• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger 2012

Started by Lasaron, September 03, 2011, 17:13:55 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

ostraume

Minus overblikket og førstetouchen. Altså ikke mye Torp.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Ricky

Han har vel egentlig mer av egenskapene til El Fakiri, inkludert de farlige pasningene bakover eller på tvers.

Xminator

Det er vel grenser for hvor lenge man skal ha hengende på seg feilpasninger slått i 20-årsalderen?

Solli er mer enn god nok for en plass i Brannstallen de neste 4 årene.

ostraume

Solli er en god spiller, men jeg tror ikke han løser problemet vårt på DM.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Nixon

Han kunne sikkert danket ut islendingen med trestokkene på høyrebacken. For er det ikke der han stort sett spiller borte i NY?
Rød makt på Hansa

Xminator

Indreløper vistnok. Han er neppe den balanserende spilleren, men det var en slik dypere rolle Eggen hadde tiltenkt ham i RBK. Han ender vel i Strømsgodset han også.

Huff

Solli -slik han var da han forlot oss- passer ikke helt som DM, pasningsfoten er ikke god nok. Defensivt er han bedre enn samtlige av våre alternativer på DM per nå, god løpskapasitet, duellsterk og posisjonerer seg greit nok, han er riktignok ikke fryktelig mye bedre enn samtlige, noen utpreget DM er han ikke-en Soko i skikkelig kampform er nok like god, men det ser en nok en gang per skuddår. Offensivt er han god med ballen i beina, flott driv, men igjen er pasningsfoten for svak, hadde riktignok passet bedre ved siden av Soko/Barmen enn han gjorde med Austin.

Brann bør hente en skikkelig utpreget DM, der arbeidskapasitet, ballvinneregenskaper, og posisjonering defensivt bør være nøkkelegenskapene en ser etter. Vedkommende bør helst kunne behandle en ball og slå pasninger i tillegg, men med kun en Helge Haugentype i ellveren kan en fremdeles spille utmerket fotball så lenge resten ikke har trebein, jfr Brann anno våren 06. Solli er grei på det defensive, men ikke ekstrem nok til å kompensere for den generelle mangelen hos resten.

Willy Wonka

Noterer meg bak øret at Skarsfjord kjører litt samme linje som Wenger gjør i Arsenal. Heller dyrke de unge enn å kjøpe tilbake gamle stjerner. Siste eksempel på dette er ikke å la seg friste av å kjøpe tilbake Karadas og heller satse på Wangberg og Grønner. Dette er en strategi jeg støtter fullt ut. For å videreføre denne blir det tull og kjøpe Solli og heller satse på Barmen og Haugen, og heller gå for yngre alternativer hvis noen skal inn. Eksempel her kan være han DMen fra Start.

Huff

Hadde Haugen og Barmen vært typiske DMer hadde det vært naturlig å satse på disse, det er de ikke, de kan begge godt plasseres på en av to plasser foran stopperne, men da må de ha en makker med egenskaper ala Austin.

Willy Wonka

Uenig. Jeg mener både Haugen og Barmen kan dyrkes som DM. Fremtidens midtbanespillere skal kunne beherske alle posisjoner på midtbanen. Haugen har en fin kreativitet som kan komme til sin rett i DM posisjonen hvor man får mer tid og plass.

I fremtiden vil rollene på midtbanen rullere på samme måte som kantspiller/spiss kan rulleres i dag.

krakra

Jeg vil ha Hauger, Grindheim eller denne prøvespilleren som visstnok var veldig god. Vi har kvalitet og dekning i alle ledd utenom DM og tankerspiss-rollen på topp. Får vi inn Grindheim har vi ham, Barmen, Soko og Mjelde på DM. Det er bra nok dekning. Den sentrale midtbanen er avgjørende for at spillet vårt skal fungere. Vi må ha en spiller tett oppmot landslagsklasse der.

De offensive trioen var bra mot RBK. I "bakhånd" hadde vi Bentley-Kvelle-Askar. Så det sier seg selv at dekningen der er bra. Finne, Kalve og Skaanes gir nøddekning.

På stopperplass er Wangberg, Zsolt og Jonsson og Grorud en bra trio, med Grønner som en solid backup. Skal noen inn her må det være av skikkelig kvalitet. Eller et talent som kan spille på andrelaget og være en nødløsning. Som Glesnes.

Backene er det tynt på. Fakiri og Kalvenes er helt greie, men ingen reelle konkurrenter. Askar er førstevalg på kant og dermed ikke noen konkurrent for Sævarsson han heller. Dekningen er bra nok, men konkurransen er laber. Finner vi en billig og god spiller der kan det være greit å slå til.

