• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Mjelde må gå anno 2007

Started by Mr_Soma, February 17, 2007, 17:45:03 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

runarnormann

Quote from: "Xminator"Eller hva med Ludvigsen ut mot RBK, ett bytte som strengt tatt sikret oss 1 poeng der oppe i fjor?


Eller kanonbyttene mot det svenske niende divisjonslaget i fjor?
egenden Alf Dahl

Stoffi

Quote from: "runarnormann"
Quote from: "Xminator"Eller hva med Ludvigsen ut mot RBK, ett bytte som strengt tatt sikret oss 1 poeng der oppe i fjor?


Eller kanonbyttene mot det svenske niende divisjonslaget i fjor?



Eller kanonbyttene i 95% av alle kamper?
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

krøvel vellevold

Helt fantstisk!

Vis meg den treneren som ALLE i en stall er fornøyd med!


Og hva skulle poenget være med å sparke Mjelde? Hva er alternativet? Er det slik at verdens topptrenere står i kø for å trene Brann? Hva om vi ikke får den topptreneren vi vil ha som erstatter? Det er strengt tatt ikke mange trenere å velge mellom!

Trenerskifter har ALDRI gitt langvarig suksess i Brann! Det har ALDRI hendt at vi har hatt en trener som fansen har støttet 100% i mer enn ett år. ALDRI!

Og fremdeles er det slik at under Mjeldes tid i Brann, så har Brann vært Norges nest beste lag sammenlagt (bare slått av pengemaskinen RBK), og vi er det eneste laget som alltid har vært blant de 6 beste i denne perioden. Dette til tross for at vi i begynnelsen av Mjelde-epoken hadde mye middelmådigheter på laget, var nesten uten penger og nettopp hadde reddet oss fra konkurs.

At noen tar det som en selvfølge at Brann skal vinne serien i 2007, viser jo bare hvor virkelighetsfjerne de er. Hvis vi i det hele tatt har den beste stallen i landet, så er den i hvert fall ikke mye bedre enn stallene til de andre lagene som var regnet som gullkandidater før sesongen. Disse lagene (LSK, RBK og VIF) ligger hhv 2, 7 og 13 poeng bak oss. Disse lagenes supportere (i hvert fall RBK og VIF sine) har MYE større grunn til å være misfornøyde enn det VI har! Og vi er heller ikke den klubben med de største ressursene eller den klubben som bruker mest penger. Det er det RBK som er, og de ligger altså 7 poeng bak oss.
Legg ned hele klubben!

tauraren1

Quote from: "Stoffi"Eller kanonbyttene i 95% av alle kamper?
Sæternes gikk pga manglende tro på det sportslige opplegget. Fritt oversatt, han syns Mjelde er en dårlig trener


E det så høyt som 95% det er jo helt fantastisk!
Så Sæternes har forandret mening om Mjelde i løpet av de 2 SISTE UKENE?
ordan har "vi" det i dag da?

Stoffi

Quote from: "tauraren1"
Quote from: "Stoffi"Eller kanonbyttene i 95% av alle kamper?
Sæternes gikk pga manglende tro på det sportslige opplegget. Fritt oversatt, han syns Mjelde er en dårlig trener


E det så høyt som 95% det er jo helt fantastisk!
Så Sæternes har forandret mening om Mjelde i løpet av de 2 SISTE UKENE?


Dette var ment som sarkasme.... Han bytter elendig i 95% av kampene..




Quote from: "krøvel vellevold"Helt fantstisk!

Vis meg den treneren som ALLE i en stall er fornøyd med!


Og hva skulle poenget være med å sparke Mjelde? Hva er alternativet? Er det slik at verdens topptrenere står i kø for å trene Brann? Hva om vi ikke får den topptreneren vi vil ha som erstatter? Det er strengt tatt ikke mange trenere å velge mellom!

Trenerskifter har ALDRI gitt langvarig suksess i Brann! Det har ALDRI hendt at vi har hatt en trener som fansen har støttet 100% i mer enn ett år. ALDRI!

Og fremdeles er det slik at under Mjeldes tid i Brann, så har Brann vært Norges nest beste lag sammenlagt (bare slått av pengemaskinen RBK), og vi er det eneste laget som alltid har vært blant de 6 beste i denne perioden. Dette til tross for at vi i begynnelsen av Mjelde-epoken hadde mye middelmådigheter på laget, var nesten uten penger og nettopp hadde reddet oss fra konkurs.

At noen tar det som en selvfølge at Brann skal vinne serien i 2007, viser jo bare hvor virkelighetsfjerne de er. Hvis vi i det hele tatt har den beste stallen i landet, så er den i hvert fall ikke mye bedre enn stallene til de andre lagene som var regnet som gullkandidater før sesongen. Disse lagene (LSK, RBK og VIF) ligger hhv 2, 7 og 13 poeng bak oss. Disse lagenes supportere (i hvert fall RBK og VIF sine) har MYE større grunn til å være misfornøyde enn det VI har! Og vi er heller ikke den klubben med de største ressursene eller den klubben som bruker mest penger. Det er det RBK som er, og de ligger altså 7 poeng bak oss.



Hvordan i ALLE DAGER kan du vite at det ikke finnes noen trenere? Er du en headhunter som i disse dager jobber med å finne ny trener til Brann? Ikke?
Vel, da anbefaler jeg deg at du ikke sier stort mer om dette temaet, for du har virkelig ingen anelse på hvem Brann kan hente, og det har ikke jeg heller.


