Notice: A non well formed numeric value encountered in /home/bataluser/public_html/forum/Sources/Subs.php on line 4296
Sogndal-Brann, søndag 5.mai kl 1900 - Page 7
  • Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sogndal-Brann, søndag 5.mai kl 1900

Started by osoerli, April 27, 2013, 13:57:48 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Huff

Da ryker vel seiersrekken hjemme mot Mjeldes Start...

De to letteste bortekampene er og kanskje over, for vi møter neppe svakere motstand borte enn hva dette Sogndal-laget hadde å by på, og LSK er og svake.

Positivt: Vi er ferdig med det obligatoriske tapet i saftbygden, Karadas er en trivelig type og målet til Askar. Negativt: Resten.

bernu

Men seriøst. Er det noen fra Bataljonen her? Det bør kalles inn til ekstraordinært styremøte i morgen og lages en kraftig uttalelse fra Bataljonen om at Skarsfjord ikke lenger har tillitt.
Nok er nok.
HANSA - Z

Klaus_Brann

Det kommer nok ikke til å skje, men folk står jo fritt til å lage bannere og lage lyd om misnøyen på stadion mot Start.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

Nei, men det kunne vært greit av Roger & co å komme inn her og skrive litt om hvorfor de tilsynelatende ikke er mer kritiske til Skarsfjord og hvordan Brann opptrer på bortebane.
Rød makt på Hansa

Hansakongen

Quote from: bernu on May 05, 2013, 20:07:12 PM
Men seriøst. Er det noen fra Bataljonen her? Det bør kalles inn til ekstraordinært styremøte i morgen og lages en kraftig uttalelse fra Bataljonen om at Skarsfjord ikke lenger har tillitt.
Nok er nok.


Enig her snart er NOK er NOK skulle likt sett borte tabellen med brann med rune/ Steinar sine borte opptredner fra de overtok Brann i 2009- til dagens dato. Snart pÃ¥ tide heller gi en trener de 3 og 6 millioner han krever i Ã¥rslønn for Ã¥ fÃ¥ brann til og bli et stabilt topplag enn og "tape" alle borte Ã¥r etter Ã¥r. Ikke rart det blir mindre folk i rødt som reiser pÃ¥ bortekamper nÃ¥r man vet utfallet før kampen er startet.0 poeng  slukøret hjem med halen mellom beina. Det mest oppløftene sesongen var utentvil 2011. men that's is.

haak

Ja nå er det nok. Dette er totalt hjelpeløst

Gulløl

Slapp av folkens. Dette tapet viste vi alle kom, det er bare å glemme det med en gang. Vi er fremdeles på 4 plass på tabellen, er foran Rosenborg og milevis foran fjorårets seriemester Molde. Vi har fremdeles den beste seriestarten siden gullåret 2007. Ingen kan forlange Skarsfjord sin avgang på denne seriestarten, selv om vi er dritt på bortebane.
Bortsett fra Strømsgodset og Aalesund har alle de andre lagene gått på pinlige tap i år de også så vi er i godt selskap. Går ut fra at det blir full skjerpings mot Start og med seier der er vi kanskje på medaljeplass.
SÃ¥ vi er ikke nær verdens undergang helt enda  ;)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

bernu

Så lenge vi er drita kjedelig nå vi vinner hjemme og suger balle når vi taper borte har vi et stort problem.
HANSA - Z

Ricky


krakra

Quote from: Gulløl on May 05, 2013, 20:28:29 PM
Slapp av folkens. Dette tapet viste vi alle kom, det er bare å glemme det med en gang. Vi er fremdeles på 4 plass på tabellen, er foran Rosenborg og milevis foran fjorårets seriemester Molde. Vi har fremdeles den beste seriestarten siden gullåret 2007. Ingen kan forlange Skarsfjord sin avgang på denne seriestarten, selv om vi er dritt på bortebane.
Bortsett fra Strømsgodset og Aalesund har alle de andre lagene gått på pinlige tap i år de også så vi er i godt selskap. Går ut fra at det blir full skjerpings mot Start og med seier der er vi kanskje på medaljeplass.
SÃ¥ vi er ikke nær verdens undergang helt enda  ;)
Skal dette tapet også bortforklares?
Vi blir pisset på av RBK - Ikke noe å beskymre seg over. De er så syyyykt gode. Ingen andre har tapt mot dem på hjemmebane
- Vi faller totalt sammen mot LSK og taper 2-0. Ikke noe stress. Vi spilte bra i førsteomgang og ble snytt for mål.
- Vi blir pisset på av Sogndal. Ikke noe stress, som forventet.

