• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Treneren etter Skarsfjord

Started by bernu, May 07, 2012, 22:04:26 PM

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Go Down

Yngve

Herregud så deilig.

Og herregud så trist å vita at eg truleg ikkje opplever det igjen.

Nixon

Det blir uansett ikke like ekstatisk når Azar skårer på fredag som da han skårte mot Lyn i 2007...
Rød makt på Hansa

Falkman

Quote from: Brann patriot on August 27, 2013, 09:41:56 AM
For en tid :

http://www.youtube.com/watch?v=P5c1QFLPHMc

Her snakker man om hvor viktig supportere er, og at det kanskje ikke finnes klubber i Skandinavia med bedre ramme rundt kampene... Hverdagen er en annen i dag for å si det mildt.


burde vi ikke hente hjem Paul Skarner?

1908

August 27, 2013, 19:00:32 PM #1153 Last Edit: August 27, 2013, 19:12:56 PM by 1908
Quote from: Lasaron on August 27, 2013, 11:27:10 AM
Ja, det var tider. La oss gjøre det igjen.

Skandalen: Mellom kampslutt og medaljeutdelingen etter Viking-kampen var stemningen helt abnormt magisk. Men jeg kan ikke se at det ble tatt opp på film med anstendig lyd. Akkurat det er nitrist. For det må være det suverent beste supportermessig som har skjedd i norsk fotball noensinne.


Vil du ha litt lyd? :p

http://www.youtube.com/watch?v=LgOwSVGMXNg&list=PLE37D98F8E907A3B8

BT er med..
http://www.youtube.com/watch?v=r2Mu8GMRYTw
+
http://www.youtube.com/watch?v=DPOXyDMv2PE

http://www.youtube.com/watch?v=0L5ESnL0y78

http://www.youtube.com/watch?v=42gebC3OLto

Ikke minst denne.. Mye flott lyd på...

http://www.youtube.com/watch?v=2J_VdaeS1xQ

Zolkan

Vi har mistet 10.000 tilskuere siden den gang.

1908

og flere vil vi miste...............

Lasaron

Ja, jo, men det er ikke dette jeg er ute etter. I minuttene mellom kampslutt og medaljeutdelingen sang hele stadion alle hitene av full hals. Alle stod og hoppet og stod. Det var byen e bergen, nystemten, vi e de beste, vi e berømte brann fra bergen, gullet kom hem, tjukk og feit og full og seriegull.

Det var perfekt. Andre steder hadde man fyrt på med dundrende musikk, i verste fall "Simply the best" av Tina Turner. Eller speakeren hadde mast og intervjuet. Hvis tv-kameraene hadde fortsatt å filme, med tilhørende lyd.......   det er det jeg er ute etter.
Tren på langskudd

brann89

Deilig å se tilbake på, synd at man har havnet i denne situasjonen når en ser kva en opplevde for ikkje så mangen år siden. Håper virkelig ikkje det vil ta nye 44 år før man får oppleve det igjen
Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

Belfort

Quote from: brann89 on August 27, 2013, 20:46:01 PM
Deilig å se tilbake på, synd at man har havnet i denne situasjonen når en ser kva en opplevde for ikkje så mangen år siden. Håper virkelig ikkje det vil ta nye 44 år før man får oppleve det igjen


Forferdelig trist og se hvordan klubben ikke klarte og forvalte suksessen.

Klaus_Brann

Quote from: Brann patriot on August 27, 2013, 09:41:56 AM
For en tid :

http://www.youtube.com/watch?v=P5c1QFLPHMc

Her snakker man om hvor viktig supportere er, og at det kanskje ikke finnes klubber i Skandinavia med bedre ramme rundt kampene... Hverdagen er en annen i dag for å si det mildt.


Helt villt å høre trykket bare på scoringsjubelen. Det var dengang målene betydde noe mer enn at vi sikret tre poeng hjemme. Nå er det såvidt folk reiser seg av stolen. Deilig og vondt å se dette igjen.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Lasaron on August 27, 2013, 11:27:10 AM
Ja, det var tider. La oss gjøre det igjen.

