• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger 2011

Started by BBB-Tony, May 07, 2008, 14:10:56 PM

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

Go Down


Lister

Ser ut som han har 3 kamper for islandske landslaget, + 4 kamper for GAIS i 2009.

Såvidt jeg kan så så ble han kjøpt fra KR til GAIS, fikk noen kamper før han ble sendt tilbake til KR på lån.

Finner ikke noe info om når kontrakten hans går ut så godt mulig dette er et talent som har stoppet litt opp i utviklingen og kan hentes som bosman hvis han overbeviser på trening.
Guinness - Makes you drunk

osoerli

Det dukkar jo alltid opp middelmådige lykkejegerar hos klubbar i panikk like før overgangsvindua stenger.  Kan han vera ein av dei?  (ikkje det at Brann har panikk)
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Utmedsnolken

han skal jo trene med Brann i to dager, men er ikke dag siste dag i vinduet? kanskje han er bosman etter sesongen og leter etter nytt arbeidssted neste sesong.
"og der snubler Sæternes igjen"

Gulløl

Er det han her ? Matte geniet som har vore i Brann sitt søkelys før ? Han er en rask og teknisk spiller og en offensiv moderne backtype med en god innleggsfot står det her. Personlig tviler jeg at han er god nok.
http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article3629773.ece
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lister

Det var vel på den tiden han signerte for GAIS
Guinness - Makes you drunk

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

osoerli

Verkar som han trur han er klar for Brann:

"Den norske ligaen er enda sterkere enn den Islandske, så jeg føler at jeg tar et steg fremover i karrieren, uten å ta et for stort steg, sier Gunnarsson."
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

nero

Quote from: osoerli on August 31, 2011, 11:13:04 AM
"Den norske ligaen er enda sterkere enn den Islandske, så jeg føler at jeg tar et steg fremover i karrieren, uten å ta et for stort steg, sier Gunnarsson."


He, he, genialt sitat: "Uten å ta et for stort steg".
Lions led by donkeys.

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Markmus

Han deltok i det olympiske landslaget i matematikk faktisk. Kanskje han kan bli RBHs lille tallknuser? ;D
Ka du ve?

Gulløl

Quote from: Markmus on August 31, 2011, 11:52:58 AM
Han deltok i det olympiske landslaget i matematikk faktisk. Kanskje han kan bli RBHs lille tallknuser? ;D


Eller hjelpe til å få den forb..... kabalen til å gå opp  ;)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Spelaren

Uinteressant. Leit videre.
Gå av.

Gulløl

August 31, 2011, 12:14:46 PM #20464 Last Edit: August 31, 2011, 12:16:29 PM by Gulløl
Virker som Brann leter etter billige og middels bra spillere, blir ikke seriegull de nærmeste årene av en slik tankegang :-\.
Går ut fra at Hardball er interessert i å bruke sin andel av Huseklepp pengene til å heve Brann laget ved å skaffe de bedre spillere i posisjoner de er svake. Og da bør noen av pengene absolutt brukes på en venstreback. Tviler sterkt på at denne spilleren er bedre en Fakiri og Holmvik. Og er det en reserve på venstreback de er ute etter så bør Brann heller vurdere om Lars Henrik Skage er klar til å ta det steget neste år.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Huff

Brann trenger en ny venstreback, uten tvil. Med de spillertypene vi har bak Ojo trenger vi og desperat en vingback, noe denne fyrentydeligvis er. I tillegg er han ung og neppe totalbås da han har kamper for Island, ser overhodet ikke problemet med et prøvespill.

Er forsåvidt enig i at denne spilleren trolig ikke er god nok, men han kan og være det. Håper riktignok virkelig ikke at Brann vurderer å hente han som backup for Fakiri neste år. Skal vi hente en venstreback skal det være en som går rett inn på laget.

abe78

Jeg synes spilleren virker spennde og Brann har fulgt han en stund. Vi trenger ikke bare håpe på etablerte navn som vi alle har hørt om.
.og husk!

krakra

Vel, håper ikke dette er noen ny Sæv, men stor fart og teknikk som en fjellvegg. Vi trenger noen som kan legge inn på hodet til Ojo.

