• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sesongen 2009

Started by OmOssSjølOgHansaøl, September 01, 2008, 21:09:03 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

krakra

Så at muslimene i Italia reagerte og mente at man ikke blir dårligere av å være muslim. Vel, dersom man følger Ramadan så fanatisk at man verken drikker eller spiser mens solen er oppe tror jeg det vil påvirke prestasjonene en smule. Nå har jo Jaiteh vært i klubben i flere år og de andre spilt på toppnivå lenge uten at det har vært et problem, så vi har neppe noe å beskymre oss for.

vebo

Quote from: skuteviken on August 26, 2009, 14:53:10 PM
Men Rudy er nok kristen, sikkert katolikk da han er fra Jamaica.


Siden 70 prosent er protestanter og 11 prosent katolikker? :)
Tiocfaidh ár lá

skuteviken

Quote from: vebo on August 26, 2009, 15:01:00 PM
Quote from: skuteviken on August 26, 2009, 14:53:10 PM
Men Rudy er nok kristen, sikkert katolikk da han er fra Jamaica.


Siden 70 prosent er protestanter og 11 prosent katolikker? :)


Noe jeg ikke sjekket :) Bare har en tanke om at folk fra karibien er katolikker, men stemmer vel mer i land som Fillipinene og andre tidligere spanske kolonier.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

vebo

Hehe, det var bare en digresjon, var egnetlig nysgjerrig på hvor mange som var rastafari (religionen) der nede når jeg sjekket det ut, men det er nok overdrevent i media.
Tiocfaidh ár lá

Joggi Bogga

Eller kanskje Rastafarianer, bare uten håret.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

Kai-Olai

Quote from: dudo on August 26, 2009, 14:11:38 PM
Quote from: Kai-Olai on August 26, 2009, 13:11:11 PM
Men Jaiteh, er han muslim, altså? Syns han og Rudy har snakket om Gud på noen klipp, jeg.. Men det er godt mulig jeg tar feil..


Til din informasjon tror muslimer på gud.


Trodde det var mer Allah som var greia der, jeg.. Men det er meget mulig at jeg tar feil.. Er noen år siden jeg hadde religion på skolen, og å påstå at jeg er overflødig på kunnskap innenfor det muslimske miljøet er vel en sterk overdrivelse.. :)

dudo

Allah=Gud=Jahve. Samme fyren i alle tre religionene.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Kai-Olai

Jo jo! Det skal jeg ikke nekte for.. Men mitt poeng var at jeg mente de bevisst brukte Allah-navnet på han.. Og at de forbandt Gud med Kristendommen..

Men nå er vi vel way OT.. ;D

nero

Lions led by donkeys.

skuteviken

Vi får vel en liten gnist av optimisme viss vi vinner mot Start og Odd taper i neste serierunde.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Onside !!!

Quote from: Kai-Olai on August 26, 2009, 13:11:11 PM
Quote from: Onside !!! on August 26, 2009, 10:37:42 AM
Quote from: Joggi Bogga on August 26, 2009, 08:10:20 AM
http://fotball.bt.no/internasjonal/article148711.ece
Ramadan er i gang igjen.
Har vi noen som ikke kan spille skikkelig denne perioden? Jaite, Azar, Haugsdal, Hassan, Nielsen?

Kan ikke helt huske kontroverser rundt dette før, men mange blir jo mer religiøse med årene.


Haugsdal er i nå kristen så vidt jeg vet, mener å huske at han konfirmerte i kirken :)


Så han er konfirmert, altså?



Tro det eller ei

Xminator

Når det gjelder Ramadan har både Jaiteh og Hassan tidligere uttalt at de prioriterer fotballen.

Spelaren

August 26, 2009, 20:40:26 PM #662 Last Edit: August 26, 2009, 20:42:26 PM by Spelaren
Quote from: Henki on August 24, 2009, 21:47:57 PM
Quote from: osoerli on August 24, 2009, 21:30:04 PM
Skal Brann vinna noko trofé i år, så er einaste muligheten å gjera som Real Madrid.
Setta opp eit trofé i ein kamp mot eit invitert drittlag frå ein dårleg liga.


Tja, hva med "Hermann Friele-trofeet", også kjent som "The Coffee cup"? Trofeet kunne vært formet som en gedigen kaffekanne. Herlig!


Apropos Herman Friele, så såg me han utenfor Colonialen i ettermiddag. Han koste seg med eit smørbrød og ein kaffi og to... noko konen og eg også gjorde, bare innenfor.

