• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Den Store Stadion-utbyggings-tråden

Started by Kirk, November 08, 2005, 21:03:04 PM

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

Go Down

naitsirk


enavgutta

Synes det er helt greit Krøvel lager et større poeng av innlegget mitt...
Sannsynligvis har Krøvel tenkt igjennom en hel del ting bedre enn mange av de ufaglærte eksfotballspillerene som "administrerer" oppe i Idrettsveien..

Nixon

Quote from: "krøvel vellevold"Men om det så skulle bli så mye som 300 i stedet for de 200 jeg skrev, så betyr det likevel ikke mer enn 2400 i løpet av 20 minutter.



Jeg synes det blir litt feil å skrive ikke mer enn 2400. Med tanke på dagens kaotiske tilstander vil det jo avhjelpe mye. Og det er jo hele poenget mitt.

Ser ikke at mitt første innlegg om saken blir feil med dette tallet.
SÃ¥ jeg tror absolutt dette vil virke positivt hvis man legger opp til mange avganger etter kampslutt.

Eller er ikke det positivt i det hele tatt Krøvel?
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: "Nixon"
Quote from: "krøvel vellevold"Men om det så skulle bli så mye som 300 i stedet for de 200 jeg skrev, så betyr det likevel ikke mer enn 2400 i løpet av 20 minutter.



Jeg synes det blir litt feil å skrive ikke mer enn 2400. Med tanke på dagens kaotiske tilstander vil det jo avhjelpe mye. Og det er jo hele poenget mitt.

Ser ikke at mitt første innlegg om saken blir feil med dette tallet.
SÃ¥ jeg tror absolutt dette vil virke positivt hvis man legger opp til mange avganger etter kampslutt.

Eller er ikke det positivt i det hele tatt Krøvel?


Men det blir jo helt feil å tro at dette vil ha stor innvirkning på tilskuertallene! Det er jo det diskusjonen hander om! Tross alt vil det (om alle vognsettene tas i bruk, og alle vognsettene er tomme når de kommer til stasjonen), bare være 1/8 av stadions publikum som vil kunne benytte seg av banen etter kamp, uten å vente mer enn 10 minutter. Og når flesteparten av disse sikkert er folk som ville gått på Stadion uavhengig av om det er bybane eller buss som er alternativet, så sider det seg selv at utslaget blir minimalt!
Legg ned hele klubben!

Xminator

Her har nok Krøvel rett Nixon. Med mindre dette banebestyret legger opp til å kjøre dedikerte vogner før og etter kampstart vil det ha minimal betydning for om folk velger bilen eller ikke.

QuoteDen går vel bare 400-500 meter unna. Det vil sikkert bare koste noen millioner å legge den innom stadion. Må være noe av det mest naive jeg har hørt.


Abe78: Dette med fjernvarmen var det da Brann selv som kom på. Ingen grunn til å skyte på meddebatanter. Det er jo uansett underordnet hvilke metode for undervarme man velger. Varmebærende elementer må langt ned i bakken om man har naturgress. Nå har jeg vanskelig for å tro at man får behov for å dyplufte banen de neste 50 årene, så lenge den ikke har vert dypluftet de sist 50 :p

Bygge opp 30 cm? Bør ikke være umulig. Vil ikke dekke for reklameskilt o.l. sett fra tribuner og ihvertfall ikke fra kameraplassering.

Christian

Disse bybaneregnestykkene? Tar de hensyn i folk som skal til Nestun òg? Banen vil jo tross alt gå begge veier og det er ikkje alle som skal inn til sentrum etter kamp.

KEA

Quote from: "krøvel vellevold"På bybanens egne sider står det 180-240 ett sted, og 200-300 på et annet. Men om det så skulle bli så mye som 300 i stedet for de 200 jeg skrev, så betyr det likevel ikke mer enn 2400 i løpet av 20 minutter.

krøvel vellevold

Quote from: "KEA"
Quote from: "krøvel vellevold"På bybanens egne sider står det 180-240 ett sted, og 200-300 på et annet. Men om det så skulle bli så mye som 300 i stedet for de 200 jeg skrev, så betyr det likevel ikke mer enn 2400 i løpet av 20 minutter.


