• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger sommer 2023

Started by haak, April 30, 2023, 20:36:25 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Hickok

Er vel greit å se på Bodø/Glimt 2019 årgangen. De var vel da omtrent i samme situasjon som Brann er nå. Moralen her er vel at det ikke nødvendigvis er store navn som vinner mesterskap. Det nærmeste en kommer i denne listen er vel Vegard Bergan for en frisk sum, og hvor er han nå? Spilte han i det hele tatt? Andre her ble stjerner.

Artur Krysiak Goalkeeper 28 Poland Yeovil Town free transfer
Vegard Bergan Centre-Back 24 Norway Odds BK €400
Felix Horn Myhre Central Midfield 20 Norway Vålerenga Fotball Loan
Erlend Dahl Reitan Right-Back 21 Norway Rosenborg BK Loan
Amadou Konaté Centre-Forward 22 Mali US Boulogne ?
Victor Boniface  Centre-Forward 18 Nigeria Real Sapphire FC ?
Marco Tagbajumi Centre-Forward 30 Nigeria Without Club
Oliver Sigurjónsson Defensive Midfield 23 Iceland Breidablik Kópavogur ?
Nikita Haikin Goalkeeper 23 Russia Without Club

Corran

Å handle inn navn kan ha noe for seg da det får opp interesse og skaper litt bluss.
Når for tiden er dette helt unødvendig da laget i måten de framstår skaper nok interesse/bluss til å fylle staddaen i kamp etter kamp.
Laget har skapt profiler (til og med landslagsprofiler nå) av unge spillere og av avskrevne spillere som gjerne satt på benken der de kom fra.

Vi trenger ikke brenn millioner på navn. Men klart om en ser en ung spiller som en har stor tro på at en kan få til og gjerne fra første øyeblikk så kan en gå litt opp i pris.
Er ikke feil å bruk 5 mill på en spiller som kan sleges for 20-30 om et par år.

Et annet unntak kan være midtstopper for der trenger vi en som kan komme inn som 2/3 valg og gjøre Pallesen overflødig. Og med de egenskapene vi må ha i en stopper så kan det være at en må gi litt ekstra

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Billy Elliott

Et godt overgangsvindu i sommer mener jeg kan se noe slik ut.

Inn:
Ørjasæter - 8-10 mill
Kasper Høgh - 6-8 mill
Hiim/Soltvedt - 3-5 mill
Kartum - 1-2 mill
Totalt: 20-25 mill

Ut:
Wolfe - 30 mill
Rasmussen - 10-15 mill
Castro - 5 mill
Totalt: 40-45 mill

Begrunnelse:
Dette vil både styrke bredden, samt forynge stallen. I god B/G-ånd vil man også kunne være i forkant med rekrutteringer for fremtiden, med Høgh og Ørjasæter som kan fases inn i løpet av høsten i rotasjon med henholdsvis på Børsting på venstrekant og Finne på spissplass. At sistnevnte, om han fortsetter som nå og presterer på landslaget, kan bli solgt er vel heller ikke utenkelig. Høgh vil da kunne være en meget god erstatter på sikt, etter det han har vist i ligaen så langt.

Noen vil kanskje stusse på salg av Rasmussen og Castro, men jeg mener fortsatt det er spørsmåltegn knyttet til om de kan prestere like godt på dette nivået som sentrale spillere i deres posisjoner må på et topplag som skal kvalle til Europa. De er dominante på nest-øverste nivå, men har vel egentlig aldri vist det hele store på øverste. Yngre blir de heller ikke, og kontraktene blir heller ikke noe lengre. Skal man få noe betydelig cash for disse, er det fort vinduet i sommer man har best sjanse til dette - med de gode prestasjonene deres i OBOS ferskt i minnet til potensielle kjøpere.  
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

krakra

June 07, 2023, 10:47:52 AM #553 Last Edit: June 07, 2023, 10:50:03 AM by krakra
Aldri i verden at vi får over ti millioner for Rasmussen. Han fyller 26 år i år, har halvannet år igjen av kontrakten, er ikke i nærheten av noen landslagsdiskusjon og produserer få målpoeng i ES. Selv Bård Finne vil vi slite med å få 10 millioner for.

