• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger 2012

Started by Lasaron, September 03, 2011, 17:13:55 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Hatleking

Quote from: roaldinho on November 29, 2011, 21:38:14 PM
Quote from: Hatleking on November 29, 2011, 21:19:37 PM
Eg må innrømme at eg liker det som skjer i Brann no. Middelmådigheiter og spelarar som nok ikkje vert så mykje betre forsvinn. Spanande spelarar kjem inn (Nordkvelle og Sokolowski). Eg er veldig spent på fortsetjinga. Det er faktisk ganske bra med spelarar me kan prøve oss på, så det er absolutt mogleg å bygge opp ein god tropp her.


Mye enig her, men det er flere spillere som kunne forlatt klubben for at bedre spillere kan få plass istedenfor. Grorud, Mjelde og Fakiri syntes jeg også kunne gått. Inn 2 nye midtstoppere som erstatter Yaw og Grorud, erstatter for Fakiri, men vi har erstatter i Nordkvelle for Mjelde. Kunne f.eks byttet Mjelde med Per Egil Flo, det hadde vært en god signering for Brann.


Eg trur det er viktig at me har litt kontinuitet òg, og at ikkje alt vert forandra på. Grorud er heilt grei nok som 3. val på midtstopparplass. Mjelde er ein arbeidskar som me kjem til å få bruk for neste sesong òg. Fakiri kjem til å - sakte, men sikkert - gli inn i ei anna rolle i Brann. Etter neste sesong er det vel slutt spelemessig?

roaldinho

Fakiri har vel 2 år igjen av kontrakten? Var det ikke han som fikk 3 års-kontrakt foran denne sesongen? Eller er neste sesong den siste?
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Hatleking

Quote from: roaldinho on November 29, 2011, 21:46:19 PM
Fakiri har vel 2 år igjen av kontrakten? Var det ikke han som fikk 3 års-kontrakt foran denne sesongen? Eller er neste sesong den siste?


Forlenga han den ikkje tidleg/før førre sesong?

roaldinho

Quote from: Hatleking on November 29, 2011, 21:49:01 PM
Quote from: roaldinho on November 29, 2011, 21:46:19 PM
Fakiri har vel 2 år igjen av kontrakten? Var det ikke han som fikk 3 års-kontrakt foran denne sesongen? Eller er neste sesong den siste?


Forlenga han den ikkje tidleg/før førre sesong?


Det er mye mulig. Husker iallefall han fikk en 3-års kontrakt. Det med kontinuitet i laget er viktig, men jeg tror det er på tide å la Fakiri gå. Han er ingen fremtid i klubben, og i mine øyne er ikke Mjelde det heller. Om Mjelde benkes neste sesong lurer jeg på hvordan han reagerer. Han likte det ikke første gang han var i Brann, og han gjør det ikke nå. Nå er Soko og Nordkvelle klar, og er Soko den gode spilleren vi vet han kan være så må noen ofre seg.
Grorud kan forsåvidt bli, men Brann er nødt å ha en solid stopper inn som kan gå i spann med Zsolt. Hovland eller Forren hadde vært glimrende, men det skjer ikke.

Håper Bentley slår til neste sesong, for om han ikke blir bedre neste sesong tviler jeg på at han noen gang blir det. Han må forbedre seg mye, ellers kan man like gjerne kvitte seg med han etter neste sesong.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Lasaron

Quote from: Jose Arrogantio on November 29, 2011, 21:27:08 PM
Quote from: Lasaron on November 29, 2011, 21:14:38 PM
Quote from: Jose Arrogantio on November 29, 2011, 21:11:12 PM
Quote from: Lasaron on November 29, 2011, 21:03:53 PM
Da er Yaw 99 % klar for Hvalfangerne, og vi er nede i 13 igjen fra høstens opprinnelige tropp. Deriblant usikre Kalvenes, Austin og Guastavino.
Jadda.
Men som en påpeker, spennende at bare middelmådige og svake forsvinner. Har de en plan, så blir dette spennende. Men jeg syns altså det blir for mye nytt, og for lite kontinuitet.


