• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger 2012

Started by Lasaron, September 03, 2011, 17:13:55 PM

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

Go Down

Jrgn

Når kvitter seg med Labukas og Baijter ettersom det er begrenset plass for utlendinger i troppen, tyder jo det gjerne på at det skal andre inn, eller at de vil ha mulighet til å slippe andre inn. Man kan tillate seg norske middelmådigheter, mens på de begrensede utenlandske plassene, må man ha bedre kvalitet. Egentlig fornuftig, og det gjør også at man har større aksept for regelen.

Samtidig kan jo også dette tolkes som at man IKKE akter å kvitte seg med noen av de andre utlendingene i stallen (f.eks Ojo og Austin) og at man derfor må frigjøre plass. Kanskje nettopp Borges er aktuell?

krakra

Jeg har ganske stor tro på at Brann ønsker seg Borges og har/vil gjøre et ganske konkret forsøk. Spørsmålet er om vi har råd til å lønne ham. Han tjener ganske mye i FFK og går neppe med på noe mindre her.

Det hadde uansett vært en signering som hadde ført til gryende optimisme. Hvis vi virkelig ser på denne finske storscoreren tror jeg folk ville vært positive til ham også. Da hadde vi hatt fire gratissigneringer som totalt sett hadde holdt et veldig bra nivå.

dudo

Når var det denne uruguyaneren kom?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Morkel

Quote from: Jrgn on November 30, 2011, 19:10:03 PM
Når kvitter seg med Labukas og Baijter ettersom det er begrenset plass for utlendinger i troppen, tyder jo det gjerne på at det skal andre inn, eller at de vil ha mulighet til å slippe andre inn. Man kan tillate seg norske middelmådigheter, mens på de begrensede utenlandske plassene, må man ha bedre kvalitet. Egentlig fornuftig, og det gjør også at man har større aksept for regelen.

Samtidig kan jo også dette tolkes som at man IKKE akter å kvitte seg med noen av de andre utlendingene i stallen (f.eks Ojo og Austin) og at man derfor må frigjøre plass. Kanskje nettopp Borges er aktuell?


En av styrkene til Skarsfjord er at han er veldig flink til å sette sammen komplimentære spillere, han er ingen stor taktikker, men innenfor det strategiske/lagbygging er han ganske god. Bajter kunne nok gått greit inn på laget og etablert seg selv i konkurranse med andre, men han var nok ikke akkurat den typen de var på utkikk etter. Torp var ingen genispiller, men han passet i systemet og passet veldig godt sammen med Rudy og der tror jeg ikke Bajter gjorde på samme måte. Han var nok mer komfortabel som en indreløpertype som først fordelte baller ovenfor midtbanestreken.

Det jeg savner i laget nå, er litt fler kort å spille på. Sånn sett hadde både finnen og Borges vært ypperlige fordi de representerer noe annet enn de spillerne vi allerede har. Suppler med en stopper og en venstreback, (Mjelde og Hassan ut), så begynner det å ligne på noe. Borges er nok relativt usannsynlig, men hvis han skulle gå til en annen norsk klubb så burde vi stille like sterkt som alle andre bortsett fra RBK.

kabelmann

Jeg tror ikke en finsk storscorer vil være nok til å vekke optimismen blant folk. Det ville ikke vært første gangen vi hentet en "storscorer" fra en eller annen perifer liga. Felles for dem alle er at samtlige har endt opp i floppkategorien.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Gulløl

Ikke et linje noen sted om hvordan dette prøvespillet gikk i forrige uke. Sikkert et tegn på at han skuffet.
http://fotball.bt.no/eliteserien/article215556.ece
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

osoerli

Quote from: kabelmann on November 30, 2011, 20:46:32 PM
Jeg tror ikke en finsk storscorer vil være nok til å vekke optimismen blant folk. Det ville ikke vært første gangen vi hentet en "storscorer" fra en eller annen perifer liga. Felles for dem alle er at samtlige har endt opp i floppkategorien.

Finnen liker eg.  Mykje enkle tap-inn scoringar utfrå youtube-klippa.  Han trur eg på.  Bare å hente, trenger ikkje noko prøvespel.  Sikkert ikkje dei heilt store lønskrava heller.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

krakra

Jeg håper på høyrekant-finnen også, selv om han sikkert vil koste litt. De har vært en eksplosiv duo i Finland iallefall. Nivået der er kanskje ikke all verdens, men jeg vil si at de har mer å vise til allerede en Labukas hadde. 22 scoringer og 7 målgivende på en sesong ville vært imponerende også i Adeccoligaen. 16 mål og 19 målgivende på en sesong er vanvittig og ville vært utrolig sterkt selv i 2. divisjon, selv om noen av målene var straffer og assistene cornere.

