• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Bård Finne

Started by Lasaron, September 05, 2012, 15:35:37 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Klaus_Brann

Quote from: Lasaron on August 19, 2013, 21:17:12 PM
Quote from: TCAC on August 19, 2013, 20:56:03 PM
Quote from: Lasaron on August 19, 2013, 19:30:11 PM
Jeg holder det ganske sannsynlig at Finne ville forlenget under de fleste andre trenere som overhode kunne vært aktuelle.


Dette er i mine øyne bare vås som sies fordi "alt" liksom er Skarsfjord sin feil i disse dager. Det var jo ikke grenser for hvilke negative hendelser folk mente kunne spores tilbake til RBH heller da han var en ekstremt upopulær sportssjef. Jeg kan nevne et utall feil hos Skarsfjord, men det er Finne alene som fortjener hets for dette sviket.

Fyren synes tydeligvis det er helt greit å forlate klubben som gjennom mange år har produsert ham uten at de får annet enn småpenger igjen for ham. De lett gjennomskuelige brannslokkings-løgnene til både Finne og Lillejord etter Sandnes Ulf-kampen om at han liksom ikke hadde stengt døren for Brann tyder også på at han faktisk ikke engang forventet å bli møtt med pipekonsert.


Du, Xminator og deres meningsfeller om Finne-sviket lever i en fiktiv verden. Her er en rekke fakta:

- Finne er 18 år, og dermed myndig.
- Brann og Finne har en voksen og gjensidig ettårskontrakt.
- Finne spiller under en trener som mange opplever at har en dårlig lederstil, og som brukte ham en hel del mindre enn han var god for.

Som en tilleggsopplysning får Brann 2,5 mill.

Jeg er skuffet over at han ikke forlenget, for hadde han fortsatt å prestere ville en bedre klubb ha kjøpt ham uansett. Og jeg syns det er greit at han nå er lenger bak i køen, siden han ikke er en del av fremtiden. Men i lys av de fakta jeg har ramset opp her blir det barnslig å stemple ham som sviker. Dere er vel ikke ungdomsskoleelever? Eller drama-queens?


Finne er kroneksempelet på en sviker. Jeg er ferdig med både ungdomsskolen og drama-queen-perioden.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: krakra on August 19, 2013, 23:48:28 PM


Spar meg for at han hadde slitt benken de neste to-tre årene. Skars er kanskje ikke verdens mest talentvennlige trener, men hadde Finne fortsatt utviklingen hadde selv ikke Skars latt han bli lenge på benken.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

TCAC

Quote from: Klaus_Brann on August 20, 2013, 00:37:08 AMDet kan jo ha vært holdninger innad om at han ville ut lenge før det kom frem i media.


Det trodde jeg faktisk alle tok som en selvfølge. Det sier seg vel selv at det ikke var Branns ønske at kontraktsforlengelsen etter nesten-overgangen til Molde bare ble på ett år. Alle indisier tyder på at Finne driter langt i hva Brann sitter igjen med for ham og har gjort det fra starten av.

Skarsfjord må bort fra klubben, men måten han har straffet Finne med manglende spilletid teller tvert imot til hans fordel. Klubber som Brann, som de siste årene har gjort det til et poeng å satse tungt på talentutvikling, er helt avhengige av å få et minimum av lojalitet tilbake. Birkelund- og Finne-sakene kan ikke bli normen. Da må vi sette et eksempel når et talent bryter med den kulturen vi ønsker i klubben. Skal vi virkelig ikke forvente bedre holdninger og klubbfølelse fra lokale gutter som har klatret systemet enn det Finne viser? Helt utrolig.

dudo

Han går fra 180k i året til nesten 2 mill. Kan vel trygt si han har spilt kortene sine riktig ...
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Xminator


dudo

Største Bosman-sviket siden Flo? Gutten som kunne reist til Nederland, eller Molde og blitt seriemester, men som ble i Brann til spottpris for å se om han fikk den spilletiden han ønsket (og fortjener, i mine øyne) et år til ... 180 tusen i året og toppscorer som ikke får spille. Hvem har egentlig sveket hvem her?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

ostraume

Dudo, du som stort sett virker som en oppegående fyr; mener du virkelig at Finne IKKE er en sviker? 1-årskontrakten(!) i fjor, da var Finne 17 år, og fikk smake på TL. Og så dette spillet i år? Alle skjønner jo at Finne ville spilt mer i år om han ikke var Bosman.

