• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Treneren etter Skarsfjord

Started by bernu, May 07, 2012, 22:04:26 PM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

Jose Arrogantio

Quote from: brann89 on September 27, 2013, 14:14:34 PM
Ser det er mangen som ønske seg Høgmo og det er noe eg ikkje forstår. Da han i sin tid trente Tromsø, så var ikkje dem det mest underholdenes laget i Tl (etter det eg kan huske) og det ej jo dette vi skriker etter. Burde man ikkje da finne en trener som står for underholdenes fotball?
Men nå har jo også Skarsfjord fått ny kontrakt, så noe ny trener betviler eg på at vi får.


Var ikke det mest underholdende spillet, i hvert fall ikke i starte, men han skapte mer og mer underholdning etter hvert som han fikk satt laget sitt, og det var en plan bak det hele. Tromsø siste året under Høgmo var som regel underholdende å se de kampene jeg så i hvert fall.

Huff

Kjære Djurgården.

Ettersom dere nå har mistet deres nordnorske suksesstrener til det norske landslaget er dere muligens både triste og rådville. Hvor skal vi finne en ny supertrener fra Nord-Norge, tenker dere sikkert. Vel, let ikke lenger. Rune Skarsfjord er mannen for dere, hovedtrenererfaring fra en norsk toppklubb og masse erfaring som trener på forskjellige nivå, riktig aksent har han også, og en språklogoped kan sikkert få ham til å begynne å uttale /r/ som /j/. Dere skal få han billig, svært billig

Med vennlig hilsen

Huff

Lasaron

Ja, Djurgården trenger ny trener. Fort gjort at Nest gjør det også. Kanskje Sarpsborg og/eller Hønefoss sparker sine ved nedrykk, da trenger de. Eller Tromsø, hvis ikke de satser på Steinar Nilsen. Det er i det hele tatt mange klubber i Norge med heltidsansatte trenere som gjerne skal på trenerjakt når sesongen er over.
Tren på langskudd

Henki

Quote from: Lasaron on September 27, 2013, 15:45:54 PM
Ja, Djurgården trenger ny trener. Fort gjort at Nest gjør det også. Kanskje Sarpsborg og/eller Hønefoss sparker sine ved nedrykk, da trenger de. Eller Tromsø, hvis ikke de satser på Steinar Nilsen. Det er i det hele tatt mange klubber i Norge med heltidsansatte trenere som gjerne skal på trenerjakt når sesongen er over.


Kanskje noen burde tipse Djurgården om at "i Bærgæn har vi en trenar som e' jysla god, og som vi ikkje kåmmar te å slæppe vist ikkje tilbudet e' godt nok". Kanskje omvendt psykologi kan få dem til å tro at her må de være om seg. Høgmo må vel ha en assistent på dette landslaget sitt og. Kanskje han tror oss og.
Ballen skal fremover!

ostraume

Quote from: Spelaren on September 27, 2013, 12:31:03 PM
Quote from: ostraume on September 27, 2013, 11:39:11 AM
Quote from: Spelaren
David Nielsen er ein altfor stor personlighet til å kuke rundt under Skarsfjord.


Hva i all verden baserer du egentlig  dette på? Jeg tror Nielsen hadde kommet løpende om han hadde fått tilbud som assistent i Brann.


For det første vil Brann neppe rote med trenersammensetningen igjen, for det andre tviler eg på at David passer inn under Skarsfjord, personlig.


At Brann sparker Kaz og henter Nielsen som ny assistent er selvsagt ikke realistisk, men dette med at Nielsen skal ha for "stor personlighet" til å kunne gå inn som en assistent under Skarsfjord er da bare piss.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Spelaren

Quote from: ostraume on September 27, 2013, 17:35:53 PM
At Brann sparker Kaz og henter Nielsen som ny assistent er selvsagt ikke realistisk, men dette med at Nielsen skal ha for "stor personlighet" til å kunne gå inn som en assistent under Skarsfjord er da bare piss.


Eg tror overhodet ikkje Nielsen passer inn under Skarsfjord som assistenttrener, og ville lett ha krysset ut dager på kalenderen fram til det uunngåelige bruddet. Urealistisk er det også, for øvrig, at han ansettes.
Gå av.

