• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger 2012

Started by Lasaron, September 03, 2011, 17:13:55 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Hatleking

Viss Huseklepp kjem, vil eg gjerne sjå denne kvartetten på topp:

                  Ojo
Bentley - Askar - Huseklepp

Dei tre under Ojo er eigentleg ikkje så fastbundne, men alle tre skiftar stadig posisjon og er dynamiske. Viss me hadde fått det til, så hadde det vore eit herk for kvar ein motstandar å møte.

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Sindre32


dudo

Var visst i søkelyset til ManU også da han gikk til Liverpool, men har vært en del skadet, uten at jeg vet hva. Vitner om en viss kvalitet, så får man håpe han også har hatt litt progresjon, og fort kan komme på et akseptabelt nivå.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

StuckedPaaOstlandet

May 18, 2012, 11:40:55 AM #3704 Last Edit: May 18, 2012, 11:43:58 AM by StuckedPaaOstlandet
Virker jo spennende uten at jeg vet noe som helst om ham. Liker at de har funnet ut at det er mer penger i å prøve seg på unge spillere. Niasse ut i sommer og inn med Huseklepp og han her som talent, om han klarer å vise seg frem, så er vi greit besatt lengst fremme også.

edit:

Date of Birth   
26 April 1993
Place of Birth   
Sweden
Height   
1.86m (6'1")
Position   
Midfielder


Håper de har skrevet feil eller at han er omskolert til spiss.


dudo

Etter litt research så har jeg kommet frem til et par ting. Han er relativt høy, minimum 185, skal være en kraftig plugg. Venstrebeint, spiss/offensiv midtbane, definerer seg selv som en kreativ spiller. Har puttet litt for u-laget, bl a mot ManU.

Og nei, jeg har overhodet ikke lite å gjøre. Men jeg er en jævel til å prokrastinere.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Hatleking

Quote from: StuckedPaaOstlandet on May 18, 2012, 11:40:55 AM
Virker jo spennende uten at jeg vet noe som helst om ham. Liker at de har funnet ut at det er mer penger i å prøve seg på unge spillere. Niasse ut i sommer og inn med Huseklepp og han her som talent, om han klarer å vise seg frem, så er vi greit besatt lengst fremme også.




Heilt einig. Niasse vert ikkje satsa på, og det vil overraske meg veldig om han blir å sjå i Bergen etter sommarvindauget.

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

Skeptisk. Hvor mange av disse vrakgodsene fra engelske akademier er det som slår til i Norge etterpå? For han er jo ikke en som Liverpool vil la få kamperfaring slik Godset sine City-spillere, men en spiller som de ser aldri vil bli god nok. Disse islendingene reiser jo også over i hopetall.
Rød makt på Hansa

Sindre32

Quote from: Nixon on May 18, 2012, 12:02:58 PM
Skeptisk. Hvor mange av disse vrakgodsene fra engelske akademier er det som slår til i Norge etterpå? For han er jo ikke en som Liverpool vil la få kamperfaring slik Godset sine City-spillere, men en spiller som de ser aldri vil bli god nok. Disse islendingene reiser jo også over i hopetall.


Er han ikke god nok, så får han vel ikke kontrakt? Ingen grunn til å være skeptisk til prøvespill i utgangspunktet, vi har vel hatt utallige spillere innom uten at det har endt med kontraktstilbud.

dudo

Tja, Etzaz Hussein var jo en slik spiller?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

Quote from: dudo on May 18, 2012, 12:09:58 PM
Tja, Etzaz Hussein var jo en slik spiller?


Joda, det finnes vel gode eksempler. Men likevel. Entusiasmen min sank noen hakk da jeg klikket inn på saken og lesrte at det var snakk om en vraket islending.
Rød makt på Hansa

dudo

Joda, jeg er med på den. Men det har ihvertfall vært noe der en gang, siden såpass bra klubber var interesserte. Ellers fyller han en rolle vi ikke har pr i dag. Ingen gullsignering, men spennende nok i treige tider. (overgangsmessig, that is)
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Sindre32

Magnus Wolff-Eikrem var også en slik spiller.

Jose Arrogantio

Quote from: Nixon on May 18, 2012, 12:02:58 PM
Skeptisk. Hvor mange av disse vrakgodsene fra engelske akademier er det som slår til i Norge etterpå? For han er jo ikke en som Liverpool vil la få kamperfaring slik Godset sine City-spillere, men en spiller som de ser aldri vil bli god nok. Disse islendingene reiser jo også over i hopetall.