Jeg kan forresten peke på en trener supporterne har støttet i mer enn 1 sesong. MJELDE! Han hadde støtte blant alle i starten, men ettersom årene har gått og den kontinuiteten du snakker om har pågått, har både spillere og supportere mistet tilliten til det sportslige apparatet, som Bengt Sæternes sier det.
Dette har ikke skjedd i løpet av 2 uker, har du ikke lagt merke til at spillerne i lang tid har nektet å signere kontrakter? Mitt tips er at de ventet på at kanskje MIM skulle utvikle seg, eller at vi skulle få ny trener.


Forøvrig finnes det mange trenere ALLE spillerne er fornøyd med. Nils Arne Eggen var en slik mann, antar jeg.
Selvfølgelig er det i endel klubber benkeslitere som ikke takler benken, men ærlig talt, er MA og BS benkeslitere? De har jo klippekort, mann!


Slutt å lat som du har full oversikt over trenermarkedet, det har du ikke og bør dermed frastå å kommentere det slik som du gjør!
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Xminator

QuoteForøvrig finnes det mange trenere ALLE spillerne er fornøyd med. Nils Arne Eggen var en slik mann, antar jeg.


Ja det var en trener. Da var det bare "mange" igjen...

Corran

Quote from: "Xminator"
QuoteForøvrig finnes det mange trenere ALLE spillerne er fornøyd med. Nils Arne Eggen var en slik mann, antar jeg.


Ja det var en trener. Da var det bare "mange" igjen...


Det var vel ikke en heller siden setningen er avsluttet med "antar jeg" og det var da missnøye blant noen av Eggen sine spillere også :-)

men det beste med deg Stoffi er at du rakker ned på oss som sier at vi ikke kan se noen alternativer til MIM. Vi ser ingen trenere som kan komme inn å forsterke Brann.
Vi ser ikke at Høgmo, nordli og rekdal er alternativer Heller ikke Røssler.
Sollid e ikke aktuell for han har ikke villet hjem igjen. Hareide kunne gått men det er veldig mange som finner personen hareide uspiselig
Og mangelen (for oss) på alternativer gjør at vi ikke vil sparke MIM for han har tross alt prestert. Han har gjort Brann til en toppklubb så hvorfor hente inn en midelmådighet som aldri har prestert 2 seonger på rad (f.eks Nordli som eg tror du har nevnt før). vil det hjelpe oss?

Og nei eg vet heller ikke hvem Brann kan hente, men før en sparker en trener så må en vite hvem en kan hente Du og flere med deg vil sparke MIM og da må dere vite hvem en kan hente. Du har jo blant annet sagt at alt annet en MIM er greit. Så du driter jo egentlig hvordan det går med Brann så lenge MIM ikke er trener
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

sydnes76

Jeg har mine tvil til at Mjelde har alle de rette kvalitetene, men er enig med de som ikke finner alternativer. Mjelde har også gjort enormt mye bra for klubben vår. Jeg håper sesongen blir nøye evaluert i etterkant og at grep blir tatt om det er nødvendig. Jeg støtter Mons Ivar fullt ut så lenge han er trener for klubben i mitt hjerte.

tauraren1

Quote from: "Xminator"
QuoteForøvrig finnes det mange trenere ALLE spillerne er fornøyd med. Nils Arne Eggen var en slik mann, antar jeg.


Ja det var en trener. Da var det bare "mange" igjen...


Ja for han har de forespurt ved flere anledninger og er IKKE intresert  i det hele tatt!
ordan har "vi" det i dag da?

sydnes76

Quote from: "tauraren1"
Quote from: "Xminator"
QuoteForøvrig finnes det mange trenere ALLE spillerne er fornøyd med. Nils Arne Eggen var en slik mann, antar jeg.


Ja det var en trener. Da var det bare "mange" igjen...


Ja for han har de forespurt ved flere anledninger og er IKKE intresert  i det hele tatt!


Tror ikke han er veldig interessert. Hvor gammel er Eggen blitt egentlig? Kan ikke ha en altfor gammel trener uansett...

krøvel vellevold

Quote from: "Stoffi"[ Hvordan i ALLE DAGER kan du vite at det ikke finnes noen trenere? Er du en headhunter som i disse dager jobber med å finne ny trener til Brann? Ikke?
Vel, da anbefaler jeg deg at du ikke sier stort mer om dette temaet, for du har virkelig ingen anelse på hvem Brann kan hente, og det har ikke jeg heller.


Jeg kan forresten peke på en trener supporterne har støttet i mer enn 1 sesong. MJELDE! Han hadde støtte blant alle i starten, men ettersom årene har gått og den kontinuiteten du snakker om har pågått, har både spillere og supportere mistet tilliten til det sportslige apparatet, som Bengt Sæternes sier det.
Dette har ikke skjedd i løpet av 2 uker, har du ikke lagt merke til at spillerne i lang tid har nektet å signere kontrakter? Mitt tips er at de ventet på at kanskje MIM skulle utvikle seg, eller at vi skulle få ny trener.


Forøvrig finnes det mange trenere ALLE spillerne er fornøyd med. Nils Arne Eggen var en slik mann, antar jeg.
Selvfølgelig er det i endel klubber benkeslitere som ikke takler benken, men ærlig talt, er MA og BS benkeslitere? De har jo klippekort, mann!


Slutt å lat som du har full oversikt over trenermarkedet, det har du ikke og bør dermed frastå å kommentere det slik som du gjør!


Dagens: "Jeg anbefaler deg å ikke si noe mer om dette temaet, for du har virkelig ingen anelse på hvem Brann kan hente. Det har ikke jeg heller"
Legg ned hele klubben!

knutern

Quote from: "Snublefot"Synes vi skal hente inn han treneren til Lyn jeg, han som fikk sparken da Lyn ledet serien med 10 poeng på rosenborg.

