• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sesongen 2014

Started by Tom C, November 12, 2013, 07:57:22 AM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

Huff

Stemmer i dem som mener at det var bra Soko Sr forsvant slik at det blir enklere for Norling og hente inn sine egne.

Gulløl

Det er vel lov å håpe, men kan aldri tenke meg at Henning Berg vil hente Soko junior for å heve kvaliteten i stallen til Legia Warszawa. Såpass har han vel fulgt med på tippeligaen.

Klipp:
Det er foreløpig ingenting som tyder på at sønnen Tomasz Sokolwski, som har ett år igjen av avtalen i Brann, blir med på flyttelasset til Warszawa.

http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Sokolowski-ferdig-i-Brann-410752_1.snd#.UsaO7dx5Nu4
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

Syns dette er en god nyhet. BA oppsummerer det fint, går på at Norling nå får en ypperlig mulighet til å hente sin egen nr. 2 i trenerteamet.

Soko jr. er selvsagt totalt uaktuell for Legia Warsawa. Men det at faren flytter kan nok gjøre det mindre attraktivt for sønnen å bli værende i Bergen, sånn isolert sett.
Tren på langskudd

Corran

Quote from: Gulløl on January 03, 2014, 11:23:27 AM
Det er vel lov å håpe, men kan aldri tenke meg at Henning Berg vil hente Soko junior for å heve kvaliteten i stallen til Legia Warszawa. Såpass har han vel fulgt med på tippeligaen.

Klipp:
Det er foreløpig ingenting som tyder på at sønnen Tomasz Sokolwski, som har ett år igjen av avtalen i Brann, blir med på flyttelasset til Warszawa.

http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Sokolowski-ferdig-i-Brann-410752_1.snd#.UsaO7dx5Nu4

Nei at Soko skulle gå til Legia Warsawa hadde jeg aldri trodd, men det var ikke med hvilken klubb i overskriften på forsiden
MEN nå kan ikke sr påvirke at sønnen skal komme med på laget så det er jo en opptur det også
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Xminator

Eventuelt er det bare Norling å skylde på når det skjer...

Ellers må jeg si det vil være ett skikkelig mageplask at Norling og RBH om vi ender opp med Orlov og Lundevall som vinterens "forsterkninger". For jeg var nok ikke den eneste som kikket litt (betydelig...) høyere etter vekkelsesmøtet på Stadion i 2013...


Superjack

Ut med Solskjær, Deila til Sverige, begynner å kunne bli bra dette.
Brannsupporter.

Jose Arrogantio

Forsvinner Deila blir vel fort Nielsen hovedtrener. Blir interessant.

Nixon

Quote from: Jose Arrogantio on January 04, 2014, 22:43:45 PM
Forsvinner Deila blir vel fort Nielsen hovedtrener. Blir interessant.


Det tviler jeg sterkt på. Godset kommer aldri i verden på å gamble med en trener som kun har erfaring fra 2. divisjon som hovedtrener.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Belfort

Quote from: Nixon on January 04, 2014, 23:07:30 PM
Quote from: Jose Arrogantio on January 04, 2014, 22:43:45 PM
Forsvinner Deila blir vel fort Nielsen hovedtrener. Blir interessant.


Det tviler jeg sterkt på. Godset kommer aldri i verden på å gamble med en trener som kun har erfaring fra 2. divisjon som hovedtrener.


Journalist Magne Larsen i Drammen Tidende som følger Godset tett er rimelig sikker på at det blir Nielsen

Jose Arrogantio

Quote from: Nixon on January 04, 2014, 23:07:30 PM
Quote from: Jose Arrogantio on January 04, 2014, 22:43:45 PM
Forsvinner Deila blir vel fort Nielsen hovedtrener. Blir interessant.


Det tviler jeg sterkt på. Godset kommer aldri i verden på å gamble med en trener som kun har erfaring fra 2. divisjon som hovedtrener.


De gamblet med Deila og traff blink, så ikke umulig at de har lyst til å gamble igjen. Dessuten er det som Belfort sier rapporter fra folk som følger nøyere med Godset om at Nielsen er sterk kandidat til å ta over.

Nixon

Quote from: Jose Arrogantio on January 05, 2014, 00:00:36 AM
Quote from: Nixon on January 04, 2014, 23:07:30 PM
Quote from: Jose Arrogantio on January 04, 2014, 22:43:45 PM
Forsvinner Deila blir vel fort Nielsen hovedtrener. Blir interessant.