Kontinuitet er kjekt det, men når spillerne som har vært her en stund er stort sett boss, er det bedre å fornye stallen.


Det kan man si, men jeg syns ikke Yaw, Holmvik og Haugsdal er boss.


Med mulig unntak av Holmvik er de ikke spillere som kunne bidratt i en medaljekamp eller i å bringe laget et steg videre.


Det ser ut til at jeg vektlegger dette med kontinuitet som nøkkelfaktor tyngre enn deg. I 2007 tok vi gull med Armann, Knut Walde, Sjöhage og Misje i stallen. Da skal det vel kunne gå an å ta medalje med Haugsdal og Yaw.
Tren på langskudd

krakra

Kontinuitet betyr da ingen verdens ting hvis det er middelmådighet som videreføres.

Hatleking

Quote from: krakra on November 29, 2011, 21:56:22 PM
Kontinuitet betyr da ingen verdens ting hvis det er middelmådighet som videreføres.


Sjølvsagt gjer det det. Kva med videreformidling av erfaring til nye spelarar, unge spelarar?

Huff

Ba bekrefer inntrykket jeg satt igjen med etter en Bt-artikkel fra en dag eller to siden.

''- Vi skal forsterke troppen med en forsvarsspiller eller to. Igjen handler det om et helhetsbilde, siden vi har noen spillere som kan bekle flere posisjoner, kommenterer Walstad.''

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article5827625.ece

En forsvarsspiller eller to. Bt skrev at Brann satt litt på gjerdet ang utviklingen til Kalven, og så an hvorvidt de ville hente en ny stopper. At en venstreback skal inn er vel på det rene, men det kan jo tenkes at de muligens sier seg fonøyd med bare P.Flo da han kan bekle en stopperplass i tillegg til backen.

Håper uansett sterkt på en ny stopper inn. Grorud er rett og slett ikke god nok, og det er ikke Kalven heller som i tillegg er et enormt spørsmålstegn. Grønner kan erstatte Yaw om Brann absolutt skal ha fore stoppere i stallen, men henter vi PEF ser jeg at det holder med tre.

Hatleking

Quote from: Huff on November 29, 2011, 22:00:42 PM
Ba bekrefer inntrykket jeg satt igjen med etter en Bt-artikkel fra en dag eller to siden.

''- Vi skal forsterke troppen med en forsvarsspiller eller to. Igjen handler det om et helhetsbilde, siden vi har noen spillere som kan bekle flere posisjoner, kommenterer Walstad.''

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article5827625.ece

En forsvarsspiller eller to. Bt skrev at Brann satt litt på gjerdet ang utviklingen til Kalven, og så an hvorvidt de ville hente en ny stopper. At en venstreback skal inn er vel på det rene, men det kan jo tenkes at de muligens sier seg fonøyd med bare P.Flo da han kan bekle en stopperplass i tillegg til backen.

Håper uansett sterkt på en ny stopper inn. Grorud er rett og slett ikke god nok, og det er ikke Kalven heller som i tillegg er et enormt spørsmålstegn. Grønner kan erstatte Yaw om Brann absolutt skal ha fore stoppere i stallen, men henter vi PEF ser jeg at det holder med tre.


Mnja. Det blir vel ikkje akkurat veldig stor konkurranse på venstrebacken viss Flo kjem, så me får vel stort sett bruk for han der. Det blir mykje repetering, men viss me hadde fått inn ein spelar som Hagen i tillegg til Flo, hadde me hatt eit veldig anvendeleg forsvar som det utan problem hadde gått an å gå rotere litt på. Og så må me få avklart det med EL først.

krakra

Quote from: Hatleking on November 29, 2011, 22:00:16 PM
Quote from: krakra on November 29, 2011, 21:56:22 PM
Kontinuitet betyr da ingen verdens ting hvis det er middelmådighet som videreføres.


