• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Rosenborg - Brann søndag 25 mars klokken 20.00

Started by vebo, February 14, 2012, 14:40:53 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

krakra

Interessant at Skarsfjord påstår at vi har en av TLs minste staller og stadig lanserer RBK som gullkandidater. Vi har 18 utespillere. RBK har 17. Vi har tre uteapillere som er 20 år eller yngre. RBK har seks. Det er bare såviioidt at RBK har mulighet til å stille lag uten å måtte bruke noen på 20 år eller yngre. Skulle likt å se Skarsfjord kommentere en slik situasjon i Brann

dex1974

Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

OmOssSjølOgHansaøl

Det er så pass lenge igjen til kampen at pessimismen ikke har slått inn ennå. Jeg tror derfor vi redder inn ett poeng i en smårufsete serieåpning for begge lag.

Ojo vil skape hodebry for RBK-forsvaret og rom for andre potensielle målscorere, mens forsvaret vårt og Piotr har kvalitet nok til å unngå mange baklengs. Kanskje 1-1?
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Spelaren

http://www.youtube.com/watch?v=2bTwx5QLowo

Artig klipp frå fjorårets seier, god stemning på denne puben i Molde. Ojo-sangen runger...
Gå av.

Wingfoot

Laget er "offentliggjort":
http://fotball.bt.no/eliteserien/article229185.ece


QuoteHer er startoppstillingen som Skarsfjord formidlet tirsdag:

(4-2-3-1):
                                     Piotr Leciejewski
Birkir Sævarsson - Markus Jonsson - Zsolt Korcsmar - Erdin Demir
                       Rodolph Austin - Tomasz Sokolowski
              Amin Askar - Fredrik Nordkvelle - Erik Mjelde
                                          Kim Ojo.


Så får vi se om det blir dette laget, eller om Mjelde blir byttet med Bentley ;)
Står på Frydenbø og synger av full hals!


krakra

Virker som at enkeltes drøm som at Nordkvelle var mannen som skulle henvise Mjelde til benken var i overkant naiv iallefall. Klippekortet fortsetter i ny posisjon til tross for dårlige prestasjoner hele oppkjøringen med unntak av LSK-kampen.

ostraume

Klippekort? Vi har ikke spilt første runde enda.

edit: og Mjelde vil nok se plenty av benk. Virker som det er Bentley eller Mjelde på venstre og Haugen eller Kvelle sentralt.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Hatleking

Quote from: krakra on March 21, 2012, 16:02:59 PM
Virker som at enkeltes drøm som at Nordkvelle var mannen som skulle henvise Mjelde til benken var i overkant naiv iallefall. Klippekortet fortsetter i ny posisjon til tross for dårlige prestasjoner hele oppkjøringen med unntak av LSK-kampen.


Kanskje Skarsfjord ser på han som det beste alternativet? Det er ikkje umogleg det, skjønar du.

krakra

Quote from: Hatleking on March 21, 2012, 16:04:51 PM
Quote from: krakra on March 21, 2012, 16:02:59 PM
Virker som at enkeltes drøm som at Nordkvelle var mannen som skulle henvise Mjelde til benken var i overkant naiv iallefall. Klippekortet fortsetter i ny posisjon til tross for dårlige prestasjoner hele oppkjøringen med unntak av LSK-kampen.


Kanskje Skarsfjord ser på han som det beste alternativet? Det er ikkje umogleg det, skjønar du.
Kanskje jeg er totalt uenig i det synet?
Mjelde har vært gjennomgående dårligere enn Bentley denne oppkjøringen.

Hatleking

Quote from: krakra on March 21, 2012, 16:06:46 PM
Quote from: Hatleking on March 21, 2012, 16:04:51 PM
Quote from: krakra on March 21, 2012, 16:02:59 PM
Virker som at enkeltes drøm som at Nordkvelle var mannen som skulle henvise Mjelde til benken var i overkant naiv iallefall. Klippekortet fortsetter i ny posisjon til tross for dårlige prestasjoner hele oppkjøringen med unntak av LSK-kampen.


Kanskje Skarsfjord ser på han som det beste alternativet? Det er ikkje umogleg det, skjønar du.
Kanskje jeg er totalt uenig i det synet?
Mjelde har vært gjennomgående dårligere enn Bentley denne oppkjøringen.


