• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger sommeren 2014

Started by Lasaron, September 03, 2012, 14:09:21 PM

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Go Down

Lasaron

September 03, 2012, 14:09:21 PM Last Edit: June 10, 2014, 14:22:17 PM by BBB-mod
Tren på langskudd

Ojo

QuoteMjelde, Nordkvelle eller Soko forsvinner.


Soko må vi beholde om skademarerittet tar slutt. Kvelle er god, ser helst at Mjelde forsvinner av disse tre.


Hatleking

September 03, 2012, 17:01:24 PM #2 Last Edit: September 03, 2012, 17:03:26 PM by Hatleking
Dersom me kvalifiserar oss til Europa-spel, er det plass til både Mjelde, Nordkvelle og Sokolowski. Ein Hauger kan gjerne kome i tillegg.

EDIT: Dersom Sokolowski ikkje blir kvitt skadene, er det kanskje han som bør ut. Me har liknande spelartyper i han i Barmen og Haugen.

dudo

Som en tommelfingerregel bør alle vi henter i vinter være soleklare forsterkninger. Squadspillere som Wangberg, Askar og Nordkvelle har vi nok av nå. Absolutt topp TL-klasse, eller spillere med skyhøyt potensiale, ellers kan det være det samme.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Hatleking

Quote from: dudo on September 03, 2012, 17:12:27 PM
Som en tommelfingerregel bør alle vi henter i vinter være soleklare forsterkninger. Squadspillere som Wangberg, Askar og Nordkvelle har vi nok av nå. Absolutt topp TL-klasse, eller spillere med skyhøyt potensiale, ellers kan det være det samme.


Heilt klårt. Ein Hauger er ein no-brainer i så måte.

krakra

Ja. Hvis vi faktisk kjøper ham. Det blir langt mer uklart hvis han ikke er aktuell for overgang. Det ideelle hadde jo vært at han spiller seg i form i LSK og blir kjøpt av oss i vinter.

krakra

Quote from: dudo on September 03, 2012, 17:12:27 PM
Som en tommelfingerregel bør alle vi henter i vinter være soleklare forsterkninger. Squadspillere som Wangberg, Askar og Nordkvelle har vi nok av nå. Absolutt topp TL-klasse, eller spillere med skyhøyt potensiale, ellers kan det være det samme.
Enig. Forutsatt at ingen forsvinner. Jeg tror Brann tenker litt i samme baner. Er spent på vintervinduet.

dudo

Stiller meg tvilende til om vi kan konkurrere med dem økonomisk. Men ja, spillere av den klassen, resten fyller vi på med fra juniorene.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

dudo

Quote from: krakra on September 03, 2012, 17:17:21 PM
Quote from: dudo on September 03, 2012, 17:12:27 PM
Som en tommelfingerregel bør alle vi henter i vinter være soleklare forsterkninger. Squadspillere som Wangberg, Askar og Nordkvelle har vi nok av nå. Absolutt topp TL-klasse, eller spillere med skyhøyt potensiale, ellers kan det være det samme.
Enig. Forutsatt at ingen forsvinner. Jeg tror Brann tenker litt i samme baner. Er spent på vintervinduet.


Vel, enkelte av dem som forsvinner (kandidater/sikre er Kalvenes, Mjelde, Hassan) kan fint erstattes internt.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Huff

September 03, 2012, 17:20:46 PM #9 Last Edit: September 03, 2012, 17:23:36 PM by Huff
Quote from: Hatleking on September 03, 2012, 17:01:24 PM
Dersom me kvalifiserar oss til Europa-spel, er det plass til både Mjelde, Nordkvelle og Sokolowski. Ein Hauger kan gjerne kome i tillegg.

EDIT: Dersom Sokolowski ikkje blir kvitt skadene, er det kanskje han som bør ut. Me har liknande spelartyper i han i Barmen og Haugen.


Soko er bedre enn samtlige, men upålitelig pga alle skadene. Du har et poeng. Vi mangler en ballvinner på DM og Haugen og Barmen er allerede såpass gode at veien deres til ellveren ikke bør stenges av for mange middelmådigheter uten potensiale til å bli særlig mye bedre. Dersom det Mjelde viste mot MFK er representativt for hans generelle nivå som DM er han etter mitt syn bedre enn en Soko som kan spille kun halvparten av kampene hvorav han kanskje er 100 prosent i en tredel av totalen.