Sjølvsagt gjer det det. Kva med videreformidling av erfaring til nye spelarar, unge spelarar?
Det kan da vel gjøres av spillere som ikke er dårlige?

Hatleking

Quote from: krakra on November 29, 2011, 22:15:39 PM
Quote from: Hatleking on November 29, 2011, 22:00:16 PM
Quote from: krakra on November 29, 2011, 21:56:22 PM
Kontinuitet betyr da ingen verdens ting hvis det er middelmådighet som videreføres.


Sjølvsagt gjer det det. Kva med videreformidling av erfaring til nye spelarar, unge spelarar?
Det kan da vel gjøres av spillere som ikke er dårlige?


Først og framst av spelarar som har vore her ei periode.

krakra

Hvorfor må de ha vært her en periode?

Hatleking

Quote from: krakra on November 29, 2011, 22:22:21 PM
Hvorfor må de ha vært her en periode?


Så du bagatelliserar kontinuitet?

Lister

Tror det er litt viktig å ikke blande rutine og kontinuitet, det ene utelukker ikke det andre, men er ikke nødvendigvis synonymt med hverandre.
Guinness - Makes you drunk

krakra

Kontinuitet er en floksel. Det er bra å ha stabilitet når noe faktisk er bra nok, men å beholde spillere, eller ledere, som ikke holder mål fordi det skal gi "kontinuitet" er selvfølgelig bare vissvass.

Hatleking

Quote from: Lister on November 29, 2011, 22:25:30 PM
Tror det er litt viktig å ikke blande rutine og kontinuitet, det ene utelukker ikke det andre, men er ikke nødvendigvis synonymt med hverandre.


Det er eg heilt einig i. Fakiri er del i begge delar. Poenget mitt er at det ikkje nødvendigvis er sunt å skifte ut heile stallen. Viss ein ser det litt i perspektiv, så er det vel få lag som har lukkast ved å kjøpe ein splitter ny stall.

Lister

En kontinuitetsbærer trenger nødvendigvis ikke være på laget, eller på benken for den del. Hassan har vel lenge sagt at han holder på så lenge kroppen holder og etter det ønsker han å være innvolvert i det sportslige utenfor banen.

Veldig klokt fotballhode som nok har mye å bidra med også et kroneksempel på hvordan riktig trening og restitusjon kan forebygge skader og forlenge karrieren.

Det sagt så trenger vi også rutine på banen, men dette trenger nødvendigvis ikke være en kontinuitetsbærer gjennom uttallige sesonger.

Det er også veldig feil å kun ha kontinuitet for kontinuitet sin skyld, derfor det nok er lettere å ha en kontinuitetsbærer utenfor banen.
Guinness - Makes you drunk

krakra


Jose Arrogantio

Fakiri har jeg ingenting i mot at blir i klubben. Virker som en fin type og tenker han går over i den tiltenkte trenerrollen innen 3 år har gått når han blir overflødig på venstresiden.

krakra

Hvis han holder mål som trener så må han gjerne bli trener, men det er på tide at han erstattes på venstrebacken.

Jose Arrogantio

Quote from: krakra on November 29, 2011, 22:38:00 PM
Hvis han holder mål som trener så må han gjerne bli trener, men det er på tide at han erstattes på venstrebacken.


Han bør bli erstattet som førstevalg, men så lenge vi har tenkt å ha ham i klubben som trener kan han gjerne få være backup til vi har fått bedre dybde på backplassene. Tviler på at han binder opp masse ressurser i form av lønn.

krakra

Han tjener vel over millionen.

Jose Arrogantio

Quote from: krakra on November 29, 2011, 22:44:49 PM
Han tjener vel over millionen.


Sikker? Han er vel lønnet etter den nye lønnsstrukturen, siden han signerte ny kontrakt i fjor.

krakra

Kontrakten ble jo forlenget for å unngå en enkeltutbetaling på 3-4 millioner hvis jeg ikke husker feil. Lønnen ble da spredd utover tre år, istedenfor ett.

