• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Den Store Stadion-utbyggings-tråden

Started by Kirk, November 08, 2005, 21:03:04 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Alexåsane

Er ikke alle tømrere som er tatt ut i streik heller.. Jobber selv for tiden på nybygg, der rammer streiken betong arbeiderene og rørleggerene.
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

Alexåsane

Quote from: "C@Bøe_79"Spenncon er ikke tatt ut i streik!!!


http://www.skbrann.org/nyheter?nID=1105

Der står det vel at de er tatt ut i streik.

Hadde vært kjekt med en bekreftelse på dette.
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

C@Bøe_79

Jeg har familie medlemmer som jobber i Spenncon,og har hørt med de..
Litt rart om de ikke skulle ha hørt om streik på sin egen arbeidsplass,så det så:D


Christian
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Alexåsane

Sant nok det ja.. du får ta å rette skbrann.org :)
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

Motyka

Det viktige her er jo at LAB er tatt ut i streik!
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

Pondan

Viktige? slått deg eller? Det er jo helt tragisk.. Få inn noen polakker omg..

Motyka

Quote from: "Pondan"Viktige? slått deg eller? Det er jo helt tragisk.. Få inn noen polakker omg..
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

Bataljonen

Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

Colt

Quote from: "Bataljonen"Vi får håpe dette går i orden !

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article2029563.ece


Kommer de litt på etterskudd nå mens de venter på dipensasjon, så vel vi heller trå til som frivillige alle som en dersom vi bergensere kan bidre med noe overhodet. Jeg gleder meg enormt til tribunen er ferdig.

krøvel vellevold

Quote from: "Colt"
Quote from: "Bataljonen"Vi får håpe dette går i orden !

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article2029563.ece


Kommer de litt på etterskudd nå mens de venter på dipensasjon, så vel vi heller trå til som frivillige alle som en dersom vi bergensere kan bidre med noe overhodet. Jeg gleder meg enormt til tribunen er ferdig.


I så fall er det streikebryteri. Det skal uansett VELDIG mye til for at man skal få noen dispensasjon. Litt av vitsen med en streik, er jo at den skal ramme noen, slik at man får fortgang i oppfyllelse av de streikendes krav.
Legg ned hele klubben!

Snublefot

altså, om det er mulig, så tar jeg gjerne i jeg for å hjelpe til med det en vanlig mann i gata kan hjelpe til med..

eneste jeg kan se for meg at vi kan hjelpe til med er plassering av stoler, men er det noe annet så stiller jeg opp, helt gratis såklart..


"tenk nyhetsoppslaget pÃ¥ tv2"...   brannsupporterne stÃ¥r sammen mot LO, bygger stadion selv for sitt kjære brann..hehe

Snublefot


Motyka

Da er streiken over.

"Vi ble enige om at det var til felles interesse å komme til en løsning nå da vi ikke ville se denne Snublefot montere stoler på Brann stadion og sette hele bransjens gode navn og rykte på spill" Sier Fellsforbundets Arve Bakke og Oscar Rønbeck fra Byggenæringens Landsforbund i en felles kommentar.
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

Snublefot

Quote from: "Motyka"Da er streiken over.

"Vi ble enige om at det var til felles interesse å komme til en løsning nå da vi ikke ville se denne Snublefot montere stoler på Brann stadion og sette hele bransjens gode navn og rykte på spill" Sier Fellsforbundets Arve Bakke og Oscar Rønbeck fra Byggenæringens Landsforbund i en felles kommentar.



hehe..  fikk meg en god latter av den du=)

godt jeg bidro med noe positivt, og venter meg hyllest og gratis pils på metz før FFK kampen=)

Forza

Dette går vel egentlig ikke på utbyggingen.
Jeg gikk forbi stadion i dag og så at Hansa tribunen var skjendet. Nå står det Frydenbø. Helt jævlig...
Kommer folk til å begynne å kalle denne for "Frydenbø-tribunen"?

hocey

Quote from: "Forza"Dette går vel egentlig ikke på utbyggingen.
Jeg gikk forbi stadion i dag og så at Hansa tribunen var skjendet. Nå står det Frydenbø. Helt jævlig...
Kommer folk til å begynne å kalle denne for "Frydenbø-tribunen"?


