• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Treneren etter Skarsfjord

Started by bernu, May 07, 2012, 22:04:26 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

ZsoltKorcsmar

Enig i det hadde vært surt om han gjorde det så bra at han hadde forsvunnet etter 2-3 år. Får heller håpe det går dårlig, slik at vi kan beholde han lenge:) Gjerne 7-10 plasser, så lenge vi beholder han i åresvis er jeg happy:D

Gulløl

Om i tilfelle Rikard Norling blir hovedtrener i Brann. Tro om han tar med seg sin assistent Daniel Andersson ?  Han er en av flere aktuelle kandidater til ny hovedtrener i MFF.
http://www.sydsvenskan.se/sport/tankbara-ersattare-till-norling/
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

De har bloggere med store penner i Sverige også. Et klipp fra i går:

Ryktessnurran kommer i alla fall att snabbt dra igång.
Både när det gäller vem som ska träna MFF och var Rikard Norling ska ta vägen.
Ett rykte kan jag ta död på direkt.
Norling ska inte ta över landslaget efter Erik Hamrén.
Att det ryktet inte stämmer kommer från den bästa möjliga källan.
Om det blir Brann i Norge återstår att se.
Bergens Tidene borde ha god insyn i Brann och det är därifrån uppgiften kommer.
Till motsatsen är bevisad utgår jag dock från att Brann är ett alternativ som lockat Rikard Norling först efter det att han bestämt sig för att sluta i MFF.
Att lämna mästarlaget i Sverige för åttan i Norge är lite grann som att byta bort en BMW mot en sparkcykel.
Ett nerköp. Ett rejält sådant.
Norling drivs av ambition och passion.
Oavsett om sedelbuntarna är tjockare i olje-Norge är det inte därför han väljer Brann utan för att det råkar vara alternativet som lockar mest sedan han av andra skäl valt att sluta i Malmö FF.

http://blogg.skanskan.se/mff/

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

hjortland

"På julaften er hovedpremeien to partoutkort til 2014-sesongen, som ser ut til å bli en meget spennende sesong for alle som er Brann-supportere."

Dette står på brann.no på nyhetssaken om julekalenderen. Bare jeg som syns det er litt små-hinting?

Kagain

Du skal bare se at RBH og hans makker i markedsføringen, Dag-Frode'n har kokt sammen disse ryktene for å lokke folk til å kjøpe partoutkort nå, og så kommer Sandstø rekende på en fjøl. Ny hovedtrener, ekte bergensgutt.

Lasaron

Jeg spør fordi jeg ikke vet. Hvis det er slik at at Norling i realiteten er klar allerede, hvorfor drøyer det da? Alle vet jo at han har sagt opp i Malmö, og spillerne der har ferie. Hva er årsaken til at man ikke offentliggjør?
Tren på langskudd

Spelaren

Quote from: Lasaron on November 29, 2013, 14:12:15 PM
Jeg spør fordi jeg ikke vet. Hvis det er slik at at Norling i realiteten er klar allerede, hvorfor drøyer det da? Alle vet jo at han har sagt opp i Malmö, og spillerne der har ferie. Hva er årsaken til at man ikke offentliggjør?


Norlings oppsigelse gjelder ut morgendagen, enten er det høflighetshensyn ute og går - eller så har bt kokt suppe på spiker og Roald grubler på kordan han skal sukre pillen som sier at Sandstø trener oss neste fire år...
Gå av.

Nixon

Slapp av folkens! Han kommer! Han kommer!
Rød makt på Hansa

Northside

Quote from: hjortland on November 29, 2013, 13:54:03 PM
"På julaften er hovedpremeien to partoutkort til 2014-sesongen, som ser ut til å bli en meget spennende sesong for alle som er Brann-supportere."

Dette står på brann.no på nyhetssaken om julekalenderen. Bare jeg som syns det er litt små-hinting?


Kun lureri for å klare å selge et bestemt antall sesongkort før Sandstø blir trener. Smart trekk!

Gepard

Quote from: Nixon on November 29, 2013, 14:22:49 PM
Slapp av folkens! Han kommer! Han kommer!


Har du inside info mister !?

Gulløl

Quote from: Nixon on November 29, 2013, 14:22:49 PM
Slapp av folkens! Han kommer! Han kommer!