Skandalen: Mellom kampslutt og medaljeutdelingen etter Viking-kampen var stemningen helt abnormt magisk. Men jeg kan ikke se at det ble tatt opp på film med anstendig lyd. Akkurat det er nitrist. For det må være det suverent beste supportermessig som har skjedd i norsk fotball noensinne.


Ja. Både allsangen og vekselssangen mellom Hansa og BT var mye drøyere enn den er på tape. Det samme gjelder stemningen på Festplassen etter kampen.
Det lille positive vi får ta med oss er at minnet om stemningen nok stiger for hvert år som går uten noen suksess i nærheten av 07...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Yngve on August 27, 2013, 13:44:27 PM
Herregud så deilig.

Og herregud så trist å vita at eg truleg ikkje opplever det igjen.


Er du såpass gammel? Karene i idrettsveien har jo lovet oss suksess allerede i 2015.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Gulløl

Quote from: Klaus_Brann on August 27, 2013, 21:50:29 PM
Er du såpass gammel? Karene i idrettsveien har jo lovet oss suksess allerede i 2015.


Spørs hvilke definisjon ledelsen har på suksess. Har en mistanke om at 3-4 plasser er en OK suksess for ledelsen i 2014 og 2015. Får det publikum til å strømme tilbake til Stadion ? Garantert ikke. Det er bare en ting som kan sette fyr på publikumsinteressen rundt Brann igjen og det er gullkamp. Og for å klare det må det investeres i noen klassespillere pluss at vi må styrkes på trenersiden. Pr. i dag er avstanden opp til Rosenborg og Strømsgodset ganske stor.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Morkel

Quote from: Gulløl on August 27, 2013, 22:24:36 PM
Quote from: Klaus_Brann on August 27, 2013, 21:50:29 PM
Er du såpass gammel? Karene i idrettsveien har jo lovet oss suksess allerede i 2015.


Spørs hvilke definisjon ledelsen har på suksess. Har en mistanke om at 3-4 plasser er en OK suksess for ledelsen i 2014 og 2015. Får det publikum til å strømme tilbake til Stadion ? Garantert ikke. Det er bare en ting som kan sette fyr på publikumsinteressen rundt Brann igjen og det er gullkamp. Og for å klare det må det investeres i noen klassespillere pluss at vi må styrkes på trenersiden. Pr. i dag er avstanden opp til Rosenborg og Strømsgodset ganske stor.


Ja, det er vel ganske presist akkurat slik målene ble formulert:

Quote


Samtidig ønsker de et snitt på 15 000 og økt omsettning på 15% fra 2011 til 2015. Du peker her på akkurat det samme som jeg har tenkt. Hvis de ikke forstår at det sportslige, det økonomiske og publikum er veldig avhengige av hverandre så er det 0 håp. Akkurat nå er det nok bare gullkamp som kan få opp entusiasmen, men det må ikke være sånn. Det finnes mange måter å løfte et lag på, men akkurat nå virker det som det er holdningsmessig depresjon i Idrettsveien, det er ingen filosofi, spillestil eller mentalitet på bunn som engasjerer og som kan skape en optimisme på tvers av sportslig suksess.

Klaus_Brann

Quote from: Gulløl on August 27, 2013, 22:24:36 PM
Quote from: Klaus_Brann on August 27, 2013, 21:50:29 PM
Er du såpass gammel? Karene i idrettsveien har jo lovet oss suksess allerede i 2015.


Spørs hvilke definisjon ledelsen har på suksess. Har en mistanke om at 3-4 plasser er en OK suksess for ledelsen i 2014 og 2015. Får det publikum til å strømme tilbake til Stadion ? Garantert ikke. Det er bare en ting som kan sette fyr på publikumsinteressen rundt Brann igjen og det er gullkamp. Og for å klare det må det investeres i noen klassespillere pluss at vi må styrkes på trenersiden. Pr. i dag er avstanden opp til Rosenborg og Strømsgodset ganske stor.


