• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sesongen 2014

Started by Tom C, November 12, 2013, 07:57:22 AM

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Go Down

Tom C

Vi kan vel konkludere med at sesongen 2013 er over, og at det heller ikke i år ble noe topplag av Brann. Da begynner det vel å haste litt i og med at vi skal være "et stabilt topplag" allerede neste år.

Håper vi foran denne sesongen kan få inn noen klassespillere som kan heve laget et par hakk, selv om jeg er redd for at summen vi nå sitter igjen med til spillerkjøp allerede er drastisk mindre enn de 10 millionene det først ble snakket om.

Blir uansett en spennede sesong der en ny trener skal få prøve å gjøre suksess med nervebuntene i rødt, samtidig som det blir spennende å se om RBH klarer å klore seg fast i enda en periode.
Aldri mer Obos....

Gulløl

Noen som vet når tippeligaen starter og når sommerpausen er ?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

Quote from: Gulløl on November 12, 2013, 10:53:06 AM
Noen som vet når tippeligaen starter og når sommerpausen er ?


Dette må være første gang på en evighet at datoen for første runde neste år ikke er fastsatt før serieslutt. Syns alltid jeg har visst hvor mange uker/måneder det er til det begynner igjen. Men vi begynner nok ikke igjen før i midten av mars. Noe jeg lever helt fint med, slik Brann har prestert i år.
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Akkurat nå lever man fint med det, men jeg vet at i starten av januar endrer det seg alltid, og jeg merker at det begynner å bli lenge siden jeg var på stadion.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Tom C

Det kommer jo litt an på hvem vi lander både på trener og spillersiden. Dersom det er noen spennende navn, så kribler det jo litt å komme i gang, så vi får se om det har noen effekt. Er forresten allerede spent på å se han nye 18-åringen på spissplass. Det er jo etterhvert en del folk som mener at han kan bli en kanoninvestering for brann, så får inderlig håpe det denne gangen er en innertier.
Aldri mer Obos....

Xminator

Jeg tror man må gange Mohn-pengene med 3 og bruke dem på minst 4 spillere og en god trener for at 2014 skal bli en medaljesesong.

krakra

Du tror vi må bruke 30 millioner for å kunne ta medaljer? Altså mer enn Molde, RBK og Godset trolig kommer til å bruke totalt? Lite empiri som støtter det.

Med 30 velbrukte millioner og en god trener hadde vi vært en soreklar gullkandidat. Hadde vi truffet bedre enn en kan forventet kanskje også en klar gullfavoritt.

Superjack

En midtbanesjef. Som da MA ble hentet etter 2004. Gir stor troverdighet i satsingen samt at en slik personlighet kan løfte de unge.

Samt en rask og spillende midtstopper.

Er ikke Haugen, Barmen, Larsen og Grønner som skal lede Brann i 2014, men de skal bli ledet frem mot bedre prestasjoner.
Brannsupporter.

krakra

Det pekes ofte på de unge når det snakkes om manglende lederegenskaper osv.
Det er ikke de unge som er problemet. De har ikke svekket oss, og de har ikke fremstått som mentalt svakere enn de voksne. Vi har nok "voksne" spillere til å ta medaljer. Problemet er at de voksne vi har er totalt blottet for lederegenskaper. Problemet ligger ikke hos Haugen, Larsen og Grønner, men hos Askar, Sævarsson, Fakiri, Jonsson, , Piotr, Huseklepp, Soko, Pusic osv.

Ingen av de voksne er i stand til å dra med seg resten av laget. Det er ingen over 25 år i Brann som jeg ville fulgt i krig for å si det sånn. Mojsov, Pusic og Piotr kan kjefte, men de har tydeligvis ikke respekt nok til å at kjetingen blir noe annet enn kjefting. Resten av de voksne holder jo bare kjeft.

Også rent spillemessig er det de voksne som har sviktet. Det laget skriker mest etter er en matchvinner midt i forsvaret og helt på topp. Det er rolle som de eldre har blitt prioritert i, og ikke klart å levere varen. Enten på grunn av manglende ferdigheter eller fordi de er kjekser.

