• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger sommeren 2014

Started by Lasaron, September 03, 2012, 14:09:21 PM

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

Go Down

kabelmann

Quote from: Nixon on August 11, 2013, 14:05:06 PM
Quote from: kabelmann on August 11, 2013, 13:40:19 PM
Quote from: hjortland on August 11, 2013, 13:22:41 PM
http://en.wikipedia.org/wiki/Abdul_Jeleel_Ajagun

Skulle ikke forundre meg om det er han her.


Tre mål på fire kamper for klubblaget og ni mål på 18 kamper for U20-laget - som midtbanespiller - må jo kunne sies å være helt kurant.


Bra snitt. Men det første jeg tenkte på var hvorfor han har så få kamper på seniornivå. Da får jo snittet litt mindre verdi. Som med Finne hos oss.


Sant nok.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

psv-hasund

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article6802906.ece

Finne på vei til Køln etter sesongen. Da bør vi vel ihvertfall få inn en spiss i dette vinduet når det ikke er så viktig å få spilt Finne god i høst.

Lasaron

Om Nordkvelle forsvinner lever jeg fint med det. Han har ikke vist seg god nok. Flott vi kan få penger for ham. Bruk de til å styrke forsvaret eller angrep.

At Finne forsvinner er jo trist, tipper han hadde blitt med en ny trener. Men når han først ikke vil forlenge tror jeg det er en fordel for Brann at ting er avklart så fort som mulig.
Tren på langskudd

Gepard

Helt enormt trist at Norges største spisstalent forsvinner til 2bundesliga, han hadde blitt under en bedre trener.

En total fallitterklæring for Brann som talentklubb.

StuckedPaaOstlandet

Så at noen nevnte riski tidligere i dag, han spiller fra start mot Haugesund i dag hvert fall, men det betyr jo ikke at han ikke kan reise til Bergen rett etter kampen

Nixon

Quote from: Gepard on August 11, 2013, 15:51:53 PM
Helt enormt trist at Norges største spisstalent forsvinner til 2bundesliga, han hadde blitt under en bedre trener.


Ja, det er trist. Og jeg mistenker også at Skarsfjord har en god del negativ innvirkning her.

Men det skal bli veldig spennende å se om han er god nok for det nest beste nivået i Tyskland. Jeg er jo av den oppfatning at han ikke er så god som noen vil ha det til. Han er for avhengig av at ballen skal falle ned på rett plass, og er mindre god på å prege kamper og skape sjanser selv. Selv i går på Brann 2 var han veldig anonym. Men at han er en enormt god målskårer og har en spisskompetanse få andre kan skilte med kan ingen ta fra han. Og er det ikke da litt rart at han ifølge BA ikke er aktuell som spydspissen?
Rød makt på Hansa

Falkman

Quote from: Nixon on August 11, 2013, 16:26:26 PM
Quote from: Gepard on August 11, 2013, 15:51:53 PM
Helt enormt trist at Norges største spisstalent forsvinner til 2bundesliga, han hadde blitt under en bedre trener.


Ja, det er trist. Og jeg mistenker også at Skarsfjord har en god del negativ innvirkning her.

Men det skal bli veldig spennende å se om han er god nok for det nest beste nivået i Tyskland. Jeg er jo av den oppfatning at han ikke er så god som noen vil ha det til. Han er for avhengig av at ballen skal falle ned på rett plass, og er mindre god på å prege kamper og skape sjanser selv. Selv i går på Brann 2 var han veldig anonym. Men at han er en enormt god målskårer og har en spisskompetanse få andre kan skilte med kan ingen ta fra han. Og er det ikke da litt rart at han ifølge BA ikke er aktuell som spydspissen?


Jo, men den plassern er vel forbeholdt Anthony Ujah.

Huff

Askar forlenger og Finne stikker, rett etter forlengelsen til Skars ble klar...

Ricky

Quote from: psv-hasund on August 11, 2013, 15:32:44 PM
Finne på vei til Køln etter sesongen. Da bør vi vel ihvertfall få inn en spiss i dette vinduet når det ikke er så viktig å få spilt Finne god i høst.


Det viktigste må vel være å få forlenget kontraktene til Pusic og Sokolowski, slik at vi er klare på at vi står bak dem og har troen, selv om det har gått litt trått i det siste. Ved å vise tillit skal vi gjøre hverandre gode.

psv-hasund

Quote from: Ricky on August 11, 2013, 17:24:18 PM
Quote from: psv-hasund on August 11, 2013, 15:32:44 PM
Finne på vei til Køln etter sesongen. Da bør vi vel ihvertfall få inn en spiss i dette vinduet når det ikke er så viktig å få spilt Finne god i høst.