Det var egentlig ment som en spøk, men for å være litt seriøs tror jeg nok vi kan få tilbake litt av entusiasmen om vi klarer medalje og kvalifiserer oss til e-cup neste år.
Gullkamp ligger vi for langt unna per i dag. Vi trenger først og fremst en spiss som scorer en del mål.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Lasaron

Min billigkandidat, David Nielsen, leder selveste Nest-Sotra på stødig vei mot opprykk. Slo Egersund i dag.
Tren på langskudd

Lasaron

Med tanke på at Deila er enormt dyktig til å få tidligere stortalenter som har stagnert, til å bli skikkelig gode, så bør han vel sikle etter å bli trener i Brann og foredle stortalentene våre før de stagnerer. Kanskje han går lei i Godset hvis de ikke tar gull i år. Jeg er villig til å hente ham om det så betyr at vi ikke kan kjøpe en eneste spiller, og må selge Piotr.
Tren på langskudd

Torvanger

Alle husker sluggeren fra Bamble, publikumsvinneren, den beinharde stopperen som ikke la noe imellom. Pr dato styrer han Glimt mot sikkert opprykk, hele 14 poeng foran Stabæk på 2 plass. Kun 16 innslupne mål og 47 riktig vei, tyder på den gamle forsvareren vet hvor målet står begge veier. Mannen har fartstid fra  Sogndal, Notodden etc, som trener. I Halvorsen ville man fått en mann som Branns supportere respekterer 100% og jeg tviler sterkt på at han vil komme på kant med spillergruppen, på samme måte som Skars har klart, både i FKH og Brann.

JHH er mannen, jeg er overbevist, mulig må det en sesong til, der JHH stabiliserer B/G i TL, før lederne i Brann innser hva som må gjøres, men da kan Bamblebamsen bli dyrere enn hva han er nå.


osoerli

Halvorsen er interessant.  Eg har ikkje sett kampar av B/G i år.  Kva type fotball spelar dei eigentleg?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Lasaron

Han har ikke gjort det bra som trener i andre klubber, men har gjerne utviklet seg. Jeg er for ung til at jeg husker han noe særlig, men han var vel en av de hårete typene som spilte cupfinalene i 88. Digger historien om ham og Fjørtoft.
Tren på langskudd

Huff

Er og for ung til å huske Halvorsen, har nok sett han på stadion, men da var jeg såpass liten at jeg gjerne delvis heide på bortelaget de første minuttene etter pause (etter hvilken retning de løp).

Uansett er det Halvorsen presterer i Adecco imponerende, men er meget skeptisk ettersom Halvorsens CV er mindre imponerende. Skal Brann hente en trener uten imponernende CV vil jeg heller gamble på en ung spennende offensiv trener enn en gammel traver som har levert middels eller under middels. Det ideelle er selvsagt en gammel traver som i tillegg har levert, men får vi ikke dette vil jeg heller gamble på en ung og spennende trener enn en rutinert trener som høyst sannsynlig leverer mellom ''litt skuffende'' og ''bra'' ut fra forutsetningene. Så kan en selvsagt tenke seg at Halvorsen både som person og mtp fotballfilosofi er skreddersydd for Brannjobben, noen trenere er rett og slett riktig i riktig klubb. Ut fra fotballfilosofi mener jeg forøvrig å huske Halvorsen som en forholdsvis offensiv trener, trodde han stod for 4-3-3, men ut fra altomfotball spiller Glimt 4-4-2.

Forøvrig kjekt å få en gammel kjenning opp i TL igjen, mindre kjekt med obligatorisk bortetap på Aspmyra.

osoerli

Lang og imponerende CV er ikkje så viktig for meg?  Det vigtigaste er at dei står for ein type fotball som eg trur på.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

dudo

Jeg vil relansere forslaget med å hente en eller annen hollender, eller kanskje enda bedre en spanjol. Spanjolene er noen jævler på trenerutdanning. Ihvertfall til U-laget!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: dudo on September 03, 2013, 13:31:01 PM
Jeg vil relansere forslaget med å hente en eller annen hollender, eller kanskje enda bedre en spanjol. Spanjolene er noen jævler på trenerutdanning. Ihvertfall til U-laget!


Evt. en nederlender.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Huff

Quote from: dudo on September 03, 2013, 13:31:01 PM
Jeg vil relansere forslaget med å hente en eller annen hollender, eller kanskje enda bedre en spanjol. Spanjolene er noen jævler på trenerutdanning. Ihvertfall til U-laget!