Jose Arrogantio

Quote from: krakra on November 29, 2011, 22:48:05 PM
Kontrakten ble jo forlenget for å unngå en enkeltutbetaling på 3-4 millioner hvis jeg ikke husker feil. Lønnen ble da spredd utover tre år, istedenfor ett.


Har du link til dette? Kan ikke huske å ha hørt noe slikt.


Hatleking

Så til kven skal me selge Fakiri, krakra?

krakra

Jeg har aldri sagt at det bare er å kvitte seg med Fakiri. Jeg sier at vi ikke skal beholde ham på grunn av den tåpelige mantraen om kontinuitet. Vi er i en ubyggingsfase der vi må både rive ned den råtne stallen RBH bygde opp igjen og bygge opp en ny enn og jeg syns vi skal gå 100% inn for å få på beina en stall hvor alle spillerne holder det sportslige nivået for å være der, og ikke slite med etterslep fra RBH-dagene fordi vi skal ha kontinuitet.

Men Fakiri har jo også sagt at han skal inn i en trenerrolle når han ikke holder nivået sportslig. Den dagen begynner å nærme seg.

OmOssSjølOgHansaøl

Quote from: Jose Arrogantio on November 29, 2011, 22:50:33 PM
Har du link til dette? Kan ikke huske å ha hørt noe slikt.


Se artikkelen Hassan-avtalen var et sparetiltak, der det blant annet står:

Quote
Brann "sparer" med det rundt to millioner kroner på 2010-budsjettet, men pådrar seg utgifter på Hassan El Fakiri ut 2013-sesongen. Totalt blir kostnadene større, men utbetalingspunktene utsettes.

.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Huff

Synes og folk er litt vel redde for eventuelle nye fjes. Sålangt er ikke Austin eller Gustav solgt og så lenge dette forblir tilfellet føler jeg mer rimelig sikker på at følgende spillere med betydelige antall spilleminutter for årest Brannlag blir å finne i førsteellveren neste sesong, evt i et rotasjonssystem:

Piotr, Sævarsson, Grorud, Austin, Mjelde, Guastavinho, Bentley, Ojo. Dette er åtte spillere, strengt tatt blir jeg direkte skuffet om ikke to av disse (nr, 3 og 5 på listen) vippes ut til fordel for bedre spillere, men jeg er likevel sikker på at disse vil få spille masse neste sesong. Trolig vil også Haugen få spille mye, mens jakten på en Fakririerstatter ikke utelukker at han får en del spilletid han og (blir fort andrevalg på begge backplasser). Da snakker vi ti spillere, som trolig vil få spille masse neste sesong. Nå håper jeg både Gustav og Austin selges, men vi er likevel oppe i åtte spillere fra årets Brannlag som trolig vil spille masse neste sesong.

I år har følgende spillere med tidligere erfaring fra Brann spilt en del: Fakiri, Mjelde, Opdal, Holmvik, Sævarsson, Austin, Guastavinho, Zsolt, Kalvenes. 9. Spillere, og Zsolt er et tvilstilfelle da han kun hadde vært i klubben i et halvt års tid da sesongen ble sparket igang, Kalven hadde heller ikke spilt mye, men var i klubben også på 90-tallet, mens Opdal neppe hadde spilt noe særlig om det ikke hadde vært for Piotrs skade.


Hatleking

For min del synst eg at Guastavino skal selgast, og at Austin òg må vekk dersom han ikkje vil signere ny kontrakt. Elles er eg nøgd.

Noko anna me har vore litt innom, men ikkje direkte gravd veldig djupt ned i, er formasjon. Trur de at Skarsfjord kan koma til å byte formasjon neste år, eventuelt byte litt på formasjonen utover i sesongen? Slik eg ser på innkjøpa, kan det absolutt hende. Nordkvelle er ein typisk indreløpar, men i den noverande formasjonen, passar han best som offensiv midtbanespelar. Ein posisjon me forresten har flust av. Så anten planlegg han vel minst eit sal på OM-ane våre, elles blir det gjerne formasjonsendring? Eventuelt begge delar?