Snakk om å ta en sportslig blemmer av en avgjørelse.. laget leder overlegent.. joda, da sparker vi treneren=)


Høres ut som noe vi kunne gjort ;-)

Men Fladmark virker som en god trener ja, lurer på hvorfor ingen i tippeligaen har huket tak i han. Pr idag trener han Hødd (Geir Hasund er sportslig leder btw)

Janki

Hvorfor fikk han sparken da om han var en så god trener?

Klaus_Brann

Quote from: "Stoffi"
Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "Stoffi"
Quote from: "Manx"dette var vel ikke skrevet av doddo, men en komentar på en av doddos blogg poster.




Heh, da trekker jeg uttalelsen min om at jeg var enig med Doddo. :)


Dette kan sammenlignes med militæret og verneplikt. La oss si at en 25-åring skal inn i militæret, og får en udugelig 18-årig sersjant som sjef. Denne sersjanten er uerfaren, har null peiling, og har total makt og kontroll over deg. Han kan godt være en grei kar, men pga ham, taper dere alle militære øvelser, og det blir vanskeligere og vanskeligere å ta ordre fra denne spirrevippen, som du vet så mye bedre enn.
Da mister du all respekt for denne karen.

Likeså har erfarne spillere i Brann mistet all respekt for Mjelde.


Eksemplet ditt funker dårlig Stoffi, når det kommer frem i lyset at Brann ikke taper alle sine "øvelser", men derimot ligger på 2. plass med Bataljonen sin.



Drit i de jævla øvelsene og alderen. Det spiller vel ingen rolle. Poenget er at det ikke er noen som gidder å følge en inkompetent leder.


Dropp eksempler da.
Jeg forstår. Det er selvfølgelig kun pga. spillernes kvaliteter at vi i det hele tatt ligger på øvre halvdel.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Stoffi

Quote from: "krøvel vellevold"




Hvilke andre lag i tippeligaen kan skilte med internasjonale topptrenere?

Ingen? Jasså.
Så det vil si at hvis vi hentet en trener kun med erfaring i Norge, så ville han absolutt kunne hevde seg her? jaha....

Hva vil du ha før vi kan sparke Mjelde? Ferguson? Cappello?


NÃ¥ skal jeg fortelle deg to ting.

1: Du har ikke oversikten over trenermarkedet i Norge.


2: Som du vet, hadde Mjelde null erfaring, dermed er alle trenere i utgangspunktet bedre enn det Mjelde var. De egenskapene Mjelde har vist i form av taktikk og autoritet, tilsier at de aller fleste trenere kan gjøre jobben bedre den dag i dag, etter LAAAAAANG tids kontinuitet og ro, pluss mange penger.



MA, POL og BS ser dette. Hvorfor ikke du?
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

enavgutta

Stoffien har helt rett. Xminator og krøvel er hardnakkede i sine daglige kronikker om tilskuertall, trenerteam og lagets moral og flotte prestasjoner. Vi er alle historiøse idioter vi andre.

Vil gjerne spørre Krøvel, hvorfor gikk egentlig POL ?

Klaus_Brann

Quote from: "enavgutta"
Vil gjerne spørre Krøvel, hvorfor gikk egentlig POL ?


Tåpelig!POL er guden som visste og rådde over alt som het peiling på fotball. Siden han gikk så må det stemme at Mjelde er en ræva trener.

Minn meg på at jeg snart ikke gidder diskutere dette temaet. Vi kommer ikke en meter fremover uansett.

Et siste spørsmål:

Er Mjelde god nok for deg og Stoffi hvis det blir gull i år?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Ricky

Quote from: "tauraren1"
Quote from: "Stoffi"Eller kanonbyttene i 95% av alle kamper?
Sæternes gikk pga manglende tro på det sportslige opplegget. Fritt oversatt, han syns Mjelde er en dårlig trener


E det så høyt som 95% det er jo helt fantastisk!
Så Sæternes har forandret mening om Mjelde i løpet av de 2 SISTE UKENE?



Har du ikke diskutert med Mjelde-haterne før? 95% av alt Mjelde gjør er feil. De resterende 5% har med tilfeldigheter å gjøre; blind høne kan finne korn etc.
De andre trenerne gjør 95% av sine ting riktig.

I 2005 burde Brann ansette Nordlie eller Rekdal.
I 2006 burde Brann ansette Rösler, Thodesen eller Tørum.
I 2007 burde Brann ansette Jönsson eller (navn på treneren til et lag som får en god høstsesong, vi får avvente litt og se hvem det blir).

tauraren1

Quote from: "sydnes76"
Quote from: "tauraren1"
Quote from: "Xminator"
QuoteForøvrig finnes det mange trenere ALLE spillerne er fornøyd med. Nils Arne Eggen var en slik mann, antar jeg.


Ja det var en trener. Da var det bare "mange" igjen...


Ja for han har de forespurt ved flere anledninger og er IKKE intresert  i det hele tatt!


Tror ikke han er veldig interessert. Hvor gammel er Eggen blitt egentlig? Kan ikke ha en altfor gammel trener uansett...

De forespørslene er noen år siden da gutten "min"!
Kem fa..n tror du vil bli trener i brann med det sutrekoret der?
ordan har "vi" det i dag da?

tauraren1

Quote from: "Ricky"
Quote from: "tauraren1"
Quote from: "Stoffi"Eller kanonbyttene i 95% av alle kamper?
Sæternes gikk pga manglende tro på det sportslige opplegget. Fritt oversatt, han syns Mjelde er en dårlig trener


E det så høyt som 95% det er jo helt fantastisk!
Så Sæternes har forandret mening om Mjelde i løpet av de 2 SISTE UKENE?



Har du ikke diskutert med Mjelde-haterne før? 95% av alt Mjelde gjør er feil. De resterende 5% har med tilfeldigheter å gjøre; blind høne kan finne korn etc.
De andre trenerne gjør 95% av sine ting riktig.

