• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger 2012

Started by Lasaron, September 03, 2011, 17:13:55 PM

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Go Down

Tom C

Hadde hodepine fra før, og den ble ikke spesielt mye bedre etter at jeg så denne artikkelen nei. Det har vært rart å se Helstad og Karadas i RBK drakt før, men jeg klarer rett og slett ikke tanken på at Huseklepp skal følge i de samme sporene. Da tror jeg faktisk at jeg helt seriøst driter i å følge med Brann, og konsentrerer meg om engelsk fotball fremover. Et sted går faktisk grensen.

Antar at TIFO-gruppen er sitt ansvar bevisst her, og tar på seg oppgaven med å "forklare" for Brann konsekvensene av å sitte passiv og se på dette.
Aldri mer Obos....

Nixon

Quote from: krøvel vellevold on July 12, 2012, 13:31:49 PMUansett ser det dårlig ut for dette "etablert seg som stabilt topplag i 2015"-greiene hvis vi rykker ned i år. Da kan vi i beste fall bare være topplag i 2014 og 2015, og det blir for tynt til å kunne regnes som "etablert".


Det er flere måter å tolke "stabilt" på. De vil nok komme til å regne stabilt innenfor en sesong. Altså ligge i toppen gjennom hele året. Da er sjansen større for at spådommen skal gå i oppfyllelse...
Rød makt på Hansa

Derabilo

Dette skjer bare ikke. Huseklepp er ikke tilbakestående.
Bergen ut av Norge -

Nixon

Quote from: Tom C on July 12, 2012, 13:44:36 PMAntar at TIFO-gruppen er sitt ansvar bevisst her, og tar på seg oppgaven med å "forklare" for Brann konsekvensene av å sitte passiv og se på dette.


Tifo-gruppen kan i alle fall lete på lageret sitt for å se om de har tatt vare på "Vi hatet deg så mye, fordi vi elsker deg så høyt-banneret" som ble brukt da Karadas kom tilbake. Det kan sikkert komme til nytte når Huseklepp en gang kommer hjem for å avslutte karrieren...
Rød makt på Hansa

Utmedsnolken

Quote from: abe78 on July 12, 2012, 13:38:06 PM


Vil nå si at huseklepp og finne er i litt forskjellige kategorier. mange som aldri har hørt om Finne
"og der snubler Sæternes igjen"

dudo

Quote from: krøvel vellevold on July 12, 2012, 13:28:27 PM
Quote from: Klaus_Brann on July 12, 2012, 13:13:34 PM
Hvs han returnerer til stadion i Rema-pose blir det stygt.


Tja... Det finnes veldig mange av dem som kommer til å gi fyren stående applaus når han kommer hit i RBK-drakt. Alltid en hel drøss med folk som er mer spillersupportere/glad-i-fotball-supportere enn klubbsupportere, og som til enhver tid skal forstå spillere ihjel. Antagelig de samme som heier på RBK i CL. Og så sammenligner de med en eller annen fyr fra et ubetydelig sted på østlandet som går til Brann, og sier at "det er ingen som snakker om Judas da"... Tror det blir 50/50 med piping og applaus.


De dedikerte vil nok pipe. Ikke at det er så mange av oss, men det er fanden ikke så mange av de andre heller. Det bør bli tidenes pipekonsert.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

dudo

Quote from: Utmedsnolken on July 12, 2012, 13:51:27 PM
Quote from: abe78 on July 12, 2012, 13:38:06 PM


Vil nå si at huseklepp og finne er i litt forskjellige kategorier. mange som aldri har hørt om Finne


Joda, men samtidig er det lettere å forstå at man ikke har 3 mill i året til Huseklepp enn at man ikke har 280k i året til en av våre mest spennende 17-åringer.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Begge deler vil være en falitterklæring. Det ene går på at vi ikke klarer å rekruttere spillere fra vår egen juniorstall. Det andre at vi ikke klarer å samle sammen nok kronasjer til å hebte hjem Bergens største stjerne siden Kniksen når spilleren selv ønsker seg hjem

Hatleking

Finne og Huseklepp skal ingen andre stader enn Brann. Viss det skjer, er det berre å gje opp heile greia.

krøvel vellevold

Skjer dette Huseklepp-greiene, er det to å klandre:

1) Huseklepp for å ville bytte ut heltestatus med idiotstatus i hjembyen, bare på grunn av noen miller.
2) Brann som ikke ser at noen miller i Huseklepp-lønn fort kan betale seg både i billettsalg, sponsorinteresse, effektsalg og ikke minst fornyet eliteseriekontrakt. De signalene Brann sender ut når det gjelder satsing - eller mangel på sådann - er sikkert i seg selv med på å ødelegge interessen rundt klubben.
Legg ned hele klubben!