Jose Arrogantio

November 29, 2011, 23:35:50 PM #1230 Last Edit: November 29, 2011, 23:38:24 PM by Jose Arrogantio
Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on November 29, 2011, 22:58:00 PM
Quote from: Jose Arrogantio on November 29, 2011, 22:50:33 PM
Har du link til dette? Kan ikke huske å ha hørt noe slikt.


Se artikkelen Hassan-avtalen var et sparetiltak, der det blant annet står:

Quote
Brann "sparer" med det rundt to millioner kroner på 2010-budsjettet, men pådrar seg utgifter på Hassan El Fakiri ut 2013-sesongen. Totalt blir kostnadene større, men utbetalingspunktene utsettes.




Ok, takk. Hadde ikke lest dette. Synes forresten denne klausulen
QuoteBrann har en klausul i kontrakten der de etter 2012-sesongen kan ta en avgjørelse på om El Fakiri fremdeles forsvarer en plass som spiller, eller om han bør ta steget over i trenernes rekker.
er godt tenkt.


Gulløl

Fakiri er en fleksibel spiller som kan være en grei reserve og andrevalg både på venstre- og høyre back i 2012 sesongen. Kniper det kan han også gå inn på midtbanen i slutten av kamper. Han er grundig i treningsarbeidet og holder nok årets nivå neste år også. Men sitt siste kontrakts år i 2013 er det vel på tide og gå over i treningsarbeid.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Kjell249

Quote from: Lasaron on November 29, 2011, 18:58:32 PM
Palmason fra Stabæk er klar for Lillestrøm. Da kommer han altså ikke til oss. Nevner det siden han er nevnt tidligere i tråden.

Har han vært nevnt? Trodde hovedsakelig det var Farnerud og Andersson. Håper det er disse Brann eventuelt har siktet seg inn på.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

osoerli

November 30, 2011, 01:37:32 AM #1233 Last Edit: November 30, 2011, 01:39:14 AM by osoerli
Syns det blir litt for mange spelarar ut, og for få inn no.  Bajter ville eg hatt med vidare.  Han forsterkar 1. elveren, det gjer kanskje Holmvik også.  Haugsdal og Yaw er spelarar som iallefall hadde forsterka benken, og det hadde vi kanskje også trengt.

Synd ikkje klausulen til Fakiri gjaldt etter denne sesongen.  Syns han har blitt merkbart dårlegare berre sidan i sommar.

Om nokon vil gje 1 mill for Guastavino så selg.  Eg er drittlei føring av ball, balltap og fisleskot frå 30m.  For å seia som Rekdal:  Han er jævlig lett å lese.

Borges nei takk.  Der går alle i Hansen/Bentley-fella igjen.  Han er i kategorien spelar som overpresterer mot Brann, blir kjøpt, og blir til bos.

Vi kan fylle opp igjen med spelarar frå Sogndal, Sandefjord og Start, og slåss om 8.-9.-plassen i neste års TL.  Eller vi kan bla opp 30 mill og hente Hovland, Våge-Nilsen, Mos ++ og slåss om gull.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Klaus_Brann

Borges takker vi mer enn gjerne ja til, og han blir ingen Bentley. At du kan sammenligne Bentley/Hansen- kjøpene blir helt feil, da Bentley hadde bevist noe på et høyt nivå, noe man ikke kan si om Hansen.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

roaldinho

Quote from: Klaus_Brann on November 30, 2011, 02:24:42 AM
Borges takker vi mer enn gjerne ja til, og han blir ingen Bentley. At du kan sammenligne Bentley/Hansen- kjøpene blir helt feil, da Bentley hadde bevist noe på et høyt nivå, noe man ikke kan si om Hansen.


Enig.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

osoerli

Quote from: Klaus_Brann on November 30, 2011, 02:24:42 AM
Borges takker vi mer enn gjerne ja til, og han blir ingen Bentley. At du kan sammenligne Bentley/Hansen- kjøpene blir helt feil, da Bentley hadde bevist noe på et høyt nivå, noe man ikke kan si om Hansen.