Xminator

Problemet er at det ikke er nok kvalitet i laget. Kråken kan mase så mye han vil om de vi har, men vi har en stall full av spillere som hadde fått problemer med å få plass i de fleste andre tippeligastaller.

Xminator

Quote from: krakra on November 12, 2013, 15:08:37 PM
Du tror vi må bruke 30 millioner for å kunne ta medaljer? Altså mer enn Molde, RBK og Godset trolig kommer til å bruke totalt? Lite empiri som støtter det.

Med 30 velbrukte millioner og en god trener hadde vi vært en soreklar gullkandidat. Hadde vi truffet bedre enn en kan forventet kanskje også en klar gullfavoritt.


Molde, RBK og Strømsgodset har hver for seg spillere i de fleste posisjoner som hadde forsterket Brann. Vi kan ikke bytte så mange spillere som behøves for å gjøre oss til en gullfavoritt, at det ikke går på bekostning av "laget". Fasen med samspilling på så mange nye spillere ville gjort Brann for ustabile til å være gullfavoritt.

Tror ærlig talt Kråken har litt problemer med å skjønne hvor lite langt 10 millioner vil ta Brann. Eller for den del 30. Det er rett nok ikke 2008 lenger, men spillerene som hever Brann koster fortsatt mye penger.

Men for all del, jeg kunne godt tenkt meg å være like naiv optimisk med tanke på våre egne unge spillere. Det har vel noe med at jeg har sett for mange Branntalenter lovet bort som fremtidige landslagsspillere og er blitt heller kynisk i forventningene mine.

Gulløl

"Slik blir Brann vinteren" artikkel i BT i dag onsdag.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Wingfoot

Står på Frydenbø og synger av full hals!

Nixon

Rød makt på Hansa

Corran

Kem går på en kamp for å se en annen kamp på en pitteliten skjerm?
Når eg går på kamp så er det for å være tilstede på kampen
Men eg e jo bare en gammel treging mens fjortisene i dag kanskje må ha flere typer input sammtidig
Men de andre mulighetene som for eksempel repriser o.l. via en app var mer spennende
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

brann89

Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

dudo

Meh. Men greit med velfungerende nett. Jeg liker å sjekke liveoppdateringer etter kontroversielle episoder, og det er et mareritt på stadion.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Jose Arrogantio

Må jo hjelpe utrolig på stemningen dette.

Spelaren

Seriestarten er søndag 30. mars. Altså 15 dager seinere enn i år. Skulle tro de heller valgte fredagen...
Gå av.

Henki

Quote from: Spelaren on November 15, 2013, 15:15:25 PM
Seriestarten er søndag 30. mars. Altså 15 dager seinere enn i år. Skulle tro de heller valgte fredagen...


Og det kommer de nok til å gjøre og. Det blir vel som i år en kamp fredag, to kamper lørdag og resten søndag.
Ballen skal fremover!

Corran

Fint med såpass sen seriestart. Og får Brann bortekamp i første runde så kan jo gresset bli br til seriestarten.
Her er forresten hele terminlisten for 2014
http://www.fotball.no/Documents/PDF/2013/NFF/Hovedterminliste_menn_2014.pdf
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

roaldinho

Totalt ute av emne her, men...

Jeg mener det var en eller annen her som skrev i en eller annen snor om at man kunne lese BT+? At det finnes en omvei rundt så man slipper betale?
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

tsrqpo

Bra avsporing det, men det var vel at om noen linket til en sak på fb, så kan du klikke deg inn å se den saken uten abbonemang.

roaldinho

Quote from: tsrqpo on November 18, 2013, 22:37:54 PM
Bra avsporing det, men det var vel at om noen linket til en sak på fb, så kan du klikke deg inn å se den saken uten abbonemang.