Men kva du synst har strengt talt ikkje noko med klippekort å gjere. Dersom Skarsfjord ser på han som det beste alternativet, er det eit naturleg val.

krakra

Quote from: Hatleking on March 21, 2012, 16:09:16 PM
Quote from: krakra on March 21, 2012, 16:06:46 PM
Quote from: Hatleking on March 21, 2012, 16:04:51 PM
Quote from: krakra on March 21, 2012, 16:02:59 PM
Virker som at enkeltes drøm som at Nordkvelle var mannen som skulle henvise Mjelde til benken var i overkant naiv iallefall. Klippekortet fortsetter i ny posisjon til tross for dårlige prestasjoner hele oppkjøringen med unntak av LSK-kampen.


Kanskje Skarsfjord ser på han som det beste alternativet? Det er ikkje umogleg det, skjønar du.
Kanskje jeg er totalt uenig i det synet?
Mjelde har vært gjennomgående dårligere enn Bentley denne oppkjøringen.


Men kva du synst har strengt talt ikkje noko med klippekort å gjere. Dersom Skarsfjord ser på han som det beste alternativet, er det eit naturleg val.
Det er jo det klippekort går ut på. At treneren ikke klarer å løsrive seg fra synet på en spiller som "det beste alternativet" selv om spilleren gang på gang beviser at han ikke er god nok. Det handler ikke om at "Han skal spille fordi jeg liker ham personlig".

Hatleking

Quote from: krakra on March 21, 2012, 16:14:39 PM
Quote from: Hatleking on March 21, 2012, 16:09:16 PM
Quote from: krakra on March 21, 2012, 16:06:46 PM
Quote from: Hatleking on March 21, 2012, 16:04:51 PM
Quote from: krakra on March 21, 2012, 16:02:59 PM
Virker som at enkeltes drøm som at Nordkvelle var mannen som skulle henvise Mjelde til benken var i overkant naiv iallefall. Klippekortet fortsetter i ny posisjon til tross for dårlige prestasjoner hele oppkjøringen med unntak av LSK-kampen.


Kanskje Skarsfjord ser på han som det beste alternativet? Det er ikkje umogleg det, skjønar du.
Kanskje jeg er totalt uenig i det synet?
Mjelde har vært gjennomgående dårligere enn Bentley denne oppkjøringen.


Men kva du synst har strengt talt ikkje noko med klippekort å gjere. Dersom Skarsfjord ser på han som det beste alternativet, er det eit naturleg val.
Det er jo det klippekort går ut på. At treneren ikke klarer å løsrive seg fra synet på en spiller som "det beste alternativet" selv om spilleren gang på gang beviser at han ikke er god nok. Det handler ikke om at "Han skal spille fordi jeg liker ham personlig".


Fleire har no sagt at Mjelde har spelt greitt i treningskampane. At Mjelde kjem til å starte denne første kampen, vil ikkje seie at Bentley ikkje får speletid. Dei får nok av speletid begge to, det er eg sikker på.

Xminator

Slik jeg ser det mangler det skapende offensive egenskaper i laget. Ojo er den eneste som har noe ekstra, og selv om han har det ekstra med solid margin, så blir det for tynt over tid.

Stallen slik den er nå hadde sannsynligvis vert best med en spiss sammen med Ojo. Og 4-4-2. Uten at akkurat det hadde fått Haugen nærmere førstelaget...

Haugen/Nordkvelle er en ting, der tror jeg ikke det betyr noe spesielt fra eller til hvem som starter, men Bentley burde startet til venstre og ikke Mjelde.

Christian

Askar må vel også gå som et offensivt alibi, sjøl om han nok ikkje er den kreative skapende kraften på midtbanen, som eg mistenker Xmin egentlig etterlyser.

krakra

Quote from: Hatleking on March 21, 2012, 16:20:55 PM
Quote from: krakra on March 21, 2012, 16:14:39 PM
Quote from: Hatleking on March 21, 2012, 16:09:16 PM
Quote from: krakra on March 21, 2012, 16:06:46 PM
Quote from: Hatleking on March 21, 2012, 16:04:51 PM
Quote from: krakra on March 21, 2012, 16:02:59 PM
Virker som at enkeltes drøm som at Nordkvelle var mannen som skulle henvise Mjelde til benken var i overkant naiv iallefall. Klippekortet fortsetter i ny posisjon til tross for dårlige prestasjoner hele oppkjøringen med unntak av LSK-kampen.