Det skal kjøpes inn 11-13 vognsett. Total kapasitet vil max bli 3300 - 3900. Da må altså alle disse togene tas ut av rute og stå klar på Stadion etter kampslutt! Togene vil bruke ca 20 minutter tur/retur Stadion, og ca 30 minutter tur/retur Nesttun. Så kan man jo spørre om folk gidder å vente 20/30 minutter på at togene skal komme tilbake.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: "krøvel vellevold"Men det blir jo helt feil å tro at dette vil ha stor innvirkning på tilskuertallene! Det er jo det diskusjonen hander om!


Nå er det vel bare du som diskuterer om det vil ha stor innvirkning på tilskuertallet, men det er nå så...

Poenget er at det vil være et fint supplement til det eksisterende tilbudet som ikke er mye å skryte av. Og man kan ikke ha kjørt mye bil til og fra Stadion hvis man tror at 10 minutter er veldig mye å vente før man kommer seg avgårde. For alternativet er ikke mye bedre. Selv stadionbussene som går i distriktene venter en god stund på de siste etternølerne.

Når opptil flere her vil gå over fra bil til bane, er det stor sjanse for at banen også vil trekke til seg en del som nå ikke går på Stadion pga tilgjengeligheten. Vi har jo brukt infrastrukturen som et argument for lave tilskuertall lenge.

Men som sagt: Forventer ingen revolusjon.
Rød makt på Hansa


Yngve

Quote from: "krøvel vellevold"

Det skal kjøpes inn 11-13 vognsett. Total kapasitet vil max bli 3300 - 3900. Da må altså alle disse togene tas ut av rute og stå klar på Stadion etter kampslutt! Togene vil bruke ca 20 minutter tur/retur Stadion, og ca 30 minutter tur/retur Nesttun. Så kan man jo spørre om folk gidder å vente 20/30 minutter på at togene skal komme tilbake.


Du må hugse på at hovuddelen av kampane våre går på søndagskveld, alternativt måndagskveld. Og då er store deler av vognene nok tatt ut av trafikk, ergo er moglegheita for å sette inn eit par dedikerte stadionvogner utan problem. Samstundes som det og er sant at mange av desse pasasjerane skal i retning nestun, det bur tross alt over 30 000 mennesker i fana. I tillegg til dette vil ein ha desse strilebussane pluss vanlege rutebussar som skal litt overalt. Eg reknar med at du har tatt desse faktorane med i dine reknestykker krøvel? For ellers er dei vel å rekna som ubruklege..?

krøvel vellevold

Det var nå Enavgutta som brukte bybanen som argument for at det ville bli fullt på Stadion når den er ferdig.

Også skjønner jeg ikke hvorfor folk fremdeles maser om hvor mange ekstra tog som vil være tilgjengelig en søndags-/mandagskveld, eller at det vil være 900 passasjerer pr.avgang hvis en masse tog skjøtes sammen. I det siste innlegget mitt skrev jeg jo at det skal kjøpes inn 11til 13 vognsett, og at kapasiteten i hvert av disse vil være mellom 180 og 300 (alt ettersom hvilke skriv på kommunens hjemmesider man skal tro på). Og om så alle disse togene ble tatt ut av rute og KUN betjene trafikken fra Stadion etter kamp (altså at det hadde stått 13 tog med 300 plasser og ventet utenfor Stadion etter kampslutt, og alle disse var tomme for folk når de ankommer stasjonen), så er det bare snakk om 3900 plasser. Og det er hvis både kapasitet og antall vognsett er max av det som er beskrevet. Uansett er det jo heller ikke realistisk at alle togsett tas av rute og KUN skal betjene Stadion i tiden etter kampslutt!
Legg ned hele klubben!

Toa

Quote from: "krøvel vellevold"La oss si at folk etter kampslutt kommer til stasjonen fordelt over en 10-minutters periode...


Bob? Det tar jo mer enn 10 minutter å bare komme seg ut av stadion der vi sitter. Så snakker vi litt sammen om kampen etterpå. Tar en røyk. Så går vi rolig bort mot stasjonen etterpå. Kanskje kjøper en hot-dog på veien? Hvorfor dette hastverket?