Hvem kan vi egentlig FORVENTE å slå borte? Holder vi med Brann eller Sandnes Ulf?

Belfort

Quote from: Gulløl on May 05, 2013, 20:28:29 PM
Slapp av folkens. Dette tapet viste vi alle kom, det er bare å glemme det med en gang. Vi er fremdeles på 4 plass på tabellen, er foran Rosenborg og milevis foran fjorårets seriemester Molde. Vi har fremdeles den beste seriestarten siden gullåret 2007. Ingen kan forlange Skarsfjord sin avgang på denne seriestarten, selv om vi er dritt på bortebane.
Bortsett fra Strømsgodset og Aalesund har alle de andre lagene gått på pinlige tap i år de også så vi er i godt selskap. Går ut fra at det blir full skjerpings mot Start og med seier der er vi kanskje på medaljeplass.
SÃ¥ vi er ikke nær verdens undergang helt enda  ;)


Hvor mange år til ser du for deg at du vil gi Skars for å løse de skandaløse opptredene på bortebane?

Lasaron

Tren på langskudd

Nixon

Du glemte Badji som gjorde en dårlig kamp. Han ble jo spådd skulle gjøre en god kamp.

Nei, jeg har fortsatt ingen tro på teorien om at reservene hadde gjort det mye bedre. Minner fortsatt om kampen i fjor der vi hadde flere av de du etterlyser på banen. Ble tap da også og ingen psykologisk finte...
Rød makt på Hansa

Lasaron

Jeg unnlot å nevne Badji fordi jeg syns han var Branns beste, men han var gjerne dårlig han og.

Stilte ikke Brann med toppet lag ut fra omstendighetene i fjor? Isåfall var det ingen psykologisk finte.
Tren på langskudd


Nixon

Quote from: Lasaron on May 05, 2013, 21:23:24 PMStilte ikke Brann med toppet lag ut fra omstendighetene i fjor? Isåfall var det ingen psykologisk finte.


Nå var det vel ikke finten som var det viktigste med teorien din, men at reservene ikke hadde vært psykisk underlegne, hadde hatt en annen innstilling og gjort en bedre jobb. Da spiller det vel ingen rolle om Brann hadde mer etablerte spillere på skadelisten eller ikke.
Rød makt på Hansa

krakra

Jeg har liten tro på teorien om at vi vil tjene på å starte med dårligere spillere, fordi de er dårligere enn alternativene. Jeg tror ikke problemet var at vi undervurderte Sogndal i dag. Tverimot virket det som at spillerne manglet selvtillitt og trygghet.
Skal ikke klage for mye på laguttakene i dag, selv jeg er uenig i dem ennå. Dette var en kollektiv svikt, som det alltid er på bortebane, og ikke noe enkeltspillere skal ha skylden for.

osoerli

Ser mÃ¥la i kveldsnytt.  Mohus er svak pÃ¥ alle mÃ¥la.
-Første mål, bli på strek så har han ein sjanse.
-Andre mÃ¥l, elendig rekkevidde.  Piotr og halvparten av keeprane i TL hadde tatt den.
-Tredje mÃ¥l,  Ein vÃ¥ken keeper gÃ¥r ut og snappar den forholdsvis enkelt.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Spelaren

Dette var for øvrig enda ein kamp der kroppspråket taler sitt tydelige språk. Utslåtte armer, oppgitte blikk og høye skuldre.
GÃ¥ av.

