• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sesongen 2009

Started by OmOssSjølOgHansaøl, September 01, 2008, 21:09:03 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Spelaren

Quote from: Kjell249 on November 30, 2009, 23:48:44 PM
Quote from: Bergenser1 on November 30, 2009, 23:26:26 PM
f.eks så forsvarte jeg og andre unitedsupportere Ronaldo for filming når han var i klubben,


TROSS ALT fjerdeplass? Ehhh er du Odd supporter?


Nei, han er supporter av den unitedklubben som har hatt en filmende Ronaldo. Om det er West Ham, Sheffield, Leeds, Manchester, Ayr, Newcastle eller Scunthorpe United veit eg ikkje...
Gå av.

Huff


skuteviken

Ser tilbake på sesongen. Faen så herlig det var å se FFK - Brann på TV. Av andre høydare i den sesongen var hjemmekampen mot LSK og Godset.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Bergenser1

QuoteTROSS ALT fjerdeplass? Ehhh er du Odd supporter?

skuteviken

Quote from: Bergenser1 on December 01, 2009, 18:07:52 PM
QuoteTROSS ALT fjerdeplass? Ehhh er du Odd supporter?


Nå er jeg ikke enig i alt du skriver, men dette var saklig. Det er en rekke ting dog som RBH kunne gjort bedre, dette står det side opp og ned med i tråden hans. Ellers kan man gjerne si at hele Brann har gjort mye galt etter 07, noe Dahl sa her i BA senest for en mnd siden. Det som da kan være irriterende er at en mann der oppe har aldri tatt selvkritikk for noe, han har i stedet tatt opp sverdet og pekt på kritikere som fiender.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

krakra

Ja, men det er ganske enkelt å krisitere RBH. Tror dere ikke han har fått beskjed om hvilke spilletyper treneren vil ha?

Foran 2008-sesongen som var den mest katastrofale til RBH trengte Brann en ny targetspiss, der kjøpte vi Demba som floppet, vi trengte en ny sentral midtbanespiller, hentet Gylfi, som floppet og vi trengte en som kunne presse Hanstveit og kjøpte Twaithe som floppet. I sommervinduet solgte han Helstad og hadde visstnok(i følge seg selv) 30-40 alternativer til erstattere på listen sin og 30 millioner å handle for, men klarte ikke å få en eneste en av dem til klubben.

I sommervinduet dette året var det nok INGEN tvil om at vi måtte hente en ny bakromsspiss. RBH valgte å sette alle sine kort på Moldskred, han feilet og måtte til slutt hente Hansen i noe som etter prisen å dømme må sees på som en ren panikkhandling.
Akkurat nå trenger vi en ekstra spiller på venstrekanten, en-to nye stoppere og en ny targetspiss. At RBH skal klare å hente alt dette er urealistisk.

Austin er en god spiller, men det var ikke en spiller vi trengte da eller nå for den saks skyld så dette er nok ikke et resultat av en målrettet jakt etter denne spilleren.
2007-sesongen var grei nok for RBH, men da hentet han også spillere til seriemesterne og hadde en feit pengebok. Jeg syns ærlig talt ikke Karadas viste seg som to klassespillere som fortjente den lønnen de fikk.

Syns RBH generelt sett har vært svært dårlig til å hente spilletyper som vi trenger og som forsterker laget. Man kan skylde på andre i det sportslige apperatet, men etter min mening er det ingen tvil om at RBH er det svakeste leddet og for svak til å lede Brann. Nå er vi inne i en vanskelig situasjon for alle klubber hvor vinnerne kan tjene godt på det i en årrekke fremover og jeg er ikke overbevist om at RBH skal lede oss ut av denne situasjonen på en positiv måte, ikke i det hele tatt. En frykt som ble forsterket over nyheten om at Hoås har blitt tilbudt en årslønn på 1 millioner. Vi trenger en sterk og karismatisk sportsjef, med kontroll over spillemarkedet og evnen til å overtale evt. nye spillere til å satse på Brann. En sportssjef som er knallhard i forhandlingene og kommmer seirende ut av forhandlinger med en god spiller til en billig penge. Ikke en sportssjef som slår seg på brystet etter å ha betalt 2,5 millioner for en adeccoligaspiss hos en nærmest konkurs klubb.

