• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Rosenborg - Brann søndag 25 mars klokken 20.00

Started by vebo, February 14, 2012, 14:40:53 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Lasaron

Jeg kunne også se det. Og jeg begrunner det med alle de gode involveringene han hadde.
Tren på langskudd

Utmedsnolken

noen som så på tv som kan si hva øvretveit drev med før han kom inn? Hadde han ikke på seg et eneste fotballplagg? så ikke akkurat ut som han var forbredt på å spille kamp
"og der snubler Sæternes igjen"

Markmus

Tror ikke han var forberedt på noe som helst der nei. Med den sveisen så det faktisk ut som han nettopp hadde stått opp av sengen og satt seg på benken :)
Ka du ve?

Utmedsnolken

Quote from: Markmus on March 27, 2012, 13:44:34 PM
Tror ikke han var forberedt på noe som helst der nei. Med den sveisen så det faktisk ut som han nettopp hadde stått opp av sengen og satt seg på benken :)


litt spesielt med tanke på at Piotr nettopp hadde ligget nede i ett par minutt. skulle tro han burde tenkt på å snøre skoene allerede da.
"og der snubler Sæternes igjen"

Markmus

I dag kom VG med rundens statistikk, supplert med mange nye statistikker. Blant annet ballbesittelse.

Ifølge den statistikken, så hadde Brann 59% ballbesittelse mot Rosenborg. Det kan vel ikke stemme?
Ka du ve?

Jose Arrogantio

Quote from: Markmus on March 27, 2012, 18:10:30 PM
I dag kom VG med rundens statistikk, supplert med mange nye statistikker. Blant annet ballbesittelse.

Ifølge den statistikken, så hadde Brann 59% ballbesittelse mot Rosenborg. Det kan vel ikke stemme?


Kan godt stemme det. Det var ikke noen Rosenborg dominanse som felte oss. Det var impotent forsvarspill mot et kontringssterkt RBK pluss et inkompetent angrep fra Branns side. Vi dominerte midtbanen.

Klaus_Brann

Quote from: Lasaron on March 27, 2012, 11:23:54 AM
Jeg kunne også se det. Og jeg begrunner det med alle de gode involveringene han hadde.


Så alle de gode involveringene i 60 minutter er nok bevis for at han vil være veldig stabil over mange kamper? Det er så naivt at jeg nesten ikke har ord for det. Husker du Dylan "big mac" McAllister? Enough said...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Lister

Sett kampen en gang til uten den vanvittige irritasjonen over manglende defensivt press og annet tafatt forsvarsspill og vi hadde ca 20 minutter hver omgang med bra ballbesittende spill, desverre lå rosenborg veldig tett og lavt og vi slet med å spille oss gjennom.

Hadde vi bare klart å unngå å være helt lekk bak og spille ræv i de resterende 25 hver omgang.

Shars får jage soko rundt tveiten et par ganger så holder han nok, men likte fint av det så ut som vi prøvde å flytte han opp en del. Har enda håp om at han etter hvert kan linke bra med kvelle.

Det som irriterer meg fortsatt etter å ha sett kampen en gang til er når alsaker sier at det er vanskelig å forsvare seg mot iversen i en hodeduell. Sier seg selv at det er vanskelig å forsvare seg når han hopper inn med albuen først.
Guinness - Makes you drunk

Hatleking

Quote from: Klaus_Brann on March 27, 2012, 22:47:10 PM
Quote from: Lasaron on March 27, 2012, 11:23:54 AM
Jeg kunne også se det. Og jeg begrunner det med alle de gode involveringene han hadde.


Så alle de gode involveringene i 60 minutter er nok bevis for at han vil være veldig stabil over mange kamper? Det er så naivt at jeg nesten ikke har ord for det. Husker du Dylan "big mac" McAllister? Enough said...


Heilt einig. Og så overser ein tabba ...

ostraume

Quote from: Markmus on March 27, 2012, 18:10:30 PM
I dag kom VG med rundens statistikk, supplert med mange nye statistikker. Blant annet ballbesittelse.

Ifølge den statistikken, så hadde Brann 59% ballbesittelse mot Rosenborg. Det kan vel ikke stemme?


