• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Rosenborg - Brann søndag 25 mars klokken 20.00

Started by vebo, February 14, 2012, 14:40:53 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

TheRock

Quote from: roaldinho on March 21, 2012, 19:33:56 PM
Akabueze burde startet istedenfor Mjelde, ingen tvil om det. Vi vet at Rosenborg kommer til å prøve å styre spillet og Brann legger seg bak og satser på kontringer og kjappe overganger. Det er helt greit, forventer ikke at Brann skal styre spillet på Lerkendal. Mjelde vet vi ikke har tempo, han er treg og man vet hva han skal gjøre med ballen lenge før han vet det. Vi vet at Akabueze er kjapp, han har iallefall vist det i Odd og det har kommet seg i Brann i løpet av oppkjøringen. I mine øyne bruker man da ikke Mjelde foran Bentley når man skal kjøre overganger og kontringer, fordi Mjelde kommer til å ødelegge det pga tempoet.

Markmus

Ka du ve?

Sindre32

Gleder meg som et lite barn til søndag. Sett enkelte trøndere mene de hadde mer eller mindre uflaks mot oss i fjor, kan ikke skjønne det da vi rundspilte dem i to kamper. På stadion hadde vi vel 3 i tverrliggeren?

Hadde godt tak på dem i fjor, blir spennende å se om de er en like passende motstander for oss i år.

krakra

I Trondheim fikk vi litt starthjelp av fru fortuna iallefall

Sindre32

Joda, riktig nok var vi noe heldige med enkeltsituasjoner, men i bunn og grunn ble de rundspilt og ville neppe sluppet med 3-6 hvis ikke vi hadde byttet ut de viktigste spillerne etter 60 minutter.

krøvel vellevold

Quote from: Sindre32 on March 22, 2012, 19:15:27 PM
Gleder meg som et lite barn til søndag. Sett enkelte trøndere mene de hadde mer eller mindre uflaks mot oss i fjor, kan ikke skjønne det da vi rundspilte dem i to kamper. På stadion hadde vi vel 3 i tverrliggeren?

Hadde godt tak på dem i fjor, blir spennende å se om de er en like passende motstander for oss i år.


Hvor mange ganger har ikke VI hatt uflaks mot DEM, for så å få høre at det er det som skiller de beste fra de nest beste, det er målene som teller, at RBK har lært sin kynisme i Europa, og blablabla...?
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Akkurat. Det brukes alltid som et argument for å skille de beste fra de nestbeste. Har sikkert hørt det tusen ganger at folk sier; flaksen, stang-inn og slike situasjoner er slik som skiller...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

tj00m

Dette har sikkert blitt skrevet i en tidligere post eller en annen plass, men noen som vet hvilken pub vi skal være på i Trondheim?
Brann Bergens Stolthet!

Xminator

BT: Jonsson sliter fortsatt med en skade i hoften etter treningskampen mot Tromsø. Han tviler på at han starter mot RBK. Så da blir det Grorud fra start.

Nixon

http://fotball.bt.no/eliteserien/article229526.ece

Har de endret punktet om at han tviler? For her er han bare usikker og ga seg på treningen for å være på den sikre siden.
Rød makt på Hansa

roaldinho

Quote from: Xminator on March 23, 2012, 18:33:29 PM
BT: Jonsson sliter fortsatt med en skade i hoften etter treningskampen mot Tromsø. Han tviler på at han starter mot RBK. Så da blir det Grorud fra start.


Syntes Grønner burde starte istedenfor. Stoler overhodet ikke på Grorud, blir nervøs hver gang noen kommer mot han, han er presset eller har ballen.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Markmus

Så bra som Grønner var i den treningskampen burde han være alternativet, ja. Spørsmålet er selvfølgelig hvor jevnt han vil prestere, men herregud for en ballsikkerhet til forsvarsspiller å være.
Ka du ve?

Markmus

Bwin.com gir 7.00 i odds for at det scores over 5.5 mål i denne kampen. Det må vel sies å være greie odds :P
Ka du ve?

roaldinho

Quote from: Markmus on March 24, 2012, 01:11:52 AM
Bwin.com gir 7.00 i odds for at det scores over 5.5 mål i denne kampen. Det må vel sies å være greie odds :P


Ja, knallodds. Det kan fort skje, spesielt om Grorud spiller fra start. Ikke at jeg skal fordele målene, men Brann kan nok fint score 2-3 mål på det forsvaret om Ojo har dagen. Han er som vi vet svært viktig. 2 mål fra han, Birkir og kanskje Askar og/eller Nordkvelle. Håper de nye scorer der fremme, for at de skal få en god start på sesongen i en ny klubb.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

StuckedPaaOstlandet

Grorud blir etter min mening litt hardt slaktet her inne, han er ikke en stopper i topp tl klasse, men holder ett middels nivå. Grønner er nok 100% uaktuell til å starte denne kampen, og det er helt greit. La han heller få prøve seg på hjemmebane mot dårligere motstand.