Wolff Eikrem.

dudo

Wolff Eikrem er litt annerledes, er det ikke en gjenkjøpsavtale i bunn der?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

Tja, måtte han på prøvespill?
Rød makt på Hansa

dudo

Helt unødvendig all den tid Solskjær hadde trent han i flere år allerede.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Sindre32

May 18, 2012, 12:25:39 PM #3718 Last Edit: May 18, 2012, 12:27:25 PM by Sindre32
Quote from: dudo on May 18, 2012, 12:24:57 PM
Helt unødvendig all den tid Solskjær hadde trent han i flere år allerede.


What he said ...

Det finnes nok flere eksempler også, men Hussain og Eikrem er vel de to beste.

Jose Arrogantio

Quote from: dudo on May 18, 2012, 12:23:24 PM
Wolff Eikrem er litt annerledes, er det ikke en gjenkjøpsavtale i bunn der?


Det er mulig, men tviler på om de hadde latt ham gå fremfor å låne ham vekk om de hadde særlig tro på at han kan bli noen United spiler noen gang.

dudo

Det er jo det mest sannsynlige, men det er mye rart i forholdet Solskjær/Ferguson/United.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

Joda, det finnes eksempler. Jeg sier ingenting på det. Men nå snakker dere om nordmenn, og der hadde jeg vært litt mer positiv. Ikke fordi de er nordmenn i seg selv, men fordi jeg har inntrykk av det sitter litt lenger inne for norske ungdommer å reise over i ung alder. Mens det for en islending er bare å kjøre på dersom de får sjansen. Så vrakgodsene er flere og dårligere. Det er i alle fall mitt inntrykk. Og det kan selvsagt være helt feil!:)
Rød makt på Hansa

dudo

Mest sannsynlig har du rett, Nixon. Høyst sannsynlig. Men kom an!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Jose Arrogantio

Er i hvert fall greit å ha ham på prøvespill. Er han ikke god kan han få reise hjem igjen.

Sindre32

Quote from: Jose Arrogantio on May 18, 2012, 12:44:01 PM
Er i hvert fall greit å ha ham på prøvespill. Er han ikke god kan han få reise hjem igjen.


De har vel sagt at de skulle ha færre spillere på prøvespill fremover, hvis så er tilfelle må det være noe spesielt som tyder på at han her kan være noe?

StuckedPaaOstlandet

Er mange som faller av de store akademiene, men det betyr jo ikke at de ikke er god. Betyr bare at de ikke er god for 1-laget, men kan være fullt på høyde med de beste på deres alder i ligaer som den norske.

Fanahallen

Kan ikke skade noen at vi forsøker en 19-åring på prøvespill fra Liverpool akademiet? Brann har vist nok sett på han tidligere i følge Walstad.
Fra Brann.no:

- Konkurransen der borte har blitt i tøffeste laget, og han ønsker seg nordover, da har vi valgt å invitere han over hit, sier Rolf Magne Walstad.

Emilsson var ettertraktet som 15-16 åring og mange klubber ville ha han.

- Jeg så han også den gang, og vet at Brann også kikket på han, avslutter Walstad.

dudo

Hengende spiss, ja. Et tegn på at Skarsfjord har innsett at Mjelde, Haugen og Nordkvelle alle er midtbanespillere?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

aleksanderhjelleseth

det er bare til å kjøre på med huselokkingen nå, han SKAL hjem!


http://www.ba.no/sport/fotball/article6067291.ece

dudo

Spenstig av Pedersen å innrømme at det finnes interesse for Huseklepp når vi og begge våre spillerinvestorer har lagt langflat etter ham i media i månedsvis.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Markmus

Hvor mye kan det tenkes at Portsmouth krever for Huseklepp? Ville jo vært herlig om vi fikk ham for et par millioner samtidig som vi tjente på salget av ham "forleden" ;D

Bør jo egentlig være lett å gjøre en deal med Portsmouth så fremt ingen andre er interessert i ham. Bari skylder vel fortsatt penger til Brann, og gjøre ikke Portsmouth det samme? I så fall kan det vel gå an å gjøre en avtale de tre klubbene i mellom.
Ka du ve?

dudo

Jeg tror overgangssum er tilnærmet irrelevant for dem. De selger til høyestbydende - uansett hva budet er på. De har ikke råd til å sitte med ansvaret for lønnen hans, og å kutte kostnader blir viktigere enn å få avsetning på spillerinvesteringer.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Markmus

Avkastning du mener? Det vil de aldri få.
Ka du ve?

