• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger 2012

Started by Lasaron, September 03, 2011, 17:13:55 PM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

Lasaron

Jeg tillater meg å se fremover.

Forutsatt at Brann tar seg til europacup mener jeg stallen bør bestå av 20 utespillere (idag er det 19). Her er min foreløpige liste over ønskelige signeringer. Noen premisser ligger til grunn:
- en viss realisme
- ønske om kontinuitet
- ønske om større andel norske og lokale spillere
- edruelighet

Av dagens spillere uten kontrakt neste år ser jeg for meg følgende:

Bajter: pga skadesituasjonen bl.a. forsvinner han
Labukas: 4-årskontrakt
Holmvik: 4-årskontrakt
Kalvenes: 1-årskontrakt. Jeg ser for meg at han er innstilt på å kanskje ikke spille så mye, men bety mye for de unge spillerne.
Haugsdal: 5-årskontrakt
Larsen: 5-årskontrakt
Barmen: 5-årskontrakt

Fredrik Haugen signerer ny kontrakt på 5 år.

Guastavino og Austin blir solgt for pene summer.

Da er vi nede i 16 spillere. Med Nordkvelle er det 17. Da trengs tre nysigneringer.
Kjetil Kalve får 5-årskontrakt
De to andre blir hentet for adskillig mindre penger enn vi får for Austin og Guastavino. De skal være norske/lokale, og under 30 år. De skal ha 4- eller 5-årskontrakt alt etter alder.
Tren på langskudd

Falkman

 4 og 5-års kontrakter til  Labukas, Haugsdal og Holmvik er ikke spesielt edruelig. og forhåpentligvis ikke særlig realistisk, heller :)

abe78

Quote from: Lasaron on September 03, 2011, 17:13:55 PM
Jeg tillater meg å se fremover.

Forutsatt at Brann tar seg til europacup mener jeg stallen bør bestå av 20 utespillere (idag er det 19). Her er min foreløpige liste over ønskelige signeringer. Noen premisser ligger til grunn:
- en viss realisme
- ønske om kontinuitet
- ønske om større andel norske og lokale spillere
- edruelighet

Av dagens spillere uten kontrakt neste år ser jeg for meg følgende:

Bajter: pga skadesituasjonen bl.a. forsvinner han
Labukas: 4-årskontrakt
Holmvik: 4-årskontrakt
Kalvenes: 1-årskontrakt. Jeg ser for meg at han er innstilt på å kanskje ikke spille så mye, men bety mye for de unge spillerne.
Haugsdal: 5-årskontrakt
Larsen: 5-årskontrakt
Barmen: 5-årskontrakt

Fredrik Haugen signerer ny kontrakt på 5 år.

Guastavino og Austin blir solgt for pene summer.

Da er vi nede i 16 spillere. Med Nordkvelle er det 17. Da trengs tre nysigneringer.
Kjetil Kalve får 5-årskontrakt
De to andre blir hentet for adskillig mindre penger enn vi får for Austin og Guastavino. De skal være norske/lokale, og under 30 år. De skal ha 4- eller 5-årskontrakt alt etter alder.


Er dette fleip eller? 5 års kontrakter for 16-18 åringer er nesten umulig å få til da hverken spiller eller Brann kan vite hvor de står om 5 år. Det å gi Labukas en 4 års kontrakt hadde vært utrolig merkelig da han har levert heller svakt til nå.
.og husk!

Nixon

He he, men så står det også at dette er basert på en viss realisme.
Og da sannsynligvis ikke så mye...
Rød makt på Hansa

Lasaron

Jeg ønsker lange kontrakter. Det er bare sånn jeg er  :) Jeg ønsker at Brann skal ha tro på dem de signerer.

Nå er normalen 3-årskontrakter. Av og til 4. Ofte et halvt. Jeg ønsker normalen skal være 4 og 5.

Dessuten var det svært mye utskiftninger foran denne sesongen, noe Brann trengte forsåvidt. Nå tror jeg troppen trenger stabilitet og kontinuitet. Lite utskiftning. Siden Labukas er såpass gammel som han er bør han da kun få 4-årskontrakt  :)
Tren på langskudd

Falkman

Quote from: Lasaron on September 03, 2011, 20:20:44 PM
Jeg ønsker lange kontrakter. Det er bare sånn jeg er  :) Jeg ønsker at Brann skal ha tro på dem de signerer.

