• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Kamptråd: Brann - Tromsø mandag 13. april kl 1800

Started by Spelaren, April 06, 2009, 09:32:28 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

SKBMiller

Quote from: Ricky on April 14, 2009, 00:04:37 AM
Quote from: SKBMiller on April 13, 2009, 23:38:47 PM
De som synes Moens forklaring på det røde er latterlig, sjekk regelboken.


Moens forklaring er latterlig basert på bildene, ikke regelboken. Alle vet at harde taklinger bakfra kan forsvare rødt kort. TV-bildene derimot viser at dette åpenbart ikke var noen grisetakling bakfra.

De eneste typer taklinger som i praksis gir direkte rødt kort i fotball:
- tofotstaklinger
- (harde) taklinger bakfra
- taklinger som ikke treffer ballen i det hele tatt, kun mannen (vanligvis gult, men rødt under skjerpende omstendigheter)

Har aldri noensinne sett det bli gitt direkte rødt for en ren sklitakling på ball, utført fra siden. Uansett hvor knallhard den ellers eventuelt måtte være.


Så for deg er det greit med en skikkelig voldsom takling forfra hvor det ene beinet først tar ballen, før det andre kommer etter og brekker beinet etterpå? Om du ser i regelverket kan man bli straffet for å sette motstanderen i fare, og da hjelper det ikke om man var på ballen først.

Quote from: Texas on April 14, 2009, 00:11:18 AM
Blir helt feil å argumentere om at det kunne blitt farlig dersom han hadde vært for sein når han faktisk var først på ballen.


Nei det blir ikke helt feil, det står i reglene at man kan bli straffet for å utsette motstanderen for fare. Samme prinsippet som høyt-spark regelen.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Reglene:

DIREKTE FRISPARK
Et direkte frispark tildeles motparten hvis en spiller begår en av følgende 6 forseelser på en måte
som etter dommerens skjønn er uforsiktig, hensynsløs eller med unødig mye kraft.

Norske bemerkninger og vurderinger:
Ved vurdering av hva som regnes som uforsiktig, hensynsløs eller handling med unødig kraft kan
det være en rettesnor for dommerne å ha klar for seg de mulige avgjørelser/beslutninger og
klassisfi seringer:
- korrekt takling uten avblåsning
- uforsiktig handling : frispark tildeles
- hensynsløs handling: muligheten til å tildele gult kort for usportslig opptreden i tillegg blir mer
sannsynlig
- unødig mye kraft øker sannsynligheten for å utsette motstander for fare og blir alvorlig brudd
på spillereglene med rødt kort som konsekvens.

Kai-Olai

Bare Nannskog som slipper unna med det som Sequeira prøvde seg på..

Når det gjelder Austin så vet jeg ikke helt, blir ikke enig med meg selv.. Men som en eller annen påpekte, hadde det vært mot oss, så hadde vi krevd 10 kampers karantene...

4 mål på 5 sjanser er trist.. Det som gjør det ekstra trist er at 3 av 4 igjen er tabber.. Grusomme tabber, og etterhvert også vanlige tabber, desverre!

Når Brann bare begynner å sette sjansene sine, så kan dette bli bra, for sjanser hadde vi nok av! Bare så synd at det ser ut som om vi må vente til sommeren med det, for de vi har i stallen pdd evner desverre ikke dette, ser det ut som.. Men er lov å håpe at det endrer seg..

Stemningen er bås helt til Gylfi og Nielsen kommer å "vekker" Hansa.. Cred til de for det! Herlig å se spiller som virkelig brenner for det de gjør, og ikke bare jogger rundt som om det var en vårtur i Central Park!

S.O.Moen orker jeg ikke kommenter engang.. Aldri likt, og kommer aldri til å like!

Når det gjelder Michael Collins så er det skremmende å se hvordan han fikk herje her en stund, men samtidig godt å se at det ble tatt grep, og forhåpentligvis er han long gone, for ever! :)
Han roter vel rundt på alle andre supporterforum + vgd, der han klager seg over hvor frekke vi Brannsupportere er som ikke ville ha han her lengre..

Gleder meg til flaksen igjen er på vår side!

krakra

Quote from: michael collins on April 13, 2009, 22:55:15 PM
Segueira løper 40 meter og blir felt to ganger på veien av brannspillere. Han gjør ikke noe galt, men det er klart han skal ha rødt kort! Hva er i veien med dere?
Ja, stakkars Sequeira som ble felt idet han skulle løpe forbi situasjonen og til andre siden av banen. Han løp ditt for å skape bråk, fløy rett inn i Bjørnsson og startet en slosskamp. Hva i helvette hadde han der å gjøre? Gjorde ingenting? Han gjorde nok ved å sprinte 40m mot Austin og slenge dritt. Han ville ha bråk, fikk bråk, fikk bank og fikk rødt kort. Deilig,

krakra

Quote from: SKBMiller on April 14, 2009, 00:39:44 AM
Nei det blir ikke helt feil, det står i reglene at man kan bli straffet for å utsette motstanderen for fare. Samme prinsippet som høyt-spark regelen.