Kanskje Skarsfjord ser på han som det beste alternativet? Det er ikkje umogleg det, skjønar du.
Kanskje jeg er totalt uenig i det synet?
Mjelde har vært gjennomgående dårligere enn Bentley denne oppkjøringen.


Men kva du synst har strengt talt ikkje noko med klippekort å gjere. Dersom Skarsfjord ser på han som det beste alternativet, er det eit naturleg val.
Det er jo det klippekort går ut på. At treneren ikke klarer å løsrive seg fra synet på en spiller som "det beste alternativet" selv om spilleren gang på gang beviser at han ikke er god nok. Det handler ikke om at "Han skal spille fordi jeg liker ham personlig".


Fleire har no sagt at Mjelde har spelt greitt i treningskampane. At Mjelde kjem til å starte denne første kampen, vil ikkje seie at Bentley ikkje får speletid. Dei får nok av speletid begge to, det er eg sikker på.
Nevn to gode kamper fra Mjelde denne oppkjøringen.
De beste skal starte. Mjelde er ikke blant de eleve beste. At spillere som er bedre enn ham får innhopp forsvarer ikke det. Tipper at Mjelde, i år som i fjor, blir blant de som spiller mest. Og at han i år som i fjor er blant våre dårligste.
Denne gangen kan han iallefall unnskyldes med at han spiller i feil posisjon. Men at han får spille der kan ikke unnskyldes siden vi har en bedre spiller som er naturlig venstrekant.

Hatleking

Quote from: krakra on March 21, 2012, 16:27:07 PM
Quote from: Hatleking on March 21, 2012, 16:20:55 PM
Quote from: krakra on March 21, 2012, 16:14:39 PM
Quote from: Hatleking on March 21, 2012, 16:09:16 PM
Quote from: krakra on March 21, 2012, 16:06:46 PM
Quote from: Hatleking on March 21, 2012, 16:04:51 PM
Quote from: krakra on March 21, 2012, 16:02:59 PM
Virker som at enkeltes drøm som at Nordkvelle var mannen som skulle henvise Mjelde til benken var i overkant naiv iallefall. Klippekortet fortsetter i ny posisjon til tross for dårlige prestasjoner hele oppkjøringen med unntak av LSK-kampen.


Kanskje Skarsfjord ser på han som det beste alternativet? Det er ikkje umogleg det, skjønar du.
Kanskje jeg er totalt uenig i det synet?
Mjelde har vært gjennomgående dårligere enn Bentley denne oppkjøringen.


Men kva du synst har strengt talt ikkje noko med klippekort å gjere. Dersom Skarsfjord ser på han som det beste alternativet, er det eit naturleg val.
Det er jo det klippekort går ut på. At treneren ikke klarer å løsrive seg fra synet på en spiller som "det beste alternativet" selv om spilleren gang på gang beviser at han ikke er god nok. Det handler ikke om at "Han skal spille fordi jeg liker ham personlig".


Fleire har no sagt at Mjelde har spelt greitt i treningskampane. At Mjelde kjem til å starte denne første kampen, vil ikkje seie at Bentley ikkje får speletid. Dei får nok av speletid begge to, det er eg sikker på.
Nevn to gode kamper fra Mjelde denne oppkjøringen.
De beste skal starte. Mjelde er ikke blant de eleve beste. At spillere som er bedre enn ham får innhopp forsvarer ikke det.


No har eg ikkje fått sett så mange, men han gjorde det no bra mot LSK. Bentley har heller ikkje imponert så mykje som me hadde håpa, men kanskje det kjem etter kvart.

krakra

Jeg ba om to gode kamper. Ikke den ene gode som jeg alerede har nevnt hvor alle var gode.
Bentley har vært bedre enn Mjelde iallefall. Om det er dårligere enn forventet etter fjorårets sesong får være din sak, men Bentley har bevist at han er på vei i langt større grad enn Mjelde, som ikke engang er venstrekant.

