• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann - Ã?sane 12.08.15 kl 19:00

Started by Lasaron, August 08, 2015, 17:03:44 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Jose Arrogantio

Quote from: Belfort on August 12, 2015, 20:09:36 PM
Quote from: Jose Arrogantio on August 12, 2015, 20:07:52 PM
Hvorfor klarer alle andre lag å spille sammen, men ikke vi? Kamp på kamp er det som om ingen på laget kjenner hverandre.


Gi Bradley to uker, så har han et samspilt lag


Tviler. Gi Mourinho to år og vi har ennå ikke et samspilt lag.

Klaus_Brann

Quote from: Brannfan23 on August 12, 2015, 19:59:19 PM
Vi er bare 3 poeng bak direkte opprykksplassen. Er fortsatt ''håp''.


Nei, det er det ikke. Vi taper mot Sogndal og Ulf vinner sin. Bare å belage seg på å bli ydmyket av et eller annet ræva obos-lag i kvaliken. Nok en gang.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Belfort

Jeg er rimelig sikker på at det blir obos neste år også, i verste fall blir det som med Hammarby.
Hvordan vil Brann økonomien takle 2-3 år i Obos?

Nixon

Jeg vet ikke hvor jeg skal begynne. Og det frister egentlig å ikke begynne i det hele tatt! For utenom noen perioder var det en lidelse å være på Stadion i kveld.

Av de to nye kom Kristiansen helt klart best fra det. Vevatne hadde ingen god dag som kantspiller og kanskje hadde han ikke en sjanse på en uvant plass med nye lagkamerater som ikke fungerte sammen. Han er nesten litt unnskyldt. Men om han er en god back blir det kanskje lenge til vi får vite. For Kristiansen var god, og har nok tatt den plassen.

Unge Nilsen hadde ikke blitt noe bedre siden sist etter min mening. Han er en bra ballvinner, men virker å ha skylapper fremover og ser jo ikke det mest opplagte pasningsalternativene. I stedet slår han bakover. Frustrerende!
Rød makt på Hansa

Herman1

Quote from: Belfort on August 12, 2015, 20:46:07 PM
Jeg er rimelig sikker på at det blir obos neste år også, i verste fall blir det som med Hammarby.
Hvordan vil Brann økonomien takle 2-3 år i Obos?


I år satser vi også ekstra, "over evne", og bruker 10 millioner kroner av egenkapitalen.
Det kan vi ikke gjenta til neste år.

Henki

Dette her topper vel mye av patetiskskalaen. En skala vi har sprengt mer enn en gang denne sesongen for øvrig.
Ballen skal fremover!

Hatleking

Quote from: Henki on August 12, 2015, 20:55:54 PM
Dette her topper vel mye av patetiskskalaen. En skala vi har sprengt mer enn en gang denne sesongen for øvrig.

krøvel vellevold

August 12, 2015, 20:58:39 PM #157 Last Edit: August 12, 2015, 21:00:29 PM by krøvel vellevold
Legg ned hele klubben!

Joggi Bogga

Nå fikk ikke jeg sett allverden av kampen, men det er ingen grunn til å krisemaksimere.

24 Piotr Leciejewski,   

4 Eirik Birkelund         Ganske ny / lite kamper 2015
5 Jonas Grønner          Ganske ny / lite kamper 2015
7 Kristoffer Larsen
11 Alejandro Castro      Ganske ny / lite kamper 2015
13 Erik Huseklepp
15 Bismar Acost
17 Viljar Vevatne          Ganske ny / lite kamper 2015
21 Ruben Kristiansen        Ganske ny / lite kamper 2015
23 Sivert Heltne Nilsen       Ganske ny / lite kamper 2015
33 Amin Nouri

Dette ble rett og slett litt for mange endringer på en gang. Det blir nok raskt langt bedre.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

Lasaron

Alt for, alt for dårlig. Nilsen og Vevatne spesielt skuffende.
Tren på langskudd

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Hatleking

Quote from: Joggi Bogga on August 12, 2015, 21:07:04 PM
Nå fikk ikke jeg sett allverden av kampen, men det er ingen grunn til å krisemaksimere.

