• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Treneren etter Skarsfjord

Started by bernu, May 07, 2012, 22:04:26 PM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

tsrqpo

To cupgull og tre år med europacup- med Aafk.. Det e vel imponerende resultater det vel???

dudo

Quote from: tsrqpo on November 26, 2012, 21:36:43 PM
To cupgull og tre år med europacup- med Aafk.. Det e vel imponerende resultater det vel???


Cup er cup. Det er serien som er lakmustesten, og vil vi egentlig ha inn en trener som har hatt 10 mill til rådighet for å finne en spiss de siste to årene, og ikke har kommet opp med noe bedre enn Sellin eller Post nå som Ojo drar? AaFK har ikke blitt så veldig mye bedre under Rekdal.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Torvanger

Oj, tenk om Rekdal sier fra om hvor skapet skal stå både til den ene og den andre, det vil bli grusomt!

dex1974

Selv om du er en fyrig elsker, så er du ikke automatisk skikket til å være gynekolog.
Hoff er gjest i Thomas Giertsens "ikveld" på TVNorge
Hoff sier hva han syntes om at Kjetil Rekdal ønsket å bli Branntrener i framtida.
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

Nixon

Quote from: storB on November 26, 2012, 21:35:36 PM
Quote from: Torvanger on November 26, 2012, 21:27:07 PM


Han passer inn med kule fyrer som RBH og tåkefyrsten tenker du? Syntes Rekdal e litt Tom Nordlie, at han kan komme inn og gjøre enkle grep som vil fungere over kort tid. Over lang tid derimot tar personligheten for stor plass. Dette er IKKE rett mann til Brann.


Men klubber i dag har sjelden trenere over lang tid uansett. Trenere er stort sett ferskvare, så hvorfor ikke utnytte det bedre? Tenke litt nytt. Vi er jo ikke storfornøyd med de lange 2015-linjene som klubben opererer med i dag.
Rød makt på Hansa

Hatleking

Eg vil gjerne ha Rekdal. Det er ein trenar som er dyktig og klår og veit kva han krev. Han gjev òg unggutane sjansen. Han har vist over lang tid at han er ein dyktig trenar.

dudo

Quote from: Hatleking on November 26, 2012, 21:51:17 PM
Eg vil gjerne ha Rekdal. Det er ein trenar som er dyktig og klår og veit kva han krev. Han gjev òg unggutane sjansen. Han har vist over lang tid at han er ein dyktig trenar.


Har han egentlig det? Kjøp og salg og kortsiktig resultatfokus, en defensiv organisering med et tilfeldig angrepsspill og avhengighet av enkeltspillere er definitivt nøkkelord i Rekdals trenerhistorie. Han får umiddelbart relativt gode resultater, men ender jo som kjent med å få sparken eller si opp - noe som ikke ville skjedd om han hadde levert bra over sikt.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Gepard

En ting er hvertfall sikkert, Rekdal er en Vinnertype med stor V, bäde som spiller og trener. Aafk er en liten klubb som har fätt kunstig gode resultater med en svak spillerstall, först og fremst er det aafks manglende evne til ä hente kvalitetspillere som har sörget for svake prestasjoner i fjor og är. Og spilleroverganger er det ikke kun Rekdal som har hatt ansvaret for.

Brann trenger en sterk leder som har gode taktiske planer som spillerne tror pä. Pä dette feltet knuser Rekdal Skarsfjord.

Hvis jeg skulle valgt hovedtrener for Brann og alternativene var Rekdal og Skarsfjord hadde jeg valgt Reka 10 av 10 ganger.


Hatleking

Quote from: dudo on November 26, 2012, 21:54:51 PM
Quote from: Hatleking on November 26, 2012, 21:51:17 PM
Eg vil gjerne ha Rekdal. Det er ein trenar som er dyktig og klår og veit kva han krev. Han gjev òg unggutane sjansen. Han har vist over lang tid at han er ein dyktig trenar.


