• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger 2012

Started by Lasaron, September 03, 2011, 17:13:55 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Spelaren

Austin, Huseklepp og Ojo på samme lag. Mmmmmmm...
Gå av.

TheRock

Quote from: Markmus on July 03, 2012, 16:16:41 PM
Hvis det ikke går, så burde jo Brann forsøke å få i gang en samtale mellom Brann, Portsmouth og Bari. Bari skylder Brann penger og Portsmouth skylder Bari penger. Bør da være en lett sak å slette all gjeld ved å la Huseklepp gå gratis til Brann.

Det betyr jo i praksis at vi betaler for Huseklepp. Hvordan Bari betaler oss er ikke vårt problem, og har ingenting med dagens Huseklepp-situasjon å gjøre. Om vi knapt har råd til å lønne fyren, og Hardball ikke vil bidra, vil jeg heller at vi avventer til Portsmouth blir tvunget til å la han gå gratis, enn å selv gi avkall på utestående inntekter.

HenningSB

Få igang Softball, få igang kronerulling- jeg spytter gladelig inn noen tusen, det er det nok flere som gjør..

pidre

SKB kan ikkje sprenge banken for Huseklepp. Får vi han gratis synes eg 1-1,5 millioner i årslønn er meir enn nok.
Saludar a los monos!

Utmedsnolken

Poenget med softball var vel ikke å bruke hele kassen på å betale noen måneder med lønn til en "gammel" spiller som allerede er en gigantisk stjerne i byen.
"og der snubler Sæternes igjen"

Markmus

Huseklepp er på siden av det Softball driver med vel?
Ka du ve?

Nixon

Quote from: pidre on July 04, 2012, 08:30:28 AM
SKB kan ikkje sprenge banken for Huseklepp. Får vi han gratis synes eg 1-1,5 millioner i årslønn er meir enn nok.


Det hadde vært en drøm for Brann å hentet Huseklepp til slike betingelser. Men det er nok helt urealistisk at han vil gå med på en sånn lønn.

Brann kommer heller aldri til å bli en toppklubb dersom dette skulle vært topplønnen i klubben.
Rød makt på Hansa

HenningSB

Laber interesse fra investorer om Huseklepp..
http://fotball.bt.no/eliteserien/article242335.ece

Da er det bare å sette igang kronerulling før overgangsvinduet åpner!


Glipper Huseklepp kan alt heller gå til Softball for fremtidig satsing på våre unge talenter!

Klaus_Brann

Da bør vi starte "Oldball" som kun har som mål å samle inn penger til å hente hjem gamle helter. Da bør vi være godt dekket.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Gepard


HenningSB

Vel, fakta på Softball er som følger:
"Investorselskap startet av supportere. Målet er å samle inn penger som skal brukes til å hente lokale spillere til Brann. "

Om ikke Kleppen er lokal så vet ikke jeg..
Og som jeg sa, glipper Kleppen så kan pengene brukes på å gi andre lokale spillere kontrakt (da tenker jeg våre yngre helter på Brann 2)

dudo

Softballs intensjon er definitivt ikke å skulle hente hjem igjen gamle helter. Og helt alvorlig, dette bør de kunne sy sammen selv i Idrettsveien.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

vebo

Quote from: Sindre32 on July 03, 2012, 19:49:04 PM
Regner med at Brann ikke har sittet med fingeren i rumpa i mellomtiden, de må jo ha sjekket trøkket.


Det er ingenting å regne med!
Tiocfaidh ár lá

krakra

Quote from: dudo on July 04, 2012, 12:07:31 PM
Softballs intensjon er definitivt ikke å skulle hente hjem igjen gamle helter. Og helt alvorlig, dette bør de kunne sy sammen selv i Idrettsveien.
Ja, vi har jo en daglig leder som visstnok skal være veldig dyktig i sin nye jobb og har stor tillit blant investorene. Bør være enkelt å få samlet nok penger til.å hente Bergens største profil hjem.

Lasaron

Bortsett fra noen gode langpasninger var vel Austin dårlig i dag. Det dårligste jeg har sett av ham på flere år. Hvem kan tenke seg å ville ha ham? Han bør resignere hos oss, få roen, og så begynner han å prestere igjen.
Tren på langskudd

Sindre32

Quote from: Lasaron on July 04, 2012, 21:18:26 PM
Bortsett fra noen gode langpasninger var vel Austin dårlig i dag. Det dårligste jeg har sett av ham på flere år. Hvem kan tenke seg å ville ha ham? Han bør resignere hos oss, få roen, og så begynner han å prestere igjen.


Resignere må han gjerne gjøre et annet sted.

Yngve

Hehe.

Men det er tydelig at han har hovudet sitt alle andre plassar enn der han bør ha det fortida.

Og han vil ikkje få det på plass igjen før han får signert ny kontrakt. Om det er med oss eller andre er uavhengig.

Men håpar på oss, sjølvsagt..