Hatleking

Quote from: krakra on March 21, 2012, 16:31:42 PM
Jeg ba om to gode kamper. Ikke den ene gode som jeg alerede har nevnt hvor alle var gode.
Bentley har vært bedre enn Mjelde iallefall. Om det er dårligere enn forventet etter fjorårets sesong får være din sak, men Bentley har bevist at han er på vei i langt større grad enn Mjelde, som ikke engang er venstrekant.


Som sagt har eg ikkje sett alle kampane. Doddo nemnde vel at Mjelde spelte bra mot Tromsø. Skarsfjord har nok ein plan med å setje Mjelde der. Ikkje alt er svart/kvitt.

dudo

Quote from: Hatleking on March 21, 2012, 16:34:13 PM
Quote from: krakra on March 21, 2012, 16:31:42 PM
Jeg ba om to gode kamper. Ikke den ene gode som jeg alerede har nevnt hvor alle var gode.
Bentley har vært bedre enn Mjelde iallefall. Om det er dårligere enn forventet etter fjorårets sesong får være din sak, men Bentley har bevist at han er på vei i langt større grad enn Mjelde, som ikke engang er venstrekant.


Som sagt har eg ikkje sett alle kampane. Doddo nemnde vel at Mjelde spelte bra mot Tromsø. Skarsfjord har nok ein plan med å setje Mjelde der. Ikkje alt er svart/kvitt.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Så du bruker Doddo som sannhetsvitne nå? BT og BA ga Mjelde fire mot TIL. Det var blant de to dårligste i BT og tre dårligste i BA. Han var definitivt ikke god.

Hvis det eneste argumentet du har er "Skarsfjord har nok en plan" syns jeg du skal gi opp.


Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!


Nixon

Nesten fantastisk at ikke Haugen har blitt hovedfokus her...;)

Når det gjelder Mjelde så må det sies at f.eks. BA mente at han burde starte mot Rosenborg fordi han, etter deres mening, har vært blant Brann sine beste spillere i oppkjøringen. Så hvem som går med hvilken briller skal jeg ikke uttale meg om, men det er mulig at folk ser etter ulike ting når de skal vurdere en spiller.
Rød makt på Hansa

krakra

Quote from: Nixon on March 21, 2012, 17:03:27 PM
Nesten fantastisk at ikke Haugen har blitt hovedfokus her...;)

Når det gjelder Mjelde så må det sies at f.eks. BA mente at han burde starte mot Rosenborg fordi han, etter deres mening, har vært blant Brann sine beste spillere i oppkjøringen. Så hvem som går med hvilken briller skal jeg ikke uttale meg om, men det er mulig at folk ser etter ulike ting når de skal vurdere en spiller.
Merkelig at det ikke har vist seg på børsen da.
Mot StabæK: 4 - Delt 4. plass med 4-5 andre
Mot TIL: 4 - delt 10. plass
Mot Sarpsborg: 4 - Delt 4. plass sammen med fire andre
Mot LSK: 7 - Delt 2. plass med to andre:
Mot St. Gallen: 4 - 5. plass sammen med seks andre
Mot Bucuresti: 4 - Dårligst sammen med en annen


Med andre ord. Den eneste gode kampen var mot LSK. I alle andre fikk han like under middels.

krakra

Glemte Fyllingsdalenkampen hvor han fikk tre og var vår aller dårligste på BAs børst, alene. Gidder ikke ta VM-kampene. Der var han brukbar den første og svak den andre såvidt jeg kan huske.

ostraume

Ikke overraskende at du bruker BA sin børs og dermed "slipper" å ta med at BT mente han var BB mot LSK.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

For Bentley var karakterene:
Mot Fyllingsdalen: 4
mot Bucuresti: 5
Mot St Gallen: 4
Mot Lillestrøm 6
Mot Sarpsborg: 3


Fikk ikke karakter mot TIL og Stabæk, men var klart bedre enn Mjelde mot TIL. Snittkarakter for Mjelde er 4,24. For Bentley 4,4.