24 Piotr Leciejewski,   

4 Eirik Birkelund         Ganske ny / lite kamper 2015
5 Jonas Grønner          Ganske ny / lite kamper 2015
7 Kristoffer Larsen
11 Alejandro Castro      Ganske ny / lite kamper 2015
13 Erik Huseklepp
15 Bismar Acost
17 Viljar Vevatne          Ganske ny / lite kamper 2015
21 Ruben Kristiansen        Ganske ny / lite kamper 2015
23 Sivert Heltne Nilsen       Ganske ny / lite kamper 2015
33 Amin Nouri

Dette ble rett og slett litt for mange endringer på en gang. Det blir nok raskt langt bedre.


Ja, eg er einig med deg. Men tvilar på at me får sjå Vevatne frå start som kant veldig mange gongar.

tintin

Om ikkje annet så viser nok en gang grønner hvorfor han aldri blir moden og noe mer enn en backup i brann. Mister nok en gang hodet. Det røde er soleklart og helt unødvendig. Han er for heit, og det har han vært jevnt over de siste sesongene. Nå er det karantene, og dermed lengre vei til førstelaget.., grønner har mye bra ved seg, men topplokket svikter gang på gang.

Giles

August 12, 2015, 21:16:35 PM #163 Last Edit: August 12, 2015, 21:18:49 PM by Giles
LAN må ta mye av ansvaret for hvordan dette laget framstår. Nok en gang ubegripelig plassering av indreløpere spesielt. De frigjorde seg aldri i mellomrom og om de tilfeldigvis hadde riktige avstander så mislyktes de enkleste pasninger. Heltne skuffer kapitalt og er rystende dårlig. Ikke en pasning raskt i lengderetningen. Om det en sjelden gang var pasningsalternativer fremover så brukte han fem minutter på å kontrollere ballen før den gikk på tvers eller bakover.
LAN ønsker offensive backer men stenger alt rom med indreløpere og vinger som snubler i bena på hverandre.
Spillervalgene og ikke minst manglende grep underveis var surrealistisk å være vitne til. Hvordan kunne Castro få fullføre? Det må ha vært tidenes 1 er på børsen. Huseklepp og Larsen var ikke stort bedre. Vevatne så ut som han hadde havnet i en hengemyr og greide nesten ikke løpe eller sparke ballen over fem meter.
Grønner beviste en gang for alle at han ikke kan bli en god midtstopper. Blir lurt, er for sent ute, vinner ikke dueller eller i lufta. Så hvis en sinnsforvirret agent kan selge han, så selg.
Nouri kommer heller ikke til å holde mål på et nivå over dette. Han har mer enn nok med å henge med.
Da står vi igjen med Acosta og Kristensen. Birkelund også hvis han fortsetter fremgangen. Han gjorde maks ut av den dødens posisjon han var satt i og var alltid på løp selv om han sjelden fikk ballen og for ofte lå for høyt. Passive Pjotr fortsetter som før, ikke til stede i feltarbeidet overhodet.
Eneste håpet er at LAN har et trenings og kostholdsregime som har kjørt spillerne i senk eller at han med vilje har forgiftet hele troppen på oppdrag fra NFF.
Kjøp inn noen afrikanere med selvtillit, fysikk, fart og teknikk. Og som har direkte kontakt med Gud.
Med hånden på hjertet. Er det ingen som savner Ojo.

krøvel vellevold

Fort 4-6 poeng opp til opprykksplassen etter kommende runde. Da er toget er i ferd med å gå i fra oss. Opprykk via kvalik er et trangt nåløye. Ikke veldig sannsynlig å klare det den veien. Så det blir nok 1.div. neste år også. Dette laget stinker!
Legg ned hele klubben!

Hatleking

Quote from: krøvel vellevold on August 12, 2015, 21:16:57 PM
Fort 4-6 poeng opp til opprykksplassen etter kommende runde. Da er toget er i ferd med å gå i fra oss. Opprykk via kvalik er et trangt nåløye. Ikke veldig sannsynlig å klare det den veien. Så det blir nok 1.div. neste år også. Dette laget stinker!

