• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger 2011

Started by BBB-Tony, May 07, 2008, 14:10:56 PM

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Go Down

Lasaron

Nja, jeg vurderte Molde sitt tap av Diouf som så stort at de er svekket, men jeg tar kanskje feil.
Tren på langskudd

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Huff

Quote from: osoerli on August 23, 2011, 22:05:50 PM
Hmm, veldig betenkt over at Brann har latt Dure forsvinne ut av byen.
http://fotball.bt.no/eliteserien/article207998.ece
http://www.fredrikstadfk.no/content/view/4311/372/


En spiller som kunne gått rett inn som backup på DM og på sikt blitt en kandidat til stopperplassen. Jeg er mer trist enn betenkt, med skaden til Bajter forstår jeg ikke hva de tenkte på.

monzilla


Xminator


Christian

Quote from: Huff on August 23, 2011, 22:17:48 PM
Quote from: osoerli on August 23, 2011, 22:05:50 PM
Hmm, veldig betenkt over at Brann har latt Dure forsvinne ut av byen.
http://fotball.bt.no/eliteserien/article207998.ece
http://www.fredrikstadfk.no/content/view/4311/372/


En spiller som kunne gått rett inn som backup på DM og på sikt blitt en kandidat til stopperplassen. Jeg er mer trist enn betenkt, med skaden til Bajter forstår jeg ikke hva de tenkte på.


Har dette DM-pratet hold i virkeligheten i det hele tatt eller er det noe folk antar siden han er et stoppertalent?

For Brann var det vel snakk om prioriteringer: Vi har nok stoppere og kan ikkje då svi millioner for å hente en til. Samma kor lokal han er. Brann har vel tidligere prøvd seg uten å få til en avtale.

Huff

Quote from: Christian on August 24, 2011, 09:30:50 AM
Quote from: Huff on August 23, 2011, 22:17:48 PM
Quote from: osoerli on August 23, 2011, 22:05:50 PM
Hmm, veldig betenkt over at Brann har latt Dure forsvinne ut av byen.
http://fotball.bt.no/eliteserien/article207998.ece
http://www.fredrikstadfk.no/content/view/4311/372/


En spiller som kunne gått rett inn som backup på DM og på sikt blitt en kandidat til stopperplassen. Jeg er mer trist enn betenkt, med skaden til Bajter forstår jeg ikke hva de tenkte på.


Har dette DM-pratet hold i virkeligheten i det hele tatt eller er det noe folk antar siden han er et stoppertalent?

For Brann var det vel snakk om prioriteringer: Vi har nok stoppere og kan ikkje då svi millioner for å hente en til. Samma kor lokal han er. Brann har vel tidligere prøvd seg uten å få til en avtale.


Har spilt DM på aldersbestemt landslag samt i Adecco, men er angivelig best som stopper.

vivamusica

http://fotball.bt.no/eliteserien/article208016.ece
Hanstveit til Helsingborg
Da kan vi glemme han.... synd tror han hadde vært en forsterkning
Hva sa Napoleon da han møtte sitt Waterloo? Det kunne vært værre - jeg kunne vært trener i Brann

Utmedsnolken

Fredrik Nordkvelle skal være klar for Brann ifølge Pamer i BT
"og der snubler Sæternes igjen"

krakra

http://fotball.bt.no/bt/article208371.ece

Får håpe at han kan spille kant. På OM har vi ikke bruk for ham. Som DM er han bra som backup, men vil han akseptere å ikke spille fast?

dudo

Velkommen skal han være, selv om jeg ikke helt vet hvor vi skal gjøre av han. Vi har vel en plan.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Lister

Han kan kle OM, DM og begge kantene (selv om det noe blir i en kantrolle som trekker innover)
Basically en midtbanepotet, skulle gjerne sett litt forsterkninger bak også, men fortsatt ikke feil.
Guinness - Makes you drunk

Romarius

Tror dette blir bra. Synes Nordkvelle er en god spiller, som kanskje kan sammenliknes litt med JG Solli.
Solli var for øvrig en overgang som i sin tid ikke ble mottatt med spesielt stor jubel i Bergen, men som viste seg å bli en suksess. Håper det også gjelder Nordkvelle.
Nordkvelle er for øvrig et bra alternativ på kant i 4-4-2, og jeg håper vi fremover i større grad kan variere med denne formasjonen.

