• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann - Ă?sane 12.08.15 kl 19:00

Started by Lasaron, August 08, 2015, 17:03:44 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Jose Arrogantio

Quote from: Belfort on August 12, 2015, 20:09:36 PM
Quote from: Jose Arrogantio on August 12, 2015, 20:07:52 PM
Hvorfor klarer alle andre lag Ä spille sammen, men ikke vi? Kamp pÄ kamp er det som om ingen pÄ laget kjenner hverandre.


Gi Bradley to uker, sÄ har han et samspilt lag


Tviler. Gi Mourinho to Är og vi har ennÄ ikke et samspilt lag.

Klaus_Brann

Quote from: Brannfan23 on August 12, 2015, 19:59:19 PM
Vi er bare 3 poeng bak direkte opprykksplassen. Er fortsatt ''hÄp''.


Nei, det er det ikke. Vi taper mot Sogndal og Ulf vinner sin. Bare Ä belage seg pÄ Ä bli ydmyket av et eller annet rÊva obos-lag i kvaliken. Nok en gang.
Det har gÄtt i arv i fra far og til sÞnn, har du fÞrst falt i gryten, sÄ er det ingen bÞnn!

Belfort

Jeg er rimelig sikker pÄ at det blir obos neste Är ogsÄ, i verste fall blir det som med Hammarby.
Hvordan vil Brann Ăžkonomien takle 2-3 Ă„r i Obos?

Nixon

Jeg vet ikke hvor jeg skal begynne. Og det frister egentlig Ä ikke begynne i det hele tatt! For utenom noen perioder var det en lidelse Ä vÊre pÄ Stadion i kveld.

Av de to nye kom Kristiansen helt klart best fra det. Vevatne hadde ingen god dag som kantspiller og kanskje hadde han ikke en sjanse pÄ en uvant plass med nye lagkamerater som ikke fungerte sammen. Han er nesten litt unnskyldt. Men om han er en god back blir det kanskje lenge til vi fÄr vite. For Kristiansen var god, og har nok tatt den plassen.

Unge Nilsen hadde ikke blitt noe bedre siden sist etter min mening. Han er en bra ballvinner, men virker Ä ha skylapper fremover og ser jo ikke det mest opplagte pasningsalternativene. I stedet slÄr han bakover. Frustrerende!
RÞd makt pÄ Hansa

Herman1

Quote from: Belfort on August 12, 2015, 20:46:07 PM
Jeg er rimelig sikker pÄ at det blir obos neste Är ogsÄ, i verste fall blir det som med Hammarby.
Hvordan vil Brann Ăžkonomien takle 2-3 Ă„r i Obos?


I Är satser vi ogsÄ ekstra, "over evne", og bruker 10 millioner kroner av egenkapitalen.
Det kan vi ikke gjenta til neste Ă„r.

Henki

Dette her topper vel mye av patetiskskalaen. En skala vi har sprengt mer enn en gang denne sesongen for Ăžvrig.
Ballen skal fremover!

Hatleking

Quote from: Henki on August 12, 2015, 20:55:54 PM
Dette her topper vel mye av patetiskskalaen. En skala vi har sprengt mer enn en gang denne sesongen for Ăžvrig.

krĂžvel vellevold

August 12, 2015, 20:58:39 PM #157 Last Edit: August 12, 2015, 21:00:29 PM by krĂžvel vellevold
Legg ned hele klubben!

Joggi Bogga

NĂ„ fikk ikke jeg sett allverden av kampen, men det er ingen grunn til Ă„ krisemaksimere.

24 Piotr Leciejewski,   

4 Eirik Birkelund         Ganske ny / lite kamper 2015
5 Jonas GrĂžnner          Ganske ny / lite kamper 2015
7 Kristoffer Larsen
11 Alejandro Castro      Ganske ny / lite kamper 2015
13 Erik Huseklepp
15 Bismar Acost
17 Viljar Vevatne          Ganske ny / lite kamper 2015
21 Ruben Kristiansen        Ganske ny / lite kamper 2015
23 Sivert Heltne Nilsen       Ganske ny / lite kamper 2015
33 Amin Nouri

Dette ble rett og slett litt for mange endringer pÄ en gang. Det blir nok raskt langt bedre.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prĂžvespill!

