• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger 2012

Started by Lasaron, September 03, 2011, 17:13:55 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Spelaren

Quote from: Nixon on April 26, 2012, 14:15:40 PM
Hvis dette blir noe av kan vi takke gud for at han rotet seg bort i en alenemor!:)


Stephanie Hassani bør bli æresmedlemm av Bataljonen i hvert fall  ;D .
Gå av.

Hatleking

Det hadde vore fantastisk. Då kunne me både spelt 4-4-2 og den noverande, berre med to gode kantar!

dudo

Ojo bør iallefall få en litt dypere rolle, i så tilfelle. Vi kan ikke ha TO spisser som trives best på feil side av offsidegrensen.

                              Piotr

Sæv    -    Korcsmar   -   Jonsson   -   Demir

                             Austin
Askar                   Haugen                 Bentley

                   Ojo
                                        Huse


Tre nordmenn i ønsket startellever. Herlig.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Hatleking

Haugen må uansett løfte seg betrakteleg, elles kan Barmen utfordre han der.

dudo

Enig. Men jeg tror han vil løfte seg betraktelig med en som faktisk beveger seg foran han på topp. Det er nærmest umulig å skape løp ved å slå pasninger, løpet må starte før pasningen kan slås. Det gjør vi ikke nå, men det ligger i blodet til Erik. Da er det jo lov å håpe at noen av de andre tar tegningen også.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

ostraume

Huse som spydspiss? Han er vel best som OM, i en fri rolle.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Rollen er da vel bakromsspiss? Ojo vinner duellene, Huse plukker nedfallsfrukten.

StuckedPaaOstlandet

Quote from: Hatleking on April 26, 2012, 15:43:22 PM
Haugen må uansett løfte seg betrakteleg, elles kan Barmen utfordre han der.


Tror ikke haugen liker å spille så lavt som vi gjør nå, tror han vil være bedre når det er vi som styrer kampen, og han kan strø pasninger. Blir veldig fort plukket opp nå når det kun er Ojo som er foran han på banen

dudo

Quote from: ostraume on April 26, 2012, 16:16:14 PM
Huse som spydspiss? Han er vel best som OM, i en fri rolle.

Quote from: krakra on April 26, 2012, 16:17:45 PM
Rollen er da vel bakromsspiss? Ojo vinner duellene, Huse plukker nedfallsfrukten.


Som sagt, vi må få dem begge ut av offside. Ojo litt dypere i banen som oppspillspunkt, Huse søker enten inn sentralt på stussen eller ut på sidene, og i mellomtiden kommer Ojo seg inn i boksen.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Markmus

Quote from: Spelaren on April 26, 2012, 14:31:33 PM
Quote from: Nixon on April 26, 2012, 14:15:40 PM
Hvis dette blir noe av kan vi takke gud for at han rotet seg bort i en alenemor!:)


Stephanie Hassani bør bli æresmedlemm av Bataljonen i hvert fall  ;D .


Om dette skjer, så er det bare å gi henne Branns hedersmerke med én gang.

Det hadde vært så ufattelig herlig om han kom tilbake allerede. Selv om han ikke skulle være like god som da han dro, så vil det bety enormt mye å få et slikt symbol tilbake på laget.
Ka du ve?

Nixon

Huseklepp er smigret over interessen fra Brann.
Nesten ukledelig beskjeden den gutten!:)
Rød makt på Hansa

dudo

"Hedre kontrakten" osv. Han var iallefall ikke avvisende.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on April 26, 2012, 18:09:10 PM
Huseklepp er smigret over interessen fra Brann.
Nesten ukledelig beskjeden den gutten!:)


Haha, det er helt utrolig:)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Huff

Nekter å tro at Klepp er aktuell for Brann, det er for bra...

Men, dersom Klepp skulle dukke opp i Ausust tipper jeg han tar venstresiden i vår 4-3-2-1, evt venstrekanten i 4-3-3 dersom vi har lagt om. Alt kan funke egentlig, RBK fikk plass til to typiske spisser i sin 4-3-3 med både Rushfelt og Brattbakk.

Jeg flyr likevel ikke i taket. Hovedtreneren vår står fremdeles for den fotballfilosofien han står for.

Nixon

Walstad sa på møtet i kveld at Huseklepp er et stykke unna. Så vi kan roe ned den helt umiddelbare entusiasmen i alle fall.

- Det er ikke nærliggende at Huseklepp kommer hjem, påpeker Walstad. - Vi håper det skjer, men når det skjer er det alt for tidlig å si noe om, fortsetter han.
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: Nixon on April 26, 2012, 19:42:51 PM
Walstad sa på møtet i kveld at Huseklepp er et stykke unna. Så vi kan roe ned den helt umiddelbare entusiasmen i alle fall.