krakra

Problemet er jo at Nordkvelle angivelig har vært sur og grinete fordi han har måttet sitte på benken i Godset. Han ville neppe like noe bedre å sitte på benken i Brann. Da hjelper det ikke at han kan være backup på DM, som OM trenger vi ikke flere. Det er bare destruktivt å hente enda en som skal holde Haugen tilbake med mindre han holder øverste TL-nivå, Kvelle er ikke engang bedre enn Guastavino. Dermed blir det kantene igjen. Der trenger vi forsterkninger. At vi må stille med Mjelde på høyrekant er et voldsomt svakhetstegn, selv om det selvfølgelig er påvirket av at Skarsfjord ikke tørr å sette ham ut av laget. Men hvis Kvelle skal være nok en "kantspiller" som bare trekker innover så er jeg ikke spesielt positiv til det heller.

Utmedsnolken

Er ikke sikkert vi har de samme spillerne til starten på neste sesong som vi har nå
"og der snubler Sæternes igjen"

Hatleking

Nordkvelle kan nok godt omskolerast til ei kantrolle i tillegg til å vera tredjeval på OM.

ostraume

God og anvendelig spiller. Løpssterk, god med ball og grei nærteknikk. Ikke har jeg fått med meg særlig sutring om benking heller. Jeg er, som dere skjønner, positiv til denne overgangen.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Nordkvelle har sittet mye på benken til Strømsgodset denne sesongen, ettersom trener Ronny Deila ikke har vært fornøyd med spillerens "fokus".

krakra

Quote from: ostraume on August 28, 2011, 15:03:25 PM
God og anvendelig spiller. Løpssterk, god med ball og grei nærteknikk. Ikke har jeg fått med meg særlig sutring om benking heller. Jeg er, som dere skjønner, positiv til denne overgangen.
Og hvor skal han forsterke oss?

aleksanderhjelleseth

nordkveile er sikkert en bra spiller for oss, men eg ser ikke helt hvor han skal spille. men er fornøyd med at vi begynner å få litt størrelse på troppen igjen.

Hatleking

Eg er som sagt overbevist om at han kan gå inn i både ei kantrolle, i tillegg til ein 'offensiv' DM-rolle. Men benkesliting blir det viss han ikkje hevar seg.

Belfort

Håper virkelig at han kan spille kant. Ojo trenger innlegg fra kant så det er bare og håpe...

Hatleking

Quote from: Belfort on August 28, 2011, 15:48:06 PM
Håper virkelig at han kan spille kant. Ojo trenger innlegg fra kant så det er bare og håpe...


Guten er veldig direkte, og med spelestilen vår burde han fungere bra på kant. Ein innleggskant blir han vel dog ikkje.

TCAC

Quote from: krakra on August 28, 2011, 14:41:47 PMKvelle er ikke engang bedre enn Guastavino.


"Ikke engang"? Guastavino er vel strengt tatt vår beste offensive midtbanespiller, og en av de beste i ligaen.

Jeg applauderer forøvrig signeringen av Nordkvelle. Nok en billig overgang med meget lav risiko, som potensielt kan være verdt veldig mye dersom spilleren blomstrer i Brann.

ostraume

Quote from: krakra on August 28, 2011, 15:06:28 PM
Quote from: ostraume on August 28, 2011, 15:03:25 PM
God og anvendelig spiller. Løpssterk, god med ball og grei nærteknikk. Ikke har jeg fått med meg særlig sutring om benking heller. Jeg er, som dere skjønner, positiv til denne overgangen.
Og hvor skal han forsterke oss?


Nå vet vi ikke hvordan stallen ser ut til neste sesong. Både G og Austin er potensielt vekke. Dette er en spiller som muligvis kan bekle alle midtbaneposisjonene. Blir spennende å se hvordan Skarsfjord vil bruke han.

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Poenget er at han ikke forsterker førsteelveren. Billig? Han krevde vistnok 2 millioner fra Viking. Tviler på at han blir veldig billig og jeg spør igjen: Hvor skal han forsterke oss? Hvem skal han danke ut?

krakra

Quote from: ostraume on August 28, 2011, 16:13:16 PM
Quote from: krakra on August 28, 2011, 15:06:28 PM
Quote from: ostraume on August 28, 2011, 15:03:25 PM
God og anvendelig spiller. Løpssterk, god med ball og grei nærteknikk. Ikke har jeg fått med meg særlig sutring om benking heller. Jeg er, som dere skjønner, positiv til denne overgangen.
Og hvor skal han forsterke oss?


