• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger 2012

Started by Lasaron, September 03, 2011, 17:13:55 PM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

Klaus_Brann

Sjokk om Skars hadde brukt den elendige Huseklepp fremfor Finne.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

posemedsnopi

Må Finne signere med Brann før overgangsvinduet stenger for å kunne spille mer enn de tre kampene han får som en del av talentlisten?

Nixon

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/article3459886.ece

Jeg hadde ikke fått med meg at Børven søkte seg tilbake til Bergen etter det første skoleåret i Skien. Men han kom ikke inn fordi han hadde for dårlige karakterer. Så vi har sannsynligvis gått glipp av Børven fordi han ikke gjorde nok lekser...
Rød makt på Hansa

vebo

Nei, han gikk glipp av Brann fordi han ikke gadd gjøre lekser.
Tiocfaidh ár lá

stig

Er han rett og slett for dum til å spille spiss i Brann?
Nettsideansvarlig

Nixon

Quote from: stig on August 28, 2012, 20:22:32 PM
Er han rett og slett for dum til å spille spiss i Brann?


Historisk sett er han sannsynligvis ikke for dum. Det har vært mange spisser i Brann som skal være glad for at ikke karakterene var avgjørende for kontrakt...:)
Rød makt på Hansa

Xminator

Quote from: KEO on August 27, 2012, 22:02:31 PM
Okay?? Da var tydeligvis ikke Brann innteresert ! Kan ikke tenke meg at sogndal betaler så mye lønn!



Han har vinglet seg tilbake som midtstopper.

Gulløl

Vet ikke hvor pålitelig det er men i følge lekkasjer samlet inn av allnigeriasoccer.com 's redaksjon har Start avvist et ukjent bud fra Brann for Solomon Owello. Budet fra Brann klarte ikke å matche klubbens verdivurdering av spilleren står det i artikkelen som er to dager gammel.

Link:
http://allnigeriasoccer.com/read_news.php?nid=7728

Så kanskje det stemmer at Brann allerede har gitt en bud som er avvist og at Brann muligens førebur et forbedret tilbud før vinduet stenger. Med bare 4 måneder igjen av kontrakten kan de ikke forlange så veldig høy overgangssum heller.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Xminator

Karadas fikk aldri noe tilbud fra Brann. Flere klubber enn Sogndal prøvde seg også, blant annet Strømsgodset og Tromsø.

Nixon

Og Fredrikstad ble det sagt på TV2-Sporten i går. Ettertraktet herremann med andre ord.
Rød makt på Hansa

Ricky

Pleier å være sånn med spillere som blir fristilt i utenlandske klubber.

Markmus

Quote from: Gulløl on August 29, 2012, 12:09:53 PM
Vet ikke hvor pålitelig det er men i følge lekkasjer samlet inn av allnigeriasoccer.com 's redaksjon har Start avvist et ukjent bud fra Brann for Solomon Owello. Budet fra Brann klarte ikke å matche klubbens verdivurdering av spilleren står det i artikkelen som er to dager gammel.

Link:
http://allnigeriasoccer.com/read_news.php?nid=7728

Så kanskje det stemmer at Brann allerede har gitt en bud som er avvist og at Brann muligens førebur et forbedret tilbud før vinduet stenger. Med bare 4 måneder igjen av kontrakten kan de ikke forlange så veldig høy overgangssum heller.


Kan jo være at de overpriser ham med sikte på å beholde ham for å sikre at de vinner Adeccoligaen?
Ka du ve?

dudo

Mulig dette er det samme ryktet som for et par dager siden, men uansett: "ScottishTransfers ‏@ScotTransfers
Celtic - Have been linked with a £2million move for SK Brann striker Kim Ojo." 27. august.

Skjer vel noe i morgen, i så tilfelle - og under forutsetning at de ikke ryker mot Helsingborg i dag.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

stigh

Quote from: dudo on August 29, 2012, 20:05:49 PM
Mulig dette er det samme ryktet som for et par dager siden, men uansett: "ScottishTransfers ‏@ScotTransfers
Celtic - Have been linked with a £2million move for SK Brann striker Kim Ojo." 27. august.

Skjer vel noe i morgen, i så tilfelle - og under forutsetning at de ikke ryker mot Helsingborg i dag.


ser ikke ut som de er fare for at de rykker ut

viks

August 30, 2012, 11:41:25 AM #5414 Last Edit: August 30, 2012, 11:49:38 AM by viks
Hauger på vei? Syntes det virker som han og Walstad har en "link" på ett eller annet vis..

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/article3462724.ece

Nettavisens sportsjournalist på twitter: https://twitter.com/S_Lonning
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

HenningSB

Vel, det hadde vel vært noe?
Soko og Hauger på midt, fare for noe skader og karantener, slenge på med Barmen- kan bli bra

Tom C

Havner nok i RBK han også. De har tatt frem igjen den gamle støvsuger-taktikken fra noen år tilbake.
Aldri mer Obos....