Det ville de vel sagt uansett.
Legg ned hele klubben!

aleksanderhjelleseth

Heldigvis nærmer sommeren seg. Kom hem Erik!

dudo

Vi får se om han kommer hjem så lenge Skars er trener.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Xminator

Quote from: dudo on April 26, 2012, 15:39:27 PM
Ojo bør iallefall få en litt dypere rolle, i så tilfelle. Vi kan ikke ha TO spisser som trives best på feil side av offsidegrensen.

                              Piotr

Sæv    -    Korcsmar   -   Jonsson   -   Demir

                             Austin
Askar                   Haugen                 Bentley

                   Ojo
                                        Huse


Tre nordmenn i ønsket startellever. Herlig.



Skarsfjord får pusteproblemer med en startoppstilling der 5 spillere har offensive fibre i kroppen... Som noen antyder, Barmen bør være vel så aktuell for førstelaget som Haugen.

Vil likevel tro at Huseklepp hadde blitt brukt til venstre istedenfor Bentley.

Tror også dette er fremtid av det ubestemte slaget. Huseklepp får for godt betalt i utlandet til å komme hem.

dudo

Nja, det spørs vel om Pompey har råd til å lønne han. Tror nok han forsvinner derfra uansett i sommer, og da er spørsmålet - hvem ellers vil ha han? Han har jo ikke overbevist siden han forlot oss.

Dessuten greier vi å selge inn at Askar er defensiv, så da er vi nede i fire. ;)

Når det gjelder Barmen vs Haugen er Haugen milevis å foretrekke foran Barmen i et velfungerende Brannlag slik jeg satt det opp i sted. Et par premisser ute og går, altså, men forutsatt dem er det stor forskjell på rollene.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Gulløl

April 26, 2012, 21:31:54 PM #3570 Last Edit: April 26, 2012, 21:36:24 PM by Gulløl
Har Huseklepp en nedrykks klausul med Portmouth slik at han han forlate klubben ved nedrykk ?

Portsmouth betalte 2,1 mill. euro (16,4 mill.NOK) for Huseklepp og ønsker helt sikkert å få mest mulig av pengene tilbake. Er det egentlig realistisk at Brann er i nærheten av å ha økonomi til å hente han ? De utestående Bari pengene utgjør bare omtrent 1/3 av det Portmouth betalte.

Og så er det lønnen han får i Portmouth på 8 - 10 mill. Brann gir han neppe mer en 2,5 mill så det er et hinder der også.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

dudo

Jeg tror som sagt de ikke har råd til å beholde han. De er jo megarævkjørt økonomisk. Vi kan sende dem bankgarantien fra Bari.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Selvfølgelig vil de ha mest mulig for han, men de får nok ikke mye slik situasjonen deres er, og de trenger nok å kvitte seg med noen tungvektere på lønnssiden.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krakra

Quote from: Xminator on April 26, 2012, 21:26:06 PM
Quote from: dudo on April 26, 2012, 15:39:27 PM
Ojo bør iallefall få en litt dypere rolle, i så tilfelle. Vi kan ikke ha TO spisser som trives best på feil side av offsidegrensen.

                              Piotr

Sæv    -    Korcsmar   -   Jonsson   -   Demir

                             Austin
Askar                   Haugen                 Bentley

                   Ojo
                                        Huse


Tre nordmenn i ønsket startellever. Herlig.



Skarsfjord får pusteproblemer med en startoppstilling der 5 spillere har offensive fibre i kroppen... Som noen antyder, Barmen bør være vel så aktuell for førstelaget som Haugen.

Vil likevel tro at Huseklepp hadde blitt brukt til venstre istedenfor Bentley.

Tror også dette er fremtid av det ubestemte slaget. Huseklepp får for godt betalt i utlandet til å komme hem.
Tror også Skarsfjord ville slitt med å sove før kamp med den oppstillingen. Hadde vært interessant å.se, men en offensiv treer bak et spisspar, mer bare en DM får vi nok aldri se under Skars. Med kjemp og lemp-filosofien er det nok like greit. Kommer Huse tar han nok den rollen han hadde før han dro. "Kantspiller" i 4-2-3-1 med all verdens frihet til å gå hvor han vil.
Hvis damen til kleppen skal bo i Bergen tror jeg nok det teller endel for gutten. Tror også denne lønnen vil være høyst usikker i England.

dudo

Det er strengt tatt ikke en offensiv treer bak et spisspar, det er en midtbanefirer med Austin dypere, og ev som tredje midtstopper om backene går.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Gepard

Dessverre hjelper det ikke om Huseklepp kommer hjem, hvertfall ikke nevneverdig. Vi har nemlig fremdeles en trener som ikke besitter egenskapene til å lede ett offensivt lag. Noe en Huseklepp defintivt trenger.