Det tviler jeg sterkt på. Godset kommer aldri i verden på å gamble med en trener som kun har erfaring fra 2. divisjon som hovedtrener.


De gamblet med Deila og traff blink, så ikke umulig at de har lyst til å gamble igjen. Dessuten er det som Belfort sier rapporter fra folk som følger nøyere med Godset om at Nielsen er sterk kandidat til å ta over.


Nå var Godset et helt annet sted da Deila tok over. De var milevis unna å være regjerende seriemestre som skulle ut i Europa. Og Deila hadde vært i klubben i mer enn noen få uker. Så jeg tviler fortsatt sterkt. Men ingenting er selvsagt umulig.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

dragn

Men den økonomiske situasjonen har ikke endret seg så drastisk at dem kan hente inn en spennende trener. Selve statusen er neppe nok til å tiltrekke seg ordentlig gode trenere. Muligens en Tor Ole Skullerud, dersom man ser på han som spennende. Vet ikke hva Deila har i lønn per nu, men tviler på at det er i toppen i TL, og ettersom Godset avventer med å gi han høyere lønn. kan det tyde på at dem vil være føre var og ikke bruke penger dem ikke har.

Derfor vil Nielsen bli et nokså naturlig valg, heller ikke overraskende.

Jose Arrogantio

Det var vel forresten også slik at Nielsen kom til Godset som arvtaker for Deila, var vel ganske klart det. Nielsen blir vel neppe fornøyd om de går imot denne forståelsen og ansetter en ny trener foran ham i stedet.

dudo

Kanskje ikke statusen til Godset, men statusen til CL er fortsatt høy ...
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Corran

Men nå har Deila forlenget og sikkert fått høyere lønn Så vi ble ikke kvitt ham i denne omgang
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Jose Arrogantio

Da får man håpe på at Solskjær slår til i England og gjør norske trenere mer attraktive der. Kanskje han blir hentet da :)

krakra


Gulløl

Sportskanalen TV2 med Davy har også vært inne med direkte innslag, og kommer inn med nytt innslag snart.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Xminator

Hvordan kan Brann bli GullBrann? Piotr må spille 30 kamper. Tilnærmet samme stopperpar i 30 kamper. Virker som ekspertene ser for seg Jonsson og Mojsov. Hanstveit tar tilbake venstrebacken. Sæversson opptrer som landslagsspiller i 30 kamper på høyrebacken.

Haugen og Badji utløser sitt potensiale med en mer naturlig 4-4-2. Askar fortsetter å score 10 mål fra høyrekant og Larsen løser venstrekantrollen.

Huseklepp og Drame danner ett radarpar på topp.

Denne førsteelveren spiller så mange som mulig av kampene.

Fra benken er det harmoni og 110% innsats i sine innbytter.

Brannfan23

Vil Brann fortsatt ha tippeligaen nest størst omestning i årets tippeligaen? Noen tegn på økning på budsjettet?

Gulløl

January 08, 2014, 17:41:58 PM #121 Last Edit: January 08, 2014, 17:51:52 PM by Gulløl
Quote from: Brannfan23 on January 08, 2014, 17:10:27 PM
Vil Brann fortsatt ha tippeligaen nest størst omestning i årets tippeligaen? Noen tegn på økning på budsjettet?


Tipper totalbudsjettet er med en liten økning fra i fjor på noen få prosent. Med Norling inn er det nok lettere å opprettholde eller få en liten økning i sponsorbudsjettet. "Nordling effekten" i forhold til sponsorene blir nok kompensert litt andre veien med lavere optimisme/utsikter i næringslivet og noen sponsorer som er mindre gavemilde(lavere sponsorbudsjett). En ser f.eks. at bygg og anlegg har begynt å slite og det kan få ringvirkninger til andre bransjer også gjennom året. Tror ikke Brann våger å budsjettere med noe særlig økning på publikumsinntektene i år, selv om optimismen har økt, de vil nok først se om Nordling leverer varene. Kanskje de budsjetter med 500-1000 høyere snitt. Brann har budsjettert nøkternt siste årene og gjør nok fornuftig å gjøre det i år også. Men spiller Brann seg til medaljeplass og europacup plass i år blir det nok et solid byks i budsjettet neste år.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

http://www.brann.no/news/article/1p835qruwjw2c1covk9p1264xw/title/--en-spillestil-som-passer-oss

Hørte vi noen gang Skaanes eller de andre offensive spillerne si at Skarsfjord sin fotballfilosofi passet de?
Ikke som jeg kan huske...
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Jose Arrogantio

Quote from: Nixon on January 13, 2014, 21:00:06 PM
http://www.brann.no/news/article/1p835qruwjw2c1covk9p1264xw/title/--en-spillestil-som-passer-oss

Hørte vi noen gang Skaanes eller de andre offensive spillerne si at Skarsfjord sin fotballfilosofi passet de?
Ikke som jeg kan huske...