Har han egentlig det? Kjøp og salg og kortsiktig resultatfokus, en defensiv organisering med et tilfeldig angrepsspill og avhengighet av enkeltspillere er definitivt nøkkelord i Rekdals trenerhistorie. Han får umiddelbart relativt gode resultater, men ender jo som kjent med å få sparken eller si opp - noe som ikke ville skjedd om han hadde levert bra over sikt.


Han vann gull med VIF og har utretta mykje bra med Aafk. Det spelet Aalesund spelte i pre-season i år var fantastisk. No gjekk det riktignok skeis i serien, men planlaus er han nok ikkje. Aafk hadde frykteleg mykje med skader i år òg. Dei fleste trenarar får anten sparken eller seier opp.

Gepard

Det er bare ä se pä reaksjonene hos aafk-fansen, de skjönner at det blir tungt ä holde seg i toppen uten mannen som omtrent pä egenhänd har klart ä holde de der.

Falkman

Herlig ironisk at man kan ønske seg Rekdal som trener, og samtidig ville bli kvitt Skars, med begrunnelse i spillestil.

krakra

Rekdal er definitivt en ganske oppskrytt trener og mye av opphausingen har han stått for selv. Han er på en lavere hylle enn Deila, Høgmo og Solskjær. Kanskje på nivå med Mjelde, som også har et gull i sekken. Han skal visstnok også være fotballfaglig ganske svak og ikke noe geni på treningsfeltet, men heller en matchday-trener som er dyktig til å gjøre grep underveis i kampen og er taktisk dyktig.

Hans lederegenskaper er jo mildt sagt kontroversiell og jeg tror ikke at en trener som ukentlig setter enkeltspillere i gapestokk hadde vært bra i en klubb med så mye trøkk rundt som Brann. Han virker også som en slitsom type å samarbeide med. En fyr som løper til media og sladrer hver gang det er en konflikt.
Enig med Dudo i at spillestilen til AaFK har vært kjip under Rekdal og den var vel ganske kjip i VIF også?

Samtidig er han helt klart ambisiøs, en vinnerskall, taktisk dyktig  god på kortsiktig motivasjon. Jeg tror han kunne løftet oss på kort sikt, men jeg tror vi ville falt sammen igjen ganske kjapt.

krakra

Quote from: Falkman on November 26, 2012, 22:07:30 PM
Herlig ironisk at man kan ønske seg Rekdal som trener, og samtidig ville bli kvitt Skars, med begrunnelse i spillestil.
Og jeg tror ikke disse lederegenskaper-problemene som spillerne har sutret over blir noe bedre med Rekdal som trener.

apop

Quote from: dudo on November 26, 2012, 21:42:52 PM

....vil vi egentlig ha inn en trener som har hatt 10 mill til rådighet for å finne en spiss de siste to årene, og ikke har kommet opp med noe bedre enn Sellin eller Post nå som Ojo drar?


Jeg vil ikke ha Rekdal til Brann, men skal forsvare han på akkurat dette punktet. Det virker som det ikke er treneren som signerer spillerne i AAFK, sportslig ledelse drev jo og forlenget kontrakter med spillere som Rekdal ønsket dit pepperen gror.

dudo

Ja, VIF-laget som vant gull var intet sirkuslag. Var vel helst Iversen som dro det i land.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

dudo

Quote from: Hatleking on November 26, 2012, 22:02:23 PM
Han vann gull med VIF og har utretta mykje bra med Aafk. Det spelet Aalesund spelte i pre-season i år var fantastisk. No gjekk det riktignok skeis i serien, men planlaus er han nok ikkje. Aafk hadde frykteleg mykje med skader i år òg. Dei fleste trenarar får anten sparken eller seier opp.


Heheh, touché på den siste der.

Gullet han vant med VIF var ikke ekstremt bra. Bra forsvar, kjedelig angrep, og avslutning med 3 poeng de siste 6 kampene. Det var heller ikke lite ressurser som ble lagt ned i spillerstallen, og forvaltningen etter gullet var ikke allverden å klaske ræven i taket for.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

dragn

De trodde Steinar Nilsen var en flink trener...