Giles

Quote from: Hatleking on August 12, 2015, 21:19:41 PM
Quote from: krøvel vellevold on August 12, 2015, 21:16:57 PM
Fort 4-6 poeng opp til opprykksplassen etter kommende runde. Da er toget er i ferd med å gå i fra oss. Opprykk via kvalik er et trangt nåløye. Ikke veldig sannsynlig å klare det den veien. Så det blir nok 1.div. neste år også. Dette laget stinker!

Dette er grisedårlig og hvis det ikke dette er krise så sier det alt om hvor dypt Brann har falt.

Utmedsnolken

Nok en gang bare gir vi vekk midtbanen. Hvorfor er det kun en spiller som skal dekke hele den sentrale midten? resten er ute på vingen eller oppe med motstandernes forsvarere. Er jo ikke rart sivert slår pasningene bak eller sidelengs, er jo ingen foran han som er spillbare!
"og der snubler Sæternes igjen"

Hatleking

Quote from: Giles on August 12, 2015, 21:23:12 PM
Quote from: Hatleking on August 12, 2015, 21:19:41 PM
Quote from: krøvel vellevold on August 12, 2015, 21:16:57 PM
Fort 4-6 poeng opp til opprykksplassen etter kommende runde. Da er toget er i ferd med å gå i fra oss. Opprykk via kvalik er et trangt nåløye. Ikke veldig sannsynlig å klare det den veien. Så det blir nok 1.div. neste år også. Dette laget stinker!

Dette er grisedårlig og hvis det ikke dette er krise så sier det alt om hvor dypt Brann har falt.


Det er ikkje krise etter så mange greie kampar på rad. Men det må ikkje bli ei trend. Eg vil seie at det er mange grunnar til at det skjer akkurat i dag. Det er sjølvsagt skuffande - men me må ikkje miste hovudet her.

Hatleking

Situasjonen:

http://www.tv2.no/2015/08/12/sport/obos-ligaen/obos/7250413

Det er ikkje ofte ein ser så gjennomførte usympatiske spelarar som Hagos.

krøvel vellevold

Quote from: Hatleking on August 12, 2015, 21:19:41 PM
Quote from: krøvel vellevold on August 12, 2015, 21:16:57 PM
Fort 4-6 poeng opp til opprykksplassen etter kommende runde. Da er toget er i ferd med å gå i fra oss. Opprykk via kvalik er et trangt nåløye. Ikke veldig sannsynlig å klare det den veien. Så det blir nok 1.div. neste år også. Dette laget stinker!
Legg ned hele klubben!

Hatleking

Quote from: krøvel vellevold on August 12, 2015, 21:30:05 PM
Quote from: Hatleking on August 12, 2015, 21:19:41 PM
Quote from: krøvel vellevold on August 12, 2015, 21:16:57 PM
Fort 4-6 poeng opp til opprykksplassen etter kommende runde. Da er toget er i ferd med å gå i fra oss. Opprykk via kvalik er et trangt nåløye. Ikke veldig sannsynlig å klare det den veien. Så det blir nok 1.div. neste år også. Dette laget stinker!


Du har heilt rett. Det er ikkje utenkjeleg at det blir 6 poeng i avstand mellom oss og Sandnes Ulf. Det er heller ikkje utenkjeleg at me kjem opp på same poengsum. Poenget er at det fortsatt er mange runder igjen, og det er altfor tidleg å slå fast at me ikkje kjem opp på direkte opprykk. Eg har trudd at me kan klare det sidan LAN tok over, og det står eg fortsatt fast på. Det er typisk at folk preikar om dommedag i affekt av ein dårleg kamp.

Sandnes Ulf skal spele mot Sogndal borte dei òg.

Giles

Quote from: Hatleking on August 12, 2015, 21:29:41 PM
Situasjonen:

http://www.tv2.no/2015/08/12/sport/obos-ligaen/obos/7250413

Det er ikkje ofte ein ser så gjennomførte usympatiske spelarar som Hagos.

Det Grønner gjør er verre. Og et sikkert tegn på underlegenhet.