Det viktigste må vel være å få forlenget kontraktene til Pusic og Sokolowski, slik at vi er klare på at vi står bak dem og har troen, selv om det har gått litt trått i det siste. Ved å vise tillit skal vi gjøre hverandre gode.


Det hadde vært drømmen, men det er vel urealistisk for en klubb som Brann. Jeg håper kun på en spiss som er god nok i dag og som ikke enten blir god, eller har vært god før.

Klaus_Brann

Quote from: Huff on August 11, 2013, 17:02:36 PM
Askar forlenger og Finne stikker, rett etter forlengelsen til Skars ble klar...


Som man kan lese i artikkelen skal de ha vært i Köln for to-tre uker siden. Greit å få med seg sånne ting.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Jose Arrogantio

At Askar forlenger noen dager etter at Skarsfjord forlenget er nok ikke tilfeldig da. Det var vel en artikkel om at Askar ventet på en avklaring i forhold til Skarsfjord før han ville snakke om en kontrakt.

Uansett positivt at Askar forlenger. En av våre beste spillere denne sesongen.

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Gulløl

Det store spørsmålet nå er om fellesfaxen til Bruun og Walstad er koblet til strømmen etter enøk kampanjen i helgen  :P
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

storB

"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

roaldinho

Er det noe lys på der oppe?
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

dudo

Må få fingeren ut om disse 10 millionene skal hjelpe til med å gjøre treneren bedre. Med mindre det var kurs og kompetanseheving Mohn hadde i tankene.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

storB

Blir nok ingen overgang inn dessverre, men det er bare å selge kvelle. Han kommer aldri til å prestere.
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

Northside

De 10mill går til å legge kunstgress, har dere glemt det?

Med noen få timer igjen ser det ut som Brann klarer å unngå fiaskosigneringer, det er da positivt :) Samtidig klarer vi kanskje å spare enda mere penger!

Gulløl


http://www.nrk.no/hordaland/_-nordkvelle-ma-selv-bestemme-1.11176753
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

dudo

"NRK.no er også kjent med at Brann parallelt jobber med å skaffe en erstatter dersom Nordkvelle bestemmer seg for å spille for Odd. Det norske overgangsvinduet stenger ved midnatt søndag."

Dersom. Den spilleren må føle seg ønsket! :p
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Gulløl

August 11, 2013, 22:38:41 PM #2671 Last Edit: August 11, 2013, 22:40:39 PM by Gulløl
Nordkvelle er solgt

http://www.brann.no/news/article/16r60cg0l8ipe19gnjreloukhj/title/nordkvelle-er-solgt-til-odd

+

Klubben jobbet søndag kveld med å få klar en ung spiller som kan regnes som et fremtidsprosjekt, og vil informere mer om dette på mandag.

- Her snakker vi om lån med opsjon på kjøp, dersom dette er noe vi ønsker å satse videre på, sier Rolf-Magne Walstad, sportslig administrativ ansvarlig i Brann.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Markmus

Ka du ve?

Huff

Quote from: Gulløl on August 11, 2013, 22:38:41 PM
Nordkvelle er solgt

http://www.brann.no/news/article/16r60cg0l8ipe19gnjreloukhj/title/nordkvelle-er-solgt-til-odd


Håper han letter litt på sløret ift hva som har skjedd internt.

Forøvrig en dyktig spiller som har prestert akkurat som forventet.

SK

Skarsfjord: "- Samtidig som vi mister en viktig bidragsyter, håper vi at dette kan gi flere sjanser for blant andre Kristoffer Larsen, som vi føler har fått litt for lite spilletid så langt i 2013, fortsetter Skarsfjord."

Javel. Og dette er altså Nordkvelle, og ikke Skarsfjord sitt ansvar ?

Gepard

Blir vel en stor suksess i ODD da.

Brann gambler vel med en longshot, funnet gull(fake) i tadjikistan nå Walstad ?

tsrqpo

Quote from: SK on August 11, 2013, 22:41:19 PM
Skarsfjord: "- Samtidig som vi mister en viktig bidragsyter, håper vi at dette kan gi flere sjanser for blant andre Kristoffer Larsen, som vi føler har fått litt for lite spilletid så langt i 2013, fortsetter Skarsfjord."

Javel. Og dette er altså Nordkvelle, og ikke Skarsfjord sitt ansvar ?


Det sier han vel heller ikke.

Henger meg mer opp i Walstad sitt innspill:   Klubben jobbet søndag kveld med å få klar en ung spiller som kan regnes som et fremtidsprosjekt, og vil informere mer om dette på mandag.

Med andre ord, 1 ut og ingen inn...

Superjack

Haha langtidsprosjekt.... Hahaha. Er ikke morsomt. En spiller ala Miller eller Kvisvik, en med klasse, men blir vel enda ett trafficing tilfelle fra Moldova...
Brannsupporter.