Med andre ord: Forutsatt at Barmen, Finne, Larsen, Haugen og Grønner fortsetter i det sporet de har vist så er dekningen bra i Brann i alle posisjoner utenom DM. Konkurransen kunne også vært skjerpet på back, og vi kunne trengt en targetspiss til.
DMen er så mye viktigere enn alt annet at hvis vi må bruke alle pengene vi har tilgjengelig for å få inn en kvalitetsspiller her, så er det bare å gjøre det. Spiss og deretter back har prioritet hvis det blir noe over. I tillegg kan bør Glesnes vurderes. Hva skjer med Softball for tiden?

krakra

Quote from: Willy Wonka on September 25, 2012, 13:44:07 PM
Uenig. Jeg mener både Haugen og Barmen kan dyrkes som DM. Fremtidens midtbanespillere skal kunne beherske alle posisjoner på midtbanen. Haugen har en fin kreativitet som kan komme til sin rett i DM posisjonen hvor man får mer tid og plass.

I fremtiden vil rollene på midtbanen rullere på samme måte som kantspiller/spiss kan rulleres i dag.
Poenget er at verken Haugen, Barmen eller noen av de andre midtbanespillerne har de ballvinneregenskapene og duellstyrken vi trenger på midtbanen hvis vi skal ta medalje neste år. Haugen, Soko og Barmen er gode alternativer på DM, men vi mangler makkeren deres.

Hatleking

Eg er einig i at me treng ein DM som har gode defensive eigenskapar. I tillegg til dei nemnde, er Badji på Sogndal ein svært spanande spelar. Han var bestemann på bana for Sogndal mot Tromsø i førre kamp. Ein me bør sjekke ut!

osoerli

Quote from: krakra on September 25, 2012, 13:46:19 PM
..........
På stopperplass er Wangberg, Zsolt og Jonsson og Grorud en bra trio, med Grønner som en solid backup. .....


Grorud???
Er han berre utleigt?  Kjem han tilbake etter sesongen?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Huff

Quote from: krakra on September 25, 2012, 13:46:19 PM
DMen er så mye viktigere enn alt annet at hvis vi må bruke alle pengene vi har tilgjengelig for å få inn en kvalitetsspiller her, så er det bare å gjøre det. Spiss og deretter back har prioritet hvis det blir noe over. I tillegg kan bør Glesnes vurderes. Hva skjer med Softball for tiden?


Helt enig ang DM. Hva som skjer med Softball vet jeg ikke, men etter de siste to dagers artikler om Branns ''fantastiske'' talentarbeid og om hvor fint, flott og greit alt er ifølge enkelte mediers vinkling har jeg et ørlite håp om at en viss milliardær med hjertet delvis i det forfrosne nord skal forbarme seg over oss. Han liker jo slikt, og har jo tidligere premiert de som driver med ting han liker.

psv-hasund

Jeg er enig med KraKra sin lange post over. Vi trenger en som kan ta Fakiri sin midtbanerolle, og han må være i landslagsklasse. På resten av plassene har vi bra alternativer, men trenger gjerne en back, og en spiss hvis de er billige og gode. Så lenge vi har Huse og Finne har vi ok fremme, og Askar og Markus som alternativer på back plass er det ok her også. Kunne likevel vært mer permanente alternativer.

Utmedsnolken

Quote from: Huff on September 25, 2012, 16:01:09 PM
Quote from: krakra on September 25, 2012, 13:46:19 PM
DMen er så mye viktigere enn alt annet at hvis vi må bruke alle pengene vi har tilgjengelig for å få inn en kvalitetsspiller her, så er det bare å gjøre det. Spiss og deretter back har prioritet hvis det blir noe over. I tillegg kan bør Glesnes vurderes. Hva skjer med Softball for tiden?


Helt enig ang DM. Hva som skjer med Softball vet jeg ikke, men etter de siste to dagers artikler om Branns ''fantastiske'' talentarbeid og om hvor fint, flott og greit alt er ifølge enkelte mediers vinkling har jeg et ørlite håp om at en viss milliardær med hjertet delvis i det forfrosne nord skal forbarme seg over oss. Han liker jo slikt, og har jo tidligere premiert de som driver med ting han liker.


trenger vel røde tall før han drar frem sjekkheftet. Viktig å belønne de klubbene som ikke driver fornuftig
"og der snubler Sæternes igjen"

ostraume

Slapp av, det fikser vi nok.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Klaus_Brann

Quote from: osoerli on September 25, 2012, 14:50:20 PM
Quote from: krakra on September 25, 2012, 13:46:19 PM
..........
På stopperplass er Wangberg, Zsolt og Jonsson og Grorud en bra trio, med Grønner som en solid backup. .....


Grorud???
Er han berre utleigt?  Kjem han tilbake etter sesongen?


Nei da, han er ikke utleid.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Go Up