I 2005 burde Brann ansette Nordlie eller Rekdal.
I 2006 burde Brann ansette Rösler, Thodesen eller Tørum.
I 2007 burde Brann ansette Jönsson eller (navn på treneren til et lag som får en god høstsesong, vi får avvente litt og se hvem det blir).
ordan har "vi" det i dag da?

tauraren1

Quote from: "enavgutta"hvorfor gikk egentlig POL ?

Ja korfor gikk han var det på grunn av sutrekoret eller er det på grunn av at det er mye mer penger å tjene i en annen jobb med mindre press?
ordan har "vi" det i dag da?

krøvel vellevold

Quote from: "Stoffi"[


Hvilke andre lag i tippeligaen kan skilte med internasjonale topptrenere?

Ingen? Jasså.
Så det vil si at hvis vi hentet en trener kun med erfaring i Norge, så ville han absolutt kunne hevde seg her? jaha....

Hva vil du ha før vi kan sparke Mjelde? Ferguson? Cappello?


NÃ¥ skal jeg fortelle deg to ting.

1: Du har ikke oversikten over trenermarkedet i Norge.


2: Som du vet, hadde Mjelde null erfaring, dermed er alle trenere i utgangspunktet bedre enn det Mjelde var. De egenskapene Mjelde har vist i form av taktikk og autoritet, tilsier at de aller fleste trenere kan gjøre jobben bedre den dag i dag, etter LAAAAAANG tids kontinuitet og ro, pluss mange penger.



MA, POL og BS ser dette. Hvorfor ikke du?


Ja, du kan jo tro at alle spillerne hadde gått 100% for en annen trener! Det er aldri slik at alle i en tropp er fornøyd med treneren.

Men jeg lurer fremdeles på hvem du vil ha som trener! Skal du kreve trenerens avgang, bør du i det minste ha tanker om hvem du vil ha inn!

Fortell meg nå hvilken trener du vil ha, som har rutine og langvarig suksess å vise til, og som er realistisk at Brann kan hente!
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: "enavgutta"Stoffien har helt rett. Xminator og krøvel er hardnakkede i sine daglige kronikker om tilskuertall, trenerteam og lagets moral og flotte prestasjoner. Vi er alle historiøse idioter vi andre.

Vil gjerne spørre Krøvel, hvorfor gikk egentlig POL ?
Legg ned hele klubben!

maximus1963

I følge Langeland i dagens BT er MIM ferdig hvis det ikke blir gull i år, synes det er trist at BT bretter ut dette midt i sesongen. Det vi og Brann trenger nå er ro rundt laget. det blir aldri gull, hvis hylekoret skal fortsette inn i høst sesongen. Skal allikevel driste meg til ett trener forslag hvis MIM må gå og det er Arne Erlandsen, tror han kunne gjort en god jobb. Håper dette allikevel blir en hypotetisk tanke og at vi tar gull med Mjelde ved roret. Det fortjener han, Brann og vi.
Kniksen var kongen

Nixon

http://fotball.bt.no/kommentar/article85385.ece

Denne har Langeland ventet lenge på å få på trykk. Det virker som om mannen finner en pervers glede i å "avsløre" interne konflikter og hente frem gamle skjeletter fra skapene. Jeg tror nok Langeland innerst inne heller velger en høst med bråk enn en høst med gullspill...

Men han har nok rett i at det blir vanskelig for Mjelde å fortsette dersom det ikke blir gull. Så vanskelig at jeg tror han går selv før han eventuelt får sparken.
Rød makt på Hansa

hocey

Jammen santen kom ikke det gode gamle argumentet til Mjelde fansen opp igjen i år også. Siden 2005 sesongen har hovedargumentet når alle de andre argumentene er brukt opp at; jammen hvem skal vi ansette da? I mellomtiden har det vært trenerskifter på trenerskifter i tippeligaen (helt riktig; med blandet hell) og for å si det rett ut; det er et latterlig dårlig argument. Selv om enkelte andre her inne tydligvis ikke mener at Brann er en attraktiv klubb i Scandinavia vil jeg hevde det motsatte. Brann er garantert på topp 5 på drømmejobblisten til de fleste scandinaviske topptrenerne.
tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

tormi

Quote from: "Nixon"http://fotball.bt.no/kommentar/article85385.ece

Denne har Langeland ventet lenge på å få på trykk. Det virker som om mannen finner en pervers glede i å "avsløre" interne konflikter og hente frem gamle skjeletter fra skapene. Jeg tror nok Langeland innerst inne heller velger en høst med bråk enn en høst med gullspill...

Men han har nok rett i at det blir vanskelig for Mjelde å fortsette dersom det ikke blir gull. Så vanskelig at jeg tror han går selv før han eventuelt får sparken.


Ja Langeland ønsker ikke Brann noe godt - men det som står i artikkelen tror jeg stemmer veldig godt med virkeligheten desverre.
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

Nixon

Quote from: "tormi"Ja Langeland ønsker ikke Brann noe godt - men det som står i artikkelen tror jeg stemmer veldig godt med virkeligheten desverre.


Visst stemmer det ganske godt med virkeligheten. Mjelde jobber mot sterke krefter både på og utenfor banen.

Nei, mitt håp for høsten blir gull til Brann. Andresen ut. Mjelde videre. Og mer ro i klubben.
Rød makt på Hansa

knutern

Quote from: "Nixon"http://fotball.bt.no/kommentar/article85385.ece

Denne har Langeland ventet lenge på å få på trykk. Det virker som om mannen finner en pervers glede i å "avsløre" interne konflikter og hente frem gamle skjeletter fra skapene. Jeg tror nok Langeland innerst inne heller velger en høst med bråk enn en høst med gullspill...