Nå vet vi ikke hvordan stallen ser ut til neste sesong. Både G og Austin er potensielt vekke. Dette er en spiller som muligvis kan bekle alle midtbaneposisjonene. Blir spennende å se hvordan Skarsfjord vil bruke han.


Kan han virkelig bekle alle midtbaneposisjonene? Hvis Guastavino forsvinner har vi Haugen, hvis Austin forsvinner trenger vi en defensivt sterk spiller. Det er ikke Nordkvelle.

Nixon

Quote from: krakra on August 28, 2011, 16:13:36 PMHvor skal han forsterke oss? Hvem skal han danke ut?


Det vil jo tiden vise. Slik det er med alle nye spillere. Men du er jo den første til å skryte av Skarsfjord for å hente inn spillere, så hvorfor er du så skeptisk nå? Skarsfjord sier jo at han har fulgt Nordkvelle siden tiden i Pors og har helt sikkert en plan. Er det Haugen-fetisjen din som tar overhånd nå?
Rød makt på Hansa

krakra

Quote from: Nixon on August 28, 2011, 16:26:11 PM
Quote from: krakra on August 28, 2011, 16:13:36 PMHvor skal han forsterke oss? Hvem skal han danke ut?


Det vil jo tiden vise. Slik det er med alle nye spillere. Men du er jo den første til å skryte av Skarsfjord for å hente inn spillere, så hvorfor er du så skeptisk nå? Skarsfjord sier jo at han har fulgt Nordkvelle siden tiden i Pors og har helt sikkert en plan. Er det Haugen-fetisjen din som tar overhånd nå?
Fordi jeg ikke ser hvor han skal forsterke oss? Haugen-fetish? Ja, jeg syns det er latterlig hvis han er hentet inn for å sette Haugen lengre bak i køen, spesielt når vi allerede har et førstevalg i den posisjonen som er bedre enn Nordkvelle. Som DM vil han heller ikke være annet enn backup, og har ikke de defensive kvalitetene til å erstatte Austin. Da gjenstår det kant, der er vi svake, men kan Nordkvelle spille kant? Godset-supportere mener at han ikke kan det, men de liker nok ikke Kvelle akkurat nå. Har noen sett ham spille på kant?

dudo

Jeg har ikke sett det selv, men kom han ikke inn på høyrekant med suksess borte mot Atletico Madrid?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Det så jeg ikke, men det er jo flott hvis Nordkvelle kan spille kant og gjøre en god jobb. Der trenger vi forsterkninger så lenge Guastavino skal spille sentralt. Men det innebærer jo at Skarsfjord må vrake gullungen Mjelde. Kommer han til å gjøre det?

nero

Hvis han ikke kan spille kant, er jeg nok litt skeptisk til dette. Når vi må spille med Mjelde(!)som kant, er det nesten krise. På midten er vi jo rimelig godt besatt, men som det blir påpekt ovenfor, kan det jo fort se anderledes ut neste sesong, så vi får jo stole på at Skars har en snedig plan med denne signeringen.
Lions led by donkeys.

dudo

Ja, han må da være et vel så bra alternativ på høyrekanten som Mjelde er?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!


Markmus

Skal vi ikke ha flere spillere inn i dette vinduet her?
Ka du ve?

Lasaron

Tipper Zolt blir kaptein neste år. Da blir det lettere å sette ut Mjelde hvis han ikke viser seg god nok. Ser ikke bort fra at Nordkvelle kan gjøre det bra som ving. Han er ganske rask, og er en god nok fotballspiller til det.
Syns forøvrig kontrakten hans er for kort.
Tren på langskudd

Markmus

Ja, aprikos det. Er vi vaksinerte mot å gi folk femmårig avtale?
Ka du ve?

psv-hasund

Jeg ser at thioune sliter med spilletid under babyface. En god erstatter for Diego hvis han forsvinner.

Xminator

Quote from: krakra on August 28, 2011, 16:13:36 PM
Poenget er at han ikke forsterker førsteelveren. Billig? Han krevde vistnok 2 millioner fra Viking. Tviler på at han blir veldig billig og jeg spør igjen: Hvor skal han forsterke oss? Hvem skal han danke ut?


Haugen på benken!

Nixon

Quote from: Xminator on August 28, 2011, 20:43:44 PM
Quote from: krakra on August 28, 2011, 16:13:36 PM
Poenget er at han ikke forsterker førsteelveren. Billig? Han krevde vistnok 2 millioner fra Viking. Tviler på at han blir veldig billig og jeg spør igjen: Hvor skal han forsterke oss? Hvem skal han danke ut?