Nå er normalen 3-årskontrakter. Av og til 4. Ofte et halvt. Jeg ønsker normalen skal være 4 og 5.

Dessuten var det svært mye utskiftninger foran denne sesongen, noe Brann trengte forsåvidt. Nå tror jeg troppen trenger stabilitet og kontinuitet. Lite utskiftning. Siden Labukas er såpass gammel som han er bør han da kun få 4-årskontrakt  :)



Lange kontrakter er knall, det. til de som fortjener det. noe Labukas overhode ikke har bevist at  han gjør. han  bør sendes videre etter sesongen.

olebrann3

September 03, 2011, 20:58:58 PM #6 Last Edit: September 03, 2011, 21:00:55 PM by olebrann3

Klaus_Brann

Quote from: Falkman on September 03, 2011, 17:37:20 PM
4 og 5-års kontrakter til  Labukas, Haugsdal og Holmvik er ikke spesielt edruelig. og forhåpentligvis ikke særlig realistisk, heller :)


Ingen av de bør per nå få mer enn kontrakter på 1 år, de har bevist for lite over for kort tid.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Huff

September 04, 2011, 10:58:07 AM #8 Last Edit: September 04, 2011, 11:03:28 AM by Huff

posemedsnopi

Ser fryktelig dyrt ut.
Tror og regner med at Kalvenes får ny kontrakt. Han har vært den beste stopperen ved side av Zsolt denne sesongen. Håper på at Grorud tar over denne rollen i løpet av høsten eller vinteren, og at Kalven blir back up neste år.
Toget til Yaw er nok reist.
Tror Grønner kommer til å fortsette som en av de fantastiske 5 gjennom vårsesongen. Det er mindre sjangs for å komme inn som ung midtstopper mot slutten av en kamp enn som offensiv spiller, og kanskje vanskeligere å overbevise nok til å få kontrakt.

Synes også at Holvik fortjener å være med videre, men Brann må selvsagt kutte kraftig ned på lønnen hans. Brann har ikkje overflod at venstrebente kanspillere som holder nivået, og eg er usikker på om de som har blitt brukt gjør det. Har aldri klart å se det fantstiske i Bentley. Derfor mener eg det er lurt å beholde Holvik, og krysse fingre og tær for at Larsen skal blir god nok til å overta.

Labukas er eg usikker på. Minner litt om en litt ryddigere utgave av han albaneren vi hadde for noen år siden.
Bajter har så langt vært en tabbe. Med hans historie er det ingen bombe at han ble skadet. Det er større bombe om han kommer tilbake på banen i år...

Xminator

Skarsfjord flørt med Vaage Nilsen i gårsdagens BT(?) var lovende. Vaage Nilsen flørtet jo også villig tilbake. Prislappen på 3-4 millioner bør ikke være avskrekkende for investorer. Jeg leste hele artikkelen som det Skarsfjord ikke har lyst til å gjøre - tigge etter penger.

Opp med pengeboken "noen"

Utmedsnolken

September 17, 2011, 13:15:38 PM #11 Last Edit: September 17, 2011, 13:46:31 PM by Utmedsnolken
denne haugesundske liksomsvensken kunne jo også vært noe. søderlund heter han vel
"og der snubler Sæternes igjen"

Gulløl

September 17, 2011, 13:21:01 PM #12 Last Edit: September 17, 2011, 13:22:57 PM by Gulløl
Var ihvertfall ikke i BT, sitter og blar i den nå. Men enig at vi bør gå for Vaage Nilsen, en spiller som har et godt forhold til Skarsfjord fra tidligere. En av norges beste venstrebacker, i tillegg bømling og hordalending. Og ingen hemmelighet at han var Brann supporter i oppveksten, selv om han har tonet det ned etter at han gikk til HFK.

