• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Treneren etter Mjelde

Started by Fabregas, April 20, 2008, 00:14:32 AM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Joggi Bogga

October 20, 2008, 09:25:19 AM #650 Last Edit: October 20, 2008, 10:10:28 AM by Joggi Bogga
Utlandet...?
Kanskje Roy Aitken?

Det ville vært meget rart om ikke han var en sterkt ønsket kandidat idag. I det minste regner jeg med han er oppe til vurdering.

edit: typo
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

Nixon

Rød makt på Hansa

Strandlien


Nixon

Men vil vi ha en kynisk jævel som Nilsen? Mjelde får jo hele tiden kritikk fra supporterhold for å gi spillerne skylden for dårlige resultater. Nilsen er verre på det området etter min mening.
Rød makt på Hansa

Bossmann

Vi bør vel sikte høyere enn som så.

Jrgn

Vi trenger vel ikke en med MINDRE erfaring enn Mjelde. Treneren er utrolig viktig. Her mener jeg HARDBALL kan legge inn noen kroner, slik at vi får en trener av internasjonalt kaliber!

Belfort

Kan aldri tenke meg at Brann er villig til og ansette en trener som er under læring. Denne gangen kommer de til og gå for en trener med lang erfaring.

thesevs

4-4-2: Brann på NrK Hordaland mente Nilsen ikke var rette trenertypen for Brann. Kanskje om et par år, men absolutt ikke nå. Hovedargumentene mot Nilsen var at måten å jobbe på/press/engasjement var totalt forskjellig fra det han har vært vant med tidligere.

De mente Brann burde se utover landegrensene, men navn som Hareide var nevnt som mulige erstattere.
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Xminator

Steinar Nilsen kan fort være den første som takker ja på den lange listen av trenere som RBH nå ringer til.

Virker som enkelte helst vil ha en trener med kult navn. Kan tenke meg at siklingen begynner om det høres litt engelsk ut, eller kult som Memelli. Det utenlandske markedet er ett marked Brann overhode ikke har oversikt på.

Jeg vil heller ha en Berg/Nilsen-type som faktisk har bevist noe enn trenere som har vært flinkere til å bygge CV enn å lede lag.

DangerousDan

Vi burde dra en Lsk-variant, der vi stripper en klubb for en trener/sportssjef- konstellasjon.
Svante/Bergstrand kan helt sikkert lokkes fra Sveriges beste lag, men bukken passer jo havresekken, og jeg tviler på at amfetamingliset sparker seg selv til fordel for Svante.

Veldig ambivalent ifht Nilsen.
Tydelig at mannen har kompetanse og egenskaper, men erfaringen er ikke veldig bred- og som det påpekes er han i overkant flink til å skjelle ut spillere offentlig og sende ansvaret videre.

ostraume

Er ikke Nilsen den tøffe treneren som folk har etterlyst da? Som kan stille krav og motiver? Jeg gråter ikke om han får jobben.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

pidre

Sitat BT:" Nilsen startet karrieren som TIL-trener som redningsmann ved to anledninger. Først kom han inn da Otto Ulseth fikk sparken i august 2005, deretter da Ivar Morten Normark fikk fyken etter 14 kamper sesongen etter.

Foran fjorårssesongen fikk han jobben på permanent basis, og førte "Gutan" til sjetteplass.

I år har laget vært med å prege eliteserien, og to runder før slutt er Tromsø ett poeng foran Rosenborg i bronsekampen."

Nilsen er inne i sin 4. seong som trener i TL, og langt fra så uerfaren som mange vil ha det til. I tillegg har han lang spiller-erfaring på høyt nivå, og en periode som sportssjef i TIL.

Har forøvrig aldri lagt merke til at Nilsen er "i overkant" flink til å skjelle ut spillere i det offentlige rom. Vennligst kom med eksempler "dangerousman" m.fl....

Heller en ung offensiv trener på vei opp, enn en gammel på vei ned...