Eller de defensive for den gangs skyld...

Men uansett, pleier da alltid å komme lovord fra spillerne når en ny trener kommer inn. Det som blir spennende er å se om dette kan synes på banen.

Ricky

Skarsfjords filosofi passet vel bare Leciejewski. Fikk vist seg frem hele tiden.

krakra

Vi har unge spillere som kommer opp fra et andrelag som har hatt stor suksess med en hurtig, ballbesittende stil i andredivisjon, så det er ikke urimelig å anta at en mer hurtig fotball som er mer nede på bakken passer våre unggutter bedre enn Skarsstilen hvor de ofte ble avslørt på fysikken.

ostraume

Problemet er at man i TL blir avslørt på fysikken.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Gepard

For å problematisere litt mer ; En annen ting man kan bekymre seg for, i forhold til ambisjonen om rask teknisk fotball er : Stadiongresset.

Man har gjennom flere år nå bevist at de IKKE klarer å lever en god matte til vårsesongene, ikke en gang en ok matte.

Full i humper og dårlige områder, sikker på at stadionmatten er landets tregeste å spille på. Dette kan bli et superproblem for nye spillestilen vår ikke ?

Ser for meg en relativ arg Norling etter kamper hvor fotballen ikke akkurat har fungert spesielt godt.

Kunstgress hadde passet bedre ? Pga man ikke klarer å levere ok naturgress matte på Brann stadion.

Belfort

Quote from: Gepard on January 14, 2014, 10:30:02 AM
For å problematisere litt mer ; En annen ting man kan bekymre seg for, i forhold til ambisjonen om rask teknisk fotball er : Stadiongresset.

Man har gjennom flere år nå bevist at de IKKE klarer å lever en god matte til vårsesongene, ikke en gang en ok matte.

Full i humper og dårlige områder, sikker på at stadionmatten er landets tregeste å spille på. Dette kan bli et superproblem for nye spillestilen vår ikke ?

Ser for meg en relativ arg Norling etter kamper hvor fotballen ikke akkurat har fungert spesielt godt.

Kunstgress hadde passet bedre ? Pga man ikke klarer å levere ok naturgress matte på Brann stadion.


God poeng. Hvordan vil Norling sitt ambisiøse pasningsspill fungere på den elendige matten på våren?

Lasaron

Det var den gamle matten som var tung og treg. Ikke denne, som har god drenering. Matten såg ganske fin ut etter siste kamp i november. Etter den tid har det vært mildt nesten hele tiden, og første hjemmekamp er i april. Tror matten er bra da.
Tren på langskudd

nero

Lions led by donkeys.

Nixon

Quote from: nero on January 14, 2014, 10:54:21 AM


Fin matte i Molde? Var det ikke matten der oppe som var litt av unnskyldningen for den dårlige sesongstarten i fjor? Underlaget var ikke bra nok til den fotballen de ville spille.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Spelaren

Quote from: Nixon on January 14, 2014, 11:01:12 AM
Quote from: nero on January 14, 2014, 10:54:21 AM


Fin matte i Molde? Var det ikke matten der oppe som var litt av unnskyldningen for den dårlige sesongstarten i fjor? Underlaget var ikke bra nok til den fotballen de ville spille.


Molde hadde en katastrofal grasmatte i fjor.
Gå av.

nero

Jo, det stemmer det. Men under den gamle banemesteren hadde de jo landets fineste matte i flere år. Det kan jo tyde på at det lønner seg å hente inn kompetente folk til å ta seg av gresset.
Lions led by donkeys.

ostraume

Molde hadde en katastrofematte i fjor, men sett over flere år har de knust oss, gang på gang.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Belfort


Henki

Quote from: nero on January 14, 2014, 10:54:21 AM


Uten at jeg på noen måte skal prøve å fremstå som meteorolog eller klimaekspert, tror jeg ikke man skal se seg blind på at Molde ligger litt lenger nord enn Bergen. Det finnes sikkert mange andre geografiske og klimatiske faktorer som spiller inn enn bare den, i det store bildet, marginale geografiske avstanden mellom Bergen og Molde.

Kanskje noen som kjenner en værdame eller noe slikt kan komme med utfyllinger til mine antagelser?
Ballen skal fremover!