I prinsippet er dette en veldig god ide, men med tanke på vår eminente kjennskap til utlandet (jfr Pavlov) hadde vel vi endt opp med det mest inkompetente som finnes av utenlandske trenere.

Torvanger

September 04, 2013, 08:49:48 AM #1176 Last Edit: September 04, 2013, 08:51:50 AM by Torvanger
Han har gått i en god skole under Hans Backe:  (han snakker heldigvis bedre på morsmålet!)

http://www.youtube.com/watch?v=mdgMA1AqXFk

Offensiv type:

http://www.youtube.com/watch?v=NmntRTOVeZc

Lasaron

Quote from: Klaus_Brann on September 03, 2013, 21:26:07 PM
Quote from: Lasaron on September 03, 2013, 11:25:50 AM
Digger historien om ham og Fjørtoft.


Do tell.


Jeg kan den ikke så godt, så den blir ikke så godt fortalt. Men Fjørtoft hadde vært ute med kjeften i en eller annen sammenheng på 80-tallet, og jeg tror det hadde med Halvorsen å gjøre. Neste kamp var mellom Brann og Fjørtoft sin klubb (var det Lillestrøm?). Halvorsen var kjent som en litt hard og brutal type, og selv om han var forsvarsspiller stilte han seg helt oppe med midtstreken ved avspark. Det var for å ha kortest mulig vei til der Fjørtoft stod, for å "ta" ham. Hvordan det endte vet jeg ikke, men Fjørtoft ble visst bra redd.
Tren på langskudd


Huff

Quote from: Nixon on September 06, 2013, 09:12:42 AM
http://beta.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Steinar-Nilsen-tilbake-som-trener-i-Tromso-391305_1.snd#.UimO9zxXtoY

Pokker! Da var det toget gått!


Husk at SN har et bra navn i Tromsø. Blir fort formfremmet hvis Christensen må gå. Og hvis Christensen må gå kjenner jeg til frodige jaktmarker lenger sørvest i landet som fort ansetter en trener dersom han er nordnorsk og har en langt fra imponerende CV å vise til.

dudo

Stakkars Christensen. Enkelt skal det ikke være.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Gulløl

Vedder en hundrings at assistenten Steinar ryker opp som hovedtrener i TIL til 2014 sesongen.

Og ser ikke bort fra at Skars blir assistenten hans igjen i 2015 når han er sparket i Brann.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Klaus_Brann

Vedder ikke i mot. Christensen har ikke levert og Nilsen hadde nok ikke signert som assistent om det ikke lå mer bak der.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Quote from: Gulløl on September 06, 2013, 23:23:21 PM
Vedder en hundrings at assistenten Steinar ryker opp som hovedtrener i TIL til 2014 sesongen.

Og ser ikke bort fra at Skars blir assistenten hans igjen i 2015 når han er sparket i Brann.


Skars blir nok ikke sparket i 2015. Dette er et prestisjeprosjekt fra RBH. Det er gutteklubben Grei som styrer der oppe. RBH og Skars har denne uken vært på guttetur i London.
Legg ned hele klubben!

nero

September 07, 2013, 15:39:04 PM #1184 Last Edit: September 07, 2013, 15:41:02 PM by nero
Quote from: krøvel vellevold on September 07, 2013, 06:13:44 AM

RBH og Skars har denne uken vært på guttetur i London.


Nei, nei, nei! Dette er nok en studietur for å utvikle klubben vår! Lære av Chelsea og Arsenal, de store guttene i PL, vet du! Bra at den fattige klubben vår har råd til slikt! Som vi vet, er jo Skars en trener i blomstrende utvikling, og dette kommer til å gjøre ham enda bedre!
Lions led by donkeys.