Grorud kan være bra offansivt også, puttet vel noen viktige i fjor.

Men ja, optimalt starter zsolt og jonsson, og grønner tar steget denne sesongen.

Xminator

I bortekamp mot RBK i seriepremieren velger du erfaring og ikke Grønner. Grønner får sjansene om han presterer i 2. divisjon fremover.

Kjell249

Spillere som spiller på samme plass som forumhelter blir slaktet her inne, så enkelt er det.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Gulløl

Møteplass i Trondheim i morgen ? Eller skal vi spre oss over hele bartebyen ?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Spelaren

Quote from: Gulløl on March 24, 2012, 10:57:18 AM
Møteplass i Trondheim i morgen ? Eller skal vi spre oss over hele bartebyen ?


Huff, tenk på smittefaren. Er nok best om dere holder sammen.
GÃ¥ av.

Lister

Quote from: StuckedPaaOstlandet on March 24, 2012, 02:26:22 AM
Grorud blir etter min mening litt hardt slaktet her inne, han er ikke en stopper i topp tl klasse, men holder ett middels nivå. Grønner er nok 100% uaktuell til å starte denne kampen, og det er helt greit. La han heller få prøve seg på hjemmebane mot dårligere motstand.

Grorud kan være bra offansivt også, puttet vel noen viktige i fjor.

Men ja, optimalt starter zsolt og jonsson, og grønner tar steget denne sesongen.


Problemet med grorud er ikke det gjevne nivået hans, det holder en brukbar standard.
Problemet er at de få feilene han gjør resulterer ofte i baklengs. Det samme kan sies om kalven.

Jeg skjønner hva skars prøvde på både med kalven og grorud, men tror ikke han har fått det til før nå; med jonsson.
Guinness - Makes you drunk

krakra

Quote from: Kjell249 on March 24, 2012, 08:43:48 AM
Spillere som spiller på samme plass som forumhelter blir slaktet her inne, så enkelt er det.
Med mindre de ee gode da. Som Zsolt og Jonsson f.eks.

stig

Quote from: Gulløl on March 24, 2012, 10:57:18 AM
Møteplass i Trondheim i morgen ? Eller skal vi spre oss over hele bartebyen ?



Lille London
Nettsideansvarlig

Xminator

Da er det bekreftet at Jonsson blir igjen i Bergen og Mjelde overtar kapteinsbindet. Grorud starter i forsvaret. (BT)

Lasaron

Jeg lever greit nok med at Grorud starter i stedet for Grønner, men i juniorfinalen i høst hadde Grønner stålkontroll på Bakenga, bare så det er nevnt.
Tren på langskudd

krakra

Grønner ikke med i troppen engang. Kan ikke skylde på at han ikke er god nok når han har vært vår tredje beste stopper i oppkjøringen og(i følge rapportene) den klart beste stopperen for andrelaget i treningskampene. Noen sier at han heller burde matches forsiktig gjennom innhopp og kanskje starte mot dårligere lag. Jeg tror ikkr det kommer til å skje. Tipper han står med maks fem kamper ved sesongslutt. alle innhopp på under 15 min

roaldinho

Om Jonsson blir mye skadet i år så blir det nok en gang klippekort på Mjelde! Jeg er møkkalei av det!

At Grønner ikke engang er med på benken er overraskende.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Klaus_Brann

Quote from: roaldinho on March 24, 2012, 18:29:26 PM
Om Jonsson blir mye skadet i år så blir det nok en gang klippekort på Mjelde! Jeg er møkkalei av det!


En ting er å hate på Mjelde hele tiden, men hæææ? Hva har Jonsson med Mjelde å gjøre?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

roaldinho

Quote from: Klaus_Brann on March 25, 2012, 00:47:22 AM
Quote from: roaldinho on March 24, 2012, 18:29:26 PM
Om Jonsson blir mye skadet i år så blir det nok en gang klippekort på Mjelde! Jeg er møkkalei av det!


En ting er å hate på Mjelde hele tiden, men hæææ? Hva har Jonsson med Mjelde å gjøre?


Absolutt ingenting, men Mjelde er jo reserve-kaptein og vi skjønner såpass at Mjelde da starter alle kampene Jonsson ikke spiller (Da pga karantene eller skade, han er selvskreven når han er klar) og får spille selv om han spiller dårlig. Akkurat som forrige sesong. Er som skrevet lei av klippekortet til Mjelde.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Klaus_Brann

Sånn å forstå ja. Jeg tror han starter de fleste kampene uavhengig av Jonsson.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!


