• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Treneren etter Skarsfjord

Started by bernu, May 07, 2012, 22:04:26 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

ostraume

Igjen gjør Skarsfjord bytter som snur til seier. Taktisk geni?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Nei, han har bare noen eksepsjonelt gode talenter.

Falkman

October 09, 2012, 12:08:44 PM #252 Last Edit: October 09, 2012, 12:21:15 PM by Falkman
 eller kanskje ligger sannheten et sted midt i mellom. han er ikke et taktisk geni. men heller taktkisk ubrukelig, slik man ofte kan få inntrykk av når man oppholder seg på dette forumet.

Sindre32

October 09, 2012, 12:15:14 PM #253 Last Edit: October 09, 2012, 12:18:48 PM by Sindre32
Quote from: Falkman on October 09, 2012, 12:08:44 PM

eller kanskje ligger sannheten sted midt i mellom. han er ikke et taktik geni. men heller taktkisk ubrukelig, slik man ofte kan få inntrykk av når man oppholder seg på dette forumet.


Jeg også tror Skarsfjord er under utvikling, akkurat som troppen og spillet. Liten garanti for at det vil gå bedre med en annen trener, personlig ser jeg foreløpig ingen grunn til å bytte.

dudo

Hvor lenge skal vi ha tålmodighet med han da? Gudene skal vite at vi om ikke annet har vært betraktelig mer tålmodig med en urutinert, underpresterende trener enn ham selv har vært med flere av spillerne i samme situasjon ...

Skarsfjord er trenernes svar på Erik Mjelde, god nok for mindre klubber, men bør overhodet ikke være noen nøkkelmann for en klubb som Brann.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Hatleking

Dersom me skal byte ut Skarsfjord, må det vera ein klassetrenar. Nordlie, Nordmark osv er då sjølvsagt utelukka.

dudo

Quote from: Hatleking on October 09, 2012, 12:48:54 PM
Dersom me skal byte ut Skarsfjord, må det vera ein klassetrenar. Nordlie, Nordmark osv er då sjølvsagt utelukka.


Selvsagt. På samme måte som at vi ikke skal bytte Mjelde mot André Danielsen.

Selv om jeg ikke vil ha han kan det hende Rekdal ville vært et godt valg. Bra defensivt, dårlig offensivt - men det sistnevnte kompenserer enkeltspillerne våre veldig bra for allerede.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

Nå er det dessverre ingenting som tyder på at Skarsfjord er på vei ut. Det var rett nok noen gnisninger i sommer da styret sa nei til forsterkninger, noe Skarsfjord skal ha hatt vanskelig for å akseptere. Men han sitter nok ved roret når sesongen neste år sparkes i gang.

Litt synd. For jeg skal vedde på at VIF stikker av med den treneren som vi også ville hatt.
Rød makt på Hansa

Falkman

Quote from: Nixon on October 09, 2012, 12:53:43 PM
Nå er det dessverre ingenting som tyder på at Skarsfjord er på vei ut. Det var rett nok noen gnisninger i sommer da styret sa nei til forsterkninger, noe Skarsfjord skal ha hatt vanskelig for å akseptere. Men han sitter nok ved roret når sesongen neste år sparkes i gang.

Litt synd. For jeg skal vedde på at VIF stikker av med den treneren som vi også ville hatt.


Tror ikke Deila forviller seg inn til Tiggerstaden.

steinbygger

Nå husker ikke jeg alle plasseringene til godset under Deila, men slik jeg husker det har Deila og godset vært gjennom det Brann og Skars er gjennom. Han overtok ett lag med gamle spillere som ikke presterte også har han bygget ett lag over tid hvor unge spillere har fått lov å prøve og feile. I tillegg har de vært heldig med de spillerene de har fått låne av city. Jeg ser ikke hvorfor Deila skal geni erklæres og stempeles som en idiot. Jeg tror Skars er kommet lengre på to år enn Deila var etter to år i godset.

Sindre32

October 09, 2012, 16:15:19 PM #260 Last Edit: October 09, 2012, 16:35:04 PM by Sindre32
Quote from: Nixon on October 09, 2012, 12:53:43 PM
Nå er det dessverre ingenting som tyder på at Skarsfjord er på vei ut. Det var rett nok noen gnisninger i sommer da styret sa nei til forsterkninger, noe Skarsfjord skal ha hatt vanskelig for å akseptere. Men han sitter nok ved roret når sesongen neste år sparkes i gang.