Corran

Ser at det i en av artikkellene sies at De vil ha Nielsen i trenerteamet for å bygge ham opp til å ta over for Deila som de sikkert ikke får beholde når kontrakten hans går ut i 2015 da han er blitt så ettertraktet. De er altså begynt å planlegge tiden etter Deila. Tenk om vi kunne planlegge tiden etter Skars Eller aller helst startet på tiden etter Skars

Men vi kan vel begynne å planlegge å hente Deila i 2015 for Strømsgodset planlegger jo at han skal forsvinne
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krakra

Da er det bare å sitere Jostein Flo:
"Fotball er en krevende bransje. Du trenger folk med energi. Om du ikke får energi etter en halvtime med David Nielsen, må du gå rett til psykolog."

Nielsen er i tillegg svært fotballfaglig sterk og flink til å bruke sine faglige styrker i praksis. Han har veldig klare ideer om hvordan både lag og spillere skal utvikles og hvordan fotball skal spilles. Det er viktig for å lykkes som trener. Viktigere enn denne erfaringen. Det kryr av erfarne trenere i TL, men de beste er ganske unge og ferske.

Som en bonus har Nielsen en ganske annen måte enn den vanlige, sosial-demokratiske måten å tenke på. Han har utfordret norske holdninger blant annet innenfor spillerutvikling som står i veien for de beste.

Jeg hadde ikke protestert et sekund og vi byttet trener med Nest. Jeg tror ikke Skars hadde rykket opp med dem og syns Nielsen allerede har vist mer enn Skars. Men det viktigste er at han ikke forsvinner ut av Bergen. Det er ganske håpløst hvis han går til godset uten at vi prøver å finne en plass til ham i vårt team.

pidre

Synes erfaring er overvurdert som kriterium for ein trenar. Eit godt eksempel er vel Hareide, som hadde langt betre resultater som ung trenar, enn som gammal og erfaren. Solskjær slo vel også til umiddelbart, før han i år har gjort det dårligare - til tross for meir erfaring.

Nielsen er akkurat det klubben trenger.

Saludar a los monos!

Gepard

September 30, 2013, 10:37:05 AM #1259 Last Edit: September 30, 2013, 10:39:09 AM by Gepard
Mener Nielsen hadde vært en god assistent for en ny branntrener, som på feltet kunne gjort en god jobb, spesielt med de unge spillerne hva gjelder å gi de den tøffheten som skal til.


Men som hovedtrener allerede nå ? Som sportslig ansvarlig ?, som skal stilles til veggs av journalister dag inn og ut ? Det hadde blitt mye bråk, men sikkert moro ;)

Nei, gi meg en dansk trener men Nielsen som assistent. Hadde blitt mye deilig fotball på stadion fremover :)

Men noen år frem er absolutt Nielsen et spennende mann som hovedtrener, han har en vinnervilje og attityde som står i så sterk kontrast til Skarsfjord at vinduer knuses i mils omkrets.

Falkman

Quote from: pidre on September 30, 2013, 09:09:27 AM
Synes erfaring er overvurdert som kriterium for ein trenar. Eit godt eksempel er vel Hareide, som hadde langt betre resultater som ung trenar, enn som gammal og erfaren. Solskjær slo vel også til umiddelbart, før han i år har gjort det dårligare - til tross for meir erfaring.

Nielsen er akkurat det klubben trenger.

Så det vi trenger er en løs kanon av en danske? Tror ikke akkurat det. Husk at dette var mannen som gjorde alt han kunne for  at laget han spilte på skulle tape, fordi han selv ville tjene penger på det.  Takk, men nei takk.



krakra

Det er en ti år gammel sak og fra en tid som Nielsen selv har tatt et offentlig oppgjør med og lagt bak seg. Stygt å bruke det imot ham i dag. Det var ikke akkurat snakk om å ødelegge for laget sitt heller. De ville fått UEFA-cup med tap i ddn kampen, noe de ikke fikk når de vant. Men det glemte du kanskje?

osoerli

Syns Nielsen er spanande og ser for meg at han skal trena Brann ein gong, og kanskje over mange år.  Men no er det for tidleg.  Om 2-3 år, kanskje.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

dudo

Quote from: osoerli on September 30, 2013, 15:05:44 PM
Syns Nielsen er spanande og ser for meg at han skal trena Brann ein gong, og kanskje over mange år.  Men no er det for tidleg.  Om 2-3 år, kanskje.


Om alternativet er å dille rundt med Skarsfjord er det ikke for tidlig i mine øyne.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Falkman

Fjorårets gulltrener i Sverige, Jørgen Lennartson, er ledig på markedet. Han skulle jeg gjerne sett som Skars erstatter.

bernu

Er det lov å håpe at Høgmo henter skars som assistent på landslaget?
HANSA - Z

Belfort

Quote from: bernu on September 30, 2013, 18:20:50 PM
Er det lov å håpe at Høgmo henter skars som assistent på landslaget?