Lasaron

Alt for, alt for dÄrlig. Nilsen og Vevatne spesielt skuffende.
Tren pÄ langskudd

krĂžvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Hatleking

Quote from: Joggi Bogga on August 12, 2015, 21:07:04 PM
NĂ„ fikk ikke jeg sett allverden av kampen, men det er ingen grunn til Ă„ krisemaksimere.

24 Piotr Leciejewski,   

4 Eirik Birkelund         Ganske ny / lite kamper 2015
5 Jonas GrĂžnner          Ganske ny / lite kamper 2015
7 Kristoffer Larsen
11 Alejandro Castro      Ganske ny / lite kamper 2015
13 Erik Huseklepp
15 Bismar Acost
17 Viljar Vevatne          Ganske ny / lite kamper 2015
21 Ruben Kristiansen        Ganske ny / lite kamper 2015
23 Sivert Heltne Nilsen       Ganske ny / lite kamper 2015
33 Amin Nouri

Dette ble rett og slett litt for mange endringer pÄ en gang. Det blir nok raskt langt bedre.


Ja, eg er einig med deg. Men tvilar pÄ at me fÄr sjÄ Vevatne frÄ start som kant veldig mange gongar.

tintin

Om ikkje annet sÄ viser nok en gang grÞnner hvorfor han aldri blir moden og noe mer enn en backup i brann. Mister nok en gang hodet. Det rÞde er soleklart og helt unÞdvendig. Han er for heit, og det har han vÊrt jevnt over de siste sesongene. NÄ er det karantene, og dermed lengre vei til fÞrstelaget.., grÞnner har mye bra ved seg, men topplokket svikter gang pÄ gang.

Giles

August 12, 2015, 21:16:35 PM #163 Last Edit: August 12, 2015, 21:18:49 PM by Giles
LAN mÄ ta mye av ansvaret for hvordan dette laget framstÄr. Nok en gang ubegripelig plassering av indrelÞpere spesielt. De frigjorde seg aldri i mellomrom og om de tilfeldigvis hadde riktige avstander sÄ mislyktes de enkleste pasninger. Heltne skuffer kapitalt og er rystende dÄrlig. Ikke en pasning raskt i lengderetningen. Om det en sjelden gang var pasningsalternativer fremover sÄ brukte han fem minutter pÄ Ä kontrollere ballen fÞr den gikk pÄ tvers eller bakover.
LAN Þnsker offensive backer men stenger alt rom med indrelÞpere og vinger som snubler i bena pÄ hverandre.
Spillervalgene og ikke minst manglende grep underveis var surrealistisk Ä vÊre vitne til. Hvordan kunne Castro fÄ fullfÞre? Det mÄ ha vÊrt tidenes 1 er pÄ bÞrsen. Huseklepp og Larsen var ikke stort bedre. Vevatne sÄ ut som han hadde havnet i en hengemyr og greide nesten ikke lÞpe eller sparke ballen over fem meter.
GrÞnner beviste en gang for alle at han ikke kan bli en god midtstopper. Blir lurt, er for sent ute, vinner ikke dueller eller i lufta. SÄ hvis en sinnsforvirret agent kan selge han, sÄ selg.
Nouri kommer heller ikke til Ä holde mÄl pÄ et nivÄ over dette. Han har mer enn nok med Ä henge med.
Da stÄr vi igjen med Acosta og Kristensen. Birkelund ogsÄ hvis han fortsetter fremgangen. Han gjorde maks ut av den dÞdens posisjon han var satt i og var alltid pÄ lÞp selv om han sjelden fikk ballen og for ofte lÄ for hÞyt. Passive Pjotr fortsetter som fÞr, ikke til stede i feltarbeidet overhodet.
Eneste hÄpet er at LAN har et trenings og kostholdsregime som har kjÞrt spillerne i senk eller at han med vilje har forgiftet hele troppen pÄ oppdrag fra NFF.
KjĂžp inn noen afrikanere med selvtillit, fysikk, fart og teknikk. Og som har direkte kontakt med Gud.
Med hÄnden pÄ hjertet. Er det ingen som savner Ojo.