SK

Quote from: tsrqpo on August 11, 2013, 22:44:33 PM
Quote from: SK on August 11, 2013, 22:41:19 PM
Skarsfjord: "- Samtidig som vi mister en viktig bidragsyter, håper vi at dette kan gi flere sjanser for blant andre Kristoffer Larsen, som vi føler har fått litt for lite spilletid så langt i 2013, fortsetter Skarsfjord."

Javel. Og dette er altså Nordkvelle, og ikke Skarsfjord sitt ansvar ?


Det sier han vel heller ikke.


Nei, men uttalelsen er likevel helt tullete all den tid det faktisk er Skarsfjord som har bestemt hvor mye spilletid Larsen har fått.

Gulløl

Merk avslutningen på Brann artikkelen, den nye Skarsfjord er født, har hjulpet å gå til psykolog-Mohn  ;)

..........sier en offensiv og målbevisst Rune Skarsfjord til Brann.no.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krakra

Quote from: SK on August 11, 2013, 22:41:19 PM
Skarsfjord: "- Samtidig som vi mister en viktig bidragsyter, håper vi at dette kan gi flere sjanser for blant andre Kristoffer Larsen, som vi føler har fått litt for lite spilletid så langt i 2013, fortsetter Skarsfjord."

Javel. Og dette er altså Nordkvelle, og ikke Skarsfjord sitt ansvar ?
Nei, og de siste kampene har både Kvelle og Larsen sittet på benken, mens Kvelle var skadet i vår.
Kvelle var en bomsignering som knapt har prestert i Brann. Det er det eneste han må ta ansvar for. Men det skyldes også at klubben spiller i en formasjon hvor han ikke passer inn. Kvelle er også en spiller som er veldig god som en del av et system, men er dårlig til å gjøre ting på egenhånd. Alt i alt en dårlig singering av en god spiller som aldri passet inn. Bra for alle af han drar.

dudo

Det er ikke vanskelig å ønske Kvelle lykke til videre. Som en annen her inne har sagt så stiller du dårlig når du som indreløper blir hentet som OM for så å bli omskolert til venstrekant.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

psv-hasund

"Klubben jobbet søndag kveld med å få klar en ung spiller som kan regnes som et fremtidsprosjekt, og vil informere mer om dette på mandag."

Betyr dette at vi fortsatt kan få spillere på lån, eller er dette en helt uvesentlig tilleggsopplysning for at vi skal tenke at de ihvertfall prøvde som med mye annet? I England har de vel et litt utvidet lånevindu, eller husker jeg feil?

Gepard

Da vet jo vi også at Odd kommer til å score hvertfall ett mål mot oss i Skien, og hvem som scorer..  

kabelmann

En må ut før en ny kommer inn gjelder neppe begge veier... altså, at en ny må inn før en gammel kan gå. Tenker de gliser godt der oppe nå. Penger spart er penger tjent. Skulle det komme en kanon inn de siste fem minuttene av vinduet skal jeg med glede spise mine ord, men et innlånt "fremtidsprosjekt" med opsjon på kjøp er ikke det helt store.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Corran

Sitat:


- Samtidig som vi mister en viktig bidragsyter, håper vi at dette kan gi flere sjanser for blant andre Kristoffer Larsen, som vi føler har fått litt for lite spilletid så langt i 2013, fortsetter Skarsfjord.

Fantastisk uttalelse fra Skars. Hvis han føler en spiller får for lite spilletid så er det vel for fa*** bare å sette ham inn da???
Og så vidt jeg erindrer fra sesongen så har vel ikke Nordkvelle tatt mye spilletid fra Larsen

Håpet mitt nå er at det kommer masse dritt om Skarsfjord fra Nordkvelle :-)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Falkman

ikke klubbene i Premier League. men i fra Championship og nedover kan de vel låne spillere nesten hele sesongen, tror jeg.

Markmus

Kun tre minutter igjen til vi får høre hvem som kom inn \o/ Gleder meg!
Ka du ve?

Markmus

Quote from: Corran on August 11, 2013, 22:53:47 PMHåpet mitt nå er at det kommer masse dritt om Skarsfjord fra Nordkvelle :-)


Tror Nordkvelle er for grei til å gjøre det.
Ka du ve?

Corran

Quote from: Markmus on August 11, 2013, 22:56:44 PM
Quote from: Corran on August 11, 2013, 22:53:47 PMHåpet mitt nå er at det kommer masse dritt om Skarsfjord fra Nordkvelle :-)


Tror Nordkvelle er for grei til å gjøre det.

Ja dessverre MEN lov å håpe.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krakra

Hvorfor er det ingen som reagerer på Walstads uttalelser om at de håper at høsten gir guttene erfaring som kan gi et løft i 2014? Har de gitt opp 2013? Hvor positiv erfaring er det å spille for et dårlig lag uten spillestil?

