• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger sommeren 2016

Started by Lasaron, April 04, 2016, 16:53:49 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Lasaron

Først og fremst mener jeg at Brann kan få penger for slike spillere, om enn ikke mye. Og det er sakens kjerne. Larsen tror jeg kunne vært en helt ok squad-spiller.
Tren på langskudd

krakra

Og hva hvis de ikke kan få penger for dem? For det avhenger faktisk av at noen vil betale. Larsen ville vært en benkesliter som ikke passer inn i LAN-stillet et halv år og deretter gått gratis som bosman

Lasaron

Det er jo ikke så lett å vite om man ikke ville fått penger. Hvis motparten sier at de ikke er villig til å betale noe, kan Brann velge å tro på det. De kan også velge å ha is i magen, og risikere at han blir værende. Jeg har mest tro på den siste strategien, og det tipper jeg de i Sarpsborg har også. Spilletiden Larsen har fått i Lyngby tyder på at Brann kunne tynt ut en liten skjerv der.
Tren på langskudd


Ricky

Quote from: Morkel on August 24, 2016, 12:41:46 PM
Brann er på bunnen av Tippeligaen når det kommer til inntekter gjennom spillersalg. Siden 1. Januar 2015 har Brann solgt spillere for 7,7 millioner kroner (I hovedsak Badji og Askar). Samlet har Tippeligaklubbene solgt spillere for over 380 millioner til sammen i den perioden.


Vi har jo i praksis bare hatt ett vindu som TL-klubb i løpet av det tidsrommet det er snakk om, så det er vel ikke akkurat noen overraskelse at Brann kommer langt ned på listen.

aleksanderhjelleseth

Det er lenge siden Brann solgt en spiller for en skikkelig pen sum. Nå husker eg ikke hva Ojo gikk for men det er ikke til å stikke under en stol at det å forvalte investeringer ikke har blitt gjort med bravur.

Ricky

Quote from: Lasaron on August 24, 2016, 16:53:02 PM
Det er jo ikke så lett å vite om man ikke ville fått penger. Hvis motparten sier at de ikke er villig til å betale noe, kan Brann velge å tro på det. De kan også velge å ha is i magen, og risikere at han blir værende. Jeg har mest tro på den siste strategien, og det tipper jeg de i Sarpsborg har også. Spilletiden Larsen har fått i Lyngby tyder på at Brann kunne tynt ut en liten skjerv der.


Nyopprykkede Lyngby er lutfattig og sliter visstnok med å betale regningene sine, så tviler på at Brann kunne skviset dem for noe særlig med penger.

Giles

Tokstad er en meget rask og arbeidsom spiller som hadde passet perfekt i Brann. Ikke rart at Særp fikk en slant for han. Larsen ville gått uansett og hatt lite å bidra med i LAN sitt regime.

Lasaron

Jeg registrerer at jeg er i mindretall når det gjelder å mene at Brann bør få penger for benkeslitere. Jeg mener det jeg mener, men drar inn årene i diskusjonen for denne gang.
Tren på langskudd

krakra

Jeg syns du har en merkelig måte å framstille debatten på og har prøvd å irettesette deg et par-tre ganger. Ingen er uenige i at Brann skal prøve å få betalt for sine benkeslitere og noen ganger har vi gjort det, men det er ikke bare for Brann å bestemme at vi skal ha betalt og så knipse med fingrene så kommer noen med pengene. Sakens kjerne er hva Brann skal gjøre når ingen vil betale for spillere uten en framtid her, som utelukkende er en utgiftspost. Skal vi slippe dem eller tviholde på dem? 

Go Up