Klaus_Brann

Quote from: Gepard on November 26, 2012, 22:07:26 PM
Det er bare ä se pä reaksjonene hos aafk-fansen, de skjönner at det blir tungt ä holde seg i toppen uten mannen som omtrent pä egenhänd har klart ä holde de der.


I toppen?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

SK

Quote from: Klaus_Brann on November 26, 2012, 23:05:03 PM
Quote from: Gepard on November 26, 2012, 22:07:26 PM
Det er bare ä se pä reaksjonene hos aafk-fansen, de skjönner at det blir tungt ä holde seg i toppen uten mannen som omtrent pä egenhänd har klart ä holde de der.


I toppen?


De har i hvert fall vært et stabilt TL-lag under Rekdal - noe de aldri har vært tidligere.

StuckedPaaOstlandet

Lukter nedrykk på Aafk etter dette. De har ikke en kjempe god stall, de har vel heller ikke særlig med ressurser. Rekdal får mye ut av det han har, så han hadde nok fått gode resultater i Brann, men tror han tærer veldig på spillerne og det vil bli en del krangler med våre spillere som nok har ett betydelig høyere selvbilde enn Aafk spillerne. Taktisk mener jeg han er best i ligaen, så spørs det om det forsvarer det andre du får med på kjøpet.

dudo

Taktisk best i ligaen? Ikke særlig med ressurser? Du har ikke fulgt voldsomt nøye med på AaFK, har du?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Quote from: SK on November 26, 2012, 23:31:16 PM
Quote from: Klaus_Brann on November 26, 2012, 23:05:03 PM
Quote from: Gepard on November 26, 2012, 22:07:26 PM
Det er bare ä se pä reaksjonene hos aafk-fansen, de skjönner at det blir tungt ä holde seg i toppen uten mannen som omtrent pä egenhänd har klart ä holde de der.


I toppen?


De har i hvert fall vært et stabilt TL-lag under Rekdal - noe de aldri har vært tidligere.


Stabilt middels.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Xminator

Quote from: Nixon on November 26, 2012, 21:48:48 PMVi er jo ikke storfornøyd med de lange 2015-linjene som klubben opererer med i dag.


Vi er gjerne ikke fornøyd, men styret og administrasjonen er storfornøyd.

Den eneste måten det blir forandringer på 2015-linjene er om styret forandrer mening, og det gjør ikke styret med mindre det blir ett supporteropprør på kommende årsmøte. Sett ut fra stemningen i fjor så skjer det neppe, og "supporter" i Brann er uansett ikke en samkjørt nok gruppe til å utøve slikt press.

Lasaron

Jeg tror Rekdal vil oppnå noe bedre resultater enn Skars hvis han blir Branntrener, men tror han egner seg best som landslagstrener.
Forøvrig tror jeg ikke han er like slitsom som Nordlie er eller var, for Rekdal har vært trener i mange år i de to klubbene han var i.

Kanskje Aalesund er interessert i å kjøpe Skarsfjord fri fra kontrakten, og hente ham som ny trener???  ;D
Tren på langskudd

osoerli

Må ein hovedtrener vera så god på treningsfeltet?
Er ikkje ein hovedtrenar si viktigaste oppgåve å komponera rett lag, ta ut rett lag til kamp, motivera spelarane til kamp, legga opp rett taktikk og gjera rette bytter undervegs i kampen?
Jobben på trenerfeltet er vel meir assistentane sin jobb?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Kjell249

Quote from: osoerli on November 27, 2012, 09:23:33 AM
Må ein hovedtrener vera så god på treningsfeltet?
Er ikkje ein hovedtrenar si viktigaste oppgåve å komponera rett lag, ta ut rett lag til kamp, motivera spelarane til kamp, legga opp rett taktikk og gjera rette bytter undervegs i kampen?
Jobben på trenerfeltet er vel meir assistentane sin jobb?

En hovedtrener må skaffe resultater, og helst på en bærekraftig måte over tid. Alt annet er underordnet. Og det er mange veier til Rom, også når det gjelder fordeling av arbeidsoppgaver internt i trenerteamet.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.


