• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sesongen 2014

Started by Tom C, November 12, 2013, 07:57:22 AM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

krakra

November 09, 2014, 20:26:54 PM #2600 Last Edit: November 09, 2014, 20:28:49 PM by krakra
Quote from: Lasaron on November 09, 2014, 20:22:04 PM
Quote from: krakra on November 09, 2014, 20:16:14 PM
Ja, men at vi er en klubb som bruker flere millioner for å svekke motstander i en nedrykksstrid er ikke akkurat skrytegrunnlag. En enormt god investering hadde vært om de to millionene ble brukt på en spiller som enten tok tak i resten av spillerne og selv storspilte så vi stengte igjen bakover eller som bøttet inn mål og sørget for at vi vant kamp etter kamp.

I mine øyne iallefall, men jeg er kanskje litt kravstor. Kanskje det er enormt bra å bruke 2 millioner på en 33 åring for å svekke motstanderen uten å styrke oss selv.


Det viste seg å være avgjørende vs Sogndal.
Nei, det viste det seg ikke. Det er spekulasjoner. Det er umulig å si hvordan Sogndal hadde levert etter ferien med Karadas. Det eneste vi vet er at Karadas har vært jevnt over svak for oss, at han er 33 år og at han kostet over 2 millioner. En slik signering burde aldri kalles enorm. En enorm signering hadde vært en spiller som løftet oss så mye at vi ikke hadde vært avhengige av at Sogndal knapt tok poeng etter VM-pausen.

Hadde vi vunnet tre kamper mer hadde vi endt på topp 10 og det hadde vært irrelevant hvordan Sogndal gjorde det.

Lasaron

Han har ikke vært jevnt over svak. Han var god i begynnelsen, en viktig bidragsyter i en tid vi plukket en del poeng. Han hadde også et avgjørende mål. Og Sogndal hadde nok tatt mer poeng om han hadde blitt der. Hvor mye Karadas har bidratt i vår garderobe vet jeg ikke.

Ok. "Enormt" var gjerne et noe sterkt ord.
Tren på langskudd

krakra

Jo, han har vært jevnt over svak. Han hadde 2-3 gode kamper hvorav vi tapte en av dem og tok sju poeng på fire kamper. Før han ble skadet. Så var han elendig i fem kamper hvor vi tok totalt 1(!!) poeng. Der var han en direkte ødeleggende faktor i to av kampene, før han hadde en god kamp mot Sogndal. Det er svakt.

Hadde vi gjort enorme signeringer i sommer hadde det ikke betydd en dritt hvor mange poeng Sogndal tok. Jeg lurer på hvor signeringer som Kim Ojo havner på skalaen hvis Karadas var "enorm". Selv signeringene av spillere som Askar og Sævarsson må jo sprenge børsen.

Lasaron

Du tvinger meg til å spørre: Leser du ikke hva jeg skriver?
Forøvrig må man se litt på konteksten. I denne sammenheng er det snakk om nedrykk eller ikke.
Tren på langskudd

Hatleking

Eg kjenner det kriblar litt i fingrane mine etter å skrive innlegg om kven som må inn og kven som må ut, lagoppstilling og formasjon og vidare. Men det får vente til me veit kvar me skal spele neste år!

krakra

Quote from: Lasaron on November 09, 2014, 20:55:33 PM
Du tvinger meg til å spørre: Leser du ikke hva jeg skriver?
Forøvrig må man se litt på konteksten. I denne sammenheng er det snakk om nedrykk eller ikke.
Jo jeg leser hva du skriver, og syns det er vas å kalle det å bruke 2 millioner på en spiller som ikke styrket oss og som er helt i slutten av karrieren for enorm. Det tolker jeg først og fremst som et markeringsbehov fra din side ettersom de fleste er enige i at det ikke var en særlig god signering.

At vi var avhengige av et Sogndal i totalt elendig form denne høsten skyldes blant annet av vi bommet ganske solid på sommerens signeringer og at Karadas i forhold til prislappen ble en flopp.

Lasaron

Quote from: krakra on November 09, 2014, 21:02:55 PM
Quote from: Lasaron on November 09, 2014, 20:55:33 PM
Du tvinger meg til å spørre: Leser du ikke hva jeg skriver?
Forøvrig må man se litt på konteksten. I denne sammenheng er det snakk om nedrykk eller ikke.
Jo jeg leser hva du skriver, og syns det er vas å kalle det å bruke 2 millioner på en spiller som ikke styrket oss og som er helt i slutten av karrieren for enorm. Det tolker jeg først og fremst som et markeringsbehov fra din side ettersom de fleste er enige i at det ikke var en særlig god signering.