Dette er en gutt som er vokst opp et steinkast fra Stadion, bokstavlig talt, og pisser på klubben etter beste evne.

Skarsfjord er det nok å ta for, det blir latterlig at han skal få skylden for alt som er galt.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

dudo

Jeg mener han har fått stemoderlig behandling, over lengre tid. Har man kommet på kant med Skars er det ikke lurt å satse karrieren sin på at han tilgir deg. Og det mener jeg helt seriøst, i all min oppegåendehet. ;-)

Man kan si at alle Bosman-spillere er svikere. Jeg er ikke med på at finne er større sviker enn andre. Vi får noen kroner i kassen - mer enn hva han har kostet, samtidig som han har bidratt mye på banen de gangene han har fått muligheten.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

SK

Akkurat i denne saken har Skarsfjord gjort rett. Det er viktig at klubben forteller slike spillere hvor skapet skal stå.
Kvalitetene hans pr. dags dato er også overvurdert her på forumet. Man skulle jo nesten tro han er en av de beste spissene i ligaen av og til, slik han blir diskutert.

dudo

Quote from: SK on August 20, 2013, 08:12:14 AM
Akkurat i denne saken har Skarsfjord gjort rett. Det er viktig at klubben forteller slike spillere hvor skapet skal stå.
Kvalitetene hans pr. dags dato er også overvurdert her på forumet. Man skulle jo nesten tro han er en av de beste spissene i ligaen av og til, slik han blir diskutert.


Det er han selvsagt ikke, men i forhold til alternativene i Brann? Helt annen historie.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Lasaron

Skarsfjord brukte Finne alt for lite fram til i sommer da Finne gav endelig beskjed. Etter det er Finne blitt brukt mer passende.
Tren på langskudd

ostraume

Quote from: dudo on August 20, 2013, 08:04:35 AM
Jeg mener han har fått stemoderlig behandling, over lengre tid. Har man kommet på kant med Skars er det ikke lurt å satse karrieren sin på at han tilgir deg. Og det mener jeg helt seriøst, i all min oppegåendehet. ;-)

Man kan si at alle Bosman-spillere er svikere. Jeg er ikke med på at finne er større sviker enn andre. Vi får noen kroner i kassen - mer enn hva han har kostet, samtidig som han har bidratt mye på banen de gangene han har fått muligheten.


Greit nok, jeg er uenig i begge punktene. Det er ingen grunn til å tro at Finne er på kant med Skars så det premisset legger ikke jeg til grunn.

Videre stiller jeg større krav til en lokal 18-åring som har vært i klubben hele sitt liv enn en f.eks JG Solli som gjennomfører en treårskontrakt på toppen av karrieren og så drar videre.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

dudo

Nei, det er vel mer rykter, ikke ble som er presentert i media e.l. Uansett var avtalen i fjor første advarsel fra Finne slik jeg ser det. Et slags ultimatum. Så ingen bør være veldig overrasket. Jeg mener Brann burde gitt etter for dette "ultimatumet" - av sportslige årsaker.

Vi må huske at det både er en sportslig og en økonomisk bit involvert for Finne. Det økonomiske kan vi åpenbart ikke matche, og det er lite ved det sportslige tilbudet vårt som tilsier det er bedre enn andre steder. Snarere tvert imot i mine øyne.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Quote from: SK on August 20, 2013, 08:12:14 AM
Akkurat i denne saken har Skarsfjord gjort rett. Det er viktig at klubben forteller slike spillere hvor skapet skal stå.
Kvalitetene hans pr. dags dato er også overvurdert her på forumet. Man skulle jo nesten tro han er en av de beste spissene i ligaen av og til, slik han blir diskutert.
Han er vår beste spiss og med tanke på nivået på årets spisser er det ikke umulig at han kunen vært med å kjempe om toppscorertittelen i TL hvis han hadde spilt fast.

Klaus_Brann

Quote from: TCAC on August 20, 2013, 00:59:43 AM
Quote from: Klaus_Brann on August 20, 2013, 00:37:08 AMDet kan jo ha vært holdninger innad om at han ville ut lenge før det kom frem i media.


Det trodde jeg faktisk alle tok som en selvfølge. Det sier seg vel selv at det ikke var Branns ønske at kontraktsforlengelsen etter nesten-overgangen til Molde bare ble på ett år. Alle indisier tyder på at Finne driter langt i hva Brann sitter igjen med for ham og har gjort det fra starten av.

