• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Treneren etter Skarsfjord

Started by bernu, May 07, 2012, 22:04:26 PM

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

Go Down

dex1974

Quote from: KEO on January 06, 2013, 01:41:38 AM
Quote from: SK on January 06, 2013, 01:14:45 AM
Quote from: krakra on January 06, 2013, 00:39:23 AM
Nå har vi ikke erfaring med å ansette en skikkelig trener, men Steinar Nilsen fikk da iallefall en sesong til tross for at han stod for en ræva fotball.

Hvorfor gi Skarsfjord tid? Hva er det liksom med ham som tilsier at vi skal få noe igjen for det? Skal vi bare gi ham tid for å ha gjort det? Han har alltid levert middelmådige resultater og kjip fotball. Det er ingenting som tilsier at det vil endre seg.


Er ikke så helt sikker på om evalueringen av Skarsfjord er over... vil med litt Drillo mattematikk si ca 60% at Brann har en ny trener pr 01.03.2013


Skulle man sparke Skars håper jeg for guds skyld evt ny trener er på plass tidligere enn det. Ny trener to uker før seriestart er ikke ideellt i min bok!
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

SK

Quote from: nero on January 06, 2013, 01:50:17 AM
Quote from: SK on January 06, 2013, 01:38:41 AM
Skarsfjord ble for øvrig ikke ansatt etter noen innfallsmetode.


Ut fra situasjonen vi var i på det tidspunktet, var det et veldig rasjonelt valg. Skarsfjord hadde trent oss i cirka et halvår og gjort det veldig bra, det var lite andre passende kandidater ledig, vi hadde dårlig råd og klubben var alt annet enn attraktiv å gå til. Historien i ettertid har også vist at det var en god avgjørelse, når man ser hvor mye Skarsfjord faktisk har fått ut av det elendige utgangspunktet han fikk i hendene.
Det som ikke var fullt så rasjonelt, var som sagt å fornye kontrakten hans, da det å ta klubben til toppen krever litt andre egenskaper som Skarsfjord foreløpig ikke har vist at han har.

nero

Quote from: SK on January 06, 2013, 01:57:25 AM

Ut fra situasjonen vi var i på det tidspunktet, var det et veldig rasjonelt valg. Skarsfjord hadde trent oss i cirka et halvår


Jeg trodde det var Nilsen som trente oss fram til Skars overtok, men det er jo mulig at jeg tar feil..
Lions led by donkeys.

brann89

Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

dragn

Quote from: brann89 on January 06, 2013, 02:18:57 AM


Det som tilsier at Solbakken kan være redningen er at han har lyktes i klubbene han har trent, både i Norge og i Danmark. Han ble på et tidspunkt kjøpt fri fra landslagsjobben av Köln, hvor mange i Norge skjer det med? Ja det er Solbakken og Solskjær det...

I Tyskland og England er det en helt annen kultur, og det var noe han prøvde å endre på i Köln, uten hell...

For de som synes Skars gjorde en god jobb med Brann da han tok over; jeg tør påstå at Solbakkens resultater med Ham-Kam var mer imponerende, og det uten å bruke penger what so ever.

Han er den mest kompetente arbeidsledige treneren i Norge uten tvil, han holder et nivå Skarsfjord aldri kommer til å se, derfor er dette rette mannen for oss. Det ville skapt engasjement både hos supporterne og hos investorene, men dessverre blir det for dyrt for den skakkjørte klubben vi er...

dex1974

Mulig jeg husker feil her...men...holdt ikke Ham Kam på å rykke ned siste sesongen han trente de? Tror faktisk de berget plassen etter uavgjort mot oss i en drepende kjedelig kamp på Briskeby siste serierunde. Dylan scorte for oss.
Vil si Solbakkens femte, tiende og nesten nedrykk på langt nær er noe bedre enn Skars sine resultater i Brann.
Og for alle som kritiserer Skars for kjedelig fotball...er vel det Solbakken og fikk høre fra de danske supporterne?
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

Klaus_Brann

Quote from: nero on January 06, 2013, 01:50:17 AM
Quote from: SK on January 06, 2013, 01:38:41 AM
Skarsfjord ble for øvrig ikke ansatt etter noen innfallsmetode.


I Barca syntes de fornøyde med det. Engelsk fotball følger jeg ikke så mye med på, men var ikke Di Matteo også assistenttrener før han tok over?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Xminator

Solbakken er definitivt ikke riktig person som Branntrener.

krøvel vellevold

January 06, 2013, 09:08:58 AM #558 Last Edit: January 06, 2013, 09:12:14 AM by krøvel vellevold
Quote from: KEO on January 06, 2013, 01:41:38 AM
Quote from: SK on January 06, 2013, 01:14:45 AM
Quote from: krakra on January 06, 2013, 00:39:23 AM
Nå har vi ikke erfaring med å ansette en skikkelig trener, men Steinar Nilsen fikk da iallefall en sesong til tross for at han stod for en ræva fotball.

