• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger sommeren 2016

Started by Lasaron, April 04, 2016, 16:53:49 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Lasaron

Quote from: Gulløl on August 04, 2016, 18:20:22 PM
Klipp:
SillySeason Norge ‏@SillySeasonNOR  3 tfor 3 timer siden
Eidur Gudjohnsen observert på innlandsterminalen til Gardemoen. Ny klubb i Norge på gang? Haugesund?


Eller Brann ? Korttidskontrakt ut året. Mohn eller en av de andre sponsorene betaler. Bør vel gjøre mer vei i vellinga en Orlov. Og løftet tilskuertallene med et par tusen. Der fikk jeg løftet overgangstråden :)


Skeptisk. Tror ikke han passer inn i LAN sin stil med all løpingen. Men vi kan jo alltids diskutere ham grundig, i mangel av andre rykter.
Tren på langskudd

Kagain

Om vi i så fall ser litt på fyren så er det vel slik at han kun har scoret 1 mål på 13 kamper.  Orlov på sin side har 2 mål på 14 kamper i følge Brann sine sider. Vet ikke akkurat om denne Eidur er svaret på målscorerkrisen til Brann, med mindre han er flinkere til å se andre spillere enn Orlov og gi dem ferdigscorede pasninger...

Huff

En klassespiss, mitt kongerike for en klassespiss!

(nå har jeg ikke noe kongerike å bytte bort, men poenget står)

pidre

Huseklepp og Karadas, to mette spillere over the top som likevel glimter til innimellom. Er vel nyttig å beholde dem et år eller to til. Men, de tar opp to plasser i stallen, alternativet kunne vært etpar sultne importer med videresalgspotensiale.
Saludar a los monos!

Kagain

Quote from: Huff on August 07, 2016, 19:56:40 PM
En klassespiss, mitt kongerike for en klassespiss!

(nå har jeg ikke noe kongerike å bytte bort, men poenget står)


Du vet hva da sier: ens hjem er ens slott. Så kanskje du har en fet enebolig til salgs. Tenker rundt 3 mill burde få tak i en ok spiss :)

blobby winters

Bare 6 dager til vinduet stenger. Jeg virkelig håper at Brann har mer på gang enn Miller duden som ble sendt hjem til Costa Rica igjen.

Klaus_Brann

Quote from: pidre on August 07, 2016, 21:03:46 PM
Huseklepp og Karadas, to mette spillere over the top som likevel glimter til innimellom. Er vel nyttig å beholde dem et år eller to til. Men, de tar opp to plasser i stallen, alternativet kunne vært etpar sultne importer med videresalgspotensiale.


Huseklepp holder et mer enn godt nok nivå fortsatt, mer usikker på Karadas med videre.
I dag var han fryktelig stasjonær. Håper Skålevik blir byttet inn neste gang, for han starter jo ikke med andre enn Orlov. Uansett hvordan han gjør det.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

OmOssSjølOgHansaøl

Quote from: blobby winters on August 07, 2016, 21:34:57 PM
Bare 6 dager til vinduet stenger. Jeg virkelig håper at Brann har mer på gang enn Miller duden som ble sendt hjem til Costa Rica igjen.


Vinduet stenger vel 17. august etter å ha blitt fremskyndet en dag.  Rask hoderegning tilsier at det dermed er 10 dager igjen. Men poenget ditt står: Det begynner å bli knapp tid å handle på! Og vi trenger fortsatt en angrepsspiller, helst en spiss.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

pidre

Quote from: Klaus_Brann on August 07, 2016, 21:49:34 PM
Quote from: pidre on August 07, 2016, 21:03:46 PM
Huseklepp og Karadas, to mette spillere over the top som likevel glimter til innimellom. Er vel nyttig å beholde dem et år eller to til. Men, de tar opp to plasser i stallen, alternativet kunne vært etpar sultne importer med videresalgspotensiale.