Giles

Quote from: Hatleking on August 12, 2015, 21:38:43 PM
Quote from: krøvel vellevold on August 12, 2015, 21:30:05 PM
Quote from: Hatleking on August 12, 2015, 21:19:41 PM
Quote from: krøvel vellevold on August 12, 2015, 21:16:57 PM
Fort 4-6 poeng opp til opprykksplassen etter kommende runde. Da er toget er i ferd med å gå i fra oss. Opprykk via kvalik er et trangt nåløye. Ikke veldig sannsynlig å klare det den veien. Så det blir nok 1.div. neste år også. Dette laget stinker!


Du har heilt rett. Det er ikkje utenkjeleg at det blir 6 poeng i avstand mellom oss og Sandnes Ulf. Det er heller ikkje utenkjeleg at me kjem opp på same poengsum. Poenget er at det fortsatt er mange runder igjen, og det er altfor tidleg å slå fast at me ikkje kjem opp på direkte opprykk. Eg har trudd at me kan klare det sidan LAN tok over, og det står eg fortsatt fast på. Det er typisk at folk preikar om dommedag i affekt av ein dårleg kamp.

Sandnes Ulf skal spele mot Sogndal borte dei òg.

bernu

HANSA - Z

Ricky

Grisetaklingen på Hagos var et av få lyspunkt i kampen.

krøvel vellevold

Quote from: Hatleking on August 12, 2015, 21:38:43 PM
Quote from: krøvel vellevold on August 12, 2015, 21:30:05 PM
Quote from: Hatleking on August 12, 2015, 21:19:41 PM
Quote from: krøvel vellevold on August 12, 2015, 21:16:57 PM
Fort 4-6 poeng opp til opprykksplassen etter kommende runde. Da er toget er i ferd med å gå i fra oss. Opprykk via kvalik er et trangt nåløye. Ikke veldig sannsynlig å klare det den veien. Så det blir nok 1.div. neste år også. Dette laget stinker!


Du har heilt rett. Det er ikkje utenkjeleg at det blir 6 poeng i avstand mellom oss og Sandnes Ulf. Det er heller ikkje utenkjeleg at me kjem opp på same poengsum. Poenget er at det fortsatt er mange runder igjen, og det er altfor tidleg å slå fast at me ikkje kjem opp på direkte opprykk. Eg har trudd at me kan klare det sidan LAN tok over, og det står eg fortsatt fast på. Det er typisk at folk preikar om dommedag i affekt av ein dårleg kamp.

Sandnes Ulf skal spele mot Sogndal borte dei òg.


"En dårlig kamp"? Som i "EN dårlig kamp"? Vi spiller ikke mye annet enn dårlige kamper. Jaja, Ulf-kampen var ikke så verst, men vi skapte jo ufattelig lite også i den. Når sist vant vi en kamp OG spilte bra? Mulig jeg er storforlangende, men i OBOS-ligaen bør den desidert største klubben klare det ganske ofte. Eneste gang Brann kan sies å ha klart det på de 19 første rundene, er jo Ranheim-kampen. Så har det vært noen andre som har vært ok og godkjent. Vi er rett og slett ikke gode nok for opprykk.

Nei selvsagt er ikke løpet kjørt med tre poeng opp og 11 runder igjen. Men det er ingenting ved Brann 2015 som tyder på at ting vil bedre seg i de siste 11. Og det må de, hvis vi skal rykke opp.
Legg ned hele klubben!

aleksanderhjelleseth

Grønner lar seg inne spytte på, det viste han idag. Liker at han står opp for seg selv.
MEN taklingen derimot kunne ødelagt karieren til Hagos og det er selvsagt ikke bra.
En dum ting å gjøre når en endelig får sjangsen. Men kanskje eg hadde gjort det samme, Hagos er en kødd!