Ricky

Quote from: SKBMiller on April 14, 2009, 00:39:44 AM
Quote from: Ricky on April 14, 2009, 00:04:37 AM
Quote from: SKBMiller on April 13, 2009, 23:38:47 PM
De som synes Moens forklaring på det røde er latterlig, sjekk regelboken.


Moens forklaring er latterlig basert på bildene, ikke regelboken. Alle vet at harde taklinger bakfra kan forsvare rødt kort. TV-bildene derimot viser at dette åpenbart ikke var noen grisetakling bakfra.

De eneste typer taklinger som i praksis gir direkte rødt kort i fotball:
- tofotstaklinger
- (harde) taklinger bakfra
- taklinger som ikke treffer ballen i det hele tatt, kun mannen (vanligvis gult, men rødt under skjerpende omstendigheter)

Har aldri noensinne sett det bli gitt direkte rødt for en ren sklitakling på ball, utført fra siden. Uansett hvor knallhard den ellers eventuelt måtte være.


Så for deg er det greit med en skikkelig voldsom takling forfra hvor det ene beinet først tar ballen, før det andre kommer etter og brekker beinet etterpå? Om du ser i regelverket kan man bli straffet for å sette motstanderen i fare, og da hjelper det ikke om man var på ballen først.


Liksomtaklinger har jeg ingen formeninger om, jeg diskuterer Austin/Lindpere hvor man faktisk kan se situasjonen.
Alle taklinger setter spillerne i fare i større eller mindre grad. Grunnregelverket i fotball er svært generelt, og dommerne får langt mer utfyllende direktiver fra NFF å forholde seg til når de dømmer. Nettopp for å unngå at hver enkelt dommer setter sine helt egne standarder for hva som er "uforsiktig", hva som er "hensynsløst" og hva som er "farlig" når en spiller takler en annen.

Austins takling sorterer i verste fall under hensynsløs. Lindpere kom i like stor fart selv, og var (i motsetning til Austin) helt uten sjanse på å nå ballen. Hadde ikke Austin klarert ballen i liggende stilling, så ville han etter alt å dømme selv blitt meid ned av Lindpere.

Xminator

Det var overhode ikke noen stygg takling. Austin er først i situasjonen, og det er Lindpere selv som fullfører. Om man skal trekke konklusjonen enkelte har videre så bør altså Brannspillerene trekke seg i alle 50-50/60-40 situasjoner og la motstander fullføre sine taklinger. Det er jo det som skjer på dårlige dager med Brann og alle hyler om at de må være tøffere.

Det er ikke damefotball vi spiller. Austin får en mye lettere hverdag den dagen han får spille engelsk fotball. Av de taklingene han har fått kort for i år er denne den minst stygge.

Trulsaren

Quote from: SKBMiller on April 14, 2009, 00:39:44 AMOm du ser i regelverket kan man bli straffet for å sette motstanderen i fare, og da hjelper det ikke om man var på ballen først.
Jeg er uenig med deg. Jeg mener Lindepere selv utsetter seg selv for fare ved å fullføre løpet/taklingen/forsøke på å ta ballen. Hadde han trukket seg, slik som en hver spiller hadde gjort 9 av 10 ganger når han ser at han aldri når ballen, hadde ingenting skjedd. I den samme regelboken du refererer til, står det også at det å sette seg selv i fare slikt, skal belønnes med gult kort :)

Henki

Utvisningen er og blir håpløs, det står jeg for selv nå dagen etter når jeg har fått sett den et par ganger i reprise og fått roet meg litt ned. At Moen er ute og ror og påstår at taklingen var bakfra føyer seg jo bare pent inn i pisspreik fra den kanten.

Tromsøspilleren sine påstander om at Austin gikk inn for å skade ham er jo også rimelig skandaløse. Reaksjonen hans mot publikum likeså. Lindperre ser at Austin vil nå ballen først, men velger likevel å fullføre. Da er det ikke rart at Austin fyker inn i ham.
Ballen skal fremover!

Ferguson

Quote from: Xminator on April 14, 2009, 05:16:31 AM
Det var overhode ikke noen stygg takling. Austin er først i situasjonen, og det er Lindpere selv som fullfører. Om man skal trekke konklusjonen enkelte har videre så bør altså Brannspillerene trekke seg i alle 50-50/60-40 situasjoner og la motstander fullføre sine taklinger. Det er jo det som skjer på dårlige dager med Brann og alle hyler om at de må være tøffere.