HFK har anstrengt økonomi og samtidig stort behov for å styrke spillerstallen. De har en kjerne med 13 - 14 spillere som holder kvalitet(om de er skadefrie), bak der er det tynt. Med 3 - 4 millioner fra Brann for Vaage Nilsen kan de sikkert lete frem 3 - 4 spillere som kan styrke stallen. Siden Vaage Nilsen bare har 1 år igjen av kontrakten når dette året er ferdig er også tidspunktet inne for HFK å selge om de skal få en bra sum for han. Skal de vente utover i 2012 sesongen faller prisen raskt. Vaage Nilsen er den perfekte erstatter for Fakiri foran 2012 sesongen. Klarer Brann i tillegg å hente Even Hovland foran neste sesong har de et kanonforsvar med:

Sævarsson - Zsolt - Hovland - Vaage Nilsen.

Begge spillerne kan finansieres med en del av "Huseklepp pengene", der Hardball f.eks. bidrar med 7 mill. og Brann med de 3 mill. de fikk hos Trond Mohn.

En total på maks 10 mill. bør være nok til å hente begge spillerne. Klarer Brann å hente begge nevnte spillere, mangler de kun å hente en god og rask høyrekant i tillegg til 2012 sesongen. Forutsatt at "Bayer" og "Labbetuss" viser så mye kvalitet utover høsten at de får forlenget kontraktene sine.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Hatleking

Limar inn det eg skreiv i Overgangeer 2011:

Det ser ut som at Sarpsborg og Start rykker ned. Det er fleire spanande spelarar der:

- Joakim Jørgensen. Ein god DM som me bør prøve å få tak i uavhengig om Austin reiser eller ikkje.
- Hoås. Kan rullere med Ojo i spissrolla.
- Børufsen, Kleiven er to spanande spelarar òg.

Hoff har eg ikkje så lyst på eigentleg, då han er nokså gammal og passar eigentleg ikkje heilt inn den nye profilen til Brann.

I ein perfekt verden hadde dette skjedd:

UT

Kalvenes (hjelpe Løv-Ham opp igjen), Fakiri (Inn i trenarteamet), Labukas, Holmvik, Jaiteh, Bahjter, Opdal

7 ut


INN

Hoås, Våge Nilsen (bør vera mogleg no), Jørgensen, Borges (kan i det minste høyre med han), Hovland, (Nordkvelle)

6 inn

Då kunne me fått følgjande lag:


                              Piotr
Sævarsson - Zsolt - Hovland - Våge Nilsen
                    Austin - Torp/Jørgensen       
Guastavino - Borges - Bentley (viss han finn formen)
                           Ojo


Dobbel dekning:

                              Mohus
Haugsdal - Yaw - Grorud - Skage
      Torp/Jørgensen - Barmen
Nordkvelle - Haugen - Larsen
                       Hoås


- I staden for Hovland, kan ein prøve å hente Madsen frå Strømsgodset, men tvilar på at han blir så veldig mykje billegare. Hovland er uansett betre - TLs beste stoppar. Eg er ganske sikker på at Zsolt blir seld neste sommar, men då treng me ikkje kjøpe inn ein ny stoppar, då me allereie har nok.

Utmedsnolken

Quote from: Gulløl on September 17, 2011, 13:21:01 PM
Var ihvertfall ikke i BT, sitter og blar i den nå. Men enig at vi bør gå for Vaage Nilsen, en spiller som har et godt forhold til Skarsfjord fra tidligere. En av norges beste venstrebacker, i tillegg bømling og hordalending. Og ingen hemmelighet at han var Brann supporter i oppveksten, selv om han har tonet det ned etter at han gikk til HFK.

HFK har anstrengt økonomi og samtidig stort behov for å styrke spillerstallen. De har en kjerne med 13 - 14 spillere som holder kvalitet(om de er skadefrie), bak der er det tynt. Med 3 - 4 millioner fra Brann for Vaage Nilsen kan de sikkert lete frem 3 - 4 spillere som kan styrke stallen. Siden Vaage Nilsen bare har 1 år igjen av kontrakten når dette året er ferdig er også tidspunktet inne for HFK å selge om de skal få en bra sum for han. Skal de vente utover i 2012 sesongen faller prisen raskt. Vaage Nilsen er den perfekte erstatter for Fakiri foran 2012 sesongen. Klarer Brann i tillegg å hente Even Hovland foran neste sesong har de et kanonforsvar med:

Sævarsson - Zsolt - Hovland - Vaage Nilsen.