Kun feber fantasier. Nå må vi roe ned og dyrke litt pessimisme så nedturen ikke blir for stor.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Kagain

Quote from: Gulløl on November 29, 2013, 14:49:11 PM

Kun feber fantasier. Nå må vi roe ned og dyrke litt pessimisme så nedturen ikke blir for stor.


Jeg er pessimist av natur, men det er kun i forhold til Brann at jeg føler andre deler min pessimisme. Og det føles allright!

tsrqpo

Jeg lurer på hvem kildene til Pamer er. Om det blir svensken, så ser eg ikkje kem som er tjent med at det kom ut så tidlig. Om Brann har tatt kontakt med han før han sa opp i Malmø, så er vel det litt råttent spill?
Om han har tatt kontakt med Brann så stiller det seg i et litt annet syn, sett fra våre Brann øyner iallefall. Og om det er tilfelle, så skjønner eg offensiven til BT. Lurer på om de har litt nerver i BT før det blir signert noen kontrakt?


Klaus_Brann

Quote from: Nixon on November 29, 2013, 14:22:49 PM
Slapp av folkens! Han kommer! Han kommer!


HVA?
Du kan ikke bare si dette uten å komme med noe mer, Mr. President.
Dette er tullball ,inntil du kommer med noe konkret. Jeg har hørt av sikre kilder av folk på stadion savner en humørspreder i garderoben slik som Kvisvik var i sin tid, og har derfor bestemt seg for å satse på Ivar Morten Normark som ny trener.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: tsrqpo on November 29, 2013, 18:13:30 PM
Jeg lurer på hvem kildene til Pamer er. Om det blir svensken, så ser eg ikkje kem som er tjent med at det kom ut så tidlig. Om Brann har tatt kontakt med han før han sa opp i Malmø, så er vel det litt råttent spill?
Om han har tatt kontakt med Brann så stiller det seg i et litt annet syn, sett fra våre Brann øyner iallefall. Og om det er tilfelle, så skjønner eg offensiven til BT. Lurer på om de har litt nerver i BT før det blir signert noen kontrakt?


BT er tjent med det siden de var så tidlig ute i så fall, Brann er tjent med det og ikke minst er byen tjent med det. Jeg kan ikke huske sist forumet var så ensstemmig positive til noe rundt Brann.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

tsrqpo

Vi hadde vært like enstemmig positiv om nyheten kom ut på mandag, men da med en signert kontrakt i tillegg.

Jeg nekter å tro at Brann og byen er så mye tjent med den tjuvstarten vi har fått. Om det ikke blir noe av, så blir det snudd til negativitet. Og om ikke svensken ønsker denne publisiteten, dette er jo også blåst opp i Malmø, så er det neppe positivt for han og hans inntrykk av Brann.

Klart det er kjekt med rykter, og klart Pamer skulle publisere dette så snart han fikk det av gode kilder, men for positiviteten sin del, så hadde neppe noen tapt noe på at det evt. kom ut på mandag med en bekreftelse.

fineste drakten er 1995

November 29, 2013, 19:18:09 PM #2616 Last Edit: November 29, 2013, 19:33:01 PM by fineste drakten er 1995
"Lägger jag handen på en gammal spis, händer en sak. Lägger jag den på en modern, sker något annat. Det får man lära sig. Men spelarna får absolut inte sluta gå fram till spisen bara för att de brännar sig, för da sveltar de ihjäl."

sitat Rikard Norling.

http://www.sydsvenskan.se/sport/fotboll/mff/ordmolnet-avslojar-norling/
i den andre videoen.


Det er noe ettertenksomt og klokt over dette som går Skarsfjords "vittigheter" en høy gang.

(Det skulle ikke være nødvendig, men spis på svensk betyr komfyr på norsk)

nero

Og "spis" på svensk betyr komfyr? ???
Lions led by donkeys.

haak

Tror RBH skjønner at det brenner et stort bål under føttene hans.
Han må levere denne gangen.

