• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger 2012

Started by Lasaron, September 03, 2011, 17:13:55 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

krøvel vellevold

Quote from: Xminator on July 07, 2012, 07:37:54 AM
Det er en skam at Brann ligger 13 poeng bak Strømsgodset. De har pokker meg ett dårligere utgangspunkt enn Brann.


Og det er en skam at vi er et hav bak Haugesund. I tillegg til at vi er bak Hønefoss og Ulf.
Legg ned hele klubben!

Xminator

Quote from: krøvel vellevold on July 07, 2012, 12:21:51 PM
Quote from: Xminator on July 07, 2012, 07:37:54 AM
Det er en skam at Brann ligger 13 poeng bak Strømsgodset. De har pokker meg ett dårligere utgangspunkt enn Brann.


Og det er en skam at vi er et hav bak Haugesund. I tillegg til at vi er bak Hønefoss og Ulf.


Jeg kom i skade for å tro Brann kunne ta 3 poeng i kveld, og dermed ha klubber som Haugesund og Sandnes Ulf bak oss. Har ikke sett på innbyrdes, men det lukter 13. plass ved halvspilt serie...

Brann trenger Huseklepp både sportslig og for å vinne tilbake tribunen.

Markmus

Vi trenger ny trener for å vinne tilbake tribunen. En trener som kan si rett ut at Brann skal ligge foran filleklubber. En trener som synes det er jævlig pinlig å tape mot Hønefoss og som ikke sier "Vi klarte tre poeng mot en vanskelig motstander på bortebane" når vi vinner på AKA Arena.
Ka du ve?

tovatle

Så enig, så enig, Markmus! Bare synd at denne treneren mest sannsynlig aldri blir branntrener!

megleren

Det som er en skandale er at Brann mener Huseklepp koster 3 mill å drifte pr år.. Og at de hele tatt tenker på mannen til den prisen.. Ingen Norske spillere er verdt tre mill i året.. Nei vi må komme oss ned på jorden og drifte klubben etter sunne fornuftige prinsipper.. Om vi blir 8 ellr 10 i serien spiller inge rolle .. Men håper Huseklepp finner en ny fattig klubb og spille for.. Ikke i Bergen til den prisen..
r og blir et sittesvin på Hansa

dex1974

"Italian side Parma are making a 1m bid for Erik Husekklep from cash-strapped portsmouth with youth Alberto Gallinetta moving other way."

Men ta det med ro inntil videre da dette er et rykte postet av en bruker på football-rumours.co.uk. De fleste ryktene som legges ut der er som regel BS!
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

Klaus_Brann

Det har da uansett ikke noe å si, da vi ikke er i nærheten.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Xminator

Joda, vi er i nærheten av noe. 5 poeng fra direkte nedrykk. Med en kamp mer spilt. 4 poeng fra å få spille kvalifisering. Med en kamp mer spilt.

Vi får trøste oss med at det er like langt til tabelljumbo Stabæk som opp til medaljeplassen til RBK. Så var det de 16 poengene bak Strømsgodset...

Brann trenger Huseklepp. Det blir innihelvete dyrt å rote rundt på bunnen av tabellen, og noe nedrykk tåler ikke klubben.

De sunne fornuftige prinsippene meglerene nevner er bare ord. Jeg skal vedde hatten på at de ikke har kontroll på situasjonen og sitter på hver sin prinsippielle tue innenfor stadiondørene. Så jævlig som det har vert kuttet de siste årene burde Brann hatt handlekraft. Det har ikke Brann, så noe er riv ruskende galt.

vebo

"spare seg til fant"..
Tiocfaidh ár lá

Tom C

http://www.tv2.no/sport/fotball/tippeligaen/brann/branns-beskjed-til-huseklepp-si-opp-kontrakten-din-3825292.html

Kanskje gammelt nytt, men det tyder ihvertfall pÃ¥ at det er en viss vilje fra Brann sin side.  Austin anser jeg som en tapt sak for lenge siden uansett. Barmen blir vÃ¥r nye First-Price utgave av Austin.
Aldri mer Obos....

Nixon

Rød makt på Hansa

Onside !!!

Quote from: Tom C on July 09, 2012, 11:21:07 AM
http://www.tv2.no/sport/fotball/tippeligaen/brann/branns-beskjed-til-huseklepp-si-opp-kontrakten-din-3825292.html

Kanskje gammelt nytt, men det tyder ihvertfall pÃ¥ at det er en viss vilje fra Brann sin side.  Austin anser jeg som en tapt sak for lenge siden uansett. Barmen blir vÃ¥r nye First-Price utgave av Austin.