Hvorfor gi Skarsfjord tid? Hva er det liksom med ham som tilsier at vi skal få noe igjen for det? Skal vi bare gi ham tid for å ha gjort det? Han har alltid levert middelmådige resultater og kjip fotball. Det er ingenting som tilsier at det vil endre seg.


Er ikke så helt sikker på om evalueringen av Skarsfjord er over... vil med litt Drillo mattematikk si ca 60% at Brann har en ny trener pr 01.03.2013


Om du så hadde skrevet 01.12.2013, så hadde 60 % vært for mye. Det eneste som kan få Skarsfjord vekk innen 1. mars, er total misnøye i spillergruppen. Men når han overlevde "stormen" tidligere i vinter, kan jeg ikke se for meg at det skal komme noe større som kan "ta" ham allerede i januar/februar. Om vi taper alle treningskampene frem til 1. mars, så får det neppe noe som helst å si for Skarsfjords tillit i styret. Ei heller om vi skulle tape de seks første seriekampene.

Det er mulig du vet noe jeg ikke vet, men for meg virker Brann å ha 100 % tillit til Skarsfjord. Det kan de fortsette å ha til vi eventuelt står på randen av nedrykk ut på høsten. Ambisjonene til Brann handler ikke om 2013 eller 2014. Man er åpenbart fornøyde med å redde plassen disse årene. Det er en "la det skure og gå og håpe at vi bli gode en gang om noen år"-tankegang som preger klubben.

Når det gjelder "langsiktig tankegang", så høres jo det selvsagt fint ut. Det er et honnørord. Og langsiktighet er selvsagt bedre enn panikkløsninger. Men hvor langsiktig er det egentlig vits i å være i fotball? Spillere kommer og går - man vet hva man har - men ikke hva man får om to år (litt av et rim), og selv lokale talenter risikerer man har forsvunnet til utlandet før de i det hele tatt har gjort noe for A-laget. Når selv et ordinært talent som Birkelund forsvant før han hadde etablert seg på A-laget, må man jo begynne å lure på hvor mange av de virkelig gode talentene vi vil få noen som helst glede av før de er vekk.

For en klubb som Brann handler det om å prestere i nuet. Skal man få inntekter fra publikum og sponsorer, så må man ha noe å glede seg til allerede i inneværende sesong - og helst i neste kamp. Folk er ikke interesserte i å gå på Stadion for å se på et lag som KANSKJE kan bli bra om to-tre år. De kjøper p-kort for å se Brann spille bra og kjempe om gull i det året de kjøper p-kort for. Hvis det ikke er håp om det, holder de seg heller hjemme og ser kampene gratis - eller tilnærmet gratis - på TV i "venteårene". Det er selvsagt skadelig for klubbens økonomi.
Legg ned hele klubben!

SK

Quote from: nero on January 06, 2013, 02:15:47 AM
Quote from: SK on January 06, 2013, 01:57:25 AM

Ut fra situasjonen vi var i på det tidspunktet, var det et veldig rasjonelt valg. Skarsfjord hadde trent oss i cirka et halvår


Jeg trodde det var Nilsen som trente oss fram til Skars overtok, men det er jo mulig at jeg tar feil..


Du vet godt hva jeg mener, han ble ikke fast ansatt som hovedtrener før etter sesongen. At assistenten tar over midlertidig når hovedtreneren må gå midt i en sesong, er dønn normalt og har ingenting med noe innfallsmetode å gjøre. Når man ser på hvordan vi reddet plassen det året, er det ikke et valg det er særlig grunn til å kritisere heller.

nero

"Langsiktighet" og "kontinuitet" er to av de mest misbrukte ordene i fotballen. For det er jo ikke slik at middelmådighet blir gull bare man gir middelmådigheten ubegrenset tid.
Lions led by donkeys.


Belfort

Quote from: nero on January 06, 2013, 12:20:11 PM
"Langsiktighet" og "kontinuitet" er to av de mest misbrukte ordene i fotballen. For det er jo ikke slik at middelmådighet blir gull bare man gir middelmådigheten ubegrenset tid.