Belfort

Nå må vi få en bekreftelse på Norling

krakra

Quote from: fineste drakten er 1995 on November 29, 2013, 19:18:09 PM
"Lägger jag handen på en gammal spis, händer en sak. Lägger jag den på en modern, sker något annat. Det får man lära sig. Men spelarna får absolut inte sluta gå fram till spisen bara för att de brännar sig, för da sveltar de ihjäl."

sitat Rikard Norling.

http://www.sydsvenskan.se/sport/fotboll/mff/ordmolnet-avslojar-norling/
i den andre videoen.


Det er noe ettertenksomt og klokt over dette som går Skarsfjords "vittigheter" en høy gang.

(Det skulle ikke være nødvendig, men spis på svensk betyr komfyr på norsk)
Spennende trener, men litt småskrullete er det jeg tenker om det sitatet:p

Nixon

Quote from: tsrqpo on November 29, 2013, 18:13:30 PM
Jeg lurer på hvem kildene til Pamer er. Om det blir svensken, så ser eg ikkje kem som er tjent med at det kom ut så tidlig. Om Brann har tatt kontakt med han før han sa opp i Malmø, så er vel det litt råttent spill?
Om han har tatt kontakt med Brann så stiller det seg i et litt annet syn, sett fra våre Brann øyner iallefall. Og om det er tilfelle, så skjønner eg offensiven til BT. Lurer på om de har litt nerver i BT før det blir signert noen kontrakt?


Rød makt på Hansa

Corran

Om det har vært kontakt mellom Brann og Norling så er det nok etter han bestemte seg for å slutte at Kjølø har fått vite dette og hintet til Brann
Norling har sikkert før han sa opp sendt ut følere hos agenter/bekjente i nabolandene om det er noen aktuelle klubber. Og Kjølø har sikkert sagt at det ligger en sovende kjempe i vest som kan sammenlignes i galskap/interesse/lidenskap med AIK og Malmø
Så har Kjølø tipset Brann og formidlet kontakt.
Han har sikkert ikke sagt opp for å trappe ned til Brann som det ble sagt i den svenske bloggen det ble referert til.
Så er jo spørsmålet om de har forhandlet allerede eller om dette er noe Norling har villet utsette til etter 30 november. Har de ikke forhandlet er det større muligheter for at det ikke blir noe av. Og kommer han her for å signere eller må vi stole på faxen til RBH?
Og til slutt, om det ikke er enighet mellom Norling og Brann allerede, hvor mange aktuelle klubber har han?
Svenske landslaget skal jo være uaktuelt samt alle svenske klubber (i øverste divisjon i alle fall)
I Norge er det vel kun Brann og Hønefoss som ser etter trener og i Danmark er det vel ingen som har fått sparken i det siste?
Og så er det resten av verden da.....
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Klaus_Brann

Quote from: tsrqpo on November 29, 2013, 19:16:11 PM
Vi hadde vært like enstemmig positiv om nyheten kom ut på mandag, men da med en signert kontrakt i tillegg.

Jeg nekter å tro at Brann og byen er så mye tjent med den tjuvstarten vi har fått. Om det ikke blir noe av, så blir det snudd til negativitet. Og om ikke svensken ønsker denne publisiteten, dette er jo også blåst opp i Malmø, så er det neppe positivt for han og hans inntrykk av Brann.

Klart det er kjekt med rykter, og klart Pamer skulle publisere dette så snart han fikk det av gode kilder, men for positiviteten sin del, så hadde neppe noen tapt noe på at det evt. kom ut på mandag med en bekreftelse.


Det hadde vi, men det er sikkert noen som har fornyet partoutkortet pga. gratisannonsene i BT.
At Brann jakter en såpass bra hylle var det få her inne som forventet når vi startet trenerjakten.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Utmedsnolken

Er vel ingen i sverige og kun ett fåtall i danmark som kan konkurrere med llnnen han vil få i Brann (~3 mill)
"og der snubler Sæternes igjen"

Heispassasjer

Fly fra Stockholm, rutenr. sk899, lander kl.1355 på mandag. Har vi speidere på Flesland?

ole

Hørt ryktet på at BT har misforstått. Det er ikke Nordling men NORDLIE (med fornavn Tom) som kommer

dudo

Quote from: Heispassasjer on November 30, 2013, 07:48:47 AM
Fly fra Stockholm, rutenr. sk899, lander kl.1355 på mandag. Har vi speidere på Flesland?