Gepard

Dessverre virker det ikke som det er midler i eller utenfor Brann til å hente kvalitet nå, synd at medaljen glapp foråsidetsånn. Og dette lover ikke bra for neste sesong, ikke søren at man skal kunne klare å konkurrere med lag som Molde og Rbk når en ser hva de henter inn.

dudo

Men er det ikke snodig med et todagers prøvespill som starter samme dag som vinduet stenger?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Gulløl

Quote from: dudo on August 31, 2011, 13:18:49 PM
Men er det ikke snodig med et todagers prøvespill som starter samme dag som vinduet stenger?


Prøvespill bør helst vare i 1 uke, minimum 4 dager. Men kan hende dette prøvespillet har kommet etter mas fra en agent og at Brann om de ikke er så ivrig har akseptert 2 dager.

Flott med prøvespillere i forkant av 2012 sesongen. Regner med at det kommer flere prøvespillere utover høsten. Men håper det blir kandidater Brann har god tro på og har finsiktet og ikke spillere som agenter plukker ut.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

dudo

Poenget mitt er at såvidt jeg har forstått det, så har han første trening i dag - og andre trening i morgen, dagen etter at vinduet er stengt.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Utmedsnolken

det står faktisk ikke "prøvespill" noe sted i artikkelen på brann.no, men bare at han skal trene med Brann, så det kan være det er vi som gjør en fjær til fem høns..
"og der snubler Sæternes igjen"

Hatleking

Dette er Sævarsson 2...

Gulløl

Quote from: Hatleking on August 31, 2011, 13:54:58 PM
Dette er Sævarsson 2...


Sannsynligvis et stykke under Sævarsson sitt nivå. Sævarsson er godt etablert på det islandske landslaget, det er ikke denne spilleren.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Corleone

Quote from: Hatleking on August 31, 2011, 13:54:58 PM
Dette er Sævarsson 2...


La oss håpe at det ikke er nok en Islending med "en passningsfot fra helvete"....

dudo

Denne gutten er da også en god del yngre enn Sævarsson, som vel heller ikke var etablert da han kom til Brann? Det er vel for øvrig Vikings Sigurdsson som stort sett tar venstrebackplassen hos islendingene, og han er jo en bra TL-spiller.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Churchill

...we shall never surrender.

Gulløl

Måten denne spilleren uttaler seg til brann.no kan virke som at han allerede omtrent er klar for Brann. Det korte treningsoppholdet kan kanskje tyde på det samme. Noen som vet om han er Bosman vet nyttår ? Dette sier Sævarsson om spilleren:

Klipp:

http://fotball.bt.no/eliteserien/article208607.ece
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Utmedsnolken

ifølge svensk wikipedia, så signerte han 5års kontrakt med GAIS i 2009
"og der snubler Sæternes igjen"

Markmus

Ojo må jo være strålende fornøyd om selveste Gud skal spille for Brann ;D
Ka du ve?

posemedsnopi

Quote from: Gulløl on August 31, 2011, 11:43:12 AM
Fra klubben hans sin hjemmeside:
http://krreykjavik.is/?p=1811



Har null peiling på islandsk, men for meg ser det ut som om klubben takker han for gode stundir.

Utmedsnolken

Antar at Mummi er hans kallenavn? Den store koppen må jo henvise til Branns gamle pauseshow "rett i koppen" hvor fallskjermhoppere skulle treffe en stor Toro-kopp

Quote
"og der snubler Sæternes igjen"

posemedsnopi

Quote from: Utmedsnolken on August 31, 2011, 16:32:09 PM
Antar at Mummi er hans kallenavn? Den store koppen må jo henvise til Branns gamle pauseshow "rett i koppen" hvor fallskjermhoppere skulle treffe en stor Toro-kopp

Quote




Og der strøk eg i islandsk...
Faren har tydligvis en følelse av utskjæringer i norge. Kan ikkje være behagelig.

