• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Treneren etter Skarsfjord

Started by bernu, May 07, 2012, 22:04:26 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Lasaron

Det høres mye ut med både Johansen og Jenssen. Sarpsborg er forøvrig Norges Barcelona i spillestil. Fantastisk å se på.
Tren på langskudd

vebo

Quote from: Nixon on November 01, 2012, 10:54:09 AM
Høres rart ut når vi er i sluttforhandlinger med Jenssen. Hvor mange assistenter skal vi ha? For jeg regner med at Skarsfjord ikke skal noen steder.


Tar han ikke over jobben til Patrik?
Tiocfaidh ár lá

Gulløl

Roar Johansen inn som trener og Skarsfjord opprykk som manager ?  ;)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krakra

Quote from: Nixon on November 01, 2012, 10:54:09 AM
Høres rart ut når vi er i sluttforhandlinger med Jenssen. Hvor mange assistenter skal vi ha? For jeg regner med at Skarsfjord ikke skal noen steder.
Et trenerteam på fire mann, inkludert hovedtreneren og keepertreneren, er ikke veldig stort da.

Nixon

Quote from: krakra on November 01, 2012, 13:19:57 PM
Quote from: Nixon on November 01, 2012, 10:54:09 AM
Høres rart ut når vi er i sluttforhandlinger med Jenssen. Hvor mange assistenter skal vi ha? For jeg regner med at Skarsfjord ikke skal noen steder.
Et trenerteam på fire mann, inkludert hovedtreneren og keepertreneren, er ikke veldig stort da.


Nei, men her var det snakk om Johansen som hadde blitt femtemann.
Rød makt på Hansa

Huff

Quote from: Nixon on November 01, 2012, 15:08:59 PM
Quote from: krakra on November 01, 2012, 13:19:57 PM
Quote from: Nixon on November 01, 2012, 10:54:09 AM
Høres rart ut når vi er i sluttforhandlinger med Jenssen. Hvor mange assistenter skal vi ha? For jeg regner med at Skarsfjord ikke skal noen steder.
Et trenerteam på fire mann, inkludert hovedtreneren og keepertreneren, er ikke veldig stort da.


Nei, men her var det snakk om Johansen som hadde blitt femtemann.


Er fem mann mange? Svaret er selvsagt ja dersom samtlige fem skal gjøre nøyaktig samme jobben, men dersom en -rent hypotetisk- skal anta at en vet hva en driver med skal ikke fem stykk trenere være det minste problematisk. Flere har vel etterlyst kompetanse både på offensiv og defensiv strkutur og må en hente inn to mann til dette er dette langt viktigere enn å fåinn en klassespiller eller to. Nå er vi tross alt Brann og dermed må total inkompetanse være utgangspunktet en baserer seg på, men en kan jo gjøre tankeeksperimenter likevel. Dessuten tipper jeg johansen var et alternativ snarere enn et supplement til denne Jenssen, me blir ikke trist om jeg tar feil.

Forøvrig finner jeg det svært merkelig at Skars nå vil fokusere mer på arbeid med enkeltspillere. Mye tyder på at dette er noe han er dyktig på, men det er da engang slik at han er hovedtrener. Da er det merkelig at fokus skal være spillerutvikling. Negativ til det er jeg riktignok ikke.



kabelmann

Begynner jo å bli reneste Prosjekt Andresen dette her.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

krakra

Hva da? At hovedtreneren ikke gjør alt selv?
Vi har et tynt trenerapperat.

Falkman

Quote from: kabelmann on November 01, 2012, 17:06:06 PM
Begynner jo å bli reneste Prosjekt Andresen dette her.


Ja, det er vel det beste eksempelet på hvor galt det kan gå, med for mange kokker. men vi er ikke der enda.

kabelmann

Neida, vi er ikke det. Andresen hadde jo nærmest en trener per spiller, selv om det ikke varte veldig lenge før VIF var nede i et noenlunde normalt antall trenere.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

krakra

Det var mye tull med Martins modell. At han skulle være spillende manager var bare tull og denne rotete rollen til Skullerud der han visstnok var hovedtrener og "sjefen" på feltet, når alle visste at det var Andresen som bestemte alt.