Markmus

Var ikke en toppkamp av Austin, men var han så dårlig, da? Jeg synes han i de fleste tilfeller hadde stålkontroll på sine defensive oppgaver i andre omgang.
Ka du ve?

Kjell249

Utfordringen ved at Austin spiller under hva vi er vant med fra den kanten er at ingen vil betale penger for han i sommer, men når de får han gratis til nyttår dukker de nok opp. Blir nok ikke akkurat premier league eller la liga, heller Lokeren i Belgia.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

BBB-Tony

Austin er god nok for spill i nest øverste divisjon i England, og han har forutsetninger for å ta steget opp i Premier Leauge etterhvert som han blir kjent med tempoet i Engelsk fotball.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

haak

Kan ikke skjønne annet enn at lønna til Huseklepp vil betales av økt sponsortekke?

osoerli

Quote from: BBB-Tony on July 05, 2012, 08:21:25 AM
Austin er god nok for spill i nest øverste divisjon i England, og han har forutsetninger for å ta steget opp i Premier Leauge etterhvert som han blir kjent med tempoet i Engelsk fotball.


Hvis han hadde vert det så hadde nok interessen kanskje vore noko større.  Det finns nok rikeleg med bosmenn der ute av høgare klasse enn Austin.  Og då er det sjølsagt ingen som betaler pengar for Austin.  Han går kanskje som bosmann til ein Championship-klubb i vinter.  Men basert på det han viste i går, og har vist hittil i sesongen, må eg seia eg tvilar litt på det.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Spelaren

Quote from: haak on July 05, 2012, 09:30:10 AM
Kan ikke skjønne annet enn at lønna til Huseklepp vil betales av økt sponsortekke?


Huseklepps retur hadde egenhendig fylt opp den neste heimekampen - allerede der hadde store deler av lønna hans blitt dekket inn. Og skulle både fotballen og poengfangsten øke ville alt ha lagt seg til rette automatisk.
Gå av.

Hatleking

Dersom Austin ikkje signerar ny kontrakt, er det heilt greitt for meg dersom me sel han no og får inn Huseklepp i staden. Eg er òg ein av dei som gjerne vil ha 'begge delar', men det å få Huseklepp tilbake er uvurderleg. Spesielt engasjementmessig. Det er fleire midtbanespelarar som - om ikkje er like gode, - kan gjere ein grei jobb i den posisjonen. Lekven og M'Badji til dømes.

dudo

Det Austin har vist hittil i år er ikke uerstattelig. Det som er uerstattelig er en toppklassespiss som lengter etter et tilbud fra røtalaget i Bergen. Det er deres forbannede plikt å stable noe på beina for Huseklepp. Det skylder de Bergen.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

ostraume

Om ikke de lykkes å hente en bergensk toppspiss i sin beste alder som kun vil tilbake til Brann og Bergen så er det en enorm skandale.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Kjell249

Skandalen er først komplett hvis han går til et annet tippligalag med hvite og svarte drakter...
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Nixon

Er det så lett å si at det er en skandale av Brann? Vi vet jo at de knapt har penger til å hente stallfyll.
Rød makt på Hansa

dudo

Jo, det er skandale. Vi omsetter for over 100 mill i året, og det er bare å rydde plass i budsjettet til den største sponsor- og publikumsmagneten vi kan tenke oss. Livet består av prioriteringer, og denne er enkel og grei. Vi kan attpåtil spørre andre om hjelp - og få det. Men det viktigste er å få handelen på plass.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

ostraume

100% enig med dudo. Dette handler om prioriteringer. Får de det ikke til, så er det skandale.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Nixon

July 05, 2012, 13:43:14 PM #4030 Last Edit: July 05, 2012, 13:54:07 PM by Nixon
Quote from: ostraume on July 05, 2012, 13:33:30 PM
100% enig med dudo. Dette handler om prioriteringer. Får de det ikke til, så er det skandale.


Hmmm, er det ikke du som stort sett er fornøyd med alt?:)

Jeg er mer usikker på om Brann i det hele tatt har mulighet til å prioritere inn en Huseklepp uten hjelp fra eksterne hjelpere slik situasjonen er nå.
Rød makt på Hansa

dudo

Dette er en investering som kan betales med mastercard og fortsatt være fornuftig.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

Er det f.eks. helt sikkert at Huseklepp vil gi varige økte tilskuerinntekter? Det er vel slike ting Brann må vurdere før de trekker kortet.
Rød makt på Hansa

dudo

Ingenting er helt sikkert, men Huseklepp vil være topp 3 i TL, og gi oss bedre resultater - garantert. Som igjen vil føre til økte inntekter.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Xminator

July 05, 2012, 15:09:07 PM #4034 Last Edit: July 05, 2012, 15:11:33 PM by Xminator
Skandale eller ikke avhenger av hvor Huseklepp spiller fotball. Større liga enn den norske, og det er vanskelig å kalle det skandale. Om man derimot sitter og ser på at Huseklepp går til en annen norsk klubb, eller en liga på siden av den norske som sverige, danmark eller østerrike, og det er en skandale.