Jeg tipper 3-4 millioner er det beste vi kan håpe på for Rasmussen, mens Castro ligger på 2-3 millioner. Han har aldri levert i ES, er 27 år og har nå et lengre skadeavbrekk bak seg. 

esp123

June 07, 2023, 10:59:32 AM #554 Last Edit: June 07, 2023, 11:21:32 AM by esp123
Hvis Rasmussen går for 3-4 mill, så er det nok flere Eliteserie-lag som kommer til å prøve seg. 4 millioner er virkelig ikke mye penger i 2023. Fyren har ihvertfall 4-5 år igjen på toppnivå.

Vi fikk vel rundt 4-5 millioner for Petter Strand med ett år igjen av kontrakten. Og rundt det samme for Robert Taylor.

EDIT: Ifølge Transfermarkt er han verdt rundt 110 mill.

Billy Elliott

Quote from: krakra on June 07, 2023, 10:47:52 AMAldri i verden at vi får over ti millioner for Rasmussen. Han fyller 26 år i år, har halvannet år igjen av kontrakten, er ikke i nærheten av noen landslagsdiskusjon og produserer få målpoeng i ES. Selv Bård Finne vil vi slite med å få 10 millioner for.

Jeg tipper 3-4 millioner er det beste vi kan håpe på for Rasmussen, mens Castro ligger på 2-3 millioner. Han har aldri levert i ES, er 27 år og har nå et lengre skadeavbrekk bak seg. 

Dette er åpenbart tull. I alle fall når det kommer til Finne. Fyren har et målsnitt på nesten en per kamp og er nylig tatt ut på landslaget. At Brann kan selge han for mer enn ti millioner i sommer, om de vil (vel og merke), bør være innlysende. Hva var det Berisha, som aldri i løpet av hele sin karriere har prestert på et slikt nivå, gikk for i vinter? 40 mill? Og han er året eldre enn Finne.

Jeg kan heller aldri tenke meg at det ikke skal være mulig å få minst 10 millioner for Rasmussen, dersom man finner en villig kjøper. Som allerede nevnt, vi fikk rundt 5 mill for Strand og Taylor - spillere som ikke hadde prestert særlig bra, for et lag som rykket ned - med høyere alder og mindre tid igjen på kontrakten enn det Rasmussen har. Prisen som ble oppgitt for Kartum (med 1 år igjen på kontrakten - også eldre) i vinter var vel også rundt 5 millioner. Det er klart Rasmussen i dagens marked er verdt mer.

Prisene er ikke de samme som for kun et par år siden.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

krakra

Dersom man finner en villig kjøper? Ja, dersom man finner en villig kjøper så kan man selge hva som helst for så mye man vil. Hvis kjøperen er villig. Men det har vel ikke kommet en eneste henvendelse på Rasmussen siden LSK bød 1 million for ham. Å tro at vi skal få dobbelt så mye for Rasmussen som vi skal betale for Høgh, eller like mye som vi betaler for to U20-landslagsspillere til sammen er ganske vilt.


ostraume

Var det bare 1 million LSK bød? Trodde det var type 3-4, men jeg husker kanskje feil.

Vrient å si hva som måtte komme av bud på Rasmussen, men det kan vinkles på en annen måte: Vil Brann selge? Neppe. Det er ingen poeng å selge han for småpenger. Så dersom det blir et salg, så må vi da snakke minst 10.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

June 07, 2023, 11:55:10 AM #558 Last Edit: June 07, 2023, 11:57:30 AM by krakra
Quote from: ostraume on June 07, 2023, 11:53:46 AMVar det bare 1 million LSK bød? Trodde det var type 3-4, men jeg husker kanskje feil.