Huseklepp holder et mer enn godt nok nivå fortsatt, mer usikker på Karadas med videre.
I dag var han fryktelig stasjonær. Håper Skålevik blir byttet inn neste gang, for han starter jo ikke med andre enn Orlov. Uansett hvordan han gjør det.


Når man kommer inn mot slutten i kamp som dette forventer jeg at man gir alt. Virket som de bare var opptatt av en ting - at Huseklepp igjen skulle finne Karadas i feltet. Jobbe hjemover gjorde de ikke. Karadas gikk rundt utpå der, Huseklepp jogget hjemover på kanten sin, og når han fikk innleggsmuligheten sin så sleivet han! Ekstremt skuffende at disse 2 erfarne spillerne tillater seg slikt. Sier vel kanskje litt om et oppblåst selvbilde.     
Saludar a los monos!

krakra

Det er jo meningsløst å sette innpå Huseklepp for å gjøre en defensiv jobb. Han er et kontringsvåpen og må dermed være i posisjon til å løpe ifra på en kontring. Syns han gjorde en grei jobb i press, men han skal ikke helt ned i forsvar hver gang Godset angriper.

aleksanderhjelleseth

Quote from: pidre on August 08, 2016, 08:39:17 AM
Quote from: Klaus_Brann on August 07, 2016, 21:49:34 PM
Quote from: pidre on August 07, 2016, 21:03:46 PM
Huseklepp og Karadas, to mette spillere over the top som likevel glimter til innimellom. Er vel nyttig å beholde dem et år eller to til. Men, de tar opp to plasser i stallen, alternativet kunne vært etpar sultne importer med videresalgspotensiale.



Huseklepp holder et mer enn godt nok nivå fortsatt, mer usikker på Karadas med videre.
I dag var han fryktelig stasjonær. Håper Skålevik blir byttet inn neste gang, for han starter jo ikke med andre enn Orlov. Uansett hvordan han gjør det.


Når man kommer inn mot slutten i kamp som dette forventer jeg at man gir alt. Virket som de bare var opptatt av en ting - at Huseklepp igjen skulle finne Karadas i feltet. Jobbe hjemover gjorde de ikke. Karadas gikk rundt utpå der, Huseklepp jogget hjemover på kanten sin, og når han fikk innleggsmuligheten sin så sleivet han! Ekstremt skuffende at disse 2 erfarne spillerne tillater seg slikt. Sier vel kanskje litt om et oppblåst selvbilde.     

Billy Elliott

Skjønte lite av at Kleppen ble satt på høyrekant da han ble satt inn i går. Er jo stort sett alltid på venstre han har vært et effektivt kontringsvåpen.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Hatleking

Agdestein skal visstnok vere på veg til Odd.

osoerli

Quote from: Hatleking on August 08, 2016, 12:32:11 PM
Agdestein skal visstnok vere på veg til Odd.


med Lillejord som agent går han i alle fall ikkje til Brann
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

Ja, jeg gråter meg ikke i søvn over dét, akkurat.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

blobby winters

Quote from: Kagain on August 07, 2016, 21:24:21 PM
Quote from: Huff on August 07, 2016, 19:56:40 PM
En klassespiss, mitt kongerike for en klassespiss!

(nå har jeg ikke noe kongerike å bytte bort, men poenget står)


Du vet hva da sier: ens hjem er ens slott. Så kanskje du har en fet enebolig til salgs. Tenker rundt 3 mill burde få tak i en ok spiss :)


Var ikke det omtrent 3 mill vi betalte for Orlov

Lasaron

Det er på grensen til sykt at Brann foreløpig ikke har signert andre enn Stenevik.
Tren på langskudd

Belfort

Quote from: Lasaron on August 08, 2016, 17:15:40 PM
Det er på grensen til sykt at Brann foreløpig ikke har signert andre enn Stenevik.