Ricky

Quote from: tsrqpo on August 11, 2013, 22:44:33 PM
Med andre ord, 1 ut og ingen inn...


Kan jo fort bli flere ut, siden det kun er i Norge overgangsvinduet stenger så tidlig.
Ikke at vi har så veldig mange spillere som er aktuelle for utlandet med unntak av Bård Finne, da..

Falkman

Quote from: Markmus on August 11, 2013, 22:56:44 PM
Quote from: Corran on August 11, 2013, 22:53:47 PMHåpet mitt nå er at det kommer masse dritt om Skarsfjord fra Nordkvelle :-)


Tror Nordkvelle er for grei til å gjøre det.


har slått meg som en fin fyr, ja. og som en spiller som ikke har fått vist hva han egentlig er god for. veldig synd  at han trente seg sønder og sammen i fjor.

nummer9

Quote from: Ricky on August 11, 2013, 23:02:09 PM
Quote from: tsrqpo on August 11, 2013, 22:44:33 PM
Med andre ord, 1 ut og ingen inn...


Kan jo fort bli flere ut, siden det kun er i Norge overgangsvinduet stenger så tidlig.
Ikke at vi har så veldig mange spillere som er aktuelle for utlandet med unntak av Bård Finne, da..

Farsen hadde vel vært komplett med et salg av Piotr etter et skambud fra Belgia...

Nixon

Quote from: dudo on August 11, 2013, 22:50:32 PM
Det er ikke vanskelig å ønske Kvelle lykke til videre. Som en annen her inne har sagt så stiller du dårlig når du som indreløper blir hentet som OM for så å bli omskolert til venstrekant.


Ja, og husker jeg ikke helt feil sa Skarsfjord at han hadde fulgt Nordkvelle helt siden tiden i Pors, så vi kunne bare ta det helt med ro. Her hadde Brann funnet en spiller som passet inn. Joda...

Men det er bare å ønske lykke til. Han har gjort sitt beste og vel stort sett vært positiv. Og man må jo bare like en spiller som blir overtrent i Brann!:)
Rød makt på Hansa

dudo

Quote from: Nixon on August 11, 2013, 23:05:03 PM
Ja, og husker jeg ikke helt feil sa Skarsfjord at han hadde fulgt Nordkvelle helt siden tiden i Pors, så vi kunne bare ta det helt med ro. Her hadde Brann funnet en spiller som passet inn. Joda...


Heheh, stemmer det.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Falkman

Quote from: krakra on August 11, 2013, 23:00:47 PM
Hvorfor er det ingen som reagerer på Walstads uttalelser om at de håper at høsten gir guttene erfaring som kan gi et løft i 2014? Har de gitt opp 2013? Hvor positiv erfaring er det å spille for et dårlig lag uten spillestil?


kan ikke helt se hvordan  et ønske om at talentene våre skal få matching med tanke på neste sesong kan være negativt. og særlig ikke når det kommer fra deg.

krakra

Quote from: Falkman on August 11, 2013, 23:09:24 PM
Quote from: krakra on August 11, 2013, 23:00:47 PM
Hvorfor er det ingen som reagerer på Walstads uttalelser om at de håper at høsten gir guttene erfaring som kan gi et løft i 2014? Har de gitt opp 2013? Hvor positiv erfaring er det å spille for et dårlig lag uten spillestil?


kan ikke helt se hvordan  et ønske om at talentene våre skal få matching med tanke på neste sesong kan være negativt. og særlig ikke når det kommer fra deg.
Du kan ikke se hvordan det kan vøre negativt at hovedfokuset ligger i å forberede seg til neste sesong i august?

dudo

"Disse logistikkendringene kan også sees på som første skritt i det som skal skje i det neste overgangsvinduet"

Språkbruken der oppe er jo helt molbo. Oppkonstruert, kvasi-intellektuelt stammespråk. Takke meg til.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Falkman

Quote from: krakra on August 11, 2013, 23:10:32 PM
Quote from: Falkman on August 11, 2013, 23:09:24 PM
Quote from: krakra on August 11, 2013, 23:00:47 PM
Hvorfor er det ingen som reagerer på Walstads uttalelser om at de håper at høsten gir guttene erfaring som kan gi et løft i 2014? Har de gitt opp 2013? Hvor positiv erfaring er det å spille for et dårlig lag uten spillestil?


kan ikke helt se hvordan  et ønske om at talentene våre skal få matching med tanke på neste sesong kan være negativt. og særlig ikke når det kommer fra deg.
Du kan ikke se hvordan det kan vøre negativt at hovedfokuset ligger i å forberede seg til neste sesong i august?


jeez.. man må ha på seg et par med svært kverulerende briller for å tolke det utsagnet der som om at vi ha gitt opp inneværende sesong.

Go Up