krakra

Quote from: ostraume on March 21, 2012, 17:20:18 PM
Ikke overraskende at du bruker BA sin børs og dermed "slipper" å ta med at BT mente han var BB mot LSK.
Hvorfor skulle jeg ta med BTs børs? Det er BA som sier at han har vært blant de beste denne oppkjøringen selv om de har vurdert han som dårlig/middels i hver eneste kamp utenom LSK-kampen og stort sett alltid plassert ham midt på tre og nedover i forhold til de andre spillerne.

hakhe

Jeg har en ekstra bilett til kampen om noen er intresert. 173 kroner og kos deg på kamp! =)
Håkon 5266

Klaus_Brann

Quote from: krakra on March 21, 2012, 17:13:34 PM
Quote from: Nixon on March 21, 2012, 17:03:27 PM
Nesten fantastisk at ikke Haugen har blitt hovedfokus her...;)

Når det gjelder Mjelde så må det sies at f.eks. BA mente at han burde starte mot Rosenborg fordi han, etter deres mening, har vært blant Brann sine beste spillere i oppkjøringen. Så hvem som går med hvilken briller skal jeg ikke uttale meg om, men det er mulig at folk ser etter ulike ting når de skal vurdere en spiller.
Merkelig at det ikke har vist seg på børsen da.
Mot StabæK: 4 - Delt 4. plass med 4-5 andre
Mot TIL: 4 - delt 10. plass
Mot Sarpsborg: 4 - Delt 4. plass sammen med fire andre
Mot LSK: 7 - Delt 2. plass med to andre:
Mot St. Gallen: 4 - 5. plass sammen med seks andre
Mot Bucuresti: 4 - Dårligst sammen med en annen


Med andre ord. Den eneste gode kampen var mot LSK. I alle andre fikk han like under middels.



Blant Branns beste betyr ikke nødvendigvis god. Brann har i de fleste kampene vært ganske dårlige...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Derabilo

Mjelde og Bentley er jevngode. Da tar man den som har egenskapene man ønsker i en slik kamp, etter planen for hvordan Brann skal spille. Mjelde er flinkere til å ligge i press, og kanskje dette er noe Skarsfjord ønsker.

Bentley vil definitivt få sine sjanser. Jeg tipper allerede mot Sandnes Ulf. 4,23 eller 4,40.. Det er ikke store forskjellen, begge har vært jevne, med en god og en dårlig kamp.

Ang Nordkvelle, så klart er ingen klippekort utdelt før det er spilt noen kamper. Kanskje bør vi passe oss for å utdele andre klippekort på forumet her også, la gutten få en sjanse.
Bergen ut av Norge -

krakra

Quote from: Klaus_Brann on March 21, 2012, 17:30:16 PM
Quote from: krakra on March 21, 2012, 17:13:34 PM
Quote from: Nixon on March 21, 2012, 17:03:27 PM
Nesten fantastisk at ikke Haugen har blitt hovedfokus her...;)

Når det gjelder Mjelde så må det sies at f.eks. BA mente at han burde starte mot Rosenborg fordi han, etter deres mening, har vært blant Brann sine beste spillere i oppkjøringen. Så hvem som går med hvilken briller skal jeg ikke uttale meg om, men det er mulig at folk ser etter ulike ting når de skal vurdere en spiller.
Merkelig at det ikke har vist seg på børsen da.
Mot StabæK: 4 - Delt 4. plass med 4-5 andre
Mot TIL: 4 - delt 10. plass
Mot Sarpsborg: 4 - Delt 4. plass sammen med fire andre
Mot LSK: 7 - Delt 2. plass med to andre:
Mot St. Gallen: 4 - 5. plass sammen med seks andre
Mot Bucuresti: 4 - Dårligst sammen med en annen


Med andre ord. Den eneste gode kampen var mot LSK. I alle andre fikk han like under middels.



Blant Branns beste betyr ikke nødvendigvis god. Brann har i de fleste kampene vært ganske dårlige...
Mjelde har ikke blitt vurdert som blant vår beste i noen kamp, og Bentley har fått bedre score. Bentley mangler også karakter fra TIL-kampen, hvor han var klart bedre enn Mjelde.

krakra

Quote from: Derabilo on March 21, 2012, 17:40:31 PM
Mjelde og Bentley er jevngode. Da tar man den som har egenskapene man ønsker i en slik kamp, etter planen for hvordan Brann skal spille. Mjelde er flinkere til å ligge i press, og kanskje dette er noe Skarsfjord ønsker.