Artikkelen virker litt som et oppsop av synsinger og gamle resirkulerte artikler, ispedd litt retorikk her og der. Biter meg merke i bla
QuoteNår Brann på forsommeren vekslet ord med erkerivalene Rosenborg om en mulig overgang for Martin Andresen, er det bare ett av flere uttrykk for hvor belastet og betent forholdet mellom Mjelde og Andresen er.
Dette var vel et forslag fra RBK-leiren etter at Brann fattet interesse i Kone? Om dette er "beviset" til Langeland om maktkampen som pågår så sier det vel mer om Langeland.

Ellers merker jeg meg at Winters blir betegnet som en av Mjeldes mest betrodde menn. Festlig

kapteinen

Vær så snill å ikke kom dragende med Langeland.Jeg hater den fyren intenst.Det er helt ekstremt hvor mye drit den mannen greier å lire av seg!Ekstremt negativ i all sin tankegang.

Det er som Friele sa i på na24.no igår:Da var det en krangel om hvem som var hovedstaden på vestlandet, og Friele kommenterte hvordan lokalpressen vinklet seg i de forskjellige byene.
I Stavanger var de ofte positive og støttet opp om ulike saker, mens i Bergen var det som oftest en negativ tone som var gjengangeren.

Samme greien er det i dekningen av Brann.
Alltid negativ vinkling av de ulike sakene og alltid på jakt etter den store bomben som skal ødlegge positiviteten i klubben.Og dette med Langeland i spissen.

Nei, når han nissen er ute med den soppinfiserte kjeften sin så la det være, bare la det bli forbigått i stillhet!!
Den mannen fortjener ingen oppmerksomhet!
Z

Xminator

Quote from: "Nixon"http://fotball.bt.no/kommentar/article85385.ece

Denne har Langeland ventet lenge på å få på trykk. Det virker som om mannen finner en pervers glede i å "avsløre" interne konflikter og hente frem gamle skjeletter fra skapene. Jeg tror nok Langeland innerst inne heller velger en høst med bråk enn en høst med gullspill...

Men han har nok rett i at det blir vanskelig for Mjelde å fortsette dersom det ikke blir gull. Så vanskelig at jeg tror han går selv før han eventuelt får sparken.


Kanskje den egentlige grunnen til at Mcallister reiste var at Mjelde rotet med damen hans? Det kan jo forklare det noe uprofesjonelle forholdet Langeland har til Mjelde.

Om Mjelde må gå om det ikke blir gull? Det blir jo sykt om Brann tar 58 poeng og Stabæk 60. Det må jo være en smule realisme i hva man forlanger av både klubb, trener og spillere...

Det Mjelde ikke tåler er en ny høstsprekk. Eller ett nytt 6-0 eller 5-0. Da tror jeg ærlig talt han tar hatten og går på eget ansvar. Tar Brann 52 poeng har Brann klart uttalt målsetning.

Og når Langeland snakker om Maktkamp. Hvem står egentlig igjen som vinneren akkurat nå? Ikke Mjelde. Ikke Andresen. De er om teorien stemmer fortsatt i en deadlock. Andresen virker strengt tatt å være isolert. Vinneren, slik det ser ut for meg er Robbie Winters. Viktigste konkurrent er forsvunnet, de to som han så som trenerens favoritter i fjor mister makt og han selv står midt i begivenhetenes sentrum denne høsten. Jeg tror vi får en god høst fra Winters.

tag7

Quote from: "krøvel vellevold"Helt fantstisk!

Vis meg den treneren som ALLE i en stall er fornøyd med!


Og hva skulle poenget være med å sparke Mjelde? Hva er alternativet? Er det slik at verdens topptrenere står i kø for å trene Brann? Hva om vi ikke får den topptreneren vi vil ha som erstatter? Det er strengt tatt ikke mange trenere å velge mellom!

Trenerskifter har ALDRI gitt langvarig suksess i Brann! Det har ALDRI hendt at vi har hatt en trener som fansen har støttet 100% i mer enn ett år. ALDRI!

Og fremdeles er det slik at under Mjeldes tid i Brann, så har Brann vært Norges nest beste lag sammenlagt (bare slått av pengemaskinen RBK), og vi er det eneste laget som alltid har vært blant de 6 beste i denne perioden. Dette til tross for at vi i begynnelsen av Mjelde-epoken hadde mye middelmådigheter på laget, var nesten uten penger og nettopp hadde reddet oss fra konkurs.

At noen tar det som en selvfølge at Brann skal vinne serien i 2007, viser jo bare hvor virkelighetsfjerne de er. Hvis vi i det hele tatt har den beste stallen i landet, så er den i hvert fall ikke mye bedre enn stallene til de andre lagene som var regnet som gullkandidater før sesongen. Disse lagene (LSK, RBK og VIF) ligger hhv 2, 7 og 13 poeng bak oss. Disse lagenes supportere (i hvert fall RBK og VIF sine) har MYE større grunn til å være misfornøyde enn det VI har! Og vi er heller ikke den klubben med de største ressursene eller den klubben som bruker mest penger. Det er det RBK som er, og de ligger altså 7 poeng bak oss.


Hva om? hvis ikke, har du tenkt å stille deg slike spørsmål frem til det skjer noe med trenersituasjoenen? Selvfølgelig finnes det trenere der ute som vil trene brann. Om han er den rette er helt umulig å si, men at mjelde er feil mann, er ikke vanskelig å se. jesus
nu deg, dette vil ikke du seeee! POOOF

Xminator

QuoteOm han er den rette er helt umulig å si, men at mjelde er feil mann, er ikke vanskelig å se. jesus


Jo, for de aller fleste er det vanskelig å se. Flertallet i Bergen støtter Mjelde. Selv i da Langeland hadde sin verste kampanje gående var BAs gallupp entydig i hva "folk flest" mente. Det er jo hos en del elementer gått sport i å lage konspirasjonsteorier. Det er nesten like underholdende som når venstresiden i norsk politikk overbyr hverandre i USA-hat.