Viktigere enn at den magiske Husekleppen skulle kommer hjem ; Skarsfjord ut.

Klaus_Brann

Quote from: Gepard on April 27, 2012, 00:55:08 AM
Dessverre hjelper det ikke om Huseklepp kommer hjem, hvertfall ikke nevneverdig. Vi har nemlig fremdeles en trener som ikke besitter egenskapene til å lede ett offensivt lag. Noe en Huseklepp defintivt trenger.

Viktigere enn at den magiske Husekleppen skulle kommer hjem ; Skarsfjord ut.


Det hadde faktisk hjulpet kraftig på hans nåværende strategi, da kunne Ojo stusset Huse gjennom.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Xminator

Om man ikke selger Ojo to timer etterpå og slår lange baller til Huseklepp som enslig spiss istedenfor :)

Xminator

Kanskje man burde jobbet med Scharner - Zsolterstatteren og Olofinjana - Austinerstatteren også...

Nixon

Rød makt på Hansa

dudo

Helt greit det. Men da kjøper de vel seg samtidig inn i alt av våre overganger de neste fire årene igjen ...
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

nero

Quote from: Klaus_Brann on April 27, 2012, 01:39:22 AM


Det hadde faktisk hjulpet kraftig på hans nåværende strategi, da kunne Ojo stusset Huse gjennom.


Jeg må innrømme at jeg er usikker på om det ligger en sportslig plan til grunn for å hente Huse, men ja tror du har rett i at Huse kan funke som OM/ hengende spiss.

Det vil altså si at vår subtile angrepsplan går fra "Langball mot Ojo" til det mer avanserte ""Langball til Ojo som stusser til Huse/evt Huse finner på noe på egenhånd". Ja, ja, fremgang er det uansett...
Lions led by donkeys.

Xminator

I 4-2-3-1 (eller stort sett alle andre formasjoner med 1 ren spiss) så er Huseklepp kantspiller. Uavhengig av om det er en eller to spisser så er Huseklepp farligst når han spilles rettvendt.

Og så er det x-faktoren som bare Ojo til en viss grad har nå. Evnen til å ta ned ball og gjøre noe mer enn forventet. Da han forlot Brann gjorde Huseklepp dette betydelig oftere enn det Ojo klarer.

Nei, kom hjem Huseklepp. Det blir kanskje ikke like mange millioner på konto, men du kan de neste 8-10 årene være helt i egen by, og med fast plass i Brann er også fortsatt klippekort på landslaget mer sannsynlig enn om du sliter benken i en middels klubb ett sted mellom de to øverste divisjonene i England.

Og det var ikke bare spøk når jeg nevnte Olofinjana og Scharner. De to publikumsheltene er begge i en alder og del av karrieren der en tur tilbake til Stadion burde være intressant for dem. Og oss. Vent en sesong eller to til og de er blitt for gamle...

Jeg tror også slike enere ville gitt talentene våre bedre vilkår for å vokse som fotballspillere.

Gulløl

April 28, 2012, 10:42:46 AM #3584 Last Edit: April 28, 2012, 10:44:32 AM by Gulløl
Status for de fem norske spillerne som spiller i Frankrike.
http://www.franskfotball.com/franskfotball/?p=11507
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Hatleking

Quote from: Xminator on April 28, 2012, 05:29:50 AM
I 4-2-3-1 (eller stort sett alle andre formasjoner med 1 ren spiss) så er Huseklepp kantspiller. Uavhengig av om det er en eller to spisser så er Huseklepp farligst når han spilles rettvendt.

Og så er det x-faktoren som bare Ojo til en viss grad har nå. Evnen til å ta ned ball og gjøre noe mer enn forventet. Da han forlot Brann gjorde Huseklepp dette betydelig oftere enn det Ojo klarer.

Nei, kom hjem Huseklepp. Det blir kanskje ikke like mange millioner på konto, men du kan de neste 8-10 årene være helt i egen by, og med fast plass i Brann er også fortsatt klippekort på landslaget mer sannsynlig enn om du sliter benken i en middels klubb ett sted mellom de to øverste divisjonene i England.

Og det var ikke bare spøk når jeg nevnte Olofinjana og Scharner. De to publikumsheltene er begge i en alder og del av karrieren der en tur tilbake til Stadion burde være intressant for dem. Og oss. Vent en sesong eller to til og de er blitt for gamle...

Jeg tror også slike enere ville gitt talentene våre bedre vilkår for å vokse som fotballspillere.


