• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger 2012

Started by Lasaron, September 03, 2011, 17:13:55 PM

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Go Down

Jose Arrogantio

Quote from: DangerousDan on February 16, 2012, 13:50:26 PM
Ang. Askar:
Synes han er en bra spiller som kan tilføre fart, innsats og guts på kanten.
MEN: han filmer noe så inn i helv*** at jeg egentlig helst ser ham gå konk sammen med FFK.


Tarik er verre på dette, og ville tatt i mot ham med åpne armer.

Gepard

Savner noe mer info om hva som skjer med budet på Askar, ffk har vel ikke engang bekreftet at de har motatt et bud ?

Gulløl

Ser på FFK forumet at det ihvertfall er et par som mener at 1 mill er høy nok pris for Amin Askar.

Innlegg1:
"Råttent av Brann å by 1 mill for Amin Askar??? Våkn opp a gutter... Får vi 1 mill for han skal vi være fornøyd.
Simen Rafn kan bli like god, om han er skadefri og blir satsa på.
Det Amin har levert i FFK-trøya har ikke vært noe å skrive hjem om. Kan spille i flere posisjoner og hadde sånn sett vært en nyttig spiller, men at han er verdt over 1 mill i dagens marked, det får dere meg ikke med på."


Innlegg 2:
"Enig.Forøvrig klager og ler vi når andre overpriser sine spillere, mens vi her overpriser selv. 1 mill er en fornuftig pris for en middels spiller. Synes at de siste års prisutvikling har vært svært positiv og riktig vei for norsk fotball."


http://www.ffksupporter.no/forum/emne.php?eid=14380&side=31

Ellers blandet omtrent 50/50 hvor nyttig de mener han er for laget.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Hatleking

Igjen - kva er Hardball eigentleg? Det er absolutt rom for smarte investeringer no!

aleksanderhjelleseth

February 16, 2012, 16:32:43 PM #2804 Last Edit: February 16, 2012, 17:02:56 PM by aleksanderhjelleseth
Hardball skulle smellt til med en av Berishaene, eller begge. Viking har talentene sine de.

Huff

Hvorfor i all videste verden skulle Berishaene ville komme til oss. Hareide er laaaaaaaaangt flinkere til å slippe til unge talenter, så Veton blir nok heller i Viking, mens Valon nok er klar for større ligaer snart.

Men enig i at HB kunne kjent sin besøkelsestid. Samtidig synes jeg Brann kunne brukt litt mer av overskuddet og satt av 2-2,5.mill til en bedre spiller heller enn 8-900k for Askar.

Jose Arrogantio

Quote from: Huff on February 16, 2012, 17:17:25 PM
Hvorfor i all videste verden skulle Berishaene ville komme til oss. Hareide er laaaaaaaaangt flinkere til å slippe til unge talenter, så Veton blir nok heller i Viking, mens Valon nok er klar for større ligaer snart.

Men enig i at HB kunne kjent sin besøkelsestid. Samtidig synes jeg Brann kunne brukt litt mer av overskuddet og satt av 2-2,5.mill til en bedre spiller heller enn 8-900k for Askar.


steinbygger har vel hintet til flere ganger at økonomien vår ikke er så god som Brann later som utad, tross overskuddet. Tror ikke vi kan betale 2-2.5 millioner uten HB hjelp.

Jeg lurer forresten på hva softball gjør for tiden?

Gulløl

February 16, 2012, 17:37:11 PM #2807 Last Edit: February 16, 2012, 17:54:07 PM by Gulløl
Selv om overskuddet var bra for fjoråret er egenkapitalen fremdeles elendig etter flere år med store underskudd. Så at en stor del av overskuddet blir brukt for å øke egenkapitalen er veldig fornuftig. Brann har vel ikke sagt utad at økonomien er god, heller tvert imot. Fjorårets overskudd er ingen grunn til å gå bananas men fint at de er villig til å bruke 1 mill til ny høyrekant.

Hardball er kanskje tenkt å komme inn i bildet i forhold til investering av en god spiss som nok vil koste betraktelig mer.