Quote from: dudo on August 26, 2009, 17:19:02 PM
Allah=Gud=Jahve. Samme fyren i alle tre religionene.


Ikkje rent teologisk, nei.
Gå av.

krakra


vebo

Språkelig betyr Allah rett og slett Gud på arabisk. Og teologisk har de også utspring fra samme mytologi.
Tiocfaidh ár lá

bulldog

brann står i fare for å miste 4 poeng! lyn blir etter stor sannsynlighet slått konkurs og resultatene mot dem blir strøket. dette er krise for brann da vi har tatt 4 poeng av dem. verst er det for molde som mister sine 6 poeng og best for odd som bare mister 1 poeng fra vårkampen og ikke har spilt mot lyn i høst enda. stabæk mister 2 etter to uavgjorte.
bulldog

eivhelle

Quote from: bulldog on September 10, 2009, 12:11:02 PM
brann står i fare for å miste 4 poeng! lyn blir etter stor sannsynlighet slått konkurs og resultatene mot dem blir strøket. dette er krise for brann da vi har tatt 4 poeng av dem. verst er det for molde som mister sine 6 poeng og best for odd som bare mister 1 poeng fra vårkampen og ikke har spilt mot lyn i høst enda. stabæk mister 2 etter to uavgjorte.

Dette gjør vel egentlig Stabæk til den store vinneren i kampen om bronse. Forholdet Brann-Odd blir vel det samme siden begge har mistet et poeng borte. Hadde vel strengt talt vært bedre for Brann om det var Sandefjord som gikk konk.

bulldog

Quote from: eivhelle on September 10, 2009, 12:42:24 PM
Quote from: bulldog on September 10, 2009, 12:11:02 PM
brann står i fare for å miste 4 poeng! lyn blir etter stor sannsynlighet slått konkurs og resultatene mot dem blir strøket. dette er krise for brann da vi har tatt 4 poeng av dem. verst er det for molde som mister sine 6 poeng og best for odd som bare mister 1 poeng fra vårkampen og ikke har spilt mot lyn i høst enda. stabæk mister 2 etter to uavgjorte.
stemmer selvfølgelig. om lyn ble strøket idag ville molde og odd stå på 38 poeng, stabæk 36 og brann 32...
Dette gjør vel egentlig Stabæk til den store vinneren i kampen om bronse. Forholdet Brann-Odd blir vel det samme siden begge har mistet et poeng borte. Hadde vel strengt talt vært bedre for Brann om det var Sandefjord som gikk konk.
bulldog

krøvel vellevold

Quote from: bulldog on September 10, 2009, 12:11:02 PM
brann står i fare for å miste 4 poeng! lyn blir etter stor sannsynlighet slått konkurs og resultatene mot dem blir strøket. dette er krise for brann da vi har tatt 4 poeng av dem. verst er det for molde som mister sine 6 poeng og best for odd som bare mister 1 poeng fra vårkampen og ikke har spilt mot lyn i høst enda. stabæk mister 2 etter to uavgjorte.


Vi hadde neppe tatt bronse uansett. Vi ligger dårligst an av de tre største bronsekandidatene, og vi har også antagelig det vanskeligste programmet igjen. Når det gjelder poengene vi mister, så er jo forholdet til Odd i praksis uendret. De hadde vel tatt 3 poeng hjemme mot Lyn, og de får de ikke nå.
Legg ned hele klubben!

KEA

Så hvis kaksene på Oslo vest svikter Liin, så går det ut over Brann.... noen som har hørt om Catch 22?

Spelaren

Quote from: KEA on September 10, 2009, 20:33:22 PM
noen som har hørt om Catch 22?


Men her er det vel eit negativt og eit positivt utfall? Negativt er at Lyn forsvinner og engen plutselig mister sine to kamper med obligatorisk poengtap, samt at me mister fire poeng. Positivt er om Lyn blir og tar poeng mot bosset, samt at me beholder dei fire poenga.
Gå av.

kabelmann

Og hvordan skal Brann kunne ta gull uten 0-6 mot Lyn. Bare se på hvordan det har gått i år. Har vi tapt 0-6 mot Lyn? Tar vi seriegull i år? Tilfeldig?!

For min del må Lyn gjerne bli i TL. Har ikke noe anstrengt forhold til de som gjør at Spelarens negative punkter overveier de positive. Det er en drøss med andre klubber jeg heller skulle sett gått dukken.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Derabilo

Det å sparke Lyn fra TL kan sende ut et signal til alle klubber om å ta økonomien seriøst. Med andre ord kunne kanskje TIL vært mer villig til å høre på fornuftige bud.