ostraume

Akkurat Gylfi som så mange ynder å kritisere må nesten Mjelde ta skylden for. Han stilte opp på en corner-trening og headet inn noen goaler. Mjelde svarte med å ønske seg spilleren (etter en trening) og RBH fikk signert mannen. Ja, han har for mye i lønn, men at han er i Brann er Mjelde sin fortjeneste (skyld), ikke RBH.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra


osoerli

Quote from: krakra on December 01, 2009, 23:52:31 PM
Jeg syns ærlig talt ikke Karadas viste seg som to klassespillere som fortjente den lønnen de fikk.


Særlig ikkje hvis RBH trudde Karadas var to spelarar og fekk dobbel løn.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

krakra


Bergenser1

December 02, 2009, 10:36:02 AM #760 Last Edit: December 02, 2009, 10:50:51 AM by Bergenser1
er enig at han har gjort det litt for dårlig på overgangsmarkedet, men nå burde egentlig han fått litt mer penger av de rette ansvarlige før sesongen begynte. Det var vel forholdsvis dødt både før 2009 sesongen og halvveis. Da kom det ikke inn de store signeringene, og det hadde vi trengt. liker ikke at folk må forlate klubben uten gode resultater, men ser at det kan bli nødvendig. Men nå skal det også sies at jeg synes han har fått skylden for egentlig alt for mye. under 2007sesongen så gjorde han vel ikke noe gale.

Så det uheldige året 2008. Helstad/Edu saken, den kan man ikke bruke mot han mer. en mann gjør sine feil og dette var den største. så nye spillere: greit, noen var ikke noe tess overhodet. Men andre som faktisk ikke var så ille, ble solgt igjen med veldig lite spilletid. Man må nesten selge spillere som ikke får spille. da er det svært liten vits å ha de. Noen var bra, noen dårlige. Flere er kommet på trenerens ønske. Måten man hentet Demba på, lignet ikke grisen. Men, det skal da ikke være mulig å være så mye bedre i en skandinavisk serie? Man solgte to targets underveis. det var greit, men det burde da kommet inn minst en spiller med noenlunde kvalitet. Andresen har blitt erstattet. det samme har Helstad. Nå er det andre spillere man trenger, men dette er ett viktig poeng. Verken mer eller mindre.

2009 stallen: Her har han gjort flere gode ting på f.eks forsvar og keeperplassen. Udjus var en smart signering. Onstad var vel heller ikke så verst. synes at han kunne vært en bra spiller å ha med videre, synd det ikke later til å skje. Så vår kjære Bjørnar Holmvik. han kom seg utover i sesongen. ja han var dårlig lenge, men hadde en veldig bra 2008 sesong. Opprinnelig en bra signering, men vanskelig å gardere seg mot at spillere skal vise seg fra en helt annen side plutselig.

midtbane:Haugsdal, ett bra talent. Nå er mye opp til treneren å distribuere han på riktig måte. Austin, en fighter av rang. Guastavino, en playmaker av klasse. er skråsikker på at vi kunne gjort det mye bedre med han sentralt i midten fra sommervinduet av.

Spiss:Møvik, virker lovende. og kan med riktig bruk bli en veldig god spiller som kanskje har en fremtid utenfor Norge? vi får se med årene. Nielsen, en del av ett genialt bytte. Føler han blir litt feil brukt.
I godset ble vel mer av spillet basert på han. I fjor scoret han 10 TL mål. Cato Hansen, var elendig når han først kom hit og ble lånt ut. Har gjort det bra i første, men vi får se når sesongen sparkes i gang om han er brukandes på dette nivået. feilen i år må vel være at ikke Karadas og Bjørnsson ble erstattet av en nye target. Men vi vet jo ikke om Steinar ville ha det sånn, for slikt blir aldri kommentert. Det kan og stå på øknomien, og det er ikke hans bord når spillerne stort sett ikke er av for stor verdi.
For det er vel knapt en spiller(Huseklepp og PVM) som har spilt opp verdien sin i år...