Heilt einig. Huseklepp inn hadde vore positivt på alle måtar. Endeleg hadde me fått ein bergensk profil igjen, ein klassespelar og eit betydeleg høgare publikumsoppmøte og sal av drakter. Klarar me å halde på Ojo òg, kan det bli svært bra.


dudo

Det er lov å håpe han har andre kilder enn norske medier!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Gulløl

Huseklepp var ubenyttet reserve i dag. Birmingham har vel en opsjon på å kjøpe han, spørs hvor ivrig de er på det.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Brann_ruler86

Quote from: Gulløl on April 28, 2012, 18:38:28 PM
Huseklepp var ubenyttet reserve i dag. Birmingham har vel en opsjon på å kjøpe han, spørs hvor ivrig de er på det.


Er ikke første gang han er ubenyttet reserve for å si det sånn. Tror ikke Birmingham har noe stort ønske om å ha han med seg videre...
Gå ta banen!

Klaus_Brann

Quote from: Xminator on April 28, 2012, 05:29:50 AM
I 4-2-3-1 (eller stort sett alle andre formasjoner med 1 ren spiss) så er Huseklepp kantspiller. Uavhengig av om det er en eller to spisser så er Huseklepp farligst når han spilles rettvendt.

Og så er det x-faktoren som bare Ojo til en viss grad har nå. Evnen til å ta ned ball og gjøre noe mer enn forventet. Da han forlot Brann gjorde Huseklepp dette betydelig oftere enn det Ojo klarer.

Nei, kom hjem Huseklepp. Det blir kanskje ikke like mange millioner på konto, men du kan de neste 8-10 årene være helt i egen by, og med fast plass i Brann er også fortsatt klippekort på landslaget mer sannsynlig enn om du sliter benken i en middels klubb ett sted mellom de to øverste divisjonene i England.

Og det var ikke bare spøk når jeg nevnte Olofinjana og Scharner. De to publikumsheltene er begge i en alder og del av karrieren der en tur tilbake til Stadion burde være intressant for dem. Og oss. Vent en sesong eller to til og de er blitt for gamle...

Jeg tror også slike enere ville gitt talentene våre bedre vilkår for å vokse som fotballspillere.


Denne x-faktoren kommer også mer til syne med Huse inn i laget, da de kan binde opp forsvarer for hverandre i større grad enn nå, og skape rom.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Kruxleiven

Fra tid til annen kommer man over en spiller her og der. Jeg blir virkelig nysgjerrig på hva det skulle koste å lønne denne karen som er uten kontrakt.

http://en.wikipedia.org/wiki/Mika_V%C3%A4yrynen

Erfaringen med å hente spillere som har vært i Leeds er jo så som så da og jeg vet ikke om vi trenger enda en midtbanespiller. Om ikke annet håper jeg den sportslige ledelsen vurderer slike spillere som er gratis og har landslagserfaring.

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Jose Arrogantio

Quote from: Kruxleiven on May 01, 2012, 14:42:32 PM
Fra tid til annen kommer man over en spiller her og der. Jeg blir virkelig nysgjerrig på hva det skulle koste å lønne denne karen som er uten kontrakt.

http://en.wikipedia.org/wiki/Mika_V%C3%A4yrynen

Erfaringen med å hente spillere som har vært i Leeds er jo så som så da og jeg vet ikke om vi trenger enda en midtbanespiller. Om ikke annet håper jeg den sportslige ledelsen vurderer slike spillere som er gratis og har landslagserfaring.


Om han er god eller ikke vet jeg ikke, men virker ikke som en spillertype vi trenger.

dudo

Bra spiller med grusom skadehistorikk.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

ostraume

Quote from: dudo on May 04, 2012, 13:07:01 PM
http://www.nrk.no/sport/1.8120203?utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter

Huseklepp forlater Pompey til sommeren. Men hvor han skal vet ingen.


Ikke med i troppen til Birmingham til playoffen i dag, så der har han neppe noen fremtid. Gutten skal hem.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

roaldinho

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/article3390943.ece

Hva med denne spilleren? Om han skulle komme tilbake så ender han muligens opp i Tromsø eller Vif, men han viser at han kan fremdeles, og han ville nok hevet vårt lag. God på dødballer også.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Nixon

Han er vel en av de som har signalisert at han vil avslutte i VIF om noen år. Ikke noe å bruke energi på.
Rød makt på Hansa

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Markmus

Tenk om Huseklepp kommer tilbake i sommer og så rykker Brann ned. Da vil han ha oppnådd å rykke ned med tre klubber på 1.5 år ;)
Ka du ve?

Go Up