Tror du er litt preget av det kalde været, og at det ikke er spesielt moro å være utendørs for tiden. Når sommeren kommer får folk litt mer god tid... Det er det som er så fint med å reise med bybanen hjem igjen: man har ikke hastverk.
ribl! Utfordr! Takl! Slutt å putl! Sentr! Kontr! Samhandl! Utlign!!

Yngve

Vert du fornærma når nokon stiller spørsmål ved reknestykka dine? Du har jo ei røys med reknestykke her inne på forumet, men tar med voldsomt få faktorar når du reknar. Slik som no med bybanerekninga di. Då må du akseptere at folk er kritiske til rekninga di. Kan godt vere det var nokre andre som byrja debatten, men det er du som har holdt den i live med 6 svar/reknestykke.

QuoteOgså skjønner jeg ikke hvorfor folk fremdeles maser om hvor mange ekstra tog som vil være tilgjengelig en søndags-/mandagskveld, eller at det vil være 900 passasjerer pr.avgang hvis en masse tog skjøtes sammen


Kvifor ikkje det då? Er det ikkje eit poeng at på det aktuelle tidspunktet så er faktisk ikkje meir enn kanskje 4 sett i bruk, slik at ein har 6- 9 ekstra sett å setje inn? At bybanen åleine er i stand til å frakte vekk 3 - 4000 menneske (heile Hansasvingen) relativt raskt vil no hjelpe kraftig på spør du meg. For du har alltid ein del som kjem til å køyre, bybane eller ikkje, så har du dei som reiser med strilebussane, noko som er ganske så mange, du har rutebussar der bybanen ikkje går samt du har dei som velger å gå frå stadion til byn eller på minde eller kvar dei no vel å gå. Alt dette vil hjelpe på.

krøvel vellevold

Quote from: "Yngve"
QuoteOgså skjønner jeg ikke hvorfor folk fremdeles maser om hvor mange ekstra tog som vil være tilgjengelig en søndags-/mandagskveld, eller at det vil være 900 passasjerer pr.avgang hvis en masse tog skjøtes sammen


Kvifor ikkje det då? Er det ikkje eit poeng at på det aktuelle tidspunktet så er faktisk ikkje meir enn kanskje 4 sett i bruk, slik at ein har 6- 9 ekstra sett å setje inn? At bybanen åleine er i stand til å frakte vekk 3 - 4000 menneske (heile Hansasvingen) relativt raskt vil no hjelpe kraftig på spør du meg. For du har alltid ein del som kjem til å køyre, bybane eller ikkje, så har du dei som reiser med strilebussane, noko som er ganske så mange, du har rutebussar der bybanen ikkje går samt du har dei som velger å gå frå stadion til byn eller på minde eller kvar dei no vel å gå. Alt dette vil hjelpe på.


Hvis du leser hva jeg skriver, så har jeg tatt i betraktning at ALLE settene er i bruk, og at ALLE settene kjører fra Stadion etter kampslutt. Med andre ord; at INGEN av settene går i rute. Ikke særlig realistisk, men selv DA ville absolutt max kapasitet være 3900. Men i den virkelige verden vil det være langt lavere fordi 5 av togene vil være opptatt med ordinær rutekjøring. Og forresten er det ikke interessant om NOEN står og prater lenge etter kampslutt og om NOEN går før kampen er slutt. Og jeg snakker heller ikke om at det tar 10 minutter fra kampen er ferdig til alle er kommet til stasjonen. Jeg snakker om at folk flest vil KOMME til stasjonen fordelt over en 10 minutters periode.

Man kan jo også spørre om hva som vil bli så mye bedre! 90% skal jo et annet sted enn akkurat langs linjen. Hva hjelper det om togene tømmer Stadion-området på 10 minutter om du likevel må stå på Bystasjonen eller Nesttun Terminal i tre kvarter for å ta bussen videre? Det er nemlig meget begrenset hvor mange som bor i Sentrum, eller som på død og liv må ha seg en øl på Fotikken etter kampen!
Legg ned hele klubben!