Nå er vel Barmens fremtid i Brann ganske usikker, men får håpe han kan ta over der!

Gulløl

Kan ikke noen sette munnkurv på Tåkefyrsten, det er en katastrofe for klubben hver gang han uttaler seg, tipper det forsvinner 500 tilskuere fra Stadion hver gang han åpner kjeften i media.
Rolf-Magne Walstad er milevis bedre å uttale seg om spillerlogistikk, og det er også et av hans hovedarbeidsområder. Tipper Mr. Walstad er mildt sagt forbanna av at tåkefyrsten tråkker rundt i bedet hans som en jævlig tulling.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Xminator


KEO

Quote from: Xminator on July 09, 2012, 12:38:16 PM


Joda vi har masse ungdommer som kan spille :-) å når Brann vinner en kamp så kommer publikum tilbake på stadion:-))))) er jo faen så dumt hva det syke klovne velde klarer å si ut til Media. � Skarsfjord som var fornøyd med kampen mot Høneby?? vi hadde uflaks sier han.... mulig det men 2 omg spilte Brann som ett 4 div lag å da bør man tape kamper i TL om man så hadde ledet 4-0 til pause. Ubrukelig kalle vi det på godt Norsk
Nu kør vi!

dex1974

July 10, 2012, 07:20:51 AM #4065 Last Edit: July 10, 2012, 07:35:58 AM by dex1974
Quote from: dex1974 on July 08, 2012, 20:42:46 PM
"Italian side Parma are making a 1m bid for Erik Husekklep from cash-strapped portsmouth with youth Alberto Gallinetta moving other way."

Men ta det med ro inntil videre da dette er et rykte postet av en bruker på football-rumours.co.uk. De fleste ryktene som legges ut der er som regel BS!


Og nå er følgende rykte blitt postet :

"Once the transfer ban is lifted and Michael Appleton is allowed to sign people, 6 players will join Portsmouth which will be Izale McLeod (free) Lee Naylor (free) Tamas Kadar (Free) George Thorne (season loan) Jon Harley (Free) and David Button (season loan)

Players leaving will be; David Norris, Luke Varney and Greg Halford to Leeds, Liam Lawrence to Cardiff, Hayden Mullins to Charlton, Eric Huseklepp to Brann
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

HenningSB

Er det mulig at Brann bare sier dette i mediene? Altså at vi ikke har noen penger å bruke på å hente Huseklepp.
Dette kan jo da bare gi et signal på at vi ikke er interessert i å betale, slik at de forskjellige partene ikke kan presse opp prisen og selge han et annet sted.
Holder Brann seg nøytrale og venter dette ut kan vi ende med å få han dritbillig, istedenfor å skrike ut at han skal tilbake- koste hva det koste vil.

Joggi Bogga

Quote from: HenningSB on July 10, 2012, 10:16:13 AM
Er det mulig at Brann bare sier dette i mediene? Altså at vi ikke har noen penger å bruke på å hente Huseklepp.
Dette kan jo da bare gi et signal på at vi ikke er interessert i å betale, slik at de forskjellige partene ikke kan presse opp prisen og selge han et annet sted.
Holder Brann seg nøytrale og venter dette ut kan vi ende med å få han dritbillig, istedenfor å skrike ut at han skal tilbake- koste hva det koste vil.


Skulle tro det.
Brann vil ha Huseklepp, Huseklepp vil til Brann og begge har interesse av at engelskmennene får minst mulig penger slik at det blir mest igjen til Brann og Huseklepp.
Kun taktikk.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

vebo

Det kan være.. Jeg håper det stemmer, det hadde i så fall vært rimlig smart.
Tiocfaidh ár lá

GKH

Det har vel egentlig vært rimelig åpenbart en stund, men nå er det bekreftet at Niasse reiser hjem.

catometeret

Syns hele Niasse signeringen var preget av lave ambisjoner, akkurat som Labukas før han. Håper de nå endelig begynner å forstå at det er smartere å gi lokale unggutter sjangsen enn å lønne utenlandsk stallfyll. Satser på at det nå blir større muligheter for Larsen og Barmen til å vise seg frem.

kjegil

Quote from: GKH on July 11, 2012, 15:20:57 PM
Det har vel egentlig vært rimelig åpenbart en stund, men nå er det bekreftet at Niasse reiser hjem.