Kvelle er etter mitt syn svakest av samtlige på DM, men et godt alternativ på OM. Kanskje best av de fem, men overhodet ingen DM.

Ellers ser jeg egentlig ikke noe skrikende behov for noe annet enn en DM. Selv om ingen er klasse har vi nok backer og stoppere, keepertrioen er utmerket balansert, vi har flust av spillere på den sentrale midtbanen og dobbel dekning på kant med tre etablerte og et talent. På spissplassen håper jeg Finne signerer, men Klepp er uansett også et alternativ til Ojo. Ideellt sett går vi for en signering i vinter. Da skal en ogsårent teoretisk kunne få en rimelig solid spiller.

Ellers tror jeg ikke vi mister mange midtbanespillere da ingen er bosman. Håpet er at Hassan legger opp, ellers er det vel kun Kalven som forsvinner m.m Barmen bestemmer seg for å søke lykken annensteds, Larsen signerer nok da det ikke er interesse for han fra andre klubber.

krakra

Vil minne om at vi har null reell konkurranse på kantene, backene eller spissplass.

dudo

Ja, om ikke Finne blir, så må vi ha inn en spiss. Gjerne samme type, unge, med potensiale.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Huff

Quote from: krakra on September 03, 2012, 17:22:14 PM
Vil minne om at vi har null reell konkurranse på kantene, backene eller spissplass.


Men Klepp er et bra alt til Ojo, og Finne (om han signerer) er spennende. på backene trenger vi ideellt sett en god spiller som kan bekle både høyre og venstrebacken, men her binder jo Hassan opp lønnsmidler.

dudo

Wangberg og Jonsson kan begge spille høyreback i enkeltkamper uten at det koster oss poeng, Heggeland kan ev ta venstrebacken. Det er ikke konkurranse, men backup, og ingen ideell løsning om vi mister noen av backene over lengre tid. Huseklepp, Askar og Bentley er i utgangspunktet en god konkurransesituasjon på kantene, og jeg håper intenst at Larsen tar steget og melder seg på der. Jeg hadde ikke blitt livredd om Kalve skulle få enkeltkamper.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Hatleking

Askar kan òg fint ta høgrebacken. Der har han spelt ein del i Fredrikstad, og eg er ikkje bekymra for det. Heggeland er vel òg eit ganske bra talent på venstrebacken?

dudo

Ja, han har vel noen landskamper der?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Vi snakker om konkurranse her. Ikke nødløsninger. Neste år må vi ha ambisjoner om medalje, er vi i EL og trenger vi konkurranse og muligheter til rullering på alle posisjoner. Da holder det ikke med muligheten til å flytte folk i førsteelveren til andre steder i førsteelveren. Jeg er også sterkt imot å drive og flytte rundt på spillere på jevnlig basis. Det er greit i krisesituasjoner, men i lengden en dårlig strategi.

Hatleking

Quote from: Huff on September 03, 2012, 17:20:46 PM
Quote from: Hatleking on September 03, 2012, 17:01:24 PM
Dersom me kvalifiserar oss til Europa-spel, er det plass til både Mjelde, Nordkvelle og Sokolowski. Ein Hauger kan gjerne kome i tillegg.

EDIT: Dersom Sokolowski ikkje blir kvitt skadene, er det kanskje han som bør ut. Me har liknande spelartyper i han i Barmen og Haugen.


Soko er bedre enn samtlige, men upålitelig pga alle skadene. Du har et poeng. Vi mangler en ballvinner på DM og Haugen og Barmen er allerede såpass gode at veien deres til ellveren ikke bør stenges av for mange middelmådigheter uten potensiale til å bli særlig mye bedre. Dersom det Mjelde viste mot MFK er representativt for hans generelle nivå som DM er han etter mitt syn bedre enn en Soko som kan spille kun halvparten av kampene hvorav han kanskje er 100 prosent i en tredel av totalen.

Kvelle er etter mitt syn svakest av samtlige på DM, men et godt alternativ på OM. Kanskje best av de fem, men overhodet ingen DM.