Vrient å si hva som måtte komme av bud på Rasmussen, men det kan vinkles på en annen måte: Vil Brann selge? Neppe. Det er ingen poeng å selge han for småpenger. Så dersom det blir et salg, så må vi da snakke minst 10.
Lå visst et sted i mellom. 2,5 millioner skrev BT: https://www.bt.no/fotball/i/a7kgML/lillestroem-la-inn-millionbud-paa-rasmussen-brann-sa-kontant-nei

Da kommer ikke Rasmussen til å bli solgt. Så er spørsmålet hva Brann lovet Rasmussen da han forlenget.

Skal man slenge ut tall man ønsker, så kan man jo legge til Crone for 10 millioner. Eller Knutsen for 10 millioner. Jeg hadde ikke sagt nei til 20 millioner for Børsting heller.

ostraume

Eller 40 for Kniklas?

Ser du for deg at Rasmussen blir solgt i sommer for 4 millioner? I så fall må det være noen heftige "gentlemen agreements" ute å gå.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Quote from: ostraume on June 07, 2023, 11:57:37 AMEller 40 for Kniklas?

Ser du for deg at Rasmussen blir solgt i sommer for 4 millioner? I så fall må det være noen heftige "gentlemen agreements" ute å gå.
Kniklas er en spiller jeg vil beholde. De tre jeg nevnte er spillere vi godt kan kvitte oss med hvis noen vil betale penger for dem.

Ser man vekk fra eventuelle avtaler mellom Brann og Rasmussen så tror jeg ikke Rasmussen blir solgt, fordi han er verdt mer for Brann enn det markedet er villig til å betale. Det er typisk for spillere i den alderen.


David

Skal innrømme at jeg ikke har sett spesielt mye av Kartum, men hva skulle være poenget med å bytte ut Rasmussen med en to år eldre spiller, hvis det man netto sitter igjen med er småpenger? Jeg vil ikke bryte mer opp i laget midtveis i sesongen enn det som blir nødvendig, og ingenting tyder på at det kommer bud på Rasmussen i sommer som gjør det verdt det. Da er det bedre å slippe ham til jul. Med noen solide doser flaks så snubler vi inn i et gruppespill i høst, og så spiller han sitt livs kamp mot Aston Villa.

Er ellers ikke helt giret på å kjøpe et luksusproblem på spissplass. Mest fordi jeg fortsatt ønsker at Heggebø skal ha en åpning inn mot laget, har ikke gitt ham helt opp ennå. Er det noe som helst hold i Kasper Høgh, eller er det bare et navn som trekkes opp fordi han er på utlån? Da vil jeg heller ha en ving som kan vikariere som spiss, slik Fallenius kunne gjort.

krakra

Jeg håper ikke Brann sikter mot å selge viktige spillere for å få inn penger. Kommer det inn bud som er umulig å si nei til, så greit nok, men hovedstrategien bør være å beholde de vi vil beholde. Vi er ikke i akutt pengenød akkurat. Vi går jo i millionoverskudd hver måned bare på billettinntektene alene.

Det er to spillere jeg mener Brann burde prøve å finne en ny klubb til.

- Børsting. Han har gjort en grei jobb på kanten, men ikke noe mer enn det. Nå er Catro og Mathisen skadefrie og de er først og fremst aktuelle på kantene. Så har man Blomberg som bør spille hver kamp han kan, og i tillegg er Kniklas mest aktuell på kanten nå. Skal Brann fylle på med unge spillere og offensiv kraft er vingen et naturlig sted å få inn noe, og akkurat nå er posisjonen overfylt. Så da er det ikke plass til Børsting.

- Holmen Johansen: Han har vist at han ikke holder mål som reservekeeper og jeg tar heller Børsheim som 2. keeper ut sesongen, men det kan også være rom for å hente en yngre reservekeeper som er bedre enn Holmen Johansen.

Ellers er det nok av plass i stallen til å fylle på med utviklingsspillere. Ikke like mye plass til etablerte spillere over 25 år. Ung kant, ny ung back, ung indreløper og ung spiss tenker jeg det er plass til. Kanskje en ung stopper også, som kan skyve Knutsen ned som fjerdevalg, mens vi leier ut Holten.

ostraume

Quote from: David on June 07, 2023, 12:59:09 PMDa vil jeg heller ha en ving som kan vikariere som spiss, slik Fallenius kunne gjort.