Haugen på benken!


Haugen er allerede på benken, så da måtte det blitt på tribunen! He he, det hadde blitt månelyst her inne dersom Haugen hadde blitt vraket til en kamptropp!:)
Rød makt på Hansa

Huff

Quote from: Nixon on August 28, 2011, 20:50:59 PM
Quote from: Xminator on August 28, 2011, 20:43:44 PM
Quote from: krakra on August 28, 2011, 16:13:36 PM
Poenget er at han ikke forsterker førsteelveren. Billig? Han krevde vistnok 2 millioner fra Viking. Tviler på at han blir veldig billig og jeg spør igjen: Hvor skal han forsterke oss? Hvem skal han danke ut?


Haugen på benken!


Haugen er allerede på benken, så da måtte det blitt på tribunen! He he, det hadde blitt månelyst her inne dersom Haugen hadde blitt vraket til en kamptropp!:)


Skulle bare mangle, gutten har vel forsåvidt levd opp til hypen dersom en tar det ekstremt skuffende antallet spilleminutter i betraktning. Forferdelig lenge siden jeg så en såpass dominerende pasningsfot på stadion som etter Haugens innhopp mot TIL.

Gulløl

August 30, 2011, 17:07:54 PM #20441 Last Edit: August 30, 2011, 17:15:42 PM by Gulløl
30 timer til overgangsvinduet stenger natt til torsdag. Kan det komme en forsterkning ut av det blå ?
Kunne tenke meg Even Hovland, ved hjelp av Hardball og reinvestering av Huseklepp pengene som nå er på konto.
Har en stor drøm om Zsolt Korcsmár og Even Hovland som midtstopper par i Brann, begge 22 år, og grunnmuren i bakerste rekke i et GULL-lag for 2012  :). De to foran Piotr så skal det ikke slippes inn så mange mål. Og en klassevenstreback inn før nyttår blir det enda bedre. Huseklepp pengene + Mohn gaven på 3 mill kan rekke til begge deler. Men Sogndal selger neppe, men kanskje kanskje om de for Yaw i retur som en del av handelen.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Kjell249

Quote from: Huff on August 28, 2011, 22:30:36 PM
Quote from: Nixon on August 28, 2011, 20:50:59 PM
Quote from: Xminator on August 28, 2011, 20:43:44 PM
Quote from: krakra on August 28, 2011, 16:13:36 PM
Poenget er at han ikke forsterker førsteelveren. Billig? Han krevde vistnok 2 millioner fra Viking. Tviler på at han blir veldig billig og jeg spør igjen: Hvor skal han forsterke oss? Hvem skal han danke ut?


Haugen på benken!


Haugen er allerede på benken, så da måtte det blitt på tribunen! He he, det hadde blitt månelyst her inne dersom Haugen hadde blitt vraket til en kamptropp!:)


Skulle bare mangle, gutten har vel forsåvidt levd opp til hypen dersom en tar det ekstremt skuffende antallet spilleminutter i betraktning. Forferdelig lenge siden jeg så en såpass dominerende pasningsfot på stadion som etter Haugens innhopp mot TIL.

Den dominerende pasningsfoten skaffet oss ikke en eneste sjanse, noe som vi derimot hadde mange av i første omgang. Så så fantastisk kan den ikke ha vært. Haugen kommer kommer neppe til å spille fast på Brann over tid før han blir en toveis spiller. Han kunne vært genial i en dypere rolle hvor han kan ligge å strø pasninger. Han får ta seg noen runder rundt Tveitevannet i vinter:)
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Gulløl

August 30, 2011, 17:39:10 PM #20443 Last Edit: August 30, 2011, 17:47:44 PM by Gulløl
Noe som kan se ut som en helomvending søndag gjorde at det foreløpig ikke har blitt noe av at Even Hovland har gått til Molde. Kan helomvendingen ha noe å gjøre med at det har kommet en annen klubb på banen, f.eks. Brann ? Kanskje Brann er mer fristende for Sogndal å handle med, f.eks. noe mer penger en Molde sine 6 mill + Yaw. Finansiert ved hjelp av "Huseklepp penger" + 3 mill gaven fra Mohn.
Det ser også ut at forholdet er dårlig mellom Sogndal og Jim Solbakken en agent med koblinger til Molde.
Brann har et godt forhold til Sogndal, tingene falt ihvertfall greit på plass sist vinter med Piotr og de to Brann spillerne i retur.
http://www.sognavis.no/lokal_sport/article5713233.ece

Ellers er det mye styr, nå har faren til Even Hovland også gått ut i media.
http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_sogn_og_fjordane/1.7768516
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Belfort

Hovland hadde vært fantastisk. En stopper må vi ha inn og i tillegg trenger vi en kant med innleggsfot.