Ellers syns jeg gjerne Lyn kan hives ut, ikke fordi jeg har noe i mot de (er det egentlig noe i Lyn det er verd å hate?) - men fordi det er altfor mange klubber som driver hodeløst. Lyn er kanskje det verste eksempelet og kan derfor fint halshugges først, dersom ikke Odd er et alternativ.
Bergen ut av Norge -

krakra

Problemet er ikke at Lyn kastes ut, problemet er at det ødelegger medalje og nedrykksstriden. NFF dreit seg ut da de ga Lyn lisens, noe flere amatører så var idoti, og nå sørger for at Lyn går konkurs før sesongen slik at tabellen ikke avgjøres av hvem som har vært best gjennom hele sesongen, men hvem som har vært best mot de korrekte lagene. Hadde Brann tabbet seg ut over to kamper mot Lyn og heller tatt 4p mot Sandefjord hadde vi plutselig vært Norges 3. beste lag.

Ricky

Quote from: Spelaren on September 10, 2009, 20:42:19 PM
Negativt er at Lyn forsvinner og engen plutselig mister sine to kamper med obligatorisk poengtap



Men det hadde jo unektelig vært rasende festlig om VIF endelig vant byderbyet mot Lyn, bare for å oppleve at NFF annullerer kampen noen dager senere :)

Markmus

Greit nok det blir "likt" for alle at resultatene mot Lyn strykes, MEN: Spillere har sonet karantene etter kamper mot Lyn og spillere har blitt skadet i kamper mot Lyn. Skal karanter og skader ha vært forgjeves?
Ka du ve?

Markmus

Quote from: Ricky on September 10, 2009, 22:52:38 PM
Quote from: Spelaren on September 10, 2009, 20:42:19 PM
Negativt er at Lyn forsvinner og engen plutselig mister sine to kamper med obligatorisk poengtap



Men det hadde jo unektelig vært rasende festlig om VIF endelig vant byderbyet mot Lyn, bare for å oppleve at NFF annullerer kampen noen dager senere :)


HAHAAHHAHA, ja, det hadde egentlig vært jævlig morro.
Ka du ve?

Spelaren

Quote from: Markmus on September 10, 2009, 22:53:30 PM
Quote from: Ricky on September 10, 2009, 22:52:38 PM
Quote from: Spelaren on September 10, 2009, 20:42:19 PM
Negativt er at Lyn forsvinner og engen plutselig mister sine to kamper med obligatorisk poengtap



Men det hadde jo unektelig vært rasende festlig om VIF endelig vant byderbyet mot Lyn, bare for å oppleve at NFF annullerer kampen noen dager senere :)


HAHAAHHAHA, ja, det hadde egentlig vært jævlig morro.


Spøkelset hadde alikevel vore avlivet igrunn... teknikaliteter.
Gå av.

Markmus

Joda, men resultatet hadde ikke blitt tellende :)
Ka du ve?

Xminator

Nå er det jo ikke A-laget til klubbene som går konkurs, så NFF har muligheten til å la laget spille ut sesongen selv om klubben er konkurs. Jeg synest faktisk det mest fornuftige er om NFF betaler reise for spillerene som blir rammet av dette så lagene kan spille ut sesongen. Det kan jo selvsagt bli noen håndballresultater av det, men ikke nødvendigvis. Det er en del nedrykksklubber som har spilt seg til gode resultater etter at nedrykket er ett faktum, og spillere som er løst fra kontrakt har jo karrieren å spille for.

krøvel vellevold

Quote from: Xminator on September 13, 2009, 06:31:11 AM
Nå er det jo ikke A-laget til klubbene som går konkurs, så NFF har muligheten til å la laget spille ut sesongen selv om klubben er konkurs. Jeg synest faktisk det mest fornuftige er om NFF betaler reise for spillerene som blir rammet av dette så lagene kan spille ut sesongen. Det kan jo selvsagt bli noen håndballresultater av det, men ikke nødvendigvis. Det er en del nedrykksklubber som har spilt seg til gode resultater etter at nedrykket er ett faktum, og spillere som er løst fra kontrakt har jo karrieren å spille for.


Det blir jo litt urettferdig hvis halvparten av lagene får walk-over mot Lyn - f.eks. ved at de stiller med juniorlaget, mens den andre halvparten møtte dem da de fremdeles hadde et lag. Sånn sett er det jo mye urettferdig i fotball. Noen møter et bestemt lag når de er i form, mens andre lag møter det når de ikke er det. Men juniorlag kontra a-lag er jo ganske drøyt.
Legg ned hele klubben!