Tror jammen meg Soltvedt har blitt skuddredd etter en del elendige overganger

Gulløl

På TV2 Zebra fra kl.19.00. Sandnes Ulf mot Sandefjord. Kan kikke på storscorer Pontus Engblom om en er interessert.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

OmOssSjølOgHansaøl

Soltvedt holder oss virkelig i ånde.

Hvis vi får tak i en spiss nå, får han bare rundt 1/3 av sesongen for oss (eller så vidt mer hvis han kommer denne uken, går rett inn på laget og debuterer allerede på lørdag).
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Morkel

Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on August 08, 2016, 18:17:38 PM
Soltvedt holder oss virkelig i ånde.

Hvis vi får tak i en spiss nå, får han bare rundt 1/3 av sesongen for oss (eller så vidt mer hvis han kommer denne uken, går rett inn på laget og debuterer allerede på lørdag).


Det er viktigere at vi får en god spiss om 2 uker enn en dårlig spiss nå. MEN på den annen side vil forskjellen på en 2.plass og en 4-7.plass være syv millioner, så kan man kanskje gamble littegrann. 

dudo

Vinduet er stengt om to uker. 9 dager igjen. Den tiden må brukes godt!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

blobby winters

Quote from: Belfort on August 08, 2016, 17:54:45 PM
Quote from: Lasaron on August 08, 2016, 17:15:40 PM
Det er på grensen til sykt at Brann foreløpig ikke har signert andre enn Stenevik.


Tror jammen meg Soltvedt har blitt skuddredd etter en del elendige overganger


Bedre å floppe enn å ikke prøve.
Vi trenger forsterkninger. De kommer ikke hvis ikke han prøver og satser. Jeg tror han er voksen nok til å forstå det men føler kanskje press fra investorer som må bidra økonomisk før vi ken hente noen.


Arnevidar

Tror ikke det er realistisk å få inn den ideelle spissen (type Carew/Rushfeldt) i LANs system denne sommeren.

På sikt kunne jeg tenke meg å sett Brann i en 3-5-2-formasjon, slik Haugesund har hatt suksess med denne sesongen.

Både Orlov, Skålevik, Huseklepp og Karadas ville fungert bedre som spisser med en makker ved siden av seg. Også lettere for en ung og talentfull spiss å slå gjennom i et slikt system.

Demidov, Acosta og Grønner bak. Midtbanen som nå. Nouri, Kristiansen og Vega konkurrerer om vingbackene. Braaten kunne fungert både på midtbane, som ving og spiss i et slikt system.


Falkman

Quote from: krakra on August 09, 2016, 08:17:59 AM


Veldig gode poeng. Soltvedt har gjort flere ypperligere signeringer. Det er helt urimelig å forvente at  absolutt alle spillere vi henter skal utvikle seg til å bli suksesshistorier, det skjer kun i den virtuelle verden, og knapt nok der.

Det gjenstår bare en tredjedel av sesongen, og ingenting tyder på at vi er ferd med å gå på noen smell, snarere tvert imot.  men når der er sagt, hadde jeg naturligvis ikke sagt nei takk til en  ny  spiss med et  snev av målteft.

pidre

Quote from: krakra on August 09, 2016, 08:17:59 AM
Vi er overhodet ikke desperate etter noen ny spiller,


Hvem snakker om å være desperat? Vi mangler både kvalitet og bredde og trenger å styrke laget. Vi kjemper om medaljer. Vi har sportssjef, speider og Mohn stiller med penger. Det forventes at laget styrkes i dette vinduet.

Så er det slik at lån, opsjoner m.v. er alternativer til lange kontrakter.
   
Saludar a los monos!