Litt synd. For jeg skal vedde på at VIF stikker av med den treneren som vi også ville hatt.


Han har ikke fått særlig penger. Ikke på noe som helst tidspunkt. Vi har en bra stall til tross for dette, og han tok over for relativt kort tid siden, alt tatt i betraktning. I begynnelsen av sesongen var det spillet, i midten var det spillet pluss manglende bruk av talenter (til tross for at spillet ofte har vært helt ræva selv med dem, og at de mer enn ofte nok bidro til elendig spill), nå er det taktiske svakheter. Når talentene endelig slår til, så er det selvsagt ingen fornuftig tankegang som kommer inn i bildet - han burde brukt dem hyppigere, tidligere i sesongen. At de har fått prøve seg, og spilte ræva, i begynnelsen av sesongen? Nei, det er selvsagt helt uvesentlig. Da er det feil posisjoner, innhopp, for lite spilletid og gud vet hva som har skylden.

Bergensere er og blir bergensere. Noen sjanse for at Larsen faktisk har blitt matchet riktig, og at det er grunnen til at han faktisk har slått gjennom slik han har gjort? One hit wonders i TL kan nevnes i fleng, så kan man jo samtidig spørre seg om det da har vært riktig å bruke dem hver eneste kamp siden - enhver mynt har to sider.

Nordmenn elsker å klage, synd det ikke er en OL-gren. Nå er jo ikke bergensere nordmenn, de er dessverre en god del hakk verre.


Sindre32

Quote from: krakra on October 09, 2012, 16:36:18 PM


Nå er dette litt for å sette seg på den andre siden, altså satt på spissen, men Larsen har fått mange innhopp uten å vise frem den selvtilliten han har nå. Kunne han fått det til tidligere? Kanskje, men det blir etterpåklokskap og spekulasjoner.

Jeg er helt enig i at barmen forsåvidt er unntaket, jeg sliter selv med å forstå hva som skjer der.

krakra

Barmen er en av to som fikk tillitt i vår da. Vi var mange som trodde at Larsen ville slippe seg løs når han fikk sjansen i mer enn 10-15 minutter og det gjorde han jaggu meg også. Det er mulig det er tilfeldig, men jeg er usikker på det.

Sindre32

Quote from: krakra on October 09, 2012, 16:50:54 PM
Barmen er en av to som fikk tillitt i vår da. Vi var mange som trodde at Larsen ville slippe seg løs når han fikk sjansen i mer enn 10-15 minutter og det gjorde han jaggu meg også. Det er mulig det er tilfeldig, men jeg er usikker på det.

krakra

Vi har brukt ganske mye penger på å forbedre spillerestallen. Det er minst to lag foran oss på tabellen som har brukt mindre.

Sindre32

October 09, 2012, 17:04:05 PM #266 Last Edit: October 09, 2012, 17:11:07 PM by Sindre32
Quote from: krakra on October 09, 2012, 17:02:46 PM
Vi har brukt ganske mye penger på å forbedre spillerestallen. Det er minst to lag foran oss på tabellen som har brukt mindre.


Felles for begge er kontinuitet, mens vi i Brann først og fremst snakker om å sparke treneren. Jeg er heller ikke så sikker på at Tromsø har brukt mindre enn oss.

krakra

Du er ikke sikker på at Tromsø har brukt mindre enn oss?

Zsolt - 2,5 millioner
Demir - 2 millioner
Askar - 1,5 millioner
Bentley - 4 millioner
HUseklepp - ?? Millioner
Haugen - 1 million
Mjelde 2,5 millioner
Sæv - 0,5 millioner

13 millioner det. Hvem har TIL betalt over 1 million for?

Sindre32

Quote from: krakra on October 09, 2012, 17:15:52 PM
Du er ikke sikker på at Tromsø har brukt mindre enn oss?

Zsolt - 2,5 millioner
Demir - 2 millioner
Askar - 1,5 millioner
Bentley - 4 millioner
HUseklepp - ?? Millioner
Haugen - 1 million
Mjelde 2,5 millioner
Sæv - 0,5 millioner

13 millioner det. Hvem har TIL betalt over 1 million for?



