelsen. Det var vel bare fÞrste runde. Skal en spare 20 millioner kommer det nok flere oppsigelser pluss lÞnnskutt pÄ alle ansatte i klubben med mer.
At RBH sier at det ikke er planer om flere oppsigelser i denne omgang er vel nok bare for Ă„ skjerme sportslig avdeling til divisjons status er avklart.

En nok et problem for Brann at divisjons status ikke er avklart fĂžr trolig i november, enten etter Haugesund kampen eller etter to kvallik kamper. I fjor fikk vi den fĂžrste partoutkort mailen 14 oktober, i Ă„r kan det se ut som det blir en del uker senere.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere nÄr man heier pÄ Brann

GullĂžl

October 07, 2014, 13:41:29 PM #3944 Last Edit: October 07, 2014, 13:44:21 PM by GullĂžl
Roald Bruun-Hanssen for fire dager siden, ingen flere oppsigelser i fĂžrste omgang.
I dag, Tomi Markovski fÞrste mann i sportslig avdeling som fÄr beskjed om at han ikke fÄr fortsette.

http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Norling-assistent-ferdig-i-Brann-466867_1.snd
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere nÄr man heier pÄ Brann

krakra


Joggi Bogga

Analysesjefen mÄ jo sitte med en merkelig fÞlelse av Ä ikke blir hÞrt midt oppi denne 4-4-2 galskapen. Og hvis han blir hÞrt og er en bidragsyter til galskapen, er han ingen analysemann Ä satse videre pÄ.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prĂžvespill!

Jose Arrogantio

Quote from: Joggi Bogga on October 07, 2014, 14:10:56 PM
Analysesjefen mÄ jo sitte med en merkelig fÞlelse av Ä ikke blir hÞrt midt oppi denne 4-4-2 galskapen. Og hvis han blir hÞrt og er en bidragsyter til galskapen, er han ingen analysemann Ä satse videre pÄ.


Ja, hva vi skal med analysemann nÄr vi kjÞrer samme taktikk (tenker ikke bare pÄ formasjon her) uansett motstander vet ikke jeg.



Yngve

Veit ikkje om Markowski vert eit stort sakn. Mannen har vore i klubben sidan 2012 som analyseansvarleg med utviklinga 6-8-15 pÄ tabellen. SÄ anten er han ikkje sÊrleg god i jobben, elles sÄ har han nokre trenarar som ikkje bryr seg om jobben hans..

SĂ„ dette lever me vel greitt med..

Nixon

RÞd makt pÄ Hansa

Go Up