Bruken av talenter må nesten stå på Steinar sin regning, for meg ser det ikke ut som at han har fått gråstein. Og da blir det litt feil å ikke bruke de mer. tenker da hovedsaklig på de som er A-lagsspillere nå...
Dette er da min vurdering. Noe kan legges på Roald, noe kan legges på treneren, noe kan legges på de som står ansvarlige for å bringe inn frisk kapital. Spillerne våre er da ikke medregnet. Noen synspunkter?


Må legge til at, av og til er naturens gang slik at noen må bort. Skal ikke si noe på det, hvis han ikke blir mobbet bort.
Det er mye søppel som går på stadion og sier i fra. Og det er og mange på nettforaer og andre steder og.
Slik som det er nå, ville de aller fleste valgt å lime seg fast til stolen. rett og slett fordi de vil ha en verdig avskjed og ikke bli mobbet bort. Hvis resultatene fremdeles er fraværende i 2010 sesongen, så kan man si at supporterne presser Roald til å ville bli for en hver pris. Og det er ingen tjent med hvis det ikke blir topplasseringer ut av det.

SKBrannfan

Quote from: Bergenser1 on December 02, 2009, 10:36:02 AM
Andresen har blitt erstattet. det samme har Helstad.


Hvem var erstatteren til Helstad?

Bergenser1

QuoteHvem var erstatteren til Helstad?


Huseklepp. Som aldri ville blitt værende i Brann hvis det ikke hadde vært for Roald...

krakra

Skal være interessant å høre hvordan Guastavinho, med sine begrensete defansive ferdigheter, fraværende lederevner og nesten ingen assist har erstattet Andresen. Guastavino har på ingen måte erstattet Andresen og det er fortsatt store huller på midtbanen etter at han dro.

Bergenser1

Quote from: krakra on December 02, 2009, 10:51:26 AM
Skal være interessant å høre hvordan Guastavinho, med sine begrensete defansive ferdigheter, fraværende lederevner og nesten ingen assist har erstattet Andresen. Guastavino har på ingen måte erstattet Andresen og det er fortsatt store huller på midtbanen etter at han dro.



tenker da på playmakeregenskapene. At han har blitt brukt feil er Steinar sitt ansvar. Mtp 2008 sesongen hans, så var salget av Andresen det eneste riktige. Ja det har tatt lang tid å erstatte han, men salget var riktig.

krakra

December 02, 2009, 10:57:00 AM #765 Last Edit: December 02, 2009, 11:12:46 AM by krakra
Hvilke playmakeregenskaper? Han står oppført med 0(!) assists i 2009. Både for Lyn og for Brann. Ble han brukt feil i Lyn og? Hvor har du da sett disse playmakeregenskapene? Det er greit nok at Gustav er en teknikk liten fyr som sikkert kan  bidra neste sesong, men noen Andresenerstatter er han overhodet ikke, han har verken lederegenskapene eller de taktiske ferdighetene til å styre midtbanen som Andresen gjorde, ei heller pasningssikkerheten til å bryte opp et forsvar med krempasninger som Andresen gjorde(selv om det ble endel feilpasninger). Det har tatt en stund å erstatte Andresen og den jobben er enda ikke gjort.

Hvis Guastavino blir en hit for Brann blir det overhodet ikke i noen Andresenrolle. Han kommer heller til å bli en Branns Alanzinho. Noe anker på midtbanen som ligger dypt og styrer blir han aldri. Andresenrollen er det i hovedsak Bakke som har hatt i år. Det er derfor jeg blir irritert på de som vil ha ham ut. Han er ingen Bolt og er ikke overalt på banen til enhver tid som Jaiteh gjerne er, men han ligger nå stort sett godt plassert, styrer midtbanen og er en ok ballfordeler. Han når derimot ikke opp til Andresen som var bedre både til å fordele ballene og som leder, men han er den beste(eneste vi har) for øyeblikket.