krĂžvel vellevold

Fort 4-6 poeng opp til opprykksplassen etter kommende runde. Da er toget er i ferd med Ä gÄ i fra oss. Opprykk via kvalik er et trangt nÄlÞye. Ikke veldig sannsynlig Ä klare det den veien. SÄ det blir nok 1.div. neste Är ogsÄ. Dette laget stinker!
Legg ned hele klubben!

Hatleking

Quote from: krĂžvel vellevold on August 12, 2015, 21:16:57 PM
Fort 4-6 poeng opp til opprykksplassen etter kommende runde. Da er toget er i ferd med Ä gÄ i fra oss. Opprykk via kvalik er et trangt nÄlÞye. Ikke veldig sannsynlig Ä klare det den veien. SÄ det blir nok 1.div. neste Är ogsÄ. Dette laget stinker!

Giles

Quote from: Hatleking on August 12, 2015, 21:19:41 PM
Quote from: krĂžvel vellevold on August 12, 2015, 21:16:57 PM
Fort 4-6 poeng opp til opprykksplassen etter kommende runde. Da er toget er i ferd med Ä gÄ i fra oss. Opprykk via kvalik er et trangt nÄlÞye. Ikke veldig sannsynlig Ä klare det den veien. SÄ det blir nok 1.div. neste Är ogsÄ. Dette laget stinker!

Dette er grisedÄrlig og hvis det ikke dette er krise sÄ sier det alt om hvor dypt Brann har falt.

Utmedsnolken

Nok en gang bare gir vi vekk midtbanen. Hvorfor er det kun en spiller som skal dekke hele den sentrale midten? resten er ute på vingen eller oppe med motstandernes forsvarere. Er jo ikke rart sivert slår pasningene bak eller sidelengs, er jo ingen foran han som er spillbare!
"og der snubler SĂŠternes igjen"

Hatleking

Quote from: Giles on August 12, 2015, 21:23:12 PM
Quote from: Hatleking on August 12, 2015, 21:19:41 PM
Quote from: krĂžvel vellevold on August 12, 2015, 21:16:57 PM
Fort 4-6 poeng opp til opprykksplassen etter kommende runde. Da er toget er i ferd med Ä gÄ i fra oss. Opprykk via kvalik er et trangt nÄlÞye. Ikke veldig sannsynlig Ä klare det den veien. SÄ det blir nok 1.div. neste Är ogsÄ. Dette laget stinker!

Dette er grisedÄrlig og hvis det ikke dette er krise sÄ sier det alt om hvor dypt Brann har falt.


Det er ikkje krise etter sÄ mange greie kampar pÄ rad. Men det mÄ ikkje bli ei trend. Eg vil seie at det er mange grunnar til at det skjer akkurat i dag. Det er sjÞlvsagt skuffande - men me mÄ ikkje miste hovudet her.

Hatleking

Situasjonen:

http://www.tv2.no/2015/08/12/sport/obos-ligaen/obos/7250413

Det er ikkje ofte ein ser sÄ gjennomfÞrte usympatiske spelarar som Hagos.

krĂžvel vellevold

Quote from: Hatleking on August 12, 2015, 21:19:41 PM
Quote from: krĂžvel vellevold on August 12, 2015, 21:16:57 PM
Fort 4-6 poeng opp til opprykksplassen etter kommende runde. Da er toget er i ferd med Ä gÄ i fra oss. Opprykk via kvalik er et trangt nÄlÞye. Ikke veldig sannsynlig Ä klare det den veien. SÄ det blir nok 1.div. neste Är ogsÄ. Dette laget stinker!
Legg ned hele klubben!