Begynner å bli lenge siden Olofinjana. Brann bør for å si det litt diplomatisk bli mer kritisk når det gjelder å hente prøvespillere.

Spelaren

Men Olofinjana var vel eit lykketreff pga diverse omstendigheter som gjekk vår vei? Niasse var den trettende på dusinet av lykkejegere, knapt verdt bryet.
GÃ¥ av.

dudo

Om ikke annet kan spillere som Niasse gi oss en del kunnskap om hvordan man skal jobbe med å integrere spillere om vi plutselig en dag skulle snuble over gull. Det er ikke uvesentlig.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Joggi Bogga

Hvorfor er egentlig det så forbannet vanskelig? Har vi kuttet alle stillinger som er litt løsere definert og hvor en del av tiden kan brukes på å hjelpe litt til for at medspillere og andre skal bli litt kjent med de nye? Det finnes jo også etterhvert dusinvis av folk fra selv den mest bortgjemte folkegruppe her i byen.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

dudo

At det er vanskelig kan da ikke være noen tvil om? En av vår tids store politiske debatter går jo nettopp på dette.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

NÃ¥ er jeg ikke helt med. Gikk Niasse-debatten nettopp over fra det sportslige til trivsel? Er det noe i saken som tilsier at han ikke trivdes i Bergen?
Rød makt på Hansa

dudo

Nei, det var vel helst bare jeg som ville påpeke at det å ta inn talentfulle unggutter fra utlandet på denne måten kan føre med seg noe positivt selv om spilleren viser seg å være bås.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

dudo

OT: Har vi virkelig lagt inn autocorrect på b å s, slik at det blir dårlig?

Edit: Ja, det har vi.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

Quote from: dudo on July 11, 2012, 19:22:39 PM
Nei, det var vel helst bare jeg som ville påpeke at det å ta inn talentfulle unggutter fra utlandet på denne måten kan føre med seg noe positivt selv om spilleren viser seg å være dårlig.


Ja, jeg leste ikke Bogga sin kommentar i sammenheng med din. Så jeg skjønte ikke helt hvorfor han kom med det sånn helt ut av det blå.

Jeg syns ellers ikke at låneavtalen med Niasse bar preg av lave ambisjoner. Det han viste i treningskampene i vinter var såpass bra at det var greit å gi han en sjanse.
Rød makt på Hansa

krakra

Forfriskende å se Brann si rett ut at han var for dårlig. Ikke vanlig kost. Ellers kunne man jo prøvd å fokusere litt på disse korttidslånene. De to siste årene har vi hentet fem spillere fra fire land, fire språk og tre verdensdeler

dudo

Vi kan ta alt med knusende ro. I en av dagens aviser (tror det var BT) kommer det frem at man ikke vet om man finner plass i budsjettet til å signere Finne på proffkontrakt en gang, og Skarsfjord går så langt som å si at om han ikke får det, så bør han for sin egen del finne seg en ny klubb.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Christian

Godt vi brukte penger på å lønne Niasse i vår, då. Hjelpe meg...

ostraume

Quote from: dudo on July 12, 2012, 06:20:16 AM
Vi kan ta alt med knusende ro. I en av dagens aviser (tror det var BT) kommer det frem at man ikke vet om man finner plass i budsjettet til å signere Finne på proffkontrakt en gang, og Skarsfjord går så langt som å si at om han ikke får det, så bør han for sin egen del finne seg en ny klubb.


Første indikasjon på misnøye med rammene fra Skarsfjord sin side? Snart blir det Moldestad-bingo!
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Nixon

http://fotball.bt.no/eliteserien/article242952.ece

Saken om Finne.

Dette må da være noe for Softball?
Rød makt på Hansa

haak

Skjønner ikkje kordan Tromsø kan kjøpe spillere, mens vi ikke klarer å finansiere en
17 årings 1. proffkontrakt.

Markmus

Har troen på den karen, så det er bare å fyre på med proffkontrakt.
Ka du ve?

Markmus

Quote from: haak on July 12, 2012, 11:09:58 AM
Skjønner ikkje kordan Tromsø kan kjøpe spillere, mens vi ikke klarer å finansiere en
17 årings 1. proffkontrakt.


