• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Den Store Stadion-utbyggings-tråden

Started by Kirk, November 08, 2005, 21:03:04 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

atlascopo

Quote from: "abe78"Virker litt rart med losjer inne i tribunen - men det er mye som tyder på at du har rett Pondan. Blir uansett spennende å se hvordan tribunen blir med tak.



På dette og andre innlegg sprer du om deg med din uvitenhet. Som du sikkert vet, siden du har vært nede å sett på tribunen, slik som alle oss andre her inne, ser du at med tak oppå det de nå har bygget, blir dette like høyt som hansa. Og som du sikkert også vet, er ikke område regulert slik at de kan bygge høyere. Tribunen blir like høy som Hansa når taket kommer på.

abe78

.og husk!

Pondan

No er det vell en slags VIP losje i Hansatribunen? Mann trenger ikke noe vindu for at mann skal ha losje, får bare et bra sete på tibunen og et rom før, i pausen og evnt etter kampen de kan trekke inn..

atlascopo

Quote from: "abe78"Nye bilder. //[url="http://www.brann.no/index.php?mapping=153[/URL"]http://www.brann.no/index.php?mapping=153[/URL]

Det skal sies at tribunetaket blir omtrent dobbelt så høyt som det dere nå ser på bildene. På toppen av eksisterende tribune kommer det vip-losjer. Det kan se ut som om det kommer to rader til høyere oppe også. (Vip-hvermansen?)




Var dette inlegge eg kritiserte deg mest for.

Kirk

Gikk forbi stadion i helgen, og den nye tribunen begynner virkelig å ligne noe nå.

Mener jeg leste at de skulle begynne å flytte på stolene på Hansa-tribunen slik at det ikke står Hansa lenger (latterlig nok . . .). Så ikke ut som om de var begynt med det. Satser på at de skriver BRANN i stedet, hvis de først må forandre på det.

En annen ting som slår en når en ser på Hansa-tribunen er det nitriste betongen mellom øvre og nedre del der det før var reklame for Hansa. Nå som dette blir den nye BBB-tribunen hadde det vært litt stilig å brukt veggen til noe fornuftig. Blir muligens litt dyrt å henge opp nye skilt, men et eller annet burde man kanskje få til?

http://www.skbrann.org/img/stadionbilder/p1010012.jpg

krøvel vellevold

Quote from: "Kirk"Gikk forbi stadion i helgen, og den nye tribunen begynner virkelig å ligne noe nå.
Legg ned hele klubben!

Kirk

Sant nok krøvel!

Flagg og bannere er glimrende, men kan ikke huske at jeg så så mange av dem der i fjor. Hadde jo vært litt stilig med noe gigantiske greier som viser at dette er supporter-tribunen på Brann Stadion, Bergen . . .

RC

Forsåvidt greit forslag, og i og med at det er plass er det jo glimrende, eller?

For meg virker det alt for "fint". Bannerene og flaggene blir hengt på rekke og rad. Det skal vel være litt "kaotisk"?

Men det er vel det eneste vi har...

krøvel vellevold

Nå har vi vel aldri hatt noen plass å henge flagg og bannere tidligere, uten at det er skygget for utsikten (når de har hengt på gjerder), eller skygget for reklameskilt. Hadde vi kunnet henge bannere på muren bak Nedre Hansa, så hadde det vært flott. Spørsmålet er jo om det også i fremtiden vil være fritt for reklameskilt der. Men er det ikke også en mulighet å henge opp bannere på gjerdet nederst på Nedre Hansa? Syns det er dumt at vi ikke skal flytte over til Nedre Hansa allerede i år! Har troen på at ting kan bli mye bedre der enn der supportergjengen er nå!
Legg ned hele klubben!

robbie A

Er det noen som vet om hjørnene i klokkesvingen blir bygget ut i denne omgangen?

tormi

Nei de blir ikke bygget ordentlig ut i denne omgang. Men de forbereder dem på neste byggetrinn slik som de allerede også har begynt å gjøre med gamletribunen ut mot Nymark. Derfor blir det bare plass til 4000 på klokkesvingen i denne omgang.
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

chris_henrik

Quote from: "krøvel vellevold"Ja, men HVA ligner det på????