Det er vel like sannsynlig som om at Rignes skulle blitt favoritt ølet i Bergen.
tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

abe78

http://www.smp.no/default.asp?page=1024&item=611526,1&lang=1

Her kan vi bli kvitt de ekstra stolene våre! Kan ikke noen tipse de som har med dette å gjøre på stadion?
.og husk!

Toa

ribl! Utfordr! Takl! Slutt å putl! Sentr! Kontr! Samhandl! Utlign!!

abe78

Innkludert Bran vil 7(!) tippeligalag være klare med ny stadion neste år. Dette er en meget fin utvikling for tippeligaen.

Ser også at det er litt forvirring rundt salgstallene angående sesongkort. Dette henger nok sammen med at man ikke har tatt med salg av billetter til medlemmer av Bataljonen i alle fremstillinger Tror det er snakk om et par hundre sesongkort.

I all elendigheten (tapte treningskamper og salg av nøkkelspillere) så virker det som om mange ikke har fått med seg at vi hadde ca. 15.000 i snitt i fjor og at dette bare vil øke i årene fremover. Inntektene til klubben vil øke fenomenalt, særlig pga VIP-plasser. Vi snakker kanskje om en dobbling eller en tredobbling.
.og husk!

Pondan

Tok noen bilder i dag der ikke andre tar bilder..

Mobilbilder, så de er ikke så bra..











Herlig å stå på toppen og se utover;)

abe78

Er det bare meg eller ser Frydenbø helt j***lig ut? Ser ut som noe som har blitt stokket sammen av en blind mann på fylla.

Kule bilder Pondan!
.og husk!

Christian

Takker og bukker for bra bilder!

Ang skriften på Hansa tror eg oppløsningen på bildene gjør den litt verre enn den egentlig er. Uansett ser vi ikkje så mykje til bokstavene når der er fullt på tribunen, som det jo vil være under kamp ;)

abe78

Kjørte forbi i dag (tilfeldigvis) og så at de jobbet på noe i et av hjørnene på Hansa. Så ut som om de støpte et eller annet. Noen som vet hva som foregår?
.og husk!

ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Pondan


abe78

Quote from: "Pondan"Kan vere fundament for storskjerm?


Jepp! Der har du et poeng. Det var helt fremme på det ene hjørnet. Stemmer greit med en "storskjerm-sokkel".
.og husk!

Pondan

Det var snakk om vipbokser i klokkesvingen, det kommer nokk..

Men det er bare snakk om i den ene kroken mot nye hovedtribunen..


Her kommer det vipbokser som videre kommer på hovedtribunen.

Stalin

Derfor søylene ikke gikk helt opp.. satt å lurte på det..

Men blir ikke langsiden høyere enn det?

chris_henrik

Quote from: "Pondan"Kan vere fundament for storskjerm?


Fulgte med et skriv i forsendelesen av partoutkortet som forklarte at vi ble flyttet fra felt F til felt B da den nye storskjermen mellom Hansa og hovedtribunen ville sperre for deler av banen.
<BRANN> ..... DKFM

GamleErik

Har satt sammen et lite galleri i forbindelse med konstruksjonen av Megadonten linker følger:

Notis om galleriet

Galleriet

Siste bilde så langt
ttaler seg kun som privatperson og har ingenting å gjøre med Brann Bataljonen Bergen sitt offisielle syn på ulike saker.

tormi

Flotte bilder. Synes Brann.no er for treg å legge ut bilder. Spesielt det siste bildet var skikkelig tøft. OVersiktlig.
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

Kirk

SÃ¥ at storskjermen mellom Gamle sitte og Hansa ble testet i dag. Blant annet med teksten "Brann 10 - Lsk 2".

Forøvrig lå det plast over banen i formiddag.

Northside

Quote from: "Kirk"SÃ¥ at storskjermen mellom Gamle sitte og Hansa ble testet i dag. Blant annet med teksten "Brann 10 - Lsk 2".

Forøvrig lå det plast over banen i formiddag.


var plast i går også, må forsvare gresset mot all nedbøren :wink:

Ser ut som tribunen blir stor og fin, men "Frydenbø  "frydenbø" pÃ¥ andre siden av banen gjorde ikke turen opp til stadion like artig som den kunne blitt for min del.
Var akkurat som å pynte til påsken med grønne nisser, passet ikke helt inn.

vardgutt20

når er det den nye tribunen blir klar?
ært å krype, lært å gå, lært å hate rbk

Snublefot

Quote from: "vardgutt20"når er det den nye tribunen blir klar?