Miller

Blir skuffet om Mohus får flere kamper, dette var ekstremt svakt! Viser null potensiale ...

krøvel vellevold

Quote from: Gulløl on May 05, 2013, 20:28:29 PM
Slapp av folkens. Dette tapet viste vi alle kom, det er bare å glemme det med en gang. Vi er fremdeles på 4 plass på tabellen, er foran Rosenborg og milevis foran fjorårets seriemester Molde. Vi har fremdeles den beste seriestarten siden gullåret 2007. Ingen kan forlange Skarsfjord sin avgang på denne seriestarten, selv om vi er dritt på bortebane.
Bortsett fra Strømsgodset og Aalesund har alle de andre lagene gått på pinlige tap i år de også så vi er i godt selskap. Går ut fra at det blir full skjerpings mot Start og med seier der er vi kanskje på medaljeplass.
SÃ¥ vi er ikke nær verdens undergang helt enda  ;)


At vi fremdeles "henger med i toppen" er jo fordi vi har hatt 4 hjemme og 3 borte. Hadde vi hatt 3 hjemme og 4 borte, hadde vi hatt 3 poeng mindre.
Legg ned hele klubben!

Baunebob

Quote from: bernu on May 05, 2013, 20:33:23 PM
Så lenge vi er drita kjedelig nå vi vinner hjemme og suger balle når vi taper borte har vi et stort problem.



Nettopp. Vi vinner hjemme, men vi er fortsatt planløse, kjedelige og heldige.
På bortebane er vi så ufattelig piss at folk mister totalt smaken på stadionbesøk helgen etter.
Ved å beholde Skarsfjord nøyer vi oss med forjævlige femteplasser og helt OK prestasjoner.

Vi har et ungt lag med mye potensiale, men Skarsfjord er ikke i nærheten av å få det ut.

Gepard

Skarsfjord kommer rett og slett aldri til å klare å uvikle våre store talenter til Vinnertyper.

Xminator

Det er ikke lenge før dette laget begynner å tape hjemme også. Når Brann skaper 1(!!) sjanse på 355 vellykkede pasninger, mens Sogndal skaper 6 på 136 vellykkede pasninger, så sier det alt om hvorfor Brann aldri er i nærheten av å vinne denne kampen.

Spillerene tør jo ikke spille opp bakfra, for det er ingen der som går i duellene - eller kan vinne disse. Når det likevel er slik er det bedre å spille ballen opp uansett og heller ta bruddet mot på Sogndals 16- meter enn midt på vår egen banehalvdel. Utvisningen tvinger Brann til å spille mer direkte, og da er vi nærmere sjansene også. Store deler av kampen spiller jo våre kantspillere støttepasninger når de er i innleggsposisjon midt inne på Sogndals halvdel.

Det er ikke sikkert vi hadde vunnet selv om vi hadde spilt med Karadas og ikke Pusic, men jeg er rimelig sikker på at de 4 andre offensive spillerene hadde fått ballen oftere i posisjoner der vi var i nærheten av å kunne skape noe.

Spille mer direkte for faen!

ostraume

Quote from: Lasaron on May 05, 2013, 21:06:28 PM


For det første: Grønner klarte seg ikke greit. Når du får to gule på 54 minutter så gjør du ikke en godkjent kamp. Ferdig med den saken.

Når det gjelder teorien din om at dårligere spillere gir et bedre lag, så vet jeg ikke helt hva jeg skal si. Det er for dumt. Du husker b-laget vi stilte i de tre siste kampene i fjor? Ga tre tap.

Det eneste jeg kan si meg enig i er at �vretveit bør foran Mohus i køen. Hvorfor i helvete har vi en blond 13-åring på 1.70 som 2. keeper? Vi er tross alt Brann.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Lasaron

Det er fordi jeg tillegger psykologi veldig stor vekt i bortekampene mot Sogndal. Da tror jeg videre at en slik startellever hadde fungert som en psykologisk finte som hadde utjevnet det psykiske overtaket Sogndal normalt har. Sogndal hadde tenkt: "Hva i all verden er dette for noe?" og hadde blitt noe usikker. Brannspillerne hadde tenkt "Dette er sprøtt. Vi kjører på." I stedet for "Vi taper nok, igjen."

Det er jo ingen tvil om at Brannlaget er bedre enn Sogndallaget, det viser jo tabellen, og slik er det hver gang. Likevel vinner Sogndal, hver gang. Så, ja, jeg mener en dårligere startellever hadde gjort det bedre.

De tre kampene du henviser til var vel på papiret det beste laget de kunne stille med, mer eller mindre. Altså ingen psykologisk finte.

Jeg har hengt meg opp i det begrepet.
Tren på langskudd

Nixon

Så våre presumptive nest beste spillere kan bare gjøre en forskjell dersom de henviser de beste til benken? Men dersom de beste er skadet eller utestengt vil ikke våre nest beste utgjøre noen forskjell?