Tromsø durer bare på og lar Mohn redde dem når det trengs.
Ka du ve?

krakra

Quote from: haak on July 12, 2012, 11:09:58 AM
Skjønner ikkje kordan Tromsø kan kjøpe spillere, mens vi ikke klarer å finansiere en
17 årings 1. proffkontrakt.
Vi bruker seks-sju millioner i året på utviklingsavdelingen, men har ikke råd til å gi spillerne som kommer derifra proffkontrakt. Vi har et styrevedtak på at to unge lokale skal få proffkontrakt hvert år, men ikke penger til å.følge opp.
Vi er tross alt Brann

osoerli

Quote from: Nixon on July 12, 2012, 09:25:23 AM
http://fotball.bt.no/eliteserien/article242952.ece

Saken om Finne.

Dette må da være noe for Softball?


Softball skal bare kjøpa, ikkje løna.
Heile dette maset i media om at Brann ikkje har råd til å henta Huseklepp, langt mindre løna han, og ikkje penger til å løna ein 17-åring, er vel eit forsøk på å lokka Mohn og eventuelt andre til å opna litt på lommeboka.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

GlennK

http://fotball.bt.no/eliteserien/article242989.ece

Rosenborg vil ha Huseklepp..

Hvis dette skjer, så vet jeg faen ikke hva jeg gjør!

haak

DÃ¥ e helvete laus i Bergen by

monzilla

Dersom Huseklepp går til en annen norsk klubb enn Brann vil det være et symbol på hvordan veldig mange oppfatter klubben i dag: uten evne eller vilje til å få til noe.

krakra

Enig. Jeg syns det virker som at Brann ofte slår seg til ro med at noe ikke er mulig fordi vi ikke har penger. Jeg er 150% sikker på at det er mulig å få samlet nok penger til å hente Huseklepp til Brann. Men det kreves kanskje litt mer kreativitet enn å bare spøree Hardball eller Mohn.
Syns Brann må prøve å klare seg uten Hardball eller andre rike onkler generelt. Men Huseklepp er et ekstremtilfelle og om RBH og Moodestad må sitte med en kopp i sentrum for å samle pengene så skal de gjøre det

ostraume

Quote from: GlennK on July 12, 2012, 12:15:45 PM
http://fotball.bt.no/eliteserien/article242989.ece

Rosenborg vil ha Huseklepp..

Hvis dette skjer, så vet jeg faen ikke hva jeg gjør!


Jeg vet i alle fall hva jeg gjør. Det blir å klippe opp partoukortet.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Nixon

Ikke overraskende. Egentlig mest overraskende at ikke andre norske klubber har kommet på banen før nå.

Men dette kan ikke skje. Her må noen ta tak!
Rød makt på Hansa

Klaus_Brann

Hvs han returnerer til stadion i Rema-pose blir det stygt.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Quote from: Klaus_Brann on July 12, 2012, 13:13:34 PM
Hvs han returnerer til stadion i Rema-pose blir det stygt.


Tja... Det finnes veldig mange av dem som kommer til å gi fyren stående applaus når han kommer hit i RBK-drakt. Alltid en hel drøss med folk som er mer spillersupportere/glad-i-fotball-supportere enn klubbsupportere, og som til enhver tid skal forstå spillere ihjel. Antagelig de samme som heier på RBK i CL. Og så sammenligner de med en eller annen fyr fra et ubetydelig sted på østlandet som går til Brann, og sier at "det er ingen som snakker om Judas da"... Tror det blir 50/50 med piping og applaus.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: monzilla on July 12, 2012, 12:31:32 PM
Dersom Huseklepp går til en annen norsk klubb enn Brann vil det være et symbol på hvordan veldig mange oppfatter klubben i dag: uten evne eller vilje til å få til noe.


Enig. Det vil være et vanvittig dårlig signal ut til fansen. Her skal det ikke satses, selv om vi ligger på kanten til nedrykk, og Bergens største fotballstjerne på 40 år er på vei til erkefienden.

Huseklepp er muligens dyr, men det er MYE dyrere å rykke ned. Men dessverre er det mange som fremdeles går rundt og tror at Brann er for gode til å rykke ned. Uansett ser det dårlig ut for dette "etablert seg som stabilt topplag i 2015"-greiene hvis vi rykker ned i år. Da kan vi i beste fall bare være topplag i 2014 og 2015, og det blir for tynt til å kunne regnes som "etablert".
Legg ned hele klubben!

abe78

.og husk!

Go Up