Aldri at Geniet slipper Skars. Da vil nff måtte betale noe hinsides til Brann

Jose Arrogantio

Quote from: bernu on September 30, 2013, 18:20:50 PM
Er det lov å håpe at Høgmo henter skars som assistent på landslaget?


Har de noe forhold utover å være fra samme landsdel som skulle tilsi at Høgmo vil ha Skarsfjord?

krakra

Kanskje han, med bakgrunn i sine ekstreme ferdigheter med talenter, kan ta over U21m

Utmedsnolken

da er den neste treneren vår ledig på markedet. nå må det ageres før det blir for sent - Hilsen onkel Trond http://www.itromso.no/sport/article8367341.ece
"og der snubler Sæternes igjen"

Huff

Quote from: Utmedsnolken on October 01, 2013, 09:06:09 AM
da er den neste treneren vår ledig på markedet. nå må det ageres før det blir for sent - Hilsen onkel Trond http://www.itromso.no/sport/article8367341.ece


Her må Mohn gripe inn. 10 mill til TIL mot at de ansetter Skars for å styrke sin nordnorske profil. 50 mill til Brann som kompensasjon for at de mister en trenergud

nero

October 01, 2013, 10:19:25 AM #1271 Last Edit: October 01, 2013, 14:35:40 PM by nero
Ja, vi trenger jo både Agnar og Rune! Da får vi jo styrket vår nordnorske profil, samtidig som vi har den deilige kontinuiteten som jo skal føre oss til topps. For kontiniuitet er jo løsningen på alle problemer.
Lions led by donkeys.


Lasaron

Stod det et grisete tøyseord på tavlen bak der?

Nå har jeg ikke sett noen kamptaler med Skars, så kan ikke sammenligne helt der, men det virker jo som om Nielsen er en vinnertype med positivt og støttende kroppsspråk.
Tren på langskudd

Nixon

http://www.dagbladet.no/2011/03/20/sport/fotball/tippeligaen/rosenborg/brann/15886871/

Skarsfjord ble vel også genierklært en gang for å ildne opp spillerne sine i gardeoben før en kamp.

Men det ble vel med denne ene gangen...
Rød makt på Hansa

Klaus_Brann

Skars kan nok være motiverende nok han, men problemet blir når de ikke vet hva de skal gjøre med motivasjonen.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Lasaron

Tren på langskudd

Corran

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

hansastril

Har virkelig sansen for Brian Deane fra Sarpsborg. Har gått dårlig med sarpingene, men nå har de en veldig svak stall og de spiller nydelig fotball! Kunne vært noe for å fått litt optimisme tilbake på staddaen.
Stolt og kry

pidre

Ja kanskje Brian Deane kunne vært ein mulighet. Han virker som ein reflektert og smart fyr, og frå hans sportslege karriere veit vi at han er ein vinnartype.   
Saludar a los monos!

Mr. T

Hva med Mikael Stahre, fra IFK Göteborg, eller Rikard Norling, fra Malmö FF?
Unge trenere med suksess! Noen som vet hvilke fotball de står for?

blobby winters

Quote from: hansastril on October 05, 2013, 02:46:48 AM
Har virkelig sansen for Brian Deane fra Sarpsborg. Har gått dårlig med sarpingene, men nå har de en veldig svak stall og de spiller nydelig fotball! Kunne vært noe for å fått litt optimisme tilbake på staddaen.


Han er ihvertfall spiss og han står for angrepsfotball. Kan nesten garantere at han ikke ville ha spilt en 4-6-0 formasjon hjemme mot Haugesund

Lasaron

http://www.dagbladet.no/2013/10/05/sport/tippeligaen/fotball/stromsgodset/valerenga/29626765/

Rekdal har blitt nevnt, og han er en langt bedre taktiker enn Skars. Mye bedre cv også. Men etter kveldens taktikk gjorde han seg ikke akkurat mer attraktiv. Han blir sikkert sparket snart, men vil heller ha David Nielsen hvis lag fosser videre. Slo Fyllingsdalen 4-1 på Varden i dag.
Tren på langskudd

dragn


Lasaron

Quote from: dragn on October 05, 2013, 19:25:06 PM
Nils Arne Eggen!


For gammel. Dessuten er han årsaken til mitt Rosenborghat.
Tren på langskudd

Kagain

Quote from: Lasaron on October 05, 2013, 20:10:55 PM
Quote from: dragn on October 05, 2013, 19:25:06 PM
Nils Arne Eggen!