Billy Elliott

Så stille som det har vært etter at denne costaricaneren falt igjennom, tror jeg ikke det kommer noen forsterkninger i dette vinduet. I alle fall ikke på spissplass. Da må i så fall en ut først. Har ingen tro på at vi skal sitte igjen med hele fire spisser (Orlov, Skåle, Azar, ny spiss) til bare en plass. Særlig når en ser hvor lite spilletid en mann som Skålevik får, og nå har han bare to konkurrenter.  
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

krakra

Quote from: pidre on August 09, 2016, 08:55:14 AM
Quote from: krakra on August 09, 2016, 08:17:59 AM
Vi er overhodet ikke desperate etter noen ny spiller,


Hvem snakker om å være desperat? Vi mangler både kvalitet og bredde og trenger å styrke laget. Vi kjemper om medaljer. Vi har sportssjef, speider og Mohn stiller med penger. Det forventes at laget styrkes i dette vinduet.

Så er det slik at lån, opsjoner m.v. er alternativer til lange kontrakter.
   
Vi mangler verken kvalitet eller bredden til å ta medalje, og sammensettingen, stemningen og harmonien i gruppa er en viktig grunn til det. Et lite gjennomtenkt kjøp, eller lån, kan ha en negativ effekt på dette.

Hvis de ikke finner en spiller de er trygge på kan gå godt inn i gruppa, så er det like greit å la være. Det er alltid forventninger og press på hva Brann skal gjøre. Ikke sjeldent har det vært feil av klubben å gi etter for dette presset.

osoerli

Hadde vi hatt ein spiss som scorte jevnt og trutt med mål allerede frå starten av sesongen, hadde vi leda TL no.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Nixon

Quote from: krakra on August 09, 2016, 09:00:58 AMHvis de ikke finner en spiller de er trygge på kan gå godt inn i gruppa, så er det like greit å la være.


Enig. Men trekløveret speider/trener/sportsjef burde klart å kommet opp med en spiss som de var trygge på etter min mening. Ikke en som garantert gir nettsus, det er vanskelig, men en som ikke ødelegger harmonien i gruppen virker ganske så overkommelig.
Rød makt på Hansa

OmOssSjølOgHansaøl

Jeg er helt enig i at man skal ta med i vurderingen av aktuelle nye spillere om spilleren kan passe inn i gruppen. Brann har jo flere ganger snakket om å få inn "rette typer", og jeg oppfatter det som å gjelde både spillertype og personlighet (noe som kan være litt av grunnen til at f.eks. Ojo ikke virker å være aktuell).

Men det er en del av fotballen at det skjer endringer i troppen når overgangsvinduene er åpne. På samme måte som laget må tåle endringer fra kamp til kamp uten å bryte sammen, må også gruppen tåle at nye kommer inn uten at det ødelegger stemningen og samholdet. Med den gruppen vi har nå, og med en sportslig ledelse som er opptatt av å bygge lag og kultur, har jeg tro på at det skal kunne gå bra.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Nixon

Det er vel også slik at jo sterkere og harmonisk en gruppe er, jo vanskeligere blir det for en ny spiller å "ødelegge" det.
Rød makt på Hansa

Henki

Quote from: krakra on August 09, 2016, 08:17:59 AM


Tenkte mye det samme selv. Hvis det er noe Brann har lyktes med det siste året, er det ihvertfall spillerlogistikken.
Ballen skal fremover!

osoerli

Tippar det vanskeleg å finna ein spiss som passar inn i LAN's kravsspekk.
-Han skal jobba knallhardt som førsteforsvarer
-Skal helst vera rask og god i bakrom.
-God avslutterteknikk helst med begge bein
-God på hovudet
-Passa godt inn i spelargruppa.

Tippar LAN legg mest vekk på det første, som også er årsaka til at Orlov startar alle kampane.

Ein blanding av Orlov, Karadas og Vega er det me treng.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

pidre

Det kan ikke være tvil om at vi mangler kvalitet på spissplassen.

Saludar a los monos!

Klaus_Brann

Kanskje de tenker at de fullfører sesongen med de spissene vi har nå og så har de nå god tid på å finne en spiss frem til neste vindu, i stedet for å gjøre et bomkjøp.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Belfort

Quote from: Klaus_Brann on August 09, 2016, 14:53:10 PM
Kanskje de tenker at de fullfører sesongen med de spissene vi har nå og så har de nå god tid på å finne en spiss frem til neste vindu, i stedet for å gjøre et bomkjøp.