Om det skulle være uklart for noen, og for the record - mitt førstevalg, og det står jeg for: Steinar Nilsen!







Saludar a los monos!

Nixon

Quote from: pidre on October 20, 2008, 11:44:38 AMHar forøvrig aldri lagt merke til at Nilsen er "i overkant" flink til å skjelle ut spillere i det offentlige rom. Vennligst kom med eksempler "dangerousman" m.fl....


Her et rykende ferskt eksempel fra siste Tromsø-kampen:
Nilsen slakter TIL-spillerne etter 4-4.
- Når vi leder 4-2 og er i kamp om medaljer, burde det egentlig være lett match å ta dette inn. Jeg syntes det var dårlig, totalt sett var det en dårlig fotballkamp av oss, sier Nilsen til TV 2.

Han mener Tromsø-spillerne må spørre seg om de virkelig er gode nok til å ta medalje i årets Tippeliga.
- Vi har folk som sovner på banen og mangler ledertyper, dessverre. Vi står ikke fram når det gjelder. Vi kan ikke slippe inn så mange dødballer som vi gjør i dag, det er forferdelig å se på, smeller det fra sjefen.


Nå mener forsåvidt ikke jeg at dette er så ille. En trener kan ikke helt utslette seg helt og ta skylden for at spillerne står og ser på ute på banen. Spillerne må ta sin del av skylden, og det må en trener få lov til å si. Poenget mitt var bare at dette har vært en gjenganger i kritikken mot Mjelde, og da kan det være greit å få frem at han ikke er alene...
Rød makt på Hansa

pidre

Takk for svar Nixon. Likevel - dette går jo ikke på enkeltspillere, slik jeg oppfattet enkelte påstander her inne på forumet.

Synes noen ganger det er akseptabelt å kritisere laget, når det samlet ikke presterer bra nok. Imidlertid - skjer dette regelmessig og ofte, er dette, etter mitt syn, uheldig.
Saludar a los monos!

pidre

Et annet fohold ved Nilsen, som varmer et Brann-supporter hjerte er at han faktisk ønsker seg til Brann!! Først ville han hit som spiller, men dengang sa MIM sa nei (såvidt jeg husker). Nå vil han hit som trener.....

Saludar a los monos!

megleren

Og Nilsen har jo også svingt seg og et ølglass på byen.. Han ble sint fordi han ble utskjelt av en supporter.. Og da slo han.. Hvordan skal dette gå i Bergen der presset er mye større?? Slutte å gå på byen? Flirer.. Nei.. Behold han Tromsø..
r og blir et sittesvin på Hansa

Belfort

Quote from: pidre on October 20, 2008, 12:04:07 PM
Et annet fohold ved Nilsen, som varmer et Brann-supporter hjerte er at han faktisk ønsker seg til Brann!! Først ville han hit som spiller, men dengang sa MIM sa nei (såvidt jeg husker). Nå vil han hit som trener.....




Hvor har det fra at han ønsker seg hit?

Ricky

Quote from: thesevs on October 20, 2008, 10:48:26 AM
4-4-2: Brann på NrK Hordaland mente Nilsen ikke var rette trenertypen for Brann. Kanskje om et par år, men absolutt ikke nå. Hovedargumentene mot Nilsen var at måten å jobbe på/press/engasjement var totalt forskjellig fra det han har vært vant med tidligere.


Fire sesonger i AC Milan og Napoli bør vel normalt være nok til å herde folk i forhold til presset og engasjementet i Brann.

Men men.. Brann har jo "sikkert" noen skikkelig store navn på gang, og kan ha is i magen i forhold til de beste norske trenerne.

Nixon

Quote from: megleren on October 20, 2008, 12:09:24 PMOg Nilsen har jo også svingt seg og et ølglass på byen.. Han ble sint fordi han ble utskjelt av en supporter.. Og da slo han.. Hvordan skal dette gå i Bergen der presset er mye større?? Slutte å gå på byen? Flirer.. Nei.. Behold han Tromsø..