59%? Det er faktisk rimelig drøyt mye på Lerkendal.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Hatleking

Quote from: ostraume on March 28, 2012, 07:41:30 AM
Quote from: Markmus on March 27, 2012, 18:10:30 PM
I dag kom VG med rundens statistikk, supplert med mange nye statistikker. Blant annet ballbesittelse.

Ifølge den statistikken, så hadde Brann 59% ballbesittelse mot Rosenborg. Det kan vel ikke stemme?


59%? Det er faktisk rimelig drøyt mye på Lerkendal.


Nei, det er nok riktig. Eg la merke til at Brann prøvde å spele. Fatt mot, folkens. Neste kamp vinn me!

ostraume

Ja, jeg er faktisk småoptimistisk med tanke på sesongen. Medalje tviler jeg på, men jeg har tro på at spillet blir bedre i år.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Christian

Ikkje spesielt overraskende det. Rosenborg virket å styre største del av kampen, men de drev stort sett med poling og kjappe overganger. Brann holdt mer på ballen i sine gode perioder.

Lasaron

Quote from: Hatleking on March 27, 2012, 22:48:44 PM
Quote from: Klaus_Brann on March 27, 2012, 22:47:10 PM
Quote from: Lasaron on March 27, 2012, 11:23:54 AM
Jeg kunne også se det. Og jeg begrunner det med alle de gode involveringene han hadde.


Så alle de gode involveringene i 60 minutter er nok bevis for at han vil være veldig stabil over mange kamper? Det er så naivt at jeg nesten ikke har ord for det. Husker du Dylan "big mac" McAllister? Enough said...


Heilt einig. Og så overser ein tabba ...

Han spilte iallfall godt nok til å få nye sjanser. En god kamp i eliteserien må da telle mer enn mange gode kamper i 2. divisjon. Dessuten er det ikke et krav for meg at man må være veldig stabil over mange kamper for å få spille. Isåfall hadde Brann hatt svært få spillere på banen hver kamp. Uansett hvor god man er i sin første kamp, så er det ikke bevis for at en vil være veldig stabil. Men dere kan jo fortelle meg hvem som er veldig stabil fra første kamp. Tar dere utfordringen?
Tren på langskudd

ostraume

Quote from: Lasaron on March 28, 2012, 08:28:14 AM
Quote from: Hatleking on March 27, 2012, 22:48:44 PM
Quote from: Klaus_Brann on March 27, 2012, 22:47:10 PM
Quote from: Lasaron on March 27, 2012, 11:23:54 AM
Jeg kunne også se det. Og jeg begrunner det med alle de gode involveringene han hadde.


Så alle de gode involveringene i 60 minutter er nok bevis for at han vil være veldig stabil over mange kamper? Det er så naivt at jeg nesten ikke har ord for det. Husker du Dylan "big mac" McAllister? Enough said...


Heilt einig. Og så overser ein tabba ...

Han spilte iallfall godt nok til å få nye sjanser. En god kamp i eliteserien må da telle mer enn mange gode kamper i 2. divisjon. Dessuten er det ikke et krav for meg at man må være veldig stabil over mange kamper for å få spille. Isåfall hadde Brann hatt svært få spillere på banen hver kamp. Uansett hvor god man er i sin første kamp, så er det ikke bevis for at en vil være veldig stabil. Men dere kan jo fortelle meg hvem som er veldig stabil fra første kamp. Tar dere utfordringen?



Kim Ojo i fjor?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Jose Arrogantio

Carl-Erik Torp også.

Dessuten, en keeper må være stabil. Han har mye mindre rom for tabber enn for eksempel en angriper eller midtbanespiller. En ustabil keeper er en dårlig keeper. Det var Opdals tabbefrekvens og ustabile spill mot slutten som gjorde ham for dårlig for Brann. Piotr hadde også vært for dårlig om han ikke hadde stabilisert seg etter de tre første kampene.

Markmus

Bentley var også stabil fra første kamp. Kanskje ikke helt på det nivået vi ønsket, men like fullt stabil ;)
Ka du ve?