Det er ikke damefotball vi spiller. Austin får en mye lettere hverdag den dagen han får spille engelsk fotball. Av de taklingene han har fått kort for i år er denne den minst stygge.


AMEN!!

Reagerer også på Høgmo som løper inn på banen for å påvirke dommeren. Han bør sitte på tribunen neste kamp. Nilsen er forsåvidt inne på banen han og men han kommer inn for å roe ned situasjonen. Det gjør ikke Høgmo som sutrer og klager til dommeren!!! Jeg mener helt klart at Moen blir påvirket av at Høgmo og resten av TIL benken stormer ut på banen.

Men vi taper fullt fortjent. Stallen er en katasrofe og som en annen påpekte helt ubalansert. Angrepspillet er fraværende og nor forsvaret er på påskeferie hjelper det lite.
Nå har pessimismen tatt meg og jeg spår at vi redder oss 1 serierunde før slutt!!
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

Christian

Om Austin sin takling på ball skal være direkte rødt, skal dommerne jaggu få brukt kortstokken i år. Eg er ikkje i tvil om at i alle fall Moen skal få problemer med å være konsekvent resten av sesongen.

Hva nå med harde taklinger der en ikkje treffer ballen? De må jo resultere i rødt alle sammen. Gult kort må jo no forbeholdes harde taklinger der en treffer ballen og ellers bare usportslig oppførsel.

Skulle forøvrig likt å se om igjen Sequeiras takling av Karadas langs linjen på tampen. Den òg er knallhard, men på ball. Resultat: Innkast og lite annet.

Ellers var det midtperioden av første omgang som ødela det meste. Har sett BTs høydepunkter om igjen no og de sjansene Brann skaper kommer etter godt spill. Opprullinger på kant og gode innlegg. Både Solli og Sævarsson skal score på sine headinger. De er helt fri og med god vinkel på mål. Karadas er òg veldig nære etter innlegg fra Huseklepp.

Nye klovnestreker i midtforsvaret og manglende effektivitet resulterer, ikkje overraskende, i nytt nederlag.

Ferguson

Quote from: SKBMiller on April 13, 2009, 22:33:00 PM
Taklingen fortjener et klart rødt. Hadde noen taklet en av våre sånn tenker jeg folk her inne hadde klikket helt og krevd utestengelse i ti kamper.


Mulig andre hadde vært i harnisk, men ikke jeg iallefall. Taklingen er helt grei den. Jeg mener det ikke er frispark engang!
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

ostraume

April 14, 2009, 09:23:06 AM #311 Last Edit: April 14, 2009, 10:24:28 AM by ostraume
Det er litt problematisk å telle sjanser og så konkludere med at vi ikke er så verst siden vi tross alt vinner sjansestatistikken i tredje kamp på rad. Det er ikke tilfeldig at vi har lav uttelling. Vi har lenge slitt med en midtbane som er vaksinert mot å score (Solli putter kanskje 1/3 ganger på den gigasjansen han gfikk, Sævarsson kanskje 1/5 på sin nesten like store). Når vi i tillegg har to "spisser" som heller ikke lager mål så kan vi skape så mange sjanser vi vil, det hjelper lite.

Rushfeld sitt første mål hadde aldri blitt mål om Huseklepp hadde kommet i samme situasjon, det er slett ikke tilfeldigheter og uflaks som gjør at vi lager lite mål på sjansene. Det er pur udyktighet.

Edit: typo.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krøvel vellevold

Quote from: Yes!wehavenobananas on April 13, 2009, 23:36:04 PM
Stemningen på Brann Stadion er død og begravet. Vi vil aldri komme opp på noe av det vi har opplevd tidligere. Greit nok at vi kanskje vil ha enkeltkamper med noe god steming, men jeg spår en mørk tid angående steming fra tribunene. Det er vel egentlig bare til å anerkjenne det etter hvert.


Tøys og tull! Stemningen kommer når Brann er i siget og det er innsats, dramatikk og spenning. Vil si at trøkket på 2-4 til tider var meget bra i går. Bedre enn på 0-0 i går, og på 1-0 mot Stabæk. Når det er innsats og full krig, våkner publikum til liv.  Publikum trenger bare et spark i ræven. Stemningen pr 2009 er heller ikke dårligere enn før 2006/2007. Hansa bør ta seg sammen, for all del, men at vi aldri vil komme opp på nivå med det vi har opplevd tidligere, er tøys. Selvsagt vil vi det når forholdene blir lagt til rette for det. Forholdene ligger ikke til rette for det med Branns sportslige situasjon 2008/2009.
Legg ned hele klubben!

Vestkanten

4 minutter tilleggstid er utrolig, det lønner seg altså å opptre usportslig (Unntatt på lerkendal), noe Tromsø er gode på!