På ving har vi jo nå god dekning når Castro og UM er tilbake. Så det er vel ikke det helt store behovet der nå lenger? En ny inn her vil og komme i veien for Kniklas sine sjanser, noe som vel heller ikke er spesielt heldig.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

SKBCPH

Quote from: ostraume on June 07, 2023, 14:19:45 PM
Quote from: David on June 07, 2023, 12:59:09 PMDa vil jeg heller ha en ving som kan vikariere som spiss, slik Fallenius kunne gjort.

På ving har vi jo nå god dekning når Castro og UM er tilbake. Så det er vel ikke det helt store behovet der nå lenger? En ny inn her vil og komme i veien for Kniklas sine sjanser, noe som vel heller ikke er spesielt heldig.

Er enig i at UM allerede har overbevist meg såpass mye at vi ikke behøver en ny kantspiller i sommer.
- Vi har den treneren vi har.

krakra

Med mindre vi selger Børsting

ostraume

En oppgradering av Børsting er helt klart en god ting.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Enten en oppgradering eller en foryngelse.

Corran

Ser ingen grunn til å kvitte seg med Børsting enda.
Han er allsidig og gjør jobben sin.

Det er midtstopper og venstre back vi trenger mest av alt
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krakra

Quote from: Corran on June 07, 2023, 14:34:35 PMSer ingen grunn til å kvitte seg med Børsting enda.
Han er allsidig og gjør jobben sin.

Det er midtstopper og venstre back vi trenger mest av alt

Det handler om å rydde plass til nye, yngre spillere. Sondre Ørjasæter, U20-landslagsvingen fra Sogndal som Brann skal være interessert i. Vi har fem kantspillere og da er det ikke plass til ham. Børsting bør være bakerst i kantkøen når alle er skadefri og kampklare.

David

Quote from: ostraume on June 07, 2023, 14:19:45 PM
Quote from: David on June 07, 2023, 12:59:09 PMDa vil jeg heller ha en ving som kan vikariere som spiss, slik Fallenius kunne gjort.

På ving har vi jo nå god dekning når Castro og UM er tilbake. Så det er vel ikke det helt store behovet der nå lenger? En ny inn her vil og komme i veien for Kniklas sine sjanser, noe som vel heller ikke er spesielt heldig.

Tenkte på det i forbindelse med spissplassen, fordi jeg ikke er helt giret på å bruke mye penger på spiss i sommer. Ingen av dagens vinger har vel den helt store erfaringen med å vikariere i den rollen. Men hvis det blir for mange vinger, så er det forsåvidt riktig å ikke sette inn støtet der. Mathisen har vel også sagt at han kan spille spiss, men det har vi vel bare hans ord for, vanskelig å si hvordan det ville fungere.


David

Jeg synes Børsting har fått ufortjent mye pepper, i den forstand at han ofte trekkes frem når noen skal nevne én på laget som har hatt en svak kamp. Får av og til inntrykk av at det gjøres mest fordi han er lite spektakulær, og at folk som regel ikke har et argusøye på alle spillerne for å måle hvem av dem som faktisk har hatt en dupp, og så nevner de bare ham i mangel av andre.

Når det er sagt, så er det jo også riktig at han sannsynligvis er en av dem som ikke blir med hvis laget skal befeste seg på et høyere nivå. Hans gamle klubb Aalborg rykket også nettopp ned. Kanskje han vil hjem og skape seg et nytt navn i hjembyen ved å hjelpe dem tilbake?

Hickok

Quote from: krakra on June 07, 2023, 14:39:41 PM
Quote from: Corran on June 07, 2023, 14:34:35 PMSer ingen grunn til å kvitte seg med Børsting enda.
Han er allsidig og gjør jobben sin.