Cupgull, bronse og sølv etter å ha ligget nede med brukket rygg. Ett stabilt topplag. 2 poeng i snitt i første halvdel av sesongen. Du skal ha godt tunellsyn for å være 100% sikker på at Mjelde er feil mann...

hocey

tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

tag7

Quote from: "Xminator"
QuoteOm han er den rette er helt umulig å si, men at mjelde er feil mann, er ikke vanskelig å se. jesus


Jo, for de aller fleste er det vanskelig å se. Flertallet i Bergen støtter Mjelde. Selv i da Langeland hadde sin verste kampanje gående var BAs gallupp entydig i hva "folk flest" mente. Det er jo hos en del elementer gått sport i å lage konspirasjonsteorier. Det er nesten like underholdende som når venstresiden i norsk politikk overbyr hverandre i USA-hat.

Cupgull, bronse og sølv etter å ha ligget nede med brukket rygg. Ett stabilt topplag. 2 poeng i snitt i første halvdel av sesongen. Du skal ha godt tunellsyn for å være 100% sikker på at Mjelde er feil mann...


Cupgull, bronse og sølv etter å ha ligget nede med brukket rygg, er vel og bra det. Men vi tar aldri steget opp til å bli seriemestere. Ser ikke du problemet der? Mjelde taper poeng i kamper fordi han ikke ser problemene på banen. Taktiske avgjørelser blir tatt alt for seint utover i kampen. Vi taper kamper pga slikt. Og det er disse viktige poengene vi taper fordi han og tydelig de fleste bergen ikke ser dette.
nu deg, dette vil ikke du seeee! POOOF

Xminator

Quote


Og akkurat den delen slår bena under de fleste konspirasjonsteoriene. Hele illojaliteten var kanskje ett resultat av enkelte personers ønske i å se ett mønster der det ikke var noe mønster? En annen ting som bryter mønsteret er at Miller signerte ny kontrakt for ett par år siden. Det kom også ut fra ingenting.

Miller er Miller. Andresens kontrakt er ett resultat av en leiesoldats ønske om å være på den vinnende siden, Sæternes avgang ett resultat av å ønske seg spilletid og ikke gli over i en jokerrolle slik som han var på vei i Brann.

Jeg er 100% overbevist at om Mjelde sitter som trener i 10 år til, så vil Brann ha gjort det minst like bra som om vi bytter trener hvert 2 1/2 år de samme 10 årene.

Like greit er det å se at BTs maktposisjon er betydelig svekket siden 90-tallet nå som TV har fått større makt, og klubben selv til en viss grad kan fore sine tilhengere med nyheter ved hjelp av internett.

tag7

men for all del, kanskje han tar steget opp i år.
nu deg, dette vil ikke du seeee! POOOF

Xminator

QuoteMen vi tar aldri steget opp til å bli seriemestere.


Det var da voldsomt til skråsikker du var der? Vi var tidenes sesongavslutning fra de siste 15 årenes suverene fotball-lag fra å ta gullet sist sesong. Vi ligger i posisjon i år igjen.

Kan vi virkelig være misfornøyd om Brann klarer å ta 52 poeng, men taper gullet mot Stabæk som tar 56? 26 poeng på en halvsesong er ikke å sprekke. Det er ikke en middels sesong. Det er en halvsesong over forventet. Da må man kunne akseptere at ett annet lag har gjort en imponerende prestasjon. Slik man objektiv og kynisk sett utenfra må la seg imponere over seiersrekken RBK dro frem i fjor høst. Man trenger ikke like det, men det er ikke akkurat rasjonelt å la frustrasjonen gå ut over ens egne...

hocey

Som sagt tidliggere: er en slik undersøkelse representativ for Brann supporterne? Si at det er ca 30000 som virkelig følger Brann i Bergen og det bor 240000 i byen. De fleste har selvfølgelig en mening om Brann og vil svare et eller annet når de får spørsmålet om Mjelde er rett mann for Brann. Men de fleste som blir spurt vil ikke har grunnlag til å svare. Dessuten ser det ut til stemningen blandt disse 5 på gaten ser ut til å snu. I BTV denne uken spurte de vel om Brann vant gull og de fleste tok med en gang opp treneren for hvorfor Brann ikke ville vinne gull i år.

BT er generelt en utrolig negativ klubb og det er vel liten grunn til at BT gjør alt for å finne grums om Brann og konstruere konflikter. Men det er vel liten tvil om at dagens artikel fra Langeland treffer en tung nerve i forhold til det som skjer i sportsklubben Brann.

Winters er jokeren og også han ville vekk: http://www.nettavisen.no/innenriks/ibergen/article1217847.ece
tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

kapteinen

Hvis det er BA som har utført den er den garantert ikke representativ.
I det Brann vedlegget de hadde presterte de å legge frem at etter sine undersøkelser skulle 25 000 ha partourkort på stadioen i år..og alle vet vel hva kapasiteten er..
Z

Xminator

5 på gaten er ikke nok til å ha et statistisk grunnlag. Derimot er BAs galupper utført profesjonelt med tilstrekkelig antall mennesker til at det er statistisk riktig.

Det er uansett artig at du er nødt til å omdefinere grunnlaget for det du og dine disipler kaller "flertallsmening". Så vidt jeg husker var det rekordmåling hva angikk gulltroen før sesongen. Men selvsagt, "hvem som helst kan jo ta gull med den stallen der"...

tag7

Quote from: "Xminator"
QuoteMen vi tar aldri steget opp til å bli seriemestere.