Belfort

Med ansettelsen av Jenssen er jeg redd for at det blir vanskeligere å sparke Skarsfjord. Klubben bør uansett etter denne sesongen sterkt vurdere Skarsfjord

Huff


Jeg forstår fremdeles ingenting, Skars skal i større grad bidra på feltet som spillerutvikler? Er ikke dette Mikkelsens jobb. Skal Skars og Mikkelsen utvikle spillere, mens Jenssen og evt R.Johansen tar seg av det taktiske? Hva med laguttak og kampledelse, skal dette og ''outsources''?Kan ikke huske å ha hørt om liknende. Strukturendringer som innebærer at hovedtreners oppgaver endres ender såvidt jeg kan huske alltid enten med en såkallt manager-rolle, eller sportsdirektørrolle, alltid med mindre ansvar på treningsfeltet. Her ser det ut til at en muligens går motsatt vei.

Mange har hevdet at Skars var en dyktig ''assistenttrenertype'' som ble ansatt i feil rolle, som hovedtrener, er han nå i ferd med å gi seg selv typiske assistenttreneroppgaver mens han skyver det som tradisjonelt forbindes med en hovedtrener over på andre? Merkelige greier, men selv om jeg er skeptisk til Skars angående mye, mener jeg overhodet ikke han er noen idiot, han er fotballfaglig sterk på mye, men kan ikke organisere et lag bra nok for en Branntrener. Kanskje dette kan funke?

storB

Quote from: kabelmann on November 01, 2012, 17:06:06 PM
Begynner jo å bli reneste Prosjekt Andresen dette her.


De to nye hodene inn erstatter jo kun Hansson og Fossum. Antallet blir jo det samme.
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

Nixon

Quote from: storB on November 01, 2012, 23:09:52 PM
Quote from: kabelmann on November 01, 2012, 17:06:06 PM
Begynner jo å bli reneste Prosjekt Andresen dette her.


De to nye hodene inn erstatter jo kun Hansson og Fossum. Antallet blir jo det samme.


Overnevnte sitat baserer seg vel på dersom denne Johansen også kom.
Rød makt på Hansa

nero

Denne tråden kan vel hvile litt nå, alle vet jo nå at det blir Truls Jenssen.

That's the Brann way!! ;D
Lions led by donkeys.

ostraume

Sollied er ledig på markedet. Brann bør sondere.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Superjack

Lurer på hvor lang tid det går før MA kommer inn på ryktebørsen.
Brannsupporter.

Torvanger

Quote from: ostraume on November 02, 2012, 12:45:16 PM
Sollied er ledig på markedet. Brann bør sondere.


Dette istemmer jeg, men fikk en mail fra en i Brannsystemet på forespørsel om nettopp Sollied, at få klubber ønsket å ta i Sollied. Han ville ikke ut med årsaken. (NB! Det var ikke RBH)

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Torvanger

Quote from: dudo on November 02, 2012, 13:14:47 PM


Det kan være andre årsaker også enn de mest åpenbare, dem alle vet om. Jeg tror uansett Bergen hadde vært riktig by for Sollied, her eksisterer ikke den samme drikkekulturen som i Belgia. Selv om flere bataljonister med tilhold på Fotballpuben nok vil bestride det, hehe!

ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Nixon

Quote from: ostraume on November 02, 2012, 13:48:19 PM
Her har vi en annen en som er ledig på markedet: http://fotball.bt.no/forstediv/article255966.ece


Jepp, her snakker vi om en som skjønner seg på personalpolitikk!:)
Rød makt på Hansa

krakra

Quote from: Torvanger on November 02, 2012, 13:20:22 PM
Quote from: dudo on November 02, 2012, 13:14:47 PM


Det kan være andre årsaker også enn de mest åpenbare, dem alle vet om. Jeg tror uansett Bergen hadde vært riktig by for Sollied, her eksisterer ikke den samme drikkekulturen som i Belgia. Selv om flere bataljonister med tilhold på Fotballpuben nok vil bestride det, hehe!
Fyren har drukket mye uansett hvor han har vært.

Uansett så er det nok en grunn til at han stort sett har vært en fiasko de siste årene. Han var god før, men nå virker han å ha mistet piffet. Tar man de personlige problemene og et ganske ambisiøst lønnskrav med i beregningen syns jeg det er greit å styre unna.