Når det gjelder Softball holder de vel på å planlegge konserten i mars. Konserten og CD salg er vel stort sett der de har inntektene og de kan vel ikke bidra med penger til nyinvesteringer før kontoen har fått nytt påfyll.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Huff

Mulig dere har rett, men finner vi ikke noe bedre enn Askar holder jeg på at det da er bedre å satse på egne gutter. Tror ikke vi skal tenke så veldig lang til fremover før dette vil lønne seg sportslig. La Larsen få kjenne skikkelig på nivået, eller prøv Kalve.

Klaus_Brann

Ja, det hadde vært litt av en tid å ha Hardball i ryggen, nå som "alt" går på billigsalg.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Kjell249

Quote from: krakra on February 15, 2012, 20:21:53 PM
Gjesp middelmådig. Er ambisjonsnivået at vi skal "hevde" oss like mye i TL som FKH gjorde i Adeccoen?

Hmmm, husker ikke at du brukte dette argumentet på Hovland, men så har jeg litt dårlig husk...
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

SKBMartin

Hjerte i Brann

Huff

Quote from: SKBMartin on February 16, 2012, 23:11:04 PM
Noe å vurdere?

http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/artikkel.php?artid=10069589


Om han kan spille DM, kanskje, men NEI til flere OMer. OM og midtstopper er per nå det siste vi trenger, keeper skal vi selvsagt heller ikke kjøpe. Ville vært totalt idiotisk å forsterke en av disse plassene mtp stallsituasjonen uavhengig om spilleren er bedre enn de vi allerede har (mm vi snakker verdensklasse selvsagt).


Gulløl

Quote from: SKBMartin on February 16, 2012, 23:11:04 PM
Noe å vurdere?

http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/artikkel.php?artid=10069589


Nei. Han er sentral midtbane spiller og der har vi nok spillere. Ellers var han en spiller som skuffet i 2011. Mange ventet at han skulle ta det siste steget men det gjorde han ikke. Amin Askar dekket nok mer det behovet Brann trenger.

Ellers. Niasse skulle vel reise i går. Ikke en lyd i media om han i dag, tv2 reporteren giddet ikke spørre engang. Er han avskrevet forlengst ? Eller et 2 valg om det ikke blir noe med Askar ?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Markmus

Quote from: Gulløl on February 16, 2012, 23:26:16 PM
Quote from: SKBMartin on February 16, 2012, 23:11:04 PM
Noe å vurdere?

http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/artikkel.php?artid=10069589


Nei. Han er sentral midtbane spiller og der har vi nok spillere. Ellers var han en spiller som skuffet i 2011. Mange ventet at han skulle ta det siste steget men det gjorde han ikke. Amin Askar dekket nok mer det behovet Brann trenger.

Ellers. Niasse skulle vel reise i går. Ikke en lyd i media om han i dag, tv2 reporteren giddet ikke spørre engang. Er han avskrevet forlengst ? Eller et 2 valg om det ikke blir noe med Askar ?


Skulle Niasse reise? Hæ? Jeg trodde han skulle bli med enda lenger, jeg.
Ka du ve?

Klaus_Brann

Ja, han skulle bli med til i går...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Gulløl

Brann.no er treg med å offentliggjøre La Manga troppen, de reiser vel på lørdag. Kanskje Niasse har fått en ytterligere forlengelse av prøveoppholdet og blir med der. Går ut fra at 5 gruppen er med også og kanskje noen andre av juniorene. Flere utenlandske prøvespillere blir det vel neppe før seriestart.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gepard

http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/artikkel.php?artid=10069589

Kan ikke si noe annet enn at det står respekt av hva Andrsen velger her, helt riktig å sette skapet på plass ovenfor en spiller som ikke forlenger kontrakt med moderklubb. Da får han faktisk tåle å bli bli degradert og benket. Vif setter et utrolig bra eksempel som jeg håper endel unge spillere i norge tar lærdom av. Dette kommer til å svi for Singh og lønne seg for Vif, i lengden.