Det er midtstopper og venstre back vi trenger mest av alt

Det handler om å rydde plass til nye, yngre spillere. Sondre Ørjasæter, U20-landslagsvingen fra Sogndal som Brann skal være interessert i. Vi har fem kantspillere og da er det ikke plass til ham. Børsting bør være bakerst i kantkøen når alle er skadefri og kampklare.

Nå har det vel ikke skjedd så ofte i år at alle har vært tilgjengelige, og med europacup på gang, så trenger vi alle de vi har, selv om det kommer inn en ny ving/midtbane.

Gulløl

Er ganske sikker på at Børsting blir i Brann og fullfører kontrakten ut 2025. Han stortrives i Brann og Bergen og har det dejlig. Forsatt bra med spilletid kan det også bli. Horneland elsker han og den spillertypen han er.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krakra

June 07, 2023, 15:15:33 PM #574 Last Edit: June 07, 2023, 15:17:08 PM by krakra
Børsting har bare spilt fordi alternativene har vært skadet. Tror du Mathisen, Castro eller Blomberg er tiltenkt å være bak ham i køen? Også Wassberg vil være foran ham i køen hvis han får orden på kroppen.

Pete05

Quote from: krakra on June 07, 2023, 15:15:33 PMBørsting har bare spilt fordi alternativene har vært skadet. Tror du Mathisen, Castro eller Blomberg er tiltenkt å være bak ham i køen? Også Wassberg vil være foran ham i køen hvis han får orden på kroppen.

Men alle de tre siste har vel en historie med litt skader her og der? Sikkert greit å beholde han som back-up til alle er friske - om de blir det samtidig noen gang

Lasaron

Folkens, nå får Ulriken ufortjent mye ros. La oss se hva han byr på når han eventuelt starter mot eliteseriemotstand.
Tren på langskudd

krakra

Nå er fire friske, og skal vi ha en slank stall så holder det. Så skal noen inn, så bør noen ut.

Lasaron

Jeg tror forøvrig det kan komme bud på alle spillerne våre i sommer, minus Holmen og Heggisen. Så mye har Brann imponert folk.
Tren på langskudd

David

Kommer nok et solid bud på Ruben fra Serie A. I den ligaen vil han regnes som ung i fire-fem år til.

Nixon

Tviler på at Brann gjør noe initiativ med Børsting i dette vinduet. Han er godt likt av Horneland og er en litt annerledes spiller enn de andre. Noe som gir trener flere strenger å spille på. Det vil nok bli mindre spilletid, så skjer det noe så tipper jeg at det kommer fra dansken selv.
Rød makt på Hansa

Lasaron

Quote from: David on June 07, 2023, 15:47:05 PMKommer nok et solid bud på Ruben fra Serie A. I den ligaen vil han regnes som ung i fire-fem år til.

Av og til får jeg sånne små hjerneblødninger. Som her. Nei, det kommer neppe bud på Ruben.
Tren på langskudd

David

Skjønte at du hadde oversett ham, det var bare en spøk.

ChristianC????

Hva med å prøve seg på Per Kristian Bråtveit?

Han får ikke forlenget kontrakt hos AGF og kontrakten går ut 30 Juni.

Hadde heller foretrukket han som backup enn Holmen Johansen, evt gi Dyngeland litt konkurranse for å heve nivået.

Tror nok han Bråtveit ønsker fast spilletid da

ChristianC????

Her er også en liten oversikt spillere Brann kunne vendt Øynene over spillerkontrakter som går ut i år.

Per Kristian Bråtveit - Juni

Sondre Tronstad - Juni

Iver Fossum - Juni

Lenny Vallier - Juni
                     🔝
Interessant spiller fra Ligue 2 i Frankrike. Spiller venstreback og er god offensiv og bakover. Fylte 24 nå i April.

https://youtu.be/Fe5waSgKZJ8

Nikola Jojic - Juni
                    🔝
Dette er en spiller Brann burde kuppet før noen andre. 19 år gammel og spiller både venstrekant og høyrekant for Mladost i Sebisk toppdivisjon.