Lindpere viste fingen til tribunen, samt at en i TIL sitt støtteapparat gjorde det samme. Hva er tariffen? 5000,- pr. fing??

Sjelden å se lekepolitiet stille seg opp foran pølsevipèn......
Heia Brann!

Markmus

Quote from: Vestkanten on April 14, 2009, 10:27:28 AM
Sjelden å se lekepolitiet stille seg opp foran pølsevipèn......


Er jo klart fiffen må beskyttes fra voldsmennene i Tromsø.
Ka du ve?

pidre

Quote from: SKBMiller on April 14, 2009, 00:39:44 AM
Quote from: Ricky on April 14, 2009, 00:04:37 AM
Quote from: SKBMiller on April 13, 2009, 23:38:47 PM
De som synes Moens forklaring på det røde er latterlig, sjekk regelboken.


Moens forklaring er latterlig basert på bildene, ikke regelboken. Alle vet at harde taklinger bakfra kan forsvare rødt kort. TV-bildene derimot viser at dette åpenbart ikke var noen grisetakling bakfra.

De eneste typer taklinger som i praksis gir direkte rødt kort i fotball:
- tofotstaklinger
- (harde) taklinger bakfra
- taklinger som ikke treffer ballen i det hele tatt, kun mannen (vanligvis gult, men rødt under skjerpende omstendigheter)

Har aldri noensinne sett det bli gitt direkte rødt for en ren sklitakling på ball, utført fra siden. Uansett hvor knallhard den ellers eventuelt måtte være.


Så for deg er det greit med en skikkelig voldsom takling forfra hvor det ene beinet først tar ballen, før det andre kommer etter og brekker beinet etterpå? Om du ser i regelverket kan man bli straffet for å sette motstanderen i fare, og da hjelper det ikke om man var på ballen først.

Quote from: Texas on April 14, 2009, 00:11:18 AM
Blir helt feil å argumentere om at det kunne blitt farlig dersom han hadde vært for sein når han faktisk var først på ballen.


Nei det blir ikke helt feil, det står i reglene at man kan bli straffet for å utsette motstanderen for fare. Samme prinsippet som høyt-spark regelen.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Reglene:

DIREKTE FRISPARK
Et direkte frispark tildeles motparten hvis en spiller begår en av følgende 6 forseelser på en måte
som etter dommerens skjønn er uforsiktig, hensynsløs eller med unødig mye kraft.

Norske bemerkninger og vurderinger:
Ved vurdering av hva som regnes som uforsiktig, hensynsløs eller handling med unødig kraft kan
det være en rettesnor for dommerne å ha klar for seg de mulige avgjørelser/beslutninger og
klassisfi seringer:
- korrekt takling uten avblåsning
- uforsiktig handling : frispark tildeles
- hensynsløs handling: muligheten til å tildele gult kort for usportslig opptreden i tillegg blir mer
sannsynlig
- unødig mye kraft øker sannsynligheten for å utsette motstander for fare og blir alvorlig brudd
på spillereglene med rødt kort som konsekvens.

-


Men brukte Austin unødig mye kraft? Han brukte vel akkurat så mye kraft han måtte for å nå den ballen - før Lindipere løper inn i han...

Saludar a los monos!

Klaus_Brann

Quote from: SKBMiller on April 14, 2009, 00:39:44 AM
Quote from: Ricky on April 14, 2009, 00:04:37 AM
Quote from: SKBMiller on April 13, 2009, 23:38:47 PM
De som synes Moens forklaring på det røde er latterlig, sjekk regelboken.


Moens forklaring er latterlig basert på bildene, ikke regelboken. Alle vet at harde taklinger bakfra kan forsvare rødt kort. TV-bildene derimot viser at dette åpenbart ikke var noen grisetakling bakfra.

De eneste typer taklinger som i praksis gir direkte rødt kort i fotball:
- tofotstaklinger
- (harde) taklinger bakfra
- taklinger som ikke treffer ballen i det hele tatt, kun mannen (vanligvis gult, men rødt under skjerpende omstendigheter)

Har aldri noensinne sett det bli gitt direkte rødt for en ren sklitakling på ball, utført fra siden. Uansett hvor knallhard den ellers eventuelt måtte være.


Så for deg er det greit med en skikkelig voldsom takling forfra hvor det ene beinet først tar ballen, før det andre kommer etter og brekker beinet etterpå? Om du ser i regelverket kan man bli straffet for å sette motstanderen i fare, og da hjelper det ikke om man var på ballen først.

Quote from: Texas on April 14, 2009, 00:11:18 AM
Blir helt feil å argumentere om at det kunne blitt farlig dersom han hadde vært for sein når han faktisk var først på ballen.


Nei det blir ikke helt feil, det står i reglene at man kan bli straffet for å utsette motstanderen for fare. Samme prinsippet som høyt-spark regelen.