Utmedsnolken

Tipper han har ny jobb ganske snart og at han allerede har avtale med Barrantes(++) om å følge ham dit.
"og der snubler Sæternes igjen"

Hatleking

Eg kan ikkje heilt sjå kven som er betre og som me har reell moglegheit på.

Utmedsnolken

"og der snubler Sæternes igjen"

bernu

Saken er at vi har en ræva trener. Som aldri kommer til å ta Brann opp i medaljekampen.
Problemet er at daglig leder og styret ikke ser det. Eventuelt ikke vil se det.

Dermed kommer vi heller ikke til å skife trener før vi er halvveis i neste seong og vi ligger og kjemper i bånn.
HANSA - Z

krakra

Vi kommer ikke til å ligge i bånn.

Sindre32

Quote from: bernu on November 27, 2012, 12:42:32 PM
Saken er at vi har en ræva trener. Som aldri kommer til å ta Brann opp i medaljekampen.
Problemet er at daglig leder og styret ikke ser det. Eventuelt ikke vil se det.

Dermed kommer vi heller ikke til å skife trener før vi er halvveis i neste seong og vi ligger og kjemper i bånn.


Neste sesong bør vi klare å ha en relativt mye mer komplett tropp i forhold enn hva vi har hatt tidligere, forutsatt at Walstad gjør jobben sin og at styret bevilger ham ressursene han trenger til å gjøre den. Hvis det er tilfelle, og vi er mange poeng bak topp3 fra runde 6-7 og ut sesongen, er det i hvert fall åpenbart at vi trenger ny trener. Foreløpig er jeg litt usikker.

krakra

Vi tar nok ikke medalje neste sesong heller, selv om Walstad gjør jobben sin.

Sindre32

Quote from: krakra on November 27, 2012, 13:00:50 PM
Vi tar nok ikke medalje neste sesong heller, selv om Walstad gjør jobben sin.


Hvis vi ikke gjør det, så tror jeg heller ingen er uenige eller i tvil om at vi trenger ny trener.

Lasaron

Quote from: Sindre32 on November 27, 2012, 12:54:56 PM
Quote from: bernu on November 27, 2012, 12:42:32 PM
Saken er at vi har en ræva trener. Som aldri kommer til å ta Brann opp i medaljekampen.
Problemet er at daglig leder og styret ikke ser det. Eventuelt ikke vil se det.

Dermed kommer vi heller ikke til å skife trener før vi er halvveis i neste seong og vi ligger og kjemper i bånn.


Neste sesong bør vi klare å ha en relativt mye mer komplett tropp i forhold enn hva vi har hatt tidligere, forutsatt at Walstad gjør jobben sin og at styret bevilger ham ressursene han trenger til å gjøre den. Hvis det er tilfelle, og vi er mange poeng bak topp3 fra runde 6-7 og ut sesongen, er det i hvert fall åpenbart at vi trenger ny trener. Foreløpig er jeg litt usikker.


Hvis styret ikke bevilger ham ressurser, tror du de ressursene blir:
1. værende i banken?
2. brukt på dyre reiser og middager for ansatte i Brann?
3. mener du de bør bli tatt fra talentarbeidet?
4. mener du andre stillinger i Brann bør bli fjernet?
5. eller tror du de da ikke har pengene som skal til?
Tren på langskudd

ostraume

Quote from: Sindre32 on November 27, 2012, 13:19:12 PM
Quote from: krakra on November 27, 2012, 13:00:50 PM
Vi tar nok ikke medalje neste sesong heller, selv om Walstad gjør jobben sin.


Hvis vi ikke gjør det, så tror jeg heller ingen er uenige eller i tvil om at vi trenger ny trener.


Mener du vi pr. i dag har en medaljetropp?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Sindre32

Quote from: Lasaron on November 27, 2012, 13:28:10 PM
Quote from: Sindre32 on November 27, 2012, 12:54:56 PM
Quote from: bernu on November 27, 2012, 12:42:32 PM
Saken er at vi har en ræva trener. Som aldri kommer til å ta Brann opp i medaljekampen.
Problemet er at daglig leder og styret ikke ser det. Eventuelt ikke vil se det.