Okei, sånn det er, ja. Takk for svar :)
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Lasaron

Quote from: Corran on November 18, 2013, 22:31:33 PM
Fint med såpass sen seriestart. Og får Brann bortekamp i første runde så kan jo gresset bli br til seriestarten.
Her er forresten hele terminlisten for 2014
http://www.fotball.no/Documents/PDF/2013/NFF/Hovedterminliste_menn_2014.pdf



Halvparten av lagene neste år har kunstgress. Det bør være en selvfølge at nettopp de lagene får hjemmekamp i seriestarten.
Tren på langskudd

Gulløl

Quote from: Lasaron on November 19, 2013, 07:15:57 AM
Halvparten av lagene neste år har kunstgress. Det bør være en selvfølge at nettopp de lagene får hjemmekamp i seriestarten.


Ja en selvfølge er det, men en skal huske på at det er NFF en har med å gjøre her. NFF kan glatt gi Brann hjemmekamp i første runde, selv om Roald har "gode kontakter" i forbundet og kunne påvirket det.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

November 19, 2013, 11:16:27 AM #27 Last Edit: November 19, 2013, 13:05:07 PM by Nixon
En selvfølge? Følger dere ikke med? Det ble ikke tatt hensyn til i år med tidligere seriestart, og det blir neppe tatt hensyn til neste år heller. Såvidt jeg husker ble det begrunnet med at oppsettet ikke går opp dersom de låser seg med å gi KG-lagene hjemmekamper først.
Rød makt på Hansa

Lasaron

Det bør være en selvfølge. Kan ikke på noen måte se at det låser noe som helst. Hver eneste sesong er det mange lag som har to bortekamper på rad, og senere to hjemmekamper. Kanskje det skjer alle lag. Spiller liten rolle når på sesongen det skjer, så lenge det ikke er helt i begynnelsen eller slutten.
Tren på langskudd

olebrann3


Lasaron

God plassering. Håper det blir malt i rødt og hvitt. Ikke grått. Det går an.
Tren på langskudd

Nixon

Det blir spennende å se om det får noen effekt. Det har jo i praksis vært ståtribune der nå noen år, og om det blir flere folk og bedre stemning fordi setene fjernes gjenstår å se.
Rød makt på Hansa

Klaus_Brann

Det har i praksis blitt veldig vanlig at folk sitter der. Det blir det slutt på nå i alle fall, og det blir mye tydeligere at det er et sangfelt.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Superjack

2014 kan fort være sesongen for gullkamp.
Hvorfor?
Brann har fått en av Nordens beste trenere og skal forsterke med 2-3 gode spillere.
ViF er t om for penger, Viking har lite penger, LSK har tynn og gammel stall og ikke penger, Molde mister muligens sin hovedgrunn til gull og gullsatsing, OGS til sommeren, RBK har brukt for mye penger og har en ganske ubrukelig trener i Perry.

Om Strømsgodset mister 1-2 av sine sentrale spillere i løpet av vinteren og Brann forsterker med spillere i tillegg til nye treneren så kan det fort bli gullkamp.

I år er det ikke gullstemning før seriestart som gjelder, men allerede før 2013 er over på kalenderen.
Brannsupporter.

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dragn

Kan bli en bra sesong! Med overkommelig sannsynlighet for 9-12 poeng på de fire første, kan vi få en selvtillit som gjør at vi klare en god vår/midt-sesong hvor vi har de tøffeste kampene i løpet av sesongen. Kanskje kan vi være topp 3-4 til høsten? Og med de relativt lette 7-8 siste kampene kan dette bli veldig bra!

Nixon

Quote from: dragn on December 09, 2013, 14:20:34 PMOg med de relativt lette 7-8 siste kampene kan dette bli veldig bra!


Tradisjonen tro ønsker NFF å gjøre det spennende i bunnstriden med å sette opp hjelperen Brann mot potensielle nedrykkslag på slutten...:)
Rød makt på Hansa

dragn

Quote from: Nixon on December 09, 2013, 14:23:23 PM
Quote from: dragn on December 09, 2013, 14:20:34 PMOg med de relativt lette 7-8 siste kampene kan dette bli veldig bra!