Skarsfjord må bort fra klubben, men måten han har straffet Finne med manglende spilletid teller tvert imot til hans fordel. Klubber som Brann, som de siste årene har gjort det til et poeng å satse tungt på talentutvikling, er helt avhengige av å få et minimum av lojalitet tilbake. Birkelund- og Finne-sakene kan ikke bli normen. Da må vi sette et eksempel når et talent bryter med den kulturen vi ønsker i klubben. Skal vi virkelig ikke forvente bedre holdninger og klubbfølelse fra lokale gutter som har klatret systemet enn det Finne viser? Helt utrolig.


Hadde det bare vært så vel. Ikke alle tar det som en selvfølge.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

"Vi fikk deg inn i landet. Nå må du stå her på gatehjørnet å jobbe ned gjelden"

Er opplegget på laget for dårlig, treneren ikke vil satse og det i tillegg kanskje ligger en personlig konflikt i bakgrunn kan man ikke forvente at Norges største talenter blir i Brann bare for å vise takknemmelighet. Ufrysing av vår er neppe veien å gå. Brann må heve nivået på talentsatsingen på a-laget og få inn en hovedtrener som har bevist at han kan gjøre talenter om til klassespillere som går til europa. Så det faktisk blir lurt for talentene å bli i Brann

TCAC

Synes faktisk det er helt utrolig at denne saken splitter supporterne mer enn at man vil avsette Skarsfjord. I trenerspørsmålet kan jeg til en viss grad skjønne at det er uenighet, men det er utenfor min fatte-evne at noen Brann-supportere som er over gjennomsnittet interessert kan ønske dette krapylet lykke til i Köln. Jeg mistenker vel at en god del tar Finnes side fordi det er en god unnskyldning til å gi Skarsfjord enda et skudd for baugen.

dudo

Ikke misforstå, jeg synes jo ingenting om at han stikker - men jeg skjønner det jævla godt.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

storB

August 20, 2013, 16:37:39 PM #1018 Last Edit: August 20, 2013, 16:40:41 PM by storB
Jeg forstår det ikke. Det jeg forstår er at Finne er en liten grådig, egoistisk snylter med en enda mer egoistisk, grådig agent som kun vil male sin egen kake.

Seriøse agenter derimot forstår at hvis det kun er agentene og spillerne som sitter igjen med en økonomisk profitt så vil Tippeligaen på sikt merke dette økonomisk som f.eks at det blir brukt mindre penger på talenter. Det igjen vil føre til mindre talenter å selge for agentene, ergo er dette en lite bærekraftig utvikling for alle parter i en såpass liten liga som Tippeligaen,dette forstår alle unntatt grådige agenter og egoistiske spillere.
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

Utmedsnolken

Hvor mye mer enn 2.5mill synes dere Finne er verdt? 5-10mill? Har tross alt bare litt over 600 min med toppdivisjonfotball på to sesonger i en under middels europeisk liga og har ikke vært i nærheten av fast plass på laget
"og der snubler Sæternes igjen"

kabelmann

Per nå er han vel ikke verdt mye mer, spørsmålet er hvor mye han kunne blitt verdt i løpet av en 3-års-periode.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

tsrqpo

Quote from: Utmedsnolken on August 20, 2013, 16:50:47 PM
Hvor mye mer enn 2.5mill synes dere Finne er verdt? 5-10mill? Har tross alt bare litt over 600 min med toppdivisjonfotball på to sesonger i en under middels europeisk liga og har ikke vært i nærheten av fast plass på laget


Ville Brann solgt han for 2,5mill?
Nei. Ergo er han verdt mer. Så vil/ville tiden vise om han får ut potensialet sitt.

storB

Quote from: Utmedsnolken on August 20, 2013, 16:50:47 PM
Hvor mye mer enn 2.5mill synes dere Finne er verdt? 5-10mill? Har tross alt bare litt over 600 min med toppdivisjonfotball på to sesonger i en under middels europeisk liga og har ikke vært i nærheten av fast plass på laget


Nielsen gikk til Red Salzurg etter kun en halv sesong i tippeligaen sommeren han fylte 19. Han gikk vell for 15 mill. En Finne under lang kontrakt hadde nok gått for litt mindre enn dette, men da med en fin videresalgsprosent som fint kunne gitt noen ekstra miller om han slår til. Køln er jo tross alt lysår unna toppsjiktet i bundesligaen.
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

Spelaren

Drit og dra, Finne. Det er min formening om saken. Det er greit oppsummert tidligere, og eg har mer respekt for leiesoldater som koster, presterer og stikker enn denne fløteskummeren her.
Gå av.