Markmus

March 25, 2012, 15:14:19 PM #181 Last Edit: March 25, 2012, 15:29:47 PM by Markmus
Huff... om 4 timer er kampen 15 minutter gammel og jeg frykter at vi på det tidspunktet allerede har tapt kampen.
Ka du ve?

Sindre32

Quote from: Markmus on March 25, 2012, 15:14:19 PM
Huff... om 4 timer er kampen 15 minutter gammel og jeg frykter at vi på det tidspunktet allerede har tatt kampen.


HÃ¥per virkelig at vi allerede har tatt kampen da, ja :D

Ikke så negativ, dette vinner vi. Hadde vært deilig å se trønderne syte og bortforklare seg på VGD, ikke noe som er mer moro enn når det går dårlig med det overvurderte laget deres.

Markmus

TaPt :P

Vi vinner ikke. Rosenborg dreit seg ut mot Viking, men de har ikke akkurat vært helt på ræv i treningskampene. Poeng er stor bonus.
Ka du ve?

Sindre32

March 25, 2012, 15:40:19 PM #184 Last Edit: March 25, 2012, 15:43:18 PM by Sindre32
Jeg tror ikke vi taper heller. Hva som har skjedd i treningskamper er helt irrelevant, nå er det alvor. Vi slo dem fortjent begge kampene i år, sjansen er absolutt tilstede for at vi tar dem i år også. Helt åpen kamp slik jeg ser det, med RBK som små favoritter.

Edit: Mente seff at vi slo dem fortjent begge kampene i fjor, men det må gjerne gå troll i ord på den lille bommerten der.

Markmus

Jaja, om noen timer får vi vite hvem som hadde rett av oss ;)

Jeg liker å ha rett, men akkurat her må jeg gjerne ta godt feil :)
Ka du ve?

Sindre32

Jeg håper virkelig du tar feil, ja.

I år vil jeg se Brann være gode i to omganger litt oftere, det var altfor få kamper i fjor der vi presterte brukbart i en hel kamp.

OC

Heia Brann! Drakta er pÃ¥, stemningen er god. Gleder meg til Ã¥ se trønderne ta til tÃ¥rene  ;D
:: B R A N N ::.
Man trenger ikke være bergenser for å elske god fotball! Særping med hjertet i BRANN!

Ricky

RBKwebs forumtipping: 19 tror på RBK, 5 på uavgjort og 24 på Brann..

For min del vil jeg være kjempehappy med uavgjort. Klarer ikke forbinde Lerkendal med noe annet enn power play på Branns banehalvdel.

Kjell249

Quote from: Ricky on March 25, 2012, 16:52:25 PM
RBKwebs forumtipping: 19 tror på RBK, 5 på uavgjort og 24 på Brann..

For min del vil jeg være kjempehappy med uavgjort. Klarer ikke forbinde Lerkendal med noe annet enn power play på Branns banehalvdel.

Får i såfall håpe den utvisningen kommer seint:)

Ikke en veldig god følelse etter kapteinen måtte bli igjen hjemme. Men, det hadde jeg forsåvidt ikke foran noen av kampene mot RBK i fjor heller:)
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Huff

Om litt over tre timer er sesongens første tap et faktum, jaja.

Sindre32

Hva kommer det av at alle skal ha det til at RBK er så gode i år? De har klare mangler i troppen, og da særlig hva fart angår. Har troa på U eller B i dag.

dons599

Det handler bare om å ikke jinxe kampen... Snakk om tap, forvent ingenting, da blir det seier.

Du ødelegger alt  ;)

Sindre32

Hehehe.

Det kan dere få lov til, overtro finnes det lite av her i gården.

Klaus_Brann

Jinxing er det verste som finnes. Uavhengig av overtro eller ei, er det best å forvente det verste, så kan man evt. Bli positivt overraska.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Sindre32

Meh, tåler å bli skuffa uten å gå ned i kjelleren av den grunn. Opp- og nedturer er et fint aspekt ved livet.

roaldinho

Quote from: Klaus_Brann on March 25, 2012, 17:44:31 PM
Jinxing er det verste som finnes. Uavhengig av overtro eller ei, er det best å forvente det verste, så kan man evt. Bli positivt overraska.


Enig.

Akkurat som meg med Chelsea - Spurs i går. Vi taper som regel alltid på broen, men i går forventet jeg ingenting og fikk med 1 poeng. Til tross for flere soleklare muligheter til å score så var det ene poenget ett poeng mer enn forventet.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Klaus_Brann

Glissent i barteland, lurer på hvor mange det er der.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Utrolig stygge de baderingene RBK har på draktene.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

roaldinho

Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Go Up