Hatleking

Quote from: krĂžvel vellevold on August 12, 2015, 21:30:05 PM
Quote from: Hatleking on August 12, 2015, 21:19:41 PM
Quote from: krĂžvel vellevold on August 12, 2015, 21:16:57 PM
Fort 4-6 poeng opp til opprykksplassen etter kommende runde. Da er toget er i ferd med Ä gÄ i fra oss. Opprykk via kvalik er et trangt nÄlÞye. Ikke veldig sannsynlig Ä klare det den veien. SÄ det blir nok 1.div. neste Är ogsÄ. Dette laget stinker!


Du har heilt rett. Det er ikkje utenkjeleg at det blir 6 poeng i avstand mellom oss og Sandnes Ulf. Det er heller ikkje utenkjeleg at me kjem opp pÄ same poengsum. Poenget er at det fortsatt er mange runder igjen, og det er altfor tidleg Ä slÄ fast at me ikkje kjem opp pÄ direkte opprykk. Eg har trudd at me kan klare det sidan LAN tok over, og det stÄr eg fortsatt fast pÄ. Det er typisk at folk preikar om dommedag i affekt av ein dÄrleg kamp.

Sandnes Ulf skal spele mot Sogndal borte dei ĂČg.

Giles

Quote from: Hatleking on August 12, 2015, 21:29:41 PM
Situasjonen:

http://www.tv2.no/2015/08/12/sport/obos-ligaen/obos/7250413

Det er ikkje ofte ein ser sÄ gjennomfÞrte usympatiske spelarar som Hagos.

Det GrÞnner gjÞr er verre. Og et sikkert tegn pÄ underlegenhet.

Giles

Quote from: Hatleking on August 12, 2015, 21:38:43 PM
Quote from: krĂžvel vellevold on August 12, 2015, 21:30:05 PM
Quote from: Hatleking on August 12, 2015, 21:19:41 PM
Quote from: krĂžvel vellevold on August 12, 2015, 21:16:57 PM
Fort 4-6 poeng opp til opprykksplassen etter kommende runde. Da er toget er i ferd med Ä gÄ i fra oss. Opprykk via kvalik er et trangt nÄlÞye. Ikke veldig sannsynlig Ä klare det den veien. SÄ det blir nok 1.div. neste Är ogsÄ. Dette laget stinker!


Du har heilt rett. Det er ikkje utenkjeleg at det blir 6 poeng i avstand mellom oss og Sandnes Ulf. Det er heller ikkje utenkjeleg at me kjem opp pÄ same poengsum. Poenget er at det fortsatt er mange runder igjen, og det er altfor tidleg Ä slÄ fast at me ikkje kjem opp pÄ direkte opprykk. Eg har trudd at me kan klare det sidan LAN tok over, og det stÄr eg fortsatt fast pÄ. Det er typisk at folk preikar om dommedag i affekt av ein dÄrleg kamp.

Sandnes Ulf skal spele mot Sogndal borte dei ĂČg.

bernu

HANSA - Z

Ricky

Grisetaklingen pÄ Hagos var et av fÄ lyspunkt i kampen.

krĂžvel vellevold

Quote from: Hatleking on August 12, 2015, 21:38:43 PM
Quote from: krĂžvel vellevold on August 12, 2015, 21:30:05 PM
Quote from: Hatleking on August 12, 2015, 21:19:41 PM
Quote from: krĂžvel vellevold on August 12, 2015, 21:16:57 PM
Fort 4-6 poeng opp til opprykksplassen etter kommende runde. Da er toget er i ferd med Ä gÄ i fra oss. Opprykk via kvalik er et trangt nÄlÞye. Ikke veldig sannsynlig Ä klare det den veien. SÄ det blir nok 1.div. neste Är ogsÄ. Dette laget stinker!