At vi var avhengige av et Sogndal i totalt elendig form denne høsten skyldes blant annet av vi bommet ganske solid på sommerens signeringer og at Karadas i forhold til prislappen ble en flopp.


Men, Krakra, jeg gikk jo tilbake på bruken av ordet "enorm", som du sikkert kan se. Hvorfor messer du da videre på akkurat det samtidig som du bekrefter at du leser det jeg skriver?

En flopp, faktisk? Hvilket ord vil du da bruke på Norling?

Hadde vært helt konge om du svarer direkte på disse spørsmålene.
Tren på langskudd

krakra

Quote from: Lasaron on November 09, 2014, 21:16:34 PM
Quote from: krakra on November 09, 2014, 21:02:55 PM
Quote from: Lasaron on November 09, 2014, 20:55:33 PM
Du tvinger meg til å spørre: Leser du ikke hva jeg skriver?
Forøvrig må man se litt på konteksten. I denne sammenheng er det snakk om nedrykk eller ikke.
Jo jeg leser hva du skriver, og syns det er vas å kalle det å bruke 2 millioner på en spiller som ikke styrket oss og som er helt i slutten av karrieren for enorm. Det tolker jeg først og fremst som et markeringsbehov fra din side ettersom de fleste er enige i at det ikke var en særlig god signering.

At vi var avhengige av et Sogndal i totalt elendig form denne høsten skyldes blant annet av vi bommet ganske solid på sommerens signeringer og at Karadas i forhold til prislappen ble en flopp.


Men, Krakra, jeg gikk jo tilbake på bruken av ordet "enorm", som du sikkert kan se. Hvorfor messer du da videre på akkurat det samtidig som du bekrefter at du leser det jeg skriver?

En flopp, faktisk? Hvilket ord vil du da bruke på Norling?

Hadde vært helt konge om du svarer direkte på disse spørsmålene.

Lasaron

Hvis det går bra i kvalik har signeringen betydd forskjell på eliteserie og 1.divisjon. Det er i seg selv verdt 2 mill.
Tren på langskudd

krakra

Quote from: Lasaron on November 09, 2014, 21:27:54 PM
Hvis det går bra i kvalik har signeringen betydd forskjell på eliteserie og 1.divisjon. Det er i seg selv verdt 2 mill.
Nå gjetter og spekulerer du i at Sogndal ville gjort det bedre med Karadas. De kunne fort falt sammen med ham også. En god signering for 2 millioner hadde uansett løftet oss ut av hele sumpen og ikke gjort oss avhengige av at Sogndal ikke tok poeng.

Klaus_Brann

Quote from: Lasaron on November 09, 2014, 20:09:14 PM
Jeg konkluderer med at signeringen av Azar Karadas var enormt god, grunnet kombinasjonen av tre ting:

1. Han var god i begynnelsen, og delaktig i Branns gode periode.
2. Han scoret et avgjørende mål i forrige kamp.
3. Sogndal klappet sammen mye grunnet at Karadas forlot dem.




Jeg er enig i de to første, den siste blir litt feil
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Lasaron on November 09, 2014, 21:27:54 PM
Hvis det går bra i kvalik har signeringen betydd forskjell på eliteserie og 1.divisjon. Det er i seg selv verdt 2 mill.
 

Precis. Målet mot Sogndal alene var verdt 2 mill hvis vi holder oss.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Lasaron

Quote from: Klaus_Brann on November 09, 2014, 22:15:14 PM
Quote from: Lasaron on November 09, 2014, 20:09:14 PM
Jeg konkluderer med at signeringen av Azar Karadas var enormt god, grunnet kombinasjonen av tre ting:

1. Han var god i begynnelsen, og delaktig i Branns gode periode.
2. Han scoret et avgjørende mål i forrige kamp.
3. Sogndal klappet sammen mye grunnet at Karadas forlot dem.




Jeg er enig i de to første, den siste blir litt feil


De sa på tv at i Sogndal bidro Karadas veldig i garderoben, og at det var svært merkbart at han drog.
Tren på langskudd

Hatleking

Quote from: Klaus_Brann on November 09, 2014, 22:15:14 PM
Quote from: Lasaron on November 09, 2014, 20:09:14 PM
Jeg konkluderer med at signeringen av Azar Karadas var enormt god, grunnet kombinasjonen av tre ting:

1. Han var god i begynnelsen, og delaktig i Branns gode periode.
2. Han scoret et avgjørende mål i forrige kamp.
3. Sogndal klappet sammen mye grunnet at Karadas forlot dem.