Enig. Kontinuitet med feile folk er livsfarlig

SK

Langsiktighet er noe Brann definitivt bør ha. Det er nettopp mangelen på langsiktighet som har vært en sterkt medvirkende grunn til at vi stort sett har vært en taperklubb siden 60-tallet. Men langsiktighet trenger ikke bare være den gjennomkjipe tankegangen Brann driver med pr. dags dato. Det er mulig å være langsiktig, samtidig som man er langt mer offensiv i tankegangen enn hva vi er nå.

nero

Langsiktighet er bra hvis det arbeidet som gjøres er av god kvalitet, men jeg er svært usikker på om det er tilfellet hos oss.
Lions led by donkeys.

Miller

Quote from: Xminator on January 06, 2013, 06:59:17 AM
Solbakken er definitivt ikke riktig person som Branntrener.


Av hvilken grunn? At han tør å stå opp mot sterke personligheter og er en meget sterk personlighet selv?

krakra

Quote from: SK on January 06, 2013, 01:57:25 AM
Quote from: nero on January 06, 2013, 01:50:17 AM
Quote from: SK on January 06, 2013, 01:38:41 AM
Skarsfjord ble for øvrig ikke ansatt etter noen innfallsmetode.


Ut fra situasjonen vi var i på det tidspunktet, var det et veldig rasjonelt valg. Skarsfjord hadde trent oss i cirka et halvår og gjort det veldig bra, det var lite andre passende kandidater ledig, vi hadde dårlig råd og klubben var alt annet enn attraktiv å gå til. Historien i ettertid har også vist at det var en god avgjørelse, når man ser hvor mye Skarsfjord faktisk har fått ut av det elendige utgangspunktet han fikk i hendene.
Det som ikke var fullt så rasjonelt, var som sagt å fornye kontrakten hans, da det å ta klubben til toppen krever litt andre egenskaper som Skarsfjord foreløpig ikke har vist at han har.
"Veldig bra" faktisk. Han reddet oss fra nedrykk, noe som egentlig skulle mangle med den stallen, men har ikke på noe tidspunkt i sin trenerkarriere vist seg som en trener som kan lede noe lag til medalje. Men for enkelte er det tydeligvis ikke en ambisjon.

krøvel vellevold

Quote from: SK on January 06, 2013, 12:29:36 PM
Langsiktighet er noe Brann definitivt bør ha. Det er nettopp mangelen på langsiktighet som har vært en sterkt medvirkende grunn til at vi stort sett har vært en taperklubb siden 60-tallet. Men langsiktighet trenger ikke bare være den gjennomkjipe tankegangen Brann driver med pr. dags dato. Det er mulig å være langsiktig, samtidig som man er langt mer offensiv i tankegangen enn hva vi er nå.


Man kan være

1) Bare kortsiktig. Bare ha fokus på det som skal skje inneværende sesong. F.eks. bare kjøpe spillere som kun vil holde i toppen ette eller to år.
2) Kortsiktig og langsiktig. Ha fokus på dagens prestasjoner, men på en bærekraftig måte. F.eks. kjøpe spillere som kan prestere fra dag 1, men som også har fremtiden foran seg.
3) Bare langsiktig. F.eks. ikke bry seg om å prestere fra dag 1, men bare ha fokus på det som skjer om to-tre år. F.eks. ved å bare ha fokus på uferdige 17-åringer.

Tradisjonelt har Brann vært mest 1, mens vi for tiden er mest 3. Ingen av delene er bra. 2 er selvsagt det ideelle.
Legg ned hele klubben!

SK

Quote from: krakra on January 06, 2013, 14:30:57 PM
Quote from: SK on January 06, 2013, 01:57:25 AM
Quote from: nero on January 06, 2013, 01:50:17 AM
Quote from: SK on January 06, 2013, 01:38:41 AM
Skarsfjord ble for øvrig ikke ansatt etter noen innfallsmetode.


Ut fra situasjonen vi var i på det tidspunktet, var det et veldig rasjonelt valg. Skarsfjord hadde trent oss i cirka et halvår og gjort det veldig bra, det var lite andre passende kandidater ledig, vi hadde dårlig råd og klubben var alt annet enn attraktiv å gå til. Historien i ettertid har også vist at det var en god avgjørelse, når man ser hvor mye Skarsfjord faktisk har fått ut av det elendige utgangspunktet han fikk i hendene.
Det som ikke var fullt så rasjonelt, var som sagt å fornye kontrakten hans, da det å ta klubben til toppen krever litt andre egenskaper som Skarsfjord foreløpig ikke har vist at han har.
"Veldig bra" faktisk. Han reddet oss fra nedrykk, noe som egentlig skulle mangle med den stallen, men har ikke på noe tidspunkt i sin trenerkarriere vist seg som en trener som kan lede noe lag til medalje. Men for enkelte er det tydeligvis ikke en ambisjon.