Da skulle jo Ramovic hatt rødt og, han fikk ikke en dritt. Etter mye kjefting fra flere spillere ga han Ramovic tilsnakk.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Kai-Olai on April 14, 2009, 01:35:11 AM
Bare Nannskog som slipper unna med det som Sequeira prøvde seg på..

Når det gjelder Austin så vet jeg ikke helt, blir ikke enig med meg selv.. Men som en eller annen påpekte, hadde det vært mot oss, så hadde vi krevd 10 kampers karantene...


Jeg følger ikke helt den. Klart det er lettere å være for Brann, og mot Tromsø i en slik situasjon, men jeg synes virkelig ikke det er noe mer enn maks et gult kort. Tror neppe noen hadde reagert i etterkant, hvis ikke Sequeira hadde tatt det løpet, og da hadde det ebbet ut i et innkast.

Husker veldig godt da han svensken på Stabæk grisetaklet Bakke. DER snakker du rødt kort, ikke den taklinga Austin leverer.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

tormi

April 14, 2009, 11:13:04 AM #318 Last Edit: April 14, 2009, 11:26:36 AM by tormi
Quote from: Vestkanten on April 14, 2009, 10:27:28 AM
4 minutter tilleggstid er utrolig, det lønner seg altså å opptre usportslig (Unntatt på lerkendal), noe Tromsø er gode på!

Lindpere viste fingen til tribunen, samt at en i TIL sitt støtteapparat gjorde det samme. Hva er tariffen? 5000,- pr. fing??

Sjelden å se lekepolitiet stille seg opp foran pølsevipèn......

SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

Brannmann!

Den som irriterte meg mest var keeperen til tromsø. mange ganger når han gikk opp for å fange ballen gikk han ut med både kne og knotter. dette så for meg ut som forsøk på å skade motspillere som var i nærheten. og i regleboken står det at også forsøk skal straffes. derfor burde jo kanskje keeperen også fått rødt kort?

tormi

Quote from: pidre on April 13, 2009, 22:48:14 PM
Kommer
Quote from: Hansi72 on April 13, 2009, 22:43:50 PM
Problemet med taklingen er ikke at den er hard, men at den ser ut til å komme i knehøyde. Og det er naturligvis det fjerdedommeren gjør hoveddommer oppmerksom på.


Kommer i knehøyde, hva mener du egentlig med det? Austin tar ballen, og den er vel temmelig nær gresset. 


Blir så frustrert av å lese på dette forumet, hvorfor kommer jeg da tilbake :) Blodtrykket går opp med engang jeg ser de røde fargene :)

Takk for at du også la merke til at taklingen ikke kunne være i knehøyde da han traff ballen klokkerent, ballen var på bakken så om ikke Joel kom sklidende inn på kne så kan den UMULIG ha vært i knehøyde!

Herregud. Og dette var ikke frispark engang. Joel kunne like gjerne trukket seg fra denne taklingen hvor han ikke kunne nådd ballen likevel.
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

Læreren

Quote from: Klaus_Brann on April 14, 2009, 10:54:15 AM
Quote from: SKBMiller on April 14, 2009, 00:39:44 AM
Quote from: Ricky on April 14, 2009, 00:04:37 AM
Quote from: SKBMiller on April 13, 2009, 23:38:47 PM
De som synes Moens forklaring på det røde er latterlig, sjekk regelboken.


Moens forklaring er latterlig basert på bildene, ikke regelboken. Alle vet at harde taklinger bakfra kan forsvare rødt kort. TV-bildene derimot viser at dette åpenbart ikke var noen grisetakling bakfra.

De eneste typer taklinger som i praksis gir direkte rødt kort i fotball:
- tofotstaklinger
- (harde) taklinger bakfra
- taklinger som ikke treffer ballen i det hele tatt, kun mannen (vanligvis gult, men rødt under skjerpende omstendigheter)

Har aldri noensinne sett det bli gitt direkte rødt for en ren sklitakling på ball, utført fra siden. Uansett hvor knallhard den ellers eventuelt måtte være.


Så for deg er det greit med en skikkelig voldsom takling forfra hvor det ene beinet først tar ballen, før det andre kommer etter og brekker beinet etterpå? Om du ser i regelverket kan man bli straffet for å sette motstanderen i fare, og da hjelper det ikke om man var på ballen først.

Quote from: Texas on April 14, 2009, 00:11:18 AM
Blir helt feil å argumentere om at det kunne blitt farlig dersom han hadde vært for sein når han faktisk var først på ballen.


Nei det blir ikke helt feil, det står i reglene at man kan bli straffet for å utsette motstanderen for fare. Samme prinsippet som høyt-spark regelen.