Begge spillerne kan finansieres med en del av "Huseklepp pengene", der Hardball f.eks. bidrar med 7 mill. og Brann med de 3 mill. de fikk hos Trond Mohn.

En total på maks 10 mill. bør være nok til å hente begge spillerne. Klarer Brann å hente begge nevnte spillere, mangler de kun å hente en god og rask høyrekant i tillegg til 2012 sesongen. Forutsatt at "Bayer" og "Labbetuss" viser så mye kvalitet utover høsten at de får forlenget kontraktene sine.


er ikke hovland omtrent klar for molde da? (hvis ikke en utenlandsk klubb dukker opp)
"og der snubler Sæternes igjen"

Falkman

Quote from: Utmedsnolken on September 17, 2011, 13:15:38 PM
denne haugesundske liksomsvensken kunne jo også vært noe. søderlund heter han vel


ble imponert av ham i går. men han har akkurat skrevet under på en ny kontrakt med Haugesund, ut 2014. så han blir en dyr mann.

dudo

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/tippeligaen/article3232385.ece

Grine- og sutregutten Keita med enormt dårlige holdninger prøver å sette en eller annen norsk syterekord. Har vi sterk nok organisasjon til å ta imot en type som dette, plukke av han unotene og gjøre han til den toppspilleren han utvilsomt har potensiale til å bli? Gudene skal vite at spillertypen er velkommen.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Hatleking

Quote from: dudo on September 17, 2011, 14:32:10 PM
http://www.nettavisen.no/sport/fotball/tippeligaen/article3232385.ece

Grine- og sutregutten Keita med enormt dårlige holdninger prøver å sette en eller annen norsk syterekord. Har vi sterk nok organisasjon til å ta imot en type som dette, plukke av han unotene og gjøre han til den toppspilleren han utvilsomt har potensiale til å bli? Gudene skal vite at spillertypen er velkommen.


NEI! Me treng ingen småkongar. Keita er ikkje god nok no heller.

dudo

Vel, enig i begge dem. Men her er jo spørsmålet om vi kan plukke av han unotene (ergo vil han ikke være noen småkonge lengre) og få han til å utnytte potensialet (ergo bedre enn han er "no") - så spørsmålet står. Jeg vil selvsagt ikke ha Keita til klubben om han skal spille og oppføre seg som han gjør pe-te.

Spørsmålet er snarere: Har VI det som skal til?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Hatleking

Quote from: dudo on September 17, 2011, 14:41:44 PM
Spørsmålet er snarere: Har VI det som skal til?


Slik eg ser det, har han alltid vore ein litt småarrogant type. At me skal inn og endre på personlegheita hans, har eg inga tru på går. I tillegg er han som sagt ikkje veldig god. Profesjonaliteten er ikkje på plass.

dudo

Nei, men du argumenterer jo med selve spørsmålet jeg stiller! Toppnivået hans er høyt, det er udiskutabelt. Han er en idiot, det er også udiskutabelt. Men det finnes flere eksempler på unge idioter som har vokst opp under skikkelig veiledning. Spørsmålet er om vi kan ta imot en slik spiller.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Folk som snakker om å hente både Våge Nilsen og Hovland som om det var realistisk lever i en drømmeverden. Da er vi veldig avhengige av Hardball og prisen vil nok komme godt over 10 millioner. Tror også prislappen på3-4 millioner for Våge Nilsen er noe lav, selv om han er bosman neste sesong.

Men det hadde selvfølgelig vært en strålende ting. Hadde vi fått de to og beholdt dagens spillere(kvittet oss med litt "daukjøtt") så hadde vi vært en gullkandidat neste sesong. Men da må Hardball komme på banen med tyngre midler.