Vi lå på sisteplass og det var tidenes krisestemning i klubben hvor det var elendighet over hele linjen. Skarsfjord snudde det på en god måte. Det var definitivt ikke noen toppstall han tok over, selv om den absolutt var god nok til å holde seg i TL. Medalje var ikke aktuelt å snakke om på det tidspunket, og det blir feil å trekke det inn. Det burde derimot ha vært et høyaktuelt tema i vurderingen som ble gjort når kontrakten hans ble forlenget.

krakra

Har alltid kjempet for langsiktighet i Brann og er glad for de langsiktige grepene som har blitt gjort med både tung satsing på utviklingsavdelingen, yngre spillerlogistikk og mer nøye spillerkartlegging, men samtidig har jo Brannledelsen gått i en sportslig dvale de ikke har planer om å komme ut av før 2015. Det dreper ganske mye av entusiasmen. Jeg mener at man kunne klart å skaffe mer entusiasme selv med Skarsfjord og lite pengebruk med en litt mer offensiv holdning. Samtidig tror jeg det er veldig begrenset hvor mye entusiasme vi kan skape med Skarsfjord som trener, RBH som daglig leder og Moldestad som styreleder.

Vi må ikke ta gull for at entusiasmen skal komme tilbake. Hvis folk får troen tilbake på at vi er på vei mot toppen vil entusiasmen gå opp. Selv om vi nok aldri vil se den på 2007-nivå igjen.

krakra

Quote from: SK on January 06, 2013, 14:51:59 PM
Quote from: krakra on January 06, 2013, 14:30:57 PM
Quote from: SK on January 06, 2013, 01:57:25 AM
Quote from: nero on January 06, 2013, 01:50:17 AM
Quote from: SK on January 06, 2013, 01:38:41 AM
Skarsfjord ble for øvrig ikke ansatt etter noen innfallsmetode.


Ut fra situasjonen vi var i på det tidspunktet, var det et veldig rasjonelt valg. Skarsfjord hadde trent oss i cirka et halvår og gjort det veldig bra, det var lite andre passende kandidater ledig, vi hadde dårlig råd og klubben var alt annet enn attraktiv å gå til. Historien i ettertid har også vist at det var en god avgjørelse, når man ser hvor mye Skarsfjord faktisk har fått ut av det elendige utgangspunktet han fikk i hendene.
Det som ikke var fullt så rasjonelt, var som sagt å fornye kontrakten hans, da det å ta klubben til toppen krever litt andre egenskaper som Skarsfjord foreløpig ikke har vist at han har.
"Veldig bra" faktisk. Han reddet oss fra nedrykk, noe som egentlig skulle mangle med den stallen, men har ikke på noe tidspunkt i sin trenerkarriere vist seg som en trener som kan lede noe lag til medalje. Men for enkelte er det tydeligvis ikke en ambisjon.


Vi lå på sisteplass og det var tidenes krisestemning i klubben hvor det var elendighet over hele linjen. Skarsfjord snudde det på en god måte. Det var definitivt ikke noen toppstall han tok over, selv om den absolutt var god nok til å holde seg i TL. Medalje var ikke aktuelt å snakke om på det tidspunket, og det blir feil å trekke det inn. Det burde derimot ha vært et høyaktuelt tema i vurderingen som ble gjort når kontrakten hans ble forlenget.
Vi lå vel på nest, eller tredje sisteplass da Skarsfjord kom over og falt ned til siste etter hans første kamp. Jeg er enig i at han gjorde en bra jobb, men jeg syns det stopper der. Så veldig bra var det ikke, for med den stallen ville nedrykk vært en skandale. Medalje var den ikke god nok til, men vi hadde tross alt Solli, PVM, Austin, Huseklepp, Guastavino og Sævarsson som jeg mener holdte bra til høyt TL-nivå.

At det blir feil å trekke inn medalje allerede da er jeg uenig i. At han skulle ta medalje med en gang syns jeg er for mye å forvente, men man burde vurdert muligheten for at han kunne gjøre det i det hele tatt og jeg mener at han aldri har bevist at han var noe annet enn en redningsmann som hevet bunnivået vårt, senket toppnivået og gjorde oss middelmådige.

nero

Branns "langsiktighet" fremstår jo mer og mer som bløff og feberfantasier. Hvordan er det egentlig Brann skal bli et stabilt topplag i 2015? Ved at en haug av talentene våre på mirakuløst vis plutselig blir klassespillere? At Skarsfjord gjør syvmilsteg som trener? Ved at Hardball begynner å hive penger etter oss igjen? Ikke for å være sarkastisk, men jeg lurer bare på hva "planen" og "langsiktigheten" vår egentlig består av.
Lions led by donkeys.