Ellers ser jeg egentlig ikke noe skrikende behov for noe annet enn en DM. Selv om ingen er klasse har vi nok backer og stoppere, keepertrioen er utmerket balansert, vi har flust av spillere på den sentrale midtbanen og dobbel dekning på kant med tre etablerte og et talent. På spissplassen håper jeg Finne signerer, men Klepp er uansett også et alternativ til Ojo. Ideellt sett går vi for en signering i vinter. Da skal en ogsårent teoretisk kunne få en rimelig solid spiller.

Ellers tror jeg ikke vi mister mange midtbanespillere da ingen er bosman. Håpet er at Hassan legger opp, ellers er det vel kun Kalven som forsvinner m.m Barmen bestemmer seg for å søke lykken annensteds, Larsen signerer nok da det ikke er interesse for han fra andre klubber.


Eg er einig i at det berre er ein DM me treng. Men så må me òg sjå på eit anna arbeid. Forlenging av kontraktar. Det er fleire som bør få eit kontraktforslag no, og viss dei nektar å forlenge, er det betre å selgje dei enn å la dei gå som bosman året etter. Eg tenkjer spesielt på Ojo.

dudo

Vel, da beholder vi Hassan en sesong til? Hvis han vil, så er det vil lite vi kan gjøre for å forhindre det uansett?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Hatleking

Quote from: krakra on September 03, 2012, 17:36:39 PM
Vi snakker om konkurranse her. Ikke nødløsninger. Neste år må vi ha ambisjoner om medalje, er vi i EL og trenger vi konkurranse og muligheter til rullering på alle posisjoner. Da holder det ikke med muligheten til å flytte folk i førsteelveren til andre steder i førsteelveren. Jeg er også sterkt imot å drive og flytte rundt på spillere på jevnlig basis. Det er greit i krisesituasjoner, men i lengden en dårlig strategi.


Samstundes er det nær utopi å tru at me - i vår økonomiske situasjon - har råd til tre kvalitetsbackar i tillegg til talent. Me har vel knapt råd til ein skikkeleg DM aleine.

krakra

September 03, 2012, 17:43:45 PM #20 Last Edit: September 03, 2012, 17:46:53 PM by krakra
Trenger ikke være like gode som Sævarsson, men god nok til å ta fra hamplassen når han er ute av form og avlaste ham i løpet av sesongen uten at vi trenger å rokkere på andre posisjoner. Trenger ikke være så dyr
Jeg mener at vi ikke kan gå inn i en sesong med ambisjoner om medalje og e-cup med bare 18 utespilleee.

aleksanderhjelleseth

Skal vi handle, bør vi handle skikkelig! .

ostraume

Quote from: krakra on September 03, 2012, 17:22:14 PM
Vil minne om at vi har null reell konkurranse på kantene, backene eller spissplass.


Huseklepp kan jo greit bekle begge kanter, men enig i at det er tynt. Mistet troen på Larsen?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

aleksanderhjelleseth


krakra

Nå har aldri jeg vært den med størst tro på Larsen, men han kommer nok etterhvert. I mellomtiden er det greit med noen som er der allerede. Så kan LArsen få færre, men lengre, innhopp å vise seg på

Hatleking

Eg ser ikkje vits i å hente enda ein ving når me har Askar, Huseklepp, Larsen og Bentley som kan gjere det bra der. Skaanes og Kalve veks fram og Nordkvelle og Finne kan vel spele der òg.

krakra

Kan Larsen gjøre det bra der? Og jeg syns iike Huseklepp skal kjempe om fire forskjellige posisjoner. Finne har ikke aignert, Kvelle er dårlig på kant.

Lasaron

Ja, Larsen kan gjøre det bra der. Han kan bli en utmerket vingspiss. Rask, driblesterk, kommer til mange innlegg og slår gode innlegg med begge bein. Det betyr at han kan finte seg begge veier og blir således vanskeligere å stoppe. Det er bare et tidsspørsmål før han slår gjennom i eliteserien.
Tren på langskudd

Gulløl

Kristoffer Larsen bør snart være klar for å rullere om ving plassene med Askar og Bentley. Så får vi fordelt kampbelastningen på tre isteden for to. Tror nok ved første skade eller for mange gule kort på Bentley eller Askar vil Larsen gå rett inn på laget.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