Utmedsnolken

August 31, 2011, 17:05:37 PM #20484 Last Edit: August 31, 2011, 17:07:51 PM by Utmedsnolken
Så mummis far liker utskjæringer og har dratt med seg sønnen sin til norge (i landslagspausen) for å se på slike (kanskje stavkirker) og mens de er her på ferie, så skal han være med på to treninger. Han vil ikke forlate KR før de har vunnet den store pokalen. Nå leder de serien, så da betyr det vel at han ikke reiser før tidligst etter sesongen.
"og der snubler Sæternes igjen"

Xminator

Skulle helst sett at vi fikk inn en venstreback nå, men med så kort tid igjen av overgangsvinduet er det nok like greit Brann bruker tiden og kartlegger eventuelle signeringer før 2012 allerede nå.

Spilleren virker spennende nok, men det er jo komplett umulig å si noe ut fra den informasjonen vi har fått til nå. Må nesten se spilleren i aksjon før man kan danne seg noe klarere bilde av ett såpass ubeskrevet kort.

Gulløl

Da får vi gi Molde kamp i neste overgangsvindu (kan en håpe).

- 100 prosent sikkert at Even blir
http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_sogn_og_fjordane/1.7772834
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Hatleking

Og Diomande går til Strømsgodset :S Der blir han sjølvsagt gull.

Lidenskapen

Raijo går til Vitesse er vel meget gode nyheter for oss, nye engelske spissen ser ikke akkuratt ut som en goalgetter , 10 mår på noen og 90 kamper... ser bedre ut for semien dette her ;)
Jeg er en tiger, jeg er en løve. For å bli konge må du jobbe som en slave. I dag jobbet jeg som en slave, derfor ble jeg konge.
Toni Nhleko: ^^Strandløve^^

Morkel

Quote from: Hatleking on August 31, 2011, 22:03:59 PM
Og Diomande går til Strømsgodset :S Der blir han sjølvsagt gull.


Der burde Brann slått til. 21 år, norsk, toppscorer i førstedivisjon og gratis. Mye lønn krever han nok ikke heller...

Yngve

Noko for Brann..?

http://fotball.adressa.no/eliteserien/article208834.ece

Høgreback er kanskje ikkje det me treng aller mest, men eg meinar Birkir er kraftig overvurdert.

tem

ser at PVM ikke er med i QPR sin 25 manns tropp som skal spille PL fram mot jul
http://fotball.bt.no/england/article208841.ece

kan det være en ide å sjekke muligheten for å få han tilbake ?
han gikk gratis , så det kan jo være at QPR er villige til å fristille han for å spare lønn ?

gi han i så fall ett tilbud med moderat lønn
event sjekk mulighet for lån ( ut 2012 )


Gulløl

Uffda, skikkelig kjedelig for Petter Vaagan Moen, ikke mer spill før nyttår.
http://fotball.bt.no/england/article208841.ece

Noen som vet om han kan leies ut til en norsk klubb nå som vinduet er stengt. Brann har vel ikke brukt for han, måtte i tilfelle være om han kunne gått inn som DM. Lønningsposen hans i QPR er vel stor og tung så det er vel hensyn han må ta der også når han trolig snart forlater QPR.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

AndreasNV

September 05, 2011, 03:27:46 AM #20493 Last Edit: September 05, 2011, 03:50:07 AM by AndreasNV
Her er enda et skudd i blinde, men jeg vet at det er hobby-speidere, F. M.-spillere og kanskje Brann-kontakter som leser her, så de kan jo tenke på faktumet: at http://en.wikipedia.org/wiki/Grzegorz_Rasiak er klubbløs. Jeg hørte det da jeg så på Deadline Day på TV 2 ... Da får Pjotr en lagkamerat som han kan snakke polsk med og.=P