Tror heller du skal se på flyene fra København. Steinkast fra Malmø.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Churchill

Nordling bor i Stockholm. Han kommer nok derfra og ikke Køben.
...we shall never surrender.

Nixon

Uansett hvor han kommer fra. (Og han kommer.)
Han heter Norling, og ikke Nordling. Dette må vi ha orden på til neste uke!:)
Rød makt på Hansa

Belfort

Vil begynne å bli nervøs hvis dette drøyer utover i neste uke

nero

Ja, hvis det ikke blir pressekonferanse på mandag, begynner definitivt nervene å komme. Big time.
Lions led by donkeys.

Churchill

Det var et Brann-hode her borte i hovedstaden som nettopp fortalte meg et rykte han hadde hørt. Norling vær nærmest klar for Brann, men han hadde blitt fly forbanna på at nyheten hadde lekket ut og at det nå er uvisst om han kommer. Jeg er ikke sikker på dette, siden jeg ikke kjenner fyren som kom med ryktet. Det var på en pub, men han virket edru.
...we shall never surrender.

Kagain

Det hadde da vært en gavepakke for RBH for å rettferdiggjøre tidligere handlinger og utsagn om bergenspressen. "Di måbbæt vækk Rune'n og nå har di åsså satt en stoppar for at Norlingen kunne kåmmæ til Bærgæn. De får bli Sanstøen i stedet"

Churchill

Jeg tror det kan være kroken på døren for ham, ettersom det er han som er ansvarlig for at interne saker faktisk holdes internt.
...we shall never surrender.

nero

Quote from: Churchill on November 30, 2013, 13:58:55 PM
Det var et Brann-hode her borte i hovedstaden som nettopp fortalte meg et rykte han hadde hørt. Norling vær nærmest klar for Brann, men han hadde blitt fly forbanna på at nyheten hadde lekket ut og at det nå er uvisst om han kommer. Jeg er ikke sikker på dette, siden jeg ikke kjenner fyren som kom med ryktet. Det var på en pub, men han virket edru.

Håper inderlig fyren tar feil. Hvis ikke blir BT, Roald og vi supportere alle stående igjen som tullinger.
Lions led by donkeys.

ostraume

Lite troverdig. Om Norling flyr i flukt bare fordi pressen får snusen i noe så er han uansett feil mann for Brann.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Gulløl

November 30, 2013, 14:32:19 PM #2637 Last Edit: November 30, 2013, 14:33:53 PM by Gulløl
Norling uppges ha avstått 720 000 för att lämna direkt
Publicerad: 2013-11-30 13:32
http://fotbolltransfers.com/site/news/36261
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Churchill

Quote from: nero on November 30, 2013, 14:27:43 PM
Quote from: Churchill on November 30, 2013, 13:58:55 PM
Det var et Brann-hode her borte i hovedstaden som nettopp fortalte meg et rykte han hadde hørt. Norling vær nærmest klar for Brann, men han hadde blitt fly forbanna på at nyheten hadde lekket ut og at det nå er uvisst om han kommer. Jeg er ikke sikker på dette, siden jeg ikke kjenner fyren som kom med ryktet. Det var på en pub, men han virket edru.

Håper inderlig fyren tar feil. Hvis ikke blir BT, Roald og vi supportere alle stående igjen som tullinger.


BT får en ripe i lakken, mens det for RBH vil være katastrofe. Suppoerterne har ikke gjort annet enn å håpe.

Jeg tror egentlig ikke på dette ryktet selv. Norling virker ikke å være så overfladisk
...we shall never surrender.

Churchill

Quote from: Gulløl on November 30, 2013, 14:32:19 PM
Norling uppges ha avstått 720 000 för att lämna direkt
Publicerad: 2013-11-30 13:32
http://fotbolltransfers.com/site/news/36261


Flott. Det betyr at han er på plass her rimelig raskt. Om han kommer da.
...we shall never surrender.

Ricky

1,4 mill i årslønn, altså. Den skal vi vel kunne matche.