Mjelde kom i januar 2010. Skarsfjord tok ikke over før i mai. Haugen betalte Softball for. Huseklepp ble sponset. Uansett, hvis man tar bort Mjelde snakker vi om omtrent 10 millioner på 2,5 sesonger. Synes du det er voldsomt? Poenget mitt står; han har hatt minimalt å handle for, samtidig som TIL og Godset har hatt kontinuitet. Det viser seg jo også at det er to ting som ser ut til å fungere sånn passe brukbart - kontinuitet og å kjøpe masse klassespillere. Vi har ikke anledning til det siste, ikke på en del år til.

krakra

Det har da vel ingenting å si hvem som har betalt. Dette er penger vi har hatt til rådighet. Og ja, ti millioner på 2,5 sesong er ganske mye i dagens norske fotball. Det er nok helt i toppsjiktet og jeg ser ikke for meg at TIL har brukt i nærheten av de summene. Tviler på at stallen deres har koster mer enn 2-3 millioner i overgangspenger tilsammen.

Kontiunuitet er ikke som noe gir suksess av seg selv. Det må ligge noe kvalitet bak det. "Kontinuitet" var lenger stikkorder for å ikke kvitte oss med RBH. Vi vet jo hvordan det endte.

Sindre32

October 09, 2012, 17:59:08 PM #270 Last Edit: October 09, 2012, 18:01:16 PM by Sindre32
Quote from: krakra on October 09, 2012, 17:47:45 PM
Det har da vel ingenting å si hvem som har betalt. Dette er penger vi har hatt til rådighet. Og ja, ti millioner på 2,5 sesong er ganske mye i dagens norske fotball. Det er nok helt i toppsjiktet og jeg ser ikke for meg at TIL har brukt i nærheten av de summene. Tviler på at stallen deres har koster mer enn 2-3 millioner i overgangspenger tilsammen.

Kontiunuitet er ikke som noe gir suksess av seg selv. Det må ligge noe kvalitet bak det. "Kontinuitet" var lenger stikkorder for å ikke kvitte oss med RBH. Vi vet jo hvordan det endte.


Nå hadde de vel neppe en stall som var verdt mer hos slakteren enn på spillermarkedet for 2-3 år siden heller. Forøvrig tror jeg Ondrasek alene kostet mer enn halvparten av det du skisserer der.

10 mill på over to sesonger er selvsagt skikkelig midt på treet.

krakra

Midt på treet? Hvilke klubber tror du har brukt mer enn oss dette de siste to årene?

Sindre32

Quote from: krakra on October 09, 2012, 18:03:44 PM
Midt på treet? Hvilke klubber tror du har brukt mer enn oss dette de siste to årene?

Superjack

Skarsfjord har, tross alt, fått til resultater basert på mye mindre ressurser til innkjøp av spillere og lønnsmidler enn forgjengerene.
I fjor var Brann av "ekspertene" dømt nord og ned, men på grunn av en fantastisk arbeidsmoral og vinnervilje klarte de seg til en flott 4. plass. Den kom pga en fantastisk første halvdel av sesongen der de overrasket en god del motstandere.
Før årets sesong ble det tippet av "ekspertene" i norsk presse at Brann burde være outsider til topp 3. Ganske spot on, og som forventet basert på spillermateriale.
Desverre fikk vi en veldig trøblete start med elending poenguttelling. 4 poeng på de første 7 rundene. Etter det har Brann ett snitt på nesten 2 poeng. Med bedre uttelling på bortebane, eller start på sesongen ville det ha vært gullkamp.

Spillemessig har det variert, men mye mer stabilt en fjorårssesongen. Nå har i tillegg de lokale fått sjansen, Larsen, Barmen, Haugen, Mjelde og Huseklepp sammen med Finne gjør at det er ett meget stor innslag av Hordaland i Brann.
Pilene peker opp, og har gjort det kontinuerlig siden Skarsfjord kom inn etter tragedien Nilsen. Alt går ikke rett opp i en rett linje, det kommer opp og nedturer, men trenden er meget positiv.
Noen ganger mangler det litt på psyken kan det virke som. Som Skarsfjord uttalte nylig, at de prøver å spille samme fotballen på utebane også.
At midtforsvaret er for tregnt og for trege sentrale midtbanespillere gjør at mange spillmuligheter forsvinner, som igjen gjør at de enten blir tvunget til å spill bakover, eller meningsløse langballer mot Ojo. Men det er ikke kun slik det spilles. Når de har kontroll, er rettvendt og kantene gjør seg spillbare så går faktisk ballen ut på sidene, med innlegg eller skudd. Variasjon, lykke.