Det ligner på en gigantisk tribune som venter på å bli fylt opp. Håper det ikke er bildet som lyver for dette ser jo unektelig bra ut.
<BRANN> ..... DKFM

Xminator

Det blir enda mer dominerende når man får taket på plass og setene setter farge på tribunen.

De har klart å holde inngangene noenlunde diskret, og håper de holder gangarealet fra inngangene noenlunde smale og ikke 3 meter med glissen betong.

Alexåsane

Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

brannfrik



eg og! dette bildet e alvorlig pirrende i alle fall!! gleder meg sykt til de begynner å montere seter og tak!!

Henki

Ser veldig bra ut etterhvert ja. Er også verdt å merke seg at når man står utenfor klokkesvingen nå er det mulig å se hvor langt bak den nye hovedtribunen kommer til å gå og. Og det er et bra stykke lenger enn hva tribunen på den siden gjør nå!
Ballen skal fremover!

DJ_ADG

é det ikkje bare å starte å sette ut stettene nå og få de ut av Store Stå inngangen. Tribunnen må vel ikkje være 100% ferdig før den blir tatt i bruk.
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

Xminator

De har ikke fått setene enda. Det er foresten samme setemodellen som monteres på nye Wembley.

Først tak, vi er blitt lovet halve taket på plass før påske og andre halvdel til seriestart. Så vi har noe å se frem til når alt virker som gråest :p

Henki

Quote from: "Xminator"De har ikke fått setene enda. Det er foresten samme setemodellen som monteres på nye Wembley.

Først tak, vi er blitt lovet halve taket på plass før påske og andre halvdel til seriestart. Så vi har noe å se frem til når alt virker som gråest :p


Så får vi håpe de har mer ro på taklegging på Stadion enn de har Wembley... ;)
Ballen skal fremover!

DJ_ADG

Quote from: "Xminator"De har ikke fått setene enda.


På fredag var eg på stadion, inne i rommet ved ingangen til Store St å var full av stolene som var på masadonten, de bør ihvertfall bli tatt ut før serie start.
Høres ganske idiotisk ut å kjøpe nye setter når man river tribunner å bygger nye, Vi snakker om ca1200(masadonten) + 3000(Umbro) + 4339 (Gammle Sitte) =7539 setter. Lurer på om vi kan bare gå å hente de å bruke de hjemme.


Foresten; gjerdene på Store Stå é vekke nå.
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

Xminator

De setter ikke seter inn på en byggeplass. Svingen skal stå ferdig til 16. mai. Og det ble ikke sagt noe om gjenbruk av seter i artikkelene i bt eller ba denne helgen (husker ikke hvilken avis).

Alexåsane

Det kommer seter fra england. lik de som vil bli brukt på wembly.
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

purolatino

Quote from: "Alexåsane"Det kommer seter fra england. lik de som vil bli brukt på wembly.


Eg hører dokkar sier det. Men kordan ser de ut då?, noen som har bilder?

kabelmann

Quote from: "purolatino"Men kordan ser de ut då?, noen som har bilder?


Du så de først på bataljonen.no:

Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

krøvel vellevold

Quote from: "Xminator"De har ikke fått setene enda. Det er foresten samme setemodellen som monteres på nye Wembley.


Snakker vi her om Wembley Stadion eller Wembley Bar? Der oppe på Wembley Bar er det ganske gode sofaer! Er det sånne vi får på Stadion? Eller må vi nøye oss med stolene Kabelmann har hentet frem fra spisestuen?
Legg ned hele klubben!


Bataljonen

Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

Plekter

Hvor på nette kan man kjøpe billetter ? På www.brann.no? på ticknet?

Bataljonen

Quote from: "Plekter"Hvor på nette kan man kjøpe billetter ? På www.brann.no? på ticknet?


Her finner du alt info omkring billetter : http://brann.no/index.php?mapping=102&brann=e7bf0319d9da42892e5a7b8d66fe8dae
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

Brannfrelst

Vil bare rose Brann for billettprisene som de har satt på Store stå! 100 kroner for medlemmer,og 130 for vanlig. Dette vil da føre til at "fjortisene" må melde¨seg inn i BBB for å få litt rabatt. De betaler vel neppe 130 kroner når Hansa og klokkesvingen har til 60-70 kroner. Ser ut som Store Stå kan få et bra siste år.
2.10.07-Gullet kom hem!