BrannFa(e)n

Selvfølgelig vil det hjelpe. Bedre med en bybane med få plasser enn ingen bybane, men det er klart: Når bybanen blir bygget finnes det jo også de som vanligvis kjører til stadion, som nå begynner å parkere i by'n, og slikt.
rannfasiten

kabelmann

Quote from: "BrannFa(e)n"Selvfølgelig vil det hjelpe. Bedre med en bybane med få plasser enn ingen bybane, men det er klart: Når bybanen blir bygget finnes det jo også de som vanligvis kjører til stadion, som nå begynner å parkere i by'n, og slikt.


Jeg har vanskelig for å se for meg at folk som først må kjøre til by'n skal betale en 50-lapp for parkering på bystasjonen, deretter 20 spenn for bybaneturen - fremfor å bare kjøre til Stadion og heller bruke 5 minutter på å finne en parkeringsplass. En og annen blir det nok helt sikkert, men jeg vil anta at det er stort sett de som vanligvis tar buss som kommer til å bybane seg oppover.

Jeg tror ikke trafikken kommer til å minske nevneverdig i området på kampdag, det blir i beste fall litt færre busser i Inndalsveien.

(Og summene over er tatt rett ut ifra løse luften uten å ha sjekket dette nærmere)
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

krøvel vellevold

For å underholde dem som ler av min trang til å bevise ting matematisk:

En kamp som starter 1800 er ferdig ca 1950. Bølgen av mennesker vil nå stasjonen ca 1955, men i og med at noen bruker lenger tid ut av Stadion / har lenger å gå pga tribunens plassering i forhold til stasjonen / går treigere, så vil bølgen først roe seg ca 2010. Skal det være noen forbedring i forhold til buss, bør man ikke bli stående mer enn 10 minutter på perrongen før man kommer seg med et tog. Ergo bør folk flest ha kommet seg avgårde innen 2020, for at det skal være noe poeng. Ut i fra ruten som er foreslått, så vil togene i retning Sentrum passere ca 2001, 2011 og 2021 (kan ta den siste også med), mens togene i retning Nesttun vil passere ca 2000, 2010 og 2020. Tilsammen 6 avganger (begge retninger totalt). Når togene kjører med 5 minutters frekvens, skal det være 10 tog i drift. Ergo vil det være 5 tog i drift når det er 10 minutters frekvens. Det skal kjøpes inn 11-13 tog. Kjøper de inn 13, vil det være 8 ekstratog tilgjengelig. Hvis disse 8 ekstratogene kjører på rekke og rad fra f.eks. 2005, så vil det første toget retning Sentrum ikke være tilbake på vei til Nesttun før 2025. Altså vel seint. Det første toget i retning Nesttun vil ikke være tilbake på vei til Sentrum før 2030. Enda mer seint. Ergo får man bare skikkelig nytte av hvert av de 8 ekstratogene EN eneste gang. Regnet sammen med de 6 ordinære avgangene, blir dette 14 avganger innenfor akseptabel tid (2000 - 2020). Togene som skal kjøpes inn, er på bybanens hjemmside oppført med kapasitet på alt fra 180 til 300. Og la oss si at de blir på hele 300 hver, så vil de 14 avgangene uansett "bare" ta unna 4200 mennesker. Dette tilsvarer kun 21% av kapasiteten på Stadion. Blir det bare kjøpt inn 11 tog, og kapasiteten på hver av disse blir 180, så vil bybanen kun ta unna 2160 mennesker, og bare 10,8% av kapasiteten.

Ja, jeg er sevsagt klar over at mange kjører selv, tar strilebusser, går, etc. Men det er det jo nå også! Og så lenge bare et sted mellom 11 og 21 % av et smekkfullt Stadion får plass på denne Bybanen, så tviler jeg på at Bybanen i seg selv gir noen særlig effekt på tilskuertallene.

Så kan man si at Bybanen vil få flere over fra bil til kollektivtransport, noe som vil gjøre biltrafikken mindre, og at det dermed vil bli mer attraktivt for bilavhengige å gå på Stadion. Men hva skjer da? Jo, selvsagt at det blir mer biltrafikk, og så er vi tilbake igjen der vi var!
Legg ned hele klubben!