SK

Quote from: krakra on January 06, 2013, 14:56:14 PM
Quote from: SK on January 06, 2013, 14:51:59 PM
Quote from: krakra on January 06, 2013, 14:30:57 PM
Quote from: SK on January 06, 2013, 01:57:25 AM
Quote from: nero on January 06, 2013, 01:50:17 AM
Quote from: SK on January 06, 2013, 01:38:41 AM
Skarsfjord ble for øvrig ikke ansatt etter noen innfallsmetode.


Ut fra situasjonen vi var i på det tidspunktet, var det et veldig rasjonelt valg. Skarsfjord hadde trent oss i cirka et halvår og gjort det veldig bra, det var lite andre passende kandidater ledig, vi hadde dårlig råd og klubben var alt annet enn attraktiv å gå til. Historien i ettertid har også vist at det var en god avgjørelse, når man ser hvor mye Skarsfjord faktisk har fått ut av det elendige utgangspunktet han fikk i hendene.
Det som ikke var fullt så rasjonelt, var som sagt å fornye kontrakten hans, da det å ta klubben til toppen krever litt andre egenskaper som Skarsfjord foreløpig ikke har vist at han har.
"Veldig bra" faktisk. Han reddet oss fra nedrykk, noe som egentlig skulle mangle med den stallen, men har ikke på noe tidspunkt i sin trenerkarriere vist seg som en trener som kan lede noe lag til medalje. Men for enkelte er det tydeligvis ikke en ambisjon.


Vi lå på sisteplass og det var tidenes krisestemning i klubben hvor det var elendighet over hele linjen. Skarsfjord snudde det på en god måte. Det var definitivt ikke noen toppstall han tok over, selv om den absolutt var god nok til å holde seg i TL. Medalje var ikke aktuelt å snakke om på det tidspunket, og det blir feil å trekke det inn. Det burde derimot ha vært et høyaktuelt tema i vurderingen som ble gjort når kontrakten hans ble forlenget.
Vi lå vel på nest, eller tredje sisteplass da Skarsfjord kom over og falt ned til siste etter hans første kamp. Jeg er enig i at han gjorde en bra jobb, men jeg syns det stopper der. Så veldig bra var det ikke, for med den stallen ville nedrykk vært en skandale. Medalje var den ikke god nok til, men vi hadde tross alt Solli, PVM, Austin, Huseklepp, Guastavino og Sævarsson som jeg mener holdte bra til høyt TL-nivå.

At det blir feil å trekke inn medalje allerede da er jeg uenig i. At han skulle ta medalje med en gang syns jeg er for mye å forvente, men man burde vurdert muligheten for at han kunne gjøre det i det hele tatt og jeg mener at han aldri har bevist at han var noe annet enn en redningsmann som hevet bunnivået vårt, senket toppnivået og gjorde oss middelmådige.


Den første kampen til Skarsfjord kom svært kort tid etter at han tok over, og det var så godt som umulig å få til noe særlig av endringer frem til den. Det er ikke bare å implementere alle sine egne ideer når man tar over midt i en sesong, og da Skarsfjord tok over var eneste fokus å redde plassen. Noe han klarte greit. Da han ble fast ansatt som trener, hadde vi behov for en person som var i stand til å få mye ut av lite. Det var ikke snakk om medalje på det tidspunkt. I forhold til det utgangspunktet, mener jeg at Skarsfjord viste seg å være rett mann for jobben. Det riktige ville vært å gi han en 2-årskontrakt ved første ansettelse og så vurdere om han ville være i stand til å ta Brann til toppen ved neste kontraktsrunde. Og på det punktet har ikke klubben gjort en god nok jobb.

krøvel vellevold

Quote from: nero on January 06, 2013, 15:22:49 PMVed at en haug av talentene våre på mirakuløst vis plutselig blir klassespillere?

Ja, og det uten at noen av dem forsvinner til utlandet før de har etablert seg på A-laget.

Dette med å "være et etablert topplag i 2015" vil ryke allerede i år. Skal man være "etablert i toppen", må man jo helst være topp tre-fire i minst tre år på rad. Dvs. vi må være topp tre-fire allerede i år. Og det skjer ikke. RBK, MFK, Godset og Viking er langt foran oss. Ser ikke bort fra at også TIL, AaFK, LSK, FKH og VIF er bedre enn oss. Vi kommer vel til å kjempe mot Sogndal, Start, Odd, Hønefoss, S08 og Ulf om den gjeve 10.plassen, og får bare krysse fingrene for at minst tre av de seks sistnevnte er dårligere enn oss.
Legg ned hele klubben!

krakra

Quote from: SK on January 06, 2013, 15:53:29 PM
Quote from: krakra on January 06, 2013, 14:56:14 PM
Quote from: SK on January 06, 2013, 14:51:59 PM
Quote from: krakra on January 06, 2013, 14:30:57 PM
Quote from: SK on January 06, 2013, 01:57:25 AM
Quote from: nero on January 06, 2013, 01:50:17 AM
Quote from: SK on January 06, 2013, 01:38:41 AM
Skarsfjord ble for øvrig ikke ansatt etter noen innfallsmetode.