Du har heilt rett. Det er ikkje utenkjeleg at det blir 6 poeng i avstand mellom oss og Sandnes Ulf. Det er heller ikkje utenkjeleg at me kjem opp pÄ same poengsum. Poenget er at det fortsatt er mange runder igjen, og det er altfor tidleg Ä slÄ fast at me ikkje kjem opp pÄ direkte opprykk. Eg har trudd at me kan klare det sidan LAN tok over, og det stÄr eg fortsatt fast pÄ. Det er typisk at folk preikar om dommedag i affekt av ein dÄrleg kamp.

Sandnes Ulf skal spele mot Sogndal borte dei ĂČg.


"En dÄrlig kamp"? Som i "EN dÄrlig kamp"? Vi spiller ikke mye annet enn dÄrlige kamper. Jaja, Ulf-kampen var ikke sÄ verst, men vi skapte jo ufattelig lite ogsÄ i den. NÄr sist vant vi en kamp OG spilte bra? Mulig jeg er storforlangende, men i OBOS-ligaen bÞr den desidert stÞrste klubben klare det ganske ofte. Eneste gang Brann kan sies Ä ha klart det pÄ de 19 fÞrste rundene, er jo Ranheim-kampen. SÄ har det vÊrt noen andre som har vÊrt ok og godkjent. Vi er rett og slett ikke gode nok for opprykk.

Nei selvsagt er ikke lÞpet kjÞrt med tre poeng opp og 11 runder igjen. Men det er ingenting ved Brann 2015 som tyder pÄ at ting vil bedre seg i de siste 11. Og det mÄ de, hvis vi skal rykke opp.
Legg ned hele klubben!

aleksanderhjelleseth

GrÞnner lar seg inne spytte pÄ, det viste han idag. Liker at han stÄr opp for seg selv.
MEN taklingen derimot kunne Ăždelagt karieren til Hagos og det er selvsagt ikke bra.
En dum ting Ä gjÞre nÄr en endelig fÄr sjangsen. Men kanskje eg hadde gjort det samme, Hagos er en kÞdd!

Corran

MĂžkka kamp
Lyspunktet er at vi har fÄtt en god back. Vevatne skal jeg ikke si noe om han mÄ fÄ litt mer tid pÄ seg
At Castro spiller er en skandale Han er BOSS og om han fortsetter Ä fÄ spille sÄ vet ikke jeg hva det sier om Lorentzen og Rotihaug men de bÞr finne seg en annen klubb.
Rotihaug gjorde ikke all verden de minuttene han fikk men han viste seg mer fram og hadde mer innsats enn Castro i hele kampen

LAN var meget dÄrlig pÄ benken og med bytter. NÄ fikk jo Larsen en smell og muligens ogsÄ Birkelund sÄ det var kanskje nÞdvendige bytter? Men at fÞrste byttet var Huse og ikke Castro er en skandale og en minst like stor skandale som at Castro fikk starte.
Lan forsvarte ogsÄ Castro etter kampen med at han ikke har spilt pÄ en stund sÄ de mÄ fÄ han i gang. Ka piss er det. FÄ ham i gang pÄ andre laget, som bÄde Lorentzen og Rotihaug scoret for i uken, ikke la ham fÄ kamptrening pÄ fÞrstelaget.

En annen ting som irriterte meg med LAN etter kampen er at han ikke stÄr opp for spillerne sine. Han har bevist at han kan slenge dritt om dem tidligere, men pÄ spÞrsmÄl om spyttingen og det rÞde kortet er han unnvikende og jeg fÞler ikke at han stÞtter sin spiller. Sier ikke at han skal si at det rÞde kortet er feil eller at det var spytting uten Ä ha sett det men kan svare litt slik at en fÞler han er pÄ parti med sin spiller.

Jeg var skeptisk til LAN og er ikke vunnet over enda Er vel egentlig mer skeptisk pÄ at han er mannen som kan fÞre oss opp

Nesten hele laget var rett og slett for dÄrlige og i neste kamp forventer jeg Barmen inn for Vetle Nilsen og at de 2 andre plassene stÄr mellom Birkelund, Skaanes og Haugen
PÄ topp mÄ det ogsÄ byttes ut minst 2 spillere
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Torvanger

GrĂžnner er ikke fotballsmart nok.