Gulløl

September 17, 2011, 16:11:40 PM #22 Last Edit: September 17, 2011, 16:32:35 PM by Gulløl
Noen som tror Hardball investorene vil dele inntektene etter Huseklepp salget mellom seg for å gjøre seg mer fete ?
Nei personlig tror jeg ikke det. For millionerene og milliarderene er dette lommerusk, og i den positive utviklingen Brann nå er i er det ikke bare Trond Mohn som er blitt klart mer positiv i den grupperingen. Tror nok Brann allerede har fått(eller snart får) positive signaler om "Huseklepp-millionene"(+kanskje nye midler i tillegg) fra Hardball, om at de vil reinvestere pengene.

Det at Skarsfjord hele tiden snakker om at de har lite midler disponible til nye spillerkjøper er en taktisk og smart måte for å tone ned forventningene til selgende klubber nå i sonderingsfasen og inn mot eventuelle forhandlinger i høst.

Det hadde vært en stor fordel om Hardball kan la Skarsfjord slippe å gå tiggerrunden, for det føler han sikkert det er om han skal kontakte Hardball vedrørende nye forsterkninger som Våge Nilsen og Hovland. Kunne Hardball selv organisert seg bedre som gruppering og tatt mer intiativ selv hadde det vært positivt. Pr i dag virker det ikke som Hardball har en klar lederfigur som brenner nok for klubben, en slik person ville hatt jevnlig kontakt med Skarsfjord. Pr. i dag kan det virke som Skarsfjord har lite eller ingen kontakt med Hardball dessverre. De sitter på hver sine tue, Skarsfjord vil ikke tigge og Hardball forventer at Brann selv tar kontakt når de har gode kjøpskandidater.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

storB

Quote from: Gulløl on September 17, 2011, 16:11:40 PM
Hardball forventer at Brann selv tar kontakt når de har gode kjøpskandidater.


Brann må jo selv komme med argumenter for den aktuelle spilleren før det blir aktuellt å investere. Hardball kan jo ikke komme i tide og utide med en eller annen kanin opp av hatten som ikke harmonerer med den sportslige planen i Brann.
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

kabelmann

Quote from: Hatleking on September 17, 2011, 13:33:18 PMeller ikkje.
- Hoås. Kan rullere med Ojo i spissrolla.


Hoås har sagt flere ganger at han ønsker å bli i S08 til evig tid, så det spørs hvor villig han er til å flytte på seg. Han er forøvrig 27 år. Nå er han riktignok ikke klar for noe gamlehjem, men han er ikke akkurat noen ungdom lengre heller.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Spelaren

Alderen til Hoås er perfekt. Slår han til er det ikkje nødvendigvis slik at han på død og liv er så attraktiv for utenlandske klubber, og fotballmessig nærmer han seg prime time. Men det blir vel nepppe aktuelt.
Gå av.

Hatleking

Quote from: Spelaren on September 17, 2011, 19:20:45 PM
Alderen til Hoås er perfekt. Slår han til er det ikkje nødvendigvis slik at han på død og liv er så attraktiv for utenlandske klubber, og fotballmessig nærmer han seg prime time. Men det blir vel nepppe aktuelt.


Heilt einig. Han har vel fullført studia sine no? Mannen kan no ikkje vera blotta for ambisjonar heller?

fanthole

UT:
Kalvenes
Holmvik
Jaiteh
Opdal
Haugsdal
Austin? (Håper på forlengelse av kontrakten)
Guastavinho? (Håper på forlengelse av kontrakten)

INN:
Våge Nilsen (Pris?)
Jørgensen (Pris?)
Nordkvelle
Ahmad (Hødd, høyre "drible" kant)
Heltne (Hødd, 19 åring som styrer hele spillet til Hødd fra sentral midtbane posisjon, har en stor fremtid foran seg)
Labukas (1år?, backup for Ojo)
Michael Karlsen (Hødd, backup for Ojo, om ikke Labukas blir)

Fakiri er elsket av trenerteamet i Brann så han kommer til å bli ut kontrakstiden eller så lenge Brann ikke får hentet inn en ny venstreback som går rett inn. Som noen har nevnt tidligere kan han komme til å få en rolle i trenerteamet. Håper også at Yaw får mer tilitt, han kan bli en meget bra TL stopper med den nødvendige tilitten. Bajter er aktuell om ikke jørgensen eller Heltne kommer.