Tradisjonen tro ønsker NFF å gjøre det spennende i bunnstriden med å sette opp hjelperen Brann mot potensielle nedrykkslag på slutten...:)


Haha, stemmer! :D

krøvel vellevold

Men kan gullet komme hem igjen i siste runde 2014, er det ikke greit å møte FKH i Haugesund. 400 billetter blir jo ALTFOR lite. Kunne solgt 4000 da. Minst!
Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: krøvel vellevold on December 09, 2013, 14:55:51 PM
Men kan gullet komme hem igjen i siste runde 2014, er det ikke greit å møte FKH i Haugesund. 400 billetter blir jo ALTFOR lite. Kunne solgt 4000 da. Minst!


Det er helt klart. Selv med "bare" medalje vil det sannsynligvis bli for lite.
Rød makt på Hansa

Xminator

Mitt sesongtips før forsterkningene er på plass, 6. plass.

Paikjetil

Norling må gå hvis vi har mindre enn 12 poeng etter de fire første.

krøvel vellevold

Quote from: Xminator on December 09, 2013, 15:48:36 PM
Mitt sesongtips før forsterkningene er på plass, 6. plass.


Det at vi går fra en kjipatrener til en av Skandinavias beste, tror jeg får mer å si enn ca 6 poeng.
Legg ned hele klubben!

Lasaron

Quote from: dragn on December 09, 2013, 14:27:02 PM
Quote from: Nixon on December 09, 2013, 14:23:23 PM
Quote from: dragn on December 09, 2013, 14:20:34 PMOg med de relativt lette 7-8 siste kampene kan dette bli veldig bra!


Tradisjonen tro ønsker NFF å gjøre det spennende i bunnstriden med å sette opp hjelperen Brann mot potensielle nedrykkslag på slutten...:)


Haha, stemmer! :D


Brann knuste nettopp Tromsø, og Brann slår alltid Sogndal hjemme.

Forøvrig legger de opp til seriefinale mellom bartene og godset i siste serierunde.
Tren på langskudd

Gulløl

December 10, 2013, 00:11:49 AM #44 Last Edit: December 10, 2013, 00:14:06 AM by Gulløl
Artikkel i BT papirutgaven i dag tirsdag på en liten helside med overskrift:

Mikkelsen håper på å fortsette
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Jose Arrogantio

Angående Sokolowski (Senior), har ikke han ganske gode skussmål fra før han kom til Brann? Forumet var jo ikke direkte negativ da han kom, har han noen rolle under Norling? At han er far til Tomasz tror jeg spiller liten rolle, selv under Skarsfjord var han bare tredjevalg.

Huff

Quote from: Jose Arrogantio on December 10, 2013, 00:19:58 AM
Angående Sokolowski (Senior), har ikke han ganske gode skussmål fra før han kom til Brann? Forumet var jo ikke direkte negativ da han kom, har han noen rolle under Norling? At han er far til Tomasz tror jeg spiller liten rolle, selv under Skarsfjord var han bare tredjevalg.


Mitt inntrykk er at Soko gikk fra et klart tredjevalg til en rotasjonsspiller ift Haugens plass på midtbanen når Soko Sr kom inn i Brann. Dette på tross av at han er en langt svakere og eldre spiller enn Haugen. Når det gjelder dette med far-sønn bør i alle fall Soko Jr holdes unna spillerutvalget. At far er i støtteapparatet vil trolig uansett påvirke hovedtrener, men det spørs om dette blir såpass at Norling vil foretrekke Soko foran Haugen, det siste tviler jeg på.

Senior er vel jevnt over kjent som en utmerket spillerutvikler, og slik jeg forstod det nøt han stor respekt i fotball-Norge for sin kompetanse her. Så har en dette med balanse i støtteapparatet. Husker jeg riktig, er dette og noe Mikkelsen skal være god på. Norling for vurdere om han vi ha to medhjelpere med spillerutvikling som sin force, eller om han evt vil ha inn andre koster. Alternativt går det jo an å beholde begge og heller hente en ekstra.

Xminator

Nå hadde Haugen en skade i høst, så det trenger ikke henges på Sokolowski alene.

Huff

Quote from: Xminator on December 10, 2013, 07:01:23 AM
Nå hadde Haugen en skade i høst, så det trenger ikke henges på Sokolowski alene.


Soko ble og foretrukket i noen bortekamper om jeg ikke husker feil.


Go Up