Lasaron

Nok en gang skjedde det stadig vekk at indrelÞperne vÄre gjemte seg bak midtbanen til motstanderne, slik at vi i angrep spilte i 5-0-5-formasjon. Hva i all verdens land skal det vÊre godt for. Kan journalister spÞrre LAN litt grundig om dette?

FÄ Castro i gang? Skal han spille mer? Det eneste han bidro med var Ä forstyrre motstanderne pÄ frispark.
Tren pÄ langskudd

nero

En orgie i stillestÄende fotball.
Lions led by donkeys.

krakra

Quote from: Utmedsnolken on August 12, 2015, 21:26:46 PM
Nok en gang bare gir vi vekk midtbanen. Hvorfor er det kun en spiller som skal dekke hele den sentrale midten? resten er ute pÄ vingen eller oppe med motstandernes forsvarere. Er jo ikke rart sivert slÄr pasningene bak eller sidelengs, er jo ingen foran han som er spillbare!
Det mÄ treneren ta pÄ sin kappe. NÄ vi bytter begge indrelÞperne og de to nye gjÞr -akkurat- det samme, sÄ handler det ikke om individuelle feilvalg.

pidre

Saludar a los monos!

ostraume

Tja....Birkelund var da bevegelig og ble spilt til gode skuddmuligheter ved flere anledninger. Det var verre pÄ venstresiden. Stakkars Kristiansen hadde ikke mange pasningsmuligheter nÄr Nilsen holder igjen og spissene ikke er bevegelige nok. Da ble det Ä dytte ballen ut til Vevatne, og sÄ balltap.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Nixon

Quote from: pidre on August 13, 2015, 08:51:45 AM


Utviklingsavdelingen satset pÄ han i mange Är. Men de har jo bare spilleren i et visst antall Är fÞr han enten mÄ ta steget opp eller finne seg en annen klubb. Brann kan ikke ta opp alle i A-stallen, men mÄ satse pÄ noen. Og at det vil vÊre spillere som ikke fÄr A-kontrakt i Brann, men som gjÞr det godt i sin nye klubb er helt naturlig. Like naturlig som at det ikke blir noe av spillere som blir tatt opp i A-stallen. Det er ganske urealistisk at en klubb skal treffe pÄ alle slike valg.

Men det er jo en fjĂŠr i hatten for Brann sin utviklingsavdeling at spillere som er "vraket" gjĂžr det godt andre steder.
RÞd makt pÄ Hansa

krakra

Quote from: pidre on August 13, 2015, 08:51:45 AM
Tror du han hadde vÊrt like god hvis han hadde fÄtt proffkontrakt i Brann?

krakra

Quote from: Nixon on August 13, 2015, 08:59:41 AM
Quote from: pidre on August 13, 2015, 08:51:45 AM


Utviklingsavdelingen satset pÄ han i mange Är. Men de har jo bare spilleren i et visst antall Är fÞr han enten mÄ ta steget opp eller finne seg en annen klubb. Brann kan ikke ta opp alle i A-stallen, men mÄ satse pÄ noen. Og at det vil vÊre spillere som ikke fÄr A-kontrakt i Brann, men som gjÞr det godt i sin nye klubb er helt naturlig. Like naturlig som at det ikke blir noe av spillere som blir tatt opp i A-stallen. Det er ganske urealistisk at en klubb skal treffe pÄ alle slike valg.

Men det er jo en fjĂŠr i hatten for Brann sin utviklingsavdeling at spillere som er "vraket" gjĂžr det godt andre steder.
Det som er betenkelig er at de spillerne vi beholder ikke tar de samme stegene som de vi sender ut. Jeg tror ikke det skyldes at vi satser pÄ feil spillere.