Håper Brann har øynene oppe for hva som skjer i Hødd. Der jobbes det godt og de kampene jeg har sett i år så er det mange bra spillere, desverre ender Diomande opp i godset etter denne sesongen. Han hadde passet ypperlig i Brann sin nye profil.

Det er mange spillere inn/ut, men det er ikke sagt at alle skal kjøpes/selges. Det er kun ment som alternativer til de unge talentene våre som kommer til å ta steget, for det hersker det ingentvil om  :)

Klaus_Brann

Skal vi ikke like gjerne kjøpe hele Hødd når vi er i gang?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

eivhelle

Quote from: Klaus_Brann on September 18, 2011, 01:50:50 AM
Skal vi ikke like gjerne kjøpe hele Hødd når vi er i gang?

God ide. Jeg har savnet Fredrik Klock i midtforsvaret.

fanthole

Nei det holder med 2 eller 3 stk  ;) Men se en kamp av de før dere sier noe, dere har tydeligvis ikke kontroll i 1.div. Merk dere Diomande som skal spille for godset neste år.
Ahmed hadde vel to mål i dag fra høyre ving og Karlsen hadde det 3 i 3-o seieren i dag. Dette er ikke kun ett enkelt blaff i en kamp, de har prestert på et jevnt og høyt nivå i hele år, veldig spennende spillere.

Lister

Rolig nå, Diomande har nå stått på ønskelisten til flere her inne ganske lenge.
Guinness - Makes you drunk

fanthole

September 18, 2011, 21:42:37 PM #33 Last Edit: September 18, 2011, 21:44:54 PM by fanthole
Er veldig rolig! :) det er godt å høre at det er noen som følger med! ;)
Om Sogndal rykker ned kan vi jo se på Halvorsen og Hopen fra Sogndal.

Hatleking

Quote from: Lister on September 18, 2011, 21:01:13 PM
Rolig nå, Diomande har nå stått på ønskelisten til flere her inne ganske lenge.


Ja, Diomande hadde vore veldig spanande - ein Ojo light. Men me får heller nøye oss med Hoås??

Hatleking

Quote from: fanthole on September 18, 2011, 21:42:37 PM
Er veldig rolig! :) det er godt å høre at det er noen som følger med! ;)
Om Sogndal rykker ned kan vi jo se på Halvorsen og Hopen fra Sogndal.


Eg er nok ganske så sikker på at Sogndal ikkje rykkar ned. Hopen blir nok i Sogndal uansett, men Halvorsen er alltid spanande. Spørjemålet er korleis me skal klare å løyse kabalen no som Nordkvelle har kome.

Gulløl

Eksterne investorer legger 15 millioner på bordet til Rbk for spillerkjøp.
http://www.nettavisen.no/sport/fotball/tippeligaen/article3233019.ece

Hvor mye bidrar Hardball med til Brann ?? Foreløpig er det ingen offisielle signaler om  at de vil bruke et øre en gang. Ingen signaler om reinvestering av Huseklepp inntektene engang. Det er nå i årets tre siste måneder storparten av grunnlaget og planleggingen for 2012 sesongen skal gjøres, pr. i dag kan det se ut som at Brann har svært lite midler å bygge neste års lag med. Rbk har allerede forsterket mye i det siste og med de nye 15 mill til å handle for kommet laget ganske sikkert til å være betydelig sterkere en neste år Brann lag. Tror ikke Brann to år på rad kommer til å finne billige og gratis juveler i adeccoligaen.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Spelaren

Brann kjem nok ikkje til å gjere noko aktivt for å ta opp hansken her. Forsterkningene rbk har fått hittil i sesongen har plassert dei som ein seriøs gullkandidat neste år, forutsatt at Jønssons taktikk setter seg slik den har gjort i det siste. Me kan vel allerede begynne å venne oss til tanken om at dei neste årenes gullfeiringer blir med karsk, mytji lys og mytji varme.