StuckedPaaOstlandet

Slik satsingen ser ut fra utsiden virker det mer realistisk med ett topp Adecco lag innen 2015. Der vi i neste 4-5 års periode skal stabilisere oss til å spille jevnt med Haugesund, Sogndal og Sandnes Ulf.

Utrolig at det etter så mange nedskjæringer er 0,- i banken. Huseklepp tilbake vil gi veldig mye penger til klubben.

Selg Austin for 2-3 mill nå om det er mulig, da har vi råd til Huseklepp og Finne. Kalvenes er nok også ferdig til vinteren, da kan hans lønn brukes på f. eks finne.
Barmen har vel heller ikke fått forlenget?

krøvel vellevold

La oss si Huseklepp hadde vært klar for hjemmekampen mot AaFK og hadde trukket 3000 tilsk ekstra i comeback-kampen, 1000 tilsk ekstra i den neste, og 500 ekstra i hver av de fem siste. Det er 6500 tilskuere totalt. Det skulle bety 1,1 - 1,2 mill i ekstra billettinntekter bare i høst. Så kan man ta p-kort-salget for neste sesong. La oss si vi selger 300 ekstra p-kort pga han. Det er lett 700-800 000 ekstra der. Da er vi oppe i 1,8 - 2,0 mill totalt før sesongstart 2013. Branns sponsorattraktivitet og effektsalg skulle vel også øke. I tillegg er det verd å betale et syvsifret beløp for å gjøre sjansen for nedrykk vesentlig mindre. Ved et nedrykk står det mye mer penger på spill enn noen millioner i Huseklepp-lønn.

Men det er nå bare lønnen. Hvordan blir det med overgangssummen?
Legg ned hele klubben!

kabelmann

Quote from: GlennK on July 12, 2012, 12:15:45 PM
Rosenborg vil ha Huseklepp..

Hvis dette skjer, så vet jeg faen ikke hva jeg gjør!


Jeg vet hva jeg kommer til å gjøre: Grine og le om hverandre.

Jeg griner fordi Huseklepp går til RBK. Og så ler jeg litt, for dersom ikke det betyr kroken på døren for Moldestad og Bruun, så vet jeg ikke hva som skal til.

Så griner jeg littegranne til fordi Huseklepp egentlig selger seg som et ludder.

Men jeg tror ikke han går til Rosenborg.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Gepard

Er nok en artikkel ment for å samle sammen penger fra gavmilde bergensere dette her. Skal slett ikke se bort fra at Gorm har plantet hele greien hos bt.

Forståelig på en måte, siden Husklepp-kjøp ikke vil gi noen avkastning. Men selvsagt latterlig at man ikke har noe midler i en "storklubb" som Brann-.

Xminator

Jeg nekter å tro at det står så ille til med økonomien som man fronter i media. I så fall må vår eminente daglige leder ha gjort en helvetes dårlig jobb det siste året. Nå man tenker på den siste så er det vel ikke så usannsynlig likevel...

Ricky

Hovedproblemet i forhold til Huseklepp er nok at det er den samme klovnegjengen som fortsatt styrer klubben. Han forlot en klubb med økonomiske problemer, minimal sportslig satsning og null e-cup, og på slutten var han jo nærmest i åpen krangel med RBH & co om tolkningen av deres gentlemen's agreements etc.. Hvor mye han nå enn måtte like Brann som klubb, så frister det neppe å binde seg til nye 3-4 år med dette opplegget.

Da kan det være bedre å gå til RBK og Jan Jønsson (som ville satse på ham i Stabæk i sin tid), og heller bruke pakket som et mellomsteg til et nytt utenlandsopphold. Det er nå ihvertfall evig mer sannsynlig at RBK går med på å selge for 8-12 mill neste sommer enn at Brann gjør det.