Corran

Møkka kamp
Lyspunktet er at vi har fått en god back. Vevatne skal jeg ikke si noe om han må få litt mer tid på seg
At Castro spiller er en skandale Han er BOSS og om han fortsetter å få spille så vet ikke jeg hva det sier om Lorentzen og Rotihaug men de bør finne seg en annen klubb.
Rotihaug gjorde ikke all verden de minuttene han fikk men han viste seg mer fram og hadde mer innsats enn Castro i hele kampen

LAN var meget dårlig på benken og med bytter. Nå fikk jo Larsen en smell og muligens også Birkelund så det var kanskje nødvendige bytter? Men at første byttet var Huse og ikke Castro er en skandale og en minst like stor skandale som at Castro fikk starte.
Lan forsvarte også Castro etter kampen med at han ikke har spilt på en stund så de må få han i gang. Ka piss er det. Få ham i gang på andre laget, som både Lorentzen og Rotihaug scoret for i uken, ikke la ham få kamptrening på førstelaget.

En annen ting som irriterte meg med LAN etter kampen er at han ikke står opp for spillerne sine. Han har bevist at han kan slenge dritt om dem tidligere, men på spørsmål om spyttingen og det røde kortet er han unnvikende og jeg føler ikke at han støtter sin spiller. Sier ikke at han skal si at det røde kortet er feil eller at det var spytting uten å ha sett det men kan svare litt slik at en føler han er på parti med sin spiller.

Jeg var skeptisk til LAN og er ikke vunnet over enda Er vel egentlig mer skeptisk på at han er mannen som kan føre oss opp

Nesten hele laget var rett og slett for dårlige og i neste kamp forventer jeg Barmen inn for Vetle Nilsen og at de 2 andre plassene står mellom Birkelund, Skaanes og Haugen
På topp må det også byttes ut minst 2 spillere
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Torvanger

Grønner er ikke fotballsmart nok.

Lasaron

Nok en gang skjedde det stadig vekk at indreløperne våre gjemte seg bak midtbanen til motstanderne, slik at vi i angrep spilte i 5-0-5-formasjon. Hva i all verdens land skal det være godt for. Kan journalister spørre LAN litt grundig om dette?

Få Castro i gang? Skal han spille mer? Det eneste han bidro med var å forstyrre motstanderne på frispark.
Tren på langskudd

nero

En orgie i stillestående fotball.
Lions led by donkeys.

krakra

Quote from: Utmedsnolken on August 12, 2015, 21:26:46 PM
Nok en gang bare gir vi vekk midtbanen. Hvorfor er det kun en spiller som skal dekke hele den sentrale midten? resten er ute på vingen eller oppe med motstandernes forsvarere. Er jo ikke rart sivert slår pasningene bak eller sidelengs, er jo ingen foran han som er spillbare!
Det må treneren ta på sin kappe. Nå vi bytter begge indreløperne og de to nye gjør -akkurat- det samme, så handler det ikke om individuelle feilvalg.

pidre

Saludar a los monos!

ostraume

Tja....Birkelund var da bevegelig og ble spilt til gode skuddmuligheter ved flere anledninger. Det var verre på venstresiden. Stakkars Kristiansen hadde ikke mange pasningsmuligheter når Nilsen holder igjen og spissene ikke er bevegelige nok. Da ble det å dytte ballen ut til Vevatne, og så balltap.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Nixon

Quote from: pidre on August 13, 2015, 08:51:45 AM


Utviklingsavdelingen satset på han i mange år. Men de har jo bare spilleren i et visst antall år før han enten må ta steget opp eller finne seg en annen klubb. Brann kan ikke ta opp alle i A-stallen, men må satse på noen. Og at det vil være spillere som ikke får A-kontrakt i Brann, men som gjør det godt i sin nye klubb er helt naturlig. Like naturlig som at det ikke blir noe av spillere som blir tatt opp i A-stallen. Det er ganske urealistisk at en klubb skal treffe på alle slike valg.