Dette investorselskapet rbk får, får det nok atskillig enklere enn vår versjon Hardball. Rbk er eit lag med eit godt navn ute i Europa, dei selger spelarar atskillig enklere enn kva me gjer og til høgare pris - så overskudd blir det nok. I tillegg er utgangspunktet i lagets kvalitet såpass godt at disse investeringene trolig over tid vil befinne seg i det gjeve CL-utstillingsvinduet, med dertilhørende overprising.
Gå av.

eivhelle

Hvis jeg forsto artikkelen rett har RBK allerede brukt opp det meste av disse 15 millionene i forbindelse med høstens forsterkninger. Så lenge de bruker mer penger enn de tjener vil ikke 15 mill fra eksterne investorer ha så stor betydning. Hvis vi unngår at RBK tar seriegull i år er det langt frem før de igjen kan få sjansen til å stikke sugerøret ned i CL potten, og forhåpentligvis har investorene gitt opp før det.

Utmedsnolken

September 19, 2011, 08:38:10 AM #39 Last Edit: September 19, 2011, 08:46:29 AM by Utmedsnolken
Quote from: Spelaren on September 19, 2011, 07:49:22 AM
Brann kjem nok ikkje til å gjere noko aktivt for å ta opp hansken her. Forsterkningene rbk har fått hittil i sesongen har plassert dei som ein seriøs gullkandidat neste år, forutsatt at Jønssons taktikk setter seg slik den har gjort i det siste. Me kan vel allerede begynne å venne oss til tanken om at dei neste årenes gullfeiringer blir med karsk, mytji lys og mytji varme.

Dette investorselskapet rbk får, får det nok atskillig enklere enn vår versjon Hardball. Rbk er eit lag med eit godt navn ute i Europa, dei selger spelarar atskillig enklere enn kva me gjer og til høgare pris - så overskudd blir det nok. I tillegg er utgangspunktet i lagets kvalitet såpass godt at disse investeringene trolig over tid vil befinne seg i det gjeve CL-utstillingsvinduet, med dertilhørende overprising.


det eneste de trenger å gjøre for å tjene mer penger enn hardball er jo å ikke gi vekk mesteparten av spillerne
"og der snubler Sæternes igjen"

olebrann3

September 19, 2011, 08:53:43 AM #40 Last Edit: September 19, 2011, 08:56:54 AM by olebrann3
La merke til at det sto at rbk kom til å sitte igjen med en større del av overskudet enn det de har krav på. Rbk eier 16,67 prosent av selskapet. Men ved et eventuelt salg av en spiller som selskapet eier skulle rosenborg få større andel tilbake en disse 16,67

Samtidig som nestlederen i rbk styret sier "Investorer går alltid inn for å tjene penger, men alle som er involvert, har et hjerte for klubben, sier han"

http://fotball.bt.no/eliteserien/article210055.ece

Klaus_Brann

Quote from: Gulløl on September 19, 2011, 07:38:00 AM
Eksterne investorer legger 15 millioner på bordet til Rbk for spillerkjøp.
http://www.nettavisen.no/sport/fotball/tippeligaen/article3233019.ece



Som om de trenger mer penger til kjøp nå. Pokker.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

fanthole



Eg er nok ganske så sikker på at Sogndal ikkje rykkar ned. Hopen blir nok i Sogndal uansett, men Halvorsen er alltid spanande. Spørjemålet er korleis me skal klare å løyse kabalen no som Nordkvelle har kome.
[/quote]

Det hele kommer ann på om Austin og Guastavinho blir eller drar og om Holmvik får ny kontrakt (med svært redusert lønn!!) Blir de og forlenger kontraktene kan vi roe ned tankene om å forsterke midtbanen, kanskje en som kan gjøre en god jobb på den høyre av de tre bak Ojo. Der tror jeg allerede nevnte Ahmed kunne vært bra. Men er mange spennende typer i "rett" alder så det er gøy å drømme seg litt vekk! :)

krakra

Håper Hardball slenger noen millioner på bordet i sommer, samt at Brann klarer å skarpe sammen noen egne kroner til investeringer så vi slipper å se både RBK og Molde parkere oss. Med klare krav om at pengene ikke skal brukes på middelmådigheter fra Litauen eller lignende, men unge, talentfulle spillere som allerede holder bra TL-nivå.