Mulig jeg husker feil, men jeg mener å ha hørt at litt av skepsisen fra Brann i forhold til Nilsen er ryktet han har som en som liker å være konge på byen.
Rød makt på Hansa

megleren

Han er det vi kaller en Blære.. Jeg meg og meg først.. Deretter spillerne.. for alt i verden.. Behold heller Mjelde enn han der..
r og blir et sittesvin på Hansa

steinbygger

Quote from: Nixon on October 20, 2008, 12:16:06 PM
Quote from: megleren on October 20, 2008, 12:09:24 PMOg Nilsen har jo også svingt seg og et ølglass på byen.. Han ble sint fordi han ble utskjelt av en supporter.. Og da slo han.. Hvordan skal dette gå i Bergen der presset er mye større?? Slutte å gå på byen? Flirer.. Nei.. Behold han Tromsø..


Mulig jeg husker feil, men jeg mener å ha hørt at litt av skepsisen fra Brann i forhold til Nilsen er ryktet han har som en som liker å være konge på byen.


Bingo. Brann er redd for at media skal "spise" han pga dette. I utgangspunktet var Brann keen på å få han. Det hartidligere i år vært dialog mellom Brann og Nilsen og begge var interesert, men interessen fra Brann skal ha sluknet fortere enn Nilsen slukner når han er på by'n

Joggi Bogga

Quote from: Nixon on October 20, 2008, 12:16:06 PM
Quote from: megleren on October 20, 2008, 12:09:24 PMOg Nilsen har jo også svingt seg og et ølglass på byen.. Han ble sint fordi han ble utskjelt av en supporter.. Og da slo han.. Hvordan skal dette gå i Bergen der presset er mye større?? Slutte å gå på byen? Flirer.. Nei.. Behold han Tromsø..


Mulig jeg husker feil, men jeg mener å ha hørt at litt av skepsisen fra Brann i forhold til Nilsen er ryktet han har som en som liker å være konge på byen.


Hvordan får du hørt slike ting? Det er jo sprøtt hvis RBH og hans våpendragere i trenerkampen snakker med utenforstående om slikt. Kan knapt kalles seriøst.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

Ferguson

Quote from: Joggi Bogga on October 20, 2008, 12:32:41 PM
Quote from: Nixon on October 20, 2008, 12:16:06 PM
Quote from: megleren on October 20, 2008, 12:09:24 PMOg Nilsen har jo også svingt seg og et ølglass på byen.. Han ble sint fordi han ble utskjelt av en supporter.. Og da slo han.. Hvordan skal dette gå i Bergen der presset er mye større?? Slutte å gå på byen? Flirer.. Nei.. Behold han Tromsø..


Mulig jeg husker feil, men jeg mener å ha hørt at litt av skepsisen fra Brann i forhold til Nilsen er ryktet han har som en som liker å være konge på byen.


Hvordan får du hørt slike ting? Det er jo sprøtt hvis RBH og hans våpendragere i trenerkampen snakker med utenforstående om slikt. Kan knapt kalles seriøst.


Var førstesidestoff i en rekke riksdekkende medier!
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

Ferguson

Hadde RBH hatt litt baller så kunne han ha sjekket ut Sam Allerdyce. Han er ledig på markedet og med 5-8 mill i lønn så kan vi fort bli vurdert av Big Sam. Ingen kan vel heller betvile ferdighetene hans. Trent Bolton med stor suksess. Bolton er vel en like stor klubb om ikke mye større enn Brann. Eneste grunn til at eg ikkje tror han gidd å komme er at han ser på Norge som et skritt ned på karrierestigen dessverre.
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

Joggi Bogga

Quote from: Ferguson on October 20, 2008, 12:38:28 PM
Quote from: Joggi Bogga on October 20, 2008, 12:32:41 PM
Quote from: Nixon on October 20, 2008, 12:16:06 PM
Quote from: megleren on October 20, 2008, 12:09:24 PMOg Nilsen har jo også svingt seg og et ølglass på byen.. Han ble sint fordi han ble utskjelt av en supporter.. Og da slo han.. Hvordan skal dette gå i Bergen der presset er mye større?? Slutte å gå på byen? Flirer.. Nei.. Behold han Tromsø..