Dermed kommer vi heller ikke til å skife trener før vi er halvveis i neste seong og vi ligger og kjemper i bånn.


Neste sesong bør vi klare å ha en relativt mye mer komplett tropp i forhold enn hva vi har hatt tidligere, forutsatt at Walstad gjør jobben sin og at styret bevilger ham ressursene han trenger til å gjøre den. Hvis det er tilfelle, og vi er mange poeng bak topp3 fra runde 6-7 og ut sesongen, er det i hvert fall åpenbart at vi trenger ny trener. Foreløpig er jeg litt usikker.


Hvis styret ikke bevilger ham ressurser, tror du de ressursene blir:
1. værende i banken?
2. brukt på dyre reiser og middager for ansatte i Brann?
3. mener du de bør bli tatt fra talentarbeidet?
4. mener du andre stillinger i Brann bør bli fjernet?
5. eller tror du de da ikke har pengene som skal til?


1. Penger stående på bok er vel noe Brann for øyeblikket kan glemme.
2. Nei, det er sparekniv for tida, og det bør det være.
3. Nei, selvsagt ikke.
4. Nei, administrasjonen er allerede nok slanket.
5. Det bør være noen penger tilgjengelig, det er alt jeg mener. Ikke at han skal få penger i huet og ræva. Han er jo ansatt delvis for at dette skal fungere bedre enn tidligere, og litt av jobben hans er vel også å spare inn penger ved hjelp av bedre kartlegging? Han bør få bevilget penger nok til å gjøre jobben sin, men i motsetning til mange andre forventer ikke jeg noen som helst spillere inn med et navn vi kjenner godt fra før. De vi får inn bør være kartlagt godt nok til at vi får mye for pengene, slik jeg ser det skal vel stillingen til Walstad på sett og vis betale seg selv?


Hvis Brann med Skarsfjord i tre og en halv sesong fortsatt ikke er i nærheten av topp 3, da bør vi begynne å vurdere om det er riktig å gi ham ny kontrakt - den går jo tross alt ut etter neste sesong. For all del, jeg er helt for kontinuitet og ser ikke behovet for å gi ham fyken nå.


Sindre32

Quote from: ostraume on November 27, 2012, 13:36:05 PM
Quote from: Sindre32 on November 27, 2012, 13:19:12 PM
Quote from: krakra on November 27, 2012, 13:00:50 PM
Vi tar nok ikke medalje neste sesong heller, selv om Walstad gjør jobben sin.


Hvis vi ikke gjør det, så tror jeg heller ingen er uenige eller i tvil om at vi trenger ny trener.


Mener du vi pr. i dag har en medaljetropp?


Absolutt ikke. Jeg mener dog at vi med de rette spillerne inn kan ha det i 2013.

Torvanger

Quote from: ostraume on November 27, 2012, 13:36:05 PM
Quote from: Sindre32 on November 27, 2012, 13:19:12 PM
Quote from: krakra on November 27, 2012, 13:00:50 PM
Vi tar nok ikke medalje neste sesong heller, selv om Walstad gjør jobben sin.


Hvis vi ikke gjør det, så tror jeg heller ingen er uenige eller i tvil om at vi trenger ny trener.


Mener du vi pr. i dag har en medaljetropp?


Er du en av dem som har denne kleine holdningen til at Skars har reddet oss, tenke seg til at han har fått så mye ut av så lite. Pga at han fikk oss til cupfinale ifjor og til en god plassering må vi rope halleluja!

For en gjeng med ukritiske, konforme og dønn kjedelige supportere flere har blitt.

I andre supporterleire er det helt ok med kritiske bannere mot ledelse og trener, i Hansasvingen er det eneste man tør å ytre seg kritisk mot NFF. En kritikk som for øvrig er helt patetisk, tror man virkelig at NFF-medlemmene kryper sammen i en krok hver gang hater NFF! gjaller? Hvem f bryr seg?

dragn

Quote from: ostraume on November 27, 2012, 13:36:05 PM
Quote from: Sindre32 on November 27, 2012, 13:19:12 PM
Quote from: krakra on November 27, 2012, 13:00:50 PM
Vi tar nok ikke medalje neste sesong heller, selv om Walstad gjør jobben sin.