Rykket desverre ned, men klarte enda 5 (7) mål  og 8 (10) assist på 30 (37) kamper i en alder av 19 på Jumbolaget.
* (Med nedrykksrundene)

Video: https://youtu.be/detcULVTP3k






ChristianC????

June 08, 2023, 04:49:36 AM #585 Last Edit: June 09, 2023, 04:30:17 AM by ChristianCBentzen
.


ChristianC????

Prøvde å slette de 2 over men det gikk jo ikke.

Skulle stå «hvem Brann kunne vendt øynene mot som har kontrakter utgående i år»

ErikRatBoe

Quote from: ChristianCBentzen on June 08, 2023, 04:05:03 AMHer er også en liten oversikt spillere Brann kunne vendt Øynene over spillerkontrakter som går ut i år.

Per Kristian Bråtveit - Juni

Sondre Tronstad - Juni

Iver Fossum - Juni

Lenny Vallier - Juni

Nikola Jojic - Juni


Tviler på at Brann henter noen av disse ikke-skandinaviske spillerne, da Horneland har uttalt seg tidligere om at han ser klare fordeler med å utelukkende snakke norsk til spillergruppen. Han nevnte også at ikke-skandinaviske spillere er siste utvei når det kommer til spillerrekruttering.

 https://www.bt.no/fotball/i/3EmWnM/naa-gaar-alt-paa-norsk-i-brann-treneren-ser-klare-fordeler-med-det

osoerli

Kor vart det av tanken med å omskolere Simba til venstreback?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Falkman

Quote from: osoerli on June 08, 2023, 11:41:30 AMKor vart det av tanken med å omskolere Simba til venstreback?

Den ble vel lagt på is da han ble lånt ut, vil jeg anta. I motsetning til  fjorårets utlån må dette sies å å være av den vellykkede sorten, han  er bankers på laget til Sundsvall, og har scoret 3 mål på 10 kamper. Usikker på det er  noe særlig nivåforskjell mellom  OBOS og nivå2 i Sverige, men antar at det er noenlunde sammenlignbart.

Finfin respons

Quote from: ChristianCBentzen on June 08, 2023, 04:05:03 AMHer er også en liten oversikt spillere Brann kunne vendt Øynene over spillerkontrakter som går ut i år.

Per Kristian Bråtveit - Juni

Sondre Tronstad - Juni

Iver Fossum - Juni

Lenny Vallier - Juni
                     🔝
Interessant spiller fra Ligue 2 i Frankrike. Spiller venstreback og er god offensiv og bakover. Fylte 24 nå i April.

https://youtu.be/Fe5waSgKZJ8

Nikola Jojic - Juni
                    🔝
Dette er en spiller Brann burde kuppet før noen andre. 19 år gammel og spiller både venstrekant og høyrekant for Mladost i Sebisk toppdivisjon.

Rykket desverre ned, men klarte enda 5 (7) mål  og 8 (10) assist på 30 (37) kamper i en alder av 19 på Jumbolaget.
* (Med nedrykksrundene)

Video: https://youtu.be/detcULVTP3k


Spennende liste. Videoen av Lenny viser en wolfe-aktig spiller. Men

Hvordan er Trengereid og Torsvik på Wolfe-barometeret? Jeg tenker på fart og utholdenhet og offensive kvaliteter?
Kanskje.

Corran

Quote from: krakra on June 07, 2023, 15:15:33 PMBørsting har bare spilt fordi alternativene har vært skadet. Tror du Mathisen, Castro eller Blomberg er tiltenkt å være bak ham i køen? Også Wassberg vil være foran ham i køen hvis han får orden på kroppen.
Rimelig sikker på at Horneland ikke har noen kø, men tar ut de han mener til enhver tid er best eller passer best til dagens kamp.
Børsting er også en spiller som ikke sutrer og kan spille andre steder om det blir kriser med skader.
Og foruten Blomberg og Børsting så har ikke Brann en eneste kantspiller som ikke til nå har vært mer skadet enn tilgjengelig.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

stigh

Hva med denne Isaac Atanga i Ålesund ? Tror det kunne vært en spennende type. Han har nå begynt å blomstre etter LAN forsvant