Gud

Hviken karakter hadde du i matte Krøvel når du gikk på vgs, hvis du da gikk på vgs? Lavere enn 4 så ler jeg høyt.

abe78

Når vi først snakker om bølger av folk og denne tråden allerede har sklidd litt ut så har jeg et lite ønske. Kan noen fjerne den latterlige bommen som alltid står halveis lukket i bakken oppover mot Landås (sørover på den trange gangveien mellom hagene). Regner med at mange vet hva jeg snakker om. Den gjør at det alltid blir kork der når vi går fra kamp. Vet ikke helt hvilken prakisk hensikt den har da den er plassert midt i bakken og det uansett ikke kan kjøres bil der.
.og husk!

Ricky

Herlighet.. Disse regnestykkene, som ser ut til å ha blitt 'trigget' av ingenting, hva er det man prøver å bevise med dem? Jeg ser jo at Krøvel prøver å argumentere i en negativ retning, men svarene på regnestykkene som fremvises er jo udelt positive. 600 ekstra tilskuere pga bybanen? Det er jo nærmere 5%, og må regnes som en betydelig økning. Bybanen kan "bare" ta unna 4000 tilskuere? Det tilsvarer jo omtrent 70 busser. Det totale kollektivtilbudet - målt i kapasitet - blir vel dermed bortimot fordoblet. For strekningen Nesttun-Sentrum (altså for 75.000+ mennesker) blir kollektivtilbudet til stadion mangedoblet.

Ricky

Quote from: "enavgutta"Synes det er helt greit Krøvel lager et større poeng av innlegget mitt...
Sannsynligvis har Krøvel tenkt igjennom en hel del ting bedre enn mange av de ufaglærte eksfotballspillerene som "administrerer" oppe i Idrettsveien..



Og denne "ufaglærte" eksfotballspilleren som 'administrerer' oppe i Idrettsveien, det er vel ikke tilfeldigvis Bjørn Dahl vi snakker om?

Nixon

Quote from: "krøvel vellevold"Det var nå Enavgutta som brukte bybanen som argument for at det ville bli fullt på Stadion når den er ferdig.


Men det blir jo litt rart å argumentere mot at det skal bli fullt på Stadion med å bruke et fullt Stadion som utgangspunkt for å gjøre utregningene sine best mulig...
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: "Nixon"
Quote from: "krøvel vellevold"Det var nå Enavgutta som brukte bybanen som argument for at det ville bli fullt på Stadion når den er ferdig.


Men det blir jo litt rart å argumentere mot at det skal bli fullt på Stadion med å bruke et fullt Stadion som utgangspunkt for å gjøre utregningene sine best mulig...


Er det noen som påstår at det aldri vil bli fullt på Stadion? Men Enavgutta gir jo inntrykk av at bybanen vil gjøre at det blir fullt bortimot hver gang!

Uansett; bybanen skal liksom føre til at tribunene fylles, men fulle tribuner fører til at en lavere %-andel av publikum får plass på bybanen!
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: "Ricky"Jeg ser jo at Krøvel prøver å argumentere i en negativ retning, men svarene på regnestykkene som fremvises er jo udelt positive. 600 ekstra tilskuere pga bybanen? Det er jo nærmere 5%, og må regnes som en betydelig økning. Bybanen kan "bare" ta unna 4000 tilskuere? Det tilsvarer jo omtrent 70 busser. Det totale kollektivtilbudet - målt i kapasitet - blir vel dermed bortimot fordoblet. For strekningen Nesttun-Sentrum (altså for 75.000+ mennesker) blir kollektivtilbudet til stadion mangedoblet.
Legg ned hele klubben!

Ricky

Quote from: "krøvel vellevold"Konklusjonen er at det er veldig få mennesker som bor slik at bybanen vil være eneste nødvendige transportmiddel til/fra Stadion.



Det bor "veldig få mennesker" langs bybanestrekningen Sentrum-Nesttun, ja.. Føler ikke det er noen vits i å kommentere den konklusjonen noe videre, utover det at jeg er uenig.

kabelmann

Quote from: "Ricky"Det bor "veldig få mennesker" langs bybanestrekningen Sentrum-Nesttun, ja.. Føler ikke det er noen vits i å kommentere den konklusjonen noe videre, utover det at jeg er uenig.