Ut fra situasjonen vi var i på det tidspunktet, var det et veldig rasjonelt valg. Skarsfjord hadde trent oss i cirka et halvår og gjort det veldig bra, det var lite andre passende kandidater ledig, vi hadde dårlig råd og klubben var alt annet enn attraktiv å gå til. Historien i ettertid har også vist at det var en god avgjørelse, når man ser hvor mye Skarsfjord faktisk har fått ut av det elendige utgangspunktet han fikk i hendene.
Det som ikke var fullt så rasjonelt, var som sagt å fornye kontrakten hans, da det å ta klubben til toppen krever litt andre egenskaper som Skarsfjord foreløpig ikke har vist at han har.
"Veldig bra" faktisk. Han reddet oss fra nedrykk, noe som egentlig skulle mangle med den stallen, men har ikke på noe tidspunkt i sin trenerkarriere vist seg som en trener som kan lede noe lag til medalje. Men for enkelte er det tydeligvis ikke en ambisjon.


Vi lå på sisteplass og det var tidenes krisestemning i klubben hvor det var elendighet over hele linjen. Skarsfjord snudde det på en god måte. Det var definitivt ikke noen toppstall han tok over, selv om den absolutt var god nok til å holde seg i TL. Medalje var ikke aktuelt å snakke om på det tidspunket, og det blir feil å trekke det inn. Det burde derimot ha vært et høyaktuelt tema i vurderingen som ble gjort når kontrakten hans ble forlenget.
Vi lå vel på nest, eller tredje sisteplass da Skarsfjord kom over og falt ned til siste etter hans første kamp. Jeg er enig i at han gjorde en bra jobb, men jeg syns det stopper der. Så veldig bra var det ikke, for med den stallen ville nedrykk vært en skandale. Medalje var den ikke god nok til, men vi hadde tross alt Solli, PVM, Austin, Huseklepp, Guastavino og Sævarsson som jeg mener holdte bra til høyt TL-nivå.

At det blir feil å trekke inn medalje allerede da er jeg uenig i. At han skulle ta medalje med en gang syns jeg er for mye å forvente, men man burde vurdert muligheten for at han kunne gjøre det i det hele tatt og jeg mener at han aldri har bevist at han var noe annet enn en redningsmann som hevet bunnivået vårt, senket toppnivået og gjorde oss middelmådige.


Den første kampen til Skarsfjord kom svært kort tid etter at han tok over, og det var så godt som umulig å få til noe særlig av endringer frem til den. Det er ikke bare å implementere alle sine egne ideer når man tar over midt i en sesong, og da Skarsfjord tok over var eneste fokus å redde plassen. Noe han klarte greit. Da han ble fast ansatt som trener, hadde vi behov for en person som var i stand til å få mye ut av lite. Det var ikke snakk om medalje på det tidspunkt. I forhold til det utgangspunktet, mener jeg at Skarsfjord viste seg å være rett mann for jobben. Det riktige ville vært å gi han en 2-årskontrakt ved første ansettelse og så vurdere om han ville være i stand til å ta Brann til toppen ved neste kontraktsrunde. Og på det punktet har ikke klubben gjort en god nok jobb.
Brann kunne godt funnet en trener som kunne fått "mye ut av lite" og samtidig hatt medaljepotensiale. Skarsfjord skal ha for å bygge en veldig god stall i forhold til utgangspunktet i 2011, men utover det syns jeg ikke han har vært så god.

dudo

Quote from: krøvel vellevold on January 06, 2013, 16:17:53 PM
Quote from: nero on January 06, 2013, 15:22:49 PMVed at en haug av talentene våre på mirakuløst vis plutselig blir klassespillere?

Ja, og det uten at noen av dem forsvinner til utlandet før de har etablert seg på A-laget.