Det var da voldsomt til skråsikker du var der? Vi var tidenes sesongavslutning fra de siste 15 årenes suverene fotball-lag fra å ta gullet sist sesong. Vi ligger i posisjon i år igjen.

Kan vi virkelig være misfornøyd om Brann klarer å ta 52 poeng, men taper gullet mot Stabæk som tar 56? 26 poeng på en halvsesong er ikke å sprekke. Det er ikke en middels sesong. Det er en halvsesong over forventet. Da må man kunne akseptere at ett annet lag har gjort en imponerende prestasjon. Slik man objektiv og kynisk sett utenfra må la seg imponere over seiersrekken RBK dro frem i fjor høst. Man trenger ikke like det, men det er ikke akkurat rasjonelt å la frustrasjonen gå ut over ens egne...


Herregud,  i fjor hadde vi en latterlig ledelse etter halvspilt sesong, vi rotet det til. 26 poeng er ikke dÃ¥rlig, jeg sier at vi kunne hatt sÃ¥ mange flere poeng enn dette. rbk sin prestasjon i fjor høst var imponerende, ingen tvil. Brann sin derimot var ikke mye Ã¥ skryte av.
nu deg, dette vil ikke du seeee! POOOF

naitsirk

QuoteCupgull, bronse og sølv etter å ha ligget nede med brukket rygg, er vel og bra det. Men vi tar aldri steget opp til å bli seriemestere. Ser ikke du problemet der? Mjelde taper poeng i kamper fordi han ikke ser problemene på banen. Taktiske avgjørelser blir tatt alt for seint utover i kampen. Vi taper kamper pga slikt. Og det er disse viktige poengene vi taper fordi han og tydelig de fleste bergen ikke ser dette.


med andre ord så er det heilt utrulig at dei 13 andre lagene i tl fortsatte med samme trenar under rbk sin æra.
her var det rundt 5-6 lag som aldri tok steget opp. var det pga dårlig trenar?
tl er jevn, dei fleste sporter er jevne. det er sånn i verden at berre 1 kan vinne i fotball, mens det er mange taparar.
klart me bør forlange eit seriegull i ny og ne om brann er eit stabilt topplag, men å sparke trenaren pga sølv blir for meg latterlig.

kapteinen

Quote from: "Xminator"5 på gaten er ikke nok til å ha et statistisk grunnlag. Derimot er BAs galupper utført profesjonelt med tilstrekkelig antall mennesker til at det er statistisk riktig.

Det er uansett artig at du er nødt til å omdefinere grunnlaget for det du og dine disipler kaller "flertallsmening". Så vidt jeg husker var det rekordmåling hva angikk gulltroen før sesongen. Men selvsagt, "hvem som helst kan jo ta gull med den stallen der"...


Er du vittig?

BA sine galupper er nesten alltid tull!
Vet ikke om du leste innlegget mitt på forrige side, men ifølge BA sine proffe målinger var det 25 000 som skulle ha partourkort på stadioen i år og når (tror det var Bob Dylan) skulle ha konsert var det 65 000 som skulle ut på konsert i vestlandshallen.

De prosentmålingene BA operer med er nonsens
Z

tag7

nu deg, dette vil ikke du seeee! POOOF

hocey

Quote from: "Xminator"5 på gaten er ikke nok til å ha et statistisk grunnlag. Derimot er BAs galupper utført profesjonelt med tilstrekkelig antall mennesker til at det er statistisk riktig.

Det er uansett artig at du er nødt til å omdefinere grunnlaget for det du og dine disipler kaller "flertallsmening". Så vidt jeg husker var det rekordmåling hva angikk gulltroen før sesongen. Men selvsagt, "hvem som helst kan jo ta gull med den stallen der"...


Spørsmålet er om det er representativt å ringe 1000 stykker i Bergen i forhold til hva de som faktisk er Brann fans mener om temaet. Ja, du får målt hva den jevne bergenser mener men spørsmålet er om du måler hva Brann fansen mener om saken (og det er tross alt de jeg vil hevde som har mest grunnlag for å mene noe om saken). På den annen side vil jeg faktisk tro at Mjelde hadde av en eller annen grunn flertallet med seg helt til høstkolapsen i fjor.
tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

Xminator

Quote from: "kapteinen"
Quote from: "Xminator"5 på gaten er ikke nok til å ha et statistisk grunnlag. Derimot er BAs galupper utført profesjonelt med tilstrekkelig antall mennesker til at det er statistisk riktig.

Det er uansett artig at du er nødt til å omdefinere grunnlaget for det du og dine disipler kaller "flertallsmening". Så vidt jeg husker var det rekordmåling hva angikk gulltroen før sesongen. Men selvsagt, "hvem som helst kan jo ta gull med den stallen der"...


Er du vittig?

BA sine galupper er nesten alltid tull!
Vet ikke om du leste innlegget mitt på forrige side, men ifølge BA sine proffe målinger var det 25 000 som skulle ha partourkort på stadioen i år og når (tror det var Bob Dylan) skulle ha konsert var det 65 000 som skulle ut på konsert i vestlandshallen.

De prosentmålingene BA operer med er nonsens


Ikke bland BAs internettavstemminger med BAs galupper. Galuppene som BA kjører er like troverdige som partibarometrene. Og de leses jo som bibelen av den mer seriøse delen av journaliststanden. Store norske bedrifter tar viktige strategiske beslutninger basert på statistikker som er hentet på samme måte som BAs galluper.

Selv om en statistikk ikke støtter synet DITT, så betyr ikke det at det er nonsens.