Derabilo

Quote from: Bergenser1 on December 02, 2009, 10:53:22 AM
Quote from: krakra on December 02, 2009, 10:51:26 AM
Skal være interessant å høre hvordan Guastavinho, med sine begrensete defansive ferdigheter, fraværende lederevner og nesten ingen assist har erstattet Andresen. Guastavino har på ingen måte erstattet Andresen og det er fortsatt store huller på midtbanen etter at han dro.


tenker da på playmakeregenskapene. At han har blitt brukt feil er Steinar sitt ansvar. Mtp 2008 sesongen hans, så var salget av Andresen det eneste riktige. Ja det har tatt lang tid å erstatte han, men salget var riktig.


Salget av Andresen finnes ikke. Andresen hadde en kontrakt som ble forsøkt forlenget, men som gikk ut. Da prøvde Andresen å rappe med seg støtteapparat i Brann til Vålerenga og endte opp med å få sparken i Brann.

Den Andresen som spiller no trenger vi ikke å hente tilbake. Men den lederen han var på midten på sitt beste, mangler vi. Vi trenger en erstatter for disse egenskapene, egenskaper Andresen selv har mistet etterhvert. Dette er egenskaper Guastavino ikke besitter. Der Andresen ligger dypt og fordeler spiller, ligger Guastavino høyt, utfordrer og tar overraskende skudd rett utenfor.

Guastavino kan fort bli en god og viktig spiller for Brann. Men han er ikke den dyptliggende organisatoren vi sårt savner.
Bergen ut av Norge -

Bergenser1

Quote from: Derabilo on December 02, 2009, 11:01:50 AM
Salget av Andresen finnes ikke. Andresen hadde en kontrakt som ble forsøkt forlenget, men som gikk ut. Da prøvde Andresen å rappe med seg støtteapparat i Brann til Vålerengen og endte opp med å få sparken i Brann.

Den Andresen som spiller no trenger vi ikke å hente tilbake. Men den lederen han var på midten på sitt beste, mangler vi. Vi trenger en erstatter for disse egenskapene, egenskaper Andresen selv har mistet etterhvert. Dette er egenskaper Guastavino ikke besitter. Der Andresen ligger dypt og fordeler spiller, ligger Guastavino høyt, utfordrer og tar overraskende skudd rett utenfor.

Guastavino kan fort bli en god og viktig spiller for Brann. Men han er ikke den dyptliggende organisatoren vi sårt savner.



man trenger nødvendigvis ikke å være dyptliggende, vi har nok av defensive spillere. Men han kan da bli den playmakeren vi savner?

Bergenser1

December 02, 2009, 11:33:09 AM #768 Last Edit: December 02, 2009, 11:47:39 AM by Bergenser1
Quote from: krakra on December 02, 2009, 10:57:00 AM
Hvilke playmakeregenskaper? Han står oppført med 0(!) assists i 2009. Både for Lyn og for Brann. Ble han brukt feil i Lyn og? Hvor har du da sett disse playmakeregenskapene? Det er greit nok at Gustav er en teknikk liten fyr som sikkert kan  bidra neste sesong, men noen Andresenerstatter er han overhodet ikke, han har verken lederegenskapene eller de taktiske ferdighetene til å styre midtbanen som Andresen gjorde, ei heller pasningssikkerheten til å bryte opp et forsvar med krempasninger som Andresen gjorde(selv om det ble endel feilpasninger). Det har tatt en stund å erstatte Andresen og den jobben er enda ikke gjort.

Hvis Guastavino blir en hit for Brann blir det overhodet ikke i noen Andresenrolle. Han kommer heller til å bli en Branns Alanzinho. Noe anker på midtbanen som ligger dypt og styrer blir han aldri. Andresenrollen er det i hovedsak Bakke som har hatt i år. Det er derfor jeg blir irritert på de som vil ha ham ut. Han er ingen Bolt og er ikke overalt på banen til enhver tid som Jaiteh gjerne er, men han ligger nå stort sett godt plassert, styrer midtbanen og er en ok ballfordeler. Han når derimot ikke opp til Andresen som var bedre både til å fordele ballene og som leder, men han er den beste(eneste vi har) for øyeblikket.



har nå sett han flere ganger på den offensive midtbanerollen at han har åpnet forsvar med en enkel pasning ut til vingen.
Han har en god pasningsfot som kan være akkurat den vi trenger...