Mulig jeg husker feil, men jeg mener å ha hørt at litt av skepsisen fra Brann i forhold til Nilsen er ryktet han har som en som liker å være konge på byen.


Hvordan får du hørt slike ting? Det er jo sprøtt hvis RBH og hans våpendragere i trenerkampen snakker med utenforstående om slikt. Kan knapt kalles seriøst.


Var førstesidestoff i en rekke riksdekkende medier!


Jeg tenker på hvordan han kjenner til tolkningen Brann har gjort av oppslagene.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

Big fat Sam

Er blitt forespurt, men takket høflig nei.

Bombefar

Quote from: steinbygger on October 20, 2008, 12:31:21 PM
Quote from: Nixon on October 20, 2008, 12:16:06 PM
Quote from: megleren on October 20, 2008, 12:09:24 PMOg Nilsen har jo også svingt seg og et ølglass på byen.. Han ble sint fordi han ble utskjelt av en supporter.. Og da slo han.. Hvordan skal dette gå i Bergen der presset er mye større?? Slutte å gå på byen? Flirer.. Nei.. Behold han Tromsø..


Mulig jeg husker feil, men jeg mener å ha hørt at litt av skepsisen fra Brann i forhold til Nilsen er ryktet han har som en som liker å være konge på byen.


Bingo. Brann er redd for at media skal "spise" han pga dette. I utgangspunktet var Brann keen på å få han. Det hartidligere i år vært dialog mellom Brann og Nilsen og begge var interesert, men interessen fra Brann skal ha sluknet fortere enn Nilsen slukner når han er på by'n


Ville ikke være noen stor overraskelse at dette henger sammen med Brann sin trenerjakt. Er vel ikke veldig ofte trenere slutter helt uten videre uten å ha noe konkret, eller hvertfall noen hint om en ny jobb

Ferguson

October 20, 2008, 13:11:40 PM #677 Last Edit: October 20, 2008, 13:13:29 PM by Ferguson
Quote from: Big fat Sam on October 20, 2008, 13:02:35 PM
Er blitt forespurt, men takket høflig nei.


Hmm, hvorfor takket du nei?
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

Ferguson

Quote from: Joggi Bogga on October 20, 2008, 12:51:59 PM
Quote from: Ferguson on October 20, 2008, 12:38:28 PM
Quote from: Joggi Bogga on October 20, 2008, 12:32:41 PM
Quote from: Nixon on October 20, 2008, 12:16:06 PM
Quote from: megleren on October 20, 2008, 12:09:24 PMOg Nilsen har jo også svingt seg og et ølglass på byen.. Han ble sint fordi han ble utskjelt av en supporter.. Og da slo han.. Hvordan skal dette gå i Bergen der presset er mye større?? Slutte å gå på byen? Flirer.. Nei.. Behold han Tromsø..


Mulig jeg husker feil, men jeg mener å ha hørt at litt av skepsisen fra Brann i forhold til Nilsen er ryktet han har som en som liker å være konge på byen.


Hvordan får du hørt slike ting? Det er jo sprøtt hvis RBH og hans våpendragere i trenerkampen snakker med utenforstående om slikt. Kan knapt kalles seriøst.


Var førstesidestoff i en rekke riksdekkende medier!