Bentley vil definitivt få sine sjanser. Jeg tipper allerede mot Sandnes Ulf. 4,23 eller 4,40.. Det er ikke store forskjellen, begge har vært jevne, med en god og en dårlig kamp.

Ang Nordkvelle, så klart er ingen klippekort utdelt før det er spilt noen kamper. Kanskje bør vi passe oss for å utdele andre klippekort på forumet her også, la gutten få en sjanse.
Bentley er venstrekant av natur. Det er ikke MJelde. Når Bentley også har vært bedre enn Mjelde i oppkjøringen blir valget merkelig og bærer preg av klippekort-mentalitet. Mjelde skal spille uansett hva. At den fyren kun har vært benket i to av 87 TL-kamper siden han kom til klubben er helt utrolig.

Nixon

Quote from: krakra on March 21, 2012, 17:41:02 PMMjelde har ikke blitt vurdert som blant vår beste i noen kamp, og Bentley har fått bedre score. Bentley mangler også karakter fra TIL-kampen, hvor han var klart bedre enn Mjelde.


Men likevel er han på BA-laget i den viktige åpningskampen. Og det er fra folk som har sett hver kamp og sannsynligvis mange treninger. Så Skarsfjord sitt laguttak kan ikke være så skandaløst som noen vil ha det til her inne.

Jeg skal ikke uttale meg, de nettsendte treningskampene har passet veldig dårlig for meg, så jeg har bare sett kampene i Vestlandshallen, og det begynner å bli en stund siden de. Så derfor hadde jeg BA sitt premature laguttak i bakhodet når jeg leste kommentarene i denne tråden.

Men hva er årets klippekort-teori da? I fjor var det kapteinsrollen. Men i år?
Rød makt på Hansa



krakra

Quote from: Nixon on March 21, 2012, 18:07:24 PM
Quote from: krakra on March 21, 2012, 17:41:02 PMMjelde har ikke blitt vurdert som blant vår beste i noen kamp, og Bentley har fått bedre score. Bentley mangler også karakter fra TIL-kampen, hvor han var klart bedre enn Mjelde.


Men likevel er han på BA-laget i den viktige åpningskampen. Og det er fra folk som har sett hver kamp og sannsynligvis mange treninger. Så Skarsfjord sitt laguttak kan ikke være så skandaløst som noen vil ha det til her inne.

Jeg skal ikke uttale meg, de nettsendte treningskampene har passet veldig dårlig for meg, så jeg har bare sett kampene i Vestlandshallen, og det begynner å bli en stund siden de. Så derfor hadde jeg BA sitt premature laguttak i bakhodet når jeg leste kommentarene i denne tråden.

Men hva er årets klippekort-teori da? I fjor var det kapteinsrollen. Men i år?
Men samme BA har jo i hver eneste kamp vurdert ham som middelmådig. At de plutselig mener at han har vært blant våre beste er da merkelig.

Hva årets klippekort-teori er? Jeg vet ikke hvorfor Skarsfjord gir Mjelde så ekstremt mye spilletid. Kanskje han har noen komprimerende bilder? God er han iallefall -ikke-.

Nixon

Quote from: krakra on March 21, 2012, 18:13:54 PMMen samme BA har jo i hver eneste kamp vurdert ham som middelmådig. At de plutselig mener at han har vært blant våre beste er da merkelig.


Jeg ser den, og har ikke noe godt svar. Men det er et uomtvistelig faktum at de ville ha Mjelde på laget i første kamp. Så bildet er da sannsynligvis ikke så svart/hvitt som man kan få inntrykk av dersom man kun leser dette forumet.
Rød makt på Hansa

Lister

Quote from: krakra on March 21, 2012, 18:13:54 PM
Kanskje han har noen komprimerende bilder?