DangerousDan

Quote from: Bergenser1 on December 02, 2009, 11:30:06 AM
Quote from: Derabilo on December 02, 2009, 11:01:50 AM
Salget av Andresen finnes ikke. Andresen hadde en kontrakt som ble forsøkt forlenget, men som gikk ut. Da prøvde Andresen å rappe med seg støtteapparat i Brann til Vålerengen og endte opp med å få sparken i Brann.

Den Andresen som spiller no trenger vi ikke å hente tilbake. Men den lederen han var på midten på sitt beste, mangler vi. Vi trenger en erstatter for disse egenskapene, egenskaper Andresen selv har mistet etterhvert. Dette er egenskaper Guastavino ikke besitter. Der Andresen ligger dypt og fordeler spiller, ligger Guastavino høyt, utfordrer og tar overraskende skudd rett utenfor.

Guastavino kan fort bli en god og viktig spiller for Brann. Men han er ikke den dyptliggende organisatoren vi sårt savner.



man trenger nødvendigvis ikke å være dyptliggende, vi har nok av defensive spillere. Men han kan da bli den playmakeren vi savner?


Til neste år tror jeg Guastavino kommer til å bekle en av to roller:

Rolle 1: Offensiv midtbanespiller / hengende spiss bak Huseklepp med en midtbane med smale kantspillere, 2 "ankere" og offensive backer.
Rolle 2: Superinnbytter.

Som en Playmaker/spielfuhrer/ballfordeler ala Andresen kommer vi aldri til å se ham, da han er altfor svak defensivt til å ta en plass som en av 2 sentrale midtbanespillere.

krakra

December 02, 2009, 11:42:41 AM #770 Last Edit: December 02, 2009, 11:45:28 AM by krakra

Bergenser1

Nå trenger vi vel nødvendigvis ikke en Andresen-type, kanskje en Guastavino-type er like bra?

krakra

Nei. En Guastavinotype er ikke like bra. Det er et flott supplement, men vi trenger en som kan styre spillet utpå der.

SKBrannfan

Quote from: Bergenser1 on December 02, 2009, 10:48:50 AM
QuoteHvem var erstatteren til Helstad?

Huseklepp. Som aldri ville blitt værende i Brann hvis det ikke hadde vært for Roald...


Jeg har aldri klart å sett for meg at Huseklepp var erstatteren for Helstad. Selv om Huseklepp slo gjennom senere, gikk jeg likevel lenge og håpet på at det skulle kom inn en ny spiss som var erstatter for Helstad... 

Klaus_Brann

Quote from: SKBrannfan on December 02, 2009, 14:19:00 PM
Quote from: Bergenser1 on December 02, 2009, 10:48:50 AM
QuoteHvem var erstatteren til Helstad?

Huseklepp. Som aldri ville blitt værende i Brann hvis det ikke hadde vært for Roald...


Jeg har aldri klart å sett for meg at Huseklepp var erstatteren for Helstad. Selv om Huseklepp slo gjennom senere, gikk jeg likevel lenge og håpet på at det skulle kom inn en ny spiss som var erstatter for Helstad... 


Og det burde det selvsagt kommet, selv om Huse ble mye mer enn noen kunne håpet på.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Bergenser1

Quote from: Klaus_Brann on December 02, 2009, 19:16:48 PM
Og det burde det selvsagt kommet, selv om Huse ble mye mer enn noen kunne håpet på.



nei, vet du hva. det får være grenser for hva du kan ta han for.

skuteviken

http://skattelister.no/skatt/profil/njogu-demba-nyren-10666892/

Herregud. Helstad sitt lønnskrav begynte på 5 millioner gjorde ikke det? Sett i retrospekt så var vel ikke det så galt, sammenlignet med konsekvensene.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Det var ikke billige spillere vi hentet i vintervinduet 2008 nei... Gode var de heller ikke.

dudo

Demba var god han, men litt dum. Jeg tror han kunne blitt bra etterhvert.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

skuteviken

Quote from: dudo on December 03, 2009, 13:52:11 PM
SOF.