Kagain

Quote from: osoerli on June 06, 2023, 20:34:06 PM
Quote from: Kagain on June 06, 2023, 19:19:51 PM
Quote from: osoerli on June 06, 2023, 13:11:22 PMKva med Einar Iversen?  22-år, teknisk og godt skulert midtbanespelar.  Bosman, fekk ikkje fornya kontrakten etter 6 år i Everton.  Vore mykje skada siste par åra diverre.  Var aktuell for Brann før han drog til England i 2017.

Jeg mener at det er en type spiller som Brann burde se etter om de tenker å forsterke på indreløperplassen. Basert på det du sier med skadehistorikk bør de i så fall gjøre en mye grundigere vurdering av spilleren enn de har gjort med de andre. Det er ikke vits å hente inn en dyr kjeks bare for å si at man har gjort noe...
Spelte mykje på Everton U21 og vart satsa på før han blei skada. Er framleis ikkje heilt skadefri. Er gratis og krev neppe høg løn. Brann bør invitera han til å trena med laget straks han er skadefri. Kan sjølvsagt vera ein potensiell kjeks, men har stort potensiale om han held seg skadefri.

Ja, om Brann kan selge seg inn som en klubb hvor han kan få fart på karrieren igjen så kan det hende at han lar seg friste. Jeg forutsetter selvsagt at om noe skjer så blir det ikke inn med kjempelønn, og håper at de gjør en bedre vurdering på skadehistorikken hans enn de har gjort på enkelte andre kjøp...

ChristianC????

Hvis Brann bare skal hente norske hva med å teste ut Bryan Fiabema på vingen fra Chelsea?

Ikke akkurat hatt en god sesong og kan kanskje derfor fristes med å få fart i karrieren med Brann i Europa.

Et sted han ikke får vist seg frem i Chelsea


Kagain

Quote from: ChristianCBentzen on June 09, 2023, 04:25:29 AMHvis Brann bare skal hente norske hva med å teste ut Bryan Fiabema på vingen fra Chelsea?

Ikke akkurat hatt en god sesong og kan kanskje derfor fristes med å få fart i karrieren med Brann i Europa.

Et sted han ikke får vist seg frem i Chelsea

Ja, tror det er flere spillere i den kategorien. Kanskje var det for tidlig for dem å reise ut, kan hende ble det funnet andre og bedre alternativ, eller kan hende de ikke var gode nok for prime time akkurat nå. Slike spillere burde Brann kikke etter og hente inn. De har jo gjort dette tidligere, med blandet resultat. Delaveris var kanskje ikke en innertier, men Rasmussen ser jo ut som et betraktelig bedre tilfelle.

krakra

Glimt ligger an til å få nærmere 80 millioner for Vetlesen i sommer. Da har de dratt inn 150 millioner på to spillersalg i år. To unge spillere kjøpt for til sammen 15 millioner.

Verdt å ha i bakhodet i sommervinduet før man blåser Wolfe-pengene på typer som Kartum.

Wolfe-salget viser at også Brann kan få gode penger for sine spillere. Den dyreste backen ut av ES på veldig mange år. Hadde han vært kant eller midtbanespiller kunne man fort doblet den summen. Viktig at sommervinduet brukes til å få inn unge, lovende -offensive- spillere også.

Superjack

Vetlesen ble kjøpt og satt mye på benk.

Jeg mener også Brann må hente i yngre rekker 18-20.
Samtidig må ikke folk her gå balistisk om de må slite mye benk i starten.

Mvuka tror jeg hadde kunne gått til Brann i dagens regime.

Nå må Kniklas også signere en lenger kontrakt i en gjensidig forståelse at han ska utvikles, sammen med klubben, og selges når prisen og spiller mener det er rett.

Kartum er ikke noe å hente.
Feil alder

Brannsupporter.

Go Up