• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Bård Finne

Started by Lasaron, September 05, 2012, 15:35:37 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Lasaron

Gratulerer, Finne.
Synd ikke kontrakten er lengre.
Tren på langskudd

Klaus_Brann

Flott at han har signert så det er ute av verden. Så håper vi han viser seg like godt frem fremover og får flere innhopp ut sesongen, kanskje 4-4-2 i spann med Ojo.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

brann89

Håper virkelig at Bård Finne får seg noen kamper fremmover, glad han skrev kontrakt
Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

monzilla

Håper intensjonen med kontrakten er å forlenge dersom han finner seg tilrette i laget.

dudo

Håper det er både vår og hans intensjon ... Uansett vil jeg se han mest mulig i år. Håper han er på benken mot Ulf!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

brann89

Håper han starter mot Ulf,  fin motstander å teste seg på
Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

Ja, han bør nok ikke starte borte mot Ulf. For slik jeg ser det kommer fortsatt Brann før Finne!
Rød makt på Hansa

Xminator

Haugen skal ligge før Finne i kampen om en startplass om Huseklepp fortsatt ikke føler seg frisk nok til å starte.

Nixon

Det ser ut til å råde litt usikkerhet om hvorfor kontraktslengden ble så kort. BT skriver at det er fordi det ikke skal bli gjort forskjell i forhold til andre talenter. Mens BA skriver at Brann ønsket en lengre kontrakt.

Ellers er Brann litt irritert på Molde. Det har visstnok vært en uskreven regel at man ikke skal legge seg etter talenter i andre klubber. Men at klubb og spiller skal få fred til å skrive den første proffkontrakten. Den regelen brøt Molde da de kontaktet Finne.
Rød makt på Hansa

ostraume

Her har vi i alle fall en forumhelt in the making. Får håpe kråken ikke ødelegger han for oss.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Torvanger

Det blir litt voldsomt, etter min mening, når en 17-årig valp (unnskyld uttrykket) blir flankert av både rådgiver (Raknes) og agent (Lillejord) i forhandlinger. Han er et av mange talenter i Brann, jeg er ikke begeistret når unggutter a`la Finne kjører denslags stil.

Hyggelig at han signerte, for all del.

Christian

Så kan en jo spørre seg i kor stor grad denne 17-åringen har lagt opp til dette sjøl. Antakeligvis ikkje i særlig grad. Her er nok andre som presser på; eks. foreldre, rådgivere og agenter.

Gepard

Slik som Finne har levert på landslagsnivå må man nok bare regne med at han får interesse fra andre klubber. Han er nok beskrevet som et av de mest spennende spisstalenten i sin årsklasse i Europa.

Men ennå er det langt frem for unge Finne, mang en stortalent som det ikke har blitt noe av i senere tid.

dudo

Quote from: Gepard on September 06, 2012, 09:13:03 AM
Han er nok beskrevet som et av de mest spennende spisstalenten i sin årsklasse i Europa.


Av agenten, ja.  ;-)
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Torvanger

Quote from: Christian on September 06, 2012, 08:54:35 AM
Så kan en jo spørre seg i kor stor grad denne 17-åringen har lagt opp til dette sjøl. Antakeligvis ikkje i særlig grad. Her er nok andre som presser på; eks. foreldre, rådgivere og agenter.


Da bør disse roe ned endel hakk.

brann89

Vist Finne er god nok, så burde vel han ha like stor mulighet for å starte en kamp som resten av laget. Kan ikkje være slik at vist man er talent, så skal det bli vanskligere for dem enn for etablerte.

Men dette blir opp til Skarsfjord å bedømme, får iallefall håpe på eit innhopp.
Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

Huff

Alt fortidlig med en seang, men her må en bygge på Monty Pythons klassiker ''Finland Song''.

Noe ala

''Finne, Finne, Finne, han e spelaren min,
han e ikkje fra Russland, ikkje fra Japan,
Nei han e fra Bergen, og spellar for Brann

Mener ikke at dette bør være teksten, men sangen må jo bli

http://www.youtube.com/watch?v=7rwc3VGvlRY&feature=related

Nixon

Noen ganger er to spark på ballen nok!:)
Rød makt på Hansa

Xminator


Christian

Finne viser at han er spiss. Han er der når det gjelder, både på 1-1 og 2-1 viser han seg som en spiller som jakter mål. Takker og bukker for det.