Regner med at han fikk 1 million i SOF. Tok kanskje ut alt sammen det året.

Det er uansett trist lesing.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Xminator

Og da er ikke overgangssummen tatt med i regnestykket. Helstad hadde faktisk vært billigere totalt sett. Og som en ekstra bonus hadde vi nå sittet med Ighalo også. Derfra hadde sannsynligvis Steffensen ikke fått sparken og Mjelde hadde fortsatt vert trener i Brann. Sesongen 2008 hadde blitt oppsummert med fornyet mulighet for Europa i 2009, og Sesongtråden 2009 hadde vet betydelig bedre lesing. Det er jo fortsatt mulig man hadde fått 20 millioner i overskudd, men det hadde strengt tatt føltes bedre med en medalje og muligheten for europa i 2010 også...

Jeg skal ikke engang røre CL-kvalikken 2008, men vi må jo kunne konkludere med at den løsningen vi faktisk fikk IKKE har vert nøkkelen til noe som helst.

krakra

Tror du seriøst at Igahlo hadde valg Brann fremfor Serie A-klubben Udinese hvis vi hadde beholdt Helstad? Det tviler jeg veldig sterkt på.

Nixon

Ja, det er en litt lettvint konklusjon. Jeg vet at Ighalo eller agenten brukte det som unnskyldning, men jeg tviler litt på om han hadde takket nei til Italia.

Og det var vel heller aldri spørsmål om enten Demba eller Helstad heller hvis det er det X mener. Men lønnen som Demba fikk var helt klart med på å sette standarden for hvor mye Helstad krevde i lønn.
Rød makt på Hansa

krakra

Quote from: Nixon on December 04, 2009, 08:49:09 AM
Ja, det er en litt lettvint konklusjon. Jeg vet at Ighalo eller agenten brukte det som unnskyldning, men jeg tviler litt på om han hadde takket nei til Italia.

Og det var vel heller aldri spørsmål om enten Demba eller Helstad heller hvis det er det X mener. Men lønnen som Demba fikk var helt klart med på å sette standarden for hvor mye Helstad krevde i lønn.
Han sa også at han måtte bruke helgen på å "snakke med familien" og derfor ikke kunne signere før mandag. Da skjønte vel alle at han kom til å glippe og jeg var iallefall ikke veldig overrasket over at Udinese la inn et bud iløpet av helgen. Ighalo, med hjelp av sin agent, brukte Brann som agn for å få Udinise til å legge inn et bud. Intet annet. Ighalo sa så mye tull at jeg ikke stoler på ham et sekund. Jeg tror ærlig talt at han er en ok gutt som ikke likte det som skjedde og prøvde så godt han kunne å unnskylde det. Det var nok agenten som var den største drittsekken og som stod bak det meste. Uansett, det var ikke Helstad-salget som gjorde at vi ikke fikk Igahlo, det var det faktum at en klubb fra en av de tre største ligaene i verden bød på ham.

Læreren

Har gått til anskaffelse av sesongoppsumeringen 2009 på dvd. Men jeg må si meg skuffet over dvden hittil. Jeg har riktignok ikke sett gjennom hele, men er det virkelig slik at Brann har gitt ut en dvd uten at den inneholder noen som helst kommentar fra verken støtteapparatet eller spillere? Husker ikke hvordan det er på de foregående dvdene, men det er svakt om det ikke er lagt opp til noen som helst refleksjons-intervju angående sesongen eller noe i den dur med verken trener Nilsen, kaptein Opdal eller noen andre...

krøvel vellevold

Quote from: Læreren on December 07, 2009, 17:33:37 PM
Har gått til anskaffelse av sesongoppsumeringen 2009 på dvd. Men jeg må si meg skuffet over dvden hittil. Jeg har riktignok ikke sett gjennom hele, men er det virkelig slik at Brann har gitt ut en dvd uten at den inneholder noen som helst kommentar fra verken støtteapparatet eller spillere? Husker ikke hvordan det er på de foregående dvdene, men det er svakt om det ikke er lagt opp til noen som helst refleksjons-intervju angående sesongen eller noe i den dur med verken trener Nilsen, kaptein Opdal eller noen andre...