Nixon

PÄ en annen side sÄ virker alle spillere gode nÄr de spiller mot Brann slik de fremsto i gÄr. For strengt tatt imponerte ikke Soltvedt veldig utenom de gode dÞdballene sine. SÄ det blir litt prematurt Ä konkludere med at Soltvedt har det i seg Ä bli f.eks. en god TL-spiller bare basert pÄ kampen mot et meget dÄrlig Brannlag.
RÞd makt pÄ Hansa

Ricky

Det kanskje mest deprimerende med hele kampen var Ă„ se hvordan Ruben Kristiansen prikket inn innleggene akkurat slik en frustrert Marcus Pedersen etterlyste i fjor hĂžst.

Corran

LAN sin forklaring pÄ Ä bytte ut Huse gjÞr ikke byttet bedre etter min mening
http://www.bt.no/100Sport/fotball/ballspark/Huseklepp-krevde-forklaring-etter-byttet-582115_1.snd

Og reaksjonen til Huse skjĂžnner jeg og tror det er fĂžrste gang han blir byttet ut og reagerer slik
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

LAN vurderte det dit hen at det var bedre Ä beholde Castro pÄ banen enn Huse. Spesielt.
Tren pÄ langskudd

Torvanger

Hvorfor hadde ikke Brann en mann pÄ stolpen pÄ 1-1?

Hatleking

Quote from: Lasaron on August 13, 2015, 12:10:46 PM
LAN vurderte det dit hen at det var bedre Ä beholde Castro pÄ banen enn Huse. Spesielt.


Dette gÄr pÄ formasjon. Nilsen la om til 3-5-2, og trong dÄ to stykker pÄ sidene som fungerte som vingbackar. I gÄr var det Kristiansen og Vevatne som var i den rolla, medan Karadas og Castro spelte som spissar.

Huseklepp passar ikkje profilen som spiss i denne formasjonen. Ikkje er han god pÄ avslutningar, ingen krigar og heller ikkje god pÄ hovudet. Nilsen vurderar det nok slik at han er klÄrt best som eit alternativ pÄ kanten. Castro spelte nok ikkje i gÄr fordi han var god - men fordi det ikkje var alternativ, diverre. Lorentzen var jo skada.

SÄ valet i gÄr var nok mellom Huseklepp og Vevatne. Eg er einig i at Vevatne burde ha blitt teke ut framfor Huseklepp. Sistnemnde har spelt vingback fÞr i Nilsen sitt 3-5-2 saman med Demir. Samstundes er det fleire moment med den rolla han nok ikkje meistrar, medan Vevatne nok passar profilen betre.

Nilsen mÄtte nok gjere ei avgjersle, og kor soleklÄr den var, veit eg ikkje. Huseklepp var ikkje sÄ god at han var immun for Ä bli teke ut, men likevel betre enn ein veldig svak Vevatne.

Lasaron

Hvilken formasjon spilte Brann i under Steinar Nilsen nÄr Huseklepp scorte mye mÄl? 4-4-2? Jeg ser pÄ Huse som en bedre spiss enn Castro, uansett formasjon. Og i denne kampen spilte ogsÄ Huse langt bedre.
Tren pÄ langskudd

krakra

Quote from: Hatleking on August 13, 2015, 12:25:24 PM
Quote from: Lasaron on August 13, 2015, 12:10:46 PM
LAN vurderte det dit hen at det var bedre Ä beholde Castro pÄ banen enn Huse. Spesielt.


Dette gÄr pÄ formasjon. Nilsen la om til 3-5-2, og trong dÄ to stykker pÄ sidene som fungerte som vingbackar. I gÄr var det Kristiansen og Vevatne som var i den rolla, medan Karadas og Castro spelte som spissar.

Huseklepp passar ikkje profilen som spiss i denne formasjonen. Ikkje er han god pÄ avslutningar, ingen krigar og heller ikkje god pÄ hovudet. Nilsen vurderar det nok slik at han er klÄrt best som eit alternativ pÄ kanten. Castro spelte nok ikkje i gÄr fordi han var god - men fordi det ikkje var alternativ, diverre. Lorentzen var jo skada.