Mr. T

Hva nå Mr. Nilsen?
Dette er rett og slett alt for dårlig!
Brann spiller jævlig kjedelig fotball, og har gjort dette gjennom hele sesongen!
Hva f.... er dette for noe?

Klaus_Brann

Ja dette var forferdelig triste saker. Dette kan bli en fæl sesongavslutning hvis vi fortsetter sånn.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Xminator

Brann kan egentlig bare ta krisemøte mandag så vi får komme skikkelig i gang på den fronten også. Vi er ikke en tøddel bedre nå enn i samme periode i fjor - da UTEN Huseklepp på topp.

Mitt konstruktive forslag er å begynne på toppen. Få nissegliset til RBH ut porten og la erstatteren vurdere hvilke elementer av det sportslige apparatet som får være med videre.

SKBrannfan

Det er bare å si farvel til uefa-cupen... Slik laget presterte i dag vil ikke være verdt å vise fram ute i Europa!

Spelaren

Me kan igrunn skrinlegge bronsen for godt slik dei realistiske røster her inne har gjort. Vår nylige form var overprestasjon og me er ein middelhavsfarer á la Start og engen. Drit og dra med hele balletten.
Gå av.

Joggi Bogga

Bronsen ja, den er allerede utlevert til Stabæk som har godset, ffk og glimt igjen på hjemmebane. De tre lagene har så langt 2 borteseire. Tilsammen.

Jeg tror ikke vi klarer mer enn en seier til denne sesongen. Trolig har vi ca like gode muligheter hjemme mot engen og odd uten Kovacs.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

krøvel vellevold

For moro skyld; slik rykker vi direkte ned:

Brann: 37 p nå. Taper resten og får totalt: 37 p.

Start: 33 p nå. Slår Viking (h) og TIL, og så er de forbi.

Viking: 32 p nå. Slår RBK (h) og TIL, og så er de forbi.

TIL: 32 p nå. Slår RBK (b) og Brann (h), og så er de forbi.

SF: 32 p nå. Slår Start (h) og Stabæk (b), og så er de forbi.

VIF: 31 p nå. Slår Viking (h), Brann (b) og U mot Start, og så er de forbi.

LSK: 30 p nå. Slår Lyn (h), SF (b) og Brann (h), og så er de forbi.

AaFK: 30 p nå. Slår Viking (b), SF (h) og Start (b), og så er de forbi.

Godset: 26 p nå. Slår Stabæk (b), Glimt (h), Lyn (b) og Viking (h), og så er de forbi.

Glimt: 26 p nå. Slår VIF (h), TIL (h), Stabæk (b) og Odd (h), og så er de forbi.

FFK: 25 p nå. Slår LSK (h), Stabæk (b), Odd (h), Lyn (b) og U mot MFK (h), og så er de forbi.

Da blir det 15.plass og direkte nedrykk.

Legg ned hele klubben!

Xminator

Trøsten får være at RBK er innvolvert i to av kampene og må tape, og det betyr vel at Viking eller TIL rykker direkte ned istedenfor oss :) RBK kommer jo som kjent til å gå ubeseiret gjennom årets serie.

Vi samler jo ikke på 6. plasser, så vi må jo prøve å komme litt lavere enn det...

Xminator

Og en kjapp oppsummering av sesongen så langt:

Vi kan takke høyere makter for at gamblingen på Huseklepp slo til.
Gamblingen med at Nilsen alene skulle heve laget har derimot IKKE slått til.
Venstrekantgamblingen kan vel også sies å ha floppet så det holder, PVM har som kjent IKKE vert skadefri og Holmvik har jo fortsatt der han begynte i vinter da de første bekymringsmeldingene begynte å dukke opp.

Markmus

Quote from: Xminator on September 21, 2009, 07:35:00 AM
Venstrekantgamblingen kan vel også sies å ha floppet så det holder, PVM har som kjent IKKE vert skadefri og Holmvik har jo fortsatt der han begynte i vinter da de første bekymringsmeldingene begynte å dukke opp.


PVM har vel heller vært småskadet i det siste. Han kunne nok spilt, men da risikerer de jo enda mer skade. Han har for øvrig vært en av de beste venstrekantene i årets eliteserie, muligens den beste (har ikke mål/assist-statistikken i hodet).