Doffen85

Ble ikke Våge Nilsen nevnt forrige uke en gang som en potensiell signering? Nå er det vel mange som blir nevnt, men Våge Nilsen hadde vært en veldig god signering for Brann. Noen kroner på en dyktig venstreback med fremtiden foran seg hadde nok vært lurt!

I tillegg er jo Nordkvelle klar. Hvis ikke Labukas blir resignert, må det også komme inn en ny spiss.

dudo

Denne Våge Nilsen-hypen ... Er han egentlig så god? Vel hadde han noen bra skudd i fjor, men han har ikke overbevist så voldsomt i kampene mot oss, og har vel heller ikke blitt løftet frem som en stor spiller for FKH i år? Jeg frykter det er et klassisk tilfelle av en spiller som koster mer enn han smaker.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

En god del bedre enn Fakiri syns jeg og samtidig bare 20 år, så han har jo et stort forbedringspotensiale. God venstrefot både når det gjelder innlegg og skudd, stor løpskraft og sterk i posisjoneringen.

Skulle jeg derimot valgt en venstreback i TL å bruke rundt 5 millioner på så hadde jeg heller tatt Vilsvik i Godset. Det bør være mulig å prøve å gi Molde konkurranse der. Ja, Godset avslo et bud på 5 millioner, men signalet var klart: De avslo ikke budet fordi det  var for lavt, men fordi de ikke ønsket å selge flere spillere før etter sesongen.

Nixon

Quote from: dudo on September 19, 2011, 17:09:03 PM
Denne Våge Nilsen-hypen ... Er han egentlig så god? Vel hadde han noen bra skudd i fjor, men han har ikke overbevist så voldsomt i kampene mot oss, og har vel heller ikke blitt løftet frem som en stor spiller for FKH i år? Jeg frykter det er et klassisk tilfelle av en spiller som koster mer enn han smaker.


Han var frisk mot oss på fredag. Men klart. Hypen her inne når det gjelder lokale talenter kan av og til bli i overkant. Men dette er en spiller jeg gjerne skulle sett komme til Brann.
Rød makt på Hansa

Gulløl

September 19, 2011, 17:15:54 PM #48 Last Edit: September 19, 2011, 17:19:28 PM by Gulløl
Quote from: Doffen85 on September 19, 2011, 17:00:59 PM
Ble ikke Våge Nilsen nevnt forrige uke en gang som en potensiell signering? Nå er det vel mange som blir nevnt, men Våge Nilsen hadde vært en veldig god signering for Brann. Noen kroner på en dyktig venstreback med fremtiden foran seg hadde nok vært lurt!

I tillegg er jo Nordkvelle klar. Hvis ikke Labukas blir resignert, må det også komme inn en ny spiss.


Og en ny midtstopper. Yaw er nok ikke i Brann neste år uten at han får gode garantier for at han blir satset mer på. Det er vel også tvil om at aldrende og skadeutsatte Kalvenes får noen ny kontrakt. Minst en av de to forsvinner nok. Midtforsvaret trenger absolutt forsterkes neste år med en klasse midtstopper etter alle baklengsmålene i år. Vi er en del som drømmer om Even Hovland her inne, den drømmen får leve til han helt sikkert går til Molde. Om vi ikke får Hovland trenger vi en annen på samme nivå, og som ligger et par hakk høyere en Yaw og Kalvenes om de forsvinner.

Følgende midtstopper 4-er i troppen neste år vært grei: Zsolt - Hovland - Grorud - Grønner.
En grei sammensetning av egenskaper, erfaring, rutine og ungdom. Og mye fremtidig potensiale.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

dudo

Bedre enn Fakiri bør strengt tatt ikke være målestokken. Mye bedre enn Fakiri bør være målestokken, siden jeg tror han kommer til å holde det nivået han har i dag ut karrieren. Jeg vet han har en god fot, men er han ikke ganske treg? Har han vært skadet, eller har han bare en formdip i år?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Go Up