Yngve

I Molde regnar det ca 5-600 mm mindre enn i Bergen, men det er monaleg kaldare om vinteren. Men det er og mykje meir snø der oppe, noko som kan beskytta graset litt.

Men det er ingen grunn til at ikkje me skal ha minst lika bra gras. Det er vel ingen plassar i Noreg der forholda ligg betre til rette for bra gras enn dei ytre delene av Hordaland og Rogaland?

Xminator

Du kan sjekke klima på yr.no. Molde har normaltemperatur med kuldegrader til april, Bergen og Minde har plussgrader i snitt hele året. På våren og sommeren ligger snitt-temperaturen 5 grader over Molde.

Kjell249

Nå holder Molde på å legge kunstgress, så superfornøyd med matten kan de ikke være...
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Xminator

De ble dessverre bitt av drillo-basillen de også.

Xminator

Quote from: Lasaron on January 14, 2014, 10:47:41 AM
Det var den gamle matten som var tung og treg. Ikke denne, som har god drenering. Matten såg ganske fin ut etter siste kamp i november. Etter den tid har det vært mildt nesten hele tiden, og første hjemmekamp er i april. Tror matten er bra da.


Det er noen månder med vinter igjen enda, men så mildt som det har vert så skal mye gjøres galt om det ikke er en flott gressmatte allerede til seriestart.

krakra

Quote from: Kjell249 on January 14, 2014, 15:01:40 PM
Nå holder Molde på å legge kunstgress, så superfornøyd med matten kan de ikke være...
De har ikke banemesteren som sørget for strålende gress lenger.

Gepard

Quote from: Kjell249 on January 14, 2014, 15:01:40 PM
Nå holder Molde på å legge kunstgress, så superfornøyd med matten kan de ikke være...


Og det bør vi vel også gjøre snart !? Så lenge man ikke klarer å levere en ok matte, blir det helt ødeleggende å ha naturgress, spesielt om en ønsker å spille rask teknisk fotball.
Nå kommer brann til å bruke hele forsesongen på å terpe spillmønster, på bra underlag, kg på Nymark og vestlandshallen, samt gode gressmatter i Spania. Så kommer sesongstart med skandalebane på stadion og vips må man ty til "enklere" og mer kontrollert spill en det man har brukt hele vinteren på å øve inn. Helt bak mål.

En Brannfakkel fra min side dette altså. Kjør Kg , siden man ikke evner god naturgressmatte.

Corran

Mao det har aldri blitt spilt rask teknisk fotball (sett i norske forhold) på Brann stadion om våren?

Om ikke banemannskapet driter seg ut eller RBH leier ut stadion til galopp, sprangridning og vm i krokket helgene før seriestart så tror jeg banen blir bra til seriestart i år
Mild vinter samt at i fjor startet serien 16 mars mens i år er første hjemme kamp 6 april (kan vel bli flyttet til 5-7 eller 8 april) og det er 3 uker senere i år en i fjor noe som kan ha mye å si

Så jeg har troen på en fin matte til seriestart.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Spelaren

Hvis Haugesunds grasmatte fungerer bra i vår bør Brann ta det ad notam.
Gå av.

Sindre32

Quote from: Spelaren on January 15, 2014, 07:18:55 AM
Hvis Haugesunds grasmatte fungerer bra i vår bør Brann ta det ad notam.


Enig. En slik form for hybridmatte kan gjøre alle fornøyde, mens vanlig kunstgress vil føre til mye misnøye.

Kid-A

Frå eit økonomisk perspektiv forstår eg kvifor tv-selskapa gjer det, dei eig trossalt rettigheitene. Men det betyr ikkje at eg er det minste einig i det. Fotball SKAL spelast i helga, ikkje på mandager, slik er det berre.
- Nokon veit betre enn andre

roaldinho

Kan godt forstå det fra tv-kanalene sin side, de hadde jo suksess med det, men hva med alle de som reiser rundt på kampene? Det å være supporter med vanlig jobb på vestlandet og spille bortekamp mot RBK, Glimt eller noen lag på østlandet (Eller omvendt) på en mandag er jo ikke særlig behagelig.

For at dette skal slå best ut må kun lag som er svært nærme hverandre møtes. Det vil si kamper bestående av Lillestrøm, Engen, og de lagene der borte.

Mener selv kampene skal bli spilt i helgen.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

nero

Og det var en periode Brann fikk mer en sin del av de forbannede mandagskampene...
Lions led by donkeys.

Go Up