Men det er jo en fjær i hatten for Brann sin utviklingsavdeling at spillere som er "vraket" gjør det godt andre steder.
Rød makt på Hansa

krakra

Quote from: pidre on August 13, 2015, 08:51:45 AM
Tror du han hadde vært like god hvis han hadde fått proffkontrakt i Brann?

krakra

Quote from: Nixon on August 13, 2015, 08:59:41 AM
Quote from: pidre on August 13, 2015, 08:51:45 AM


Utviklingsavdelingen satset på han i mange år. Men de har jo bare spilleren i et visst antall år før han enten må ta steget opp eller finne seg en annen klubb. Brann kan ikke ta opp alle i A-stallen, men må satse på noen. Og at det vil være spillere som ikke får A-kontrakt i Brann, men som gjør det godt i sin nye klubb er helt naturlig. Like naturlig som at det ikke blir noe av spillere som blir tatt opp i A-stallen. Det er ganske urealistisk at en klubb skal treffe på alle slike valg.

Men det er jo en fjær i hatten for Brann sin utviklingsavdeling at spillere som er "vraket" gjør det godt andre steder.
Det som er betenkelig er at de spillerne vi beholder ikke tar de samme stegene som de vi sender ut. Jeg tror ikke det skyldes at vi satser på feil spillere.

Nixon

På en annen side så virker alle spillere gode når de spiller mot Brann slik de fremsto i går. For strengt tatt imponerte ikke Soltvedt veldig utenom de gode dødballene sine. Så det blir litt prematurt å konkludere med at Soltvedt har det i seg å bli f.eks. en god TL-spiller bare basert på kampen mot et meget dårlig Brannlag.
Rød makt på Hansa

Ricky

Det kanskje mest deprimerende med hele kampen var å se hvordan Ruben Kristiansen prikket inn innleggene akkurat slik en frustrert Marcus Pedersen etterlyste i fjor høst.

Corran

LAN sin forklaring på å bytte ut Huse gjør ikke byttet bedre etter min mening
http://www.bt.no/100Sport/fotball/ballspark/Huseklepp-krevde-forklaring-etter-byttet-582115_1.snd

Og reaksjonen til Huse skjønner jeg og tror det er første gang han blir byttet ut og reagerer slik
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

LAN vurderte det dit hen at det var bedre å beholde Castro på banen enn Huse. Spesielt.
Tren på langskudd

Torvanger

Hvorfor hadde ikke Brann en mann på stolpen på 1-1?

Hatleking

Quote from: Lasaron on August 13, 2015, 12:10:46 PM
LAN vurderte det dit hen at det var bedre å beholde Castro på banen enn Huse. Spesielt.


Dette går på formasjon. Nilsen la om til 3-5-2, og trong då to stykker på sidene som fungerte som vingbackar. I går var det Kristiansen og Vevatne som var i den rolla, medan Karadas og Castro spelte som spissar.

Huseklepp passar ikkje profilen som spiss i denne formasjonen. Ikkje er han god på avslutningar, ingen krigar og heller ikkje god på hovudet. Nilsen vurderar det nok slik at han er klårt best som eit alternativ på kanten. Castro spelte nok ikkje i går fordi han var god - men fordi det ikkje var alternativ, diverre. Lorentzen var jo skada.

Så valet i går var nok mellom Huseklepp og Vevatne. Eg er einig i at Vevatne burde ha blitt teke ut framfor Huseklepp. Sistnemnde har spelt vingback før i Nilsen sitt 3-5-2 saman med Demir. Samstundes er det fleire moment med den rolla han nok ikkje meistrar, medan Vevatne nok passar profilen betre.

Nilsen måtte nok gjere ei avgjersle, og kor soleklår den var, veit eg ikkje. Huseklepp var ikkje så god at han var immun for å bli teke ut, men likevel betre enn ein veldig svak Vevatne.

Lasaron

Hvilken formasjon spilte Brann i under Steinar Nilsen når Huseklepp scorte mye mål? 4-4-2? Jeg ser på Huse som en bedre spiss enn Castro, uansett formasjon. Og i denne kampen spilte også Huse langt bedre.
Tren på langskudd

krakra

Quote from: Hatleking on August 13, 2015, 12:25:24 PM
Quote from: Lasaron on August 13, 2015, 12:10:46 PM
LAN vurderte det dit hen at det var bedre å beholde Castro på banen enn Huse. Spesielt.


Dette går på formasjon. Nilsen la om til 3-5-2, og trong då to stykker på sidene som fungerte som vingbackar. I går var det Kristiansen og Vevatne som var i den rolla, medan Karadas og Castro spelte som spissar.