Dette med å "være et etablert topplag i 2015" vil ryke allerede i år. Skal man være "etablert i toppen", må man jo helst være topp tre-fire i minst tre år på rad. Dvs. vi må være topp tre-fire allerede i år. Og det skjer ikke. RBK, MFK, Godset og Viking er langt foran oss. Ser ikke bort fra at også TIL, AaFK, LSK, FKH og VIF er bedre enn oss. Vi kommer vel til å kjempe mot Sogndal, Start, Odd, Hønefoss, S08 og Ulf om den gjeve 10.plassen, og får bare krysse fingrene for at minst tre av de seks sistnevnte er dårligere enn oss.


Helt spot on. Uten e-cup-plassering i år, så er det målet umulig å oppnå. Og aldri i livet om vi får det i år, da skal ting virkelig gå på skinner, og Godset eller Viking (helst begge) falle gjennom.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Vi får se hvor gode Viking egentlig er, og hvor mye som skyldes "ny trener". At Godset og RBK faller sammen er heller ikke så usannsynelig. Men tror ikke medalje er noen særlig mulighet. Kanskje vi kan ta cupen.


krakra

Solbakken hater vel VIF og RBK og har sagt at det er uaktuelt å trene noen av dem.
Men det er kanskje greit at Solbakken tar seg en liten pause og kommer tilbake ved å ta over Brann i sommer.

Miller

Quote from: krakra on January 06, 2013, 16:34:27 PM
Vi får se hvor gode Viking egentlig er, og hvor mye som skyldes "ny trener". At Godset og RBK faller sammen er heller ikke så usannsynelig. Men tror ikke medalje er noen særlig mulighet. Kanskje vi kan ta cupen.


RBK faller nok ikke sammen i år. Tror mer vi snakker gull i bartebyen i år.

krakra

Ser ikke for meg at de tar så store steg i forhold til i fjor hvor de var fult mulige å ta for oss hvis vi hadde hatt normale skadeforhold. Perry er ikke en god trener og jeg tror de er den svakeste medaljefavoritten i år.

krøvel vellevold

Quote from: krakra on January 06, 2013, 16:34:27 PM
Vi får se hvor gode Viking egentlig er, og hvor mye som skyldes "ny trener". At Godset og RBK faller sammen er heller ikke så usannsynelig. Men tror ikke medalje er noen særlig mulighet. Kanskje vi kan ta cupen.


Nei den er det nok Kristiansunds BK som vinner i år.
Legg ned hele klubben!

dudo

Magefølelsen min sier rbk helt i toppen. Greit at de bare har en middelmådig trenger, men laget er bra, og kommer nok også til å forsterkes ytterligere. Molde er kommer for å bli så lenge Solskjær er i klubben. Viking har fått inn en bra mann, og løst de økonomiske problemene for denne gang. Lsk blir spennende, uten at jeg tror på medalje. Vi er totalt avhengig av at samtlige spillere presterer hele sesongen, og at vår nye midtbanemann faktisk manifesterer seg.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

dex1974

Hvem er den nye midtbanemannen? Tenker du på Kallevik kanskje?
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

nero

Han tenker nok på Austin-erstatteren. Som er broren til Helstad-erstatteren.
Lions led by donkeys.

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

psv-hasund

Det at Solbakken vil vente er perfekt siden styret ikke kommer til å sparke Rune nå, men dårlig med tanke på at Drillo vel kommer å gi seg rundt sommeren når Ståle er klar for jobb igjen.

Det er i mine øyne tull å sparke Rune nå uten at vi får en klasse trener. Da kan vi bruke Rune til å fornye stallen, for så å satse på klasse trener når stallen er god og Hardball synes økonomien er god nok til at de vil satse igjen. En mellomting med ingen penger utenom en dyr trener vil bli som å pisse i buksen for å holde seg varm.

Jose Arrogantio

Quote from: psv-hasund on January 06, 2013, 20:16:59 PM
Det at Solbakken vil vente er perfekt siden styret ikke kommer til å sparke Rune nå, men dårlig med tanke på at Drillo vel kommer å gi seg rundt sommeren når Ståle er klar for jobb igjen.

Det er i mine øyne tull å sparke Rune nå uten at vi får en klasse trener. Da kan vi bruke Rune til å fornye stallen, for så å satse på klasse trener når stallen er god og Hardball synes økonomien er god nok til at de vil satse igjen. En mellomting med ingen penger utenom en dyr trener vil bli som å pisse i buksen for å holde seg varm.


Du har det baklengs. Skal man bygge opp en stall i en langsiktig slagplan hvor medalje er målet må treneren på plass først. Ellers blir det lett å ende opp med en feilbalansert stall i forhold til trenerens planer.

Skal vi satse og hente en klassetrener er det dessuten ikke noe bedre tidspunkt å lete enn nå, da det er flere kvalitetstrenere ledige på markedet. Vi har stall som er godt nok utgangspunkt for en klassetrener å gå ut i fra. Blir dessuten enklere å tiltrekke bedre spillere og få Hardball til å åpne lommeboken med en god trener på plass.