Sindre32

Quote from: Markmus on May 19, 2012, 23:29:27 PM
Avkastning du mener? Det vil de aldri få.


Markedsverdien hans har vel ikke akkurat økt siden han forlot oss, nei.

dudo

Nei, ikke avkastning. Men å i det hele tatt få noe igjen for investeringer. Terminologien er mildt sagt fremmed for meg. Alt jeg kjøper avskrives over en veldig kort periode. ;)
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

catometeret

Pompey vil nok kvitte seg med Huseklepp om de så må slippe han på free transfer. De kan ikke betale lønnen, og de må derned bare ta tapet av transfersummen. Det vet alle som vil kjøpe.

Spørsmålet nå er hvilke klubber som er interessert. Om en halvgod championship klubb kunne tenke seg han vil de nok by oss ut av markedet.  Det er veldig positivt (for Brann) at Birmingham ikke vil ha han, det er nok egnet til å skremme vekk en del konkurrenter.

Vi har fordelen av at han nok er blitt mer hjemmekjær som nybakt familiefar, og det er nok verdt noe mindre lønn for ham, men neppe ubegrenset. Så alt avhenger nå om at det ikke kommer andre og mer attraktive kjøpere på markedet, hvis ikke tror jeg vi får han til en ok pris. Fingers crossed!

dudo

En lukrativ, griselang kontrakt. 2 mill i året i 8 år. Do it.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Spelaren

Quote from: dudo on May 20, 2012, 13:33:08 PM
En lukrativ, griselang kontrakt. 2 mill i året i 8 år. Do it.


Samt ny trener, kan ikkje skjønne at nokon med hodet i vater ønsker å komme til oss no.
Gå av.

osoerli

May 21, 2012, 08:31:26 AM #3738 Last Edit: May 21, 2012, 08:48:46 AM by osoerli
Me treng 2 nye spissar og ny trenar.  Huseklepp pluss ein til.  Tar gjerne Tarik, Sigurdarson eller Djurdic.  Må diverre venta til overgangsvinduet opnar 1. august.  Trenar kan me bytta allereide no.  Tar snart kva som helst.  Alt må vera betre enn dette.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Spelaren

Djurdic er uaktuell. Han trives i FKH med bestekompisen sin, speler for eit bedre lag med god fotballfilosofi (of course ville det ha endret seg med ny trener som du også nevner, men sånne ting tar tid å få på plass) og blir altfor dyr. FKH solgte vel han fyren med eit navn for 7 millioner i fjor, Djurdic er såpass god at ein må opp på tosifret før det blir aktuelt å diskutere med ein konkurrerende norsk klubb.

Tarik kan vere enklere, all den tid FFK virker å slite meir økonomisk og sportslig. Sigurdarson blir nok også for dyr.
Gå av.

dudo

Djurdic er nok den mest aktuelle av dem. Det spekuleres i en overgangssum på £3 mill for Sigurdarson til Wolves, og Tarik har gjort det klokkeklart at han ikke skal til noen andre norske klubber. Når det er sagt tror jeg Djurdic blir alt for dyr, og han vil neppe hit heller.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!


aleksanderhjelleseth

drillo er en klein fyr, men pølse med lompe skal han ha, servert av huse.

kabelmann

Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961


dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

roaldinho

Quote from: dudo on May 21, 2012, 19:31:12 PM
Man må le.


Spørsmålet er hvem man skal le av om Arsenal henter han og Sogndal samtidig får penger for han. Arsenal som kanskje henter en overvurdert keeper, eller Brann som slapp Udjus til Sogndal?
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Nixon

He he, det hadde tatt seg ut. Men regner vel med at interessen har kjølnet etter de fire siste kampene som de har sett. Men det var kanskje ikke unaturlig at de i utgangspunktet tok en titt etter at han stod så lenge uten å slippe inn mål i starten av sesongen.

Men hadde han blitt solgt for en ublu sum med penger hadde plutselig vår byttehandel, som vi alle var fornøyd med, plutselig kommet i et helt annet lys!:)
Rød makt på Hansa

Markmus

Unner Udjus det om det skulle skje. Kjernekar.
Ka du ve?


Go Up