Utmedsnolken

Quote from: storB on August 20, 2013, 17:44:51 PM
Quote from: Utmedsnolken on August 20, 2013, 16:50:47 PMHvor mye mer enn 2.5mill synes dere Finne er verdt? 5-10mill? Har tross alt bare litt over 600 min med toppdivisjonfotball på to sesonger i en under middels europeisk liga og har ikke vært i nærheten av fast plass på laget

Nielsen gikk til Red Salzurg etter kun en halv sesong i tippeligaen sommeren han fylte 19. Han gikk vell for 15 mill. En Finne under lang kontrakt hadde nok gått for litt mindre enn dette, men da med en fin videresalgsprosent som fint kunne gitt noen ekstra miller om han slår til. Køln er jo tross alt lysår unna toppsjiktet i bundesligaen.

Kan vel si ifra oss deler av summen mot prosenter? Har tro på at brann klarer å fikse en god avtale her

Ps. Andre lag har jo vist at de klarer å selge spillere til gode priser. det har brann slitt med i lange tider
"og der snubler Sæternes igjen"

Gulløl

Husk at Brann ikke får alle de 2,5 mill for Finne. Nymark skal ha en god andel av summen de også. Husker ikke prosentsatsen men når Birkelund gikk til St. Etienne var det vel snakk om at moderklubben Trane fikk ca. 0,5 mill av 1,5 mill. Er prosentsatsen omtrent den samme for Finne sitter Brann igjen med i underkant av 1,7 mill. BA eller BT burde sjekke opp i hva Brann nøyaktig sitter igjen med slik at ikke alle tror at Brann casher inn 2,5 mill. slik som det nå blir fremstilt.

Brann begynner å bli "rike" på talentproduksjonen sin siste årene, nå er det bare igjen å selge for ca. 30 mill. så går de i pluss på innsatsen siste 6 år. Jada vet at noe av produksjonen er tatt opp i egen A-stall (få i første 11-eren) men likevel.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Churchill

Tipper Finne er tilbake i norsk fotball innen et år. Større talenter enn han har mislykkes i det Finne holder på med her.
...we shall never surrender.

Corran

Eg kan skjønne at noen synes det er "dårlig gjort" av Finne men synes at ordet sviker blir for drøyt (Hore Andre drev med svik). Finne har hele tiden spilt med åpne kort og hadde det vært noen voksne i Brann som hadde satt seg ned og snakket med Finne og Finne hadde sett at Brann er en god utviklingsklubb så hadde han gjerne blitt.
Men Brann er et dårlig sted for talenter. De fleste av dem får ikke spilletid som de trenger for å bli gode. De har ikke gode nok spillere rundt seg som de kan lære fra.
De spillerne som har fått prøvd seg blir jo bare dårligere.
Og til slutt så har Finne hatt mange som er interesserte og han har en guttedrøm som han nå kan få oppfylt. Om et eller 2 år så er det ikke sikkert han hadde fått de tilbudene.
Og ja eg e enig med at Brann har vært flinke til å vise at de ikke tviholder på spillere om det kommer rette bud, men ikke sikkert det rette budet kommer om et år når han har stagnert.
Eg mener at Brann har gjort en dårlig jobb med å beholde Finne om de har villet beholde ham
Og vi ser også flere og flere tegn (spillere som ikke skriver (nye) kontrakter og spillere som ikke vil komme) på at Brann IKKE er en attraktiv klubb å komme til/være i
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Corran

PS jeg hadde forresten vært enig med benking av Finne om det hadde vært andre alternativer til spissplassen. Helvete eg hadde faktisk skjønt det om de sa at de hadde en eller to juniorer som skulle få prøve seg på topp og spille seg gode der (for eksempel Lorentzen). De hadde jo fått viktig erfaring, men når alternativet er Pusic/Huseklepp eller Finne så burde Finne fått spille for det kunne i alle fall ført til litt flere mål og dermed høyere plass på tabell og litt mer gøy for kundene (oss supportere som lider oss gjennom kampene)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Klaus_Brann

Quote from: kabelmann on August 20, 2013, 17:33:08 PM
Per nå er han vel ikke verdt mye mer, spørsmålet er hvor mye han kunne blitt verdt i løpet av en 3-års-periode.