Avansert psykologi. Det skal du ha...
Rød makt på Hansa

Hatleking

Så eit psykologisk overtak får ein først når ein set dei beste spelarane tilgjengeleg på benken? Det vil seie at ein i fjor burde ned på Brann 3 for å utmanuvrere motstandarane?

Lasaron

Nei, dette skulle vært et helt spesielt trekk i akkurat denne kampen på Fosshaugane.

Jeg "visste" på forhånd at Brann kom til å tape denne kampen med toppet lag. Jeg er helt oppriktig når jeg tror Brann hadde hatt en bedre sjans med min alternative startellever.
Tren på langskudd

ostraume

Jeg "vet" at Brann kommer til å tape borte mot Godset. Foreslår derfor at jeg spiller midtstopper, og så vil jeg ha inn krakra som spiss. Jeg har hengt meg opp i dette med psykologi skjønner du.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.


Nixon

Quote from: vekkreist on May 06, 2013, 09:48:31 AM


Nei, Mohus er andrevalget, og har vel stort sett vært det siden han kom tilbake fra skade i fjor.
Rød makt på Hansa

osoerli

Rart når dei prøvte å kvitta seg med han i vinter og han ikkje var god nok for Strømmen.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

krakra

Quote from: Nixon on May 06, 2013, 09:52:36 AM
Quote from: vekkreist on May 06, 2013, 09:48:31 AM


Nei, Mohus er andrevalget, og har vel stort sett vært det siden han kom tilbake fra skade i fjor.

Lasaron

Quote from: ostraume on May 06, 2013, 09:43:12 AM
Jeg "vet" at Brann kommer til å tape borte mot Godset. Foreslår derfor at jeg spiller midtstopper, og så vil jeg ha inn krakra som spiss. Jeg har hengt meg opp i dette med psykologi skjønner du.


Tullegutt!
NÃ¥ mener jeg altsÃ¥ at Brann sitt toppede lag er klart bedre enn Sogndal sitt, noe ogsÃ¥ tabellen viser. Mitt alternative lag bestÃ¥r av 9 A-lagsspillere og to fra femmergruppen. Jeg tror det laget, spiller for spiller, er like godt som Sogndal sitt. Derfor er ikke forslaget mitt sÃ¥ useriøst som du tøyser det til Ã¥ bli. Du mÃ¥ jo ta i betrakning historien vÃ¥r pÃ¥ Fosshaugane. Dessuten er det av og til slik at noen ting vet man bare. Bare spør Rekdal  :)
Tren på langskudd

Nixon

Quote from: krakra on May 06, 2013, 12:14:28 PM
Quote from: Nixon on May 06, 2013, 09:52:36 AM
Quote from: vekkreist on May 06, 2013, 09:48:31 AM


Nei, Mohus er andrevalget, og har vel stort sett vært det siden han kom tilbake fra skade i fjor.


Tror neppe det er så mye å spekulere i hvis du da tenker at det kan være politikk eller trynefaktor. Riisnes sier i dag at Mohus blir sett på som bedre, og jeg tror nok at det er hans genuine oppfatning:
Rød makt på Hansa


krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!


Jose Arrogantio

Quote from: BrannTarzan on May 06, 2013, 23:37:48 PM
Det ble skrevet at Brann styret har skrevet ny kontrakt med han til 2019.



Dette stemmer vel ikke?

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

Noen ganger kommer det nye folk inn her som bare hever nivået til nye høyder!

Men det er jo greit å vite at det verste med søndagen var at Brann ville nå fergen...
Rød makt på Hansa

BrannTarzan

Noen ganger kommer det nye folk inn her som bare hever nivået til nye høyder!

Men det er jo greit å vite at det verste med søndagen var at Brann ville nå fergen...




Skriver du så jævla intelligent du da NIxon??Det er vel meg du mener ??
Ja jeg er  ny..Og mener jeg er saklig jeg da..
Hva var usaklig i det jeg skrev da??

Skjerp deg da!!

Utmedsnolken

Quote from: BrannTarzan on May 07, 2013, 10:09:37 AM
Noen ganger kommer det nye folk inn her som bare hever nivået til nye høyder!