Xminator

Quote from: "hocey"
Quote from: "Xminator"5 på gaten er ikke nok til å ha et statistisk grunnlag. Derimot er BAs galupper utført profesjonelt med tilstrekkelig antall mennesker til at det er statistisk riktig.

Det er uansett artig at du er nødt til å omdefinere grunnlaget for det du og dine disipler kaller "flertallsmening". Så vidt jeg husker var det rekordmåling hva angikk gulltroen før sesongen. Men selvsagt, "hvem som helst kan jo ta gull med den stallen der"...


Spørsmålet er om det er representativt å ringe 1000 stykker i Bergen i forhold til hva de som faktisk er Brann fans mener om temaet. Ja, du får målt hva den jevne bergenser mener men spørsmålet er om du måler hva Brann fansen mener om saken (og det er tross alt de jeg vil hevde som har mest grunnlag for å mene noe om saken). På den annen side vil jeg faktisk tro at Mjelde hadde av en eller annen grunn flertallet med seg helt til høstkolapsen i fjor.


Definer fans. Jeg vil tro de noen og 20000 som har besøkt Stadion så langt i år er noenlunde snittet av Bergensbefolkningen. Det ville ikke vert store avvik i svarene som er gitt for en del andre spørsmål de stiller i ringerundene sine. Ikke glem at det er firma som lever av dette som stiller spørsmålene. Sammen med en haug andre spørsmål de måtte ha fått i oppdrag å stille denne månden. Igjen, du er på rimelig tynn is når du er nødt til å redefinere grunnlaget for den "folkemeningen" du og dine mener å stå i spissen for.

kapteinen

Quote from: "Xminator"
Quote from: "kapteinen"
Quote from: "Xminator"5 på gaten er ikke nok til å ha et statistisk grunnlag. Derimot er BAs galupper utført profesjonelt med tilstrekkelig antall mennesker til at det er statistisk riktig.

Det er uansett artig at du er nødt til å omdefinere grunnlaget for det du og dine disipler kaller "flertallsmening". Så vidt jeg husker var det rekordmåling hva angikk gulltroen før sesongen. Men selvsagt, "hvem som helst kan jo ta gull med den stallen der"...


Er du vittig?

BA sine galupper er nesten alltid tull!
Vet ikke om du leste innlegget mitt på forrige side, men ifølge BA sine proffe målinger var det 25 000 som skulle ha partourkort på stadioen i år og når (tror det var Bob Dylan) skulle ha konsert var det 65 000 som skulle ut på konsert i vestlandshallen.

De prosentmålingene BA operer med er nonsens


Ikke bland BAs internettavstemminger med BAs galupper. Galuppene som BA kjører er like troverdige som partibarometrene. Og de leses jo som bibelen av den mer seriøse delen av journaliststanden. Store norske bedrifter tar viktige strategiske beslutninger basert på statistikker som er hentet på samme måte som BAs galluper.

Selv om en statistikk ikke støtter synet DITT, så betyr ikke det at det er nonsens.


1:Jeg er faktisk enig med deg i denne saken bare så det er klart.

2:Undersøkelsene BA opererer med når det kommer til Brann, diverse happeninger og synet til bergensere om alt slags mulig uintressante ting er ikke utført av et profft selskap hvor de har et tallmateriale på mange tusen som legger grunnlaget for utfallet.
Det er hentet fra synsende journalister, 5 på gaten og internettavstemninger.Derfor er BA sine undersøkelser nesten utelukkende tull.For 99% av alt de skriver om handler jo om akkurat dette.Kanskje de koster på seg en gallup når det kommer til bybanen, men utennom det er det heller magert.

Men ja, jeg er enig at en skikkelig utført gallup ikke er det samme som en internettundersøkelse!
Z

hocey

Quote from: "Xminator"
Quote from: "hocey"
Quote from: "Xminator"5 på gaten er ikke nok til å ha et statistisk grunnlag. Derimot er BAs galupper utført profesjonelt med tilstrekkelig antall mennesker til at det er statistisk riktig.

Det er uansett artig at du er nødt til å omdefinere grunnlaget for det du og dine disipler kaller "flertallsmening". Så vidt jeg husker var det rekordmåling hva angikk gulltroen før sesongen. Men selvsagt, "hvem som helst kan jo ta gull med den stallen der"...


Spørsmålet er om det er representativt å ringe 1000 stykker i Bergen i forhold til hva de som faktisk er Brann fans mener om temaet. Ja, du får målt hva den jevne bergenser mener men spørsmålet er om du måler hva Brann fansen mener om saken (og det er tross alt de jeg vil hevde som har mest grunnlag for å mene noe om saken). På den annen side vil jeg faktisk tro at Mjelde hadde av en eller annen grunn flertallet med seg helt til høstkolapsen i fjor.


Definer fans. Jeg vil tro de noen og 20000 som har besøkt Stadion så langt i år er noenlunde snittet av Bergensbefolkningen. Det ville ikke vert store avvik i svarene som er gitt for en del andre spørsmål de stiller i ringerundene sine. Ikke glem at det er firma som lever av dette som stiller spørsmålene. Sammen med en haug andre spørsmål de måtte ha fått i oppdrag å stille denne månden. Igjen, du er på rimelig tynn is når du er nødt til å redefinere grunnlaget for den "folkemeningen" du og dine mener å stå i spissen for.


Jeg har vel ikke hevdet å ha folkemengden i ryggen, selv om jeg kanskje tror vinden har snudd nå i det siste (den snur som sagt fort når massen skifter mening). Det eneste jeg hevder er at en slik undersøkelse ikke er ekstremt representativt akkurat som det ikke ville vært det nå om 90 % hadde ment at Mjelde ikke var rett mann.
tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

Go Up