Varig økte tilskuerinntekter. Ikke om laget spiller boss. Det vi vet er at en Huseklepp som angriper, det være seg i en hengende fri rolle, eller som lukter kontringer, så skaper han sjanser ut av ingenting. Både for seg selv og andre. Om det derimot er en Huseklepp som misbrukes som ensom spiss eller med mye defensivt ansvar på kanten, så kommer ikke Brann til å skape noe, og da er man like langt.

Austin blir ett savn, men det blir mye mye vanskeligere å finne en erstatter for Ojo.

For øvrig, forutsatt at vi ikke mister noen i dette overgangsvinduet, så er den eneste første-11'er spilleren jeg vil se inn en 10'er. Huseklepp hadde vert perfekt. Han kan selvsagt ikke spille 10'er som PVM, men han vil tilføre laget mye av det vi mistet med Guastavino.

Ellers bør man tenke på en backup for Ojo og en offensiv kantspiller eller to.

dudo

Vel, om vi har det i vår hule hånd nå, så er det en skandale om vi ikke fikser det og han ender opp hvor som helst senere.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Ricky

Har Huseklepp på noe tidspunkt ytret ønske om å returnere til Brann i sommer, egentlig? Synes det alternativet hele tiden har fremstått som en absolutt siste nødutvei; at han sånn sett er i samme båt som Austin.

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Lurer på om Huseklepp husker hvordan livet var før "hvor skal jeg spille neste uke og får jeg lønn denne måneden"?:)
Rød makt på Hansa

Nixon

Rød makt på Hansa

Hatleking

Quote from: Nixon on July 06, 2012, 11:02:18 AM
http://fotball.bt.no/eliteserien/article242486.ece

Brann har ikke en krone å bruke på Huseklepp


Så mykje var Hardball-samarbeidet verdt.

Nixon

Ja, samarbeidet har ikke vært mye verdt for Hardball de siste årene...
Rød makt på Hansa

osoerli

Quote from: Nixon on July 06, 2012, 11:02:18 AM
http://fotball.bt.no/eliteserien/article242486.ece

Brann har ikke en krone å bruke på Huseklepp


Har vel ikkje råd til å sparka trenaren heller då...
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Nixon

Sannsynligvis vil det sitte langt inne.
Men det ville kanskje gitt en like bra effekt som å hente Huseklepp!
Rød makt på Hansa

Klaus_Brann

Med kommentarer som dette virker det ikke akkurat som om de snudd hver stein for å få dette til:

-Har noen i klubben regnet på hvilke inntektsmuligheter Huseklepp kunne gitt i form av tilskuere, sportslige resultater og salg av sesongkort?

- Det er det sikkert noen som har. Men jeg har lært så mye i livet, at jeg vet at den effekten også kan bli kortvarig.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

Det kan vel knapt kalles å snu steiner når det gjelder forhold som kanskje kan skje i fremtiden. Jeg skjønner som sagt Brann til en viss grad når de ikke vil risikere noe nå som alle piler i norsk fotball ellers peker nedover.
Rød makt på Hansa

Christian

Samtidig sier han at tilskuerne nok kommer tilbake om/når Brann vinner igjen. Ja, men det skjer jo heller ikkje av seg sjøl. Og dette satse ungt/bygge fra grunn-opplegget: Har de regnet på kor lave tilskuertall de tåler før trenden skal snu igjen?

Mulig det er vi supportere som er vel trigger happy denne gang, men eg kan ikkje forstå annet enn at dette er en sjanse det er verdt å risikere litt for. Det kommer ikkje til å dukke opp igjen med det første.

Nixon

Nei, det er akkurat det også. Ingen andre spillere vil kunne ha samme effekt som Huseklepp. I så fall snakker vi om mye større summer. Men det er fortsatt en stor sjanse å ta.

Merkelig at det ikke er noen bedrifter i Bergen som vil bli assosiert med Huseklepp sitt uskyldsrene ansikt...;)
Rød makt på Hansa

ostraume

Latterlig at det ikke går an å stable opp en million eller tre så en i alle fall kan gå i dialog med Pompey om en overgang.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Xminator

Supporterenes representanter i styret bør ta opp temaet "ENTUSIASME" ved neste møte. Utspill som det fra Moldestad i går kveler enhver form for gnist i Brannpublikummet. Moldestad burde ikke fått fortsette i styret. Det mente jeg i februar og slike intervjuer forteller meg at det var rett.

Det er en skam at Brann ligger 13 poeng bak Strømsgodset. De har pokker meg ett dårligere utgangspunkt enn Brann.

Utgangspunktet til Moldestad og Roald Bruun Hansen skal være at vi skal beholde Austin, beholde Ojo, beholde nøkkelspillere og FORSTERKE laget før høsten. Om de ikke klarer å snu på nok stein til å få det til, så har de fått nok tid. Noen andre får ta oss videre til 2015 da.

Go Up