Egentlig kunne vi vel tilbudt alle trenere en gullbonus på 5 mill. Et lokkemiddel som tiltrekker seg de store trenernavnene, samtidig som vi kun trenger å utbetale disse pengene de gangene vi vinner gull (og da har vi jo gjerne 20+ mill i ekstrainntekter uansett).

krøvel vellevold

Quote from: Churchill on November 30, 2013, 13:58:55 PM
Det var et Brann-hode her borte i hovedstaden som nettopp fortalte meg et rykte han hadde hørt. Norling vær nærmest klar for Brann, men han hadde blitt fly forbanna på at nyheten hadde lekket ut og at det nå er uvisst om han kommer.


Hehe... det var jo akkurat det jeg skrev hin dagen... Hadde vært klassisk...
Legg ned hele klubben!

nero

Kanskje han har vært her inne og lest litt om den nye sjefen sin...

Fort gjort å få kalde føtter, da.
Lions led by donkeys.

Nixon

Quote from: krøvel vellevold on November 30, 2013, 16:33:06 PM
Quote from: Churchill on November 30, 2013, 13:58:55 PM
Det var et Brann-hode her borte i hovedstaden som nettopp fortalte meg et rykte han hadde hørt. Norling vær nærmest klar for Brann, men han hadde blitt fly forbanna på at nyheten hadde lekket ut og at det nå er uvisst om han kommer.


Hehe... det var jo akkurat det jeg skrev hin dagen... Hadde vært klassisk...


Klassisk hadde det vel ikke vært all den tid det ikke er så vanlig at trenere trekker seg pga prematur medieoppmerksomhet. Har vi noen gode eksempler på det i det hele tatt? Men klassisk i forhold til at supportere ofte tenker det verste er det absolutt. Uten at jeg har noe tro på at avtalen velter av den grunn.

I så fall skal BT boikottes og Anders Pamer kjeppjages!
Rød makt på Hansa

Spelaren

Quote from: Ricky on November 30, 2013, 15:38:09 PM
1,4 mill i årslønn, altså. Den skal vi vel kunne matche.

Egentlig kunne vi vel tilbudt alle trenere en gullbonus på 5 mill. Et lokkemiddel som tiltrekker seg de store trenernavnene, samtidig som vi kun trenger å utbetale disse pengene de gangene vi vinner gull (og da har vi jo gjerne 20+ mill i ekstrainntekter uansett).
Gå av.

Klaus_Brann

Quote from: ostraume on November 30, 2013, 14:27:56 PM
Lite troverdig. Om Norling flyr i flukt bare fordi pressen får snusen i noe så er han uansett feil mann for Brann.


Ja, det høres litt drøyt ut.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Churchill on November 30, 2013, 14:38:28 PM
Quote from: nero on November 30, 2013, 14:27:43 PM
Quote from: Churchill on November 30, 2013, 13:58:55 PM
Det var et Brann-hode her borte i hovedstaden som nettopp fortalte meg et rykte han hadde hørt. Norling vær nærmest klar for Brann, men han hadde blitt fly forbanna på at nyheten hadde lekket ut og at det nå er uvisst om han kommer. Jeg er ikke sikker på dette, siden jeg ikke kjenner fyren som kom med ryktet. Det var på en pub, men han virket edru.

Håper inderlig fyren tar feil. Hvis ikke blir BT, Roald og vi supportere alle stående igjen som tullinger.


BT får en ripe i lakken, mens det for RBH vil være katastrofe. Suppoerterne har ikke gjort annet enn å håpe.


Hvorfor vil det være det? Det er vel neppe han som har lekket det, og kan selvsagt da ikke stilles ansvarlig for det.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Xminator

Ingen Norling-saker på BT i dag? Nerver!

nero

Den ene dagen har BT 11 (!) saker om Norling, den neste 0. Hvis dette skjærer seg, har BT mistet MYE troverdighet.

Ja, jeg har begynt å få nerver, og ser Sandstø bak hvert hjørne...
Lions led by donkeys.

Belfort

November 30, 2013, 19:35:14 PM #2649 Last Edit: November 30, 2013, 19:37:55 PM by Belfort
Tror ikke dette er så sikkert som det har virket. Det koker vel bort i kål. Ser for meg en pressekonferanse i slutten av desember der Sandstø/Gaute Larsen blir presentert som to sidestilte trenere

Go Up