Huseklepp passar ikkje profilen som spiss i denne formasjonen. Ikkje er han god på avslutningar, ingen krigar og heller ikkje god på hovudet. Nilsen vurderar det nok slik at han er klårt best som eit alternativ på kanten. Castro spelte nok ikkje i går fordi han var god - men fordi det ikkje var alternativ, diverre. Lorentzen var jo skada.

Så valet i går var nok mellom Huseklepp og Vevatne. Eg er einig i at Vevatne burde ha blitt teke ut framfor Huseklepp. Sistnemnde har spelt vingback før i Nilsen sitt 3-5-2 saman med Demir. Samstundes er det fleire moment med den rolla han nok ikkje meistrar, medan Vevatne nok passar profilen betre.

Nilsen måtte nok gjere ei avgjersle, og kor soleklår den var, veit eg ikkje. Huseklepp var ikkje så god at han var immun for å bli teke ut, men likevel betre enn ein veldig svak Vevatne.
Hvilke av disse egenskapene har Castro? Hva konkret gjorde han av nytte i går, i forhold til Huseklepp som scoret og flere ganger dro seg forbi spillere og skapte ubalanse? Huseklepp har fart og evnen til å gå forbi motspillere. Castro ser jeg fortsatt ikke noen brukbare egenskaper i. Han ser kompakt ut på kort hold, men taper alt av dueller.

Hatleking

Quote from: krakra on August 13, 2015, 12:50:30 PM
Quote from: Hatleking on August 13, 2015, 12:25:24 PM
Quote from: Lasaron on August 13, 2015, 12:10:46 PM
LAN vurderte det dit hen at det var bedre å beholde Castro på banen enn Huse. Spesielt.


Dette går på formasjon. Nilsen la om til 3-5-2, og trong då to stykker på sidene som fungerte som vingbackar. I går var det Kristiansen og Vevatne som var i den rolla, medan Karadas og Castro spelte som spissar.

Huseklepp passar ikkje profilen som spiss i denne formasjonen. Ikkje er han god på avslutningar, ingen krigar og heller ikkje god på hovudet. Nilsen vurderar det nok slik at han er klårt best som eit alternativ på kanten. Castro spelte nok ikkje i går fordi han var god - men fordi det ikkje var alternativ, diverre. Lorentzen var jo skada.

Så valet i går var nok mellom Huseklepp og Vevatne. Eg er einig i at Vevatne burde ha blitt teke ut framfor Huseklepp. Sistnemnde har spelt vingback før i Nilsen sitt 3-5-2 saman med Demir. Samstundes er det fleire moment med den rolla han nok ikkje meistrar, medan Vevatne nok passar profilen betre.

Nilsen måtte nok gjere ei avgjersle, og kor soleklår den var, veit eg ikkje. Huseklepp var ikkje så god at han var immun for å bli teke ut, men likevel betre enn ein veldig svak Vevatne.
Hvilke av disse egenskapene har Castro? Hva konkret gjorde han av nytte i går, i forhold til Huseklepp som scoret og flere ganger dro seg forbi spillere og skapte ubalanse? Huseklepp har fart og evnen til å gå forbi motspillere. Castro ser jeg fortsatt ikke noen brukbare egenskaper i. Han ser kompakt ut på kort hold, men taper alt av dueller.

krakra

Da Kardas kom inn var det jo han som skulle ta duellene feilvendt. Huseklepp kunne plukket nedfallsfrukten og satt fart i boksen. Det hadde vært bedre enn en Castro som ikke var god i noen retning i mine øyne.

Kritikken går jo på at Huseklepp ble tatt av, og ikke Castro.

Torvanger

Jeg var hverken på match, eller hadde mulighet til å se den på tv, var det piping mot LAN da Huse ble byttet ut?

krakra

Vi snakker om en spiller med tre mål, og ikke veldig imponerende pretasjoner. Han er bedre enn Castro, men vi scoret to mål og jeg ser ingen grunn til å være skråsikker på at vi hadde scoret mer med Pedersen.

Go Up