Spikeren på hodet.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

TCAC

Quote from: storB on August 20, 2013, 16:37:39 PM
Jeg forstår det ikke. Det jeg forstår er at Finne er en liten grådig, egoistisk snylter med en enda mer egoistisk, grådig agent som kun vil male sin egen kake.


Dette er forøvrig også det eneste argumentet i denne saken som teller rimelig tungt i Finnes favør i min bok - det at han tydeligvis har vært eksponert for for ekstremt kynisk rådgiving.

Måten SK Brann har håndtert dette på i 2013 er helt eksemplarisk når man tar alle fakta i betraktning. Vi skal ikke legge oss på rygg for en 17-18 år gammel ettertraktet guttunge med kontrakt ut året i et vagt håp om at han KANSKJE vil signere ny kontrakt bare vi er kjempesnille og gir ham nok spilletid, noe det overhodet ikke er grunn til å tro. Dersom han hadde fått spille hele sesongen og i tillegg hadde gjort en god figur ville han ha fått enda mer lukrative tilbud fra enda større klubber. Finne og Lillejord slår meg ikke akkurat som typene som forsaker dette for å vise lojalitet og takknemlighet overfor Brann. 

Pusic med kontrakt ut 2015 ønsker en fremtid i SK Brann, det har jeg ikke sett et snev av tegn på at Finne ønsker. Når det i tillegg ikke har vært noen ren selvfølge at sistnevnte er det klart beste valget rent sportslig (i hvert fall ikke i første halvdel av sesongen) er valget veldig enkelt. Selvsagt skal Pusic være førstevalget. Og i andre halvdel, når Finne har proklamert at han stikker av, trengs det overhodet ikke noe sportslig argument for å holde svikeren så langt unna førstelaget som mulig.

ostraume

Quote from: Corran on August 20, 2013, 21:53:53 PM

Men Brann er et dårlig sted for talenter.



Dette er en forumsannhet som rett og slett ikke stemmer. Det er bare å se på spilletiden til ungdommen i Brann. BT lagde en oversikt og Brann toppet. Denne idèen om at talentene ville utviklet seg så mye bedre i andre klubber i TL er ingenting annet enn en idè.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Utmedsnolken

Quote from: ostraume on August 21, 2013, 07:59:51 AM
Quote from: Corran on August 20, 2013, 21:53:53 PM

Men Brann er et dårlig sted for talenter.



Dette er en forumsannhet som rett og slett ikke stemmer. Det er bare å se på spilletiden til ungdommen i Brann. BT lagde en oversikt og Brann toppet. Denne idèen om at talentene ville utviklet seg så mye bedre i andre klubber i TL er ingenting annet enn en idè.



hvor mange talenter er det Brann har gjort om til toppspillere? Du kan gjerne få gå langt tilbake i tid hvis du må det.
"og der snubler Sæternes igjen"

ostraume

Nå snakker jeg om situasjonen pr. i dag og da er ikke historien så interessant.

Du har dog et poeng, men dette handler vel like mye om lokale gutter som blir konger på byn og ikke har sult og interesse av å bli god nok.

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

gladiporno

Jeg var rasende på Finne tidligere, men det var før jeg visste at Mohn var i lommene på hele Brann-ledelsen. Nå føler jeg ingenting.

osoerli

Quote from: gladiporno on August 21, 2013, 11:35:25 AM
........at Mohn var i lommene på hele Brann-ledelsen.


Eller omvendt?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

gladiporno


Nixon

http://ipad.dagbladet.no/2013/08/25/sport/tippeligaen/fotball/brann/bard_finne/28883601/

God nok for Köln, men ikke for Brann

Litt søkt vinkling. For det først er han like mye ønsket i Brann som i Køln. Og ingen vet jo heller ikke hvor mye han får spille i den tyske klubben. Og sist er det vel ganske sannsynlig at kontraktsnekt spiller inn på spilletiden hans i Brann.
Rød makt på Hansa

dudo

Jeg tror rett og slett ikke Finne skjønner hvordan de fleste andre tenker. Virker ikke å ha forståelse for hvorfor han ikke spiller nå. Jeg var enig med han før kontakten ble underskrevet, men nå stiller det seg selvsagt annerledes.

Sent from my GT-I9295 using Tapatalk 4
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Spelaren

Quote from: dudo on August 25, 2013, 12:50:23 PM
Jeg tror rett og slett ikke Finne skjønner hvordan de fleste andre tenker. Virker ikke å ha forståelse for hvorfor han ikke spiller nå. Jeg var enig med han før kontakten ble underskrevet, men nå stiller det seg selvsagt annerledes.