For gammel. Dessuten er han årsaken til mitt Rosenborghat.


Jeg må jo si at jeg forstår den. Men det må vel være bedre enn Runegutten? Det skulle i alle fall vært interessant å sett hvordan Nils Arne Eggen hadde klart seg i forhold til presse og krav og slikt. Og hvordan han hadde klart å prege laget.

Gepard

Charter Svein. Hadde gjort det bedre en Skars, seriøst. Hadde fått spillerne til å ha lave fine skuldre.

Nixon

Quote from: dragn on October 05, 2013, 19:25:06 PM
Nils Arne Eggen!


I dag kan jeg tenke: La meg slippe til i Brann og se hva jeg kan gjøre.

Sitat Nils Arne Eggen i Dagbladet i dag...
Rød makt på Hansa

Eilif

Quote from: Nixon on October 05, 2013, 22:37:06 PM
Quote from: dragn on October 05, 2013, 19:25:06 PM
Nils Arne Eggen!


I dag kan jeg tenke: La meg slippe til i Brann og se hva jeg kan gjøre.

Sitat Nils Arne Eggen i Dagbladet i dag...

Hva? Link please

Gulløl

Hørte det sitatet var nevnt på radio i går også. Var vist både VIF og Brann han kunne tenkt seg å trene.

Var vel i denne artikkelen tror jeg:
http://www.dagbladet.no/2013/10/05/sport/pluss/fotball/nils_arne_eggen/rosenborg/29607305/
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

"Kunne tenke seg å trene" er vel å ta litt i dersom det tolkes som at det er et seriøst frieri og noe han virkelig ønsker. Jeg tolker det slik at han bare leker med tanken fordi han tror at han kunne gjort en god jobb.
Rød makt på Hansa

brann89

Hadde ikkje sagt nei takk til å få han som trener i Brann, er vel egentlig et ønske eg har hatt i lang tid.
Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

nero

October 06, 2013, 11:07:49 AM #1293 Last Edit: October 06, 2013, 11:31:49 AM by nero
Eggen versus Skarsfjord er vel det man trygt kan kalle en no brainer. Ja takk, ja takk!!!!

MEN: I Brann ville jo Eggen møte sin tøffeste motstander noensinne: RBH..
Lions led by donkeys.

brann89

Vi hadde iallefall fått en trener med vinnermentalitet og en god offansiv plan
Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

Yngve

Korleis kan folk heilt seriøst seia at dei vil ha Rekdal til klubben?

Fyrst og framst er han ein vandrande vits.

Og klubben han styrer ligg per no fem poeng og fire plassar bak eit pissedårleg Brann-lag. Det borgar ikkje for kvalitet akkurat.

ostraume

Er det noen som sier de vil ha Rekdal?

Eggen hadde vært en våt drøm. Her snakker vi et regelrett trenergeni som nok føler han har mer å vise.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Huff

Quote from: ostraume on October 07, 2013, 08:06:37 AM
Er det noen som sier de vil ha Rekdal?

Eggen hadde vært en våt drøm. Her snakker vi et regelrett trenergeni som nok føler han har mer å vise.


Rekdal har vært nevnt her flere ganger, først og fremst pga vinnermentaliteten,og taktisk dyktighet. Motargumentene har vært personligheten, spillestilen, athan sliter på spillerne og tidligere angrep på Brann og Bergen om jeg husker riktig. For meg er han et eksempel på en gammeldags trener som tiden har løpt fra.

nero

I en perfekt verden hadde Roald stått og hamret på døren til denne mannen:
http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/artikkel.php?artid=10135619
Lions led by donkeys.

Straffe!!!

Nå tror jeg det skal mye til for at Skars får sparken denne sesongen, riktig eller ikke - den diskusjonen gidder jeg ikke å gå inn på akkurat nå.

Høgmo, før han ble landslagssjef, har jo blitt lansert flere ganger. Interessant å merke seg er da nyheten som kom forrige uke om hvorfor han ikke gikk til vaalerengens sist vinter: Han så at laget var for dårlig og krevde store summer til spillerforsterkninger, mer enn engens kunne love han. Dette er jo en klubb som allerede bruker penger som fulle sjømenn, og viser at for å hente sterke og etablerte navn til Brann med vår innkjøpspolitikk må vi nok treffe idealisten som utelukkende er ute etter en utfordring.

Vil veldig gjerne ha en trener med en slik tilnærming, men er dessverre redd det ikke finnes så veldig mange av dem?

Go Up