Gulløl

Ryktene sier at Skarsfjord og gutta er til London for å få sportslige impulser fra et et passelig middelmådig nivå. Både Barnet FC og Leyton Orient har hatt æren av å få besøk av Skarsfjord denne uken. Skarsfjord skal ha blitt imponert av grunnspillet nevnte klubber bedriver. De har også besøkt en klubb som heter Soho men oppdaget etterhvert at dette definitivt ikke var en fotball klubb siden "champagnen" kostet 80000 kroner glasset. KredittMohnkortet på 10 mill var akkurat nok til å dekke utgiftene på turen sier de siste ryktene  ;)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

osoerli

Jo meir eg høyrer Tom Nordlie snakka som ekspert på TV, jo meir vil eg ha han til Brann.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

krøvel vellevold

Quote from: osoerli on September 11, 2013, 00:27:48 AM
Jo meir eg høyrer Tom Nordlie snakka som ekspert på TV, jo meir vil eg ha han til Brann.


Alle høres ut som smarte trenere på TV. Og Tom Nordlies historie viser at han kun har positiv effekt i en kort periode. Så begynner slitasjen på omgivelsene.
Legg ned hele klubben!

Huff

Nordlie er for meg et eksempel på ''etablert middelmådighet'' som er det jeg ikke vil ha. Dvs trenere med lang CV som ikke er veldig imponerende.

Tar mye heller et ungt og urutinert, men spennende treneremne, enn en norsk trener som har masse erfaring fra Tippeligaklubber, men som ikke har gjort det mer enn helt greit i de klubbene vedkommende har vært i. Det kan selvsagt tenkes at en Nordlie, Tørum eller Sandstø viser seg å være helt rett type for Brann, men mer sannsynlig snakker vi trenere som gjør det ett eller annet sted mellom litt svakere, eller litt bedre enn hva en kan forvente av Brann. Det ideelle er en ''riktig'' trener med god CV, får en ikke det tar jeg heller en David Nilsen enn en etablert middelmådighet.

Riktig trener er for meg forøvrig en trener som spiller offensiv, ballbesittende fotball.

osoerli

Quote from: krøvel vellevold on September 11, 2013, 03:40:13 AM
Quote from: osoerli on September 11, 2013, 00:27:48 AM
Jo meir eg høyrer Tom Nordlie snakka som ekspert på TV, jo meir vil eg ha han til Brann.


Alle høres ut som smarte trenere på TV. Og Tom Nordlies historie viser at han kun har positiv effekt i en kort periode. Så begynner slitasjen på omgivelsene.


Han verkar mykje rolegare no etter at han fekk av ekstrakiloane, og har blitt litt eldre og klokare.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Klaus_Brann

Det har han nok, men det er nok også to forskjellige verdener fra en jobb på tv vs. en trenerjobb.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Lasaron

Det er godt mulig Nordlie er blitt mer moden, eller hva man skal si. Men jeg mener han passer best som landslagstrener.
Tren på langskudd

Torvanger

Jan Halvor Halorsen, brumlebassen fra Bamble!

dudo

Quote from: Lasaron on September 11, 2013, 11:43:28 AM
Det er godt mulig Nordlie er blitt mer moden, eller hva man skal si. Men jeg mener han passer best som landslagstrener.


Jeg mener han passer best på tv. Eller i RBK.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Lasaron

David Nielsen ledet sitt Nest-Sotra til 8-2 seier i seriefinalen hjemme mot Vindbjart. Leder med 11 poeng med fem kamper igjen å spille.
Tren på langskudd

pidre

September 15, 2013, 19:25:03 PM #1195 Last Edit: September 15, 2013, 19:27:20 PM by pidre
Nordlie og Rekdal er nevnt! Eg vil faktisk heller ha Skarsfjord.

Interessante navn som er realistiske er Jønsson, Høgmo og ja; David Nielsen.

Saludar a los monos!

dragn


Jose Arrogantio

Liker Nielsen som person og tror han ville passet bra inn i Brann, men er litt lei av umeritterte trenere i Brann.

Gepard

Nielsen har vinnermentaliteten, Men han er ikke utlært og Brann skal for fanken ikke være et sted man utdanner trenere. Om 5 års tid hvis han leverer resultater på et høyere nivå, da kan Nielsen var en kandidat.

dudo

Tja, han har da vunnet en avdeling i 2. div. Det er mer enn Skarsfjord har å vise til. ;)
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Go Up