Nixon

Quote from: Ricky on July 12, 2012, 17:03:35 PMDet er nå ihvertfall evig mer sannsynlig at RBK går med på å selge for 8-12 mill neste sommer enn at Brann gjør det.


På hvilken bakgrunn kan du egentlig hevde det? Brann har aldri vært vanskelige med spillere som vil ut. Skambud har blitt avslått. Men det gjør trønderne også.

Den store forskjellen mellom klubbene er at trønderne hele tiden får inn akseptable bud på sine spillere, mens det er null interesse for Brann sine spillere.
Rød makt på Hansa

GlennK

Rudolph Austin linket til Leeds i lokalavisen Yorkshire Evening Post!

Klaus_Brann

Quote from: Tom C on July 12, 2012, 13:44:36 PM
Hadde hodepine fra før, og den ble ikke spesielt mye bedre etter at jeg så denne artikkelen nei. Det har vært rart å se Helstad og Karadas i RBK drakt før, men jeg klarer rett og slett ikke tanken på at Huseklepp skal følge i de samme sporene. Da tror jeg faktisk at jeg helt seriøst driter i å følge med Brann, og konsentrerer meg om engelsk fotball fremover. Et sted går faktisk grensen.


Helt enig med det siste, et sted går grensen.
Hvis følelsene dine for Brann ikke stikker dypere enn det skal det pokker ikke mye til. Tragisk.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: dudo on July 12, 2012, 13:55:08 PM
Quote from: krøvel vellevold on July 12, 2012, 13:28:27 PM
Quote from: Klaus_Brann on July 12, 2012, 13:13:34 PM
Hvs han returnerer til stadion i Rema-pose blir det stygt.


Tja... Det finnes veldig mange av dem som kommer til å gi fyren stående applaus når han kommer hit i RBK-drakt. Alltid en hel drøss med folk som er mer spillersupportere/glad-i-fotball-supportere enn klubbsupportere, og som til enhver tid skal forstå spillere ihjel. Antagelig de samme som heier på RBK i CL. Og så sammenligner de med en eller annen fyr fra et ubetydelig sted på østlandet som går til Brann, og sier at "det er ingen som snakker om Judas da"... Tror det blir 50/50 med piping og applaus.


De dedikerte vil nok pipe. Ikke at det er så mange av oss, men det er fanden ikke så mange av de andre heller. Det bør bli tidenes pipekonsert.


Ja, det bør bli kraftig pipekonsert, og jeg håper og tror at Huseklepp ikke vil seg selv så vondt at han signerer for bartene.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

bb9

Håper for guds skyld huseklepp ikke går til andre en oss,men vi er ETT lag og ingen enkelt spillere vi er BRANN og er det det det ender opp med skal vi klare det og(han blir nok ikke godt likt av oss som er Lag supportere og ikke opphengt ispillere,så mye)Mener vi må satse på å få kontrakt med Barmen og Finne så blir det vel bra til slutt

Nixon

http://fotball.bt.no/eliteserien/article243046.ece

Brann synes Portsmouth krever for mye penger for Huseklepp.
Rød makt på Hansa

Tom C

Quote from: Klaus_Brann on July 12, 2012, 21:11:20 PM
Quote from: Tom C on July 12, 2012, 13:44:36 PM
Hadde hodepine fra før, og den ble ikke spesielt mye bedre etter at jeg så denne artikkelen nei. Det har vært rart å se Helstad og Karadas i RBK drakt før, men jeg klarer rett og slett ikke tanken på at Huseklepp skal følge i de samme sporene. Da tror jeg faktisk at jeg helt seriøst driter i å følge med Brann, og konsentrerer meg om engelsk fotball fremover. Et sted går faktisk grensen.


Helt enig med det siste, et sted går grensen.
Hvis følelsene dine for Brann ikke stikker dypere enn det skal det pokker ikke mye til. Tragisk.


Må vel innrømme at det stort sett blir med ordene, slik som så mange ganger før. Er vel bare et uttrykk for hvor drittlei man er av å se klubben sin bli styrt at idioter. Så helt seriøs, var jeg nok kanskje ikke... ;)

Ser uansett ut til at Brann ihvertfall ikke vil sitte stille og se på at Huseklepp forsvinner til noen andre, så det er da noe.
Aldri mer Obos....

nero

Hvordan blir livet etter Rudy?? Og vi ser ikke ut til å få en krone for ham likevel...

http://www.vg.no/sport/fotball/artikkel.php?artid=10066828
Lions led by donkeys.