Hvis vi ikke gjør det, så tror jeg heller ingen er uenige eller i tvil om at vi trenger ny trener.


Mener du vi pr. i dag har en medaljetropp?


Spørsmålet bør jo være om vi får se troppen fungerende på sitt beste, med Skars som trener. Det er mange faktorer som spiller inn, og det er ingen tvil om at både trener og lokasjon har mye å si for prestasjoner til en spiller.
-Helstad har kun prestert i Brann, men var dog tippeligaens desidert beste når han var her forrige periode
-Bjørnar Holmvik presterte betydelig bedre i Stabæk, da han var fast inventar der
-Nordkvelle presterte mye bedre i Godset, spesielt da han var fast på laget
And the list goes on.

Jeg mener iallefall at med den troppen vi har i dag, så bør vi være god for medalje.
1.Vi har en syk dødballfot i Bentley, tør påstå han er i toppen i TL, sammen med Dockal og Stefan Johansen.
2. Vi har to gode midtstoppere, begge med ferdigheter. Fungerer dog langt nær så bra som det bør fungere
3. Vi har en av de aller beste høyrebackene i TL
4. Vi har en enorm dekning på kantene, Askar, Huseklepp, Bentley, Larsen. Ikke mange kanter i Norge som danker ut disse, uansett hvem.
5. Vi har Ojo, en ekstrem spiss, relativt rask, god på hodet, god teknikk, god å bindre opp OM/kanter
6. Vi har en midtbane hvor både Haugen og Barmen har u-landslagskamper, begge spås å ha stort potensiale, litt samme utgangspunkt som Godset/Molde har hatt med Eikrem, Konradsen, Johansen.
7. Vi har Soko og Nordkvelle, som begge to har prestert på et høyt nivå i TL før, men som ikke har klart å bevare nivået, en god trener og et godt treningsopplegg, samt et godt samkjørt lag, bør være nok for at slike spillere skal kunne blomstre.

Vi mangler en betydelig hurtighet i midtbane-trioen, men det skal ikke være nødvendig for å prestere på et godt nivå.

Ut i fra forutsetningen, har vi faktisk en god stall, vi har backup på benken som kan prege kamper, blant annet Finne som har vært med å snu to kamper for oss. Men å plukke ut de 11 beste, på best mulig måte, få alle til å yte sitt beste, samtidig, og i tillegg spille som et lag, det er Skarsfjord sin jobb. Min mening er at han har feilet.

Christian

Quote from: Torvanger on November 27, 2012, 14:01:30 PM
For en gjeng med ukritiske, konforme og dønn kjedelige supportere flere har blitt.

I andre supporterleire er det helt ok med kritiske bannere mot ledelse og trener, i Hansasvingen er det eneste man tør å ytre seg kritisk mot NFF. En kritikk som for øvrig er helt patetisk, tror man virkelig at NFF-medlemmene kryper sammen i en krok hver gang hater NFF! gjaller? Hvem f bryr seg?

At ikkje Skars har fått mer pes fra Hansa og supporterhold generelt i kampsituasjon viser vel helst at opprøret du så gjerne går i spissen for ikkje er så stort.

Eg tror folk og supportere flest mener Brann etter ressurser og forhold har levert til greit minus etter Skarsfjord tok over. Spillerne fikk kastet Mjelde og Nilsen uten at det førte til stor framgang. Kanskje litt tålmodighet og kontinuitet er en oppskrift folk no er villig til å prøve?

2015-matraet er rett nok i veikeste laget, men å gi Skars & co 2013 også, tror eg mange kan leve med. Langt flere enn de som mener Skarsfjord må kastes for å kastes - eller fordi Erik Mjelde mener det.

dudo

Quote from: osoerli on November 27, 2012, 09:23:33 AM
Må ein hovedtrener vera så god på treningsfeltet?
Er ikkje ein hovedtrenar si viktigaste oppgåve å komponera rett lag, ta ut rett lag til kamp, motivera spelarane til kamp, legga opp rett taktikk og gjera rette bytter undervegs i kampen?
Jobben på trenerfeltet er vel meir assistentane sin jobb?