SK

At Larsen kan gå inn og gjøre en god jobb på vingen er mer ønsketenking enn fakta pr. dags dato. Selv etter en bråte innhopp (hvor de fleste riktignok har vært korte) har fyren vist sånn cirka null og niks.
Ut fra hva han har vist oss, fortjener han overhodet ikke å starte kamper.

sydnes76

Hva skjedde med å gi talentene tid? Var det ikke slik at de trengte litt mer enn et innhopp eller to for å spille på seg selvtillit? Larsen virker lovende, og jeg for min del tror han kan gjøre det bra etterhvert som han får mer enn 5-10 minutter her og der. Et par schizofrene sjeler her inne.

krakra

Det er ikke schizofreni å både ønske satsing på.talentene samt en god og bred stall nei. Talentsatsingen skal ikke fremtvinges ved at treneren ikke har noen alternativer. Da har vi feil trener.

Utmedsnolken

September 03, 2012, 21:11:45 PM #32 Last Edit: September 03, 2012, 21:13:27 PM by Utmedsnolken
Bentley fikk jo ett år på førstelaget til å komme seg i form, Mjelde en hel evighet og nå får vel Huseklepp det samme, mens de yngre får noen få korte innhopp før de hogges hodet av. Eneste måten å bli en god spiller på, er å få utvikle seg i kampsituasjon mot god motstand. Man blir ikke landslagsspiller av å spille på andrelaget
"og der snubler Sæternes igjen"

ostraume

Og hvordan gjorde Huseklepp det når han fikk sjansen i begynnelsen? Har du bevist noe tidligere, så er det klart tålmodigheten er større.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

blobby winters

Walstad har gått ut i media og sagt at Brann har en utarbeidet strategi for å ta medaljer fra 2013 av. Da regner jeg med at det blir ganske mange nye inn ved neste overgangsvinduet for dagens stall er altfor tynn og at resten av denne sesongen i TL blir brukt til å gi skikkelig spilletid til talenter slike at de er klare til neste sesong.

Spennende tider :)

Xminator

Vel, se på de 3 lagene som tar medalje i år. Strømsgodset og Molde har veldig mange i stallen, RBK var noe slankere, men er jo soleklar overgangsvinner denne sommeren.

Brann må øke stallen både i kvalitet og bredde om sjansen for medalje skal øke. Noen sier det er dårlig nytt for talentene, jeg mener ett godt A-lag er den beste veien frem for talentene. Joda, nåløyet er trangere enn i Sogndal eller Odd, men så er premien desto større når man lykkes.

Hatleking

Hauger inn og me er der. Forutsett at me ikkje får så mange skader.

dudo

Vi kan kjøpe oss inn i gullkampen neste år, om noen stiller med midlene. Men jeg er litt tilhenger av å nøye meg med e-cupplassering de første par årene, og heller bygge opp den gyldne generasjonen. Hvor jeg har fått den gode tiden fra aner jeg riktignok ikke.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Jeg syns også vi kan ta oss litt tid med å bygge oss opp. Hastverk er lastverk. Men forventer nye steg neste år.

Hatleking

Quote from: krakra on September 03, 2012, 22:01:16 PM
Jeg syns også vi kan ta oss litt tid med å bygge oss opp. Hastverk er lastverk. Men forventer nye steg neste år.


Einig. Eg håpar på ingen måte at me blir noko Lillestrøm på den måten. Ikkje fryktar eg det heller, eigentleg. Ingen bosman dette året.


StuckedPaaOstlandet

Jeg mener vi kun trenger en kvalitetspiller inn på DM for å bli ett skikkelig topplag neste år, forutsatt at vi ikke har skader. Tar Grønner, Barmen, Haugen, Larsen osv. steg inn mot neste sesong har vi en tropp som burde være topp 3.

Piotr, Sæv, Zsolt, Jonsson, Soko, Nordkvelle, Askar, Bentley, Ojo, Huseklepp er spillere som holder veldig høy TL klasse når de er i form. Neste sesong er vel også året en del av talentene bør få sine skikkelige gjennombrudd.