SÄ valet i gÄr var nok mellom Huseklepp og Vevatne. Eg er einig i at Vevatne burde ha blitt teke ut framfor Huseklepp. Sistnemnde har spelt vingback fÞr i Nilsen sitt 3-5-2 saman med Demir. Samstundes er det fleire moment med den rolla han nok ikkje meistrar, medan Vevatne nok passar profilen betre.

Nilsen mÄtte nok gjere ei avgjersle, og kor soleklÄr den var, veit eg ikkje. Huseklepp var ikkje sÄ god at han var immun for Ä bli teke ut, men likevel betre enn ein veldig svak Vevatne.
Hvilke av disse egenskapene har Castro? Hva konkret gjorde han av nytte i gÄr, i forhold til Huseklepp som scoret og flere ganger dro seg forbi spillere og skapte ubalanse? Huseklepp har fart og evnen til Ä gÄ forbi motspillere. Castro ser jeg fortsatt ikke noen brukbare egenskaper i. Han ser kompakt ut pÄ kort hold, men taper alt av dueller.

Hatleking

Quote from: krakra on August 13, 2015, 12:50:30 PM
Quote from: Hatleking on August 13, 2015, 12:25:24 PM
Quote from: Lasaron on August 13, 2015, 12:10:46 PM
LAN vurderte det dit hen at det var bedre Ä beholde Castro pÄ banen enn Huse. Spesielt.


Dette gÄr pÄ formasjon. Nilsen la om til 3-5-2, og trong dÄ to stykker pÄ sidene som fungerte som vingbackar. I gÄr var det Kristiansen og Vevatne som var i den rolla, medan Karadas og Castro spelte som spissar.

Huseklepp passar ikkje profilen som spiss i denne formasjonen. Ikkje er han god pÄ avslutningar, ingen krigar og heller ikkje god pÄ hovudet. Nilsen vurderar det nok slik at han er klÄrt best som eit alternativ pÄ kanten. Castro spelte nok ikkje i gÄr fordi han var god - men fordi det ikkje var alternativ, diverre. Lorentzen var jo skada.

SÄ valet i gÄr var nok mellom Huseklepp og Vevatne. Eg er einig i at Vevatne burde ha blitt teke ut framfor Huseklepp. Sistnemnde har spelt vingback fÞr i Nilsen sitt 3-5-2 saman med Demir. Samstundes er det fleire moment med den rolla han nok ikkje meistrar, medan Vevatne nok passar profilen betre.

Nilsen mÄtte nok gjere ei avgjersle, og kor soleklÄr den var, veit eg ikkje. Huseklepp var ikkje sÄ god at han var immun for Ä bli teke ut, men likevel betre enn ein veldig svak Vevatne.
Hvilke av disse egenskapene har Castro? Hva konkret gjorde han av nytte i gÄr, i forhold til Huseklepp som scoret og flere ganger dro seg forbi spillere og skapte ubalanse? Huseklepp har fart og evnen til Ä gÄ forbi motspillere. Castro ser jeg fortsatt ikke noen brukbare egenskaper i. Han ser kompakt ut pÄ kort hold, men taper alt av dueller.

krakra

Da Kardas kom inn var det jo han som skulle ta duellene feilvendt. Huseklepp kunne plukket nedfallsfrukten og satt fart i boksen. Det hadde vĂŠrt bedre enn en Castro som ikke var god i noen retning i mine Ăžyne.

Kritikken gÄr jo pÄ at Huseklepp ble tatt av, og ikke Castro.

Torvanger

Jeg var hverken pÄ match, eller hadde mulighet til Ä se den pÄ tv, var det piping mot LAN da Huse ble byttet ut?

krakra

Vi snakker om en spiller med tre mÄl, og ikke veldig imponerende pretasjoner. Han er bedre enn Castro, men vi scoret to mÄl og jeg ser ingen grunn til Ä vÊre skrÄsikker pÄ at vi hadde scoret mer med Pedersen.

Go Up