Jeg tenker på hvordan han kjenner til tolkningen Brann har gjort av oppslagene.
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

Klaus_Brann

Quote from: pidre on October 20, 2008, 08:16:31 AM
Quote from: Klaus_Brann on October 19, 2008, 03:19:56 AM
Quote from: Innlandsmax on October 18, 2008, 16:04:05 PM

Klarer liksom ikke å tro på Jønsson for Brann. Men selvfølgelig: Kunne vært et sårt tiltrengt "godkjent" på svennebrevet til RBH om han skulle klare det.


Om RBH får Jønsson til Bergen er det mer enn godkjent, har virkelig sansen for Jønsson, både som trener og menneske.


Som menneske? Har Jønsson noen spesielle kvaliteter som menneske, som jeg har gått glipp av? Vær snill og enlighten me...


Jepp. Jeg synes han virker som en meget sympatisk og bra kar, i samme gate som Mjelde...
I forhold til andre forferdelige trenere:

Uwe Rösler, Keiko, Ivar Morten Normark osv...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Bombefar

Personlig håper jeg på Ståle Solbakken, men han er vel neppe interessert

Ferguson

October 20, 2008, 14:13:29 PM #681 Last Edit: October 20, 2008, 14:15:31 PM by Ferguson
http://www.tv2sporten.no/fotball/tippeligaen/article2315606.ece

Nilsen er aktuell for Aalborg.

"Interessen er stor i både fra skandinaviske og norske klubber" ifølge agenten
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

BBB-Tony

Quote from: megleren on October 20, 2008, 12:09:24 PM
Og Nilsen har jo også svingt seg og et ølglass på byen.. Han ble sint fordi han ble utskjelt av en supporter.. Og da slo han.. Hvordan skal dette gå i Bergen der presset er mye større?? Slutte å gå på byen? Flirer.. Nei.. Behold han Tromsø..


Har det noen gang kommet frem hvor mye Nilsen hadde drukket når han utførte handlingen? Han er ikke akkurat aleine om å ha gjort dumme ting i fylla... Nilsen har vært spiller i blant annet Milan og Napoli, så jeg tror nok han har opplevd litt av hvert. Og presset på spillerne der borte er nok minst like sterkt som det er for en trener her i Bergen.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Joggi Bogga

Quote from: tonynord on October 20, 2008, 14:19:00 PM

Har det noen gang kommet frem hvor mye Nilsen hadde drukket når han utførte handlingen?


Mine kilder fra vorspielet han deltok på sier han kjørte i seg en sekspakning Mack pils. Deretter hentet han en flaske napolitansk grappa som han hadde spart på siden velmaktsdagene. Det var grappaen som senere gikk til hodet på ham.

Forøvrig er jeg ellers helt enig i det du sier ang press og opplevelsene hans fra Italia. Tror dette med det særegne presset i Bergen er betydelig overdrevet.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

BBB-Tony

Quote from: Joggi Bogga on October 20, 2008, 14:32:51 PM
Quote from: tonynord on October 20, 2008, 14:19:00 PM

Har det noen gang kommet frem hvor mye Nilsen hadde drukket når han utførte handlingen?


Mine kilder fra vorspielet han deltok på sier han kjørte i seg en sekspakning Mack pils. Deretter hentet han en flaske napolitansk grappa som han hadde spart på siden velmaktsdagene. Det var grappaen som senere gikk til hodet på ham.

Forøvrig er jeg ellers helt enig i det du sier ang press og opplevelsene hans fra Italia. Tror dette med det særegne presset i Bergen er betydelig overdrevet.


Nettopp! Og hvor mye skal han lastes for det som skjedde da? 90% av de som hadde kommet opp i en situasjon der en person kritiserte deg så til de grader når du var så full, og hadde et ølglas i nærheten hadde gjort det samme!
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

steinbygger

Quote from: tonynord on October 20, 2008, 14:35:57 PM
Quote from: Joggi Bogga on October 20, 2008, 14:32:51 PM
Quote from: tonynord on October 20, 2008, 14:19:00 PM

Har det noen gang kommet frem hvor mye Nilsen hadde drukket når han utførte handlingen?