Huff

Liker og det jeg hører om finnen, uten at jeg gadd å se mer enn 20 sek av Youtubevideoen, slike ting sier ikke en dritt. Ellers vet jeg jeg fint lite om nivået der, kanskje på niv med det beste i Adecco? håper inderlig dette ikke er en spiller vi evt  henter på måfå, men at noen vet at denne spilleren faktisk er god, hvis det og er slik at dette er en utrolig skadeplaget spiller synes jeg det blir litt vel risky, er det dette vi skal satse på fremover?

Når alt dette er sagt stiller jeg meg utrolig positiv til at vi angivelig vurderer en spiss som en ikke kan pole langballer på. Finland er og en liga det sikkert ikke er dumt å ha kontroll på, såpass dårlig at det er sannsynlig at det finnes bra spillere som er utenfor større klubbers radar og likevel ikke så elendig at en god spiller der vil falle helt igjennom i Norge.

Gjelder vel samme i Finland som i Adecco, ikke se bare på stats og rating, men hvilke ferdigheter, medspillere, spillestil og utviklingspotensiale.

Huff

Ser denne Ojala har vært på prøvespill i Nederland og Sveits for en god stund tilbake, tydeligvis veid og funnet for lett, men likevel har han vært interessant nok for prøvespill i anstendige klubber og da han var yngre dengang kan han selvsagt ha utviklet seg voldsomt siden da.

Stemmer statsene til kråken fra denne sesongen har han i alla fall hatt et voldsomt gjennombrudd da han står med 25 ligamål på 115 kamper totalt, sier vel da seg selv at det store flertallet av mål har kommet de siste sesongene.

Chrisstah

Quote from: krakra on November 30, 2011, 22:00:47 PM
Jeg håper på høyrekant-finnen også, selv om han sikkert vil koste litt. De har vært en eksplosiv duo i Finland iallefall. Nivået der er kanskje ikke all verdens, men jeg vil si at de har mer å vise til allerede en Labukas hadde. 22 scoringer og 7 målgivende på en sesong ville vært imponerende også i Adeccoligaen. 16 mål og 19 målgivende på en sesong er vanvittig og ville vært utrolig sterkt selv i 2. divisjon, selv om noen av målene var straffer og assistene cornere.


Imponerende statistikk på disse finnene faktisk. Dette er noe jeg ikke hadde trodd Brann hadde koll på faktisk. Har kanskje noe med at jeg stort sett ikke har hørt om klubb fotball i Finland utenom de få gangene de dukker opp som pling på oddsen. Når man tenker seg om, så har finnene til tider hatt et par gode spillere opp gjennom årene de også, så er fullt mulig å finne gull der borte.
Hadde vært knall om det var hold i ryktene om prøvespil og de i tillegg viste seg å være gode nok. Finske spillere kan da ikke koste allverden. En vodka flaske i sign on fee, så har vi en deal.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Lister

Ikke helt riktig at de store ligaene ikke har følere i finland, Teemu Pukki gikk til sevilla som 18-åring og har nå gått til werder bremen.

Men at det er nok fortsatt en del å hente fra det landet.
Guinness - Makes you drunk

kabelmann

Mulig jeg er den eneste, men jeg synes ikke det som ble vist i youtubevideoen holdt særlig høyt nivå. Jeg håper virkelig det letes andre steder også.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Chrisstah

Quote from: Lister on November 30, 2011, 23:59:35 PM
Ikke helt riktig at de store ligaene ikke har følere i finland, Teemu Pukki gikk til sevilla som 18-åring og har nå gått til werder bremen.

Men at det er nok fortsatt en del å hente fra det landet.


Er vel ingen som har hevdet at de store ligaene ikke har følere der. De store ligaene har følere overalt.

Er flere finner i de respektive ligaene. Samtidig så har de også hatt noen skikkelig store som Feks Litmannen i sin tid.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Markmus

Quote from: kabelmann on December 01, 2011, 00:05:41 AM
Mulig jeg er den eneste, men jeg synes ikke det som ble vist i youtubevideoen holdt særlig høyt nivå. Jeg håper virkelig det letes andre steder også.