Toa

http://brann.no/index.php?mapping=153

Nye bilder idag. Nå er de igang med svingen inn mot storestå.
ribl! Utfordr! Takl! Slutt å putl! Sentr! Kontr! Samhandl! Utlign!!

jako

Quote from: "kabelmann"
Quote from: "purolatino"Men kordan ser de ut då?, noen som har bilder?


Du så de først på bataljonen.no:



Ser for meg en intensiv stolkrig på Stadion:)
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Pondan

Ser ut som søylene i svingen er kortere.. bruker de 2 i lenden der? brukte jo en lang søyle på resten. regner med det blir lik høyde på hele anlegget..

Toa

ribl! Utfordr! Takl! Slutt å putl! Sentr! Kontr! Samhandl! Utlign!!

Christian

Ikkje akkurat utypisk at dette kommer nye skjær i sjøen.

Lite Brann kan gjøre med dette, selv om Bendix garantert kommer til å kreve Mjelde og POL sin avgang om det blir streik...

Xminator

Det ble lagt frem forslag til løsning i natt (streiken), og man har derfor forskjøvet konflikten. Man kan jo håpe partene for en gang skyld klarer å bli enige uten å måtte stoppe arbeidet. Det betyr jo kjempetap for Brann om man ikke blir klar til den 16. Kampene etter betyr ikke så mye, men 16. er man jo nesten garantert å selge hele svingen.

tormi

Ja utrolig kjipt om streikens skal ødelegge. Men kan noen fortelle meg hvorfor montering av seter ikke allerede er påbegynt? Må jo ikke være de samme som bygger stadion som monterer setene vel? Det kan jeg isåfall ikke forstå. Tviler sterkt på at det er en betongarbeider som monterer setene uansett.
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

Xminator

De hadde aldri fått godkjent tribunen for 4000 mennesker med ting hengende oppe i luften uferdig. For alt jeg vet er taket (søylene) en del av den bærende konstruksjonen på tribunen.

Bataljonen

Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

Xminator

Takk og pris for det. Det er jo en yrkesgruppe som er vant til lite arbeid og kriser, men som nå opplever en aldri så liten boom. De er nok like lite tjent med en konflikt på begge sider av bordet.

Om sas blir rammet av streik igjen betyr ikke noe for byggingen og lærerene har vel sånn ca. null innflytelse på saken. Så da er det transportarbeiderene som er neste stoppested. Noen som har oversikt over hvordan de ligger an der?

Motyka

Tror dere puster ut litt for tidlig, meklingen i tariffoppgjøret for byggfagene fortsatte ut over fristen ved midnatt natt til søndag, men meklingsmann Geir Engebretsen maktet ikke å få partene til å samle seg om en ny avtale.

Rundt 19.000 ansatte og 700 bedrifter vil bli berørt, aner ikke om LAB eller Spenncon er blant disse.
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

Scally

Svarte svingende da ! Skal ikke elendigheten snart ta slutt i Idrettveien ? Brann har visstnok ikke mer enn 2-3 dager å gå på og en langvarig streik vil være katastrofal for oss !

Nei, nå bør de komme til enighet ellers må POL & co ta seg en snartur til Polen og få med seg en haug med sementblandere, tømrere og takbyggere i en fei !

Scally

Eller hvorfor ikke ta kontakt med Jehovas vitner på Bønes ? De bygget jo for svarte hele bedehuset sitt på en helg der oppe !! Arbeidsmaur det gitt !

Xminator

Da er de med på streiken ja. Ihvertfall lab. Betyr nok 1 til halvannen mill i tap bare for 16. mai.

jako

Ingen som kan tipse Brann om noe billige polakker. Eller kanskje Migaren har noen kontakter?

LO er roten til alt ondt!
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Motyka

Quote from: "jako"
LO er roten til alt ondt!


Skulle likt å se deg å si dette til Gerd-Liv Valla!
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

Bombefar

Jeg tror dette forst og fremst gjelder tømrere. Det er vel murerne som for tiden holder på på Stadion?

C@Bøe_79

Spenncon er ikke tatt ut i streik!!!
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Xminator

Det hjelper jo lite om Labben er ute i streik.

Motyka

Dette gjelder ikke bare tømrere. Er jo ikke negativt om spenncon ikke er tatt ut i streik, de kan jo fortsette å produsere elementer, men blir jo ingen som kan montere de, er jo det som tar tid.
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

Go Up