Mine kilder fra vorspielet han deltok på sier han kjørte i seg en sekspakning Mack pils. Deretter hentet han en flaske napolitansk grappa som han hadde spart på siden velmaktsdagene. Det var grappaen som senere gikk til hodet på ham.

Forøvrig er jeg ellers helt enig i det du sier ang press og opplevelsene hans fra Italia. Tror dette med det særegne presset i Bergen er betydelig overdrevet.


Nettopp! Og hvor mye skal han lastes for det som skjedde da? 90% av de som hadde kommet opp i en situasjon der en person kritiserte deg så til de grader når du var så full, og hadde et ølglas i nærheten hadde gjort det samme!


Er kanskje derfor vi ikke skal hente en trener som går på by'n eller er full når man viser seg offentlig. Er nok flere som vil fortelle en kommende Brann trener om hvordan han skal gjøre jobben sin hvis resultatene uteblir.

Nixon

Rød makt på Hansa

BBB-Tony

October 20, 2008, 15:13:43 PM #687 Last Edit: October 20, 2008, 15:15:34 PM by tonynord
Det finnes selvsagt grenser, men selv om en er Brann-trener eller TIL-trener, så skal det være lov å ta seg en tur på byn. Og slike ting skjer bort i mot i alle norske byer i løpet av en helg. Han har selvsagt skyld i at han knuste et glass i ansiktet på en fyr, men å si at han ikke mestrer presset i Brann av den grunn blir for dumt. Mannen var full! Og det er allmennkunnskap at når en blir full, så sanser en litt annerledes enn når du er edru. Og jeg regner med Nilsen er edru når han er på arbeid. Jeg kjenner ikke Nilsen personlig, men gjennom media, så virker han som en sympatisk person. Og at han gjør en dum ting i fylla har lite å si. Mange gjør feil når de har fått litt for mye av det gode...
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

pidre

Er jo mange år siden den ølglass-episoden, så vi kan vel regne det som sannsylig at det var en 1-gangshendelse. Vi har vel alle drete oss ut i fylla - noen lærer av det, andre ikke.

Tror også at presset i Bergen er betydelig overdrevet - eksempelvis sammenlignet med Tromsø, der også 2 byaviser fokuserer på TIL og alt rundt laget - tilsvarende i Bergen.
Saludar a los monos!

Huff

Quote from: tonynord on October 20, 2008, 15:13:43 PM
Det finnes selvsagt grenser, men selv om en er Brann-trener eller TIL-trener, så skal det være lov å ta seg en tur på byn. Og slike ting skjer bort i mot i alle norske byer i løpet av en helg. Han har selvsagt skyld i at han knuste et glass i ansiktet på en fyr, men å si at han ikke mestrer presset i Brann av den grunn blir for dumt. Mannen var full! Og det er allmennkunnskap at når en blir full, så sanser en litt annerledes enn når du er edru. Og jeg regner med Nilsen er edru når han er på arbeid. Jeg kjenner ikke Nilsen personlig, men gjennom media, så virker han som en sympatisk person. Og at han gjør en dum ting i fylla har lite å si. Mange gjør feil når de har fått litt for mye av det gode...


Jeg har vært full et tresifret (kanskje firesifret) antall ganger, og mang en gang har jeg opplevd meget provoserende oppførsel. Jeg har i tillegg vært vakt på et utested så jeg har sett tusenvis av fulle mennesker og har måttet takle agressive fulle folk mange ganger. Selv har jeg aldri blitt voldelig på fylla og det gjelder nok de aller fleste personer ut fra min erfaring. Folk gjør mye rart når de er fulle, de fleste sovner gjerne, kanskje spyr man en gang i blant og veldig mange blir sentimentale. Blir en voldelig kan ikke dette utelukkende tilskrives alkoholen, noe ligger bak, og dette har som regel med at man er en idiot å gjøre. Vold er uansett uakseptabelt, med mindre man hjelper en forsvarsløs person som blir angrepet eller handler i selvforsvar. Selvfølgelig finnes det uprovosert vold og psovosert vold og i enkelte tilfeller er det nesten forståelig at man mister besinnelsen å gir en idiot en på trynet, men det skal mye til for at skikkelige folk tyr til vold, uavhengig av promillen.