Da skulle jo Ramovic hatt rødt og, han fikk ikke en dritt. Etter mye kjefting fra flere spillere ga han Ramovic tilsnakk.



Observerte at folk fra TIL-benken var borte og roet ned Ramovic etter den episoden. Mannen er en villstyring, og er en fare for andre i det det koker over for han. Og det skjer flere ganger i løpet av en sesong.

tr0Ndemann

What a waste of council tax, we paid for your hats!

Læreren

http://fotball.bt.no/eliteserien/article135141.ece

TIL anker det røde kortet. Nilsen har vel varslet av Brann også vil gjøre det?

laco

Det er en ting som jeg ikke forstår i Rodolph saken.

Når Joakim Persson grise taklet Eirik Bakke på Nadderud så fikk han gult kort. Mener at både dommeren og dommersjefen utalte at det var feil med gult og at det heller skulle ha vært rødt. Men problemet var at dommeren med å gi gult til Persson hadde sagt at han så taklingen, og vurderte den til gult og derfor kunne han ikke staffes i ettertid.

Gjorde ikke dommeren det samme igår? Ved å vise at det var innkast så sier han at han så taklingen og kun vurderte det til innkast? Linjedommeren gjorde jo det samme.

Eller er det jeg som er ute og kjører no?


haavarl

Quote from: Xminator on April 10, 2009, 09:47:19 AM
Grei odds på Tromsøseier, så trøstepengene er satset :p


Wow .... hvordan gikk det med denne?

Kai-Olai

Quote from: haavarl on April 14, 2009, 12:22:27 PM
Quote from: Xminator on April 10, 2009, 09:47:19 AM
Grei odds på Tromsøseier, så trøstepengene er satset :p


Wow .... hvordan gikk det med denne?


Kommer an på hvor mye han satset.. Oddsen på TIL var ihvertfall 2.90, så bra jeg ikke tippet! ;D

callidus

Quote from: pidre on April 13, 2009, 22:48:14 PM
Kommer i knehøyde, hva mener du egentlig med det? Austin tar ballen, og den er vel temmelig nær gresset. 


Dette er knehøyde.

http://img14.imageshack.us/img14/9244/utennavnj.png

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Henki

Quote from: callidus on April 14, 2009, 13:05:55 PM
Quote from: pidre on April 13, 2009, 22:48:14 PM
Kommer i knehøyde, hva mener du egentlig med det? Austin tar ballen, og den er vel temmelig nær gresset. 


Dette er knehøyde.

http://img14.imageshack.us/img14/9244/utennavnj.png


Bildet er tatt ut av sammenheng. Det er tatt etter at Austin har taklet vekk ballen og etter at Lindpere valgte å fullføre løpet på tross av at han ikke hadde mulighet til å nå ballen.
Ballen skal fremover!

Kai-Olai

Jeg tar forresten på meg all skyld for tapet igår! Jeg kom 2 minutter for sent, og når jeg gjør det, vinner aldri Brann.. Jeg burde blitt stående igjen utenfor, og beklager dette på det dypeste!

Ferguson

Quote from: callidus on April 14, 2009, 13:05:55 PM
Quote from: pidre on April 13, 2009, 22:48:14 PM
Kommer i knehøyde, hva mener du egentlig med det? Austin tar ballen, og den er vel temmelig nær gresset. 


Dette er knehøyde.

http://img14.imageshack.us/img14/9244/utennavnj.png


Hvis du begynner å bruke briller så ser du at det bilde faktisk ikkje e i knehøyde. Treffer leggen. At han treffer Lindpere 1 sek etter at ballen e most vekk e ikkje Austin sinn feil. Gi hele TIL laget håndvesker og høyhelte sko. Dette e en sport for menn så bør dokkar vise litt manndom ikkje gå å grine til mamma hele tiden!!
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

steinbygger

Quote from: Spelaren on April 14, 2009, 12:13:32 PM
Quote from: Læreren on April 14, 2009, 11:56:08 AM
http://fotball.bt.no/eliteserien/article135141.ece

TIL anker det røde kortet. Nilsen har vel varslet av Brann også vil gjøre det?


Jepp.

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article4260708.ece


Er bare å slappe av , det er RBH som skriver anken og da regner jeg med at vi kommer unne med 4 kampers karantene

Markmus

Quote from: Læreren on April 14, 2009, 11:56:08 AM
http://fotball.bt.no/eliteserien/article135141.ece

TIL anker det røde kortet. Nilsen har vel varslet av Brann også vil gjøre det?


Hva har de å anke? Sequeiras røde kort var klinkende klart. Det har ingen verdens ting å si at han ikke nådde frem - det er Sequeira som skaper bråket og han skal dermed ha rødt kort. Tror Tromsø-folket må få seg en "reality check".
Ka du ve?