Markmus

Dagens quiz som jeg ikke har svaret på: når scorte en 17-åring sist for Brann i eliteserien?
Ka du ve?

Belfort

Quote from: Markmus on September 23, 2012, 21:37:23 PM
Dagens quiz som jeg ikke har svaret på: når scorte en 17-åring sist for Brann i eliteserien?

Bjørn Tronstad på 70 tallet?

Falkman

Quote from: Belfort on September 23, 2012, 21:43:35 PM
Quote from: Markmus on September 23, 2012, 21:37:23 PM
Dagens quiz som jeg ikke har svaret på: når scorte en 17-åring sist for Brann i eliteserien?

Bjørn Tronstad på 70 tallet?


kan nok stemme. eller Steinar Aase.

Leffen

Herlig at Davy presterer å si antallet unge bergensere som har gjort liknende før han, og deretter floppet, er like lang som den norske kongerekken. Kan han ikke bare kose seg litt med laget sitt for en gangs skyld.

monzilla

September 23, 2012, 22:43:05 PM #26 Last Edit: September 23, 2012, 22:45:06 PM by monzilla
Tja, jeg kan være litt enig med han. Jeg har en feeling på at det er for mye agenter og for mye "Bård Finne" for Bård finne, men jeg har veldig lite å underbygge det med. Bare en følelse jeg har. Mange spillere ville løpt for å feire med spilleren som gav assisten slik Ojo gjorde i dag på 2. målet, mens Finne var mer opptatt av å feire på egenhånd. Trenger ikke å bety noe som helst, han har jo opplevd det som er guttedrømmen for stort sett alle som har spilt fotball i Bergen.

Angående sang, så bør vel Roy Wassberg-sangen kunne enkelt adapteres til Bård Finne?

Klaus_Brann

Quote from: Leffen on September 23, 2012, 22:29:34 PM
Herlig at Davy presterer å si antallet unge bergensere som har gjort liknende før han, og deretter floppet, er like lang som den norske kongerekken. Kan han ikke bare kose seg litt med laget sitt for en gangs skyld.


Det er litt for mye forlangt.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Haha, skulle inn for aa sjekke hans twitter naa, men han har blokkert meg fordi jeg kalte han negativ til Brann:)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Davy blokkerer alle som er uenige med ham, sier noe han er uenig i eller ser TV-programmer han ikke liker.

Klaus_Brann

Det er jo en fin strategi det. Fin type.
At jeg en gang i tiden syntes han var en bra kar er smaatt utrolig.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Danny

Fra twitter:
"Bård Finne ‏@baardfinne
..Og tusen takk for alle gratulasjoner!"

"Bård Finne ‏@baardfinne
Stort med 3 poeng i dag, en fantastisk jobb av gutta med @KLarsen30 i spissen, og må jo bare takke Kim som lar meg trille inn 2-1 der.."

krakra

Finne liker å avslutte setninger med "De è de jo"

Markmus

Hva betyr det? Kan du komme med en setning han har sagt det bak?
Ka du ve?

krakra

Han sa det i intervjuet med Tv2, og han sa det på Brann.no etter at han hadde skrevet kontrakt.

Markmus

Mangler ikke på tilbudene på twitter. Her fra en møring (dame), sikkert Molde-supporter:

"Bård Finne, hvis jomfrudommen din fortsatt e intakt, så stille i gjerne opp. Herregud, i tror i e forelska"

;D
Ka du ve?

krakra


Klaus_Brann

Viktig at han tok loepet inn ja, og du ser at Ojo ser opp etter alternativer etter at han faar med seg ballen forbi svensken.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Christian

Davy tar jo helt feil når han sier Finne bare sier det var gøy for han. Det eneste han sier om 2-1 er jo at han må takke Ojo for den og at han gjør en kjempejobb der. Han er òg opptatt av å snakke om de andre ungguttene som er på vei opp fra egen stall.

Davy har derimot rett i at verken Finne eller resten av oss skal se oss blind på disse to målene og tro at frelseren er her. Men det må likevel være mulig å glede seg over dette.