Spelaren

Ein facebook-venn som jobber litt i Brann har forhåpninger om overgang til oss. Det vil i så fall vere ein veldig god forsterkning.
Gå av.

krakra

Også slipper vi å vente og se så forbanna lenge også. Vinduet stenger jo straks.

Xminator

En spiller jeg aldri helt har forstått hvorfor blir regnet som veldig god. Utvilsomt ett godt navn, så får vi håpe spillestillen passer bergenspublikummet. Om han kommer da.

krakra

Fordi han er en veldig god ballvinner, med gode pasningsferdigheter. Sistnevnte ikke akkurat i verdensklasse akkurat, men bra TL-standar. Derfor en spiller som passer godt inn i et ballbesittende lag. Som Brann forhåpentligvis tar mål mot å være.

Gudene vet at vi trenger en midtbanespiller med noen defensive fibre. Når Fakiri blir vårt defensive alibi på midtbanen kan varsellampene lyse.

Hvis vi neste sesong har Hauger, Soko, Barmen og Haugen på DM, samt Huse og Kvelle på OM har vi en rimelig god midtbane med store muligheter for rullering. For de som liker det.

Hatleking

Hauger hadde vore ein forferdeleg god signering for oss. Det hadde styrka oss voldsomt.

dudo

Hauger ville vært en magisk signering. Vi kan neppe håpe på å hente bedre spillere - med mindre noen av våre gamle helter skulle få lyst å returnere slik som Huse.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Ikke så mange igjen av de da.

dudo

Neida. Ment for å illustrere.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Gepard

Hauger er definitivt innertier om han kommer, vi passe ekstremt godt inn. Når Soko når ikke blir kvitt skadeplagene sine, formelig hyler midtbanen etter en god ballspiller, at han i tillegg har svært gode defensive egenskaper og erfaring i dm rollen, gjør han til potensielt den viktigste signeringen i år. Brann har et vannvittig godt lag på papiret om Hauger kommer. Mangler bare en topptrener da...

psv-hasund

Med Hauger som makker tør vel Skarsfjord å bruke Barmen også så det er en god signering, men har liten tro på at det er penger nok i kassen

Xminator

Det har ikke noe med størrelsen på en eventuell signering. Det er tross alt en etablert landslagsspiller vi snakker om. Vi vet hva vi får. Men jeg har oppfattet ham som litt grå, god på mye, men ikke virkelig god på noe. Jeg vil helst at alle Brannspillere har dette lille ekstra, så får man heller ta med de svake sidene også.

Hatleking

Det hadde vore ein fordel om ikkje samtlege Brann-spelarar var som jojoar òg.

Sindre32

Grå, men konsekvent god. Huff! Gi meg heller en spiller som er ræva 80% av tiden, og tar brasser og tuneller de resterende 20.

Xminator

Alt er ikke sort hvitt, og nyansen her er en spiller med 28% 4'ere, 42% 5'ere  og resten 6'ere fra 2011 og 16-56-23 + 1 7'er i 2010. Det er ikke konsekvent god. Det er en god blanding av god og under pari med en masse så-så-kamper mellom. Det er også en spiller som har hatt navnet med seg på børsen, og det trekker normalt opp. Jeg er overhode ikke negativ til en signering, men velger likevel å forholde meg positivt avventende. Det er betydelig fallhøyde i forhold til forventninger.

Sindre32

Nå er det sjeldent at defensive midtbanespillere får karakteren de fortjener. Ellers er jeg enig i at lave forventninger alltid er en fin måte å unngå skuffelse på.

Gulløl

Quote from: Sindre32 on August 30, 2012, 15:47:26 PM
Gi meg heller en spiller som er ræva 80% av tiden, og tar brasser og tuneller de resterende 20.


Høres ut som Cato Hansen. Nei takk.

Henning Hauger er en topp signering om det blir noe av. Landslagsklasse og en av de beste DM-er med norsk pass. Alderen på 27 år er også fin,rutinert spiller og likevel ikke for gammel. Og så har han trolig ristet av seg proffdrømmen for flere år fremover. Vil passe godt sammen med både Soko og Barmen. Han har 3 år igjen av kontrakten med Hannover med forhåpentligvis slipper de han for en rimelig sum. Når de kjøpte han fra Stabæk  betalte de mellom 3,5 og 4 millioner kroner for spilleren. Går ut fra at Brann trenger hjelp med finansiering og lønn og at de har et opplegg klart. Her er det bare å krysse fingrene for at ting faller på plass.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Xminator

Om han kommer til Brann er jeg ganske sikker på at det blir en løsning med lån+opsjon.

tsrqpo

Sa**n for et lag RBK har no. Og Molde storspiller. Fortsetter disse to å suge til seg alt av spillere så har vi et klasseskille i tippeligaen igjen. Vil RBK ha Hauger, så tar di han, men vi kan jo håpe at di ikkje ser plass til han i første 11'eren? Molde og har vel enorm dekning i den posisjonen?