At Skarsfjord og RBH kanskje er uenige på bakrommet, so what??? Vis meg en lykkelig familie der mor og far ikke krangler hjemme på kjøkkenet eller stuen innimellom.

Brannsupporter.

Lasaron

Sindre32: Hvor mange onehitwonders har vi hatt i eliteserien? Kan du nevne noen utenom Mads Stokkelien? (Det kan godt være det er flere, men jeg kommer ikke på noen i farten).
Tren på langskudd

Hatleking

Kleiven, Stokkelien, Scheel er iallfall dei tre som kjem opp hjå meg.

Klaus_Brann

Quote from: Torvanger on October 09, 2012, 10:14:02 AM
Det blir bare mer og mer tydelig at Brann trenger en ny sjef på benken. Brann er heldige som unngår hjemmetap, mot svake Hønefoss.


Heldige? Det ene taktiske byttet hans sørget for uavgjort.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Torvanger on October 09, 2012, 11:29:30 AM
Hvem har vi "der ute"?

Sollied (blir nok for dyr)
Deila (definitivt en mann som hadde passet)
Rekdal
Nordlie
Sandstø
Jörgen Lennartsson (tidligere Stabæk, trener nå Allsvenskans lederlag Elfsborg)

Andre navn?


Var ikke du fan av Normark for en tid tilbake?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: krakra on October 09, 2012, 16:50:54 PM
Barmen er en av to som fikk tillitt i vår da. Vi var mange som trodde at Larsen ville slippe seg løs når han fikk sjansen i mer enn 10-15 minutter og det gjorde han jaggu meg også. Det er mulig det er tilfeldig, men jeg er usikker på det.


Både Larsen selv og trenerne sier jo at han har tatt store steg i løpet av sesongen, så det er ikke umulig at det var greit å vente med han.
Dog mener jeg at han kunne fått lenger innhopp tidligere.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Jeg har ment at Kristoffer Larsen burde være fast i Branns førsteellever helt siden han var fire. De gode kampene han har hatt nå, viser at jeg har hatt rett hele tiden. Skandale at ikke Skarsfjord har brukt ham før nå!
Legg ned hele klubben!

Torvanger

Quote from: Klaus_Brann on October 09, 2012, 19:38:38 PM
Quote from: Torvanger on October 09, 2012, 11:29:30 AM
Hvem har vi "der ute"?

Sollied (blir nok for dyr)
Deila (definitivt en mann som hadde passet)
Rekdal
Nordlie
Sandstø
Jörgen Lennartsson (tidligere Stabæk, trener nå Allsvenskans lederlag Elfsborg)

Andre navn?


Var ikke du fan av Normark for en tid tilbake?


Normark har jeg aldri vært fan av.

Men, nå som VIF flørter med Høgmo, hvorfor kan ikke Brann også sondere terrenget litt i det farvannet?

Klaus_Brann

Quote from: Torvanger on October 10, 2012, 09:31:13 AM
Quote from: Klaus_Brann on October 09, 2012, 19:38:38 PM
Quote from: Torvanger on October 09, 2012, 11:29:30 AM
Hvem har vi "der ute"?

Sollied (blir nok for dyr)
Deila (definitivt en mann som hadde passet)
Rekdal
Nordlie
Sandstø
Jörgen Lennartsson (tidligere Stabæk, trener nå Allsvenskans lederlag Elfsborg)

Andre navn?


Var ikke du fan av Normark for en tid tilbake?


Normark har jeg aldri vært fan av.

Men, nå som VIF flørter med Høgmo, hvorfor kan ikke Brann også sondere terrenget litt i det farvannet?