Christian

Quote from: tr0Ndemann on April 14, 2009, 11:48:11 AM
http://www.youtube.com/watch?v=cgpyzEd2xUg

Jeg er for en gangs skyld enig med Wathne..

Kan ikkje fatte at resten av panel kan sitte der og si at Sequeira ikkje har gjort noe som helst. Om det ikkje var for hans spurt bort til situasjonen hadde det aldri blitt knuffing ut av det. Han skaper hele episoden med sin aggressivitet.

Igjen har nok likevel Davy rett. Gult til Sequeira hadde vært riktig.

Sam B

Quote from: Markmus on April 14, 2009, 13:51:18 PM

Hva har de å anke? Sequeiras røde kort var klinkende klart. Det har ingen verdens ting å si at han ikke nådde frem - det er Sequeira som skaper bråket og han skal dermed ha rødt kort. Tror Tromsø-folket må få seg en "reality check".


Fant du det ut nå.
Lå du i vinterdvale da TILs økonomi var tema?

Drunkie

Quote from: Bt.no on April 14, 2009, 14:48:21 PM


http://fotball.bt.no/eliteserien/article135184.ece

Noen som vet forskjellen på å klage og sende inn sitt syn av saken?

steinbygger

Quote from: Drunkie on April 14, 2009, 14:48:21 PM
Quote from: Bt.no on April 14, 2009, 14:48:21 PM
Etter at Rodolph «Rudy» Austin ble sendt i dusjen – for en situasjon dommeren først vurderte som en fair takling – har sinnene vært i kok i Brann-leiren. Brann sender ikke protest eller anke, men bruker sin rett til tilsvar på saken.

– Vi gjør ikke noe annet enn at vi sender inn vår partsforklaring. Vi er uenig i det røde kortet, sier Roald Bruun-Hanssen til bt.no.



http://fotball.bt.no/eliteserien/article135184.ece

Noen som vet forskjellen på å klage og sende inn sitt syn av saken?


Klage/anke er vel å si at det røde kortet var feil og at man ønsker å få dette omgjort. Sitt syn er vel en forklaring på hvorfor ting skjedde og er ett innlegg for å få mildest mulig straff

Klaus_Brann

Quote from: Læreren on April 14, 2009, 11:42:24 AM
Quote from: Klaus_Brann on April 14, 2009, 10:54:15 AM


Da skulle jo Ramovic hatt rødt og, han fikk ikke en dritt. Etter mye kjefting fra flere spillere ga han Ramovic tilsnakk.



Observerte at folk fra TIL-benken var borte og roet ned Ramovic etter den episoden. Mannen er en villstyring, og er en fare for andre i det det koker over for han. Og det skjer flere ganger i løpet av en sesong.


Ja, stemmer det, det var en i støtteapparatet som var borte og snakket til han. Har aldri likt fyren.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Kjell249

Haugen sin takling på Sævarsson i første omgang er mye rødere i fargen enn Austin sitt. Austin kommer først på ballen og bruker akkurat nok fart til at han rekker frem. Haugen er ikke i nærheten av å rekke ballen og fullfører taklingen. Treffer han Sævarsson skikkelig der så går foten. Skandale at dommeren ikke tar den situasjonen når ballen går ut av spill og gir gult kort.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Calthaza

April 14, 2009, 16:22:07 PM #341 Last Edit: April 14, 2009, 16:32:54 PM by Calthaza
Edit: var postet en lignende fra før ^^

Huff

Quote from: brannfrik on April 13, 2009, 23:40:01 PM
Hvem skal ta seg i nakken sier du huff?? det var flere rundt meg i dag som snakket om å støtte laget i motgang, men jeg fant det noe vanskelig å synge når disse 11 overbetalte fittene tar seg et kvarters kaffepause og lar tromsø trille inn 3 mål. det er rett og slett respektløst ovenfor oss supporte som tross alt ofrer både tid, penger og sjel ved å stille opp på stadion i sol og regn.

og til alle som nå sutrer om at vi skal støtte laget uansett, les dette:

http://barten-hq.org/?page=artikler.php&id=75


Takk, nå har jeg lest barten siden papirutgavene kom, så linken var oveflødig. Hvis du leser posten min igjen ser du videre at jeg snakket om før målene til TIL rant inn. Altså på stillingen 0-0, da vi tross mangel på imponerende spill skapte de største sjansene. Dessuten var steminingen bra før i tiden også når vi tapte, og da tenker jeg ikke nødvendigvis på at det ble sunget for egne spillere...

Innlandsmax

Quote from: Langhår on April 13, 2009, 23:10:41 PM
Quote from: Stian on April 13, 2009, 23:06:31 PM
Og der var diskusjonen en nordlending fattigere...