Han skal i alle fall aldri ta straffer om han kommer hit :P
Ka du ve?

Gulløl

December 01, 2011, 01:14:57 AM #1315 Last Edit: December 01, 2011, 01:21:19 AM by Gulløl
Hvorfor snakkes det om prøvespill for denne finnen når hele A-troppen til Brann nå har tatt ferie i 5 uker ?? Og om det er planlegging av et prøvespill for januar, da kan han forlengst være over alle hauger med den scoringsraten han har. Nei synes Brann ledelsen etter grundig vurdering(?) at han er god nok som Kim Ojo backup bør de slå til nå tidlig i desember og tilby han en 1 års kontrakt med opsjon for 2 år til. Blir neppe en dyr mann.

Og om Sportsklubben Brann kan spilleren snakke med Harri Ylönen og Mika Kottila, så kan han få bekreftet at i Brann har en det knakkende kjekt. Og er han en veldig dårlig spiller kan det hende at vi lager en sang om han som synges mange år etter at han forlater Brann og Bergen  ;D
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

haak

Noen som kan verifisere disse ryktene om denne finnen eller diskuterer vi bare noe som ikke er aktuellt?

Kjell249

Welcome to silly season... Rundt regnet 95% av det som blir diskutert her kommer andri til å materialisere seg i form av en spiller, og sjansen er ganske stor for at det meste er ganske langt unna å ha rot i virkelighet. Og sånn skal det være:D
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

kabelmann

Quote from: Markmus on December 01, 2011, 00:39:11 AM
Han skal i alle fall aldri ta straffer om han kommer hit :P


Nei, de var jo helt på nivå med Bjarki Gunnlaugsson.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Morkel

Quote from: Kjell249 on December 01, 2011, 09:23:37 AM
Welcome to silly season... Rundt regnet 95% av det som blir diskutert her kommer andri til å materialisere seg i form av en spiller, og sjansen er ganske stor for at det meste er ganske langt unna å ha rot i virkelighet. Og sånn skal det være:D


Sånn håper jeg at det er internt i Brann også, i klubber som Arsenal og Herenveen som satser hardt på kartleggingsarbeid så er det nok en promille av de spillerne som står på listen som materialiserer seg i faktiske kjøp. Akkurat nå virker jo Brann mer målrettet i sine spillerkjøp enn på lenge, men savner fortsatt et bedre nettverk. Labukas feks kom jo for å være stallfyll, men tror fortsatt vi kunne funnet bedre spillere internt så jeg anser det som en av glippene i systemet. Jeg var og så Labukas når Litauen spilte for Norge og hadde jeg vært ansatt av Brann da hadde jeg nok som de fleste her inne sagt at han ikke ville passe inn i Brann...så opplagt var det. 

Gulløl

December 01, 2011, 17:52:45 PM #1320 Last Edit: December 01, 2011, 17:55:34 PM by Gulløl
Gulløl først i Norge med denne nyheten  :)

Kim Ojo selges for 5 millioner Euro til Fenerbahce som leder den tyrkiske ligaen ?? Et beløp tilsvarende 39 millioner norske kroner.

En dårlig tyrisk-engelsk oversettelse:
_____________________________________
Pressed distress Kocaman
Fenerbahce, while continuing preparations for Saturday's match play Ankaragucu, injured players in the technical committee avoid embarrassment for the good news. Topuz and Mehmet Caner başlayamaması currently working with the team because of the technical staff of the match shall be received by the delegation stated that, instead of these players left Aykut Kocaman Stoch wing, right wing and is expected to appoint the Hurmacı'yı Ozer. Defending the yellow card penalty Bakr, the first 11 ended when looking forward to play the final, successful foreign quota because of the name Fabio Bilica'nın Chelsea match will be shot again bench was expressed. Fenerbahçe's a healing process is faster than expected showing in the Senegalese star Issiar Dia'nın Ankaragucu match squad of 18 people which will not take place accuracy in the win tomorrow.Galatasaray derby will be played a week with the team to keep working Dia'yı haftaiçinde planning technical committee, due to antremanlardaki willing and ready to display on Saturday, the staff can get the player said. Circuit striker transfer from Fenerbahçe's Nigerian striker who continues to drink Ojo'yu NPL research reported to have received. Team, Brann of Norway midfielder 23 years old, and 1 Engaged in research for the striker 92 in the neck yellow lacivertliler 2 Letter of recommendation for 5 million euros for the pulse polls said the cost of feedstock. Who recorded 15 goals in 28 appearances this season Ojo'nun club's contract until 2013.
__________________________

Link til orginal:
http://www.ligtv.com.tr/VideoHaber/?r=1&hid=102952
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Henrik8

Var vanskelig å få noe håndfast ut av den oversettelsen, men min første reaksjon er i så fall at det er en utrolig god pris!
Kjør over pakket 09`

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Hatleking

Sopass mykje? Men korleis i alle dagar kan me klare å finne ein tilsvarande spiss?