Da blander jeg deg med en annen.
Vi har nok ikke økonomi til det.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Sindre32

Quote from: dudo on October 11, 2012, 13:47:25 PM
http://fotball.bt.no/internasjonal/article253387.ece

Hva med Hans Backe? Verdt et forsøk?


Jeg har hørt at Tom Nordlie er ute etter ny klubb snart. Etter sigende krever han ubegrenset antall gratis pølser i pausen, noe det spørs om vi har råd til.

steinbygger

Tror at treneren etter Skars heter Lars Bakkegud.

aleksanderhjelleseth

Quote from: steinbygger on October 11, 2012, 18:40:19 PM
Tror at treneren etter Skars heter Lars Bakkegud.


Er ikke meg imot...

Xminator

Jeg kunne godt tenkt med Mjelde tilbake som Branntrener.

Huff

Bakkerud er spennende, men han er ikke i nærheten av å ha nok relevant erfaring. Dessuten er han en ressurs i utviklingsavdelingen, la han fortsette med å være det. MIM er ikke riktig mann for klubben nå slik jeg ser det, til det er han altfor savk på talentutvikling. Mjelde er uansett ikke relevant ettersom han har avfeid en Brannretur så lenge dagens ledelse sitter, og det siste blir det neppe noen endring på  i det nærmeste fremtid.

Jeg vil ha en trener med en offensiv, positiv spillestil der nøkkelord er pasningsspill mot etablert og balbesittende fotball (ballbesittende i norsk forstand, ikke Barca) og som også er god på talentutvikling og som i tillegg har resultater å vise til. Idealet er en Delia/Solskjær som har vist evner i mer enn en klubb, noe som en neppe finner, vil ha det nærmeste en kommer dette.

osoerli

Troels Bech som no trenar OB er nominert til årets trenar i Danmark.
http://www.ob.dk/artikel/troels-bech-nomineret-til-aarets-traener.aspx
OB ligger på 5.plass i superligaen 10p bak FCK.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Nixon

Ja ja, men hadde vi ikke valgt Steinar Nilsen hadde ikke vi hatt Skarsfjord nå.

Vent litt...
Rød makt på Hansa

Lasaron

Hvor mange uinteressante trenere blir ikke nominert til årets trener i Norge hvert år?
Tren på langskudd

Joggi Bogga

Quote from: Lasaron on October 22, 2012, 11:31:35 AM
Hvor mange uinteressante trenere blir ikke nominert til årets trener i Norge hvert år?


Joda, men i Bech sitt tilfelle så er nominasjonen meget fortjent. Mannen har ridd en enorm bølge av fremgang og fremragende fotball i flere sesonger nå. Han er skamrost flere steder. Blant annet her på forumet.

Når det gjelder oss og Troels, så er nok toget uansett for lengst gått. Vi hadde vår sjanse, men feilet i kjent stil.

Det er fullstendig urealistisk å tro at vi noensinne vil får muligheten til å signere ham igjen.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

krakra

October 22, 2012, 16:09:19 PM #292 Last Edit: October 22, 2012, 16:10:53 PM by krakra
Quote from: Joggi Bogga on October 22, 2012, 11:59:02 AM
Han er skamrost flere steder. Blant annet her på forumet.


Ja, av deg.
Jeg er glad vi ikke hentet ham. Selv om jeg er trist for at vi hentet Nilsen.

krakra


Xminator

Regner med at det hadde vert godt med rabling om Deila etter vraking av Kovacs og poengtap i gullkampen...

dragn


OC

Sarpsborg Arbeiderblad skriver i dag at Roar Johansen linkes til Brann. Mannen ser ut til å føre Sarpsborg 08 til direkte opprykk til Tippeligaen, men får ikke fornyet sin kontrakt med de blåhvite. Selv anser jeg det som mer sannsynlig at han ender opp i Fredrikstad..
:: B R A N N ::.
Man trenger ikke være bergenser for å elske god fotball! Særping med hjertet i BRANN!

Hatleking

Som hovudtrenar eller berre trenar? Som trenar hadde han vore svært interessant iallfall. Offensiv samhandling og posession-fotball kan han!

Nixon

Høres rart ut når vi er i sluttforhandlinger med Jenssen. Hvor mange assistenter skal vi ha? For jeg regner med at Skarsfjord ikke skal noen steder.
Rød makt på Hansa

Torvanger


Go Up