Jammen det bor "få" mennesker langs trasseen. Det er en av grunnene til at det må lages et matebussystem og et digert parkeringshus i fjellet på Nesttun.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

ostraume

Flott tråd dette.

"Bare" 4000 kan komme til å ha nytte av bybanen. La oss være edruelige og satse på 2000 istedet.

Om 2000 mennesker i området sentrum-nesttun setter fra seg bilen og tar banen istedet så vil det selvsagt dramatisk forbedre den trafikale situasjonen rundt stadion etter kampslutt. Det er ikke sikkert det blir noe mer publikum av dette, men det er da en selvfølge at forbedret infrastruktur er en fordel for viljen til å dra på stadion.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Xminator

http://fotball.bt.no/nyhetsarkiv/article.jhtml?articleID=94589

Brann betaler mest serieavgift av alle. 1.5 mill, RBK "bare" 1.4, VIF 1.0 og Viking 970 tusen.

Ett par høydepunkter:
QuoteKlubbene i de to øverste divisjonene betaler en serieavgift til Norges Fotballforbund (NFF), basert på brutto publikumsinntekt fra seriekampene. Avgiften utgjør fem prosent.


Quote- Det har kommet meg for øre at både Rosenborg og Vålerenga har subsidiert billetter. Vi har ikke drevet med slikt, men har samme priser gjennom hele sesongen, sier Dahl.


Det er vel lite som tyder på subsidierte billetter på Stadion de nærmeste 30 årene :p

Christian

Billedteksten er vel òg et lite høydepunkt.
QuoteMartin Andresen og Arnaud Monkam er populære og skaffer NFF mange penger.

Andresen er gjerne populær, selv om han ikkje var så ofte å se på banen i fjor. Monkam kan vel umulig få noe ære for fjorårets tilskuertall...

gtuborg

Selv om folk bor utenfor bybane strekningen, så er del vel fult mulig å kjøre til f.eks. Bystasjonen viss du kommer nord fra, å ta banen opp te stadion der fra? Viss denne banen kommer med avganger med stor frekvens så vil jo dette vere et mye bedre alternativ en å stå i kø i 30min etter en kamp....

enavgutta

Passer greit for meg understreke at jeg ikke mente at dette var en hovedårsak til at det blir fullt på Stadion, bybanen altså.

Ellers til Rickyen: Hele gjengen der oppe er såvidt meg bekjent "ufaglærte eksfoppalspillere" utenom Bjørn da... er siv.øk fra Statene. Mons har vel et og annet D-kurs i trening, Jæger vet ikke at det finnes et fagområde i markedsføring og Peddien gikk Badevaktskolen etter lyskene tok ham.. ;-D

abe78

Hva skjer med bildene i grunn? De har ikke blitt oppdatert på en uke. Er det vinterferie der oppe?
.og husk!

Alexåsane

Er det blitt sagt  noe om storskjermer osv?
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

Pondan

De er vell tom for batteri eller noe:P

Storskjermer bør vell settes i hjørnene på Hansa..

Christian

Det er no et par stykker som har skrevet at de stikker innom Stadion for å kikke med jevne mellomrom; noen som har vært å sett nylig? Denne mangelen på bilder begynner å kitle nyskjerrigheten min alvorlig...

krøvel vellevold

Quote from: "Christian"Det er no et par stykker som har skrevet at de stikker innom Stadion for å kikke med jevne mellomrom; noen som har vært å sett nylig? Denne mangelen på bilder begynner å kitle nyskjerrigheten min alvorlig...


Grunnen til at de ikke har oppdatert bildene på lenge, er at de har begynt forfra igjen. Det var ett eller annet som ikke stemte med fargen på betongen, så de rev det ned 2.mars og satte opp igjen mastodonten, slik at de kunne begynne på 0 igjen. Nå er mastodonten revet igjen, og så har de jobbet litt overtid slik at de nå har tatt igjen det tapte og er kommet litt lenger enn de var den 2.mars. Så da kommer det nok nye bilder snart!

Og jaggu har de klart å oppdatere dem i dag!
Legg ned hele klubben!

chris_henrik

Var en sak om utbyggingen på Vestlandsrevyen hos NRK i dag.