15 mai=)  ihvertfall til 16 hÃ¥per jeg!

tormi

Tribunen skal være klar den 14. mai. Så skal den kontrolleres av tribunekontrollører (heter de noe??) så skal den være godkjent til 16. mai!
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

Pondan

Det tar 2 uker og montere alle setene i svingen.. Så der burde de jo klare det greit. Men det er jo mye annent så må vere ferdig.

Jeg regner no med at de klarer og bli ferdig:)

Tom C

Det blir ihvertfall en ganske annerledes opplevelse tror jeg når vi får bygget inn svingene også. Mye mer intimt, og jeg har et håp om at stemningen og trykket også kan bli mye bedre når alle sider og hjørner er bygget inn...

Jeg gleder meg stort til det blir ferdig...
Aldri mer Obos....

Motyka

elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

Snublefot

Quote from: "Motyka"Dette er jo finfint!

http://fotball.bt.no/eliteserien/article54583.ece


sikkert mjelde sin skyld at det ikke ble 33 mill og heller 10 sant??

Stalin

Mjelde er jo rote til alt som er dårlig i Brann, så må vel være det.

naitsirk

nokon som har ny bilete frå arbeidet?

abe78

Kan gi en liten rapport.

De har begynt å legge taket i dag. Virker som om det av samme type som over Hansa. Man begynte også forsiktig med å legge tribunegulv i svingen inn mot Umbro-tribunen. Tror dette hullet vil være tettet til kampen mot enga. Det var også mye aktivitet inne i nybygget. Tror snekkerne kommer til uka, materialene lå i hvert fall fremme.
.og husk!

Brann_copper

Jeg bor i Oslo og herfra er det vanskelig å følge stadionutbyggingen på nært hold. Ingen er større patrioter enn oss eksilbergensere og det var derfor gledelig å registrere at brann.no tok mål av seg til å dokumentere hele prosessen med flotte bilder. I begynnelsen ble disse oppdatert hyppig, men stterhvert har tydligvis interessen til web-ansvarlig i Idrettsveien dabbet av. Nå er det 10 dager siden siste bildeoppdatering.Ufattelig irriterende. Ingenting er verre enn når man påbegynner noe og ikke klarer å fullføre i samme stil. Det blir som Krienbuhl på skøyter. Skjerpings Brann.

Flott initiativ her på forumet for noen uker siden forresten da en eller annen oppvakt kar med kameramobil hadde lagt inn mange nye bilder. Et eksempel til etterlevelse også for dere andre som bor i nærheten av norges viktigste fotballarena.
We will fight them on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets...  We will never surrender!  - Sir Winston Churchill -

Xminator

Helt utrolig at de firmaet som tar arbeid på en så høyt profilert utbygging tør å slurve med sikkerheten. Resultat? Ikke tap av liv denne gangen, men Brann satt i en katteknipe på forsiden av BT.

Brann_copper

Nei, sånn går det ikke an å opptre på en byggeplass. Men oppslaget viser jo bilder av nybygget. Ikke særlig gode bilder, men likevel.... Her tar vi imot alt!
We will fight them on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets...  We will never surrender!  - Sir Winston Churchill -

abe78

Quote from: "Brann_copper"NÃ¥ er det 10 dager siden siste bildeoppdatering.Ufattelig irriterende.


Det har vært kampdag og påske. Det har nesten ikke skjedd en dritt.
.og husk!

EvenSteven

Ser av dagens Bt.no, angående uforsvarlig arbeid på taket, at de legger blikk-tak over tribunen !?!
Skal det være blikk-tak rundt hele stadion ? Ser ikke det litt billig, kjipt og amatørmessig ut ??

grei

Blikktak, ja det lover jo bra. Like billig utseende og ikke minst like daff lyd som på Hansa på hele Stadion. Hvis dette med fallende stemning virkelig er noe Brann ønsker å ta tak i, burde de vel benyttet anledningen en utbygging tross alt er til å legge forholdene mest mulig til rette for skrik og skrål.

Yngve

Om det er kva slags tak dei legg på stadion som skal ha innverknad på stemmninga på stadion, så trur eg du tar fatt i temaet i feil ende..

Go Up