Lasaron

March 28, 2012, 10:34:20 AM #567 Last Edit: March 28, 2012, 10:38:09 AM by Lasaron
Quote from: Hatleking on March 27, 2012, 22:48:44 PM
Quote from: Klaus_Brann on March 27, 2012, 22:47:10 PM
Quote from: Lasaron on March 27, 2012, 11:23:54 AM
Jeg kunne også se det. Og jeg begrunner det med alle de gode involveringene han hadde.


Så alle de gode involveringene i 60 minutter er nok bevis for at han vil være veldig stabil over mange kamper? Det er så naivt at jeg nesten ikke har ord for det. Husker du Dylan "big mac" McAllister? Enough said...


Heilt einig. Og så overser ein tabba ...


Oops
Tren på langskudd

Lasaron

Beklager det forrige innlegget.

Fint, da kunne vi spilt med Ojo og Torp. Tynt.
Tren på langskudd


ostraume

Hvis du med "stabilt god" mener like forbannet god i hver kamp så har du selvsagt rett. Alle svinger i prestasjon, og i så fall er ingen stabilt gode.

Men du tar selvsagt feil. Ojo og Torp slo til fra dag 1 og var jevnt god hele sesongen gjennom.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Ojo og Torp hadde flere dårligw kamper. Den eneste som var stabilt god var Austin

Klaus_Brann

Quote from: Lasaron on March 28, 2012, 08:28:14 AM
Quote from: Hatleking on March 27, 2012, 22:48:44 PM
Quote from: Klaus_Brann on March 27, 2012, 22:47:10 PM
Quote from: Lasaron on March 27, 2012, 11:23:54 AM
Jeg kunne også se det. Og jeg begrunner det med alle de gode involveringene han hadde.


Så alle de gode involveringene i 60 minutter er nok bevis for at han vil være veldig stabil over mange kamper? Det er så naivt at jeg nesten ikke har ord for det. Husker du Dylan "big mac" McAllister? Enough said...


Heilt einig. Og så overser ein tabba ...

Han spilte iallfall godt nok til å få nye sjanser. En god kamp i eliteserien må da telle mer enn mange gode kamper i 2. divisjon. Dessuten er det ikke et krav for meg at man må være veldig stabil over mange kamper for å få spille. Isåfall hadde Brann hatt svært få spillere på banen hver kamp. Uansett hvor god man er i sin første kamp, så er det ikke bevis for at en vil være veldig stabil. Men dere kan jo fortelle meg hvem som er veldig stabil fra første kamp. Tar dere utfordringen?



Jeg har da heller aldri påstått at det er mange som er stabile fra sin første kamp, det var altså ikke poenget her. Poenget var at det er utrolig naivt å påstå at en 17-åring er god nok for TL basert på 60 minutter i TL, hvor han også gjorde en tabbe.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Lasaron

Javel. Jeg er uenig i at det er utrolig naivt.
Tren på langskudd

Xminator

Rosenborg ---- Brann
41 -- Ballbesittelse i prosent -- 59
23 -- Avslutninger -- 15
7 -- Avslutninger på mål -- 4
1 -- Avslutninger i stengene -- 0
10 -- Cornere -- 3
278 -- Pasningsforsøk -- 434
172 -- Vellykkede pasninger -- 326
15 -- Frispark for -- 15
2 -- Offside -- 1

Hentet fra VG. Er dette fakta? Hadde vi virkelig ballen så mye mer enn RBK og 434 pasningsforsøk? Der 326 av dem var vellykket? Høres ikke helt rett ut...

Nightfox

Det var slik jeg så kampen i alle fall. Jeg husker at jeg rett før kampstart uten noen grunn plutselig irriterte meg noe sinnsykt over at vi aldri spilte ballbesittende fotball med fokus på de enkle valgene (eller mer korrekt: Fokus på å aldri sløse bort ball pga vanskelige valg). Når kampen startet og vi tok initiativet var det noen nyanser av et Brannlag jeg ikke har sett tidligere.. De siste årene har vi spilt møkkafotball, og under Mjelde var det mye fokus på dobling på kant sammen med noen andre angrepsvåpen (pole ballen frem til Helstad, Sæternes, Winters...).

Go Up