God tid? Jobber ikke Tjernås kontinuerlig da?

pidre

BT melder at Hatakka mulig forlater klubben, som Hvilsom og Vevatne. Ikke alt vi har hentet som har slått til.
Saludar a los monos!

krakra

Nei, men i vinter så var vi en nyopprykket klubb som skulle hente spillere uten midler til overgangssummer. Nesten alle spillerne vi hentet var gratis. Eneste vi betalte noe for var Vega. Og i fjor var vi en OBOS-klubb, nesten uten midler til å betale for spillere.

At alle man da henter skal være gode nok for det som etterhvert har blitt en medaljekandidat er vel mye å forvente. Forutsetningene tatt i betraktning har treffprosenten vært imponerende nok.

Jose Arrogantio

Litt bekymret over dekningen bak om Hatakka forsvinner for å være ærlig.

Klaus_Brann

Quote from: Belfort on August 09, 2016, 16:54:42 PM
Quote from: Klaus_Brann on August 09, 2016, 14:53:10 PM
Kanskje de tenker at de fullfører sesongen med de spissene vi har nå og så har de nå god tid på å finne en spiss frem til neste vindu, i stedet for å gjøre et bomkjøp.


God tid? Jobber ikke Tjernås kontinuerlig da?


Jo, men det er jo ikke sånn at det kontinuerlig er behov for spillere på den og den plassen.
Selv de mest håpefulle i Brann hadde nok ikke trodd at vi skulle ligge på 3. plass når høstmørket nærmet seg. Derfor har de nok kanskje ikke forsterkning av spissplassen vært enormt prekært før sesongen startet, men når de nå ser at Orlov ikke fungerer som annet enn førsteforsvarer og at vi kniver om medaljer kan de bruke tid på å finne en bedre spiss frem mot vinteren i stedet for å hoppe på et tilbud som Escoe.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: pidre on August 09, 2016, 18:27:02 PM
BT melder at Hatakka mulig forlater klubben, som Hvilsom og Vevatne. Ikke alt vi har hentet som har slått til.


Det er da helt normalt, hvem henter ikke flopper?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Arnevidar

Kan ikke kalle en ung spiller som ikke har fått sjansen for flopp.

haak


pidre

Quote from: Klaus_Brann on August 09, 2016, 19:39:57 PM
Quote from: pidre on August 09, 2016, 18:27:02 PM
BT melder at Hatakka mulig forlater klubben, som Hvilsom og Vevatne. Ikke alt vi har hentet som har slått til.


Det er da helt normalt, hvem henter ikke flopper?

Yepp, er nettop det jeg peker på!
Saludar a los monos!

pidre

August 09, 2016, 21:17:16 PM #797 Last Edit: August 09, 2016, 21:23:42 PM by pidre
Harmoni i spillergruppen er ikke et argument for ikke å hente nye spillere. Selvfølgelig skal en sikre seg så godt så mulig at nye spillere har de rette kvaliteter og passer inn. Goes without saying.
Saludar a los monos!

Klaus_Brann

Quote from: Arnevidar on August 09, 2016, 19:52:30 PM
Kan ikke kalle en ung spiller som ikke har fått sjansen for flopp.


Det kan man si, men det kan jo også være at han ikke har overbevist noe særlig på trening.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

pidre

Quote from: Klaus_Brann on August 09, 2016, 21:18:02 PM
Quote from: Arnevidar on August 09, 2016, 19:52:30 PM
Kan ikke kalle en ung spiller som ikke har fått sjansen for flopp.


Det kan man si, men det kan jo også være at han ikke har overbevist noe særlig på trening.

Ung eller gammel, om han ikke er en flopp er han nær en.
Saludar a los monos!

Go Up