Xminator

Han er selvsagt tapt etter sesongen, spørsmålet er hvor mye det svir å miste ham i sommer. Jeg tror vi har råd til å miste ham om det betyr Huseklepp inn og ett par andre smarte nyinvisteringer.

Sindre32

Quote from: Xminator on July 13, 2012, 09:08:30 AM
Han er selvsagt tapt etter sesongen, spørsmålet er hvor mye det svir å miste ham i sommer. Jeg tror vi har råd til å miste ham om det betyr Huseklepp inn og ett par andre smarte nyinvisteringer.


Hvis det betyr at Barmen og Finne og gjerne Grønner kan få kontrakt (noe de burde få uansett), og vi kanskje kan hente Huseklepp, så må vi gjerne miste Rudy nå i sommer for min del. Det vil jo frigjøre en del lønnskroner, jeg regner med at lønn er én av årsakene til at det foreløpig er vanskelig å hente Huse.

kjegil

Hvis salg av Austin kan føre til at Huseklepp returnerer så er jeg ikke i tvil. Huseklepp er akkurat hva Brann trenger for å skape litt entusiasme igjen.

krakra

Kanskje alle disse sakene om hva vi ikke har råd til har blitt plantet for å skape større aksept for et Austin-salg

aleksanderhjelleseth

Quote from: krakra on July 13, 2012, 10:35:30 AM
Kanskje alle disse sakene om hva vi ikke har råd til har blitt plantet for å skape større aksept for et Austin-salg

Det blir vell ikke opprør ved et evt Austin salg? For min del er det å selge austin no, det eneste rette.
Han hever høy lønn og han er på utgående kontrakt, selg han nå og få frigitt lønnsmiddler. Huseklepp skal jo selfølgelig hentes. Slik Austin spillte i fjor, var han uerstattelig for klubben, han har ikke vært på samme nivå i år.

Xminator

Regner Brann med å få pengene fra Bari uansett? Jeg kan ikke skjønne at følgende løsning skal være så vanskelig: "Noen" "låner" penger til Brann, Brann gir penger til Portsmouth med klar beskjed om at de skal brukes til å betale pengene de skylder Bari. Dette er overgangssum for Huseklepp og han er da Brannspiller. Portsmouth betaler gjelden til Bari. Bari betaler gjelden til Brann. "Noen" blir glad og ettergir lånet til Brann.

Problemet er vel bare at "noen" har "lånt" (les gitt)  Huseklepp-pengene til Brann minst en gang allerede.

Sindre32

Quote from: aleksanderhjelleseth on July 13, 2012, 10:43:38 AM
Quote from: krakra on July 13, 2012, 10:35:30 AM
Kanskje alle disse sakene om hva vi ikke har råd til har blitt plantet for å skape større aksept for et Austin-salg

Det blir vell ikke opprør ved et evt Austin salg? For min del er det å selge austin no, det eneste rette.
Han hever høy lønn og han er på utgående kontrakt, selg han nå og få frigitt lønnsmiddler. Huseklepp skal jo selfølgelig hentes. Slik Austin spillte i fjor, var han uerstattelig for klubben, han har ikke vært på samme nivå i år.



Etter den flaue filmingen forrige kamp, ser jeg heller Barmen og Soko på midten. Men vi trenger uansett flere i backup.

HenningSB

TV2 melder at Brann sa nei til 2 millioner fra Leeds..

http://www.tv2.no/sport/fotball/tippeligaen/brann-takket-nei-til-leedsbud-paa-austin-3830241.html

Synes jeg er tullete, de burde sagt ja takk- rett ut, samle inn litt mer, gi Huseklepp kontrakt, samt Finne og en unggutt til i fristilte lønnsmidler..
Mannen har 6 måneder igjen av kontrakten, så sier du nei til 2 millioner??

krakra

Gv2 skriver også at Leeds snart vil legge inn et nytt bud. Så kanskje ikke så dumt?

Sindre32

Quote from: krakra on July 13, 2012, 12:33:39 PM
Gv2 skriver også at Leeds snart vil legge inn et nytt bud. Så kanskje ikke så dumt?


Får håpe det stemmer, ja.