Nå betyr ikke denne episoden alene at Nilsen bør være uaktuell, men den svekker definitivt hans kandidatur.


dudo

Quote from: Innlandsmax on October 20, 2008, 16:51:10 PM


Helt alvorlig, det vil ikke være sammenlignbart i det hele tatt. Det er vesensforskjell på Brann anno 2002 og 2008. Jeg forlanger minimum e-cup-plassering neste år, og egentlig også at vi er med i gullkampen, uavhengig hvem som overtar. Det hadde jeg krevd av Mjelde, og det vil jeg selvsagt kreve av den nye treneren òg.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

dudo

Quote from: http://fotball.bt.no/eliteserien/article120638.ece


Det er godt å se at Nilsen virker å ha oversikten slik at vi slipper å sende RBH ut på speidertur, om ikke annet.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

revert

For de som ser på TV Zebra nå så hintet vel Alsaker til at Semb skulle være aktuell for en ny klubb. Husker ikke helt ordrett hva som ble sagt men mener Alsaker avsluttet med " Den diskusjonen trenger vi ikke ta nå..."

Huff

Quote from: dudo on October 20, 2008, 17:29:54 PM
Det er godt å se at Nilsen virker å ha oversikten slik at vi slipper å sende RBH ut på speidertur, om ikke annet.


Roald Bruun Hansen til BA 24.09 2011: Jeg har akkurat kommet tilbake til Nederland og har sett på et 20-talls trenere, ingen lignet på det vi ser etter. Kampen om trenere er stor og det tar tid å finne den rette, i sommer var vi i forhandlinger med 14 konkrete kandidater uten å få napp, Inter tidbød Mourinho for 5 millioner, men det var mye penger og jeg fikk en Igahlo følelse.

Etter Mjeldes avgang har det tatt tid å finne ny trener, i mellomtiden har ''caretaker'' manager Aabrekk trent Brann ned i Adeccoligaen. Etter 18 runder ligger Brann på 16 plass, like bak Notodden.

Xminator

Kanskje Semb og Nilsen i ett slags tospann?

vebo

I så fall så kunne vel Semb tatt RBHs jobb.
Tiocfaidh ár lá

dudo

Quote from: Xminator on October 20, 2008, 19:27:15 PM
Kanskje Semb og Nilsen i ett slags tospann?


Jeg har tenkt tanken, men må innrømme at jeg ikke helt vet hvordan det skulle bli løst på treningsfeltet. Ser for meg at begge to helst vil være sjef der.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Mika Kottila

Nils J. Semb blir desverre den neste treneren.
Folk påstår at han har god peiling på fotball, det har de sikkert rett i, han er sikkert en av de i verden  som har mest peiling på deffensiv, overorganisert, dritt kjedelig møkka fotball, i tilleg til det er jo han norgesmester i syting, klaging og pisspreik.

CVèn til den tidligere Drillo assistenten er ikke akkurat noe å skryte av heller, selv om folk sikkert tror det.
Ett EM sluttspill fikk han Norge til, det er alt! Og vi så jo hvordan det gikk, flaut som faen, Norge skårte 1 usselt mål (keepertabbe) og hele Europa lo av oss, kalte det for anti fotball, feig møkka fotball osv.
Resten av cvèn til den tidligere bonden er skandale.

Langhår

En fugl visket meg forøvrig i øret at herr Nilsen fort kan dukke opp i VIF til neste år. Som Andresens høyre hånd i en mer jevnbyrdig stilling enn den godeste Skullerud har hatt.
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

Go Up