Holmvik synes jeg har blitt bedre og bedre for hver kamp, men selvsagt langt unna det nivået han burde vært på. Tror benkingen av ham i Stabæk i fjor ødela mer enn vi trodde.
Ka du ve?

Nixon

Quote from: Markmus on September 21, 2009, 10:34:30 AMHolmvik synes jeg har blitt bedre og bedre for hver kamp, men selvsagt langt unna det nivået han burde vært på. Tror benkingen av ham i Stabæk i fjor ødela mer enn vi trodde.


Eventuelt at han ikke er bedre og at han spilte over evne det halve året han var god i Stabæk. For det får da være måte på hvor ømfindtlige skapninger disse fotballspillerne skal være. Er de skadet to uker på vinteren kan de skylde på dette langt ut på høsten. Burde benking i fjor ha noe å si i september året etter?
Rød makt på Hansa

Markmus

Quote from: Nixon on September 21, 2009, 10:48:18 AM
Quote from: Markmus on September 21, 2009, 10:34:30 AMHolmvik synes jeg har blitt bedre og bedre for hver kamp, men selvsagt langt unna det nivået han burde vært på. Tror benkingen av ham i Stabæk i fjor ødela mer enn vi trodde.


Eventuelt at han ikke er bedre og at han spilte over evne det halve året han var god i Stabæk. For det får da være måte på hvor ømfindtlige skapninger disse fotballspillerne skal være. Er de skadet to uker på vinteren kan de skylde på dette langt ut på høsten. Burde benking i fjor ha noe å si i september året etter?


Holmvik ble jo benket så fort overgangen til Brann var spikret. Dermed fikk han ikke spilt en obligatorisk kamp på hvor mange måneder - 7-8? Jeg sier ikke at det er grunnen til at han har vært rev, men det kan meget godt være at det er slik.

Litt usikker på hvem du mener har vært skadet i to uker? Kan ikke huske at Holmvik har vært skadet og PVM sitt brukne ben brukte nok mye lenger enn to uker på å hele seg.
Ka du ve?

Nixon

Quote from: Markmus on September 21, 2009, 10:58:28 AMLitt usikker på hvem du mener har vært skadet i to uker? Kan ikke huske at Holmvik har vært skadet og PVM sitt brukne ben brukte nok mye lenger enn to uker på å hele seg.


Det var en mer generell betraktning på bakgrunn av unnskyldninger som jeg har hørt fra fotballspillere (ikke bare i Brann) i mange år.
Rød makt på Hansa

osoerli

Molde er framleis med i cupen.  Det betyr vel at det er framleis håp for Europa til neste år med 4. plass.  Me må ha Odd bak oss, men kan la Stabekk gå.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Spelaren

Gå av.

JørnAE

Quote from: Spelaren on September 23, 2009, 20:53:25 PM


Vi kan ikke tenke slik; vi må kjempe til siste håp er ute.
Motgang gjør oss sterkere. Tross alt har vi noe å spille for enda. Gir vi supportere opp smitter det over på spillerne. ALT har ikke gått rett vest i år. Vi kniver om europa og trenger alt mot og optimisme vi kan grave frem. De gjenstående kampene er meeeeget viktige så lenge vi holder grepet om 4 plassen og kanskje - kanskje om vi er heldige- smette forbi stabæk på 3 plass. Så neste år får vi håpe Nilsen finner formasjonen og økonomien tillater noen forsterkninger.

Forøvrig noe som er nesten like viktig: 2 laget vårt gikk til topps på tabellen i kveld og det gleder stort å se at talentene bøtter inn mål i kamp etter kamp..

http://brann.no/index.php?mapping=215&valg=nyhet&nyhet=8348

dudo

Quote from: JørnAE on September 24, 2009, 00:08:54 AMMotgang gjør oss sterkere.


Kanskje. Men jeg vil hevde at medgang gjør oss enda sterkere.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Yngve

Quote from: dudo on September 24, 2009, 11:21:05 AM
Quote from: JørnAE on September 24, 2009, 00:08:54 AMMotgang gjør oss sterkere.


Kanskje. Men jeg vil hevde at medgang gjør oss enda sterkere.


Om motgant skulle gjera oss sterkare ville lag som Brann og Tottenham vore blant dei tre beste laga i verda. Så me kan vel konkludera med at me har empiriske bevis for at den teorien ikkje stemmer.

nero

Tja. Medgangen i 2007 gjorde oss jo tydeligvis heller ikke sterkere. Vi kan altså konkludere med at hverken medgang eller motgang gjør Brann sterkere ;)
Lions led by donkeys.

Go Up