Torvanger

Quote from: Nixon on November 02, 2012, 13:51:35 PM
Quote from: ostraume on November 02, 2012, 13:48:19 PM
Her har vi en annen en som er ledig på markedet: http://fotball.bt.no/forstediv/article255966.ece


Jepp, her snakker vi om en som skjønner seg på personalpolitikk!:)


Nordlie er en langt dyktigere trener enn Skars, ingen ta fra ham resultatene han fra klubbene han har trent. Det kan godt tenkes at Nordlie hadde passet i Brann, det kan godt tenkes at han hadde blitt mindre synlig enn i Sandefjord. Dersom vi skal utelukke både den ene og den andre kandidaten pga det og det, sitter vi ikke igjen med noen til slutt. Trenere som får det til er ofte krevende, men de er uansett bedre enn de som er krevende og ikke får det til. Ferguson walks the walk som det heter, han leverer år etter år.

krakra

Hvilke resultater kan en ikke ta fra Nordlie?

dragn

Opprykk med Start, seriesølv året etter. Har vel også "redda" et par serieklubber fra nedrykk.

Står også for at Nordlie er bedre fotballfaglig enn Skarsfjord, men er redd han tar for mye plass etter RBH's smak.

dex1974

Quote from: krakra on November 02, 2012, 21:19:14 PM
Hvilke resultater kan en ikke ta fra Nordlie?


At han tok VIFpakket ned i Adecco...dessverre fikk "I" dem opp igjen!
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

krøvel vellevold

Nordlie har aldri klart å prestere mer enn kortvarig i sine klubber. Over tid kommer han jo alltid på kant med spillergruppen eller klubben, og får sparken.
Legg ned hele klubben!

Markmus

Nordlie fyller for mye. Korttidskontrakter med den mannen er det eneste valget, og da kun i forbindelse med å unngå nedrykk.
Ka du ve?

Nixon

Ikke at jeg vi ha Nordlie. Men trenere varer stort sett ikke lenge uansett, så jeg kunne godt tenke meg å få inn en "bråketrener" som kan skape litt engasjement hos spillere, supportere og investorer/sponsorer. Hvis det gir reultater kan jeg leve med misnøye etter noen år. For det ser ut til å komme selv med en kjedelig trener.
Rød makt på Hansa

Xminator

Få Mjelde hjem før han vinner noe med Start.

krøvel vellevold

Quote from: Nixon on November 03, 2012, 13:54:24 PM
Ikke at jeg vi ha Nordlie. Men trenere varer stort sett ikke lenge uansett, så jeg kunne godt tenke meg å få inn en "bråketrener" som kan skape litt engasjement hos spillere, supportere og investorer/sponsorer. Hvis det gir reultater kan jeg leve med misnøye etter noen år. For det ser ut til å komme selv med en kjedelig trener.


Nordlie var jo ikke "noen år" engang. Han varer jo knapt ett!
Legg ned hele klubben!

Huff

Jeg ser på følgende TL-trenere som dyktige nok for Brann:

Solskjær
Høgmo
Deilia

Av disse er Høgmo lite aktuell fordi han ikke har en positiv nok fotballfilosofi. Følgende bør og være aktuelle kandidater.

Jönsson
Jonevret

Fellesnevneren er at samtlige trolig er uaktuelle for Brann. Ergo bør en se utover landets grenser. Danmark og Sverige er da mest aktuelt. Skulle gjerne sett forrige Stabæktrener i Brann, men han har gjort det for bra i Sverige.

krakra

Hvor kommer det fra at Høgmo ikke har positiv fotballfilosofi? Jeg syns han har en veldig god fotballfilosofi. Ballbesittende, pasningsorientert fotball. Er det negativt å være god i forsvar?

dudo

Høgmo er mitt førstevalg pr nå.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Markmus

Vil vi ha en trener som ikke kan si Brann, men Bjann? ;D

Men det kan jo være vi trenger en kar som kan komme inn og "joe ned jemyttan" ;D
Ka du ve?

Huff

Quote from: krakra on November 03, 2012, 16:01:20 PM
Hvor kommer det fra at Høgmo ikke har positiv fotballfilosofi? Jeg syns han har en veldig god fotballfilosofi. Ballbesittende, pasningsorientert fotball. Er det negativt å være god i forsvar?


Tromsø er såvidt jeg har sett ikke like offensive som de resterende lagene. Jeg sier ikke at Høgmo står for en negativ fotballfilosofi, men mitt inntrykk er at det defensive står i fokus og at det andre blir sekundært. Jeg er og klar overat TIL har utviklet seg i positiv retning i senere tid, men de er på ingen måte Molde eller Strømsgodset. Så har jeg ikke på langt nær sett alle kampene deres heller. Mulig at de kampene jeg har sett gir et misvisende bilde.

krakra

Jeg syns TIL er vel så offensive som Molde i stilen, men de har jo ikke de samme spillerne.