Bentley og Hansen er no ein finfin samanlikning.  Hansen storspelte og scora 2 mot Brann i ein treningskamp, og dermed var han oppdaga.  Bentley storspelte og scora også mot Brann i 2010.  Ikkje ulikt Borges.  For alle som trur at ikkje Borges kan bli ein ny Bentley, føreslår eg kan sveiva tilbake i Overganger2011-tråden i perioden 14.-30. februar i år.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

krakra

November 30, 2011, 06:07:38 AM #1237 Last Edit: November 30, 2011, 06:10:38 AM by krakra
Borges er en klassespiller og akkurat det vi trenger på DM sammen med Austin. En spiller som var sterkt ønsket av gullkandidatene så sent som i fjor vinter. Heldigvis ville ikke FFK selge og RBK og VIF ville ikke vente og hentet andre spillere i hans posisjon. Nå trenger verken Molde, RBK eller VIF spillere i hans posisjon, mens TIL ikke har råd. Så da bør vi ha muligheter.

roaldinho

Quote from: krakra on November 30, 2011, 06:07:38 AM
Borges er en klassespiller og akkurat det vi trenger på DM sammen med Austin. En spiller som var sterkt ønsket av gullkandidatene så sent som i fjor vinter. Heldigvis ville ikke FFK selge og RBK og VIF ville ikke vente og hentet andre spillere i hans posisjon. Nå trenger verken Molde, RBK eller VIF spillere i hans posisjon, mens TIL ikke har råd. Så da bør vi ha muligheter.


TIL kommer vel neppe til å kjøpe heller, de vil ha Mos. Høgmo er ute og ber sponsorer og andre med å hjelpe å skaffe pengene til en Mos overgang som visstnok skal være på 6-7 millioner.

RBK har jo en del millioner å bruke, mellom 15 og 20. De kunne fort kjøpt Borges bare for å ødelegge for andre. Glemmer aldri Rushfeldt overgangen til Rosenborg en gang i tiden. Bratseth sa flere ganger at de ikke skulle bruke pengemakten de hadde den gang til å få Rushfeldt til Rbk. Viking hadde vel bud på 5 millioner som var nok, men Rosenborg bydde vel 7 og fikk han.

Molde og VIf trenger vel ikke den type spiller, så der er man nok trygg.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Hatleking

Det at han har vore anonym i det siste er berre positivt for oss. Riktignok har han fått  med seg ein del landskampar, men nokon storklubb blir vel ikkje neste stoppestad for han. I tillegg har han vel vorte brukt i ein litt feil formasjon i FFK. På landslaget spelar han vel DM med hell. Dessutan kan han spele både OM og spiss i tilegg til DM-posisjonen.

krakra

Han er en målfarlig playmaker, men brukes i FFK mer som en kreativ målscorer. Det funker bra nok, men han får definitivt ikke ut potensialet når han over tid ikke brukes der han er best. Han er best som DM hvor han kan bruke sitt voldsomme overblikk og fotballklokhet til å styre spillet fra dypet. Han har duellstyrken og tøffheten som trengs der. Mangler bare litt tempo, men han er heller ikke på Mjeldenivå. Det vil likevel kreve en viss omstilling av spillet. Han vil neppe fungere veldig bra som DM på et lag som jager ball gjennom 80% av kampen.

Markmus

Quote from: osoerli on November 30, 2011, 01:37:32 AM
Om nokon vil gje 1 mill for Guastavino så selg.  Eg er drittlei føring av ball, balltap og fisleskot frå 30m.  For å seia som Rekdal:  Han er jævlig lett å lese.


En som er jævlig lett å lese står ikke med 7 mål og 9 assists.

Guastavino er meget, meget bra. Men du har delvis rett også: for mye ballføring/løsskudd. Kutter han ut dette og blir mer bestemt, så er han enorm. I år har han jo til og med begynt å jobbe defensivt, så mye at han faktisk får kort for taklinger (har han noen sinne taklet før i år?).
Ka du ve?