Nixon

Quote from: dudo on September 03, 2012, 21:58:54 PM
Vi kan kjøpe oss inn i gullkampen neste år, om noen stiller med midlene. Men jeg er litt tilhenger av å nøye meg med e-cupplassering de første par årene, og heller bygge opp den gyldne generasjonen. Hvor jeg har fått den gode tiden fra aner jeg riktignok ikke.


Har noe lag noen gang vunnet serien med den strategien? Det hadde jo vært flott, men er det realistisk?
Rød makt på Hansa

dudo

Quote from: Nixon on September 03, 2012, 22:11:09 PM
Quote from: dudo on September 03, 2012, 21:58:54 PM
Vi kan kjøpe oss inn i gullkampen neste år, om noen stiller med midlene. Men jeg er litt tilhenger av å nøye meg med e-cupplassering de første par årene, og heller bygge opp den gyldne generasjonen. Hvor jeg har fått den gode tiden fra aner jeg riktignok ikke.


Har noe lag noen gang vunnet serien med den strategien? Det hadde jo vært flott, men er det realistisk?


Tja, United baserte da et ganske bra lag på en ganske bra generasjon. ;) Poenget er som jeg har nevnt tidligere at vi skal hente toppklassespillere, men resten kan vi rekruttere selv.

Men realistisk at Brann skal vinne serien? Er du gal?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Quote from: StuckedPaaOstlandet on September 03, 2012, 22:05:21 PM
Jeg mener vi kun trenger en kvalitetspiller inn på DM for å bli ett skikkelig topplag neste år, forutsatt at vi ikke har skader. Tar Grønner, Barmen, Haugen, Larsen osv. steg inn mot neste sesong har vi en tropp som burde være topp 3.

Piotr, Sæv, Zsolt, Jonsson, Soko, Nordkvelle, Askar, Bentley, Ojo, Huseklepp er spillere som holder veldig høy TL klasse når de er i form. Neste sesong er vel også året en del av talentene bør få sine skikkelige gjennombrudd.
Selv om dagens talenter slpr skikkelig til har vi for.så spillere. I år har vi slitt med å fylle stallen. I en kamp klarre vi det ikke. En EC-kvalikk gir 4-6 ekstra kamper og kommer vi oss videre er det enda nye seks kamper. Da snakker vi nærmest 50 obligatoriske kamper. Da holder det ikke med 18 utespillere hvor vi ikke kan stille med en full kamptropp med over to spilleee ut. Det må være muligheter for rullering, også når et par spillere er skadet.

Det handler ikke bare om at spillerne er gode nok, men om vi har en tropp som tåler kampbelastningen. Det har vi hatt problemer med i år og neste sesong kan det bli ti kamper ekstra. Og vi skal prestere bedre i TL.

Hatleking

September 03, 2012, 22:19:51 PM #45 Last Edit: September 03, 2012, 22:22:15 PM by Hatleking
Barmen, Haugen, Finne, Larsen, Heggeland og Grønner blir eldre og kan melde seg på og få bra med speletid. I tillegg kan gutar som Skaanes og Kalve få prøve seg litt. Dersom Skarsfjord blir flinkare på å rullere, kan det bli greit, det. Dersom me først hentar inn folk, må det anten vera bidragsdyktige talent som ikkje blokkerar dei unge våre eller klassespelarar. Hauger er ein slik.

krakra

18 uteapillere er onkludert alle talentene, og en ny DM, hvis Kalvenes forsvinner. Det er for lite til ca. 50 kamper.

Hatleking

Fakiri
Jonsson
Sævarsson
Zsolt
Wangberg
Grønner
Demir
Heggeland

Barmen
Mjelde
Sokolowski
Haugen
Nordkvelle
Hauger

Huseklepp
Askar
Bentley
Larsen
Finne
Ojo


Kom til 20, eg. I tillegg lurar folk som Birkelund, Skaanes og Kalve i kulissene.

krakra

Ja, men du har talt med Finne som ikke har skrevet under og Heggeland som ikke har fått tilbud om proffkontrakt engang.

Jose Arrogantio

Quote from: Lasaron on September 03, 2012, 14:09:21 PM


Fire etablerte spillere ut og to inn er dårlig ide om vi skal kjempe om medalje.

Og starten av denne sesongen viste vel ganske greit at vi trenger både Mohus og �vretveit. Med mindre vi vil ha flere islandske middelmådigheter på lån.

Go Up