Jeg er enig i de to første, den siste blir litt feil


Nja, litt både òg. Sogndal gjekk vekk frå den rimeleg trygge formasjonen sin med tre stopparar bak. Karadas var sjefen deira i midtforsvaret, og når då både Valsvik og Karadas gjekk, kunne dei ikkje ha den formasjonen lenger.

krakra

Quote from: Klaus_Brann on November 09, 2014, 22:17:22 PM
Quote from: Lasaron on November 09, 2014, 21:27:54 PM
Hvis det går bra i kvalik har signeringen betydd forskjell på eliteserie og 1.divisjon. Det er i seg selv verdt 2 mill.
 

Precis. Målet mot Sogndal alene var verdt 2 mill hvis vi holder oss.
Håpløs logikk. Et nedrykk hadde kostet over ti millioner. Skulle vi da skrytt av en signering av en spiller som scoret ett mål i en kamp, som kostet ti millioner bare fordi det ene målet ga nok poeng til kvalikk? Karadas var ikke verdt pengene. En bedre sportslig ledelse hadde fått langt mer ut av to millioner.

blobby winters

Signering var en viktig signering for å hjelpe å holde oss i TL. Rutine, engasjement og vilje.

Tragisk at vi kunne ha hentet han gratis tidligere og at vi betalte så mye for en 33 åring.

Klaus_Brann

Quote from: Lasaron on November 09, 2014, 22:17:46 PM
Quote from: Klaus_Brann on November 09, 2014, 22:15:14 PM
Quote from: Lasaron on November 09, 2014, 20:09:14 PM
Jeg konkluderer med at signeringen av Azar Karadas var enormt god, grunnet kombinasjonen av tre ting:

1. Han var god i begynnelsen, og delaktig i Branns gode periode.
2. Han scoret et avgjørende mål i forrige kamp.
3. Sogndal klappet sammen mye grunnet at Karadas forlot dem.




Jeg er enig i de to første, den siste blir litt feil


De sa på tv at i Sogndal bidro Karadas veldig i garderoben, og at det var svært merkbart at han drog.


Det er det sikkert ingen tvil om, men det blir umulig å si om det skyldtes at han stakk. Det kan like godt være kombinasjonen av at han og Valsvik dro.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: krakra on November 09, 2014, 22:20:49 PM
Quote from: Klaus_Brann on November 09, 2014, 22:17:22 PM
Quote from: Lasaron on November 09, 2014, 21:27:54 PM
Hvis det går bra i kvalik har signeringen betydd forskjell på eliteserie og 1.divisjon. Det er i seg selv verdt 2 mill.
 

Precis. Målet mot Sogndal alene var verdt 2 mill hvis vi holder oss.
Håpløs logikk. Et nedrykk hadde kostet over ti millioner. Skulle vi da skrytt av en signering av en spiller som scoret ett mål i en kamp, som kostet ti millioner bare fordi det ene målet ga nok poeng til kvalikk?


Nei. Det er stor forskjell på 2 og 10 millioner.

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

SK

Hvis man skal tenke på den måten, så var f.eks. Armann Björnsson en helt fantastisk knallsignering for Brann. Han scoret et avgjørende mål som sendte oss videre i CL-kvaliken, og hadde også flere andre viktige scoringer.

Kagain

Armann ja. Kanskje vi bør hente han tilbake igjen :)

Kruxleiven

November 10, 2014, 21:07:38 PM #2620 Last Edit: November 10, 2014, 21:10:10 PM by Kruxleiven

krakra

Kan vi ende rett under midten kan vi også ende rett under medalje. Det er 4.(5.)-13. er mye bingo. Se

dudo

Var vi ikke langt unna poeng i Sogndal? Jeg mener å huske at det var en grusom opplevelse?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

Begynner vi allerede å snakke om medalje neste år? Først må vi holde oss. Og deretter må vi bytte ut en del i spillertroppen. Jeg ser ikke for meg at dagens stall sammen med Norlings fotballfilosofi kan være en reell utfordrer.
Rød makt på Hansa

Kruxleiven

Quote from: dudo on November 10, 2014, 21:24:44 PM
Var vi ikke langt unna poeng i Sogndal? Jeg mener å huske at det var en grusom opplevelse?