Lasaron

Hvor mye hold er det i dette?
Tren på langskudd

Derabilo

Man sier ikke nei til 39 millioner. Det finnes ikke den spiller i Norge som ikke hadde blitt solgt da. Med ett godt arbeid fra klubben kan vi da skaffe oss en erstatter som holder ett bra nivå!! Håper det er hold i ryktene, for prisen er jo meget god.
Bergen ut av Norge -

Spelaren

Med den prisen der er det nok tull.
Gå av.

Chrisstah

Med den prisen der, kunne vi hentet Djiby Fall og Even Hovland, samt kansjke hatt råd til Austin på en lukrativ kontrakt!
Hadde vært helt sinsykt om dette stemte, noe jeg ikke tror det gjør!
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

krakra

Kan være noe som er lost in translation, for jeg leser 2,5 millioner euro.

Klaus_Brann

Oi! Hvis dette stemmer så er det dessverre bare å si ja takk. Vi burde klare å få mange spennende for den prisen.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Ser det nå ja, og da ble jeg litt mer skeptisk. Halvparten er fortsatt mye penger, men fortsetter han i samme spor neste sesong kan han fort bli solgt for en del mer.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

kabelmann

Quote from: krakra on December 01, 2011, 18:32:37 PM
Kan være noe som er lost in translation, for jeg leser 2,5 millioner euro.


Jepp, er nok det, dessverre. 19,5 millioner er ganske bra, men slett ikke godt nok.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

haak

19,5 mill er uansett en rimelig god payback.
Kan gjøre mye med stallen til Brann for dette beløpet.

Churchill

Ojo er vel dessuten 100% Branns eiendom slik at Hardball og andre ikke skal ha noe av et eventuelt salg. Litt kompensasjon til NIL Trysil og Lyn og noen småpenger til Afrika. Resten er vårt.
...we shall never surrender.

Nixon

Quote from: Churchill on December 01, 2011, 19:22:05 PM
Ojo er vel dessuten 100% Branns eiendom slik at Hardball og andre ikke skal ha noe av et eventuelt salg. Litt kompensasjon til NIL Trysil og Lyn og noen småpenger til Afrika. Resten er vårt.


Hardball har fått halvparten av videresalgsrettighetene, så Brann får ikke alt.

Ellers må da Tyrkia være et veldig dårlig valg for Ojo. Går han dit er det kun for penger.
Rød makt på Hansa

Gulløl

Quote from: Churchill on December 01, 2011, 19:22:05 PM
Ojo er vel dessuten 100% Branns eiendom slik at Hardball og andre ikke skal ha noe av et eventuelt salg. Litt kompensasjon til NIL Trysil og Lyn og noen småpenger til Afrika. Resten er vårt.


Neida resten er langt fra vårt. Hardball stikker en stor fortjeneste i lommen her også. Og bli ikke overrasket om rikingene ikke reinvesterer slik som de ikke har gjort med Huseklepp pengene.
http://fotball.bt.no/eliteserien/article198569.ece
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Belfort

Quote from: Churchill on December 01, 2011, 19:22:05 PM
Ojo er vel dessuten 100% Branns eiendom slik at Hardball og andre ikke skal ha noe av et eventuelt salg. Litt kompensasjon til NIL Trysil og Lyn og noen småpenger til Afrika. Resten er vårt.


Skulle ikke forundre meg om de har gitt dem noen andeler i han!
Dessuten skal Ojo kun til Inter

Churchill

Og hvorfor har vi gitt Hardball rettigheter til en spiller vi ikke har betalt noe for?
...we shall never surrender.

Lister

Skal vi ta den debatten enda en gang?
Guinness - Makes you drunk

kabelmann

Quote from: Churchill on December 01, 2011, 19:33:59 PM
Og hvorfor har vi gitt Hardball rettigheter til en spiller vi ikke har betalt noe for?