Så lenge de er digitale og ikke i råformat er de vel strengt tatt komprimert uavhengig av innhold.
Guinness - Makes you drunk

Giles

Basert på hva som har vært vist hittil kan det bli en tung kamp på Lerkendal. Laguttaket tyder også på en stokk konservativ safety first politikk, og er et varsko om at spillet også kommer til å likne kick and run 2011.
Viser vel dessverre også at utvalget av spillere ikke er all verden.
En mulighet er likevel å gi Haugen tillit som offensiv midtbane. Men da må han få frihet til å finne rom og bruke de ferdigheten han har.
I tillegg bør Bentley inn som venstre kant hvis han noen gang skal slå igjennom i Brann. Men også for han gjelder det å sette han opp slik at han får brukt ferdighetene sine.
Alt i alt et dårlig signal å ikke bruke Haugen og Bentley.

roaldinho

Akabueze burde startet istedenfor Mjelde, ingen tvil om det. Vi vet at Rosenborg kommer til å prøve å styre spillet og Brann legger seg bak og satser på kontringer og kjappe overganger. Det er helt greit, forventer ikke at Brann skal styre spillet på Lerkendal. Mjelde vet vi ikke har tempo, han er treg og man vet hva han skal gjøre med ballen lenge før han vet det. Vi vet at Akabueze er kjapp, han har iallefall vist det i Odd og det har kommet seg i Brann i løpet av oppkjøringen. I mine øyne bruker man da ikke Mjelde foran Bentley når man skal kjøre overganger og kontringer, fordi Mjelde kommer til å ødelegge det pga tempoet. En Akabueze kunne fort blitt farlig på kanten, og spesielt når man har en kjapp Askar på andre siden. En kjapp spiller på hver side gir en perfekt balanse, men med Mjelde på banen så blir det ubalanse, og spesielt når vi vet at Mjelde alltid trekker innover helt sentralt. Joda, jeg vet at venstrebacken kommer opp, men han trenger ikke i hvert jævla angrep gå inn sentralt, det ødelegger en hel del.
Akabueze har også forbedret seg i oppkjøringen kontra forrige sesong, og da skjønner jeg lite hvorfor Mjelde blir prioritert foran. Hadde vært en gunstig mulighet for Akabueze å forbedre seg enda mer.

Laget ellers virker fornuftig, men håper Haugen og Larsen får spilletid.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Klaus_Brann


Quote from: krakra on March 21, 2012, 17:41:02 PM
Quote from: Klaus_Brann on March 21, 2012, 17:30:16 PM
Quote from: krakra on March 21, 2012, 17:13:34 PM
Quote from: Nixon on March 21, 2012, 17:03:27 PM
Nesten fantastisk at ikke Haugen har blitt hovedfokus her...;)

Når det gjelder Mjelde så må det sies at f.eks. BA mente at han burde starte mot Rosenborg fordi han, etter deres mening, har vært blant Brann sine beste spillere i oppkjøringen. Så hvem som går med hvilken briller skal jeg ikke uttale meg om, men det er mulig at folk ser etter ulike ting når de skal vurdere en spiller.
Merkelig at det ikke har vist seg på børsen da.
Mot StabæK: 4 - Delt 4. plass med 4-5 andre
Mot TIL: 4 - delt 10. plass
Mot Sarpsborg: 4 - Delt 4. plass sammen med fire andre
Mot LSK: 7 - Delt 2. plass med to andre:
Mot St. Gallen: 4 - 5. plass sammen med seks andre
Mot Bucuresti: 4 - Dårligst sammen med en annen


Med andre ord. Den eneste gode kampen var mot LSK. I alle andre fikk han like under middels.



Blant Branns beste betyr ikke nødvendigvis god. Brann har i de fleste kampene vært ganske dårlige...
Mjelde har ikke blitt vurdert som blant vår beste i noen kamp, og Bentley har fått bedre score. Bentley mangler også karakter fra TIL-kampen, hvor han var klart bedre enn Mjelde.


Delt 2. plass er ikke blant våre beste? I rest my case.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Forøvrig sier jeg IKKE at jeg heller vil ha Mjelde på venstre fremfor Bentley.
Jeg hadde heller sett Bentley på venstre og Mjelde i midten.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

psv-hasund

Mange forventer at Bentley skal få en bedre andre sesong på grunn av at Demir er bedre offensivt, og kan gi Bentley mer rom og sette han opp rettvendt. I en åpningskamp mot Rosenborg forventer vel Skarsfjord, som de fleste andre, at Rosenborg skal presse brann tilbake, og at backene vil bidra minimalt offensivt. I disse kampene kommer ikke Bentley til sin rett (vist i fjor) og derfor er Mjelde ett bedre valg enn Bentley i denne rollen. Når spillerne er så jevne som disse har vært i oppkjøringen er det naturlig at han velger den spilleren som passer rollen best.