Den rette taktikken som må legges opp må jo legges opp på feltet. Ting som grunnspill og overordnet filosofi må komme fra hovedtrener. Dessuten kan man umulig ha råd til en trener som ikke bærer sin egen vekt på feltet i små klubber som norske? Beskrivelsen overfor høres mer ut som en to-dagers   -jobb ...  ;-)
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Sindre32

November 27, 2012, 15:02:52 PM #443 Last Edit: November 27, 2012, 15:19:51 PM by Sindre32
Quote from: Christian on November 27, 2012, 14:27:48 PM
Quote from: Torvanger on November 27, 2012, 14:01:30 PM
For en gjeng med ukritiske, konforme og dønn kjedelige supportere flere har blitt.

I andre supporterleire er det helt ok med kritiske bannere mot ledelse og trener, i Hansasvingen er det eneste man tør å ytre seg kritisk mot NFF. En kritikk som for øvrig er helt patetisk, tror man virkelig at NFF-medlemmene kryper sammen i en krok hver gang hater NFF! gjaller? Hvem f bryr seg?

At ikkje Skars har fått mer pes fra Hansa og supporterhold generelt i kampsituasjon viser vel helst at opprøret du så gjerne går i spissen for ikkje er så stort.

Eg tror folk og supportere flest mener Brann etter ressurser og forhold har levert til greit minus etter Skarsfjord tok over. Spillerne fikk kastet Mjelde og Nilsen uten at det førte til stor framgang. Kanskje litt tålmodighet og kontinuitet er en oppskrift folk no er villig til å prøve?

2015-matraet er rett nok i veikeste laget, men å gi Skars & co 2013 også, tror eg mange kan leve med. Langt flere enn de som mener Skarsfjord må kastes for å kastes - eller fordi Erik Mjelde mener det.


Det er jo også et kjent fenomen at de som er mest misfornøyde ofte lager mest lyd. Det er altså ikke sikkert at fora er særlig representative for hva folk flest synes :)

Kjell249

Quote from: bernu on November 27, 2012, 12:42:32 PM
Saken er at vi har en ræva trener. Som aldri kommer til å ta Brann opp i medaljekampen.
Problemet er at daglig leder og styret ikke ser det. Eventuelt ikke vil se det.

Dermed kommer vi heller ikke til å skife trener før vi er halvveis i neste seong og vi ligger og kjemper i bånn.

Aldri medaljekamp? I fjor var vi i medaljekamp, og hadde tatt bronsen hvis vi hadde vunnet mot Aalesund i siste kamp. Det på tross av at laget var rystet etter Torp-episoden.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Kjell249

Quote from: dragn on November 27, 2012, 14:18:43 PM
Quote from: ostraume on November 27, 2012, 13:36:05 PM
Quote from: Sindre32 on November 27, 2012, 13:19:12 PM
Quote from: krakra on November 27, 2012, 13:00:50 PM
Vi tar nok ikke medalje neste sesong heller, selv om Walstad gjør jobben sin.


Hvis vi ikke gjør det, så tror jeg heller ingen er uenige eller i tvil om at vi trenger ny trener.


Mener du vi pr. i dag har en medaljetropp?


Spørsmålet bør jo være om vi får se troppen fungerende på sitt beste, med Skars som trener. Det er mange faktorer som spiller inn, og det er ingen tvil om at både trener og lokasjon har mye å si for prestasjoner til en spiller.
-Helstad har kun prestert i Brann, men var dog tippeligaens desidert beste når han var her forrige periode
-Bjørnar Holmvik presterte betydelig bedre i Stabæk, da han var fast inventar der
-Nordkvelle presterte mye bedre i Godset, spesielt da han var fast på laget
And the list goes on.