Godt jobbet. Det ble tydeligvis for mye for samen å takle en seier over Brann. Den joviale, nyssgjerrige supporteren som bare ville utveksle synspunkter forsvant som dugg for solen. Herr Collins ble plutselig Brutus igjen.

krøvel vellevold

Lindpere skylder på kaffekopper og skriking.

http://fotball.bt.no/eliteserien/article135225.ece

Og så ender det hele med at

1) Austin får 5 kampers karantene for livsfarlig opptreden.
2) Sequeira får trukket tilbake det røde kortet.
3) Einarsson får 5 kampers karantene for livsfarlig opptreden.
4) Lindpere får 100 gratis burgere på MacDonalds.
5) Brann får 3 poeng trekk for usportslig publikum med livsfarlig opptreden.
6) Brann må spille uten publikum resten av sesongen. Og det i Alta.
7) Rosenborg får 3 ekstra poeng fordi de er en uskyldig tredjepart.
Legg ned hele klubben!

sepådet

Taklingen til Austin gjorde ihvertfall meg vill i buksen,GKH

Klaus_Brann

Quote from: krøvel vellevold on April 14, 2009, 21:46:42 PM
Lindpere skylder på kaffekopper og skriking.

http://fotball.bt.no/eliteserien/article135225.ece

Og så ender det hele med at

1) Austin får 5 kampers karantene for livsfarlig opptreden.
2) Sequeira får trukket tilbake det røde kortet.
3) Einarsson får 5 kampers karantene for livsfarlig opptreden.
4) Lindpere får 100 gratis burgere på MacDonalds.
5) Brann får 3 poeng trekk for usportslig publikum med livsfarlig opptreden.
6) Brann må spille uten publikum resten av sesongen. Og det i Alta.
7) Rosenborg får 3 ekstra poeng fordi de er en uskyldig tredjepart.


Hehe, ikke et usannsynlig scenario.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Drunkie

Quote from: Klaus_Brann on April 14, 2009, 21:56:48 PM
Quote from: krøvel vellevold on April 14, 2009, 21:46:42 PM
Lindpere skylder på kaffekopper og skriking.

http://fotball.bt.no/eliteserien/article135225.ece

Og så ender det hele med at

1) Austin får 5 kampers karantene for livsfarlig opptreden.
2) Sequeira får trukket tilbake det røde kortet.
3) Einarsson får 5 kampers karantene for livsfarlig opptreden.
4) Lindpere får 100 gratis burgere på MacDonalds.
5) Brann får 3 poeng trekk for usportslig publikum med livsfarlig opptreden.
6) Brann må spille uten publikum resten av sesongen. Og det i Alta.
7) Rosenborg får 3 ekstra poeng fordi de er en uskyldig tredjepart.


Hehe, ikke et usannsynlig scenario.


Synd for Lindpere at de ikke har MacDonalds i Tromsø....

kabelmann

Quote from: Drunkie on April 14, 2009, 22:01:57 PM
Synd for Lindpere at de ikke har MacDonalds i Tromsø....

Ikke noe problem, det fikser Trond Mohn.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

stig

Quote from: laco on April 14, 2009, 12:03:19 PM
Det er en ting som jeg ikke forstår i Rodolph saken.

Når Joakim Persson grise taklet Eirik Bakke på Nadderud så fikk han gult kort. Mener at både dommeren og dommersjefen utalte at det var feil med gult og at det heller skulle ha vært rødt. Men problemet var at dommeren med å gi gult til Persson hadde sagt at han så taklingen, og vurderte den til gult og derfor kunne han ikke staffes i ettertid.

Gjorde ikke dommeren det samme igår? Ved å vise at det var innkast så sier han at han så taklingen og kun vurderte det til innkast? Linjedommeren gjorde jo det samme.

Eller er det jeg som er ute og kjører no?


Dette er to forskjellige ting. I Bakke-saken blir det som du sa gitt gult,og dommeren kan ikke endre det etter kamp pga video. Han så tacklingen og vurderte den. Hadde han ikke sett den,og da selvsagt ikke gitt frispark, kunne han blitt straffet.
Mandagens situasjon dømmer dommer og linjedommer kast,men 4. dommer griper inn og gir beskjed om at den må revurderes. Dette er det samme som skjedde i Sandefjord da 4.dommer fikk annulert det som kunne blitt 1-0 målet. Dommeren og linjedommer dømte først mål.

Så blir det spennende å se hva som skjer med Einarsson. Skal nff følge praksis kan de vel ikke straffe han,pga dommerteamet har observert "slagsmålet" og vurdert det til at Sequeira var den mest voldsomme og gav han kort. Litt usikker på hva som er blitt gjort i lignende situasjoner. Kan vel skylde på at det var uoversiktelig,og dermed bruke video til å straffe han.
NFF er nå engang Nff,så de finner vel på noe lurt som går utover Brann.
Nettsideansvarlig

Go Up