Alt står forklart i BT-artikkelen linket til over her.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Gulløl

Quote from: Churchill on December 01, 2011, 19:33:59 PM
Og hvorfor har vi gitt Hardball rettigheter til en spiller vi ikke har betalt noe for?

Står her:
http://fotball.bt.no/eliteserien/article198569.ece
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Hatleking

Ein av grunnane må jo vera at Hardball skal reinvestere. Det har dei på inga måte gjort så langt. Er dette ei botsøvelse?

Huff

Quote from: Klaus_Brann on December 01, 2011, 18:42:02 PM
Ser det nå ja, og da ble jeg litt mer skeptisk. Halvparten er fortsatt mye penger, men fortsetter han i samme spor neste sesong kan han fort bli solgt for en del mer.


Da må han gjøre det enda bedre, han har bare kontrakt ut 2013, og verdien vil falle ganske kraftig fremover etter årest vindu. Nå er Ojo langt fra ferdigutviklet og fortsetter fremgangen kan vi selge han for det samme og få nytte av han en sesong til. Er prisen 2,5 mill Euro, hvorav halvparten tilfaller HB er vi i et jævlig dilemma. 10 mill er mye penger, men samtidig bør HB reinvestere. Per nå er investorgruppen mer en plage enn en ressurs og det kan gjerne være greit og si ta pengene og stikk...

Uansett, dersom det er snakk om 2,5 mill er dette muligens et handelsutspill, tror det skal være mulig å få prisen opp i 3.mill. Får vi fem mill for han er det bare å selge. Da sitter vi igjen med minimum 2,5 igjen, nok til å forsterke på alle områder der vi trenger forsterkninger. Skulle HB sitte igjen med 19,5 mill alene burde de for syns skyld i alle fall reinvestere en tredje-fjerdedel.

Tror uansett det blir vanskelig å beholde Austin, jeg tolker intervjuet i dagens BT som at han skal vekk, men hadde vært greit å se at pengene vi får for han og evt gustav kun skal gå til en DM og ikke spres ut overalt.

Jrgn


Jose Arrogantio

Håper ikke dette blir en ny Huseklepp saga med tusen rykter som aldri blir noe ut av. Blir slitsomt å forholde seg til.

Hatleking

Skal det bli som i fjor? Me står i fare for å miste dei tre mest profilerte spelarane (Austin, Guastavino, Ojo). Kan me då klare å kome tilbake som etter fjorårssesongen?

Jose Arrogantio

Quote from: Hatleking on December 01, 2011, 22:01:17 PM
Skal det bli som i fjor? Me står i fare for å miste dei tre mest profilerte spelarane (Austin, Guastavino, Ojo). Kan me då klare å kome tilbake som etter fjorårssesongen?


Ikke umulig, denne gangen vil vi i hvert fall få betalt for alle profilene som forsvinner.

Hatleking

Quote from: Jose Arrogantio on December 01, 2011, 22:29:40 PM
Quote from: Hatleking on December 01, 2011, 22:01:17 PM
Skal det bli som i fjor? Me står i fare for å miste dei tre mest profilerte spelarane (Austin, Guastavino, Ojo). Kan me då klare å kome tilbake som etter fjorårssesongen?


Ikke umulig, denne gangen vil vi i hvert fall få betalt for alle profilene som forsvinner.


Men med investorar som tek imot i staden for å spandere, blir det ikkje så lett. Eg er eigentleg positiv, men for at me verkeleg skal kunne slå til, må me ha hjelp.

Falkman

Quote from: Jose Arrogantio on December 01, 2011, 21:49:14 PM
Håper ikke dette blir en ny Huseklepp saga med tusen rykter som aldri blir noe ut av. Blir slitsomt å forholde seg til.


Dette er nok bare  begynnelsen,  er jeg redd. Men jeg håper virkelig ikke han ender opp i Fenerbache. ville være et svært uklokt karriere-valg. Presset på ham ville bli enormt, langt større  enn i en middels bra Premier League-klubb, for eksempel.og den tyrkiske fansen er jo ikke akkurt kjent for sin tålmodighet. tror ikke Ojo er moden for den typen utfordring enda.

Hatleking

Roald burde gå til Ojo og høyre om han vil forlenge eit par år ekstra! Tromsø klarte det med Kara, så kvifor ikkje?

Go Up