Det hadde iallefal vert en profil som passer godt inn i satsingen mot topplag i 2015, det e denne hyllen vi må sikte på.
En midtstopper og spiss av samme kaliber så nermer det seg.

Kan bli en interessant dag i morgen

Oppreist

Ja jeg vil ha Hauger! Han vil forsterke laget noe helt enormt og kan være forskjellen på krig midt på tabellen og toppstrid.  Hadde vært utrolig kjekt å få en slik spiller på plass til  høstsesongen og en mulig cupfinale!!. 

Kom til Brann Hauger - så skal vi sørge for at hårene reiser seg på ryggen din i Oslo sent i november!
Stein på stein blir Steinar.

Oppreist

Vi får satse på at RBK og Molde er såvidt fornøyde og i lykkerus etter å ha gått videre i Europa at de ikke tenker på overganger.  Forøvrig synes jeg det er tragisk at et av landets beste lag skal komme fra en forvokst bygd som Molde.  Flott stadion, bra fotballag, men null atmosfære og trøkk på tribunen!
Stein på stein blir Steinar.

Gulløl


http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article6213628.ece

Klipp:

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Da er vel status. Brann jobber med en overgang for Hauger. Skarsfjord har ikke troen. Da skal vel ikke vi bygge opp for store forhåpninger heller  :-\

Er det Rosenborg vi konkurrerer med kan han ikke regne med å gå rett inn på det laget. Mix og Svensson gjorde det svært bra på den sentrale midtbanen i kveld. I tillegg har de Issah, Midtsjø og Selnæs i bakhånd. Men Hauger sin gamletrener Jan Jönsson ivrer kanskje mye for å sikre seg han likevel, og Hauger vil kanskje gjenforenes med sin gamle trener.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Hatleking

Jo, Hauger er absolutt god nok til å gå rett inn på laget. Han er betre enn Svensson. Problemet er - som du nemner - at det er ganske mange midtbanespelarar i laget. Me får håpe at det stoggar dei :)

Klaus_Brann

Det er nok glemmesak med mindre noen utenfra trår til med lønnen hans.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Xminator

Har vel også Molde som skal bruke litt penger de siste 12 timene...

Sindre32

VIF er vel fort det mest sannsynlige alternativet, da Hauger tross alt har bånd til østlandet.

tsrqpo

Ingen som har noen saftige rykter? Hauger observert på bybanen, Grindheim sett på HoHo snaddermat med Brun Hansen, M.Owen på fløybanen el. liknende?
Trenger litt sladder her inne i dag..

Kommer Hauger til Brann blir eg svært overrasket, positivt sådan.

aleksanderhjelleseth

Det hadde helt klart vært en kjempesignering. Kontrakten må vell skrives under i dag isåfall, noen som melder seg frivelig som scout på flesland.

Gepard

Iåm at Rbk nettopp solgte Henriksen og har Jønsson som trener kan det vel fort være Hauger er på vei til Trondheim ja. Vif skjønner jeg ikke , da de har god dekning sentralt.

Xminator

Vil tro Hauger er fra en hylle som slipper å fly til byen for å underskrive. Der handler det vel mest om å få de nødvendige papirene til NFF. Jeg tror uansett vi ligger godt bak i køen om RBK eller Molde er intressert i spilleren.

Vi mangler 2-3 spillere på å kunne snakke om at Brann står sterkere før høstsesongen. Huseklepp<->Austin har helt klart forandret Brann, men forsterket? En Hauger vil jo være en forsterkning, men med en halv dag igjen til papirene må være ordnet er jeg ikke spesielt optimistisk. Det er plass i stallen til 2-3 leiesoldater, og det burde Brann benyttet sjansen til.

Tom C

I disse deadline-tider. Hva gjør man med medisinske tester sånn rett før fristen går ut? Driter man i slike ting, og sjanser på at folk ikke har alvorlige skader som de ikke har nevnt, som f.eks 5% hofteproblemer?
Aldri mer Obos....

tsrqpo

Neida, de har like stort fokus på dette som tolkningen av bankgarantier.

Men det er lite rykter å spore her inne no, for få sesonger hadde flere "inside" informasjon. (noen mere sanne enn andre, naturligvis.)
Er de blitt så potte tett at alt blir en overaskelse ved mindre selgende klubb sladrer til media?

Torvanger

Quote from: Tom C on August 31, 2012, 08:19:06 AM
I disse deadline-tider. Hva gjør man med medisinske tester sånn rett før fristen går ut? Driter man i slike ting, og sjanser på at folk ikke har alvorlige skader som de ikke har nevnt, som f.eks 5% hofteproblemer?


Den saken med Huseklepp er mildt sagt irriterende. Mannen er et unikum når han er fit, men det er rett og slett hinsides dersom han blir ute i denne og i verste fall store deler av neste sesong. Et inngrep i hoften, dersom det må til, er neppe kurert på kort tid.

Go Up