Belfort

Ja her bommer du PSV. Er veldig fordelaktig at en ny klasse trener får så tidlig som mulig satt sitt preg på stallen.

psv-hasund

Men vi får vel ikke en klassetrener uten at vi har penger til å satse, så da blir det en halvgod trener med en halvgod stall. Solbakken vil kreve å ha en mulighet for å ta gull hvis vi skal lure han til Brann. Derfor tror jeg vi bør vente. Klarer vi å få han i dag så ja takk, men jeg tror sjansen er mindre enn null uten penger til å satse med.

dragn

http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/1-divisjon/artikkel.php?artid=10058795

Disse sier det så godt!

Det mest langsiktige Brann kan gjøre er å prestere så fort som mulig. Det kommer vi ikke til å klare med "spille"-stilen til Skars, ikke i år, og ikke i 2015. Skarsfjord var god som motivator da han overtok laget fra Nilsen, akkurat som Nordlie har gjort det gang på gang. Men det ender med det, for at vi skal ta tilbake toppen i ligaen må vi ha en trener med baller som tørr å spille fotball.

Klaus_Brann

Quote from: psv-hasund on January 06, 2013, 20:16:59 PM
Det at Solbakken vil vente er perfekt siden styret ikke kommer til å sparke Rune nå, men dårlig med tanke på at Drillo vel kommer å gi seg rundt sommeren når Ståle er klar for jobb igjen.


Hvor har du det fra?
Han har vel heller sagt det motsatte. Drillo altså.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Gepard

Eggens og Erlandsens utspill i fjor sommer, var og er, spot on. Treneren skal levere resultater og ha fokus mot førstkommende helg, og det er det han skal bli evaluert etter. Brann har misforstptt noe helt gigantsik hva det vil si å være langsiktig. Klubben skal tenke langsiktig, hva gjlder talentutvikling og spillerstall. Men man skal for pokker ikke tenke langsiktig og utviklingspotensial hva gjelder hovedtrener. Hvertfall ikke over en 5 års periode som man holder på med nå. For det virker som det er det man gjør, "bare vi er tolmodig med rune så blir det nok bra til slutt".

ostraume

Helt enig i det, men realiteten er jo at Skarsfjord, resultatmessig, har levert bra. Ikke fabelaktig, men bra. 4. og 5. plass i serien. Tapende semi og finale i cupen.

Spillestil, talentsatsing og lederstil kan man selvsagt diskutere, men resultatene hans i klubben har minst vært brukbare.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

4. og 6.
Jeg syns det er trist at dette omtales som gode resultater i en klubb som Brann. Det var en tid hvor en trener hadde fått sparken for en 4. plass.

ostraume

Hvilken tid var det egentlig? Mjelde som mistet garderoben etter gullet?

Ellers har vel folk stort sett fått sparken etter krise og nedrykksstemning.

Om du ser på satsingen til andre klubber i TL så er 4. og 6. plass brukbart (som var ordet jeg brukte for øvrig).  Selvsagt ikke noe å juble over, men det er vanskelig å skyte treneren pga resultatene.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Pøh. Du brukte "bra" to ganger, og "brukbar" bare èn;)

Ordinære vil jeg si.

ostraume

Flisespikke on/  Hehe.. Bra, brukbar, ordinær. Ord i samme klasse. Når du bruker "god" er det bevisst stråmannsargumentasjon.

Flisespikke off/

Du svarte ikke på når trenere i Brann fikk sparken etter 4. plasser. Det stemmer nemlig ikke, vi har faktisk en lang og stolt historie med rimelig elendige resultater.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Seriøst? Du mener at "Bra" er det samme som brukbar og ordinær, men at "god" plutselig blir stråmannsargumentasjon? I min bok er bra og god synonymer. Ikke bra og brukbar.

Mjelde hadde fått sparken for en 4. plass i 2006 og 2007.

StuckedPaaOstlandet

Har vel heller ikke hatt noen kultur for å ansette trenere som har bevist noe særlig.
Er en del kritikk mot VIF nå for at det har kommet ut offentlig at de ville ha Høgmo, Solbakken, United assistent(?), + noen flere gamle utenlandsprofiler. Jeg synes de skal ha for at de prøver å få inn noen som kan skape entusiasme, noen som har bevist at de kan levere gode resultater. De står vel igjen med 2 valg nå, begge er i en klasse over oss. Skarsfjord får nok ikke sparken i år heller med mindre vi ligger på nedrykk etter mai.

Go Up