Spelaren

Quote from: Markmus on November 03, 2012, 16:14:40 PM
Men det kan jo være vi trenger en kar som kan komme inn og "joe ned jemyttan" ;D


Synes det er vel så viktig at han seier "Joald Bjuun-Hainssen".
Gå av.

Markmus

Quote from: krakra on November 03, 2012, 16:19:14 PM
Jeg syns TIL er vel så offensive som Molde i stilen, men de har jo ikke de samme spillerne.


Skal man tro VGs statistikk, så skaper Tromsø (5.73) i snitt  mer sjanser enn både Brann og Molde (begge 5.67).
Ka du ve?

Sindre32

Quote from: Markmus on November 03, 2012, 17:03:48 PM
Quote from: krakra on November 03, 2012, 16:19:14 PM
Jeg syns TIL er vel så offensive som Molde i stilen, men de har jo ikke de samme spillerne.


Skal man tro VGs statistikk, så skaper Tromsø (5.73) i snitt  mer sjanser enn både Brann og Molde (begge 5.67).


Jeg kan tro på VG's tall når det gjelder Tromsø. Brann har derimot, såvidt jeg har hørt, "ikke noe offensivt mønster", og ligger selvsagt nederst på en eventuell tabell over antall skapte målsjanser, slik et lag uten offensivt mønster bør gjøre.

Hatleking

Quote from: Sindre32 on November 04, 2012, 15:05:43 PM
Quote from: Markmus on November 03, 2012, 17:03:48 PM
Quote from: krakra on November 03, 2012, 16:19:14 PM
Jeg syns TIL er vel så offensive som Molde i stilen, men de har jo ikke de samme spillerne.


Skal man tro VGs statistikk, så skaper Tromsø (5.73) i snitt  mer sjanser enn både Brann og Molde (begge 5.67).


Jeg kan tro på VG's tall når det gjelder Tromsø. Brann har derimot, såvidt jeg har hørt, "ikke noe offensivt mønster", og ligger selvsagt nederst på en eventuell tabell over antall skapte målsjanser, slik et lag uten offensivt mønster bør gjøre.


Ja, og me har iallfall ikkje flest mål i Tippeligaen. Det hadde vore utopi med det elendige angrepsmønsteret vårt.

Sindre32

Quote from: Hatleking on November 04, 2012, 15:14:38 PM
Quote from: Sindre32 on November 04, 2012, 15:05:43 PM
Quote from: Markmus on November 03, 2012, 17:03:48 PM
Quote from: krakra on November 03, 2012, 16:19:14 PM
Jeg syns TIL er vel så offensive som Molde i stilen, men de har jo ikke de samme spillerne.


Skal man tro VGs statistikk, så skaper Tromsø (5.73) i snitt  mer sjanser enn både Brann og Molde (begge 5.67).


Jeg kan tro på VG's tall når det gjelder Tromsø. Brann har derimot, såvidt jeg har hørt, "ikke noe offensivt mønster", og ligger selvsagt nederst på en eventuell tabell over antall skapte målsjanser, slik et lag uten offensivt mønster bør gjøre.


Ja, og me har iallfall ikkje flest mål i Tippeligaen. Det hadde vore utopi med det elendige angrepsmønsteret vårt.


Jeg leste et eller annet sted at vi ligger likt med Strømsgodset der, men det var nok en regnefeil av en eller annen webansvarlig på en heftig syretripp.

Klaus_Brann

Det er nok ikke det. DB, VG og altomfotball har alle 56 mål på både oss og Godset.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Sindre32

Quote from: Klaus_Brann on November 04, 2012, 15:48:42 PM
Det er nok ikke det. DB, VG og altomfotball har alle 56 mål på både oss og Godset.


Kameraderi og felles syretripp, helt klart.

dudo

Nei, dere har rett. Vi ruller jo opp angrep etter angrep som er som tatt ut av læreboken, og maler motstanderne i senk uten at de greier å finne effektive mottrekk.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Sindre32

Quote from: dudo on November 04, 2012, 15:54:55 PM
Nei, dere har rett. Vi ruller jo opp angrep etter angrep som er som tatt ut av læreboken, og maler motstanderne i senk uten at de greier å finne effektive mottrekk.


Vi bør nok gå over til færre og penere angrep, og mindre mål. Jeg ser den. Vi må i hvert fall ikke finne på å fortsette med noe som fungerer i angrep, det er jo galskap!

dudo

Nei, målene bør være av samme størrelse.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Go Up