Har sett 7 minutter sammendrag av kampen nå. Tipper Sogndal har 7-3 i sjanser i første. Første scoringen deres er hands. Den andre et lykketreff av Strand. Etter pause styrer vi alt og Sogndal har null høydepunkter. Blant annet treffer vitverrligger. Synes ikke det er feil å si at det kunne blitt uavgjort der.

Jose Arrogantio

Quote from: dudo on November 10, 2014, 21:24:44 PM
Var vi ikke langt unna poeng i Sogndal? Jeg mener å huske at det var en grusom opplevelse?


Slik jeg husker det ble vi totalt rundspilt der, ja.

Nixon

Rød makt på Hansa

Yngve

Men så er me vel tilsvarande dårlege på mål på heimebane. Les eg rett er det vel berre Sandnes Ulf (14) og Sogndal (16, like mange som oss) som er lika bås på å skåra heime..

Corran

Ble litt overasket over den ja
Men det er jo noe positivt å ta med seg at vi scorer nest mest på bortebane og at det er et område vi har forbedret oss og det er poengfangst på bortebane
I en mager sesong tar vi det vi får
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krøvel vellevold

Tallene bak resultatene:

Hvordan tabellen hadde sett ut hvis det var VGs sjansestatistikk eller Optas statistikker over sjanser, avslutninger, avslutninger på mål eller ballinnehav som avgjorde hver enkelt tippeligakamp.


http://brannbloggen.bergen360.no/-/bulletin/show/844727_tallene-bak-resultatene-2014
Legg ned hele klubben!

Hatleking

Ikkje veit eg om denne er posta før eller ikkje, men postar denne her: http://issuu.com/heborres/docs/oppsummering_av_tippeligaen_2014

Bla dykk fram til Brann, og det er mykje bra statistikk her. Me slapp inn flest dødballmål, fekk færrast straffar og hadde faktisk høgast andel vellukke innlegg (!)

Klaus_Brann

Interessant, men hvor ser du dette med dødballmål, straffer osv.?
Finner bare de to sidene jeg.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Hatleking

Quote from: Klaus_Brann on December 22, 2014, 13:30:40 PM
Interessant, men hvor ser du dette med dødballmål, straffer osv.?
Finner bare de to sidene jeg.


Viss du blar til side 21 på i den 'boka', så kjem du til Brann-seksjonen.

Corran

Ser at vi scorer flest må i slutten av kampene der og slipper inn flest rett før pause
Det sier meg at spillerne mister litt fokus når det nærmer seg pause og at de ikke kan være så mye dårligere trnt en resten av lagene
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Jeg har ikke lagt merke til at spillerne blir mer slitne mot slutten av kampene enn motstanderne (men det var skuffende at Mjøndalen virket minst like godt trent). Men kanskje Brann har trent for lite fotball? Blant annet for lite avslutninger?
Tren på langskudd

Klaus_Brann

Quote from: Hatleking on December 22, 2014, 13:33:05 PM
Quote from: Klaus_Brann on December 22, 2014, 13:30:40 PM
Interessant, men hvor ser du dette med dødballmål, straffer osv.?
Finner bare de to sidene jeg.


Viss du blar til side 21 på i den 'boka', så kjem du til Brann-seksjonen.


Skjønner ikke hva jeg gjorde tidligre, men nå funka det. Takk.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Hatleking on December 22, 2014, 00:27:52 AM
Ikkje veit eg om denne er posta før eller ikkje, men postar denne her: http://issuu.com/heborres/docs/oppsummering_av_tippeligaen_2014

Me slapp inn flest dødballmål, fekk færrast straffar og hadde faktisk høgast andel vellukke innlegg (!)


Jeg gadd ikke å lete etter hvem som fikk flest straffer mot, men vi med 9 må vel ha fått flest i mot.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

Dersom noen vil oppleve denne fantastiske sesongen en gang til, så har When We Were Kings kommet med en dobbeltepisode med "SK Brann 2014/15". Seks timer med å rive opp gamle sår for oss Brannsupportere...
Rød makt på Hansa

Superjack

Fantastisk pod. Sett gjennom svenskene sine øyne, 9 år etter så er det veldig tydelig at dette var en klubb som ikke hang sammen.

Og det var de eldre/etablert som sviktet, sammen med en Norling uten evne eller vilje å tilpasse seg spillergruppe eller situasjon til klubben.

Brannsupporter.

Go Up