Klaus_Brann

Davy er mester i å finne noe negativt med det meste.
Regner med Finne får en ok start på dagen med avisoverskriftene;)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

Sinnsykt og litt betegnende at feiringen til Finne skal få fokus etter kampen. Han gjør hverken mer eller mindre enn hva andre spillere gjør når de skårer mål. Vi ser f.eks. ofte at Brannspillere, når de skårer mot BT-tribunen, løper bort til svingen og hilser opp til familien sin som sitter på Brann-feltet før de feirer med lagkameratene. Ingen reagerer på det. Men når det gjelder Finne skal det bli et poeng. Merkelig!
Rød makt på Hansa

Nixon

Quote from: Klaus_Brann on September 24, 2012, 07:28:44 AMRegner med Finne får en ok start på dagen med avisoverskriftene;)


Avisene har i alle fall gjort en iherdig innsats for å finne ordspill på etternavnet hans...
Rød makt på Hansa

Leffen

Poenget mitt med å kommentere det Davy sa var ikke at vi skal hausse opp Finne. Men at Davy mener at det har skjedd så mange ganger før at unge bergensere scorer to mål i en av sine første kamper. Jeg er kanskje for ung til å huske, men jeg kommer ikke på noen. Dylan McAllister er den eneste liknende historien jeg husker, men han er såvidt jeg vet ikke fra Hordaland.

monzilla

Hm, Bergenser som scorer to mål i debuten? Petter Andreassen? Eller var det gjerne ikke debuten?

Leffen

Andreassen scorte to i en av hans første kamper, mot Haugesund. Men ikke første kamp fra start nei.

kabelmann

Quote from: Nixon on September 24, 2012, 07:34:58 AM
Quote from: Klaus_Brann on September 24, 2012, 07:28:44 AMRegner med Finne får en ok start på dagen med avisoverskriftene;)


Avisene har i alle fall gjort en iherdig innsats for å finne ordspill på etternavnet hans...


Personlig tror jeg at jeg går for fornavnet: Cybård - målmaskinen.

Utover det er det vittig å se Wathne snakke ned Finne. Prøver vel desperat å ikke være enn for oppstemt bergenser, samtidig som han har sikret seg en "ka va d eg sa?!?!" til senere om alt skulle gå til helvete.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Xminator

Quote from: monzilla on September 24, 2012, 09:13:51 AM
Hm, Bergenser som scorer to mål i debuten? Petter Andreassen? Eller var det gjerne ikke debuten?



Det var vel ikke debuten til Finne heller.

Belfort

Hvis Finne holder seg unna byens nattklubber i årene som kommer så vil han nå langt.

Nixon

Quote from: Belfort on September 24, 2012, 11:11:38 AM
Hvis Finne holder seg unna byens nattklubber i årene som kommer så vil han nå langt.


Og at han holder seg langt unna dette forumet...;)
Rød makt på Hansa

Huff

September 24, 2012, 23:21:15 PM #49 Last Edit: September 24, 2012, 23:29:56 PM by Huff
Lillejord i Dagbladet om kontraktsforhandlingene:

''- Brann har ikke vært blant klubbene som har brukt unge spillere hyppigst i Tippeligaen. Ser vi på klubber som er naturlige konkurrenter av Brann, som RBK, Viking og Strømsgodset, har de hatt langt større bruk av spillere under 21 år. Bård hadde seriøs interesse fra både Molde og Nijmegen, og det var klart at vi stilte noen spørsmål ved om Brann var den riktige plassen å gå videre. Vi hadde en god prosess rundt dette, og de hadde forståelse for at vi ønsket et kontrakt på ett og et halvt år, sier agent Stig Lillejord.''

http://www.dagbladet.no/2012/09/24/sport/fotball/tippeligaen/bard_finne/brann/23559907/

Forhåpentligvis stiller ikke de som er aktuelle for signering om ett-to år de samme spørsmålene. Det er selvsagt ikke gitt at alle Branns talenter skal slå gjennom, men dersom ingen etablerer seg vil det være grunn til å tro at en har gjort noe hakkende gale

Forøvrig må jeg flire litt av disse kommentarene som gjengis i alle ''gladsakene'' om Finne i dag der kvinnelige MFK-supportere ytrer ønsker om å ha seg med Finne. Han er 17 år, hva hadde skjedd dersom en mannlig Røatilhenger hadde sagt det samme om en 17-årig jente på Arna-Bjørnar?

Go Up