Disse legges forløpende ut på web-tv, normalt dagen etter selve sendingen. Så de som frykter at Krøvel ikke tøyser kan se Terje Reistad gi en omvisning i levende bilder.

Reistad sa også noe om at en skulle starte byggingen av nordre tribune fra baksiden slik at en kunne bygge samtidig som en beholdt den eksisterende tribunekapasiteten.
<BRANN> ..... DKFM

abe78

Noen som vet om finansieringen har gått i orden? Er kommunen kommet på banen? Det vil ikke overaske meg stort om kommunen ikke gjør en dritt for Brann i denne sammenhengen heller.
.og husk!

tormi

SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

krøvel vellevold

Quote from: "chris_henrik"Så de som frykter at Krøvel ikke tøyser kan se Terje Reistad gi en omvisning i levende bilder.
.


Jeg tøyser jo slett ikke om at de rev ned igjen det de har begynt pÃ¥, satt opp mastodonten for Ã¥ starte pÃ¥ 0 igjen, sÃ¥ revet den og nÃ¥ bygget tribunen pÃ¥ nytt igjen. Hvis du ser bildet pÃ¥  s 16 i dagens BT, sÃ¥ er det et arkivfoto fra mandag. Det skulle vel si det meste...
Legg ned hele klubben!

chris_henrik

Quote from: "krøvel vellevold"
Jeg tøyser jo slett ikke om at de rev ned igjen det de har begynt pÃ¥, satt opp mastodonten for Ã¥ starte pÃ¥ 0 igjen, sÃ¥ revet den og nÃ¥ bygget tribunen pÃ¥ nytt igjen. Hvis du ser bildet pÃ¥  s 16 i dagens BT, sÃ¥ er det et arkivfoto fra mandag. Det skulle vel si det meste...

Ja med slik fotodokumentasjon blir det vanskelig å argumentere mot at dette faktisk fant sted.

Derimot har Bjørn Dahl på nytt ladet opp batteriene på sin SE K750i og MMS'et nye bilder til Argo på Sotra. http://brann.no/index.php?mapping=153

NRK Hordaland har av en eller annen grunn ikke lagt ut ettermiddagssendingen fra 09.mars. I innslaget presenterte Reistad konsepttegningene som ligger på brann.no som endelige. Det var også noen nyere konstruksjonstegninger fra LAB. Sendte en mail til NRK Hordaland, så får vi se om innslaget blir lagt ut en av de nærmeste dagene.

Forøvrig hadde Bjørn Dahl dette å si om kunstgress/naturgress til BT på fredag:

Quote from: "http://fotball.bt.no/nyhetsarkiv/article.jhtml?articleID=94776"
<BRANN> ..... DKFM

abe78

Nye bilder. //[url="http://www.brann.no/index.php?mapping=153[/URL"]http://www.brann.no/index.php?mapping=153[/URL]

Det skal sies at tribunetaket blir omtrent dobbelt så høyt som det dere nå ser på bildene. På toppen av eksisterende tribune kommer det vip-losjer. Det kan se ut som om det kommer to rader til høyere oppe også. (Vip-hvermansen?)

.og husk!

piddi

Skissen er snitt av tribune mot nord (langside), ikke klokkesving.

Pondan


abe78

Tror det er forandringer fra den tegningen - uten at jeg er helt sikker. Det skal vel bli vipområde også i Klokkesvingen? Antall rader på klokkesving-bildet stemmer heller ikke med det som er satt opp, så vidt jeg kan telle på bildene fra utbyggingen. Noen som vet?
.og husk!

Pondan

Jeg har ikke hørt noe om VIP i klokkesvingen.. Ut ifra hvordan svingen bygges no blir det ikke plass til noe VIP bokser..

Jeg teller en 24-25 rader på bildene.. Teller mann bildene sine så kommer jeg til 25 der også..

Teller jeg rader fra inngangen og opp til øverste kommer jeg til 13 på bilder og tegninger..


Pondan

Spørs om de bygger losjene innvendig på tribunen? Er jo ingen som har nye tegninger som viser annent..

abe78

Virker litt rart med losjer inne i tribunen - men det er mye som tyder på at du har rett Pondan. Blir uansett spennende å se hvordan tribunen blir med tak.
.og husk!

Go Up