Jeg hadde håpet på ett offensivt Brann med Bentley på kanten, men innser at skal vi slippe inn færre mål i år så er det ingen problem å forsvare Skarsfjord sitt valg.

Leffen

March 22, 2012, 10:46:08 AM #147 Last Edit: March 22, 2012, 10:47:55 AM by Leffen
Quote from: roaldinho on March 21, 2012, 19:33:56 PM
Akabueze burde startet istedenfor Mjelde, ingen tvil om det. Vi vet at Rosenborg kommer til å prøve å styre spillet og Brann legger seg bak og satser på kontringer og kjappe overganger. Det er helt greit, forventer ikke at Brann skal styre spillet på Lerkendal. Mjelde vet vi ikke har tempo, han er treg og man vet hva han skal gjøre med ballen lenge før han vet det. Vi vet at Akabueze er kjapp, han har iallefall vist det i Odd og det har kommet seg i Brann i løpet av oppkjøringen. I mine øyne bruker man da ikke Mjelde foran Bentley når man skal kjøre overganger og kontringer, fordi Mjelde kommer til å ødelegge det pga tempoet. En Akabueze kunne fort blitt farlig på kanten, og spesielt når man har en kjapp Askar på andre siden. En kjapp spiller på hver side gir en perfekt balanse, men med Mjelde på banen så blir det ubalanse, og spesielt når vi vet at Mjelde alltid trekker innover helt sentralt. Joda, jeg vet at venstrebacken kommer opp, men han trenger ikke i hvert jævla angrep gå inn sentralt, det ødelegger en hel del.
Akabueze har også forbedret seg i oppkjøringen kontra forrige sesong, og da skjønner jeg lite hvorfor Mjelde blir prioritert foran. Hadde vært en gunstig mulighet for Akabueze å forbedre seg enda mer.

Laget ellers virker fornuftig, men håper Haugen og Larsen får spilletid.


Imponerende at du klarte å stave navnet riktig så mange ganger. Det er jo en grunn for at han kaller seg bentley.

Foretrekker Mjelde fremfor Nordkvelle. Slik at det blir plass til Bentley.

krakra

Quote from: psv-hasund on March 22, 2012, 09:21:24 AM
Mange forventer at Bentley skal få en bedre andre sesong på grunn av at Demir er bedre offensivt, og kan gi Bentley mer rom og sette han opp rettvendt. I en åpningskamp mot Rosenborg forventer vel Skarsfjord, som de fleste andre, at Rosenborg skal presse brann tilbake, og at backene vil bidra minimalt offensivt. I disse kampene kommer ikke Bentley til sin rett (vist i fjor) og derfor er Mjelde ett bedre valg enn Bentley i denne rollen. Når spillerne er så jevne som disse har vært i oppkjøringen er det naturlig at han velger den spilleren som passer rollen best.

Jeg hadde håpet på ett offensivt Brann med Bentley på kanten, men innser at skal vi slippe inn færre mål i år så er det ingen problem å forsvare Skarsfjord sitt valg.
Slipper inn færre mål? Kanskje, men vi scorer jo også færre. Når var sist en trener lyktes med å forsvare seg til Brannsuksess? Det ligger rett og slett ikke i blodet og vinne fordi vi er gode defensivt. Den offensive treeren er baktung og lite teknisk. Det er tre arbeidsmaurer, men ikke akkurat noen angrepsvåpen. Kvelle kan være det, men da må han heve seg voldsomt fra oppkjøringen og samtidig få en rolle som tillater ham å være effektiv. Det tror jeg ikke han får. Tipper han må ligge så dypt at han ikke får brukt ferdighetene sine offensivt, som han gjorde mot Stabæk og som Haugen gjorde mot TIL. Da blir det å satse på at Ojo redder dagen igjen.

ostraume

Litt strengt å kalle Askar en baktung, lite teknisk arbeidsmaur.

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Go Up