Men ja, det suger å si noe positivt om Vif;)

Xminator

At han setter hardt mot er vel mer ett resultat av at VIF ikke er avhengige av spilleren. Om han storspilte i 2011 så hadde han også spilt i 2012. Uavhengig av kontrakt. Og enda en gang viser det at lokal og egenprodusert ikke nødvendigvis betyr lojal og langsiktig...

TheRock


Gepard

Vel vel, singh er av såpass bra kvalitet at han fort kunne fått en sentral rolle i Vif, om han presterte bra. Mange mener han har et større potensial enn Hæstad i boks-til-boks rollen. Men nå får han svi takket være at han antageligvis har hørt for mye på sin agent Solbakken.

Dette erførst og fremst ødeleggende for Singh selv, en tanke som ikke ser ut til å ha slått han før.

Forbilledelig av Vif


Huff

Quote from: TheRock on February 17, 2012, 12:54:12 PM
http://www.bbc.co.uk/sport/0/football/16943651

Portsmouth er bekreftet tilbake under administrasjon.


Hvis Pompey trekkes 20 poeng slik de iflg artikkelen står i fare for, rykker de med stor sannsynlighet ned. Da er Brann i et stort dilemma. Klepp vil neppe spille på nivå tre, og Portsmouth vil neppe ha råd til å beholde Klepp m.t.p situasjonen nå samt inntjeningsmulighetene på niv.3. Samtidig er det sannsylig at Klepp er aktuell for andre klubber om han fortsetter som i det siste. Men, han var ikke verst i Serie A heller. Tross dette var han lite attraktiv, og da han var i Brann var det nesten ingen som ville ha han tross suksess både i serien, samt mot god motstand i e-cup og på landslaget.

Er det eksempelvis mulig å hente Klepp gratis mot at vi ikke krever overgangssum og kommer til enighet med spilleren om en kontrakt? Bari skylder Brann penger og Pompey skal vel betale Bari, forrige gang gikk pengene fra Portsmouth direkte til Brann tross at Bari ikke ville ha det slik. Samtidig har Brann såvidt jeg forstår allerede budsjettert med Klepp-pengene og Klepp blir uansett ikke aktuell før 01.08. Brann kan neppe betale det han i teorien får i P'mouth heller, men vi kan i alle fall betale. Uansett går han inn i topplønnssjiktet sammen med Austin, så fattig blir han neppe. Jeg mener Brann bør ta en risk å avvente henting av kant til Kleppsituasjonen er avklart -Skars sier riktignok at de snakker jevnlig med Klepp så de vet sikkert hvor de har han.

Tom C

Hadde vært helt kanon om det kunne la seg gjøre. Tror det ville vært en boost både for klubben rent sportslig, men ikke minst for salget av sesongkort. Kleppen er jo en meget underholdende spiller på sitt beste, og tror han kunne laget mye gøy sammen med Ojo på årets Brann-lag.
Aldri mer Obos....

Gepard

Herregud, Huseklepp og Ojo sammen på topp er jo omtrent europeisk toppklasse på sitt beste, tidenes mest utfyllende spisspar i Bergen hvertfall ;)

aleksanderhjelleseth

Men er kleppen fornøyd med å spille i brann da? at han reiste til bari viste jo at han var desperat etter å komme seg ut. Håper først å fremst portsmouth klarer seg, for kleppen selv sin del. men visst det går til helvette med de, da bør han komme hem. med klepp på laget er vi en topp 3 kandidat, uten er vi topp 6, eller?
likte dårlig at brann flørter med en middelmådighet fra ffk, da bør vi heller gi kalve muligheten. gir vi han tillit over tid, da blir det bra, talentet er det ingenting å si på.

kanskje brann bør ha lave forventninger forran nok en sesong, og heller jobbe inn mot 2013? da er unggutta ett år eldre, og de kan levere jevnere. Visst brann ungår skader på sentrale spillere, kan 2012 bli et bra år, ala 2011. kan ikke birkir spille høyrekant?

dudo

Birkir er høyst sannsynlig en av to spillere med en viss fartstid i forsvaret kommende sesong. Jeg ser virkelig ikke grunnlag for å omskolere han til ving.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Kjell249

Quote from: Huff on February 17, 2012, 14:18:52 PM
...Klepp blir uansett ikke aktuell før 01.08.