Nixon

Quote from: HenningSB on July 13, 2012, 12:30:07 PMSynes jeg er tullete, de burde sagt ja takk- rett ut, samle inn litt mer, gi Huseklepp kontrakt


Nå legger du til grunn at det bare er å gi Huseklepp kontrakt dersom vi får 2 mill for Austin. Så lett er det sannsynligvis ikke, og Brann vil kanskje utsette lengst mulig å selge Austin til de vet mer om Huseklepp. Hva om vi må spille uten begge i høstsesongen? Det kan fort bli dyrere enn 2 mill.

Forøvrig står det også i saken at et nytt bud er på vei, og da kan taktikken også lønne seg.
Rød makt på Hansa

Brann_ruler

Selg Austin. Er så møkk lei Bosmann spillere. Send han til wanckership. Brann lærer aldri. Gode dialoger "my ass". Forutenom Huseklepp har vi vel aldri fornyet kontrakt med en eneste profil. Sier det igjen, Brann har ingen ledelse som vil evne å skape et topplag. Kun bygge ned...

Når det er ett år igjen, selg, selg, selg.

ostraume

Denne sesongen er uansett over, så det er bare å selge.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Jose Arrogantio

Quote from: ostraume on July 13, 2012, 12:43:26 PM
Denne sesongen er uansett over, så det er bare å selge.


Vi kan ennå rykke ned, og uten Austin kan det fort skje om vi ikke styrker stallen.

Nixon

Quote from: ostraume on July 13, 2012, 12:43:26 PM
Denne sesongen er uansett over, så det er bare å selge.


Vi er for god til å rykke ned selv uten Austin?
Rød makt på Hansa

Hatleking

Quote from: Nixon on July 13, 2012, 12:45:23 PM
Quote from: ostraume on July 13, 2012, 12:43:26 PM
Denne sesongen er uansett over, så det er bare å selge.


Vi er for god til å rykke ned selv uten Austin?


Ja.

Nixon

He he, da er det bare å selge!:)
Rød makt på Hansa

Derabilo

Austin har kanskje vært den mest skuffende Brann spilleren i år i mine øyne, ut ifra forventningene. Den Austin jeg har sett til no i år kan fint erstattes av Barmen - Sokolowski. Ikke fullgod erstatning, men utviklingen til Barmen vil ha godt av det og vi vil trolig tjene på det på sikt. Selg Austin.
Bergen ut av Norge -

krakra

Dummeste jeg har lest her inne på en stund. Vi er kun et par poeng unna kvalikk MED Austin

krøvel vellevold

July 13, 2012, 13:39:24 PM #4143 Last Edit: July 13, 2012, 16:29:59 PM by krøvel vellevold
Ufattelig mye naivitet her inne, når man hevder at Brann er for gode til å rykke ned - og nå til og med uten Austin. Hallo? Vi er to poeng fra kvalik, og vi taper alle bortekampene. Hvem andre enn Stabæk er åpenbart dårligere enn Brann? Fredrikstad har vunnet to av sine tre siste. LSK vant sin siste, og har Helstad klar. Får håpe Branns spillergruppe og støtteapparat ikke har samme naive holdning!

Edit: To poeng foran kvalik, selvsagt.
Legg ned hele klubben!

dudo

Austin er verdt veldig mye mer enn tre mill. Hva koster et nedrykk?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

aleksanderhjelleseth

europa i pengekrise, TL med et elendig rykte, 6mnd igjen av kontrakten. 3mill er vell det beste vi kan håpe på.
Er ikke så giret på spillere som ikke vill være hos oss, som yter 80-90% av normalt.
selg selg selg.

dudo

Hvis tre mill er det beste vi kan håpe på så må han bli ut sesongen. Jeg nekter å spille i divisjonen under Ull/Kisa.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

dudo

Vi trenger en slik avtale som godset har med city hvis vi ikke har råd til nitten verdens ting. Letteste måten å etablere oss i toppen.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Xminator

Quote from: Nixon on July 13, 2012, 12:45:23 PM
Quote from: ostraume on July 13, 2012, 12:43:26 PM
Denne sesongen er uansett over, så det er bare å selge.


Vi er for god til å rykke ned selv uten Austin?


Forutsatt at man får inn Huseklepp...

dudo

BA: Brann bekrefter mottatt bud, men ikke hva vi har svart. Tipper han går for 3,5 mill, og har spilt sin siste kamp for oss.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Go Up