Jeg mener iallefall at med den troppen vi har i dag, så bør vi være god for medalje.
1.Vi har en syk dødballfot i Bentley, tør påstå han er i toppen i TL, sammen med Dockal og Stefan Johansen.
2. Vi har to gode midtstoppere, begge med ferdigheter. Fungerer dog langt nær så bra som det bør fungere
3. Vi har en av de aller beste høyrebackene i TL
4. Vi har en enorm dekning på kantene, Askar, Huseklepp, Bentley, Larsen. Ikke mange kanter i Norge som danker ut disse, uansett hvem.
5. Vi har Ojo, en ekstrem spiss, relativt rask, god på hodet, god teknikk, god å bindre opp OM/kanter
6. Vi har en midtbane hvor både Haugen og Barmen har u-landslagskamper, begge spås å ha stort potensiale, litt samme utgangspunkt som Godset/Molde har hatt med Eikrem, Konradsen, Johansen.
7. Vi har Soko og Nordkvelle, som begge to har prestert på et høyt nivå i TL før, men som ikke har klart å bevare nivået, en god trener og et godt treningsopplegg, samt et godt samkjørt lag, bør være nok for at slike spillere skal kunne blomstre.

Vi mangler en betydelig hurtighet i midtbane-trioen, men det skal ikke være nødvendig for å prestere på et godt nivå.

Ut i fra forutsetningen, har vi faktisk en god stall, vi har backup på benken som kan prege kamper, blant annet Finne som har vært med å snu to kamper for oss. Men å plukke ut de 11 beste, på best mulig måte, få alle til å yte sitt beste, samtidig, og i tillegg spille som et lag, det er Skarsfjord sin jobb. Min mening er at han har feilet.


Bentleys dødballfot er på ingen måte "syk". Kanskje topp 20 i tippeligaen.

De største manglene i troppen er:
1. Defensive kvaliteter. Dette gjelder hele midtbanen og forsvaret. Ingen av DMene eller backer er veldig gode defensivt.
2. Ekstrem mangel på fart. Hele sentrallinjen er over middels treig. Vanskelig å holde høyt press og stå høyt med laget.
3. Mangel på kreavtivitet blant midtbanespillerne. Både, Soko, Haugen er bittelitt av det, men er ekstremt langt unna en Andresen, Kvisvik eller Miller.
4. Ingen OM som fungerer. Ingen av DMene som ble prøvd i 2012 overbevist og det sier litt når Mjelde var den som klarte seg best i rollen.
5. Et spiss alternativ til Ojo, eller to erstattere som kan klare å gjøre ting litt på egenhånd.
6. Hodestyrke. Vi scorer for lite må på dødball, og er veldig avhengig av Ojo på defensiv dødball.
7. Mangel på ledertyper. Noen som kan gå i krigen og få resten av laget med seg.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

dudo

Vi hadde etter 28. serierunde sluppet inn 3. mest på dødball, og lå på 7.-plass når det gjaldt dødballmål i vår favør.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

dragn

Sier ikke at vi har noen andresen eller kvisvik heller. Men grunnen til at Kvisvik, Andresen, Miller, og andre midtbanespillere gjorde det så godt, var at de utfylte hverandre, de spilte som et lag. Ikke fordi dem var ekstremt raske, eller hadde en ekstremt kreativitet. Ja Andresen var veldig flink til å fordele baller, men noe Messi var han ikke. Og det har heller ikke Godset eller Molde. Dem har spillere på midten som likner litt på utgangspunktet vårt, unge midtbanespillere, ikke spesielt raske, men jobber godt hele kampen, som en enhet, og det har vist seg å være mer enn nok.

Vi trenger ikke en Usain Bolt, vi trenger en trener som kan drille inn et midtbaneledd, godt nok for å spille resten god.

roaldinho

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/article3521640.ece

Hareide ferdig i Helsingborg. Heldigvis skal han flytte tilbake til Molde. Jeg ønsker meg ikke denne treneren etter hva han har vist i Helsingborg og Viking.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Xminator

Den ultimate ironien vil være om Mjelde og Opdal tar Start til topp-3 i 2013...

Go Up