....Jeg mener Brann bør ta en risk å avvente henting av kant til Kleppsituasjonen er avklart -Skars sier riktignok at de snakker jevnlig med Klepp så de vet sikkert hvor de har han.

Jeg mener det bør være helt uaktuelt å avvente offensive forsterkninger til August.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

dudo

Quote from: Kjell249 on February 17, 2012, 15:49:08 PM
Quote from: Huff on February 17, 2012, 14:18:52 PM
...Klepp blir uansett ikke aktuell før 01.08.

....Jeg mener Brann bør ta en risk å avvente henting av kant til Kleppsituasjonen er avklart -Skars sier riktignok at de snakker jevnlig med Klepp så de vet sikkert hvor de har han.

Jeg mener det bør være helt uaktuelt å avvente offensive forsterkninger til August.


De har jo vært klare på at de ønsker inn en offensiv spiller til. Dog holder jeg ikke pusten for en kanonsignering.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Kjell249

Quote from: aleksanderhjelleseth on February 17, 2012, 15:18:49 PM
kanskje brann bør ha lave forventninger forran nok en sesong, og heller jobbe inn mot 2013? da er unggutta ett år eldre, og de kan levere jevnere.

Brann kan ha så lave forventning de bare vil, men det hjelper ikke så veldig. Presset kommer fra byen og publikum, og de kommer til å ha skyhøye forventninger som vanlig.

Sannsynligheten er liten for at noen av de unge spillerne i Brann kommer til å ha noen dominerende rolle i 2013.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Giles

Av de alternativene som er tilgjengelige på høyre kant er Halvorsen klart det beste. Hvis det er slik at kontrakten går ut til sommeren er det bare å signere kontrakt nå å prute på prisen etterpå. Dumt å ikke kjenne sin besøkelsestid. Askar er en klasse dårligere og Halvorsen blir ikke dyrere enn han.

Hatleking

HAHAHA! De må sjå klippet om den engelske Huseklepp-supportaren. http://vglive.no/#frontpage=20120217&lv=clip-49452-vgtv

Frå 12:40.

krakra

Quote from: Kjell249 on February 16, 2012, 19:12:17 PM
Quote from: krakra on February 15, 2012, 20:21:53 PM
Gjesp middelmådig. Er ambisjonsnivået at vi skal "hevde" oss like mye i TL som FKH gjorde i Adeccoen?

Hmmm, husker ikke at du brukte dette argumentet på Hovland, men så har jeg litt dårlig husk...
hvorfor skulle jeg det?

krakra

Singh burde vurderes. TLs kanskje beste boks til boks-spiller når han er i form. Ble misbrukt av MA på kanten i fjor. Glitrende da han spilte DM ved siden av terrier-Hæstad i 2010 og leverte et tosifret antall målgivende. Mye bedre enn Soko og hadde vært en potensiell gullsignering

Ricky

Hele poenget med Singh er jo at han vil utenlands (Heerenveen?).. Sjansen for at han signerer for en annen norsk klubb et par måneder før han kan forhandle fritt som Bosman er vel omtrent like stor som at Austin gjør det.

Nixon

Ja, han har vel sagt nei til å bli solgt til Molde og Bartelaget. Så hvorfor i all verden skal han ville gå til Brann?
Rød makt på Hansa

Jose Arrogantio

Ikke tale om at han kommer til å slite benken hele tiden heller. Andresen er i en presset situasjon, og kommer ikke til å la gode spillere slite benken om VIF sliter i år. Singh vil nok se ut kontrakten med mindre han blir solgt til utlandet allerede nå.

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Eivind

Viking i samtaler med Marcus Pedersen.

Dersom Hardball fremdeles eksisterer må de kjenne sin besøkelsestid her!