Markmus

Quote from: krakra on November 30, 2011, 06:07:38 AM
Borges er en klassespiller og akkurat det vi trenger på DM sammen med Austin. En spiller som var sterkt ønsket av gullkandidatene så sent som i fjor vinter. Heldigvis ville ikke FFK selge og RBK og VIF ville ikke vente og hentet andre spillere i hans posisjon. Nå trenger verken Molde, RBK eller VIF spillere i hans posisjon, mens TIL ikke har råd. Så da bør vi ha muligheter.


Helt enig. Borges er ikke minst KLOK.
Ka du ve?

osoerli

Fotballspelarar har for mykje fritid.
http://www.abcnyheter.no/nyheter/sport/2011/11/30/sogndal-talent-star-fram-som-spillavhengig

No vart vel denne karen ikkje fullt så fristande.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Kjell249

Quote from: osoerli on November 30, 2011, 08:26:11 AM
Fotballspelarar har for mykje fritid.
http://www.abcnyheter.no/nyheter/sport/2011/11/30/sogndal-talent-star-fram-som-spillavhengig

No vart vel denne karen ikkje fullt så fristande.
Vi har hatt spilleavhengige spillere før med stor suksess på banen, så hvorfor ikke:)
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Kjell249

Quote from: Markmus on November 30, 2011, 08:08:02 AM
Quote from: osoerli on November 30, 2011, 01:37:32 AM
Om nokon vil gje 1 mill for Guastavino så selg.  Eg er drittlei føring av ball, balltap og fisleskot frå 30m.  For å seia som Rekdal:  Han er jævlig lett å lese.


En som er jævlig lett å lese står ikke med 7 mål og 9 assists.

Guastavino er meget, meget bra. Men du har delvis rett også: for mye ballføring/løsskudd. Kutter han ut dette og blir mer bestemt, så er han enorm. I år har han jo til og med begynt å jobbe defensivt, så mye at han faktisk får kort for taklinger (har han noen sinne taklet før i år?).
Ingen vits å selge Gustav for mindre enn 5-6 millioner. Til det tilfører han for mye. Ikke akkurat noen vits å tillegge Reka for mye troverdighet. Brann skulle liksom være så lett å lese, men vi produserte 5 store sjanser mot de sist og de 3 mot oss, hvor av to var gavepakker fra dommeren...
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Lister

Quote from: osoerli on November 30, 2011, 08:26:11 AM
Fotballspelarar har for mykje fritid.
http://www.abcnyheter.no/nyheter/sport/2011/11/30/sogndal-talent-star-fram-som-spillavhengig

No vart vel denne karen ikkje fullt så fristande.


Trodde alle fotballspillere var avhengig av å spille, er det ikke derfor yaw går til sandefjord?

QuoteTidligere har Start-spiller Jesper Mathisen fortalt om sine spillproblemer.


Tror ikke han er alene i start om å ha problemer med spillet sitt...
Guinness - Makes you drunk

Nymark

Leser på Barteforumet at en Timo Furuholm skal på prøvespill hos Brann.Type finsk landslagsspiss som vissnok putter mål. Om det stemmer eller ei vites ikke. Her er han på youtube  http://www.youtube.com/watch?v=zrbmQDC8_Ig

osoerli

Quote from: Nymark on November 30, 2011, 09:29:27 AM
Leser på Barteforumet at en Timo Furuholm skal på prøvespill hos Brann.Type finsk landslagsspiss som vissnok putter mål. Om det stemmer eller ei vites ikke. Her er han på youtube  http://www.youtube.com/watch?v=zrbmQDC8_Ig


FC Inter in Veikkausliiga ?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Utmedsnolken

skulle tro det var adeccoen det var bilder fra. tribuner kun på langsiden, lite folk og løpebaner overalt.
"og der snubler Sæternes igjen"

Go Up