Jo, men hvis man hadde hatt intervjuer og sånt, så hadde det forkludret gåsehud-opplevelsen.
Legg ned hele klubben!

Læreren

December 07, 2009, 17:49:19 PM #787 Last Edit: December 07, 2009, 17:51:47 PM by Læreren
Quote from: krøvel vellevold on December 07, 2009, 17:37:08 PM
Quote from: Læreren on December 07, 2009, 17:33:37 PM
Har gått til anskaffelse av sesongoppsumeringen 2009 på dvd. Men jeg må si meg skuffet over dvden hittil. Jeg har riktignok ikke sett gjennom hele, men er det virkelig slik at Brann har gitt ut en dvd uten at den inneholder noen som helst kommentar fra verken støtteapparatet eller spillere? Husker ikke hvordan det er på de foregående dvdene, men det er svakt om det ikke er lagt opp til noen som helst refleksjons-intervju angående sesongen eller noe i den dur med verken trener Nilsen, kaptein Opdal eller noen andre...

Jo, men hvis man hadde hatt intervjuer og sånt, så hadde det forkludret gåsehud-opplevelsen.


Ja, det var det da. Skjønner selvsagt at Brann ikke vil ødelegge den opplevelsen. Får nesten gåsehud av tanken på at de lett kunne ha ødelagt en slik opplevelsen...

Danny

Sesongen 2009 ble vel en slags mellomsesong. Nå som den er kommet litt på avstand, har jeg rasket sammen et par klipp til en kort video. Kvaliteten bedres etter en liten stund, YouTube må bare få bearbeidet litt. Her er linken, for de som er interessert:
SK Brann Bergen - Highlights 2009


Spelaren

Gå av.

thesevs

Absolutt verdt de 4:21 minuttene
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Markmus

Quote from: Danny on February 17, 2010, 21:40:43 PM

SK Brann Bergen - Highlights 2009




Hadde helt glemt hvor bra målene til PVM mot Lillestrøm og Bakke mot Aalesund var. Bakke får det til å se ut som om dette er noe han har gjort tusen ganger før :P
Ka du ve?

Danny

Quote from: Markmus on February 17, 2010, 23:31:52 PM
Hadde helt glemt hvor bra målene til PVM mot Lillestrøm og Bakke mot Aalesund var. Bakke får det til å se ut som om dette er noe han har gjort tusen ganger før :P

Klaus_Brann

Austin sitt var også en perle, og totalt mange fine mål. Nå som man har fått plasseringen litt på avstand.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Tom C

Takk for den... Meget bra video! Nå gleder jeg meg sinnsykt til å komme i gang med alvoret... Selv om vi ikke skulle nå helt opp i år, så er jeg bombesikker på at vi kommer til å få mange fotball-orgasmer denne sesongen også  :D
Aldri mer Obos....

Christian

Denslags gjør at det er enkelt å glede seg til seriestart!

Xminator

Kanskje noen skulle lage en kavalkade over baklengsmålene også så folk ikke tar helt av?

Tom C

Går jo an å ta seg en slurk av det halvfulle glasset og håpe på det beste, istedenfor å stirre apatisk på det halvtomme glasset og bekymre seg over alt mulig...  ;)
Aldri mer Obos....

Læreren

February 18, 2010, 11:45:17 AM #798 Last Edit: February 18, 2010, 11:49:00 AM by Læreren
Vaagan Moen sin chipp mot LSK føler jeg er blitt glemt i veldig mange sammenhenger. Når sesongen er blitt oppsummert, om det er av NRK, TV2 eller andre, har jeg til gode å se de skryte over målet til Moen.

Greit nok at Huseklepp putter to som kan rangeres høyere, men det er jaggu meg ikke så værst målet til Moen heller! Absolutt et av de beste målene som ble scoret i TL 2009. Eneste logiske grunnen til at Moen sin chipp ikke er nominert til årets mål, må være at de ikke vil ha for mange mål fra en og samme klubb.

Takk for en bra oppsummering, Danny.

Go Up