Sent from my GT-I9295 using Tapatalk 4


Finne skjønner det nok, men driter veldig hardt i det.
Sånn telefon vil eg og ha. Får la ungene leke litt med s3-en så jobben skaffer ny.
Gå av.

Lasaron

Trist sak, men han har stort sett seg selv å takke for situasjonen han har havnet i. Uklokt å ikke signere ny kontrakt. Nå får han ikke den utviklingen han hadde trengt før Europaeventyret starter.
Tren på langskudd

Ricky

Hadde han vært god nok for Köln, så hadde de vel antageligvis gitt Brann en neve med pfennig for å få ham klar innen 1. september.

Gitt hvor sent vi er i sesongen, vår tabellposisjon og Finnes status i troppen (på vippen mellom benk og tribune), så hadde Brann sikkert godtatt 500.000 kr eller noe. Pynte litt på regnskapstallene.

Lasaron

Lurer på om Finne er fornøyd med utviklingen sin siden i sommer. Lurer på om han fortsatt syns det var en god idè å melde seg ut av fremtidsplanene til Brann.
Tren på langskudd

Nixon

Jeg tviler på at han angrer, for han har vel et lengre perspektiv på det enn akkurat denne høsten. Men at utviklingen hans er blitt skadelidende er vel ganske innlysende.
Rød makt på Hansa

krakra

Og sjansene for at han noen sinne blir Brannspiller igjen(iallefall under Skars) har også lidd. Sammen med medaljesjansene. Det som har økt er sjansene for at han returnerer til en annen klubb i TL. Med den behandlingen han har fått er eet også forståelig.

Tom C

Pøh. Synes Bård Finne kan takke seg selv. Gidder ikke å ta opp igjen diskusjonen rundt spilletid, som jeg har sagt før at jeg er enig i at han har fått litt for lite av. Men han har jo vært vanskelig på dette med ny kontrakt lenge før han hadde bevist noe spesielt for A-laget. Han kunne hatt litt mer respekt for det som Brann har gitt ham og skrevet en lengre kontrakt. Så er jeg sikker på at han hadde fått sjangsen til å spille i utlandet, ganske kjapt uansett. Brann har aldri vært vanskelig når spillere har vært ønsket fra utlandet, men da hadde vi i det minste fått en anstendig sum i retur.
Aldri mer Obos....

krakra

Finne er et stort talent som drar ut. Mange klubber har opplevd at store talenter har dratt ut og endel har opplevd har de har kommet tilbake, som bedre spillere. Siste eksemplet er Ola Kamara i Godset. Ved å fryse Finne totalt ut har Skarsfjord trolig effektivt ødelagt den muligheten og det virker ikke å skyldes annet enn barnslig smålighet. En ting er å heller ville satse på de som er her, men når vi jager mål og treneren velger å helle la være å gjøre alle bytter enn å sette innpå målsniken ser det bare dumt ut. Det virker som en bevisst handling for å ødelegge Finnes utvikling. Han ville aldri gjort noe sånt mot et etablert spiller. Det har nok kostet oss noen poeng også

Tom C

Synes ikke det blir helt det samme å sammenlikne med Kamara, ettersom han aldri har hatt noen tilknytning til Godset før han begynte der i 2009 etter å ha blitt vraket i Stabæk.

Jeg er fullstendig enig i at Skars er en løk. Men jeg mener fremdeles at Finne burde skrevet en skikkelig kontrakt med Brann , og at han ved å ikke gjøre det har satt seg selv bakerst i køen. Det er jo allerede opplest og vedtatt at denne sesongen er en "oppbygningsfase" mot neste sesong da vi (halleluja) skal bli gode, så da er det jo naturlig å prioritere de som faktisk er her neste år.
Aldri mer Obos....

krakra

Men i flere kamper har han prioritert luft foran Finne. Mot Godset gjorde vi bare et eneste bytte. Det er flere ekdempler hvir Finne har blitt sittende på benken i kamper vi kunne trengt han uten at alle byttene har blitt benyttet.
Jeg dro bare frem Kamara på en spiller som ble bedre i utlandet selv om han ikke slo til og så kom hjem. Skarsfjord ødelegger sjansene for at Finne retunerer til Brann hvis han ikke skulle slå igjennom med drittsekkoppførselen sin.

Falkman

Drittsekkoppførsel? Det finnes ingen grunn til å gjøre Finne til noe offer her. Ingen.

Go Up