Leser at Viking prøver å få til en leieavtale, fordi kostnadene på han trolig blir for store. Smell til her Hardball! Klink de nødvendige millionene i bordet, Skarsfjord ligg om til to spisser, og vi har ett spisspar som kan skyte oss til edle medaljer!

Gepard

Når vi først er i gang med FFK, kunne jeg godt tenk meg Ruud Tveter, tror han kunne vært en meget god backup for Ojo, samt at han ikke har et så stort navn at det er mulig at han kan tenke seg en slik rolle

Xminator

Vi kan ikke legge om til to spisser, for da får ikke Haugen spille...

blobby winters

QuoteAskar: - Jeg er FFK-spiller
http://www.fredrikstadfk.no/content/view/4684/372/


Spennende! Nå ser en overgang til Brann mer aktuell ut. Dette høres ut som en trener som nettop har fått berømte "vote of confidence" fra styret. Tipper på at han er Brann spiller i løpet av 48 timer  ;)

Giles

Forferdelig passivt av Brann for tiden. Med forbehold om at noe er på gang, så nytter det ikke å gå mot sesongstart med en spiss og ingen opplagt høyrekant. Andre klubber som Stabæk og til og med Start henter inn gode spillere uten problemer. Dette er klubber i dyp krise men de har tydeligvis evne til handling i motsetning til regimet på Stadion. Dette ser ikke bra ut!

dudo

Det er jo noe på gang. Skjønner ikke at du stiller spørsmålet en gang. Vi har allerede fått inn fire spiller som alle virker å være tiltenkt i førsteelleveren, og vi vet at det skal inn en høyrekant/spiss. Det er ikke mye som lekker ut fra stadion for tiden, men akkurat det har da blitt gjentatt til det kjedsommelige.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Huff

February 19, 2012, 18:32:27 PM #2844 Last Edit: February 19, 2012, 18:34:11 PM by Huff
Haugen kan selvsagt spille med to spisser. Dette avhenger selvsagt helt av hvordan vi spiller, for 4-4-2 kan vi ikke spille uansett uten helt nye kantspillere. Så kan vi spille i en smal diamant med en OM bak spissene -og her kan Haugen spille OM. Når det kommer til Marcus Pedersen er han etter min mening feil makker for Ojo. Ville heller hatt en Winterstype der.

Pedersen har vi uansett ikke råd til, og jeg tror HB vil holde seg på sidelinjen en lang stund til. Uansett om vi hadde penger burde vi selvsagt ikke gått for denne karen. Han er god, ung og har defintivt potensiale, men han sliter med masse skader og er visstnok og ekstremt uprofesionell, noe som har kommet frem i media flere ganger fra vidt forskjellige kilder. Både skader og holdninger bør gjøre at vi ikke tar sjansen på en såpass dyr spiller. Brann bør fokusere på det vi trenger, en svært god høyrekant som er rask, kan holde bredden og slå gode innlegg og som er god en-mot-en offensivt.

Når det kommer til passiviteten i Brann ser jeg det ikke, en har tydeligvis funnet ut at en ikke kan ta seg råd til både en skikkelig høyrekant og en spiss og jeg vil mye heller ha inn en skikkelig HK enn en HK og en spiss som begge er middelmådige.


dudo

http://www.f-b.no/ffk/askar-blir-brann-spiller-1.6784104

Fredriksstad Blad mener å vite at han signerer i morgen. Jeg er ikke akkurat ekstatisk.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Hatleking

Vel, då er det opp til han å prestere og forhåpentlegvis overbevise meg om at det er eit bra kjøp. Eg er ikkje veldig overivrig på dette kjøpet, men frå no av får me støtte han fullt ut.

Lister

Ikke sesongens mest spennende signering, men fortsatt stødig.
Mannen er et arbeidsjern med stor motor uten at han gjør det helt spektakulære.

Ville ikke vært krise om han ikke signerte, men tror han kan gjøre en god jobb.
Guinness - Makes you drunk

Hatleking

Det ryktast at Molde er svært nærme Tarik... Rollene er visst bytta no...

Go Up