Men det er jo greit å vite at det verste med søndagen var at Brann ville nå fergen...



Skriver du så jævla intelligent du da NIxon??Det er vel meg du mener ??
Ja jeg er  ny..Og mener jeg er saklig jeg da..
Hva var usaklig i det jeg skrev da??

Skjerp deg da!!


Helt enig. Skjerpings Nixon. Bataljonen ble ikke den sterkeste og kraftigste supporter organisasjonene i europa med de holdningene der
"og der snubler Sæternes igjen"

evenskb

Quote from: Utmedsnolken on May 07, 2013, 10:41:20 AM
Quote from: BrannTarzan on May 07, 2013, 10:09:37 AM
Noen ganger kommer det nye folk inn her som bare hever nivået til nye høyder!

Men det er jo greit å vite at det verste med søndagen var at Brann ville nå fergen...



Skriver du så jævla intelligent du da NIxon??Det er vel meg du mener ??
Ja jeg er  ny..Og mener jeg er saklig jeg da..
Hva var usaklig i det jeg skrev da??

Skjerp deg da!!

Helt enig. Skjerpings Nixon. Bataljonen ble ikke den sterkeste og kraftigste supporter organisasjonene i europa med de holdningene der

vil vi ikke ha nye folk på forumet, er ikke interessant å skrive her om man blir kommentert slik på et innlegg som er helt på høyde og mer fornuftig en mengde andre innlegg her inne.

SK

Quote from: BrannTarzan on May 07, 2013, 10:09:37 AM
Noen ganger kommer det nye folk inn her som bare hever nivået til nye høyder!

Men det er jo greit å vite at det verste med søndagen var at Brann ville nå fergen...




Skriver du så jævla intelligent du da NIxon??Det er vel meg du mener ??
Ja jeg er  ny..Og mener jeg er saklig jeg da..
Hva var usaklig i det jeg skrev da??

Skjerp deg da!!


For det første skriver du ting i innlegget ditt som ikke er sant (Skarsfjord til 2019 - hvor har du det fra ?)
For det andre lanserer du en helt tullete teori om at Brann pakket alle sakene sine i pausen fordi de allerede hadde bestemt seg for at de ikke skulle snakke med media etter kampen. Noe som utelukkende er basert på at Brann-bussen var på samme ferge som supporter-bussen. Det må i beste fall kalles syltynt.
Som det blir nevnt, er det langt mer logisk at de ønsket å rekke den fergen for å ikke komme hjem senere.

Gulløl

May 09, 2013, 12:51:24 PM #346 Last Edit: May 09, 2013, 12:53:35 PM by Gulløl
Quote from: BrannTarzan on May 06, 2013, 23:37:48 PM
Det ble skrevet at Brann styret har skrevet ny kontrakt med han til 2019.
Dett er skandale..


Tenk Ã¥ nekte pÃ¥ at en har skrevet dette, flaks at moderator nettopp slettet pÃ¥standen din som du nettopp kom med i et nytt useriøst innlegg. Halve Bataljonforumet har nÃ¥ gÃ¥tt i "2019-Skarsfjord-angst" i flere dager etter infoen fra deg Tarzan og sÃ¥ var det ikke sant. PÃ¥ tide Ã¥ trekke tilbake til jungelen kanskje  ;)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

Jeg mener å huske å ha sett det jeg og. Det var en som skrev det som spøk. Så trodde vel Tarzan at det var sant.
Tren på langskudd

BrannTarzan

Jøss så mange missforståelser det blir med sms.mail..blogger.brev. bare man skriver et ord feil så kan det endre på en hel mening med det som er skrevet..

Finn at jeg har sagt det jeg har sagt da så skal jeg godta at jeg har sagt det..
Hvis ikke derre har bevis på at jeg faktisk har skrevet dette så er det ikke noe å diskutere mere..

Da blirdet bare for dumt..
Er ikke noen forum skribent akkurat,,jeg syntes det blir for useriøst I et forum.

For mye dritt slenging..

Jeg har laget en ny skars sang..avskjeds sang hvis vi trenger det..

Mannen gjør jo en bra job foreløpig..
Jeg er ihvertfall fornøyd med Skars..

Ha en fin dag gutter, mens dere letter etter det dere pÃ¥stod jeg skrev hehehe   :o

Go Up