Redigering: Jeg så mer på programmet, og Rasiak ble omtalt av Thomas Aune som The Wooden Pele og av Claus Lundekvam som en av de lateste spillerne som han har spilt med, men som en hyggelig kar som er god med hodet. Han foreslo i stedet at Brann bør hente http://en.wikipedia.org/wiki/James_Beattie_(footballer) (som Rangers gav opp å selge, og løslot) på tross av at "beina hans har gått, som mine".
Fotball er vårt medium. Vi representerer Bergen! VI E' BRANN!

krakra

September 08, 2011, 18:13:45 PM #20494 Last Edit: September 08, 2011, 18:17:25 PM by krakra
Syns Brann bør kaste seg inn i kampen om Lars Vilsvik hos Godset. De avslo et bud fra MOlde på 5 millioner i sommer, men det var fordi de ønsket å beholde alle spillerne ut sesongen. I vinter kan kanskje 5 mill være nok.

Vilsvik er ville vært en veldig god signering i mine øyne. Hurtig og teknisk god back, med stort offensivt register. Fem målgivende og en scoring på 18 kamper så langt står det respekt av fra en back. Sævarsson har til sammenligning 3 målgivende og 1 scoring på 20 kamper, og er svakere defensivt enn Vilsvik. Bare 22 år, så det burde være mulig å få Hardball med.

Skulle vi vinne cupen og ta medalje snakker vi nok om et overskudd som er temmlig mye større enn 5 millioner. Vi fikk tre millioner i gave fra Mohn og de pengene kunne gjerne gått til Vilsvik. Da har vi også fart på begge backer. V.backen og tempomangelen i forsvaret er en hemsko og jeg mener at Vilsvik ville løftet oss kraftig, både defensivtog offensivt.

Drømmer selvfølgelig også om Hovland, men han blir nok eventuelt langt dyrere og mye mer urealistisk.


Ellers rykker trolig Sarpsborg og Start ned. Fra disse syns jeg Joachim Jørgensen og Hugues Wembangomo fra Sarpsborg og Espen Hoff fra Start er spillere vi bør sjekke ut

krakra


dudo

Hoff er en veldig god tanke, ja.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

roaldinho

Kan Hoås være ett alternativ om Sarpsborg skulle rykke ned? Han har vel puttet en del mål denne sesongen og er en trussel i luften. Muligens skadeplaget, men han har jo vist gode takter denne sesongen.

Dog har han sagt ved flere anledninger at han ønsker å være nærmest svenskegrensen ut karrieren.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Hatleking

Det ser ut som at Sarpsborg og Start rykker ned. Det er fleire spanande spelarar der:

- Joakim Jørgensen. Ein god DM som me bør prøve å få tak i uavhengig om Austin reiser eller ikkje.
- Hoås. Kan rullere med Ojo i spissrolla.
- Børufsen, Kleiven er to spanande spelarar òg.

Hoff har eg ikkje så lyst på eigentleg, då han er nokså gammal og passar eigentleg ikkje heilt inn den nye profilen til Brann.

I ein perfekt verden hadde dette skjedd:

UT

Kalvenes (hjelpe Løv-Ham opp igjen), Fakiri (Inn i trenarteamet), Labukas, Holmvik, Jaiteh, Bahjter, Opdal

7 ut


INN

Hoås, Våge Nilsen (bør vera mogleg no), Jørgensen, Borges (kan i det minste høyre med han), Hovland, (Nordkvelle)

6 inn

Då kunne me fått følgjande lag:


                              Piotr
Sævarsson - Zsolt - Hovland - Våge Nilsen
                    Austin - Torp/Jørgensen       
Guastavino - Borges - Bentley (viss han finn formen)
                           Ojo


Dobbel dekning:

                              Mohus
Haugsdal - Yaw - Grorud - Skage
      Torp/Jørgensen - Barmen
Nordkvelle - Haugen - Larsen
                       Hoås


- I staden for Hovland, kan ein prøve å hente Madsen frå Strømsgodset, men tvilar på at han blir så veldig mykje billegare. Hovland er uansett betre - TLs beste stoppar. Eg er ganske sikker på at Zsolt blir seld neste sommar, men då treng me ikkje kjøpe inn ein ny stoppar, då me allereie har nok.

Go Up