Huff

Quote from: Kjell249 on August 30, 2011, 17:21:37 PM

Den dominerende pasningsfoten skaffet oss ikke en eneste sjanse, noe som vi derimot hadde mange av i første omgang. Så så fantastisk kan den ikke ha vært. Haugen kommer kommer neppe til å spille fast på Brann over tid før han blir en toveis spiller. Han kunne vært genial i en dypere rolle hvor han kan ligge å strø pasninger. Han får ta seg noen runder rundt Tveitevannet i vinter:)


Guastavinho stod bak alle sjansene i første, han var skadet da haugen kom inn. Resten var lite å skryte av. Toveisspiller ja, i motsetning til Bentley og Gustav? Mjelde er og høyst ordinær her. Dessuten er dette nøyaktig det samme en fikk høre da en mente Klepp var god nok.

krakra

INgen tvil om at Haugen hadde et veldig bra innnhopp og fortjener å starte istedenfor svake Mjelde og Bentley. Ville styrket oss betraktelig offensivt.

Når det gjelder Hovland er det bare urealistisk å drømme om ham. Det kommer ikke til å skje, men selvfølgelig hadde det vært strålende hvis det skjedde.

Kjell249

Quote from: Huff on August 30, 2011, 18:45:46 PM
Quote from: Kjell249 on August 30, 2011, 17:21:37 PM

Den dominerende pasningsfoten skaffet oss ikke en eneste sjanse, noe som vi derimot hadde mange av i første omgang. Så så fantastisk kan den ikke ha vært. Haugen kommer kommer neppe til å spille fast på Brann over tid før han blir en toveis spiller. Han kunne vært genial i en dypere rolle hvor han kan ligge å strø pasninger. Han får ta seg noen runder rundt Tveitevannet i vinter:)


Guastavinho stod bak alle sjansene i første, han var skadet da haugen kom inn. Resten var lite å skryte av. Toveisspiller ja, i motsetning til Bentley og Gustav? Mjelde er og høyst ordinær her. Dessuten er dette nøyaktig det samme en fikk høre da en mente Klepp var god nok.


Du skriver det selv, men jeg kan godt hjelpe deg litt. Både Gustav og Huseklepp hadde evnen til å skape noe på egenhånd, og mye mer ekstreme ferdigheter enn det Haugen har. Det er ikke alle kamper vi har råd til å ha en luksus spiller som ikke har mulighet til å skape noe på egenhånd og i tillegg begrenset lyst og evne til å jobbe hjemover. Bentley gir oss noe på kant som vi ikke har så mye av, en som kan holde bredde, utfordre og komme til innlegg.

Jeg mener ikke at Haugen stiller bak i rekken i forhold til Bentley og Mjelde  på kant, men jeg er av den oppfatning av at han får brukt sine evner desidert best sentralt og da trenger han flere defensive fibre.

Selger vi Austin og Gustav kan vi kjøre en 4-3-3 formasjon

Sæv-Zsolt-Hovland-Ny venstre back
Nordkvelle-Torp-Haugen
Larsen-Ojo-Bentley
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Lasaron

Jeg mener det er feil å gi Bentley kred for å holde bredde. Det blir som å gi Ojo kred for å holde seg på topp.
Tren på langskudd

Kjell249

Det kan du gjerne si. Men hvis vi hadde 3 andre spisser og ingen av de klarte å holde seg på topp men var mer ned i forsvaret, så ville du kanskje gitt Ojo kred for å holde seg på topp??

Vi trenger å gi Gustav rom sentralt i banen, da nytter det ikke med kanter som bare søker innover i banen. Holmvik holder seg litt på kanten, det kunne kanskje Haugen og Mjelde også klart, men da vil de ikke få utrettet noe og derfor drifter de naturligvis innover i banen. Bentley er den eneste kantspilleren som kan utfordre på utsiden og komme til innlegg. På høyresiden er vi avhengig av Sæv, og da går halvparten av innleggene bak mål. Mot Tromsø så du tydelig at taktikken var å brette ut spillet, og i første omgang kunne du se at det første til rom og mange sjanser for Gustav.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Go Up